כיכר השבת

לקראת הבחירות

אנו דורשים אחדות בלי חשבונות / טור דעה

רוב הציבור לא עושה חשבונות של כמה עיתונאים עלובים שכותבים ומשדרים בכל מיני פינות ברדיו למה לא כדאי ואסור שתהיה אחדות. מה גדול העונש שלהם משמים (טור דעה)

64
הרב ישראל גליס | כיכר השבת | ד' בשבט | 10.01.19
הילכו כולם יחדיו?
הילכו כולם יחדיו? (צילום: אלכס קולמויסקי, יעקב כהן ויונתן זינדל - פלאש 90)

כן, רוב הציבור לא עושה חשבונות של כמה עיתונאים עלובים שכותבים ומשדרים בכל מיני פינות ברדיו למה לא כדאי ואסור שתהיה אחדות. מה גדול העונש שלהם משמים.

70 שנה של פיצולים ומחלוקת, כל מיני שברי מפלגות, ארבע עיתונים יומיים, עשרות שבועונים, מאות טוקבקיסטים, שחלקם הגדול קוראים לפילוג ופיצול. כולם צעירים, שלא למדו ואולי גם לא יודעים מה מחלוקת עשתה בציבור החרדי והדתי.

אז רק להעיר את תשומת לבכם, עשרה ימים שאנחנו עם עיתונות שקוראת לאחדות ותראו מה עובר עלינו:

אבל בעולם החרדי, הגאון יחיאל יצחק יעקובוביץ זצ"ל, רבה הראשי של הרצליה במשך עשרות שנים, הלך לעולם שכולו טוב.

אברך נופל בירושלים, הרב הגאון רבי משה מונק זצ"ל, בן 56.

אברך בן 44, הרב שאול דב מרגליות, מחשובי חסידי ברסלב, השאיר אחריו אלמנה עם תשעה יתומים.

שמואל פרקש, תלמיד ישיבה בן 17 ביום הולדתו ה-17 נפל אל מותו.

גברת רוחמה אלבום, אם לעשרה ילדים, שהתאלמנה לפני כחמש שנים, כך שנשארה משפחה שבורה בלי אב ואם.

ברביעי בלילה, ליוו אלפי בנות את מורם ורבם הרב שמואל מרזל זצ"ל והוא רק בן 68, עם למעלה מארבעים שנה של קרוב לבבות. את האמת ניתן לכתוב, לא נשארה עין אחת יבשה, לשמוע בכי של מאות בנות מתיפחות בקול, שמחרידות את בית ההלויות.

ביום חמישי, ליוו מאות איש את המחנך האהוב הרב מרדכי לרנר והוא בן 69.

זו רק רשימה חלקית.

אני לא מבעלי המוסר אבל הכל צועק "די לנו מהמחלוקת והפילוג". צריכה לבוא פעילות מהשטח, שתאמר לרבנים ולעסקנים, עשו אחדות ושימו את מלחמות האגו בצד, אנחנו בסכנת קיום.

גם אני יודע לעשות חשבון ויכול להסביר במאה טעמים למה לא להתאחד, כי נפסיד מהאחדות והפיצול הוא מבורך, כך כל אחד יביא את מרכולתו.

אבל תארו לעצמכם מודעה אחת ובמה אחת שעליה יושבים כולם, אבל כולם, ללא יוצא מהכלל, בלי גבאים ונכדים על הבמה מאחורי הרבנים.

במה נקיה, שעליה יושבים כל גדולי הדור ומקרינים מחכמתם וממראה פניהם הקדושות.

אלפי בעלי תשובה וכאלו שבדרך ואלפי חרדלי"ם אוהבי ארץ ישראל, יצטרפו לאחדות ועשרות אלפי מסורתיים שמחכים לשמוע ולראות אותנו מתאחדים.

[אחרי הבחירות אפשר להתפצל לקבוצות, כאשר כל אחד רוצה להביא את הישגיו]

אז מי בראש, התשובה ברורה. לשנות את צורת הבחירה, גדולי תורה מתכנסים בחדר סגור ושוב נקי מגבאים, נכדים ועסקנים וכל אחד מביא אתו את הרשימה שלו, דנים ומחליטים, עם מחשבה נקיה עם דעת תורה אמתית ולא יצאו מהחדר עד אשר יצא עשן לבן.

מי שיבחר בראש הוא נציג כל הקהילות, ליטאים, חסידים וספרדים.

אז תכתבו שאני נאיבי והוזה, אולי זה יהיה בימות המשיח.

אז כן, אנחנו בימות המשיח, כך טוענים כל גדולי התורה והמקובלים. אז מי הוא המעכב את הגאולה, רק המחלוקת והשנאה בין כל מיני פלגים.

האווירה ברחבות קריה צועקת אחדות והיא מתדפקת בחלונות ביתם של גדולי התורה ובעזרת ה' זה יכנס פנימה ונראה בקרוב אחדות בלי חשבונות.

תוכן שאסור לפספס
64 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
דרעי כמה שילמת על הכתבה יהדות התורה עדיין לא פנו אליך
אבי שפיץ12.01.19
34
למה קמה דגל בגלל גור למה תיפול דגל בגלל גור הניצחון במקומי לא יעזור לדגל דגל יתקיים רק בצל גור ולא יעזור להם כלום שס זה סיפור חולף הציבור של שס מוצא את קומו בכל מיפלגה ולא צריך את שס
צפי11.01.19
33
אף אחד לא מתייעץ עם הציבור בחסות ההשקפה יוצרים פירוד לבבות חבל חבל חבל אני לא מאמין שיצליחו לעשות אחדות לצערי הגדול....
אבי 11.01.19

הצגת כל התגובות

32
אני חרדי ולא אצביע למפלגה מאוחדת בשום פהים ואופן
שימי10.01.19
הליטאים לא מאפשרים את המגוון בעם ישראל שיכולים להיות לדוגמא 4 חרדים, חסיד גור, חסיד הרב מאזוז, ליטאי, ותלמיד הרב עובדיה, [לא מכניסים לבית מדרשם ספרי הרב עובדיה הרב מאזוז ועוד]
משה בן אברהם10.01.19
מי שמכנה עצמו כ'משה בן אברהם', אני פונה אליך שוב ושוב... בבקשה תפסיק להזדהות בשמי, אני אתלונן עליך!!!
משה בן אברהם11.01.19
ומנסה לנקום בליטאים שעצרו את המשיח
777010.01.19
אם הליטאים היו מכירים בזכות שיטות שונות ובגדלות צדיקים [כהבבא סאלי הרב שרעבי הרב מרדכי אליהו הרב חיים גריינימן ועוד] ככתוב ''שבעים פנים לתורה'' ''נהרא נהרא ופשטיה'' האחדות היתה מביאה את המשיח, 2) לא היה כוונתי לנקום אלא שלא יסחפו המגיבים אחרי תגובה זו וישללו חזית דתית. 3) כאמור מהגמרא סנהד' צח: ורש'
משה בן אברהם11.01.19
לא ראוי להיות משיח אלא הוא המשיח כפי שחווינו כולנו בפרסה של ההכרזה שנגמרה בנפיחה לזכות הגרא"מ
משה בן ישוע11.01.19
31
של האסונות לא קשור. תמיד היו אסונות, גם יותר גדולים מאלו. פעם בעיירות הכי שלוות נשרפו רחובות שלמים באש. פוגרומים, מסעות צלב, פרעות, שבי מהפריץ, ועוד ועוד. קצת פורפורציות. אנחנו דור מצוין. וזה שאין 'אחדות' בכנסת - לא אומר כלום. זה בס"ה ועד בית מפולג. ברחוב - אנשים אחים אנחנו. יאללה, משיח. מוכנים.
ההוביט היהודי11.01.19
30
כל מילה זהב אבל לצערנו אנו שומעים את ההוא וההוא הגדולים יורדים לכל פרט מה שברור כשקר גמור ויעידו על כך ההקלטות מבית שר התורה וכ'ו אחד היה הרב שטיינמן לא קם כמותו לא אצל חסידים ולא אצל ליטאים שלא נתן שיבלבלו לו במוח וניווט בחכמה את הספינה. הלוואי ממישהו שיעדיף את הגברים. ועסקנים. נכדים. ועוד היד נטוי
ללא שם11.01.19
29
היופי האמיתי של עם ישראל הוא האחדות. אם הערבים התאחדו קל וחומר שאנחנו צריכים להתאחד. הרבי מליובאוויטש זצוק"ל מזמן רב דיבר על כך.
רפאל גולדינג.10.01.19
28
לרבנים ולחברי הכנסת את המכה שאתם עומדים לחטוף השטן לא ברא עדיין בשבילכם. הגועל נפש שהוצאתם בבחירות לרשויות הבריח לכם את שארית הפליטה החוצה. רק באחדות יש לכם סיכוי אם לא אתם עומדים לחסל את הציבור החרדי. זכרו טוב את התגובה שכתבתי כאן. אני יודע את זה מהשטח. השטח בוער מחצית החרדים ישימו ליכוד וכל מיני מ
יודע הרבה 11.01.19
27
על כן צריך לתת ב15 המקומות הראשונים 9 נציגים לשס אם לא נותנים 9 אז מכאן ראיה שלא בטוחים בהכגדלת הכוח. מכל מקום אחדות זה טוב גם ב7 נציגים כי השלום מעל הכל - למען השלום והקידוש השם בעולם.
אליהו11.01.19
26
צודק די למחלוקת
אלחנן13.01.19
25
חחחחההה יענקוששששש מחפש רק תהילה ממון ושלמונים... יש ערוץ הידברות ישיר בין יענקוששששש קנייבסקי לדורעי רשע מרושע בעניין הריצה ביחד .. יש פה המון המון כאלה שעושים לביתם ולעצמם ... וכמובן טובת הציבור לא מטרתם בכלל לחלוטין. .... עסקנים עסקנים עסקנים חולי נפש מאסנו בכם ... מאסנו להיות נתינים שלכם .
חיים11.01.19
24
הלוואי שתצליח. זו שאלת ומשאלת חיי. יהיה קידוש ה' עצום. אם הייתי נפגש עם אחד מגדולי התורה זו השאלה הראשונה שהייתי שואל אותו.
יעקב יונתי11.01.19
23
ירבו כמותך בישראל
ישר כויח10.01.19
22
זה יתן לגפני סולם לרדת מהעץ הגבוה שטיפס עליו שהוא בטוח עובר את אחוז החסימה שירוצו הנורבגים לבד ויתרסקו סוף סוף
משה כהן 13.01.19
21
באמת מעניין אותי, אם יהיה איחוד, האם חב''ד יצביעו למפלגה המאוחדת, או שלא. אשמח לקבל תגובה בנושא.
מומו11.01.19
20
יצביעו להם. אם דגל ואגודה ושס הולכים יחד יותר מ2/3 מכלל המצביעים החרדיים לא יצביעו (מדגל משס ומאגודה). אם דגל ואגודה הולכים יחד יותר מחצי ממצביעיהם הטבעיים לא יצביעו (רוב החסידים וחלק גדול של הליטאים)ץ אם כל קבוצה תרוץ לבד יש סיכויים שכל קבוצה תעבוד קשה. דגל ואגודה יקבלו מנדטים רבים ושס לא תעבור. למ
אני11.01.19
19
הלואי שיתגשם.....אז יהיה פחות שנאת חינם פחות לשון הרע פחות ריב ומדון....יותר אהבת חינם .וקירוב זמן התגלות המשיח.
אהרון11.01.19
18
ביחייאתתתתת דייייייייייייי דרעי יודע ומבין שאין לו מפלגה , שאין לו יום אחרי הבחירות לאן לחזור , די עם ההצגותתתתתתתתתתתת כל אחד ימשיך את דרכו במפלגתו הוא וחסל סדר מפלגות . גם ככה אתם לא יעילים ולא מועילים , ראו מה גרמתם בביחרות במוניציפלי , ריב ומדון , מלחמת עולם בכל עיר ועיר , פלגים ושסעים ,, מי
אורי10.01.19
יצרו את הבעיות בטלזסטון אלעד בית שמש ועוד [לא כל המפלגות הדתיות]
משה בן אברהם10.01.19
17
חברי הכנסת מוכנים לוותר על מעמדם בשביל האחדות. גדולי ישראל יבחרו 120 מועמדים. והציבור יבחר מתוכם את הנציגים לכנסת.
עמיאל13.01.19
16
אני בוחר רק היכן שאלי ישי נמצא
צחי ע11.01.19
15
מפלגות החרדיות הם מפלגות סקטוריאליות ובהגדרתם לא מתאים להם אחדות עם סקטור אחר, למעט מקרים של רווח טאקטי מוגבל. אל תלמדו את גדולי ישראל איך להפיק רווחים גדולים עם כוח מוגבל. הם מצליחים מצוין במשך 30 שנה אחרונות ולא זקוקים לעצות אחיתופל.
אחדות מיותרת11.01.19
14
הציונות כמו השיכנזים
חיים10.01.19
13
באגרות קודש חכ''ג מכתב ט'יח [נמצא גם באתר ספריית ליובאוויטש]
משה בן אברהם10.01.19
מזה עשרות שנים! חבל שלא שמעו קודם והלוואי שישמעו כעת. וגם אם לא יצליחו לאחד את כולם, כל איחוד ולו טכני, יותר ממבורך.
חיים ר10.01.19
12
במקרה של אחדות אם מי חב''ד היו הולכים
מומו12.01.19
11
דרכו. המשך הפיצולים זה הבחירות האחרונות שלו. 7 מנדטים חרדים אמרו פעם שעברה לא למפלגות החרדיות. אחדות תביא קרוב ל20 מנדטים כולל אני חרדי ש24 שנים לא מצביע למפלגות החרדיות. אין לכם ברירה כי המכה שתבוא תהיה כואבת מאד מאד. אתם לא מבינים את גודל המפולת שיש לכם. גם תגרמו להפסדת שלטון הימין וגם תגרמו ל200
נציג ציבור11.01.19
אבל למה היית צריך לסיים בברוך מרזל והליצנים, הם תנועה בדיוק כמו דרעי וגפני וליצמן
מומו12.01.19
10
חלום....הלואי שיתגשם . פחות מריבות .פחות שנאת חינם . פחות לשון הרע. יותר אהבת חינם. וקירוב זמן התגלות משיח צדקנו.
אהרון11.01.19
9
זה מה שהקב"ה רוצה: אחדות, אהבה ולכבד אחד את השני, בטח שאבחר בהם.
מכ10.01.19
8
פעם אחת ולתמיד צריכים להתאחד כל הגוש החרדי, 1. כל פעם מוצאים תירוצים, אנשים שלא אוהבים כל כך את הצד השני לא יצביעו, שכחתם שמדובר כאן במפלגה 'חרדית' שאם כך תהיה הוראת כל גדולי ישראל, כולם צריכים בעצימת עיניים להצביע למפלגה המאוחדת. 2. אם רוצים לדעת כמה כל אחד שווה בערך, כבר גילינו זאת בבחירות העיר
יוסי12.01.19
הייתי מציע לכם לקחת את היחצנים של ישראל פרוש באלעד, אם הם הצליחו לבלבל עיר שלמה ולהשפיע עליהם לבחור בו שוב סימן שאם יודעים לעבוד אז משיגים תוצאות.
מומו15.01.19
7
כל תורתם על רגל אחת לדאוג רק לחסידויות שלהם כל היתר לא צריכים לקבל הקצאות מוסדות חינוך בתי כנסת שום דבר הכל הולך לאנש לכן חייבים להתנתק לגמרי ללכת לבד ואז אגודת ישראל נמחקת בוודאות אפילו אנשיהם מודים על כך
יהודי10.01.19
6
די למחלוקת,.הגיע הזמן שהמפלגות החרדיות תתאחדנה לטובת כלל הציבור.תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם.יהי רצון שיקומו תלמידי חכמים אמיתים,ויאחדו את הפלגים הניצים,לקידוש שם שמים ולטובת עם ישראל.יפה שעה אחת קודם.אוי לנו מיום הדין.
אלי10.01.19
5
כל כך הרבה פלגים, חסידויות, מגזרים פנימיים, עדות ומנהגים שפשוט לא יקרה יום שבו תתאחדו.
דתי 12.01.19
4
ישראל לקרא לאחדות זה נורא אין. אבל למי אתה פונה, לגדולי ישראל, ונותן לבם עיצות. אם עדיין יש לך אמונת חכמים אני בטוח שלא היית כותב את המאמר.
דב11.01.19
3
איזה חילול ה יש במחלוקות בציבור החרדי.מי שטובת כלל הציבור לנגד עיניו,יהפוך עולמות ליצירת האחדות.אם לא יתאחדו ספק אם יעברו את אחוז החסימה,כעונש משמים ומידה כנגד מידה.
חיים10.01.19
2
המבחן האמיתי אם כל סיפור האחדות, זה לא עוד ג'ובים ואינטרסים, זה אם יחד ועץ בתוך האיחוד.
מומו13.01.19
1
למרות פשטות הדברים אציע, בקצרה על כל פנים, הטעמים ונימוקים המחייבים הקמת החזית הדתית הטכנית, והם: א. בשטח השכר וההפסד (א) הסיכויים לרכישת צירים נוספים: טבעי הדבר אשר בתעמולת הבחירות, כל מפלגה תשתדל לרכוש מספר הכי גדול של קולות. וכיון שהאמצעים העומדים לרשות כל מפלגה מוגבלים הם (בזמן, בכסף, במספר הפעי
משה בן אברהם10.01.19
רוב הקולות בקלפיות כפר חב"ד הם למפלגות ימניות על כל צבעיהם מלבד מפלגות חרדיות!! כת קרובה ליהדות
מתנגד שורשי10.01.19
עושה את רצון ה', כך לא כל הגר בכפ''ח ולבוש כחבדניק עושה את רצון הרבי. 2) שמחתי לראות בדבריך שהקבוצה הכי קרובה לה' היא חב''ד.
משה בן אברהם11.01.19
שום דבר לא מעניין אותם רק כסף ומריבות. תראה את חילולי השבת מסירת שטחים התבוללות אפס עשיה. הם לא חרדים נקודה.
חיים שלימע 11.01.19
בלי ייצוג חרדי בכנסת אין ועד הישיבות בלי ועד הישיבות אין ישיבות גם תמיכות ותקציבים אין ללא ייצוג חרדים ואם אין קמח אין תורה , נכון שלימע?! מסירת שטחים הוא מעשה הקב"ה לצמצם את אדמת נביאי ישראל מחילונות ... וחילולי שבת , שילמעלה יוכל להכתיב לחילוני מה לעשות בשבת? כן שלימעלה?
נאו האו11.01.19
התחלת תגובתך יפה, האמצע גורם לבחילה, והסוף חזק ביותר.
מומו11.01.19
חבל מאד התחלת יפה, אבל מה זה ההמשך הלא לעניין, טוב, לפחות סיימת מצוין.
מומו12.01.19
בלי ייצוג חרדי בכנסת אין ועד הישיבות בלי ועד הישיבות אין ישיבות גם תמיכות ותקציבים אין ללא ייצוג חרדים ואם אין קמח אין תורה , נכון שלימע?! וחילולי שבת , שילמעלה יוכל להכתיב לחילוני מה לעשות בשבת? כן שלימעלה?
מומו12.01.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

לכולם ובחינם

באו לטייל בחול המועד בחינם >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24