כיכר השבת

"הוסת לרדת מהדרך"

הלם בפוניבז': ה"חברותא" של אחד מראשי הישיבה - נעלם

חברותא של אחד מראשי ישיבת פוניבז' עזב במפתיע את הישיבה ונעלם. לפי עדויות של חבריו, הוא עבר לגור אצל אדם שהסית אותו לעזוב את הישיבה ואת ביתו: 'משפחתו שבורה, לא מאמינה' (ארץ)

128
חזקי שטרן | כיכר השבת | כ"א בכסלו | 29.11.18
היכל ישיבת פוניבז'
היכל ישיבת פוניבז' (צילום: בעריש פילמר)

הלם של ממש בישיבת פוניבז' ('המחבלים'): אחד הבחורים נעלם מזה כשבועיים מהישיבה ומבית הוריו, כשכמה עדויות לגביו מדברות על כך שהוא נראה בטיול בצפון, אך ניסיונות להתקשר אליו לא צלחו - עד שהאמת התבררה.

מתברר, כי הבחור החליט לעזוב את ישיבתו ואת הוריו, המתגוררים בשכונת סנהדריה בירושלים, ולהתגייס לצה"ל. חבריו אומרים כי הוא מתגורר כעת בבית הנועד לחיילים בודדים.

בשיחה עם 'כיכר השבת', מתארים החברים: "אדם המציג עצמו כ'מסייע לחיילים בודדים', התגלה פה כגורם מסוכן שפועל להדיח תלמידי ישיבות מבין ספסלי הישיבה. במשך מספר חודשים הוא שכנע את חבר שלנו לעזוב את הכל".

הסיפור האישי הכואב החל להיוודע, כשתלמיד הישיבה, מ', שלמד בעבר בחברותא עם אחד מראשי הישיבה, נעלם משטח הישיבה ומוסדותיה. לאחר שגם הוריו לא הצליחו ליצור עמו קשר, החלו חבריו הקרובים ומשפחתו לתור אחריו ולחפשו.

בקרב חבריו ומשפחתו הועלו תחילה השערות שונות בקשר להיעלמותו, וכשאחד מהם סיפר על "קשר מוזר ושונה מאוד" שנוצר בינו לבין בחור מהישיבה היריבה ('השונאים') - ח', שנשר מהישיבה לפני כחצי שנה והתגייס לצה"ל - החלו חבריו ומשפחתו לבדוק אחר אותו קצה חוט.

"לאחר בירור קצר שערכנו עלה", מספר בן משפחה, "כי ח', שוהה מאז שהתגייס לצבא באחת מדירותיו של אותו גורם ש'מסייע' לחיילים בודדים, וכי במשך מספר חודשים הוא פעל על לבו של תלמיד הישיבה מ', לעזוב כמוהו את ספסלי בית המדרש".

חברו לספסל הלימודים מוסיף: "בירור עמוק יותר שעשינו גילה, כי אותו גורם שמציג עצמו רק כ'מסייע' לחיילים שהפכו לבודדים, מימן לחבר שלנו טיול בן שבוע וחצי ברחבי הארץ, כשאליו הוא מצרף מספר חיילים בודדים שערקו אף הם מעולם הישיבות, וזאת - כך מתברר - כדי לגרום לו להתנתק מהווי הישיבה ומשפחתו וכך לדחוף אותו לעזוב את הישיבה ולהתגייס לצה"ל".

יצוין, כי ממידע שהגיע לידי משפחתו, המימון שקיבל הצעיר עבור הטיול, כלל רכב שטח יוקרתי שהושכר עבורו, דלק ללא חשבון, מימון למסעדות ושהות במלונות.

חבריו מוסיפים ומספרים ל'כיכר השבת', כי הוריו ואחיו יושבים מאז בביתם כשהם כאובים ושבורי לב, משום שבנם ניתק עימם קשר לחלוטין, ללא הודעה מוקדמת. "הם עדיין מסרבים להאמין כי בנם, שהיה תלמיד ישיבה לתפארת, עזב כך לפתע פתאום, ללא שהיה בידם אפילו את ההזדמנות לדבר איתו, לפתוח עמו את הנושא ולשמוע ממנו מה קרה", הוא מסביר.

איש חינוך המקורב לישיבה אומר ל'כיכר השבת' כי "מדובר בסיפור שמחריד כל נפש יהודית. ככה לקחת בחור מתוך ישיבה, לנתק אותו מהחברים שלו ומהמשפחה, ובמשך חודשים להפעיל עליו שכנועים על ידי תלמיד ישיבה לשעבר? זה הרי איום ונורא".

"האם אין לגורמים הללו טיפת יראת שמים? הרי כבר לא מדובר בנושר או יושב ברזלים, איזה הצדקה יש לכך?!", סיים איש החינוך בזעזוע.

החייל חנניה כהן, בוגר ישיבת פוניבז' (שונאים) מסר ל'כיכר השבת': "אני הבחור ח', שמופיע בכתבה, למדתי בישיבת פונוביז (שונאים). התגייסתי לפני שלושה חודשים. הבחור מ', התגייס מרצונו הטוב. הוא הגיע לעמותה שאני נמצא בא בשבוע שעבר, אף אחד לא שיכנע/הסית/גרר אותו לזה, הוא הגיע אלינו נטו מרצונו החופשי".

תוכן שאסור לפספס
128 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
61
טיסה פלוס ספא הכל כלול עם סקי נראה " שחתך" לשחרר לחץ אכלתם לו את הראש עם הסוגיה
אברהם אבינו26.12.18
60
לפחות יהיה לו מקצוע לחיים. מה שלא היה מקבל בישיבה.
יוסי30.11.18
59
אוי געוואלד אשכנזי מישיבה אליטית? אצל הספרדים נופלים כמה וכמה ואין מלה.. ואם חלילה מישהו מנסה להגיד מלה שיש גייסים שעובדים על בחורים שעודם בישיבות, אחת דתו ליהרג כדין עצניק אך כשהמדובר באשכנזי מפונוביז אז זה שוה כותרת!! דיייי! הגיע הזמן להודות שיש גזירה!!
אבי30.11.18

