שובר שתיקה

אבי דיין מגיב: לא בגדתי בש"ס; הם אלו שביקשו שאצטרף

דרעי האשים אותו בבגידה בש"ס באלעד, אבל הוא טוען שהקים מפלגה וש"ס זו שדרשה ממנו לחבור אליה. את הטענה שפרוש הבטיח לו תפקיד בקואליציה שלו, הוא לא מכחיש • אבי דיין מדבר • חיים גנסיא בתגובה: "דבריו של אבי דיין אינם מדויקים וחוטאים לאמת, אני מתנער מהם בכל תוקף" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

חבר מועצת עיריית אלעד אבי דיין מואשם, שוב ושוב, על ידי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כי גנב את המנדט מש"ס וערק לקואליציה של ישראל פרוש. חמש שנים הוא שמר על שתיקה ולא הגיב לטענות. כעת בראיון ל'אולפן כיכר השבת' הוא שובר שתיקה ומדבר על הכל.

כותרות הראיון עם אבי דיין

העריקה מש"ס: "באתי לאולפן כאן בכדי להגיד את מה שבאמת היה. אבי דיין הקים את מפלגת הצעירים עם בחור בשם חיים גנסיא. ביום הגשת הבחירות פנו אלינו תנועת ש"ס, צוריאל קריספל אמר לנו שהוא מעוניין שנכנס לתנועת ש"ס, אנחנו כבר היינו מפלגה שרצה, היינו בתהליך. אז אני לא מבין איזה מנדט גנבתי? זה שהסכמתי להיכנס לתוך תנועת ש"ס בכדי שיהיה שלום בעיר, ויתרתי. בשעה שלוש אני מקבל טלפון ואני אומר 'אתה יודע מה? בוא בשביל האחדות'.

"היה פחד גדול בתנועת ש"ס, היה פחד שפרוש ייקח ברוב קולות. תבין שאם אני הייתי מתמודד באופן עצמאי, תבין שאם פרוש לקח את הראשות, תבין מה היה קורה אם הייתי תומך בו, בכמה אלפי קולות הוא היה מנצח".

לדבריו: "היה לנו הסכם, היה לנו הסכם ויש לזה תיעוד, שאני מקבל חבר עירייה ומקבל לשכה לפניות הציבור. לא ביקשתי שום תפקיד בכיר".

דרעי טוען שדרשת את התיק הבכיר: "יהודה אבידן הודיע לכולם, הוא היה מנהל צוות המשא ומתן, הוא אמר לי שצורי קריספל לא קובע מה יהיה בתוך התהליך. אני הקמת מפלגה, אני לא באתי מתוך הרחוב, היה הסכם, בהסכם יש דברים פתוחים. אני לא ביקשתי את תיק תכנון ובניה".

גנבת מנדט?: "לא יכול להיות שיבואו ויגידו 'אבי דיין גנב מנדט', יכול להיות שאתם הורדתם לי את המנדט שלי. שלחתי לכם ביום הגשת הרשימות את הצ'יק, איזה מנדט גנבתי?".

הרגעים לפני שחבר לישראל פרוש: "יומיים אחרי שפרוש זכה בבחירות, התקשר אלי צורי קריספל וביקש שאגיע אליו, ניגשתי אליו לשיחה, אמר לי 'אנחנו הולכים לבלוק חוסם', שאלתי מי החליט והוא אמר שיש החלטה של התנועה ועולים בבוקר לאריה דרעי.

"הגענו לאריה דרעי ב - 11 בבוקר, כולם ישבנו בלשכה של אריה. הם ביקשו גוש חוסם. אני אמרתי לאריה דרעי 'אנחנו הפסדנו את הבחירות, לאיפה אתם רוצים לקחת את העיר?', אריה דרעי ענה לי 'אתה עוד צעיר, אתה צריך ללמוד פוליטיקה', אמרתי לו 'הבנתי לאיפה זה הולך'.

"אני הקמתי את מפלגת הצעירים כדי לקדם את העיר, אתה מדבר איתי על בלוק חוסם? זה אומר שהכל הולך להיתקע. אני לא הסכמתי, לא הסכמתי להיות שותף למהלך".

הבטחה לתפקיד מישראל פרוש: "לא יודע מה זה הבטחות, ברגע שנכנסתי ביקשתי להיות שותף בכל דבר שקורה בעירייה, לקדם את מה שאני רוצה לקדם". דיין מאשר שקיבל הבטחה מישראל פרוש לתפקיד בקואליציה הבאה.

ביקר אצל נשיא המועצת הגר"ש כהן?: "כשאני נכנסתי לש"ס לא קראו לי לבוא להתברך אצל חכם שלום, אפילו את זה לא עשו. כחברי עירייה לא החשיבו אותנו. היינו במטה, אפילו לא קראו לנו לשיחות, לא שיתפו אותנו, לא ספרו אותנו כנציגים".

מדוע לא רץ במסגרת 'יחד': "אני לא נציג של אלי ישי, אני ואלי ישי עישנו חיבור יחד. כל מי שפונה אלי מקבל מענה. יש את ראש הישיבה הגר"מ מאזוז, אלי ישי רצה שארוץ ב'יחד', אמרתי לו שאני רוצה שכולם יצביעו לנו".

תמיכה רבנית: "שמונים אחוז מרבני הקהילות באלעד תומכים באבי דיין, שמע טוב - אני אומר את זה בשידור. אבי דיין עבד חמש שנים".

עצומה לדחות את הבחירות בעיר: "ביקשו שאחתום, אמרתי שחבל שמשתמשים.. אמרתי לבחור שאני מוכן לתרום לו. הביאו חמשה אוטובוסים מבני ברק, לא תושבי העיר. נהיה פוגרום בעיר".

קמפיין בש"ס: "כל חברי הכנסת מגיעים לאלעד, הורידו חברי מועצות. למה לא הייתם חמש שנים בעיר אלעד, אנשים זעקו לעזרה, אף אחד לא ירד, הבטחות נתנו, אף אחד לא עשה פה שום דבר".

• בתגובה לדברים שנאמרו בראיון, אומר חיים גנסיא, מי שהיה שותפו של אבי דיין בראשית הדרך, כי הדברים אינם מדויקים בלשון המעטה, שהם חוטאים לאמת וכי הוא מתנער מעיקרם בכל תוקף.

"תנועת ש''ס אכן ניהלה מו''מ עם תנועת הצעירים שבראשותי אך מעולם לא חתמה עמה על הסכם כלשהו לפני הבחירות. אריה דרעי היה עדין כאשר טען שדיין ביקש לעצמו את תפקיד מחזיק תיק הנדסה, דיין דרש לעצמו את תפקיד הסגנות בשכר וביקש להדיח את צוריאל קריספל מהתפקיד המיועד לו ולדרישה זאת כמובן שלא הסכמתי והיא נדחתה על הסף. דחיית דרישות אלו של דיין הייתה בעצם הקטליזטור לעריקתו''. ''אני סבור'', אומר גנסיא, ''כי עריקתו של דיין הייתה מתוכננת מראש. כל זאת כמובן, שלא בידיעתי ובניגוד גמור לדעתי, מה שהוביל לקרע עמוק ביני ובינו. הדברים ידועים ולמפורסמות אין צריך ראייה".

גנסיא מבקש להדגיש, כי לא דרש מדיין מעולם להפעיל לחץ על ש''ס על מנת לקבל את תפקיד "מנהל פניות הציבור", כך שבשעה שדיין סירב בשעתו לחתום על הסכם לבלוק חוסם הוא עשה זאת ללא עילה אמיתית בניגוד גמור לדעתו וללא התייעצות עימו. ''יש לזכור, כי אני הקמתי את מפלגת הצעירים, אני הוא בא-כוח המפלגה ואני המורשה היחיד לשאת ולתת מטעמה. עם זאת, דיין בחר שלא להתייעץ עימי בשום שלב לאחר הבחירות ודאי בטרם העריקה, ואין זה ראוי בלשון המעטה שבמהלך חמש שנים דיין לא התנצל על כך בפני ועל הנזק הגדול שנגרם לי בעקבות כך. היום, חמש שנים לעריקה, ממשיך דיין לנסות להכשיר את השרץ על גבי בהזכרת שמי בנשימה אחת עם, בעודו עושה בעצם למען מעמדו ועתידו הפוליטי''.

עוד מוסיף גנסיא: "שלא יובן מדברי שתנועת ש''ס נהגה בי כראוי באותם ימים ועד היום חמש שנים לאחר ההתחייבות שהופרה, רחוק מכך, אך יחד עם זאת אני מבקש להבהיר שאני הוא היחיד שיכול לבוא בטענות ככל שהם ישנם לתנועת ש״ס לשאת ולתת עימה כבא-כוח מפלגת הצעירים ולפיכך דיין פעל בניגוד לערכי תנועת הצעירים והסב לה נזקים בהתנהלותו במקום בו היה צורך לנהוג באחריות כדי לא לפגוע בתנועה. אני מבקש למנוע את המשך התנהלותו זו, ולמחות בשער בת רבים על השימוש שהלה עושה בשמי ובשם תנועת הצעירים על מנת לקושש קולות נוספים למען מפלגתו. כל זאת, כדי להציג בפני הציבור את התמונה המלאה לראשונה ולאפשר לציבור להחליט אחת ולתמיד אם המהלך שביצע דיין ראוי אם לאו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר