פרסום ראשון

זייברט לגפני: "ר' משה, לא נוכל עוד להחריש"

שורת המהלכים בבית שמש, ששיאם בווטו המעשי שהצליחה 'דגל' להטיל על מינוי נציגי 'אגודה' בקואליציה של עליזה בלוך, מעבירים את הנציג החסידי הבכיר לשפת האיומים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
משה גפני וחנוך זייברט (צילום: הדס פרוש, פלאש 90 / כיכר השבת)

הסאגה בבית שמש: מזכ"ל אגודת ישראל חנוך זייברט שיגר הערב (ראשון) מכתב חריף ליו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, בו הוא דורש ממנו לגנות את אי התפטרותו של משה אבוטבול לטובת נציג אגודת ישראל. בנוסף, הוא דורש לפצל את 'אגודה' בעיר מ'דגל', זאת לאור מהלכיה של האחרונה.

את המכתב כתב זייברט לגפני לאחר כינוס 'ועדת השמונה' של אגודת ישראל, ביום חמישי האחרון, שקיומו נחשף ב"כיכר השבת".

וכך כותב זייברט: "ועדת השמונה התכנסה לאחר ההחלטה הבלתי חברית והבלתי מוסרית של דגל התורה בעיריית בית שמש כנגד נבחרי אגודת ישראל שם, כאשר צירפו להחלטתם גם את משה אבוטבול שעדיין לא פרע את החוב שהתחייב לאגודת ישראל להחזיר את המנדט שקיבל ממנה כדי להתמודד לראשות העיר שם, וכאמור, עמו להחליט נגד דעתם ומצפונם של נציגי אגודת ישראל ונגד עמדת משלחיהם".

"כבודו זוכר כי הרשימה התאחדה לרשימה אחת, כאשר היה ידוע כי כל סיעה פועלת לבדה במו"מ מול ראש העיר ושלכל סיעה יש הסכם נפרד לגבי הקואליציה העירונית. חבל מאוד שההבנות של נציגים ללכת באחדות משותפת, מנוצלת על ידכם לפעול נגד הצד השני".

זייברט מחריף את הטון וכותב: "אינני זוכר ב-26 השנים האחרונות, מאז שאגודת ישראל מופיעה ברשימה אחת עם דגל התורה, שנציגי אגודת ישראל החליטו ברוב נגד נציגי דגל התורה, גם כאשר אגודת ישראל יכלה לעשות זאת".

"בתקופות הכי קשות, אינני זוכר שגרמנו לנציגי דגל התורה לפעול ולהצביע נגד החלטה או הכוונה של הקובעים שלכם, כמו שנציגי דגל התורה בבית שמש גרמו לנציגי אגודת ישראל שם, לפעול נגד שרי התורה והחסידות חברי מועצת גדולי התורה".

"איך לא התביישו להתכנס לישיבת סיעה ראשונה של חברי העירייה בבית שמש ולא לגנות את איש ש"ס משה אבוטבול שתופס את מקומו של איש אגודת ישראל אברהם נחמן פרנקל".

מכתבו של זייברט (צילום מסך)

"התנהגותכם גורמת לתסיסה גדולה בקרב אנשינו", מדגיש זייברט, "וברור לכם שלא נוכל לעמוד מנגד ולהחריש כאשר ברור שאתם מגבים את המהלכים הנעשים ע"י אנשיכם בעיריית בית שמש".

את מכתבו מסיים זייברט בנימה של איום: "אי לכך, ר' משה, אני מבקש לשמוע ממך מהר ככל האפשר, ולא יאוחר מ-72 שעות ממסירת המכתב לידך, שארבעת נציגי דגל התורה בעיריית בית שמש יחד עם משה אבוטבול, התכנסו והתירו את מה שהם אסרו - ואף להחליט על התפצלות הסיעה לשניים: אגו"י ודגל התורה, כל אחת עם חבריה למפלגה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר