כיכר השבת

המאבקים בפ"ת

גפני: "בוסו מדליק אש שקרית"; ש"ס: "נגמלנו מהפטרונות"

ח"כ משה גפני, יו"ר 'דגל התורה' יוצא בראיון למתקפה פומבית ואישית נגד מפלגת ש"ס בפתח תקווה והעומד בראשה אוריאל בוסו. בש"ס תוקפים בחזרה: 'המומים ומזועזעים, נחצו קווים אדומים' (חרדים)

143
אבי רבינא | כיכר השבת | א' באב | 02.08.19
גפני: "בוסו מדליק אש שקרית"; ש"ס: "נגמלנו מהפטרונות"
(צילום: יעקב כהן, מרים אלסטר, פלאש 90)

היחס הלבבי בין 'דגל התורה' לש"ס שהיה כאן במערכת בחירות מקומית, נראה כי חלף עבר לו. באופן חריג יוצא ח"כ משה גפני, יו"ר 'דגל התורה' למתקפה פומבית ואישית נגד מפלגת ש"ס בפתח תקווה והעומד בראשה אוריאל בוסו. הבוקר הזה נראה כי המאבק של פתח תקווה לא נשאר בפתח תקווה.

קוראי 'כיכר השבת' ערים למעקב המערכת האחר המלחמה הפוליטית בין ש"ס ל'דגל התורה' שהפכה באחרונה לאידיאולוגית בקרב על חילולי השבת, אפליה במוסדות, והקצאות שנעשקות מהמגזר החרדי.

"הסיפור של פתח תקווה מזכיר לי מאד את מה שקרה בחיפה ואין לי ספק שסופו של רמי גרינברג יהיה בדיוק כמו של יונה יהב", אומר גפני לעיתונאי אריה זיסמן ב'יתד נאמן'.

"לצערי התקבצו סביבו כמה אנשים שמסיתים אותו לנהוג ב'הפרד ומשול' בתוך הציבור החרדי. זה בדיוק מה שהיה בחיפה, וכמו שאצלכם זה נגמר בהשלכתו של יהב מראשות העיר, כך יהיה סופו של גרינברג. ההבדל הוא שיהב כיהן כמה קדנציות, ואילו גרינברג ילך הביתה אחרי קדנציה אחת".

עיקר המחלוקת שהציתה את האש בין 'דגל התורה' לש"ס היא העובדה שמספר תלמידות לא התקבלו לסמינר 'הילדסהיימר'. בעוד בש"ס טענו כי התלמידות לא התקבלו על רקע עדתי, ב'דגל התורה' טענו כי הרקע הוא חינוכי ומקצועי.

במהלך הראיון מתרעם גפני על מי שמטיח האשמות כאילו אי קבלת התלמידות נובעת מאפליה עדתית. "זה שקר בעליל. אפשר לראות זאת על פי הרכב התלמידות. מעולם לא הייתה שם טענה כזו וכל פתח תקוואי מכיר את הנתונים מקרוב. אפילו אנשי ש"ס המקומיים יודעים זאת. בנותיהם הרי לומדות שם".

"אני רוצה לשאול אותך", ממשיך גפני, "אם יש אפליה עדתית באותן מוסדות, מדוע הנציגים המקומיים וממלא מקום ראש העיריה, אוריאל בוסו בראשם, שולחים את בנוותיהם למוסד שבו קיימת כביכול אפליה עדתית. זה רק מראה שהכול שקר מוחלט".

עוד הוסיף גפני לתקוף: "יש בפתח תקווה גם מוסדות לתלמידות מבנות עדות המזרח. מוסדות מצוינים. אבל ממלא מקום ראש העירייה, בוסו, מעדיף לשלוח את ילדיו למוסדות אשכנזים וזה בסדר ולגיטימי. אין באמת שום אפליה עדתית בפתח תקווה. יעידו ומעידים על כך גם הורים מכל החוגים והעדות".

במילים חריפות הוסיף גפני לתקוף את נציג ש"ס אוריאל בוסו: "לצערי הנציג בוסו מנצל מחד את הנושא העדתי כדי לנגח את יהדות התורה על רקע פוליטי בכך שהוא מדליק אש שקרית מסוכנת לצרכי תעמולת בחירות. מאידך הוא מאפשר לעצמו לשלוח אל ילדיו למוסדות אשכנזים, והוא מנסה להסתיר זאת באמצעות הסתה עדתית, שלא תיסלח לו".

"אי אפשר להסית נגדנו באופן שקרי ובוטה, כאשר כולם יודעים שזה שקר מוחלט. מהסיבה הזו אני חוזר ואומר את הדברים בגלוי: סגן וממלא מקום ראש עיריית פתח תקווה, הנציג בוסו מסית נגדנו באופן שקרי. תבדוק היכן לומדים ילדיו ותבין את הסיבה". דברי גפני.

בכירים ביהדות התורה טוענים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הדברים של גפני עלולים להצית מחדש את האש בין המפלגה האשכנזית לאחותה הספרדית. לדבריהם פתח תקווה היא רק סמל. "כחלק מקמפיין הבחירות, בחרו במפלגת ש"ס לנפנף בסוגית האפליה בדיוק בערים בה היא לא קיימת כדוגמת חיפה ופתח תקווה".

אוריאל בוסו עצמו סירב להגיב לדברים.

בש"ס הגיבו ל'כיכר השבת': "הגיע הזמן שהרב גפני ילמד להפסיד בכבוד. דגל התורה שנאלצה מאילוצים פנימיים לתמוך במועמד לראשות העיר שהפסיד בפתח תקוה, מסרבת להכיר בהפסדה ותוקפת את שלוחא דרבנן יו"ר ש"ס בפתח תקוה הרב אוריאל בוסו הפועל בהנחייתם הברורה של מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה שליט״א. הגיע הזמן לכבד את גדולי ישראל מכל החוגים והעדות".

"תנועת ש״ס תמשיך לפעול למען ציבור בני התורה וגם למען מצביעי דגל התורה בפתח תקוה. הציבור הספרדי נגמל זה מכבר מהפטרונות הליטאית וצועד כבר עשרות שנים בדרך עצמאית לאורם של רבותינו חכמי הדור".

בסיעה המקומית אף תקפו בחריפות רבה פי כמה, "סיעת ש"ס בפתח תקווה המומה ומזועזעת מדברי הבלע והחוצפה שצוטטו הבוקר בשמו של יו"ר דגל התורה חה"כ גפני ביתד נאמן. לא יעלה על הדעת שיקום פוליטיקאי חרדי, וישתלח בגסות איומה שכזו בנציגי ציבור הפועלים על פי הוראותיו הישירות והברורות של מרן ראש הישיבה, נשיא מועצת חכמי התורה".

"ברור לנו שח"כ גפני טרם השלים עם העובדה שהציבור הספרדי לא עובד אצלו, לא חייב לו דבר ולא מתכוון לעשות זאת בתקופה הקרובה. אך איננו עוסקים כעת בהתנשאות האשכנזית המהולה בגזענות בלתי נסבלת - שמביאה אותו ואת נציגיו לפעול ולהגיב פעם אחר פעם אל מול צרכיו ורצונותיו של הציבור הספרדי - משל הייתה זו חבורה של נתינים הזקוקים לאישור מהם כדי לפצות פה ולבצע מהלכים, זה אינו הנושא הפעם. הבוקר נחצו קווים אדומים ומסוכנים".

"ישבנו נציגי הציבור החרדי הספרדי בפתח תקווה במעונו של גדול הדור - נשיא מועצת חכמי התורה, וקיבלנו את הוראתו הברורה להמשיך לפעול בכל הכוח בעד שיבוץ בנות ספרדיות בסמינרים, ומול ההוראה הברורה הזו קם לו פוליטיקאי 'חרדי', ומעז לתקוף אותנו שפעלנו מתוך גחמות אישיות ופוליטיות?!"

"מה המסר שלך ח"כ גפני, שמרן ראש הישיבה לא התכוון למה שאמר? שדעתו חלילה אינה צלולה? שחלילה וחס עבדנו על גדול הדור?! וכי יעלה על הדעת שנציג ציבור חרדי יפער פיו באופן חמור ומחוצף כל כך רק בגלל הדאגה לנציגיו המוניציפאליים שלא השכילו להתנהל נכון פוליטית מול כל גורמי הקואליציה הנוכחית?!"

"אם נציג ציבור ספרדי היה פוער כך את פיו נגד גדול הדור האשכנזי, והיה מערער חלילה על צלילות דעתו ומרמז על מעורבות בקבלת ההחלטות בביתו, זה היה עובר בשתיקה?! האם לא היה מצופה מההנהגה הספרדית להדיח את אותו בן בליעל?!"

"גפני הפך את כל נושא גדולי התורה לנושא מפלגתי ציני. לשיטתו, לא קיימים גדולי תורה אחרים מלבד אלו של מפלגתו. וביטאון דגל התורה שנותן לכך במה, משמש כלי לביזוי כבוד חכמים".

"אנו דורשים באופן שאינו משתמע לשני פנים, מח"כ גפני ומביטאון תנועת דגל התורה, לחזור בהם במהירות מדברי הבלע הקשים נגד גדול הדור, נשיא מועצת חכמי התורה. אנו מבהירים בזאת כי אם עד עתה התנהלנו בענייניות - קואליציונית וציבורית, אם לא תחזרו בכם ותמשיכו בביזוי החמור של גדולי התורה ודעת תורתם, ואם לא תסירו את ההתנשאות הגזענית מסדר היום, אנו נדע לפעול בהתאם".

תוכן שאסור לפספס
143 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
79
שס בגיבוי של חכם שלום כהן ומה שאומר קדוש
יצחק 05.08.19
78
כלל לא ראויים להיקרא נציגי ציבור ...............
מנחם04.08.19
77
שאתם בבית שמש הצטרפתם לקואליציה של עליזה בלוף ורימתם את ש"ס שכביכול עושים בלוק חוסם ואתם ביחד איתה רומסים את הזכויות של הציבור הספרדי ולמה ש"ס לא יוצאת להתקפה נגדכם??? כי הם מבינים שזו פוליטקה. צבועים נמאסתםםםם לכו תריבו ביניכם תוציאו את הספרדים ממעגל המריבה שלכם
יוסי מבית שמש03.08.19

הצגת כל התגובות

76
מתנהג כמו ילד קטן ונוקם במי שלא תמך בו. במקום לפתוח דף חדש זה מה שעושה
אליה03.08.19
75
בלי להכנס לויכוח מי צודק דבר אחד ברור שגינברג נלחם בראשי הציבור החרדי בפ"ת כולל בראשי ישיבות גדולים ושס במקום לתמוך באחיהם החרדים תומכים בגרינברג כי יש 'מתן שכרה בצדה' אלו העובדות ועליהן אין ויכוח!
יוסי02.08.19
74
אין לנו עוד הרבה זמן עד חודש הרחמים והסליחות ויתנו לכולנו הזדמנות לעשות חשבון נפש או..שאולי יבוא ליברמן ויכריע, ואז כבר לא יהיה על מה להתווכח ואז ספק אם יהיה ניתן להחזיר את הגלגל לאחור.
ללא שם02.08.19
73
עכשיו בדיוק זה הזמן להוציא את כל הספרדים אחוצה מחוץ למוסדות האשכנזים, כן אתם לא רצויים, תבינו את זה!!!! אנשים זולים , אחרי מידות , אומללים שמקבלים מעט כבוד מדומה עולה להם הזיהום לראש
שש04.08.19
לכל האשכנזים שפתאום יוצא להם הביוב שיש בתוכם והגועל שמנסים להסתתר תחת איצטלה של יפי נפש... יש גזענות ויש אפליה וברוך השם שיש לנו כאלה נציגים שמראים לכם מה זה שדואגים רק לעצמם... כמו שהייתם כל הזמן.. אשריך רבי אוריאל עלה והצלח אוהבים אותך...
יהודי טוב04.08.19
72
אדון גפני כדאי שתזכור מה קרה לחבירך בעיתון המושחת יתד שבזיתם את מרן זיעא הרי יצא קלונכם בכל העולם ואותו לבלר מושחת שהעיז פניו כנגד מרן כמעט שבק חיים ואתה עדיין ממשיך לבזות את רבותינו
אברהם04.08.19
71
בוסו וכל עסקני שס תפנימו כל עוד הציבור הספרדי מלקק להכנס למוסדות אשכנזים הם הפטרונים ,,,,,,,,, בוסו בא נדבר גליות אתה וכל עסקני שס שולחים את הילדים ללמוד באור ישראל ובחברון לכם אין בעיה להתקבל לשם ,,אתם לוקחים חתנים מהישיבות האשכנזיות ,,,,ואותנו אתם זורקים לישיבות ספרדיות וכל זמן שזה ימשיך הם הפ
חיים02.08.19
70
אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה
אהרון הכהן02.08.19
69
עד היום היה שקט בפ"ת, מה קרה פתאום? הליטאים הפסידו בבחירות . ולא מסוגלים לסבול את העלבון שבוסו באומץ רב השיל מעליו את פטרונותם. והביא הצלחה מזהירה לש"ס בפ,ת ומאן מתחיל כל הסיפור. הבהרה לכל התמימים
אשכנזים צבועים02.08.19
68
ביזה את חכם שלום כהן שליטא בנותיו לומדות בסימינר האשכנזי ולא בספרדי ח"ו בנו לומד באור ישראל ולא בפורת יוסף צבוע !!!! ויותר מזה שטינקר של ראש העיר לכאורה
יוסי02.08.19
67
כל השנים שמאפיית דגל-רוזן-שוורץ-ברוכי שלטה על הציבור או יותר נכון השתלטה על הציבור ועשו לביתם... ואז, הכל בפ"ת היה מצוין. ברגע שהם עפו לאופוזציה פתאום בעיות אידישקייט וחילול שבת צצות כפטריות אחר הגשם. נמאס מהפטרונות שלכם. ש"ס לא עובדת אצלכם. יש לנו את מרן חכם שלום כהן שליט"א. רוזן רב
בני02.08.19
66
לא יאומן.התגובה של מפלגת שס היא חלק מהפרסום שהיא עושה לעצמה לקראת הבחירות,איך הם הגיעו לפגיעה בכבודו של מרן,גפני הזכיר אותו ולו בעקיפין???נראה שמישהו מצוות הקמפיין של שס רוצה למשוך עןד מצביעים על חשבון ה"אפליה" של האשכנזים. גם הם לא באמת חושבים שיש ב"הילדסהיימר גזענןת.
יהודי02.08.19
מכימה איתך לגמרי
מישהי04.08.19
65
על כל דמעה תשלמו ביוקר!
תלמידה 04.08.19
64
די עם הצביעות של דגל התורה . בכל מקום שאינם בקואליציה נזכרים בבעיות אידישקייט צניעות ושבת... רמי גרינברג ובוסו יכניסו אותם לקואליציה יעשו אברא קדברא וייעלמו כל הבעיות... מסכן יגאעל רוזן...
יוסי03.08.19
63
בדרך כלל ניתן לשמוע את בני העדה המרוקאית היקרים, עד כמה הם עדה מוצלחת וחכמה וטובה ושהם רוצים להתחתן אך ורק עם העדה המרוקאית. לכן אני קורא להם, לכו עם זה עד הסוף... תלכו אך ורק למוסדות שלכם הרי אתם העדה הכי טובה בעולם, אז למה לכם לטמא את הגזע הטהור שלכם עם עדות אחרות במוסדות הלימוד? תקימו לכם מוסד על
אמת02.08.19
62
לשלוח ילדים למוסדות אשכנזים, ולדבר על פטרונות.. להתעלם מחילולי השבת של ראש ערית רמת גן.. ולדבר על גזענות... בסמינר ספרדי מקבלים את כולם?????????????? אתם הרי יודעים טוב מאוד שיש כאלו שלא מתאימים, אבל לצרכי פוליטיקה כדאי להעליל לקבל קולות.. איכס לנחיתיות ולציניות הזו....
ראש שסניקי02.08.19
61
למה אתם, נציגי ש"ס, משתמשים באופן ציני ומכוער באפליה העדתית (שאכן קיימת) בציבור החרדי למטרות פוליטיות בזויות? מה מהדברים שאמר גפני היה גזעני?? האם בנותיו של בוסו לא לומדות הסמינר ה"מפלה" הנ"ל? ספרדים! משתמשים בכם וברגשותיכם! התעוררו!!
גועל נפש02.08.19
60
בצפת נישלתם את ש''ס, חטפתם בפ''ת
ע02.08.19
59
אל תגידו בסוף שלא אמרתי לכם תץאים לא תכבדו זה אתזה תקבלו אחד כמו רון קובי היזהרו מידבריכם תנו כבוד לתורה !!!!
אל תגידו שלא הוזהרתם בסוף תקבלו אחד כמו22.08.19
58
עם מלחמות כאלו, מי צריך אוייבים?
shimco04.08.19
57
משתמשים הספרדים אותה מקבלים ורוצה לא מקבלים בונים מותג נחשק בגועליות רבה ואח''כ שואלים למה אתם באים אלינו אנחנו רוצים אתכם באחוזים כמו רון קובי בדיוק אין לי בעיה עם ספרדים רק עד 25%מעבר זו סכנה לכל העיר .... חחח ב''ה לא אלמן ישראל ויש סמינרים מצוינים לספרדית וגם במקומות שחסר בשנים הקרובות יקומו סמינ
רון קובי =גפני04.08.19
56
יאלללה תעזבו את הספרדים הרי בבית שמש אתם רומסים את הזכויות שלנו ואין פוצה פה. אתם פשוט לא יודעים להפסיד בכבוד.
שמעון03.08.19
55
למרות שהם לא עשו צבא ולא יודעים מה זה נגמש
חרגולי02.08.19
54
מעניין שבמוסדות הספרדים אין שום אשכנזי.. במוסדות האשכנזים יש מעט ספרדים כי רק מעט שהספרדים מתאימים!!! ותבינו את זה.. כל הספרדים שבאו מהשכונות באולגה ובאור עקיבה הם אנשים נפלאים אך לא מתאימים למוסדות האשכנזים בגלל הסגנון שהביאו מהבית. זה לא אומר שזה יותר או פחות טוב. זה פשוט לא מתאים לאשכנזים . גם
יהודי02.08.19
53
ותהיו מסופקים בחלקכם.
תכניסו כבר02.08.19
52
אני גר בפתח תקווה וכן יש הפליות גם בישיבות וגם בסמינרים ויש מושג כזה של מכסות ותגידו לגפני שישתוק לפני שנחסל אותו
קונצקי02.08.19
רוצה לסגור את הדלת אחריו לבל ייכנסו עוד ועוד מחבריו הספרדיים, שהרי אם הדלת תישאר פתוחה, המוסד ייהפך לספרדי. ואז הוא עצמו יעבור למוסד האשכנזי הבא. המושג מכסות הוא טוב לספרדים עצמם. כמובן שמי שנשאר בחוץ כועס, אבל את הכעס עליו להפנות לחבריו שבפנים.
יוסי02.08.19
בא ללמוד אצל ה"בוזבוזים" אי בן תרבות מדבר
יוסי02.08.19
51
בסוף המצב הי' שכולם יבינו ויבחרו בממשלת שמאל , היות והחרדים יקבלו יותר מהמצב היום . ש"ס ג' ונציגיהם רבים על כסף , כבוד, ותהילה ע"ג הציבור . מאסנו בכם . זה טריפה וזה טריפה , אין כבם שום תועלת . רק חילול ה' עשיתם . את יהב העפתם כי מיכי לא כיבל את מה שרצה . בוא נראה מה ייליד יום . לא נראה שיש הצלחה גד
דודי02.08.19
