כיכר השבת

משיבים אש

'דגל' ל'אגודה': "זו בגידה חמורה - שתירשם לדיראון עולם"

דגל התורה שיגרה מכתב זועם למזכ"ל אגודת ישראל חנוך זייברט לגבי החלוקה הפוליטית בבית שמש, בתגובה להתקפה שלו עליה, והיא מאשימה: "היו לכם הבנות מוקדמות עם עליזה בלוך" (אקטואליה)

52
אבי רבינא | כיכר השבת | י"א בטבת | 19.12.18
'דגל' ל'אגודה': "זו בגידה חמורה - שתירשם לדיראון עולם"
(צילום: באדיבות המצלם)

הסאגה המתגלגלת בבית שמש: 'דגל התורה' השיבו בשעה האחרונה מכתב למזכ"ל אגודת ישראל חנוך זייברט לאחר בקשתו לפצל את דגל מאגודת ישראל ולאפשר את מינוי הסגנים וחלוקת התיקים באגודת ישראל.

במכתבם כתבו חברי 'דגל': "בכל שלב בהיערכות לבחירות האחרונות, דגל התורה ידעה כי בכוחה לקבל 5 מנדטים, ידיעה זו היא מתוך ניתוחים ופילוחים ברורים של ציבור מצביעיה".

"אולם אגודת ישראל פנתה שוב ושוב בבקשה להליכה משותפת ברשימה אחת. ביום הגשת הרשימות בשעות אחה"צ קיבלנו החלטה להיענות לבקשתכם ובשם האחדות והשלום לרוץ במשותף וכך היה בהגשת הרשימות, הוגשה רשימת יהדות התורה המאוחדת הכוללת את דגל התורה, אגודת ישראל ושלומי אמונים".

עוד מוסיפים במכתבם: "במהלך מערכת הבחירות ובעיקר לקראת סופה התעוררו סימני שאלה רבים, מאחר ובחלקים
מסוימים במטות אגודת ישראל לא הייתה פעילות כלל ואנשיה לא נכחו במטות, מה עוד שהגיעו שמועות על קהילות מסוימות שלא יצביעו או שיצביעו למפלגות אחרות, נתון שלאחר מעשה התברר כאמיתי כאשר בשכונות מסוימות בהם נתח המצביעים שייכים לאגו"י ושלו"א ניכר היה לראות כי אחוז ההצבעה ירד פלאים או לחילופין היתה הצבעה למפלגות אחרות ואף אותו דבר לראשות העיר".

"גדולי ישראל מקרב כל חוגי יהדות התורה הורו וקבעו באופן הברור ביותר לתמוך בר' משה אבוטבול לראשות העיר וכך פעלנו בדגל התורה. התדהמה הכתה אותנו במיוחד כאשר לאחר הבחירות התברר למפרע, כי היו הבנות וסיכומים מטעמכם עם ראש העיר גב' עליזה בלוך דבר שהוא מנוגד להוראתם הברורה של גדולי ישראל כפי שהופיע בקולות הקוראים שפורסמו מטעם דגה"ת ואגו"י והכל תמורת סיכום לקבלת בלעדיות לתיקים הבכירים בהם סגנות רה"ע, חינוך, תו"ב והקצאות. והיום ברור לעיני כל התמורה שקיבלתם בקבלת התיקים הנ"ל בשונה מהשותפים שלכם שתמכו ברב אבוטבול בלבד. המעשה הוא חסר תקדים בעליל לא מוסרי "ואף לא חברי".

"לא זכורה לנו אי פעם תופעה כזו בתוך המפלגות החרדיות, מעשה זה הינו מעשה בגידה חמור ממש שיירשם לדיראון עולם בדפי ההיסטוריה של היהדות החרדית, אז בבקשה מכם לפני שתלינו עלינו ערכו בדק בית פנימי אצלכם".

"נציגי דגל התורה בבית שמש שקיימו משא ומתן עם ראש העיר גב' עליזה בלוך לא הגיעו להבנות בסעיפים הקשורים לענייני הדת בעיר, משכך ביקשו לקיים ישיבת סיעה וללבן את הסוגיה יחד עם חבריהם באגודת ישראל ולראות כיצד ענייני הדת יישמרו בעיר, לצערנו הרב נציגי אגו"י ושלו"א החליטו להיעדר מישיבה זו ולנו לא נותרה ברירה אלא לקבל את ההחלטה שקיבלנו".

"לגבי בקשתכם לפיצול הסיעה, מבחינתנו קיימת הסכמה עקרונית לנושא, אלא שהחוק מאפשר לעשות זאת רק לאחר שנתיים'.

תוכן שאסור לפספס
52 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
לפחות בסדום לא אמרו שהם עושים בשם התורה הנורבגים הכל מותר להם בשם התורה וזה שפל חדש שלא היה שם
משה כהן19.12.18
30
והציבור כמו עדר מלבה את המחלוקת
תגובה19.12.18
29
הלווו.הבחירות פתחו פה תיבת-פנדורה נוראה שחשפה מה קורה פה מתחת לראדר... כמה קנאה שנאה ודם רע יש בינכם.דיי.מספיק!
פרענק פרך19.12.18

הצגת כל התגובות

28
"בשעה שאבוטבול התבוסס בדמו וכו"...
חי חי חי19.12.18
״שלמוני-אמונים״ כמאמר התגובה הבלתי נלאית ״בשעה שאבוטבול התבוסס בדמו״ וכו׳ וכו׳ בלה בלה. אז זהו שלא מדובר פה ברוחב לב בלתי מצוי אצל הצ׳אלמערים משלמונ״א! הסיבה היתה פשוטה הרבה יותר! למנוע מגרינברג להתמודד לראשות העיר (חלום בלהות של שלמונ״א שהיה מתגשם) - לאחר שאבוטבול נפסל.
לאחר העיון20.12.18
27
היינו דופקים להם גם בבית שמש 6-3
תושב רמה ג'19.12.18
26
פושעים עם שטריימעל
תושב רמה ג'19.12.18
25
בהמבשר הובאו נתונים מוכחים עם פילוחי קלפיות לעומת הליטאים שמומחים בלהשמיץ בלי קשר למציאות
בית שמשניק19.12.18
24
אנשי דגל התורה עשו חישובים והתברר להם שהם צריכים להיות חמישה מנדטים. מונטגנגם עשה חישובים ובהם אבוטבול מנצח בפער של 8,000 קולות. הוא לא למד חשבון פשוט כנראה. יתר על כן, דגל שוכחים ש"עץ" היא מפלגה ליטאית, דהיינו גם בלי הגניבה של אבוטבול כבר יש לליטאים חמישה נציגים. למדנו שבליטאית מדוברת "אידישקייט"
משה20.12.18
23
לא צריך להסתכל במראה, אפשר להסתקל על ״השותפים״, זה מספיק מבחיל.
מי19.12.18
22
צחים כשלג מול התנהגות דגל. אפילו אם תערבב את סדום וחלם לא תגיע לדרגתה הנעלית של דגל [ראיה פשוטה: הפלג הם תוצרת וחינוך ובניהם של אנשי דגל תשאלו אותם מה זה דגל - ע''ד הידוע שאין לך מי שמכיר את האדם יותר מאשתו כך אין לך מכיר את האדם יותר מבניו]
משה בן אברהם19.12.18
אלא הדה לגיטמציה שדגל התורה עשו לפלג בגיבוי שבשתיקה של אגודת ישראל, חוזר כבומרנג על אגודת ישראל שחווים כעת על בשרם את השחיתות והאלימות שפשתה בתנועה בתקופת דימומי הרב אלישיב
יוחאי19.12.18
וכשחסיד (בפרט גור) מתחיל לדבר על אמות מידה של טוהר ויושרה, זה משמח לדעת שאתה בצד השני (גם אם בגור הוא מכונה "קוזק" או "תנין"). זה היופי באמת - עומדת איתנה גם מול אינסוף מילים ולהטוטי סברות קוצקאיות (ע"ע המודיע).
rrrr19.12.18
21
החוצפה של דגל בקנה מידה אגדי. היא מרקיעה שחקים חדשים מיום ליום. ואני אומר זאת כליטאי תומך דגל לשעבר. אבל גם על אגודה קשה לרחם. הם ממולחים ומשופשפים, לא שוכחים ולא סולחים, הם עוד יגבו מדגל בסיבוב את שלהם תשלומי כפל וארבעה וחמישה. די לפוליטיקה המכוערת. די לפלגנות. די לפירוד הלבבות. הנציגות המפלגתית
פרידמן19.12.18
20
שורפים הכל ורבים בכל מקום? יתכבד הבחור וישב באופוזיציה 5 שנים, יעשה חשבון נפש ויניח לציבור החרדי! נא לפרסם את התגובה! ולא להיות פחדנים.
אני19.12.18
19
תסתכלו במראה, ותקיאו.
אלי19.12.18
18
דגל סיכמה ואמרה בגלוי שהיא לא תתמוך בדייטש ובגלבר, אבל היא לא אמרה מעשה אחד ועשתה מעשה שני, היא לא צבועה ובוגדת כמעשה אגודת ישראל שאומרת דבר אחד ועושה משהו שני.
ישראל19.12.18
17
הטכניקה הייתה פשוטה, היועץ רימון היה יועץ משותף לדייטש ובלוך המוטו המשותף שלו היה לקרוא לחרדים לא לציית לרבותיהם. יום לפני הבחירות הוא שיתף בוואטסאפ קולי קריאה לכל החרדים בבית שמש לנקום את אי התמיכה בדייטש בבחירה בבלוך, קריאה שבדיעבד הייתה מתואמת עם אגודת ישראל בבית שמש, לא היה צריך כאן הרבה רק לח
יציב 19.12.18
16
צדיקי אמת
משה רוזנפלד19.12.18
15
בחירות אחרונות שהלכו בנפרד אגודה קיבל 2 כח ( שלומי אמונים)2 דגל 3 בקיצור החסידים קיבלו 4 והליטאים 3 במקום להגיד תודה שנתנו לכם חצי 4/4 אתם עושים פה תרגיל מסריח הקשר להצבעה של בלום המציאות היה אחרת חצי שמכיר את הפילוחים
יוסי19.12.18
14
מה לעשות פרוש ולהקת הרקדנים שלו נכשלה הפעם במחול הקומבינות מתברר שיש מנהיג לבירה, ומכסה פשעיו לא יצליח
יציב 19.12.18
13
לרוץ לכנסת בנפרד זאת חובתינו
יהודי19.12.18
12
נטל ההוכחה מוטל עליכם. אתם מאשימים ומאשימים ולא הבאתם הוכחה לכלום. יש לכם הוכחה שחסידים הצביעו לבלוך? יש לכם הוכחה שסגרו איתה לפני הבחירות?
שמוליק19.12.18
11
בראש סדר עדיפויות נראה שהם נכפים ג׳ובים ולהתנכל למי שקיבל אותם מאשר דאגה לתושבים. נמאסתם!!
גודי19.12.18
10
שיורה ויורה ,כותב בלי סוף לרוב שטויות. אולי במקום להגיב לכל כתבה וכתבה ,תעזוב את אינטרנט ותפתח ספר, יעשה טוב לך ולאחרים
dvis19.12.18
תן לו זה הכיף שלו!
לאחר העיון20.12.18
9
טעדיין אנחנו לא צריכים לתת לגנב משה להתפלח , ולעמוד אחורי חלונו ולצעוק גנב
יהושע19.12.18
8
במקומי חלק ניכר מהם לא מצביע או מצביע למפלגה שכדולי התורה לא הורו. כן בארצי או שלא מצביעים בכלל או שמחחק ניכר מהם מצביע ליכוד. זה היה ידוע מאז ומתמיד. אין אמונה בהם דגל בפעם הבאה לרוץ בנפרד בכל הארץ.
אהרון19.12.18
גם בארצי וגם בעירייה. ולכן אני מתחנן אל אדוני מפלגת דגל התורה: אל תוותרו! תמשיכו להילחם בכל הכח כנגד אגודת ישראל בכל מקום שאפשר רק למצוא איזה תירוץ. ר' חיים שר התורה איתכם, מדובר בנשק הכי מתקדם ומתוחכם. אל תוותרו. ולאגודת ישראל אני אומר גם כן אותו דבר. אי אפשר לוותר כל כך מהר על דברים שהרבה גופי תור
בני ברקי19.12.18
אני ישבתי במטה הליכוד בבני ברק במשך כל היום הבחירות וצר לי לעדכן אותך שעל כל חסיד שהצביע ליכוד יש 9 ליטאים שהצביעו, אתם קוראים להם אולי אנשי טוב, אבל זה אנשים שלמדו בישיבות ליטאיות, בכל בניב רק יש בסביבות 400 חסידים שהצביעו ליכוד לעומת 2000 ליטאים. כך שהשתיקה יפה כאן
סגל כהן20.12.18
7
לא תחוו קומבינות ....
דני גורן19.12.18
בבחירות ע"ה דגל 3 אגודה 4
משה20.12.18
6
בחירות שעברו לפני 5 שנים, אלי כהן קיבל ברמה א' 32%, בחירות אלו למרות הגידול שהליטאים דיברו עליו, עליזה בלוך קיבלה בשכונה זו 41%, הווי אומר 1000 קולות של ליטאים עברו מאבוטבול לבלוך, אך במקום שאנשים אלו יתבשו להוציא את ראשם לרחוב, הם עוד מדברים על בוגדים, ועדיין לא דיברנו על רמה ג', עוד מעוז ליטאי שתר
איציק19.12.18
5
בדגל בית שמש גוזלים לך נציג וצועקים עליך שאתה בוגד לדיראון עולם [לדגל מותר לסכם מראש בצפת ובחיפה עם חילוניים החפצים ביקרם נגד ש''ס ואגודה]
משה בן אברהם19.12.18
שאין פה שום גזילה של נציג, היות שאם אגודה/שלו"א היו ישרים, ומתפצלים מראש, דגה"ת היתה מקבלת 5 (אפשר אולי להתווכח אם אכן זה מה שהיה קורה, עכ"פ הטענה היא על הצד שכן)
עוד אחד שמגיב19.12.18
אין אדם ישר אחד בעולם שהיה מתנהג כך. אם זה המקומות שיש לך מכח הסיכום זה מה שיש לך יהיה מה שיהיה, אגב, לכל הגנבים והגזלנים יש בדיוק את אותם תירוצים למה מגיע להם צא למעשיהו ותבדוק
יוחאי20.12.18
רק שהם גם רוקדים כאחרוני אוהדי הכדורגל 6/3!!!!! ועושים "מצווה טאנץ" לראשת עיריית חיפה!!!!
פלוני19.12.18
אבל לרוץ כאילו ביחד ולעבוד כאילו ביחד למען אבוטבול, ובפועל מאחורי הגב לתמוך בעליזה לפני הבחירות - זו בגידה. גור פיתחו את השיטה הזו לפני 10 שנים, בעלז הצטרפו לשיטה לפני 2 שנים. והשנה פרוש פיתח את השיטה לרמת על. ואני תמה למה החסידים לא זורקים את ההנהגה המופקרת הזאת לכל הרוחות?
תושב בית שמש19.12.18
4
איך זה שאתם עדיין נאמנים עדינים וישרים כסרגל לאחר כל הקומבינות הטריקים והשטיקים שהם מאכילים אתכם... מה? לא שיערתם שהם יסגרו עם בלוך מתחת השולחן ויצביעו עבורה? עד כדי כך אתם עדיין תמימים?
שאולי.בית שמש19.12.18
3
בירושלים מותר להעדיף את התעוררות על פני אגו"י, ורק בב"ש זו בגידה! מישהו בדגל נפל על כל הראש ובטוח שהציבור מטומטם. אגלה לכם סוד: אפשר לעבוד על חלק מהציבור בחלק מהזמן, אבל אי אפשר לעבוד על כולם כל הזמן. בתקווה למען היהדות החרדית שמישהו שם יתעשת כי את הנוער שלכם כבר הרסתם בהתנהגותכם.
אני19.12.18
2
אחרי 10 שנים של קבלת מעטפות, מונטג החליט שאם הוא לא מקבל את התיק, שישרף העולם. גם לי גם לך לא יהיה. גנב צבוע
משה הרשע19.12.18
1
דגל מאשימה בבגידה! יכולה להיות אירוניה גדולה יותר מזאת? היישר לספר השיאים, אין מתחרים ברמה שלהם.
אפי19.12.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 12:36

באישור הנציגים החרדים?

"בתוך מספר שבועות" | המדינה השיבה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 12:18

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 12:05
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 30.04.24

אילן במה אברכך 

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24