הצגת כל התגובות

58
אמנם אני לא מכיר אותו אישית, אבל אשריו ואשרי חלקו שהתגייס לצבא הגנה לישראל. אמנם באמת כן צריך להישמר כמו בכל ענייני החיים אבל לא נוותר על גיוס לצה"ל שהיא באמת גם אחד מצדדי הדביקות בתורתנו הקדושה של להיות ישר ולא עקום לעמוד בעד הגנת ישראל מיד צר. ובעד היושר הישראלי הטהור והקדוש שירשנו מהאבות הקדושים.
בני ברקי30.11.18
על יוסף השתברו קולמוסים איך לא הודיע לאביו שחי.... אבל שם מובן... היה כולו אונס.... אבל במקרה המתואר בכתבה... לא נראה שאפשר לומר 'אשריו'... אגב גילוי נאות... אני עצמי הייתי בצבא, וחושב שכאשר נזהרים ממה שצריך, מקיימים מצווה.. אבל כבר לימדונו רבותינו... "ותלמוד תורה כנגד כולם" ונפסק להלכה, שרק מה של
גד30.11.18
57
הוא לא הראשון שזכינו לשכנעו וכנראה לא האחרון עוד ידנו נטויה בברכת גדולי הדור
הרב יגאל רוזן04.12.18
השם ירחם
יענקי27.08.19
56
יישר כח לבחור. עכשיו ידע מי הם השונאים ומי הם המחבלים האמיתיים ולא יתעסק בשטויות של ילדים בגן
בערלה30.11.18
55
בצבא יעשו חיים עם כל החברות מההפגנות
קנר30.11.18
54
עוד נקודה שכדאי לשים לב אליה היא שעד לפני שנים בודדות, הצבא בכלל לא היה נושא אף פעם לא דיברו על זה וזה לא עמד לבחור כאילו כניסיון ושאלה האם ללכת לצבא. ולמרות ההתעסקות בזה ברמה הפוליטית, המנהיגים של הדור ניסו ומנסים להשאיר את זה עד היום ככה. אבל העצניקים עשו מזה "נושא תמידי"!! כל ילד יודע בדיוק שיש
אליהו30.11.18
53
מה זה אם לא גזירת שמד!!!!!!!!!!!!! מה לי בכפיה ומה לי בפיתוי הכל גזירת שמד מהנאצי-ציונים הארורים ושותפיהם הדגלאים
יוסף29.11.18
52
אח"כ יגידו שאין גייסים ושום בחור מפונוביז' לא גוייס בכפייה לצבא, אתם עוורים לא רואים גזירת גיוס שמשתוללת ומכה ללא רחם
האמת מדברת29.11.18
בודאי אף אחד לא שיכנע אותו ולא הכריח אותו להתגייס.
אבי29.11.18
51
הפלג מכין את הקרקע להפגנות נגדו?
דבש, ירושלים29.11.18
50
גברים, לא יזיק לכם להתגייס לצבא. אתם תדעו מה זה להצליח בכוחות עצמיכם, לפתח אישיות וחשיבה ולעשות משהו למען אחרים. כמו כן זה יפתח לכם הרבה מסלולים בחיים ויעשה לכם טוב בחיים.
מישהי04.12.18
49
יושבים במעצר עם חילונים ומתקלקלים
בן פז30.11.18
ב
ופשוט01.12.18
48
לעשות צבא לא עבירה עשה בשכל עם כל הליכלוך והנייעס בציבור החרדי הבין שיש חיים מעבר לכל הפוליטיקה והגאווה הלא מציאותית שיש בציבור שלנו בושה של התנהגות
חרדי מציאותי30.11.18
צא וראה עניני בחירת מפכ"ל רמטכ"ל ועוד... וכאחד שהיה בפנים - כל התקדמות קלה מלאה מלאה בפוליטיקה מסריחה
תמה30.11.18
47
הצער שאתם גורמים לאנשים תשלמו עלזהרשעים זה ותצא דינה. החילול ה׳ אף אחד לא מגייס בכוח. מי שלא לומד לצבא
שלמה30.11.18
46
כואב הלב. ליבי שותת דמעות. כשביודעי ומכירי קאמינא. ועל דא קא בכינא. על בחור שהיה יכול להמשיך לשבת ולשקוד באוהלה של תורה אלולי חברו בשם ק. שלומד בישיבה המקבילה שגרם לו ללכת ולעשות צעד מחפיר זה ולא חס עליו על כך שהוא מאבד את משפחתו וחבריו אוי אוי אוי אוי לנו מעלבונה של תורה. כואב הלב לראות בחור שב
חרדי כמו פעם...30.11.18
ולמה אני לא זכיתי ? איזה טיפש הייתי שהאמנתי לעסקני רשיעי... וככל האברכים אני סובל מעניות הממון והדעת ???
מפוצץ לגמרי....01.12.18
45
זה נראה ממש כמו הקנטוניסטים שהיו חוטפים ילדים ה"י.
י. מ30.11.18
44
ולא קרה ולא יקרה לעולם אצל השונאים...
נקודה למחשבה30.11.18
תקרא עד הסוף
avi30.11.18
שהוציא והשפיע לרעה על המחבל. פעם הבאה תקרא עד הסוף ולא תעשה פאדיחות.
דווקא אני שונא30.11.18
43
לאחר שפותה על ידו 'רבו' ראש הישיבה - מרקוביץ, לא להתייצב. וישב בכלא, עם מדים וכו' כמו בכלא צבאי, בסוף התגייס לגמרי. לא הראשון, ולא השני, ולצערנו כנראה גם לא האחרון. אז מצאו מי אשם? כולם, חוץ מהם. "שיקרא לא קאי".
חרדי כמו היום29.11.18
42
הוא התקלקל כי ישב בכלא הצבאי ולא בגלל חבר מהשונאים.... רק שככה יהיה אפשר עוד לתת צידוק לדרך העקומה שלהם.
יעקב29.11.18
41
תלוי אם מראים זה מזעזעעעע לדעתי אסור לא לעזוב את הישיבה והוא צריך להמשיך עליהההה
מישהי20.12.18
40
החילול ד' שראשי הישיבות והבחורים גרמו שם בגל העולם זה לא מזעזע אותם? שעפים גמרות סטנדרים שולחנות אחד על השני, מול הארון קןדש, בחורים נפצעים, משטרה כל שני וחמישי וחילול ד' גדול מה חשבתם שאין לזה מחיר? חצי מהישיבה כל אןתם בריונים ולןחמי גאווה ומריבות צריכים ללכת לצבא שם.
משה30.11.18
39
איתי שירתו הרבה חרדים ודתיים. שרתתי בסיני בחור במידבר...לא היו חיילות ולא היתה אפילו אפשרות להתקלקל...ההפך חיילים חילונים רצו גם להתפלל ולילמוד. נדהמתי כמה הם לא יודעים מאומה מהיהדות ואם מלמדים אותם הם ממש משתנים.ורוצים ללמוד. כך שבמקום לפחד מקילקול אתם צריכים להחזיר בתשובה חילונים בצבא.
אני30.11.18
אתה היית בצבא בשנות השבעים כמו שיאיר לפיד שירת בגולני. אין אף חרדי שהיה בצבא בתקופות ההם. תפסיק לבלבל את המח
דני01.12.18
38
אתה שכתבת בתגובה 16 לדבר על תלמיד חכם כך היזהר לך שנשיכתן נשיכת שרף ועקיצתן עקיצת עקרב אני מוחה בך פשוט בושה כנראה כואב לך לראות תורה וגדולה במקום אחד! ואם יש לך שאלות השקפתיות שקשות לך מחמת קוטן רואשך אל תתקוף ואיך משיבים את הארי לאחר מיתה ומדובר פה על אריה והחי יתן אל ליבו
איש טוב29.11.18
37
כל הכבוד לבחור שמתגייס לצבא השם. שהקב"ה ישמור ויציל את כל חיילינו... הגיע הזמן לאהבת ישראל.
דניאל29.11.18
אמס'
אמס'01.12.18
36
לחיות "בישיבה" הזאת עם כל המחלוקות שיש וביזוי התורה הנורא והמחריד!!!!!!!!!!!!!!! לא פלא שהוא העדיף ללכת לצבא שיתחילו לעשות חשבון נפש שם...........
דוד29.11.18
35
הבחור הושפע מחבר מהשונאים שהתגייס
אריק05.12.18
34
זה עוד יקרה. כול עוד לא לומדים את התורה בלב ונפש באמת. הכול חיצוני מפלסיק ולא עומד בפני הבלי העוה"ז. צבא? למה לומדי התטרה הם לא גם צבא? אמיתי! הצבא בזכות לומדי התורה. אבל לא למידה של שכל חיצוני שמביא פירוד ושינאה. אלא לימוד מהלב בוער להשם. לכן רבינו מלמד מה עושים בחושך של גם במחנה החרדי. שזה יותר קש
האמת לאמיתה30.11.18
רוב ה'חרדים' המתגייסים הם חסידי חב"ד קשוט עצמך תחילה ... תתבייש
משה בן ישוע30.11.18
33
אני עזבתי לפני שנה וחצי את ה'ישיבות הקדושות' כי היה לי הרבה שאלות על 'עולם הישיבות' וה'עולם החרדי' ולדעתי אין קשר בין חרדי ל'עולם החרדי' ו'לעולם הישיבות אבל על הקב''ה לא היה לי שאלות אני בחור חרדי לכל דבר שלומד עם חברותא בבוקר... תבינו לא לכל אחד יש אומץ לקום ולהגיד אני חי בחברה מושחתת ומגעילה שבמק
א.30.11.18
32
שעזב ר מיכל יהודא אמר שאסור ללמוד שם
יוסף30.11.18
31
44
ואשרי חלקו01.12.18
30
בחור טוב ונורמאלי לא עוזב ביום בהיר את הישיבה ומתגייס כנראה קדמה לכך ירידה רוחנית במשך חודשים או שנים ירידה שלא שמו לב כלפי חוץ, אבל השאלה הגדולה היא איך סיפור כזה קורה בישיבה של המחבלים ששם הרי הכל בסדר החינוך וכו'...
אבי29.11.18
או ירידות זמניות, ולא היית רוצה שלבן שלך זה יקרה גם אם הוא חווה איזשהו תקופה קשה, הרי זה דרכו של בן עלייה, שבע יפול צדיק וקם.
מאיר29.11.18
י
ותן חלקייינו01.12.18
29
ויהיה עו"ד בכיר שילמד בחברותא עם רה"י ויכתבו עליו הגאון הצדיק
מאירוביץ29.11.18
שעו''ד ר' יעקב וינרוט (וכן הוא הגה''צ) הגיע ועשה.
יאיר29.11.18
חצוף ומחוצף לדבר כך על תלמיד חכם היזהר לך שנשיכתן נשיכת שרף ועקיצתן עקיצת עקרב
איש טוב29.11.18
28
הבחור הבין שאם הוא רוצה לפרנס בכבוד ולא להיות שנורר אז הצבא זו הדרך זה יקח קצת זמן אבל בסוף הוא יצור קשר עם המשפחה שלו כשהעניינים ירגעו
יעל29.11.18
27
מציגה את הבחור כנסחף, כמוסת, כאחד שלא יודע לקבל החלטות. אולי חשבתם על האפשרות שהגיע לזה מתוך בחירה? מתוך רצון ללמוד על העולם מחוץ לישיבה?
משה29.11.18
ברור שיש לכל אדם בחירה. וברור שבדרך כלל אדם נורמלי לא עושה צעד גדול וחריג ללא 'חבר רע' שיודע לייעץ ולספר סיפורים... ברור שיש כאלה שהם טיפוסים נסחפים 100% ויש כאלה שפחות... אבל ודאי להוא הושפע מאיפה שהוא...
דן30.11.18
חפ
קרית ספרי01.12.18
26
לא מבין את הביקורת של חלק מהתגובות. צריך שכל האברכים בישיבת פוניבז' וכל הישיבות המתחרות יתגייסו לצה"ל הקדוש. כך גם יהיו לנו חיילים לתפארת, צבא חזק, נמשוך בעול כמו כולם, נבין את המציאות שאנו חיים בה ונבנה חברה איכותית יותר!
מגיב אקראי04.12.18
קודם כל, זה שאתה לא מבין את הביקורת, מראה שאתה שקוע עמוק בתוך הטומאה. עכשיו לגופם של דברים, צריך של יהודי, כולל חילוני, יקדיש לפחות חלק מיומו ללימוד תורה שמגן על ארץ ישראל. במציאות העכשיו שצה"ל גורם למלחמות, פיגועים ושפיכות דמים בעקבות הפריצות והזימה שיש שם - צריך להתרחק מיליארד קילומטר משם.
דני05.12.18
25
מדברים על מישהו שעזב ישיבה למען צה"ל ? כל מי שמתעלם ולא עוזר לדתלשים ויוצאים בשאלה עובר על שפיכות דמים מה קרה ? באיזה דור היה דבר כזה שכל הבחורים צריכים ללמוד בישיבה ומי שלא דינו נידוי ? כשמישהו חוזר בשאלה או יוצא לצבא צריך לבדוק האם פשוט הוא הכיר מקרוב רבנים כמו אלו שבכותרות לאחרונה
הראל30.11.18
24
לצערינו העולם החרידי הוא הולך על כל הקופה בזה שהוא עובד בשיטת הבדלנות ולאומת זאת לא עובדים על התמודדות וכאשר נער חרידי נחשף לתוכן לא ראוי לא יהיה לו כלים להתמודד כי אף אחד לא לימד אותו.!!!!!!
מאיר כץ30.11.18
הזו... תראו כמה מתדרדרים כל הנוער הד"ל... הם קבלו אייפונים בגיל ** גדלו עם תנועות נוער... ולפי התאוריה אמורים להיות ת"ח וירא"ש גדולים..... לצערי הגדול... התאוריה המוזרה הזו - אין לה מקום בעולם האמת...
אחד העם30.11.18
אט
בוריס' כרשינא01.12.18
23
תפסיקו לנהל לאחרים את החיים.
ללא שם30.11.18
מה שלא זוכים בזמן...אחר כך בורח. בתור אברך כבר לא זוכים בדרך כלל. זו מצווה עוברת. ואחר כך כשמבינים כמה הספד וחסרון יש בזה שלא זכו לשרת את עם ה'. אז בדרך כלל כבר מאוחר מדאי. לכן כל יר"ש וישר, שמוח בקודקודו. שירוץ לצה"ל לזכות במצווה הגדולה. וטוב הצפון לצדיקים הקב"ה בטוח לא יקפח עושי המצווה הגדולה.
בעריש01.12.18
22
החרדים עצמם נוהגים כמו מיסיונרים לוקחים ילדים קטנים ממי שפחות קשי יום למוסדות חרדים צריך להשמיד את כול החרדים העמלקים ללא הבחנה
יעע30.11.18
21
לפי הכתבה העולם התיישר. כל הכבוד לבחור. מה היה יוצא לו לשבת עוד כמה שנים שם ולזרוק סטנדרים וגבינות ולראות את הבכירים במלחמת שנאה מיותרת .
יעקוב29.11.18
רחמנא ליצלן
תגובה ליעקוב30.11.18
20
אלא רק משתוללים להרבות כבודו של נתי דרוסמן ומעותיו של שמואל מרקוביץ והבין שאין לו מה לחפש שם. וכיון שלהודות שהשונאים צודקים יותר מנמחבלים זה קשה עזב הכל והלך לצהל.
אבי02.12.18
19
זה הסוף של מי שמתקרב לצבא, אז למה אתם לועגים להם ומבזים אותם??! תאכלו את התוצאות!
מ.ת"א29.11.18
כי הם לא קנאים באמת הם בועים והם הקימו אידאולוגיה רק כדי להצדיק את דרכם אני אישית מכיר 2 אחים שלמדו אצל מרקוביץ (הפלג)וכעת לו חובשים כיפה בצבא ויצאו לצבא אז עם כל ההשקופה שהם ספגו הדבר לא הועיל (למרות שהיו ירא"ש) כי זה צביעות !
אויש 30.11.18
הנה הבן אדם היה בכלא הצבאי... טעם את טעם הצבא... ו... רח"ל!
הפלג טועה ומטעה30.11.18
18
להילחם נגד אויבי העם היהודי. ולא נגד יהודים.
דב29.11.18
מי ששולח את בנו לישיבת מחבלים או שונאים יכול להאשים רק את עצמו. התורה הופכת מסם החיים לוכו'. ברור שעדיף להילחם נגד אויב ולא נגד אח!
יהודה30.11.18
מה זאת אומרת מה הוא ילמד שם? אלה שעוצרים אותם על העריקות מסיימים שם לדבריהם סדרים שלמים. אז זה שהלך מרצונו בטח ילמד שם את כל הש"ס ויעשה את הסיום מיד בשחרורו. אני בכלל לא מבין אותם, למה הם בעצם לא רוצים ללכת לצבא. כל כך בקלות מוותרים על כזה שטייגען רצח!
מי 29.11.18
17
גרמו לעילוי לעזוב את פוניבז'?
אני02.12.18
16
לפי האשמות שלהם אתהיה הצבא זה ככל הנראה עצניק
ללא שם29.11.18
15
"אם הישיבות" הם קוראים לעצמם חחחחחחחחחחחחחחחחח זה תוצאות של המחלוקת הליטאית
ליל שישי29.11.18
14
ניסיון יפה להראות איך מנסים לפתות בחורי ישיבות תמימים ששוקדים על תלמודם..
פתי מאמין 29.11.18
13
בחור בעייתי ומסכן שאחד האברכים למד אתו קצת וניסה לקרב אותו
יחזקאל29.11.18
שקר אחד גדול. לא בחור, אלא בחורה. לא ישיבה, אלא בית הספר. לא ראש הישיבה, אלא מנהלת. לא צבא, אלא שירות לאומי.
מי30.11.18
12
"החברותא של הראש ישיבה" אני חושב שחצי מהבחורים למדו בעבר חברותא עם איזהשהוא רב, מעניין איך בדיוק ח. מהישיבה המתחרה הצליח לגייס אותו...
יוסף שלום29.11.18
11
במקום כמו פוניבז'. מה בחור אמור להבין? הוא שוקד על סדר נזיקין ורואה מולו את רבותיו שאינם מסוגלים לפתור את הבעיות ביניהם על פי דין תורה, ורק בערכאות מצליחים להתדיין. הוא לומד ספרי מוסר ורואה סביבו מריבות על שום דבר, הגולשות לדיבורים אסורים, אלימות פיסית וחבלה ברכוש. הוא שומע כמה חשוב לשקוד ולא לבטל
שלומיאל29.11.18
להגיד שזה מה שרואים בפונוביז' זה טירוף.... אחת הישיבות עם הכי הרבה שטייגען זה שם.... כמויות של בחורים שאין להם בעולמם אלא ד' אמות.... נכון שגם המחלוקת הגדולה ביותר נמצאת שם.. אבל כידוע, כל 'מכת אש' היא עשר דק.. שמיד לאחריה אין זכר ל'דברים בטלים'.... וכן אם היו מקפידים כולנו על האיסורים שהזכרת... הר
אבי30.11.18
10
בחור שבאמת גדל כמו שצריך בע׳ה ומקבל מהוריו ומשפחתו את כל ההכלה והתמיכה החום והאהבה לא עובר לא מוסת ולא מודח בכזאת קלות !!! זה לא עובד ככה! להפיל על אחרים במאה אחוז את הסיבה זה בבחינת כאדם התולה קיללתו באחרים! צריך להסתכל פנימה! הביתה! למה זה קרה ומשם לנסות לתקן ולהבין
אחת29.11.18
.
שאול יצחק השובב30.11.18
יש אכן מקום לבית בסיפור הזה. אבל זה לא סוד שישנם ציידים וגייסים שעושים עבודה משומנת ומקצועית עם תקציבים אינסופיים, ומצליחים להשפיע. אם על השוליים ובמקרה חריג זה, גם על תוככי עולם התורה. והדרך למנוע זאת, היא לא לשתף פעולה עם הצבא בכלל... השונאים יכולים להמשיך לברבר בלי סוף מלל על המורונים וגדולי התוי
דני01.12.18
9
זאת התוצאה של המחבלים
אבי 19.12.18
8
בלי קשר לאיפה הוא לומד לאיזה פלג הוא משתייך הדבר כשלעצמו כואב מאוד ומזעזע
יוסי01.12.18
נכון
יענקי25.08.19
7
אם אלה המנהיגים השוטים שלהם אז כל תוצאה אחרת היא הלם!
לאחר העיון30.11.18
6
החינוך החרדי כל כך ״מוצלח״ ששיחה עם מתגייס גורמת להצטרף לצה״ל ואסור לראות בנות שמא יתפתה. עדיף כבר חינוך חילוני. לחילוניים אין חששות כאלה
בן ל׳30.11.18
פשוט שטויות
איש טוב30.11.18
5
כל העולם כשבחור יורד מהדרך, נסינות תמיד היו ואנחנו צריכים ליהות חזקים. אף בחור לא יורד מהדרך בגלל איזה ציייד או משהו כזה, בחור יורד מהדרך כשיש לו שבר פנימי או ממשהו עמוק ואמיתי, נקודה
בניו30.11.18
4
אבל אם תהפכו אותו לגוי חלילה הוא עלול לרדת מדרך הישר. פרופורציות אנשים..... מקווה שיתגייס למסלול של חרדים לפחות.
דוד29.11.18
3
זה הכל מהסמארטפונים רחמנא לצלן שמכלים כל חלקה טובה. אני קורא לכל ראשי הישיבות התכנסו ובואו ויחד נטכס עצה כיצד לבצר חומות הדת ולהגביה את החומות כפי שעשו קמאי דקמאי.
הרב גדליה שפירא29.11.18
2
קודם כל לא היה רכב פאר אלא מסוק פרטי עם לימוזינות ב. זה היה בכלל לתאילנד
מ הבחור המדובר29.11.18
1
שמעתי מאחד מגדולי הדור הקודם זצ"ל שמקובל עקבותיו שכל תנועת ההשכלה נגרמה כתוצאה ישירה של המחלוקת בין ......לבין..... ששניהם התכוונו רק לשם שמים. אבל זהו מחירו של מחלוקות. אולי מסיפור זה יתעוררו בפונובי'ז
ללא שם29.11.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הטיל האיראני שהפך לאטרקציה למטיילים | צפו בתמונות

מישאל לוי | 07:33

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 30.04.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

אילן במה אברכך 

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם