כיכר השבת

המחלוקת בבית שמש

פרסום ראשון: זה מכתב ההתחייבות של אבוטבול להתפטר

משה אבוטבול הבטיח להתפטר מתפקידו לטובת נציג שלומי אמונים, הגיש מכתב התפטרות וחזר בו. כעת 'כיכר השבת' חושף את מכתב ההתחייבות של אבוטבול - בכתב ידו - להתפטר (חדשות, חרדים)

99
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ה בכסלו | 03.12.18
משה אבוטבול
משה אבוטבול (צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90)

המחלוקת בעיר בית שמש בין הסיעות החרדיות נמשכת במלוא עוזה. כעת, לאחר החלטתו של משה אבוטבול, ראש העיר היוצא, שלא להתפטר - למרות התחייבותו, "כיכר השבת" חושף את מכתב ההתחייבות של אבוטבול, שנכתב בכתב ידו.

היה זה ליל הגשת הרשימות, חול המועד סוכות תשע"ט, משה אבוטבול מגלה כי רשימתו נפסלה בגלל טעות טכנית בחתימות, הדרמה בחדר הגשת הרשימות הביאה לכך שנציגי 'דגל התורה' החלו לדון מי מטעמם יתמודד לראשות העיר אלא שאז מי שטרף את הקלפים היה שמעון גולדברג, מ'שלומי אמונים', שהציע להציב את אבוטבול בראש רשימת 'יהדות התורה' במטרה שיוכל להתמודד לראשות העיר כמתוכנן.

המהלך שהציע גולדברג הביא לחשש ב'שלומי אמונים' כי כניסתו של אבוטבול תהיה על חשבון אחד החברים ברשימת יהדות התורה. בעקבות כך נערכה שיחה עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ולאחריה הודיע משה אבוטבול על פתרון - לפיו, במידה ונחמן פרנקל, נציג ברסלב מטעם 'שלומי אמונים', לא ייבחר למועצת העיר, הרי שכל חברי רשימת ש"ס יתפטרו מהרשימה ופרנקל יכנס מטעם ש"ס למועצת עיריית בית שמש. בנוסף, במידה ואבוטבול לא יבחר, הרי שהוא עצמו יתפטר ממועצת העיר ונציג שלומי אמונים יכנס תחתיו.

מכתב ההתחייבות של אבוטבול

את ההבטחה הזו משה אבוטבול לא חשב להפר, הוא הצהיר בכל במה אפשרית כי בישיבת העירייה הראשונה בראשות עליזה בלוך הוא יתפטר מתפקידו ורמז כי הוא פורש מן החיים המוניציפליים.

כעת חושף 'כיכר השבת' את המסמך בכתב ידו של משה אבוטבול בו הוא מתחייב שהוא וכל חברי ש"ס יתפטרו מן הרשימה במידה ונחמן פרנקל לא יבחר לעירייה, כתוצאה מהצבתו של אבוטבול בראש הרשימה.

במכתב, שנכתב בכתב ידו של אבוטבול ורואה אור בפרסום ראשון ב'כיכר השבת', כותב משה אבוטבול: "י"ט תשרי תשע"ט. לאחר שיחה עם הרב אריה דרעי הובטח כי במידה ופרנקל לא ייבחר למועצת העיר כל חברי סיעת ש"ס יתפטרו והוא ישובץ לרשימה כך שיוכל לכהן כחבר מועצת עיר מטעם ש"ס בתשע"ט, כך שהבטחה זו תייתר את ההתחייבות לגבי המועצה הדתית, משה אבוטבול".

מהמסמך עולה כי בתחילה התחייב אבוטבול, בתמורה להצבתו בראש הרשימה, למסור את המועצה הדתית לידי יהדות התורה, אך לבסוף הסכים לחתום על ההתחייבות להתפטר כדי שיהדות התורה לא תפסיד מכך שהוענקה לו האפשרות להתמודד. לסיכום, כפי שעולה מן המכתב, היה שותף בשיחה טלפונית יו"ר ש"ס אריה דרעי.

ביממה האחרונה שלח אבוטבול מכתב התפטרות למנכ"ל העירייה, אלא שבימים האחרונים, מאז נודע לחברי ש"ס ודגל התורה כי אגודת ישראל חתמו הסכם לכניסה לקואליציית עליזה בלוך, החליטו בדגל התורה וש"ס לטרפד זאת, בין היתר באמצעות השארת אגודת ישראל עם שלושה נציגים בלבד, כאשר אבוטבול יפר את הבטחתו להתפטר ויישאר במועצה על חשבון אגודת ישראל.

ואכן, בתוך זמן קצר, חזר בו אבוטבול מההתפטרות ושיגר מכתב למנכ"ל העירייה הוא הוא מודיע כי הוא מושך את התפטרותו, כשהוא מנצל את העובדה שלא עברו 48 שעות מהמכתב הראשון וכך ההתפטרות לא נכנסה לתוקף.

במכתב ההתפטרות ששיגר למנכ"ל העירייה עו"ד מתי חותה, כתב אבוטבול: "הנני בשורות אלו להודיע על התפטרותי מחברות המועצה בעיריית בית שמש. כפי שציינתי זאת בעבר שעם כינוס המליאה הראשונה אתפטר מחברותי למען החבר הבא הנכנס ה"ה אברהם נחמן פרנקל הי"ו.

"אני מאחל מקרב ליבי הצלחה מרובה לראש העיר הנבחרת הגב' דר' עליזה בלוך הי"ו ולכל חברי המועצה שנבחרו החדשים והישנים יהי רצון שהקב"ה ישרה שכינה במעשי ידיהם ושיפעלו רבות ונצורות למען עירנו היקרה בית שמש. אשמח לשרת את העיר בכל עת ובכל תפקיד שאשמש בעתיד בעז"ה. בהצלחה רבה וחנוכה שמח, משה אבוטבול".

במכתב בו חזר בו מההתפטרות, כתב אבוטבול למנכ"ל העירייה: "אבקש למשוך את מכתב התפטרותי ממועצת העיר שנשלח אתמול בלילה, וראה מכתבי כמבוטל, משה אבוטבול".

ההסבר שנתן משה אבוטבול להפרת ההסכם הוא הוראה מפורשת שקיבל ממרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שלא להתפטר מאחר ומדובר בהתחייבות שניתנה בטעות.

גורם ב'אגודת ישראל' אומר ל'כיכר השבת' כי "משעשע לראות את אלו שדגלו בצורך לקיים הסכמים, בוגדים בהסכמים ברורים כאשר האינטרס אומר שצריך להפר הסכמים, בפועל המזימה לא תצליח, אגודת ישראל מאוחדת סביב מועצת גדולי התורה והחסידות, ועסקנים קטנים לא יצליחו במאבק מול גדולי ישראל".

תגובת משה אבוטבול לא התקבלה עד לשעת פרסום הידיעה.

תוכן שאסור לפספס
99 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
55
בחוץ לארץ???
סאמי אבו זוהרי04.12.18
54
אין מה לעשות פר**ק נשאר פר**ק אתה פשוט מגעיל ושקרן
משה03.12.18
53
והגונב מן הגנב פטור
ריאלי03.12.18

הצגת כל התגובות

52
הרי אתה לא רצית להיות חבר מועצה, רק ראש עיר, ועובדה שלא נרשמת בש"ס אלה ברשימה עצמאית לראשות העיר בלבד, נכון הרשימה שלך נפסלה ובנס הנציגים מיהדות התורה הסכימו לתת לך את המקום הראשון כדי שתוכל להיות ראש עיר, ומה היה קורה אם היתה רץ ברשימה נפרדת כמו התכנון המקורי והיית מפסיד?
יהושע04.12.18
51
לא מספיק שכבוד הרבנים נרמס בהוצאות הודעות חילול ה שהמציאו עכשיו גם באישור שר התורה מותר לשקר ולא לכבד הסכמים?? בושה וחילול ה' בשביל השררה
הרב את ריבנו03.12.18
50
כמיטב המסורת של מכלוף
משה03.12.18
49
אנני מכיר אישית את אבוטבול, אבל יש לי הרגשה שהבן אדם יודע לעבוד טוב מאד, והוא פוליטיקאי משופשף שיודע לפגוע בול במטרה.
לא מכיר03.12.18
48
או ממחטה לניגוב ידיים לפי בחירתכם!
לאחר העיון03.12.18
47
והליכלוך הזה ידבק בך, אם מילה שלך לא שוה את הנייר שעליהם היא כתובה אז זהו זה, נשברו כל הכלים, עכשיו אפילו אם תתפטר שום דבר לא יעזור, הרי הדגלאים היו אלו שכבר רצו להריץ משהו במקומך, ועכשיו להם אתה עוזר? קצת בושה, וזה לא רק אתה אלא גם הבוס שלך הנבל אריה תאר לך שאני מבטיח לך משהו ואח"כ מפר הבטחה בתירוץ
יוסף03.12.18
46
נשמע מופרך
בני03.12.18
45
באלעד נחתם הסכם בין שתי מפלגות ונתגלע וויכוח לגבי פרשנותו. בבית שמש בא נציג שומי אמונים ובאצילותו נתן את מקומו לאדם במצוקה. אפילו אם אבוטבול לא היה חותם על הסכם ברור שהוא חצוף וכפוי טובה מאין כמוהו בזה שהוא לא מתפטר.
אבי03.12.18
44
חבל עליך משה, שנכנעת לעסקנים שפלים, ופשוט הפכת לגנב
משה אבוטבול03.12.18
עם נבל תתנבל......
יהודי03.12.18
43
הרב קנייבסקי אינו מקובל על הליטאים מהפלג הירושלמי, אבל זה לא מפריע לאנשי דגל לנצל את ענוות ותמימות הספרדים והחסידים ולהדגיש להם שהרב קנייבסקי הוא שר התורה היחידי בדור (ולא רבותיהם של הספרדים הרב מאזוז יצחק יוסף ועוד ורבותיהם של החסידים המועצת החסידית ועוד) והוא מחייב את כולם.
משה בן אברהם03.12.18
אני מכיר כ"כ הרבה עצניקים שהיו מדברים כל ר' חיים בכ"כ יראת כבוד והיום? רק לא מסכים איתם ותראו איך הם מדברים...
ירושלמי03.12.18
שמענו על דעת תורה שלכם! מצביעי ברקוביץ מכל הסוגים והכתות. כשתשרפו בגיהינום, גם שם תעשו תעמולה להוכיח לכולם שזה בעצם גן עדן. לך תתפלש במי הבואש ותברך בורא מיני בשמים
מי03.12.18
תגובה טובה, זו שפה שרשעים מבינים.
מישהו03.12.18
ולכן זה שלא הצביעו כדעת רבני הג'וב לא מתיר לכם לגזול ולשדוד והכי גרוע להחתים את ה'רב 'שלכם על זה ולבזות אותו עד עפר
מי03.12.18
"ואהבת לרעך כמוך" ו-"לא תשנא את אחיך בלבבך" זה פסוק מפורש והעובר עליו הוא באותה מידה כאילו אכל חזיר, חילל שבת, ויותר מכל התועלת שמביאים הנציגים החרדיים בעיריות, אני חושב שעדיף כבר לבטל את המפלגות החרדיות ולא להשתתף בבחירות מאשר לעבור על מצווה מהתורה.
יהושע04.12.18
42
כל הכבוד לך רבי משה אל תתפטר עד שאגודה תקלוט שאי אפשר לדפוק את הציבור החרדי כולו בשביל קצת גובים
חתיך03.12.18
גו'ב למונטג וגרינברג והכל מסודר
רובי04.12.18
איך אתה משכנע להפר הכם הוא נמצא שם בזכותם זה המקום שלהם. בשביל דגל הכל פוליטיקה.
רק אמת!04.12.18
41
תשימו את ההבטחה במסגרת בסוכה.....
משה03.12.18
40
וגם עכשיו, הוא פועל ללא לאות להשיב סמכויות דת לידיים של שלוחי הרבנים בעיר וגדולי הדור. ישר כח ר' מוישה! חבל שהם לא מכבדים הסכמים ונשארים עם הסיעה עימה התמודדו
ר' מוישה הצדיק04.12.18
39
אבוטבול אתה כפוי טובה ושקרן טוב שלא נבחרת
יענקוש03.12.18
38
הצהירו שיתמכו באבוטבול לראשות העיר והנה התברר שתמכו בכלל בבלוך, וע"ז נאמר "אם נבל תתבר" ועם מנובלים כאלה מצווה להכותם שוק על ירך ולהשיב להם כגמולם הרע והנכלולי
יוסקה03.12.18
37
לקבל בזיונות בגלל ששמע לקול אחד מגדולי התורה שבדור זאת גאווה לאומית, ההסכם האישי לא רלוונטי ברגע שיש הוראה מפורשת ימותו הקנאים
אבי04.12.18
36
שכך נראה סיום הקדנציה שלו. כולם מודים שהיתה לו קדנציה יפה, ואלו היו שנים טובות לציבור החרדי, חבל שהוא עושה שטויות בתואנות מתואנות שונות והור יזכר כאדם לא אמין ולא ישר. חבל.
מנחם שפירא03.12.18
35
פשוט בושה התנהגות המפלגות החרדיות, גועל, "שריך שודדים". אם המצב יימשך ככה זה היה פעם אחרונה שהצבעתי למפלגה חרדית. פשוט גועל נפש
מנחם03.12.18
34
שלומי אמונים התחייבו גם להצביע עבור אבוטבול ולא כולם הצביעו כדי שבלוך תעלה גם ישרוליק פרוש התחייב לפרוש באלעד ולא פרש אז עכשיו תור אבוטבול להפר את ההתחייבות, ובל נשכח שכך הורה לו רבי חיים קיניבסקי שליט"א שגם יודע שיש התחייבות!
שוקי03.12.18
33
שאינה כפופה אליהם, את ש''ס הם הכפיפו תחת מרותם [הרב שלום כהן אמר ''לבחור פינדרוס כהחלטת גדולי הדור''], ועכשיו הם נלחמים באגודה להכפיפה אליהם.
משה בן אברהם03.12.18
32
ועכשיו על הכוונת של דרעי :שר התורה רב חיים
שמואלי חט03.12.18
31
חבל שדרעי מבזה אותו אחרי ההפסד הצורב
משה חבל עליך03.12.18
30
שלומי אמונים יצאו טיפשים כשחשבו שהנוכל יקיים הבטחותיו. הוא הרי שקרן מדופלם. עד כה הוא רק שיקר לחילונים ולציבור הד"ל. עכשיו עבר גם לשקר לחסידים. אל דאגה 'דגל', גם אתכם הוא ירמה.
משה03.12.18
29
מעציב מאד איך עסקנים, שרק מעניין אותם הכיסא מערבבים ומכניסים את גדולי לישראל לסיפור. יש דברים שבאמת לא מתאים לערב רבנים גדולים וצדיקים מכל הזרמים.
האברך דוד03.12.18
28
מישהו יכול להביא איזשהו נתון מאיזושהיא קלפי שמוכיח את הטענה המופרכת ששלומי אמונים הצביע לבלוך ?
אבי03.12.18
הנתונים מוכיחים שבאזורים עם ריכוז של שלומי אמונים מובהק היתה ירידה רצינית באחוז ההצבעה
ישראל03.12.18
היתה ירידה מינורית ממש. ובאיזורים הליטאיים אלפי קולות לבלוך.
אבי04.12.18
27
כתוב במכתב שחברי ש"ס יתפטרו ולא שאבוטבול יתפתר, תקראו שוב
שולי03.12.18
26
חוצפה שאין שני לה. יש עוד גדולי תורה חוץ מר חיים. מעולם לא היתה כפירה כזו בעם ישראל שיש גדול דור אחד שכולם חייבים להישמע לו. כך התחילה הנצרות כך ממשיכים להיטאים.
דוד אריאל03.12.18
באף את כל הציבור המטומטם של אהשי הדגל, והגדילם שותקים.
משה רוזנפלד03.12.18
25
ייי
בני03.12.18
24
מענין אם ר' חיים יעזור לגנב בשמים הרי גונב מגנב פטור
משה דוד03.12.18
23
לא סתם כל מי שלא הייתה לו הוראה מה להצביע הצביע לבלוך ואם לא הייתה הוראה מפורשת מגדולי ישראל היא הייתה מקבלת 95% רק לא בוט בול
משה03.12.18
22
מרן שר התורה קבע שלא יתפטר, אז הם יכולים לשים את החספא לצור על פי צלוחית. ובלאו הכי כל מה שהם חותמים זה חספא, ששום הסכם שהם חתומים עליו לא שווה הנייר שכתוב עליו. אין בזה שום הפרה, ומי כמוהם יודע שאין ערך לשום הסכם אתם
מי03.12.18
21
לאבוטבול יש הוראה מרבותיו! כפי שלכם יש רבנים (גם אם הם סמויים ווירטואליים)
לאחר העיון03.12.18
באלעד?
ירושלמי03.12.18
הרב של דגל לא יכול להכריע מה לעשות באצבע ששייכת לאגודה כמו שהאדמו"ר מגור לא יכול להגיד לנציג ש"ס מה לעשות
ראובן04.12.18
20
רואים בחוש איך שהקב"ה עשה נס שבניגוד לכל התחזיות בלוך עלתה להיות ראש העיר וכן שהחרדים באמת לדבר ה' החסידים היראים שהם קיבלו את הנהגת העיר בענייני קדושה להגדיל תורה ולהאדירה. ודווקא הסתובב כך שלא ח"ו יצא חילול ה' ע"י שליחים שאינם ישרי ה', שהוציאו לעז על כל היהודים היראים. ודווקא ככל שמנסים יותר להילח
מ.מ03.12.18
אל תכניס את הקב"ה לשקרים ולרמאויות של אגודה ושלומי אמונים!!!!!!!!!
מנחם03.12.18
שיהיה אפשרות להכריח את החסידים לגוש חוסם ולא לקחת לעצמם את כל התופינים
חחחח מצחיק03.12.18
19
הם מפרים הסמכים פעם אחר פעם ואין להם זכות לטענה בכלל. מי שהפר תהסכם פה זה אגודה ולא אבוטבול, הם התחייבו להצביע לאבוטבול ובפועל תמכו בעליזה בלוך תמורת תיקים ופקלאות. ועזבו את כל הסיעה.
משה03.12.18
ומי גר שם? ליטאים, רק ליטאים אז מה אתה מוכר לנו לוקשים? הליטאים הם בוגדים כרוניים
יוסף03.12.18
18
אתה עתיד לתת את הדין בשמים על כך,מי שלא עומד בדיבורו,שם ר' חיים וחבורתו לא מסוגלים לעזור לך. בהצלחה
חכם יצחק03.12.18
ולא בקול חכם חיים.
רוזן04.12.18
17
באבוטבול
יעקב03.12.18
16
באלעד
יוסי03.12.18
15
זה לא מתאים לו להפר הסכם שסך הכל רצו לעזור לו
ספרדי נכלם03.12.18
14
אגודת ישראל, חתמתם הסכם עם בלוך כשאתם ארבעה נציגים מתוך שמונה במפלגה אחת עם דגל התורה וגם קבלתם את כל התיקים הבכירים ולא השארתם כלום לדגל ולשס (כמובן בכוונה) וכעת אתם מצפים שעוד יעזרו לכם במלחמת הנקמות הנפשעת שלכם, חוצפנים!
שוקי03.12.18
אבוטבול מבזה את עצמו ונילחם בשביל ג'וב לדגל
ראובן04.12.18
אגודה קיבלה יותר בבחירות קודמות (והעצניקים עוד הצביעו פעם שעברה דגל יותר מ1000קולות )4 ודאי מגיע להם. לא הכל פוליטיקה . דגל איבדו את זה.
רק אמת!04.12.18
13
בהתחלה היללו איך מעביר בכבוד את השלטון וכאילו שכחו לו את הבזיון שישב ביחד עם שלל רבנים בלי להניד עפעף שקיללו יהודים שהם שטן.עכשיו מצטרף השקר של הםרת הסכם בחסות העסקנים ,בושה ושפל המדרגה שהפולטיקה גרמה לממסד הרבני ואין הכוונה למר אבוטבול
