כיכר השבת

דרושים רכזים

שוב עוקץ? ה'סופר החדש' וההצעה המפתה

לאחר שמאות משפחות חרדיות נפלו עם "הלוואת לבנקים", שוב מודעות מפתות מציעות 'סופר חדש' שישנה את כללי הקניות, והמצטרפים נדרשים לשלם 2,500 שקלים - "פיקדון" (חדשות)

28
כיכר השבת | ז' באדר א' | 12.02.19
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

לאחר שהפילו ברשתם, לפי החשד, מאות משפחות חרדיות עם סיפורי בדים על הצלת מערכת הבנקאות העולמית, שוב מתפרסמת לה הצעה מפתה על "סופר מרקט חדש" שישנה את כללי הקניות, כאשר המצטרפים נדרשים לשלם 2,500 שקלים "פיקדון" ולצרף נציגים חדשים, אך ההצעה מעלה חשש לעוקץ מתוחכם וחדש.

כזכור, לפני כחצי שנה, פורסם בעיתון 'המודיע' וב'כיכר השבת', סיפורה של חברה שפרסמה מודעות בעיתונות החרדית על עבודה קלה עם רווחים גדולים, כאשר אנשים שהתפתו להצטרף, גילו כי הם אמורים להלוות כסף לבנקים הגדולים תמורת ריבית גבוהה, עלות דמי ההצטרפות הינה 1,000 דולר והרווח הוא 4 אחוז לחודש.

לאחר הפרסום, הנוכלים התאיידו, סגרו את המשרדים ונעלמו. אך מתברר, לפי הפרסום הבוקר (שלישי) של יעקב רייניץ ב'המודיע' כי כנראה הם חזרו לזירה, הפעם עם סיפור על סופר מרקט חדש ווירטואלי, שפועל ללא עלויות של מיקום ושכירות ועומד לחולל פלאים בציבור החרדי ולשנות את הרגלי הקניות.

רואה החשבון, יואל ויינטרוב, גילה שהם חזרו שוב לזירה והחליט לעשות הכל על-מנת לחשוף את פרצופם האמיתי. לפי הדיווח ב'המודיע', גם כאן הכל התחיל במודעות קטנות בעיתונות החרדית, המחפשות רכזים - לא מכירות, למגוון תפקידים.

רואה החשבון יואל ויינטרוב

אנשים שחיפשו השלמת הכנסה התקשרו לטלפון שהופיע במודעה וקיבלו הזמנה למפגש. חלק מהמפגשים נערכו באחד ממגדלי ב.ס.ר. בבני ברק, ובמקומות נוספים. בכניסה לאסיפה, המשתתפים צריכים להגיד מי הנציג ששלח אותם. בתחילת ההרצאה, נאמר כי אסור לשאול שאלות - גם לא לאחר ההרצאה, אלא רק למחרת בערב אפשר להתקשר ולשמוע פרטים נוספים.

באסיפה מספר נציג החברה כי הוא יכול היה לגייס אלפי נציגים חילונים אבל הוא "אוהב" לעבוד עם המגזר החרדי והוא בכלל רואה בכך שליחות לעזור לאברכים להתפרנס בכבוד.

לאחר מכן הוא מתאר את המוצר שהחברה משווקת בליווי מצגת משכנעת. מדובר, כאמור, ב"סופר מרקט" חדש שעומד לשנות את כללי המשחק בכל מה שקשור לקניות במגזר החרדי. לדבריו, כל נציג שיביא לקוחות לקנות בסופר מרקט החדש, יקבל אחוזים מהקנייה וככל שיהיו יותר לקוחות, יהיו יותר אחוזים. הנציגים יקבלו קטלוג מסודר עם המוצרים והמחירים וישווקו את זה ללוקחות פוטנציאליים.

נציג החברה "בא לקראת" המשתתפים ומציע להם להסתפק בהבאת נציגים חדשים, כך שעל כל נציג שיצטרף, יקבלו 450 שקלים לצד אחוזים מהקניות שיערכו מהלקוחות שיגיעו דרך אותו נציג. לדבריו, השקעה בנציגים הופכת את המשקיע לאיש עסקים ולכן זה עדיף על פני השקעה בלקוח הסופי.

נציגי החברה אף הציעו למשתתפים לקבל מספרי טלפונים מוכנים, כך שיהיה עליהם רק להתקשר, למסור אינפורמציה מינימלית ולשכנע אותם להגיע לאסיפה ולהצטרף כנציגים.

וה"כוכבית" הקטנה בשולי הדרך, כדי להצטרף למערכת, על המעוניינים בכך לשלם 2,500 שקלים דמי "פיקדון" - במזומן, כאשר לדבריהם, נציג שיצליח להגיע בשנה הקרובה לקבלת תלוש של 3,000 שקלים מהחברה, תמורת גיוס שבעה נציגים חדשים, אזי הפיקדון יוחזר לו.

מאיפה מספרי הטלפון שנציגי החברה מציעים למצטרפים החדשים? לפי הדיווח ב'המודיע', המספרים הם של אברכים תמימים שהתקשרו למספר הטלפון שפורסם בעיתון.

מי שיבקש להצטרף רק כדי להביא לקוחות ל"סופר" ולא לצרף נציגים חדשים, ייתקל, כך לפי 'המודיע', בביורוקרטיה מתישה - קבלת הקטלוג הופכת לדבר שאינו מובן מאליו, ההזמנה חייבת להתבצע דרך אחד מאנשי החברה, שלוקח זמן לתפוס אותו זמין ומוכן לקבל את ההזמנה בטלפון מאחר ואי אפשר לשלוח את ההזמנה לפקס או למייל וכל זאת אחרי מסלול התשה עם פתיחת "כרטיס לקוח", כך שברור כי המטרה היא לצרף נציגים שכל אחד מהם ישלם 2,500 שקלים ולא לקוחות.

רו"ח יואל וינטרוב מציג שלושה סימנים כי מדובר, לדבריו, בנוכלות.

1. חברה אמורה להשקיע את מירב המשאבים שלה בפרסום המוצר אותו היא מוכרת ובנוסף, קוביות פרסום קטנות עבור "דרושים עובדים". במקרה הזה החברה פרסמה, רק "דרושים עובדים" ואילו המוצר עצמו – הסופר מרקט אינו מפורסם ונעשה "מאמץ" להרחיק לקוחות...

2. חברה רצינית משלמת הרבה כסף עבור גיוס עובדים מתאימים ומשלמת את כל תהליך הקליטה והמיון הכול מכספה ולא דורשת דמי רישום / דמי טיפול / דמי רצינות וכדו'. מעולם לא נתקלנו בחברה רצינית שדורשת תשלום עבור הזכות להעסיק אותך בחברה.

3. מבדיקה שערכנו עולה כי לא מדובר בחברה, כי אם בעוסק מורשה, דבר שמעיד על עסק קטן בדרך כלל. יתירה מזו, לעסק אין כלל אישור ניהול ספרים במס הכנסה ואישור נכוי במקור. המשמעות היא שאף ספק רציני לא יעבוד איתם, ו"סופר" כזה שבא עם בשורה חדשנית כשאין לו אישור ניכוי וניהול ספרים, אומר בעצם את כל הסיפור כולו.

תוכן שאסור לפספס
28 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
ולדאוג שכל אמצעי הפרסום ימנעו מהם מלפרסם ולאיים שמי שנותן יד לפושעים ייתבעו
קובי13.02.19
15
נמאס כבר מכל היפי נפש המתנשאים הללו. מי שלא רוצה לגנוב, שלא יגנוב וגם לא יפריע לאחרים. וכי הגנבים מפריעים לך לא לגנוב ?? אף אתה אל תפריע, איש באמונתו יחיה !!
שוכן הקישלה13.02.19
14
כמה רמאים הם . מקרוב יודע שמלא חיילים נפלו בפח אצלם. הם משנים מקום כל פעם . ומפרסמים דרושים מנהלים ..אנשים תמימים . תפקחו עיניים. לא להיות תמימים .כסף לא בא בקלות . לפעמים משלמים יקר מאוד על הקל הזה . אין כסף קל.
אני13.02.19

הצגת כל התגובות

13
גם אני היתי במפגש ובתחילה הכל נראה ורוד אבל מיד שהוא מתחיל עם כל מיני הטבות שלו רואים מיד מה זה ואני חושב שצריכים לעשות בזה משהו מיידי כיון שיש הרבה אנשים תמימים שלא מודעים לזה ורק רואים את הפרסומת לא מכירות וכו אז מיד נבהלים ואחרי צועקים על לשעבר
אברך18.02.19
12
לא מכיר בהרבה אנשים גם מתוך המגזר החרדי שבאמת רואים שליחות בלעזור לאברכים להתפרנס בכבוד. השעה הרווחת מצפה מהם שיצאו לעבוד .וגם מי שכן רואה בזה שליחות זה בטח סוג של צדקה ובוודאי לא מודל עסקי .
רון13.02.19
11
איך ניתם להשקיע כסף בפרוייקט שך סופרים?
אברך13.02.19
10
הייתי בכנס בירושלים בגבעת התחמושת וזיהיתי את הנוכל שליפני עשרות שנים ניסה לסחוט אותי ששייך לאחד החסידיות הגדולות וקמתי וברחתי היו עשרות חרדים וחרדיות
טוביה אפל13.02.19
9
לא להאמין אבל גם אני הייתי שם במפגש בבסר 4 ישב שם נוכל אחד עם לשון חלקלקה לנסות להפיל אברכים תמימים ונשותיהם בפך למזלי הבחנתי שיש פה סוג של פירמידה וברחתי משם אבל היו כאלה שהגיעו מרחוק ונפלו בפף
חרדי13.02.19
8
לפני כמה שנים היה מפגש בבית וגן, אותו סיפור בדיוק מה שכתוב כאן עם אותו סכום כסף, הכול העתק הדבק עם מוצר אחר. אז היה להם מדבקות שעוזר לכאבים. הם שמו מדבקה על היד ופתאום היד לא כאב, הם ביקשו מאנשים שישבו בקהל לבוא עליהם ולספר לכולם איך הם מרגישים. כמובן הם הכינו אנשים שלהם מקודם. הם אנשי מקצועים טובי
יעקב שטיין13.02.19
אבל אז ניסו לשווק דרכנו איזשהו מוצר טיפוח. המרצה רק פתח את הפה והיה ברור שהוא נוכל... לא צריך להיות רו"ח בשביל לזהות נוכלים. כל המודעות "לחברה בין לאומית מצליחה דרושים... " - נוכלים.
מישהו13.02.19
7
הם ממשיכים ובדיוק כמו פעם קודמת, מתקשרים לאנשים ומאיים בתביעת דיבה על כל אחד שיפנה לרו"ח וינטרוב ויתעד את העוקץ. יתירה מיזו, היום התקשרו אלי ואמרו שהם משקיפים על המשרד של וינטרוב וכל מי שיגיע לשם, לא רק שלא יקבל כספו חזרה אלא יואשם בתביעת דיבה... צריך להרים את הכפפה ולהגיש נגדם ייצוגית וגם הליך פלי
נעקץ17.02.19
6
ידע הציבור ויזהר!! ויתרחק מהשקעות מפוקפקות למיניהן.
K12.02.19
5
לפני כמה שנים מישהו שהציג פרוספקט בשם מרקט בניפיט בבני ברק על אותו מודל שמזמינים דרך הטלפון לקח 1200 שח ובעצם דיבר ייפה עם מצגות וכל זה זה הכל שקר גמור חכמים היזהרו אף אחד לא רוצה לתת לכם משהו טוב שמביא רווח בשביל זה יש את הבנק ואם הבנק לא נותן כנראה שזה עוקץ
קובי13.02.19
4
למה החרדים כאלה תמימים שאפשר להפיל אותם כ"כ בקלות??? למה???
שלמה14.02.19
3
תזהרו
קוקו13.02.19
2
יש לי חבר תמים ששם שם כסף בסופר פרופיט למה לא תופסים את האנשים האלה במשטרה לא ניראלי שלמשטרה יהיה קשה למצוא אותם למה אין משהו שתופס את זה מגיש תביעה ומושיב אותם בכלא כואב לראות אנשים מאבדים כסף לריק
יצחק14.02.19
1
שמעתם על זה?! זאת נוכלות ישנה שהייתה קיימת במגזר הכללי כבר מלפני 2 עשורים ובכל פעם לובשת צורה חדשה ושמות משמות שונים כגון:"שיווק רשתי" וכד'. גם אני בעוונותיי כבחור צעיר התפתתי אחר הקסם והתבדתי,מהר מאוד למזלי...
113.02.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם