כיכר השבת

המאבק על אלעד

קריספל: "אם הבחירות לא ידחו, אמליץ לתמוך בברק צברי"

מאמין שהבחירות באלעד ידחו, מסביר למה בעיר שרובה ספרדית ש"ס תומכת במועמד ליטאי, ממליץ לתמוך בברק צברי במידה ופינדרוס לא יאושר ומסביר למה עתר נגד ש"ס • צורי קריספל מדבר (בארץ)

80
ישי כהן | כיכר השבת | ט"ו בחשוון | 24.10.18
(צילום: כיכר השבת)

מאז החלטת מועצת חכמי התורה לתמוך ביצחק פינדרוס לראשות העיר אלעד, יו"ר ש"ס המקומית וסגן ראש העיר צוריאל קריספל שמר על שתיקה. הערב (רביעי) הוא מדבר לראשונה באולפן 'כיכר השבת, ומסביר את האחדות עם 'דגל התורה'.

כותרות הראיון עם צוריאל קריספל

למה לך אלעד: "אני מלווה את העיר הזאת משנת 1992. בניתי בה כל בית ונטעתי בה כל עץ. עם הזמן מפתחים רגש לעיר. צריך להיות משוגע לדבר כדי להקים כזו עיר נפלאה. אלעד, כנראה העיר הכי יפה בארץ".

מועמד ספרדי לראשות אלעד: "שיתוף הפעולה בין ש"ס ו'דגל' בכנסת, הוכיח את עצמו. כך אמר לי הרב סילמן. יש אינטרס לגדולי ישראל שנלך ביחד בכל מקום שזה אפשרי, כי זה מכפיל את כוחנו".

"אני הודעתי אצלך בשידור שאני לא מתמודד, אך משהורה לי חכם שלום כהן, התייצבתי למערכה. היה הסכם בין 'דגל' לפרוש, שבתום הקדנציה הוא מפנה את מקומו והולך הביתה, ואז היה במקומו מועמד של דגל, פינדרוס או שטרית, אך לא איש ש"ס".

"בנוסף, בהסכם בין הסיעות, ש"ס קיבלה סל מכובד מאוד, שנותן לנו שליטה בכל מכמני העירייה. אצל פרוש לא קיבלנו שום ארגז, קיבלנו רק נייר. זה מה שעשינו לצערי הרב במשך 5 שנים. הטייטל שלו הוא: בחור שיודע לשתף פעולה עם ציבורים...".

דחיית הבחירות: "אני הסתובבתי הרבה בבתי משפט, אותי פסלו מלרוץ בשנת 2000. אני רוצה להאמין שבית המשפט לא ישאיר לפחות 10,000 תושבים שחתמו על עצומה, שטוענים שאין להם עכשיו ייצוג הולם".

פסילת פינדרוס: "אם ישראל פרוש טוען שאני גם הלשנתי על ש"ס, אז הוא כבר מודה במקצת - שחייב שבועה. הוא טוען שלא הוא דחף את שי נתן להלשין על פינדרוס, אבל מי שמכיר את הקשר בין פרוש לשי נתן, מבין מיד את ההקשר. לא רק במקרה הזה, גם בפתיחת החקירות נגד יצחק עידן. כל הציבור יודע בדיוק מי עתר".

פרוש ופינדרוס ׁ (צילום: יהושע פרוכטר, באדיבות המצלםׂ)

"לגבי הטענות שאני מלשין: אני בזמנו, כתלמידו של הרב עובדיה, קראתי בעיתון שש"ס החליטה להעמיד את צביקה כהן. ניגשתי לרב, ושאלתי אותו האם זה נכון. הרב ענה לי: 'אמרו שאתה עוזב'. אמרתי לרב 'אף אחד לא דיבר איתי או שאל אותי'. אז הוא אמר 'תמשיך ותעלה מעלה מעלה'".

"אמרתי לו 'אין שני מלכים משתמשים בכתר אחד. זה או אני או הוא'. הוא ענה לי 'תמשיך ללכת, והכל יהיה בסדר'. לא שאלתי אותו לגבי הבג"ץ. שאלתי את חכם שלום, והוא אמר לי באלו המילים - אני אומר אותן פעם ראשונה - 'שכינה בגלות, רבינו בגלות. תלך ואל תוותר, עד הסוף'".

אבי דיין: "שותפו של אבי התקשר וסיפר לי על יריקות הכזבים שאבי השמיע פה. ואני אומר לך באחריות: לא פניתי אליו. אראה לך מסמך שאבי דיין כתב בערב יום כיפור, יומיים אחרי שהתבקשתי להגיע לעיר אלעד, מכתב ברכות על זה שאני מגיע לעיר".

"הוא וחיים גנסיא פנו אלי בבקשה להצטרף לש"ס. אני לא הכרתי אותם, לא ידעתי מי הם בכלל. הגעתי לעיר ממש חודש לפני הבחירות, ביקשתי המלצות של ראשי קהילות ורבנים. אתה יכול גם להעלות את חיים גנסיא על הקו, ולשאול אותו בשידור חי".

אבי דיין (צילום: כיכר השבת)

"ואכן, סיכמנו איתם שייכנסו לרשימה במקום 7, ואחרי דין ודברים זה ירד למקום 5 כי הם טענו שאם הם לא יהיו מקום 5 הם לא ייכנסו. אני אומר בצער רב, שהציבור לא ידע מי זה אבי דיין. הציבור בחר ש"ס, כי מרן הורה לבחור ש"ס".

"יום אחרי הבחירות הוא בא אלי, ואמר לי 'אני רוצה להיות יו"ר תיק ההנדסה'. אמרתי לו: 'קראת פעם תוכנית?'. ענה לי 'לא, אני אלמד'. אמרתי לו, 'מצויין, תלמד שנתיים ואז...'. אני הגשתי כתב הגנה לתביעת דיבה בגין השיחה שלנו, שבה ישנן הוכחות ברורות. דברי אומתו לחלוטין באגודת הפוליגרף. ואלו המילים שאבי דיין אמר לי: 'עזוב אותך משטויות, הגיע הזמן לעשות קופה'".

אמרתי לו 'אבי, עד כאן. אם היה לך הוה אמינא לקבל את זה, תחפש את החברים שלך'. הוא שאל בשיחה נוספת, 'אתה נותן לי או לא?', אמרתי לו 'לא'. הוא אמר לי, 'מציעים לי הרבה כסף'. אמרתי לו, 'אני לא יכול להתמודד עם זה'".

הפילוג בעיר: "אם הציבור הספרדי היה יותר מאוחד, ברור שזה היה אחרת. לצערנו הרב זה לא קרה, והיה מי שדאג לעשות את זה, כמו שהוא עשה את זה לשאר הקהלים. מי ששמע אתמול את יו"ר דגל התורה באלעד, אבי שטרן, הבין מה אמרתי כל הזמן - דברים שנמנענו לומר 5 שנים כדי לשמור על השקט בעיר".

"פשוט, ישב ראש עיר שישב לכל הנציגים על הראש, בתוך הקהילות שלהם, עשה 'הפרד ומשול' וגרם לפירוד בתוך הקהילות. אצל הליטאים, החסידים והספרדים. אם ישנה אלימות בעיר, היא מצד אחד בלבד לצערי הרב. לא שמעת על אלימות לא בצד הליטאי ולא בצד הספרדי".

"היו הפגנות ספונטניות של אנשים שכעסו, ואמר לי השוטר, מדובר בילדי טובים, רוצים קצת אויר וזה בסדר. מותר להפגין במדינת ישראל".

העצומה: "הטענה ששילמו כסף לפעילים היא הנפצה, האשמה חמורה של מחנה פרוש, לעשות דיס-אינפורמציה. אמרו לבחורים, ניתן לכם כסף עבור שתייה ועוגה. שום פעיל בארץ לא עובד בחינם".

"דיברה איתי אתמול כתבת בטלוויזיה, שהחליטה ששילמנו כסף להחתמות. אמרתי לה, 'מאכילים אותך כזבים, את תעלי לשידור עם עובדות לא נכונות', אמרה לי 'זה לא מעניין אותי בכלל, עשינו תחקיר'. מדובר בדפנה ליאל".

מילה טובה לישראל פרוש? "בוודאי. הוא בחור עם הרבה אנרגיות ומוטיבציה, אף אחד לא יכול לקחת לו את זה. רק חבל שאין פיו וליבו שווים. אמרתי לו במפורש, 'ישראל, אם היית אדם הגון...'".

ברק צברי. ארכיון (באדיבות המצלם)

המלצה על מועמד במקום פינדרוס: "קטונתי מלהכריע בשביל גדולי ישראל. אם ישאלו אותי, אני אמליץ מאוד על ברק צברי. אני חושב שהוא איש ראוי".

"אני מאמין באמונה שלמה, שאם תהיה הוראה של גדולי ישראל, גם הליטאים יצביעו לצברי, כי הולכים להביא את העיר לעדנה ולעידן אחר. צברי עובד 5 שנים בהתנדבות, מוסר נפש למען הציבור. הוא איש עסקים מאוד מצליח, קטן עליו העיר אלעד".

תוכן שאסור לפספס
80 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
36
להזכירכם קריספל בתחילתה של אלעד נהנה הרבה, אבל הרבה מהקבלנים שבנו את אלעד רק שהוא לעומת דרעי לא בנה וילה שלא ירדו עליו, אבל אל תדאגו ילדיו כבר מסודרים. אל תשכחו קריספל עמד בראש אילו שרצו ל" שווק" דירות בחריש ונישל הרבה משפחות מהונם האישי. קריספל בעד תימני - חחחחחח ,גדול ,בדיחת המאה. ספרדים הוא ניש
ה' אחד25.10.18
35
בכל הארץ מזכיר את הימים של הרב שך
פיני חדד24.10.18
34
ש"ס ירושלים מבקשים לתמוך בהם כדי שאנשי דגל יכניסו את הבנות לסמינרים...
צביקה כהן24.10.18

הצגת כל התגובות

33
כביסה מלוכלכת מכבסים בתוך הבית. שקרן, ממורמר. אתה רב גם הספרדים, עובדה שלא ראו אותך באירועים שלהם. גם עם הליטאים ידידך מהיום, וגם עם החסידים. זוכרים אותך מהעבר.
צורי24.10.18
32
הרצתם פינדרוס, הוא בסוף נפסל, אז חלאס!! תקבלו את זה באהבה ופעם הבאה תריצו תושב העיר שלפחות מכירים אותו! ניפגש בקלפי!
אלעדי ספרדי24.10.18
31
כי אגודה הוכיחו פעם אחר פעם שאי אפשר לסמוך עליהם, לא בחוק הגיוס ולא בשום דבר, ש"ס היום היא מפלגה של בני תורה, הרב שלום כהן הולך אחרי ר' חיים, וכיום במצב שנוצר הרבה יותר קל להסתדר עם ש"ס מאשר עם אחינו האשכנזים החסידים.....
חרדי24.10.18
30
מר"ן זצל"וק חינך לתורה יראת שמיים ואהבת ה'. לצערך ולצער ריבי רבבות ש"ס מזמן ירדו מדרכו והלכו לדרך הדולרים. אין שום סממן של דרכו של מר"ן זצ"ל מלבד שימוש ציני בתמונתו של מר"ן הקדוש. אף אחד לא חולק על דרכו של מר"ן אבל על "ממשיכי דרכו" הדיעות שונות ומשונות. גן עדן הובטח אז למי שתמך בדרכו ,היום מובטח ח
מרן25.10.18
29
תמשיך לומר את דבריך בדרכי נועם ובממלכתיות כך הציבור אוהב אותך יותר ומתחבר אליך יותר ודבריך יותר נשמעים עלה והצלח
תושב אלעד24.10.18
28
איש עסקים .נתוני פתיחה יותר טובים מפורוש לפני ארבע שנים
שמואל דיין24.10.18
27
ועשית ככל אשר יורה לך צורי קריספל - ראש המועצה לשעבר של אלעד, ומי שחתום על עוד כהונה רצופת פשלות
מעניין24.10.18
26
כששואלים למה אין מועמד ספרדי לעיר מה הקשר ההסכם של פרוש עם דגל???? למה אין ספרדי??? התשובה כי גם שהיה מועמד ספרדי פרוש ניצח.......
דודי25.10.18
25
אתם יותר מכולם מרוצים מפסילת פינדרוס כי אתם יודעים שבבחירות פרוש היה לוקח בגדול. אבל אתם ממשיכים עם הבכי והנהי כדי שהפעילים שלכם יישארו על אש גבוהה. די למלחמת האחים שאתם מחרחרים באלעד. עזבו אותנו לנפשנו
אלעדי24.10.18
24
ולא פלא ,הוא הפסיד לו בבחירות הקודמות ולכן כל מה שאומר צריך לקחת בערבון מוגבל.
חרדית25.10.18
23
ולישראל פרוש
חרדי ספרדי25.10.18
22
איש אמת וישר איש עשייה שלא מפחד מכלום ,עוזר לכולם ולא בשביל חשבונות ואינטרסים פוליטיים!!!
תושב העיר25.10.18
21
לפיו הנגבי יחליט לדחות את הבחירות באלעד, זו הסיבה שנערכים לבית המשפט למנוע את התרגיל המסריח, לפי המידע שבידנו בידי פעילי ש"ס 4200 חתימות שחלקן הושגו תמורת כסף. ההחלטה לא תפתיעה אותנו, כבר אתמול במחטף בכנסת היה בידנו מידע כי נסגר הדיל, חברי מרכז הליכוד מעורבים ולחצו על הנגבי לסגור את הדיל
דיל24.10.18
20
בתור חבר מועצת חכמי/גדולי התורה ???
איציק24.10.18
19
הוא לא מפסיק לפטפט את עצמו לדעת, מתי בדיוק הוא שתק?
הקומיקאי קריספל25.10.18
18
הרב בצלאל עדלשטיין אומר שהוא שאל את ר' חיים את מי הוא רוצה באלעד ענה לו ר' חיים: רוצה את פורש אז שאך למה, הם אומרים פינדרוס א ענה ר' חיים פרוש היה ופורש יהיה, הוא טוב לאלעד אתם שומעים אני עושה כל אשר יורוך לא מאמין בגםני ויענקי אז נשאר לי לבחור ל פורש וזה אות מהשמים שר' חיים לא רוצה את פינדרוס
ר' חיים אומר25.10.18
לבחור ב פינדרוס ושס הרב צוריאל אשריך שאתה מוציא את האמת מאמינים בך עלה והצליח
ללא שם25.10.18
17
זה לא מונופול של אליטת שס כי היא נועדה לשרת ציבור ולא להשתרר
מנה24.10.18
16
הוא לא מחדש כלום .יודעים כול העיר שאבי דיין מושחת וחבר לאיש משחית...
אני24.10.18
15
דברים ברורים כל מילה בסלע
צופה מן הצד 24.10.18
14
ואני חושב שיש צמאון להחליף
שלמה24.10.18
13
שס זה בית לא יעזור כלום
שס לעד24.10.18
12
חבל שלא כל הספרדים בעיר גאים בעדה שלהם.
תושב אלעד 24.10.18
11
עם כל החסרונות אבל הוא ישר פלס
פיני24.10.18
10
דיבר יפה מאוד האשכנזים אוכלים את הלב שלא יורד לרמה שלהם דיבר חזק ביותר !!!
הרב הגאון הגדול !24.10.18
9
נוסח המכתב: יום ראשון לסדר כי תצא למלחמה התשס"ד. לכבוד מר צוריאל קריספל ראש המועצה המקומית אלעד. היות ונודע לנו כי הגשת בבית המשפט תביעה לפסול את מועמד האחדות והשלום של גדולי ישראל ושל הציבור באלעד, הרינו להודיעך שהדבר אסור על פי דין תורתנו הקדושה והרי זה מרים יד תורת משה כמבואר בשולחן ערוך חושן משפ
עובדות24.10.18
8
לא פנה אל רהבים ושטי כזב
שלומי דיין25.10.18
7
למדתי איתו 4שנים תלמיד חכם עצום--עמקות בתורה
יניב ב25.10.18
6
המפלות שלהם מיום ליום יותר חזקות אף אחד לא יצליח על פרוש אל תירא ישראל ...
אלעדית24.10.18
5
אבחר שס רק אם לא ידיו את הבחירות ברגע שידיו הפסידו את הקול שלי
אבחר שס25.10.18
4
בהצלחה לשס אמן ואמן.
הבוגד מאלעד ד-א25.10.18
אבל דינה כשאר המצוות שתלוי בסה''כ של כל המצוות והעבירות שלו וכ' הרמב''ם שרק הקב''ה יודע לשקול את הסה''כ
יהודה25.10.18
3
דברים ברורים כל מילה בסלע !!!
אמת נאמנה24.10.18
2
קריספל , תפרוש כבר עם מה שנשאר לך ככבוד... בכל המהלכים האחרונים דרדרת את עצמך , עם כבוד הגדולים שכביכל תומכים בך ובדרעי , שאף הוא גמר את הקריירה שלו עם הקומבינות הפוקפקות שלו
שלום24.10.18
1
צוריאל קריספל. אתה ודרעי שלך מחרחרי ריב ומדון. לא לחינם תושבי אלעד כולל בני עדות המזרח העיפו אותך בפעם הקודמת. חבל שאין בחירות באלעד. היו שוב מעיפים אותך עם פינדרוס אתם פשוט משאירים אדמה חרוכה בכל מקום שאתם דורכים עליו.
משה24.10.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24