לא פלא עם מילים כאלה שבוסו יכל לשקר לחכם שלום ואיני בטוח שבנותיו של חצוף זה לא לומדות במוסדות אשכנזיים
זאב02.08.19
אתה מוזמן לבא ללמוד אצלינו....
יוסי02.08.19
50
אין מה לעשות. כל אחד מדבר ונראה כמו שהגיע מהבית.
כסף וכסא גוברים02.08.19
זה ממש לא יאומן מה שמתנהל פה על הרשת והתגובות אולי לא שמתם לב עם ישראל נמצא בתקופת בין המיצרים ולהזכיר לכולם שתקופה זו באה לכפר על שנאת חינם ולשון הרע אשכנזים כמו ספרדים . האם המשמיד חס על זה ואו על השני ? האם העיקר הוא לצום ולגדל זקנים ? האם תקופה זו היא רק חזותית ? קחו עצמכם בידיים על ישראל על כל
בנימין 02.08.19
49
איזו מין ראיה הביא גפני שהסמינר איננו גזעני מזה שבוסו שולח לשם את ילדיו, יכול להיות שהוא הסמינר הטוב בעיר ולכן שולח לשם בוסו את ילדיו אך בה בעת הוא גם גזעני - ונגד זה נלחם בוסו
יוסי. גפני חושב שאנחנו טיפשים?28.08.19
48
די לאפליה
יקי02.08.19
47
מצד אחד להקפיד לשלוח את כל ילד העסקנים הרבנים רק למוסדות אשכנזים בלבד! [למה לא למסדות ספרדים?? מה רע בהם?] ומצד שני להשמיץ לרדוף ולכלכך על המוסדות האשכנזים הגזענים והאיומים והנוראים [שאתם מקפידים לשלוח ילדכם רק אליהם.....] ולנסות דרך ראש העיר לפגוע בהם כל הזמן.. אגב א נגמלתם מהפטרונות , מדוע מר
כמה אופייני לשס02.08.19
46
בפעם הבאה ייתכן שכדאי לחזור לברית עם אגודת ישראל בערים כמו פתח תקוה וירושלים, עכשיו כשיודעים מה יחסי הכוחות -לפחות בירושלים- אפשר להחזיר את הברית איתם.
ללא שם02.08.19
45
מי דיבר על חכם שלום? הטענה הייתה שבוסו לא אמר לחכם שלום את האמת. אף אחד לא אמר שום מילה על חכם שלום!!
מלי02.08.19
גפני מעדכן את ר' חיים או את הר' סולובייציק מי-ם שלא נדבר
רפי02.08.19
עד היום היה שקט בפתח תקווה כי הליטאים היו בקואלציה, ברגע שנזרקו לאופזיציה התחילו הבעיות והנקמנות של הליטאים במסווה של "בעיות כרסום הדת". צבועים שקרנים ורמאים
מה לי הכא 02.08.19
44
בושה וחרפה לדגל התורה. לא מפחדים לדבר ככה, כאילו אין אלוקים חכם שלום הכהן הוא כהן ותזהרו מהקפדתם של כהנים וכל שכן תלמיד חכם עצום.
י02.08.19
אף אחד לא פצה פה נגד חכם שלום כהן....! תפסיקו ליבב כל החיים!!
נמאס02.08.19
43
ש"ס מעל 30 שנה בשטח כמה זמן נדרש לתקן אפליה ? האמת לפי התפקידים שהם ממלאים תבינו שהם רוצים שהאפליה תשאר לנצח איך מתקנים אפליה בוועדה לתכנון ובניה ? אפליה מתקנים במחלקת החינוך והם לא שם כיון שאפליה מנציחה את התפקיד שלהם למעלה ספרדים תתעוררו אין לנו בית ..... מרן הקים תפארת של ישיבות ת"ת של ספרדים וה
ח05.08.19
42
מי שהקים את דרך ישרים (בו לומדים בניו של בוסו) היה סיני גלבוע (יו"ר ש"ס הקודם בעיר) ותקציבו (וכן תקציב 'בית יעקב' בפ"ת) מגיע דרך ה'חלק' של ש"ס בתקציב העיריה וכשמנהליהם צריכים משהו הם יודעים למי לפנות (רמז: לא לנציג של גפני). כך שאלו מוסדות שמלבד ה'טייטל' שלהם אין להם שום הגדרה עדתית (אגב רוב ההורים
א04.08.19
41
גם אתה יודע שאצל הרב הילדיסהיימר יש חמישים אחוז ספרדיות. אתה יודע את הסיבה האמיתית שלא קיבלו אותם כי באמת הם לא מתהימות, אבל לך קל לקחת את המאבק לרקע עדתי!! אתה יוצא בזה טוב.. תתביש לך!!
אליה03.08.19
40
תגובה מתלהמת וחושפת עליבות ונחיתות
תגובת שס02.08.19
39
למה לובשים חליפות אירופאיות ולא גלימה כפי שלבשו אבותיהם ?? למה חובשים כובעים אירופאים ולא תרבוש כפי שלבשו אבותיהם ? וכפי שלובש מרן הרשל"צ ?? מה כולם משתכנזים ???
למה 02.08.19
38
החבורה שידעה לנצל ולגזול כספי ציבור נזרקה בבושת פנים ולכן זה קשה להם מאוד, אפשר גם להבין את התסכול שלהם.......
חרדי02.08.19
37
אין כמו לפיד, ברק , או אמיר פרץ .רק הם מסוגלים לתת מענה למחוצפים האלה . לא גפני לא דרעי לא בוסו ולא כל שאר ירקות . ממשלת שמאל ללא ייצוג חרדי !!! רק ככה החרדים יקבלו כולםם כווווולללםםםםםםםםם את המגיע להם . ולא כמו היום כל דאלים גבר
שמשון02.08.19
36
אסור להמרות את פיו !!!!
חוצפה 02.08.19
ישארו רק החצי השני
אחת04.08.19
35
צדיקים יהודים היזהרו!.....שלא יבואו עליכם אחד כמו רון קובי אל תיבכו אחרכך.....תנו כבוד לתורה ....!!...
דרור22.08.19
34
זה נכון שהרב אילדסהיימר וצוות המורות גזענים. כל מי שעבר את שער בית הספר הרגיש זאת. המוסדות האשכנזים מזמן לא יותר טובים במיוחד לא מבחינה רוחנית ועדיף לא לפרט רק ראה פרסומת על אור ישראל איך מתנהג ראש ישיבה שהיינו מתחננים להכנס לישיבתו. המעלה היחידה שיש כיום במוסדות האשכנזים היא המנטליות שזה אמנם דבר ח
אבנר04.08.19
33
חשבון משלם המיסים. הוא הביא רק לפני שבועיים זמרת שלוקחת על שיר אחד מאתיים אלף שקל. אבל מקצץ באבטחה לגני ילדים. לא מבין את החילונים, טיפה היגיון אין. אין בעיה שלא יממן לרוזן את הישיבה שלו, אבל למה להוציא את כספי התושבים על זמרים ועל הצבת אינטרנט אלחוטי ברחבי העיר שרק ממלא את העיר בקרינה מזיקה ללא צו
יעקב 04.08.19
32
אחד המקומות בהם המוסדות יותר גזענים. יותר בעלי גאווה אליהם דיבר מרן הרב שטיינמן, זה המוסדות בעיר פתח תקווה. התכחשות לא תועיל, מתנערים מהעסקונה החרדית. בבחירות הבאות אני כבר לא אתן להם יותר את הקול שלי.
מנחם03.08.19
31
בוסו פורק תסכול על כך שגם כאשר הוא הצליח להכניס את ילדיו לישיבות אשכנזיות, לא הצליח למובחרים שבהם.
חבר של בוסו02.08.19
30
הם חברים חברי נפש מדובר בפרומו בחירות שהס'ט התמימים יצביעו שס נאאאאאאאאאאאאאא תקבלו זבלים
שס זה ערב רב02.08.19
29
לא מעניין אותי מהגטו שלהם וגלגלי הפרווה שעל ראשם הם לא נמצאים בתודעתי ! וממילא לא צריך שיתנצלו או שיחזרו בהם עכשיו ברצינות הרב בוסו, מה איכפת לך שכמה אוקראינים / רומנים / צוענים מתנצלים בפניך
חרדי02.08.19
למה אתה ודומיך נחיתיים ועלובים
אתה צבוע02.08.19
אם הם שקופים , מדוע לשלוח למוסדות שלהם , מר בוסו.........
חרדי אמיתי!02.08.19
28
היו ימים שהערכתי אותך... אבל הגזען שבך בורח לך בשנים האחרונות...
מיקי02.08.19
27
סייעת ש"ס טוענת שאסור לדבר על בוסו כי הוא נציגם של גדולי ישראל ומייד אחר כך עוברים להשמיץ השמצות חמורות את גפני. גפני הוא נציג גדולי ישראל לא פחות מבוסו, אז או שתקבלו את הביקורת שלו או שתשתקו, חוץ מזה שגפני תקף את בוסו אישית ולא דיבר אפילו ברמז על שום רב. דווקא התגובה של ש"ס מוכיחה מה זה ציניות
איפכא מסתברא02.08.19
עד היום היה שקט בפ"ת, מה קרה פתאום? הליטאים הפסידו בבחירות . ולא מסוגלים לסבול את העלבון שבוסו באומץ רב השיל מעליו את פטרונותם. והביא הצלחה מזהירה לש"ס בפ,ת ומאן מתחיל כל הסיפור. הבהרה לכל התמימים
פונקט פאקערט02.08.19
26
כולכם צודקים, אין אפליה/יש אפליה, אז רק בכדי להאיר ולהשמיע לאוזנכם, יש אפליה שרוצים את הספרדים הם יודעים איך, שהם לא רוצים אנו כלים חד פעמי, האפליה לא תיעלם, אנו צריכים מוסדות חינוך עם צוותי הנהלה מקצועיים ולא אינטרסנטיים, ויש לנו המון אנשים מוכשרים מבני עדותינו, כל עוד אין ר עיר שמשתייך למלגה ה
דני ספרדי שמח 19.08.19
25
תפסיקו לריב כבר! יש לנו מספיק אויבים מבחוץ! להזכירכם, אנחנו בתשעת הימים...
לביא שור04.08.19
24
יאלללה תעזבו את הספרדים הרי בבית שמש אתם רומסים את הזכויות שלנו ואין פוצה פה. אתם פשוט לא יודעים להפסיד בכבוד.
שמעון03.08.19
23
כל תושב בר דעת שיש לו עיינים יודע שלצערנו תנועת דגל בפתח תקווה לא עושה כלום.. הנציגים שלה הם כמאן דליתא בקושי שתי נציגים והם לא עושים כלום אני יודע על כמה חברים שלי לקהילה שבבחירות האחרונות הצביעו שס כי מה לעשות ובעיר שלנו זאת המפלגה שמתפקדת... אז אני קורא לכל המגיבים שרואים הזדמנות ״להרים לעצמם״ ול
אשכנזי פתח תקוואי02.08.19
22
אוריאל בוסו אין אמת בדבר שלא אמרתה לחכם שלום את האמת אלא שיקרתה לו במצח נחושה ועובדה שמשרד החינוך שלח לעירית פתח תקוה שלאחר בדיקה נכונים דברי הרב מנהל הסמינר שבנות אלה לא היתקבלו בגלל שהם לא לא מתאימות להלך הרוח בסמינר זה ולכן אל לך ליגרום למחלוקת אלא לך תפתח סמינר ספרדי ולשם תשלח את בנותיך ואת בניך
קובאץ זאב02.08.19
21
והורה לאלפי אשכנזים להצביע שס ,כאשר הוקמה .
חבל חבל02.08.19
הקימו והוא הצטרף רק שתדע
איתמר02.08.19
האשכנזים לא הצביעו ש"ס כשהרב שך אמר להצביע להם הם שומעים לגדולים אבל עד גבול מסויים...
א03.08.19
20
ילדיו למוסדות אשכנזיים וברגל השנייה מנפנף באפליה עדתית
יאיר02.08.19
זה הרי ידוע שמקבלים את ילדי העסקנים. הגזענות פוגעת בפשוטי העם. אל תעשו שקר בנםשכם לומר שלא כן
מירי02.08.19
19
פשוט ההתנשאות של גפני עוברת כול גבול זה מה שקורא שאתה 35 שנה בפוליטיקה וחושב שאתה חוכם גדול
אני02.08.19
18
אני ספרדי גהה בעדה שלי בנוסח התפילה שלי במוסדות שלנו ושלחתי ושולח את ילדי למוסדות ספרדיים מי שלא עושה זאת למרבה האירוניה אלא שמספרים לנו שבאו להחזיר עטרה ליושנה שיש אפליות והם שולחים את ילדיהם ונכדיהם למוסדות שיש בהן אפליה זוהי צביעות ושקר מוחלט
ח04.08.19
17
ציבור בוחרי ש"ס הגיע זמן שתקשיבו לשקר הזה מי שטוען על אפליה על רקע עדתי מדוע הוא שולח את ילדיו ואת נכדיו למוסדות אשכנזים שיש בהן אפליה " לי יש שאלה נוספת ש"ס מעל ל30 שנה בכנסת כמה אלפי שנים צריך כדי לתקן את האפליה ? אדון בוסו תשיב לשאלה ? מסרב להגיב ? כנראה שהרמה להנחתה היתה כבידה עליך
ל03.08.19
16
ולך אוריאל בוסו היקר אני אומר בתור שסניק דיי לחשבן את אותם מסכנים וצעקנים הרי בינינו כולם מכירים את הצביעות הליטאית אנחנו לא טירונים בפוליטיקה אם הם היו בקואליציה לא היית שומע ציוץ, אתה צריך להבין שזה מתסכל אותם וכואב להם שהם זרוקים באופוזיציה בחוסר מעש, ויותר קשה להם כנראה לראות את הספרדים בקואליצי
דודי02.08.19
15
בב''ב סירבתם לקרא רחוב ע''ש מרן והרבי מחבד אתם ושס ערב רב שס כאילו דואגת להנציח מרן ע''ה מסתבר הכיס שלה ושל דדון הגנב זה מה מעניין אותה זכות הצדיקים הנ''ל תקבור אתכם וכל שס עמוק עמוק בגיהינם אמן
שס זה ערב רב02.08.19
14
לצעוק גזענות....אפליה..... זה ברכה לבטלה ! ביום שהספרדים ישתנו ב- 180 מעלות הכל יהיה בסדר, - להפסיק ללכת עם כובע וחליפה כפי שנהגו בפויילין לפני 150 שנה - להוציא את הסלנגים האידישאים מהשיח היומיומי - לא להתחשב הלכה למעשה בפסיקות אשכנזיות - לא לשלוח את הילדים למוסדות אשכנזים - להקים מערכת חברתית (לא
יהודי ספרדי02.08.19
תפסיקו לרכב על כתפינו הקמנו מדינה העלנו אתכם ממרוקו מה עוד אתם רוצים?!
אדרבה ואדרבה 02.08.19
13
כל הצבועים תשמעו "מי ששולח את ילדיו למוסד יודע את מעלותיו ואת ערכו ואף חייב להצביע למפלגה שיסדה את המוסד בדיוק כפי שש"ס דורשת שבמעיין החינוך יצביעו לש"ס
ח10.09.19
12
שקרן וגזען
ריאלי04.08.19
11
אני כהורים עוברים צער גדול וב"ה יש שינויי נציגים כמו בוסו אלה שתופסים את המערכת מאיפה שצריך לתפוס וחזק! שאני אשמע את ביתי בוכה? אתם רוצחים נשמות ! ולך בוסו היקר בבקשה עד הסוף אל תהסס ה' איתך מרן איתך גיבור החיל תקצוץ אותם את כל כוחות הרשע הלבנים ולכם אשכנזים רוצים לתקן? 50 50 בכל כלל הסמינרים! כ
ללא שם04.08.19
10
הכל התחיל כבר כש"הרב" רוזן האשים את מרן חכם שלום בקבלת שוחד..דבר שלא מתקבל על הדעת. דיי אשכנזים, שלטתם מספיק תנו קצת לאחרים עכשיו.
גפני לא אשם אלא הרב רוזן03.08.19
9
הגיע הזמן שתפנים זה לא מוסד פרטי ואתה לא עושה שום טובה לבוסו ודבר שני בוא נשמע מספרים לגופו של עדה כמה מכל צד
דני02.08.19
8
הרי אם מזימת בוסו לסגור את הסמינר תצליח, הראשונים להידפק הם הספרדים. למה? כי במצב כזה הסמינרים בבני ברק יפתחו עוד כיתות ויקבלו את תושבי פתח תקווה, אבל שם יש רק 20% ספרדיות, לא כמו פה שיש 50%. ומה שיקרה, האשכנזים יסודרו שם בסמינרים, וגם נציגי הציבור של ש"ס יסתדרו שם אבל כל הציבור הספרדי בפתח תקווה
תושב העיר02.08.19
7
אני מוחה על זה שאמרו שהם נגד חכמים ספרדים דוקה זה אותם אנשים שביזו את הגריא"ל שטניינמן לפני 26 שנה בדיוק ואז הגיע סיני גלבוע וחינך אותם ע"י שהוא דאג להם מה שהם 50 שנה לא יצלחו לעשות למען עצמם פתח להם תלמודי תורה (דרך ישרים) ותקציבים (עובדה שבית יעקב ושארית ישראל מתוקצבים דרך שס) ואפי' שכונה פרגן להם
נוסטליה02.08.19
6
לא ענית כלום גפני תתייחס לגופם של דברים!!!
יוסף02.08.19
רק השמיצו את גפני בלי קשר
סתם אחד04.08.19
5
סלקו את תלמידיכם מהעדה האחרת, ויפה שעה אחת קודם. כל אשכנזי/ספרדי שלומד בישיבה ספרדית/אשכנזית שילך בבקשה למקום בו נוהגים לפי מנהגי עדתו. שכל סקטור ידאג אך ורק לאנשי עדתו ובא לציון גואל. הדברים נכונים גם לגבי בתי הכנסת. אלא מה... כנראה שלא הרבה אשכנזים יחפשו מוסדות לימוד/בתי כנסת חדשים. נקודה למחשבה
הפרדו נא מעלי!02.08.19
4
גם הוא יודע מה שכולנו יודעים. החינוך הספרדי לא מגיע לקרסוליים של זה האשכנזי, אלא מה? לא ברור למה זה שאתה מחנך את בנותיך וילדיך בהילדסהימר ובחברון זה לא זלזול בחכם כהן? מה? רבך ומורך פתח סמינרים וישיבות ואתה מתעלם מהם? תלמיד אמיתי (תרגום לאוריאל: כזה שלמד מהרב ושומע לכל הוראותיו מבלי להרהר עליהם. להס
א.ט.02.08.19
שהתורה ירדה מהשמים לליטאים בלבד. יש דור חדש ספרדי מצוין ומוצלח שהולך וקם , אל תנסו להסתיר את הגזענות שלכם שהיא ברורה ושקופה. הבעיה האמיתית בפ''ת היא ההפסד שלכם בבחירות והעובדה שאתם לא מסוגלים להפנים את זה מחמירה את הבעיה שבעתיים כאשר אתם מתנפלים על בוסו וש''ס בשם ''עקירת הדת''' בפ''ת ועוד שלל ביטויי
בוש והכלם02.08.19
3
כל הכבוד לגפני. אמר את האמת בפרצוף! הספרדים ששולחים את ילדיהם למוסדות אשכנזיים הם החצופים והגזענים!
אשכנזי טהור02.08.19
למה הספרדים ששולחים לשכנזי הם מפרנסים את ג'
ספרדי ושסניק טהור!!!02.08.19
2
אם הגזענות אינה קיימת לדבריך בחיפה ופ"ת -משמע בדבריך שאתה מודה שקיימה בערים אחרות אם כך, בשם תורת הגזע שאתה והמנהלים מאמינים בה , צאו לספרדים מהוורידים ותפסיקו כבר ללמוד וללמד את תורת הראשונים והאחרונים הספרדים בשם תורת הגזע, אם מפרידים אז עד הסוף. כל הכבוד לבוסו ולוואי שיהיו נציגים כאלו בערים
מרן02.08.19
1
אצל ליאון נגד גדולי התורה החסידיים עשיתם פקט והנה הסוף ידוע דרעי התבטא אז בסגנון בוטה נגד אדמו''ר מגור שליט''א (ועל זה אין מחילה) כי לא האדמו''ר לא רצה שמחלל שבת ינהל את העיר בטוחני שהתגבות תהיינה מה עם ברקת כולם יודעים שאף פעם לא תמכו בו ואין כאן המקום להאריך
ש.א.02.08.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

"הוא בעצמו קופץ"

"חיקוי של הרפורמים" | הראשון לציון נגד הרב אייל עמרמי

ישי כהן | 01.05.24