כיכר השבת

סוער במערכת הכשרות

האחדות בב"ב: "מצפים שהרב רוזנבלט יפרוש מ'שארית'"

בעוד כלפי חוץ נשמרת האחדות בין רבני בני ברק, מתברר כי במערכת הכשרות, טרם מונו אנשיו של הגרש"צ רוזנבלט, בשל הציפייה כי יפרוש תחילה מכשרות 'שארית ישראל' הליטאית (חדשות חרדים)

32
כיכר השבת | ו' באב | 07.08.19
רבני בני ברק
רבני בני ברק (צילום: דוד זר)

פרסום ראשון ב'כיכר השבת': חודשים ספורים לאחר הכרזת האחדות ברבנות העיר בני ברק, מתברר כי מאחורי הקלעים לא שקט, בעיקר בכל המתרחש בזירת מערכת הכשרות.

כזכור, לאחר עשרות שנים של מחלוקת בין החסידים לליטאים על רבנות העיר בני ברק, במהלכן לא הכירו הליטאים ברבנות הגרמי"ל לנדא זצ"ל ובכשרות שהקים, חלה תפנית דרמטית מיד לאחר פטירת הגרמי"ל, כאשר בהוראת גדולי הדור, הכריז ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין במהלך מסע ההלוויה כי הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט ימונה לכהן כרב ונותן כשרות לצד הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא, שמונה תחת אביו זצ"ל, ומעתה הרבנות, כולל הכשרות העירונית, תהיה משותפת לחסידים והליטאים.

חודשים ספורים חלפו מאז המינוי, ובסביבתו של הגרש"צ רוזנבלט כמו גם בבתי גדולי הדור הליטאים, ציפו כי ימונו משגיחי כשרות מטעמו ומנאמניו של הגרש"צ רוזנבלט בכשרות העירונית, שהרי הוא חתום בחותם הכשרות על המוצרים, ומתבקש שיוכנסו ההידורים והקפדות הכשרות שנהג בהם.

אולם לפי הנראה, מלבד השינוי בחותם הכשרות ובתעודות הכשרות - בהם מופיעים שמות שני הרבנים, לא השתנה דבר במערכת הכשרות. המשגיחים ועובדי מערך הכשרות שייכים לציבור החסידי והוראות הכשרות לא השתנו.

ל'כיכר השבת' נודע כי הגרש"צ רוזנבלט ביקש לא אחת למנות את נאמניו לפיקוח בתחום הבשר והעופות, המשקאות ומוצרים נוספים בהן יש לרב הקפדות מיוחדות, כמו כן ביקש למנות מנאמניו במשרדי מערכת הכשרות - אך דבר לא נעשה.

גורם ליטאי אומר ל'כיכר השבת' כי "בגלל החותמת של הרב רוזנבלט נוספו עשרות אלפי לקוחות הרוכשים את מוצרי כשרות הרב לנדא, הציבור הזה בהחלט מצריך מינוי של משגיחים ומפקחים שיקפידו על הדברים ההלכתיים החשובים לציבור הליטאי, הדבר מתבטא למשל לקראת חג הפסח ובתחום הבשר והעופות.

"לא החותמת היא העיקר אלא השטח, ובשטח לא מונה שום משגיח או איש צוות ליטאי, הכשרות מתנהלת בדיוק כפי שהתנהלה לפני צירוף מורינו הרב רוזנבלט".

בדיקת 'כיכר השבת' מגלה כי הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא, מתכוון לבצע את המינויים הנדרשים, אולם ישנה ציפייה שהגרש"צ רוזנבלט יפרוש מכשרות 'שארית ישראל', כ"תנאי קודם למעשה".

גורם בכשרות המקורב לרב לנדא אומר בשיחה 'כיכר השבת' כי "היה ברור לנו שהרב רוזנבלט יפרוש מהכשרות המתחרה, הרי 'שארית ישראל' הוקמה בזמנו לנגח ברב לנדא, בשביל מה להמשיך ב'שארית'? יש לרב רוזנבלט שליטה מלאה בכשרות הרב לנדא, הכל במשותף והתייעצות עמו, למה להישאר חבר ב'שארית ישראל'? אנחנו מציעים שהרב רוזנבלט יפרוש עם אנשיו מ'שארית ישראל' ואנשיו שפרשו מ'שארית ישראל' ימונו בכשרות שלנו".

גורם אחר מטעם הרב לנדא מכחיש את הטענות ואומר ל'כיכר השבת' כי "יש גורמים ב'שארית ישראל' שעוד לא עיכלו את מה שקורה כאן, לכן הם מפיצים כאלו דברים. עכשיו הרב רוזנבלט חזר משחיטה יחד עם חתנו והכל עובר תחת פיקוחו".

הרב יהודה כץ מראשי לשכת הרב לנדא מסר ל'כיכר השבת': "מעולם לא מונו בכשרות הרב לנדא מפקחים ומשגיחים לפי השתייכות מפלגתית או פוליטית. אנשיו של הרב רוזנבלט נמצאים כבר במערכת שלנו".

בתגובה לדרישה, אומר גורם המעורה בנעשה ב'דגל התורה' כי "קשה לראות את התנועה הליטאית מסכימה לדרישה הזו, זו תהיה ירייה ברגל לאחד המפעלים החשובים והמזוהים ביותר עם 'דגל'".

בתוך כך, בימים אלו משה מונטג, שהיה מחזיק תיק תכנון ובנייה בבית שמש, מונה לכהן כמנכ"ל 'שארית ישראל'.

מטעם "מערכת הכשרות המאוחדת של רבני העיר בני ברק" נמסר כי הרב כץ שהגיב אינו מוסמך לכך ותגובתם היא: "רבני העיר יושבים מידי יום במשך שעות ארוכות, דנים, שוקלים, מכריעים ומורים הלכה והוראה באחדות. רבני העיר שבו זה עתה משחיטה של בקר בדרום אמריקה לקראת החגים, ביקרו ועמדו על סידורי הכשרות במפעל 'קוקה קולה' לשביעות רצונם המלאה ואישור הכשרות, מורים הלכה ומפקחים באופן מלא על כל מערכות השחיטה וכל ענייני הכשרות.

"טבעי הדבר, שהאהדה לה זוכה כשרות העיר, גורם ללחץ מסויים בקרב אנשי עסקים החוששים מניצחון האחדות והובלתם של גדולי ישראל, חשש טבעי ומובן לעסקיהם ונכסיהם. לצורך כך אפשר להבין לליבם על ניסיונות אלו, להנפיק בדותות על 'מחלוקות', 'דרישות' ומנויים, דבר שאין בהם לא דובים ולא יער, לא מסקנה ולא הווא אמינא. מערכת הכשרות של העיר בני ברק איתנה, מלוכדת ומאוחדת. המציאות הזו קשה למישהו? אין דבר. הם יתרגלו".

תוכן שאסור לפספס
32 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
17
הרב לנדא שליט"א הכניס את כל החומרות שיש, כל דיבור שכאילו יש לנו הליטאים חומרות שהרבלנדא לא מכניס, זה שקר גס ושטויות ותירוצים, ההכשר מהודר ביותר. כל שאר המחלוקת זה רק גאווה גאווה גאווה! נטו כסף/אינטרס ובעיקר כבוד! אין כאן כלום מהותי, ולכן גדולי ישראל והרב רוזנבלט וכל אדם בוגר לא בתוך המחלוקת הזאת. ה
ליטאי אמיתי07.08.19
16
מובא בכתבה ציטוט של גורם בדגל שאומר: "קשה לראות את התנועה הליטאית מסכימה לדרישה הזו, זו תהיה ירייה ברגל לאחד המפעלים החשובים והמזוהים ביותר עם 'דגל'". זה הרי טענה מגוחכת הרי עצם השיתוף פעולה עם ההכשר של הרב לנדא זה ירייה בבטן של כל ההשקפה של מקימי 'דגל' אז לסגור את שארית או לעזוב שזה תהיה בעיה ?
יוסי07.08.19
רוב הליטאים אוכלים לנדא ובדץ העדה החרדית
פלוני07.08.19
15
אמנם זה נכון שלרב רוזנבלט יש הקפדות וחומרות שהוא דורש, ובאמת כל הדרישות וההקפדות והחומרות של הרב שבח רוזנבלט הוכנסו למערכת הכשרות, הן לשחיטת העופות והן לבקר, ובפירוש הן נשמרות בקפדנות, ולשם כך נוספו עוד משגיחים ועוד אנשי צוות. והרבה פעמים הוא וחתנו באים לפקח, והם רואים איך שהדרישות שלהם מתבצעות בד
נתי07.08.19
יש שינויים שנעשו מעבר למה שהיה קודם? אתה כותב מידיעה?
לא מובן07.08.19

הצגת כל התגובות

14
ואם כבר אתינן להכי, שחיטת החסידים בעלת יותר חומרות..
א07.08.19
13
עוד בחיי הרב לנדא, והכניס הוראות שלו וגם הכניס אנשים שלו, ויש שיתוף פעולה הוא לא היה חותם אלא אם היה הכל לשביעות רצונו יש בכתב זו הרבה פייק
יעקב08.08.19
12
ברב שך מדוע הקים כשרות...מה רע ברב לנדא...ועכשיו שהם שולטים הם צריכים לקבל שליטה גם בשארית גם ברב לנדא.. הציבור קולט את הצביעות והשתלטנות
הון ושילטון07.08.19
11
אכלתם אותה. עזרתם להגר" לנדאו ליכנס לרבנות העיר והכשרות שלה, ועכשיו אתם יכולים לסלק ידכם מהרבנות והכשרות. דידן נצח!!!!!
חסיד07.08.19
10
עלינו לברך, להכיר ולהוקיר את הרבנים לנדא ורוזנבלט נרם יאיר על האחדות המבורכת שלהם בהנהגת הכשרות בב"ב ללא כל נטיות פוליטיות . עלינו להתעלם מבעלי המחלוקת ו"הגבאים", שכל מעייניהם הם תפקידים בעלי שכר בצידם. סיסמתם של טיפוסים שלילים אלו היא: "על שלשה דברים העולם עומד - על הכסף, על הדמים ועל הממון !"
יצחק רפאל הכהן07.08.19
9
נגמר עידן המחלוקת תוקן חטא בית שני , בונים את בית המקדש השלישי
משה 07.08.19
8
מה אתה מבלבל בשכל שארית מי מכיר את זה ביכלל הכשרות של הרב לנדא הכי טובה בעולם ואפילו הליטאים אומרים את זה
בילבול שכל07.08.19
7
המנכ"ל החדש משה מונטג רק נכנס לתפקידו וכבר שומעים על דרישות חדשות. הדרישה שר' שבח יעזוב את 'שארית' לא מגיעה מהכשרות המאוחדת, אלא מההכשר של 'שארית'! הם מעוניינים למנות מישהו אחר לתפקיד הזה. אז הם בחרו לומר שהדרישה מגיעה מהרב לנדא..
יוסף08.08.19
6
צחקים לאישור המשגיח המשיח הרשי ,שישלחו מכתב מסודר למינו משגיח . דידן נתח
חסיד07.08.19
5
זה הכל כסף שום יראת שמיים שום חומרות תרבות של רדיפת כסף וכבוד בושה וכלימה מצד 2 הכיוונים רק מחלוקות הבאתם מארצות אשכנז תרבות מחלוקות
חרדי מציאותי07.08.19
4
ככה מתחיל מנכל חדש בשארית את המשרה שלו לנגח הפוך על הפוך את הרב שעשה את המהפך בשארית העיקר להיות נאמן למי ששלח אותו וחקחת משכורת בושה אל תעשו את כולם מפגרים זה שפטרוני (כביכול) שארית רוצים להוציא את הרב שבח זה לא חדש ותשאלו את ראש העיר כל הספינים והכותרות לא יועילו בנתיים יש מנוי מנכ"ל (בובה) בשאר
עוד ספין של מי שמינה את מונטג07.08.19
עכשיו הוא הורס לעצמו גם בארצי פעם הבא שילך למקום ארבעים בליכוד פשוט אדם חסר הצלחות ואם הוא בשארית הדרך לסגירת שארית ישראל קצרה מתמיד
תושב בית שמש07.08.19
3
בדיחת השנה . רק חבל שהם עושים את זה בתוך תשעת הימים שאסור לצחוק כל כך הרבה. למי שיודע מה קורה בתוך הכשרות שמה יודע שלא סופרים שמה בלשון המעטה את ר' שבח . כשאריה דרעי ביקש למנות את הרב בן שמעון אז אמרו לו " אם אתה רוצה תפקיד יצוגי כמו ר שבח אז אין בעיה ".. ולגופו של ענין .אין ליטאי אחד שלא אכל עד ה
אהרון מרדכי07.08.19
2
אין מצב שליטאי יתאחד עם משיחיסט, הרב רוזנבלט הוא חזונישניק, מדובר בפלג קטן מאוד, שדומה לחסידים, למשל אסור שם להתגלח והולכים עם כובעים וחליפות של חסידים, ולא כמו שנהגו בליטא, והם לא קיבלו עליהם בכלל את הדרך של הרב שך.
יוני07.08.19
ליטאי אמיתי כמוך ועוד מהפלג מה עושה באינטרנט פלא פלאים
משה בן אברהם07.08.19
1
עיאחדי
בילבול שכל07.08.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 11:48

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 11:31

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 11:09

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 10:24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24
ש

ההרשמה בעיצומה

אלו החרדים שעובדים בחטיבה הסודית של מערכת הביטחון

כיכר בשיתןף סייבלו | מקודם

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"

ישי כהן | 04.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

"בני חיי ומזוני"

בריאות? זיווג? זש"ק? פרנסה? זה מה שיושיע אתכם השנה

כיכר בשיתוף ברכת ישעיה | מקודם