כיכר השבת

אחרי הבחירות

'הפלג הירושלמי' יחסמו הערב את בני ברק

ב'הפלג הירושלמי', שהתחזקו במערכת הבחירות, נמנעו מלהפגין בשל מעצר הבחור ישראל מאיר אלישיב, אך הבוקר הודיעו ב'פלג' על הפגנות בעיר בני ברק: "למחות את מחאת התורה" (חרדים)

51
קובי רוזן | כיכר השבת | כ"ג בחשוון | 01.11.18
ארכיון
ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הפלג הירושלמי התחזק במערכת הבחירות האחרונות בכ-8000 קול ברחבי הארץ והביא 22,000 קולות לקלפיות בשש ערים בארץ.

בין היתר, הצליח 'הפלג' להכניס מנדט נוסף בבני ברק שאתמול נכנס באופן וודאי אחרי דרמה ארוכה בספירת קולות החיילים שבסופו של דבר לא שינו את המפה, ולראשונה נכנסו למועצת העיר בית שמש. עד הבחירות נמנעו בפלג מלהפגין.

הבוקר (חמישי) עם תום מערכת הבחירות, משדרים ב'פלג' עסקים כרגיל וחוזרים להפגנות. ערב הבחירות נעצר כזכור הבחור ישראל מאיר אלישיב במודיעין עילית, הוא התגלה כעריק והועבר לכלא הצבאי

הבוקר הגיע מבזק טלפוני לפעילים בו נאמר "ויאספו אליו כל בני לוי, 22,000 איש הצביעו הצבעת מחאה. בהוראת רבותינו נמשיך במחאות ונצא לרחובה של עיר להרעיש עולם ומעולם על השלכתו לכלא הצבאי של נזר הבריאה בן העלייה הבחור החשוב ישראל מאיר נ"י. נצא בשעה 15:45 למחות את מחאת התורה בצומת ז'בוטינסקי השומר בבני ברק. ואל יפקד מקום איש".

במשטרה נערכים להפגנה ומודיעים על "צפי לעומסי תנועה החל מהשעה 15:00 בבני ברק והסביבה בעקבות מחאת הפלג הירושלמי".

בהודעת המשטרה נמסר כי "המשטרה נערכת לקראת מחאה של הפלג הירושלמי המתוכננת להתקיים היום החל משעה 16:00.

"בעקבות המחאה צפי לחסימות ועומסי תנועה ברחובות הבאים:

- רחוב ז'בוטינסקי מבן גוריון לכיוון מזרח.
- כביש היצירה בפתח תקווה לכיוון מערב.
- ביציאות לרחוב ז'בוטינסקי מכיוון בני ברק יופנו לכיוון מערב.
- רחוב החלוצים צפוי להסגר לתנועת כלי רכב מרחוב אברבאנל עד ז'בוטינסקי.

ככל שכביש 4 יחסם לתנועה - יופנו כלי הרכב לכיוון אלוף שדה מדרום לצפון ולמחלף 471, מצפון ייסגר כביש 4 לתנועה מכיוון צומת מורשה.

"מומלץ לציבור משתמשי הדרך להתעדכן כל העת במוקד המידע 110 של המשטרה בדבר עומסי תנועה וכן לעשות שימוש באפליקציית הניווט לדרכים חלופיות. לנוסעי התחבורה הציבורית יש להתעדכן בהתאם אל מול חברות האוטובוסים ומוקדי המידע שלהם".

עוד נמסר כי "המשטרה תהיה פרוסה בצירים המרכזיים ותבצע הכוונת תנועה ודילול עומסי תנועה ככל שהדבר יתאפשר. משטרת ישראל ערוכה למחאה ותפעל להבטחת שלומם, ביטחונם ובטיחותם של המשתתפים ולא פחות חשוב מכך - תוודא כי המחאה, לא פוגעת יתר על המידה בשגרת החיים של הציבור הרחב.

"משטרת ישראל לא תמנע את קיום המחאה מתוך רצון כן לאפשר את חופש הביטוי והמחאה של כל אזרח החפץ בכך. יחד עם זאת, לא נתיר כל הפרת סדר ונפעל בנחישות נגד אירועי אלימות מכל סוג שהוא".

תוכן שאסור לפספס
51 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
36
אם כדי לשחרר את העצור - תפגינו מול הכלא או מול לשכת הגיוס. אם כדי לשכנע את כלל הציבור בצדקתכם - זה עושה את ההפך. אם כדי לעשות "מחאה לשם שמים" ולהראות לקב"ה שאתם לא מקבלים את הפגיעה בעיקרי הדת ולומדי התורה... בלה בלה בלה - איפה לכל הרוחות הייתם עד עכשיו?!?! המסקנה המתבקשת מכך לדעתי היא שהמטרה היא ל
אברהם הלוי01.11.18
35
אם כדי לשחרר את העצור - תפגינו מול הכלא או מול לשכת הגיוס. אם כדי לשכנע את כלל הציבור בצדקתכם - זה עושה את ההפך. אם כדי לעשות "מחאה לשם שמים" ולהראות לקב"ה שאתם לא מקבלים את הפגיעה בעיקרי הדת ולומדי התורה... בלה בלה בלה - איפה לכל הרוחות הייתם עד עכשיו?!?! המסקנה המתבקשת מכך לדעתי ה
תושב בני ברק01.11.18
34
יש חרדים שמתביישים שהם לא עושים צבא, לכן הצבעתי עץ, כי עץ מתגאים שלא עושים צבא, לא הולכים לדיחוי, קוראים להיות עריקים, וחוסמים כבישים על מעצר עריקים. למעשה הם החרדים האמיתיים כי הם לא מתפשרים על שום דבר ולא על שום מכסה.
יוני01.11.18

הצגת כל התגובות

33
החסידים שהצביעו בשבילם ונתנו להם את המנדט השלישי
פטרוס01.11.18
32
על גזל הזמן ועגמת הנפש שהם גורמים לכל הציבור. אין סליחה ואין מחילה!
נורמטיבית01.11.18
31
אתם עברינים לכו תלמדו תורה עוד מעט תצעקו משה אמת ותורתו אמת זה קרוב קרובלא תזכו לראות פני משיח😣
לאה01.11.18
30
כל אחד נלחם על מה שחשוב לו לכם פינדרוס נ .ב איך היה בחתונה של גב' קליש מעורב ירושלמי חבל"ז כיף הכול למען "כבוד רבותינו" גאוה גאוה מי אתנני עצניק וגו'
שמעון01.11.18
29
רמח"ל) אם לשיטתכם צריך להפגין מדוע המתנתם עד כה? הר"ז עוד מצוה של יהרג ואל יעבור חוץ מהג' שלימדנו התורה הק'? אלא מאי? אתם חבורת נוכלים שנוהגים על פי אינטרסים אישיים, ככה זה כאשר אין רבנים אלא כמה עסקנים פשוטי עם אשר מפיהם אתם חיים! תדעו שעדיין נשאר קצת זמן לתקן!!!!
אנכי01.11.18
28
(רמח"ל) אם צריך לשיטתכם להפגין מדוע איחרתם עד כה הר"ז עוד מצווה של יהרג ואל יעבור חוץ מהג' שלימדה אותנו התורה, אלא מאי? אתם חבורת נוכלים אשר מוחים לפי האינטרסים האישיים שלכם, לא מבין כלל מי הטיפש והסכל שהצביע עבורכם!! "אחד שוגג ואחד מזיד בחילול השם" ככה זה כשאין רבנים אלא כמה עסקנים פשוטי עם אשר מפ
אנכי01.11.18
אם מן הצדק לבחור במועמד כמה שיותר דתי שישמור על קדושת ירושלים אז למה לא בחרתם ביוסי דייטש בירושלים. ואם האינטרס של הג'וב או ההקצאות קודם אז רוצו מהר לסגור עם אדון ברקוביץ לפני שהחסידים יקחו מכם הכל.. לא כך ולא כך עשיתם ותעשו, אז אתם האחרונים להטיף על מוסר כפול..
יוסי01.11.18
27
לא זזים מהעקרונות שמאמינים בהם וגם הכפילו כמעט את כוחם. אולי פעם הבאה אצביע להם, למה לא מבין מה קרה לציבור שלנו אחרי בית שמש.
יוסי כהן01.11.18
26
אני לא מהפלג, אבל קשה לפרגן שעלו ב 8000 קול??? לדעתי, זה לא פחות דרמטי משאר אירועי הבחירות. איפה הסיקור הישר??
יוסי01.11.18
שהחילונים והמזרחיסטים והנורבגים יהיו חייבים להתחשב בו
שפוי01.11.18
צריך באמת לפרגן לחסידים בבני ברק שבחרו להם. כל הכבוד לכם!!!! הצלתם פגיע קשה בפלג!!!!
גרר01.11.18
25
הם לא חושבים שצריך לצאת להפגין לעומת רבני ואנשי הפלג אז אולי אנשי מא"ש נדבקו בציונות??? או שרק בירושלים הם מפגינים או שמה??? תסבירו לי...עושים להם את העבודה?? ומה עם מצוותם הם למחות??? כנראה רבותיהם סבורים אחרת??? א"כ למה??? אולי לא ראיתי את ההודעות עם חתימת כל הרבנים??? נבוכתי...
אריאל01.11.18
24
מכות רצח לנציג הליכוד שניסה להשתתף בספירת קולות החיילים בבני ברק בושה וחרפה זייפו את הבחירות זו תורה?
יאיר01.11.18
23
למה לשסע את הציבור בבני ברק לכו להפגין מול ביתו של שרוליק פרוש באלעד שמה יש קונצנזוס של כל הליטאים שמותר להפגין
חיים01.11.18
22
לאחר מעצרו של אלישיב - מספר ימים קודם הבחירות, נכנסו רבני 'הוועדה להצלת עולם התורה', למעונו של הגאון רבי אשר הכהן דויטש, על מנת לקבל הדרכה והכוונה, כיצד לנהוג בתקופת בחירות, שענה "ההפגנות, זה דבר חשוב מאוד, רק שההפגנות - הזמן המתאים לעשות אותם, בשעה שהשלטונות לוחמים בנו על ידי מעצרים - זה הזמן לעשות
איצי01.11.18
21
בושה עיורים ללא רועה איך לא מתביישים להגיד שהם ממשכי הדרך של הרב אליישיב והרב שך ממתי הם שלחו להפגין ולחסום כבישים הפלג הם אותם שחלקו על נוח ועל משה רבינו והם לא היו יוצאים ממצרים והם שהלכו אחרי קורח כי כל מי שחלק על גדולי ישראל בכל הדורות היו לו סיבות וראיות ואמתלאות שהוא צודק אבל הם טעו בגדול והשם
נתן01.11.18
20
הבחירות, על אף שהשקיע שכוחותיו יגיעו מאילת וכל שאר מקומות בילוי, לא הצליח לגרד עם הכינים בשום מקום
הפלס,טיני01.11.18
19
אני צריכה לסבול את זה ? למה להפריע לי לחזור הביתה בשקט ? תתפרעו חיות כמוכם לא צריך בצבא. אתם פשוט מתפרעים לא לשם שמיים אלא לפרוק את העצבים שלכם ואת הרוע הפנימי שלכם
טלי01.11.18
18
יש עוד עריק ששם משפחתו צורף, בן של המכשירי חשמל, ואבא שלו אמר לעצניקים שלא להפגין כדי שלא יפסיד לקוחות ובשביל זה הוא גם נתן להם מימון לקמפיין בחירות.
צורף מכשירי חשמל01.11.18
17
איזה חילול ה' שהם עושים!!!
מחללי ה'01.11.18
16
זה פשוט פעם ראשונה שהם מריצים מפלגות לכן יש להם יותר קולות מהבחירות הקודמות. בירושלים הם קיבלו קצת יותר קולות מהבחירות הקודמות פחות מהגידול הטבעי שלהם עצמם הדבר ברור! בבני ברק הדבר ברור שהרבה חסידים הצביעו עץ כי כל מנדט של עץ מוריד מנדט מדגל התורה!
אבי01.11.18
15
למען כבוד רבותינו שליט"א
יהודי01.11.18
14
למה הם לא הפגינו ערב הבחירות? כי הם פחדו שזה יפגע להם בקולות! הם אמרו זאת במפורש! למה שזה יפגע? הלא הקהל שלכם זה אלו הנלחמים למען השקפתכם, זה הרי אמור רק לחזק אתכם?! הרי זה המצע שלכם, ללכת להפגין, להילחם, ולא יתכן שממה שאתם כל כך גאים לעשות, זה מה שיגרום לכם להפסיד?! התשובה היא: מכיון שהם חששו שהם
העגלון של פראג01.11.18
אלא בעיקר מצביעי מחאה
ריאלי01.11.18
13
בא נראה מה יעשו ג עם 16 מנדטים נגדם שס עם 6 מנדטים חוץ מללקק להם חבורת פרימיטיביים שמשגעים ציבור שלם על האוגאיסטיות שלהם אני גאה שהצבעתי מחל ורובינשטיין וחבל מאוד שלא השכילו לעשות זאת עוד כמה כמוני שבוחרים מועצה בוחרים עתיד נקודה למחשבה
מאיר01.11.18
12
כולם יודעים ששלושת רבעי מהקולות שקיבלתם בבני ברק זה חסידי גור
שקרנים01.11.18
11
באלעד ובביתר הם לא הכניסו אפילו מנדט אחד. בשאר הארץ, כולל בבני ברק לאחר ספירת החיילים, הם נשארו אותו דבר, וזה למרות שהמוני חסידים הצביעו להם בבני ברק. שיקלול פשוט מגלה שהליטאים הם 83% ועץ 17%. אז מדובר בקבוצה שולית מאד שעושה רעש כאילו הם הרוב.
איש מספרים01.11.18
10
שהצביעו לפלג האילתי.
dvis01.11.18
9
רוצים להעביר מסר למדינה שלא תגייס בחורים, אז למה להפגין בבני ברק, לכו תפגינו בתל אביב ליד משרדי הממשלה, תפגינו ליד לשכת הגיוס ליד הכלא הצבאי, אבל למה בבני ברק?
ssdf01.11.18
לא רק נגד המדינה, אלא נגד אלה שהולכים עם המדינה יד ביד נגד אותם אלה שמתחנפים למדינה שרוצה רק להחריב את עולם התורה נגד אלה שמפגינים על כל דבר בעולם - על ג'ובים וכבוד. אבל חס שלים להפגין על כל דבר שבקדושה..... נגד אלה הלכים להפגין- ואותם אלה נמצאים בעיקר בבני ברק (ל"ע)
12301.11.18
בהפגנתם הם אחראים: 1.אמבולנס לא יפנה חולים ויולדות לבתי חולים. 2.אי אפשר לעשות קניות לשבת קודש. 3.נמנעים מלהגיע לאולמי שמחות. 4.ילדים נשארים רעבים עד שהוריהם יגיעו לבית. 5.הם זורעים שנאה בעיקר לציבור החילוני ומקווה שהבואש יעבוד שעות נוספות בתוספת אלות וכדורי גומי וגז פלפל.
משכיל01.11.18
8
עד שישוחרו בני התורה.
erik01.11.18
7
חבורת רשעים מזיקי הרבים ומחללי השם
יוסי01.11.18
6
אמנם הצבענו לכם שהצבעת מחאה אבל אנא אל תשבשו לנו את החיים אלא תלכו לעיריית בני ברק להפגין נגד השחיתות שם
חנטרישא01.11.18
5
עד מתי?
בתי01.11.18
4
כמו שכתוב בסוטה כב עמוד ב אל תחששי לא מן הצדוקין ולא ממי שאינן אלא מהעצניקים הצבועים
ריאלי01.11.18
3
הכספי מיסים שלי ממנים את לימודים התורה שלכם , אבל לא אצליח להגיע הביתה היום
אמא עובדת 01.11.18
2
נמאסתם!!!!!!!!!
ח.ב01.11.18
1
מה הטעם בהפגנה בבני-ברק ?ולמה להפגין לפני שבת כשהציבור דואג לקניות השבת? אם חפצים בהפגנה יתכבדו ויילכו מול האחראים -קרית הממשלה ומפלגת "יש עתיד" האחראית לחוק הגיוס.
ליאורה כהן01.11.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

"בני הישיבות שומרים עלינו"

הראש"ל: "איזה ניסים, בזכות מה זה? בזכות הרמטכ"ל?" | צפו

ישי כהן | 27.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24