הרב את ריבנו04.12.18
12
גם לשקר,גם להשיב רעה תחת טובה כשבאו להצילו אותו ונתנו לו אופציה להתמודד לאחר שרשימתו נפסלה ואז בוגד בהכל ולא מתביש לומר את הנבלה הזו בשם ר' חיים ר' חיים לא יודע מזה שקרנים!
יוסי03.12.18
11
10 שנים לא דבק בך רבב למה לך להרוס לעצמך ברגע?
הודי עולן03.12.18
10
שמכפישים את אבוטבול על אי כיבוד הסכמים. אתם האחרונים שיכולים להלין על אי כיבד הסכמים. אין מפלגה בתולדות המדינה שהפרה הסכמים ברורים פעם אחרי פעם כמו אג"י. ירושלים, אלעד , בית שמש, חיפה, בכל מקום עשיתם רק מה שנח לאגו שלכם ומכרתם את כולם בשביל נזיד עדשים. אז הגיע הזמן לעצור אתכם בכל מחיר. וטוב מאד שאבו
מישהו03.12.18
9
אבוטבול הוכיח פעם נוספת שהוא לא היה ראוי להיות ראש עיר ותודה לקל הוא עף אחר כבוד הביתה. עכשיו הוא מוכיח כי גם לעוף הביתה הוא לא יודע, ויש רק לקוות כי הנחיתה שלו על הקרקע תהיה כואבת באופן שעד גיל שיבא וזקנה הוא ירגיש את זה. מגוחך לראות אדם שיושב על משבצת של אגודת ישראל מבקש "הוראות" מ"רבני" מפלגות יר
מוישה03.12.18
מי שהצביע לעליזה בלוך נגד דעתם של גדולי ישראל הוא מושחת
יצחק03.12.18
8
גם אגודה ופורוש חתמו על תמיכה באבוטבול והפרו הסכם וזה בלי לדבר על אלעד
יהודי03.12.18
7
באלעד
אלעדי03.12.18
6
גדול הדור ודעת תורה, האמנתם לדגל עכשיו תאכלו אותה, הרב קנייבסקי אמר לאבוטבול לחזור מחתימתו ואין צורך במקור הלכתי כי הוא אמר ויהי הוא צוה ויעמוד.
משה בן אברהם03.12.18
5
שמזדעקים "געוואלד" וזועקים חמס, במטותא מכם, נא הרגעו, ובמקום להפנות את הזעקות כלפי האיש הלא נכון תפנו את זה כלפי עצמיכם. אתם שמפרים הסכמים ברורים וכתובים וחתומים פעם אחר פעם, אתם שחתמתם בחשאי עם בלוך ומכרתם את בית שמש, אין לכם שום זכות לפתוח פה. כי זוהי זעקת הקוזאק הנגזל.
תושב העיר03.12.18
4
זהו שוד בנק גזל לאור יום ומי שאומר שכך פסק הגרח מבזהו
לטאי03.12.18
3
אתם לא כפופים לדגל אבל אתם כן כפופים להסכמים אם סוכם תמיכה במועמד איקס אי אפשר להצביע ברגליים או יותר גרוע בידיים למועמד וואי חבל כל הציבור החרדי מפסיד מכאלו תרגילים מלוכלכים הסיבה שמשה ליאון הוא ראש עיריית ירושלים ולא יוסי דייטש בגלל תרגיל ברקת והסיבה שבבחירות הבאות יהיה ראש עיריית בית שמש שלום אד
לבן הארמי03.12.18
2
הוא שהוצע לו גנוב טוב תמורת התעלות הזה
יאיר03.12.18
1
הם מחדירים לציבור שרק רבותיהם גדולי הדור, וזה חודר דרך הענווה של הספרדים והחסידים, ואח''כ הם אומרים בשמם דעת תורה וכולם מתבטלים לדגל
משה בן אברהם03.12.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

עולם ההטבות

סמסונג חדש שיגרום לך לחייך וגם יחסוך לך כסף

כיכר בשיתוף מרכניל | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

כללית לטובת לקוחותיה

זקוקים לשירות רפואי? רובוט חיפוש חכם יסייע לכם

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24