כיכר השבת

סערת הכפייה החילונית

הצעת הפשרה של השופט עיילבוני: גברים, נשים ומשפחות

השופט עאטף עיילבוני דן בעתירת ח"כ משה ארבל נגד האיסור לקיים את ההופעה בעפולה בהפרדה, והציע הצעת פשרה - לחלק את המקום לשלושה, אך בש"ס מיהרו להבהיר כי הם מתנגדים (חדשות)

74
אבי רבינא | כיכר השבת | עודכן ב-י"ג באב תשע"ט | 14.08.19
הכתבה פורסמה ב-י"ג באב תשע"ט | 14.08.19
ביהמ"ש, הבוקר
ביהמ"ש, הבוקר (צילום: דוברות עיריית עפולה)

סערת הכפייה החילונית נגד ההופעה בהפרדה: בשעה זו (רביעי) נערך בבית המשפט המחוזי בנצרת, בראשות השופט עאטף עיילבוני, הדיון בעתירת ח"כ משה ארבל (ש"ס) כנגד שדולת הנשים ועיריית עפולה, בעניין ההפרדה בין גברים לנשים בהופעה בעפולה שתתקיים הערב, בה צפויים להופיע הזמרים מוטי שטיינמץ וחיים ישראל.

לדיון הגיעו נציגי ש"ס, העותרים, לצד נציגי הקהילה החרדית בעפולה, ומנגד נציגים מ'ישראל ביתינו', 'המחנה הדמוקרטי' ושדולת הנשים.

במהלך הדיון הביע ראש עיריית עפולה את עמדתו בעד החרדים: "אני מבקש להתיר לקיים את האירוע בהפרדה. מגיע לחרדים כמו שמגיע לכל האוכלוסייה. מדובר באירוע אחד מתוך 360 אירועים. תנו לנשים החרדיות להחליט מה הן רוצות. קולן לא נשמע".

ראש העיר עם נשים חרדיות בביהמ"ש, הבוקר (צילום: דוברות עיריית עפולה)

עוד אמר אלקבץ: "לפי היעוץ המשפטי שקיבלתי אמרו לי שאסור אירוע בהפרדה... לי היה ברור שמותר הפרדה וכאשר עלתה הסוגייה בבית המשפט ואמרו לי שאסור אז הסכמתי".

במהלך הדיון עלתה לדבר בת אל מגור, מרכזת הפעילות החרדית בעיריית עפולה: "אני חושבת שהקול שלנו קצת אחר אנחנו מודרות מאירועים תרבותיים. לאירוע זה נמכרו כרטיסים גם לישראלים בארה״ב ומקסיקו שרוצות לשמוע את האמן. אנחנו לא מורגשות מודרות בהפרדה. זו דרך חיים".

לאחר דיון ממושך הציע השופט הצעת פשרה לפיה המופע יחולק לשלושה: גברים, נשים וחלק נוסף מעורב למשפחות. הדיון הופסק והצדדים יצאו להתייעצות וההחלטה תתקבל בשעה הקרובה.

ביהמ"ש, הבוקר (צילום: דוברות עיריית עפולה)

בכירים במפלגת ש"ס דחו את הצעת הפשרה. "לא יקום ולא יהיה. לא יהיו שום פשרות", אמרו, "האירוע בעפולה יתנהל אך ורק בהפרדה מלאה. כל האירוע הזה נקבע לפי הנוהל שהוציא משרד הנגב והגליל באישור דינה זילבר".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני אמר בתגובה להצעת השופט כי "מדובר באירוע אחד בודד למגזר החרדי מתוך מאות אירועים למגזר הכללי. השופט לא יגיד לנו איך לחיות, לא בא בחשבון - לא נסכים בשום פנים ואופן שיכתיבו לנו איך לקיים את אורח חיינו.

"שהשופט לא יתאמץ לחפש פשרות כאלה ואחרות כי לא נקבל אותם, אנחנו נחליט איך אנחנו חיים ולא אף אחד אחר".

יצוין כי השופט הבהיר שבמידה והצדדים לא יגיעו להסכמה, הרי שהצעתו לחלק את האירוע לגברים, נשים ומעורב תינתן כפסק דין.

כעת מעניין יהיה לעקוב האם הזמר מוטי שטיינמץ שהקפיד עד כה לא להופיע במעורב יגיע בכל מקרה להופעה כפי שהתחייב.

כפי שפורסם ב'כיכר השבת' ההופעה היום תתקיים כמתוכנן, לצד קמפיין הזדהות חרדי עם החרדים בעיר עפולה, לשם יגיעו חרדים רבים מרחבי הארת על מנת להביע את מחאתם נגד בית המשפט.

ראש העיר עם נשים חרדיות בביהמ"ש, הבוקר (צילום: דוברות עיריית עפולה)
ראש העיר עם נשים חרדיות בביהמ"ש, הבוקר (צילום: דוברות עיריית עפולה)
ביהמ"ש, הבוקר (צילום: דוברות עיריית עפולה)
ביהמ"ש, הבוקר (צילום: דוברות עיריית עפולה)
תוכן שאסור לפספס
74 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
במדינה שלנו לא יכתיבו לנו וגם לא יקבעו לנו ושיתעסקו עם המוסלמים נראה אותם.... אני חילוני שמכבד את הדת שלי ואם צריך להפוך את המדינה אז אני ורבים כמוני יצטרפו לאחינו החרדים. אגב הפעם חייבים לבחור רק במפלגה חרדית לאור ההשתלחות של הגויים בדת היהודי.
חוק חוקן14.08.19
46
בשוויץ איפה שגדלתי היה שחיה נפרדת כי הנשים הגויות ביקשו וקיבלו... בא נירא את שדולת הנשים של ישראל שתעז ללכת לשם ולעשות צדק בהפליה? יש לנשים את הזכות לבקש הפרדה, יש לקבוצה וזרם את הזכות לבקש הפרדה ולמי שלא מתאים שלא יבוא!
רות08.09.19
45
כשהיה הבלאגן עם הפרדה בכמה אוטובוסים שנוסע במקומות חרדיים בלבד, כולכם נעמדתם על הרגליים האחוריות, והצדקתם את הנבלות של שדולת הנשים, היום הם אוסרים לקיים כנס בהפרדה (ערב שירה שנאסר ע"י כל גדולי ישראל). מחר אתם כבר תסכימו איתם גם בזה, ואז הם יתערבו לכם בבתי כנסת ובסוף גם תסכימו איתם. אבל אנחנו אנשי ה
העדה החרדית14.08.19

הצגת כל התגובות

44
ממש עצת בלעם הרשע....תקראו פרשת בלק כפי עצת האדמו"ר יאשיהו יוסף פינטו זה יכול לעזור לכם יותר מהכל!!!!!!
ש14.08.19
43
אם הציבור הדתי ישתוק בעפולה,זו תהיה המלחמה הבאה של הרפורמים.די לפגיעה בקודשי ישראל.
משה14.08.19
42
אסור לוותר לאיפה הגענו בכל הדורות נהגנו כך איפה כל יפי הנפש? איפה כל אלו שנלחמים למען החלש? מי הסמיך שופט ערבי לקבוע לנו? גם שבמסגד יכנסו גברים ונשים למה שם יש הפליה? אולי גם להוריד זמרים אמריקאים יש שלא יודעים אנגלית זו גם הפליה! צריך גם לפסול זמרים ששרים בערבית יש שאינם יודעים את השפה. בטוח שבית ה
אזרח שאכפת לו14.08.19
41
אין ליהודי חרדי מה לחפש שם, שם מקום הרשע ומשם לא תבוא לנו ישועה, מצחיק ששופט ערבי פוסק עם מי הצדק בויכוח בין יהודים חרדים ונשים רפורמיות...
דוד14.08.19
40
הגיע הזמן להתפכח ולהבין שכולם עוקרי תורה מימין ומשמאל, בושה שהדתיים נבדקים אליהם. דיקטטורה מרושעת וסובייטית, זה רוסיה של סאטלין במדינת ישרא הל 2019 רשעים ארורים בסוף יפלו ולא יקומו. רק סאטמאר צודקים ומוחים על כבוד שמים ולא מטאטאים מתחת לשטיח.
אורן14.08.19
39
זהו יושר לפי פסיקת השופט בעפולה.הציבור החרדי המונה רבע מכלל תושבי עפולה מגיע 90 מופעים.כל הציבור הדתי חייב לפעול יחדיו בענין מהותי זה ולביטול ההחלטה הפוגעת בכלל הציבור הדתי.
חיים14.08.19
38
מרבית המזרחיים היו מקבלים אותה. אבל למה לא לנסות להרגיע.? מי שרוצה בהפרדה יהיה בהפרדה. תהיה אפשרות גם למשפחות .
יוחנן בן זכאי14.08.19
37
לא צריך להתנגד פשוט לומר לשופש שלא יהיה אירוע אחר שמוטי שטיימניץ מסרב להופיע באירוע מעורב בכל אופן שהוא
ד ק14.08.19
36
במצעדי תועבה מותרת הפרדה בין אדם לבגדיו?
שאלת חכם14.08.19
35
אהוב העיר עפולה בקרוב תיככנס למועצת העיר אתה מהפכן אמיתי שהגיע מהשטח כוכב עולה בש"ס
אש התלמוד וד"ל14.08.19
34
מצחיק לראות את ש"ס מנסה לגרוף תהילה , קולו, אהדה כאילו הם עושים למען העם והמולדת . הכול הצגה לפני הבחירות . חופים לא מסודרים , המרחב הציבורי במגזר חרדי מבחיל , והמבחיל ביותר הוא שרק מוטי שטיינמץ הוא העיר את כולנו על נושא ההפרדה,,, רק אז כולם נזכרו לזעוק ולהשתוללללללל...
מוטי14.08.19
33
חכו חכו חילונים סוררים, יום יבוא ואנו נשלוט פה. ואז תראו מה זה. חבורת שונאי דת.
איש ירושלים14.08.19
32
יש חרדים שמעוניים להיות כל המשפחה ביחד, ככה יהיה מצב שכל אחד יחליט איפה מתאים לו להיות - בצד הגברים, הנשים, או המשפחות. ההפרדה היא דרך חיים אבל חרדי שמעוניין להגיע עם משפחתו להופעה ולהיות איתם ביחד גם יוכל להשתתף.
חיים14.08.19
אין חיה כזו של חרדי שרוצה הופעה מעורבת. חוץ מזה שטינמץ לא חייב לך כלום, והתנאי שלו הוא רק הפרדה, כמו חרדי אמיתי.
חרדית15.08.19
אתה רוצה שהוא יופיע לך בתנאים שלך, זה לא יקרה! כמו שיש זמרים ששומרים שבת ולא מוכנים להופיע בשבת, תגיד להם: אני רוצה לראות אתכם מופיעים בשבת, למרות שהם לא מעונינים. הדעת נותנת שאדם שבא להופעה של שטיינמץ, ומעוניין לשמוע אותו חולק איתו את אותו סט ערכים והוא שהישיבה במופע היא נפרדת. אתה רוצה לשמוע את ה
אני14.08.19
אחלה פשרה תוכלו גם לרקוד ביחד??!! חח איזה מן חרדי אתה???
נועה14.08.19
31
בעפולה, לאות הזדהות עם החרדים, האם אותו שופט היה נותן פסק דין כזה, אם הדרוזים או הדתיים המוסלמים היו מגישים עתירה? איפה נשמע דבר כזה שיכפו על החרדים להגיע למופעים ללא הפרדה רק במדינת היהודים זה קיים בושה וחרפה לבתי המשפט שלנו, ולרשות המחוקקת.
רבקה מיארה14.08.19
30
השופטים הצילו במקצת את הבזיון של המשפט בישראל ואין לומר עליהם עכשים שהמשפט הוא מטומטם אבל אפשר לומר עליהם ששכל מיותר אין לשופטים, כי אם היו בעלי שכל לא היה בזיון כזה
עמי14.08.19
29
ואז מותר הפרדה והם אכלו אותה!!
ואז ננצח14.08.19
28
אולי נעשה חצי שנה שופטים חרדים וחצי שנה שופטים חילונים
דני14.08.19
27
כל צעד שנעשה כנגד העם היהודי גורם לנו להבין כי הרב יואל מסאטמר צדק בכל מילה שאמר. וכנראה אלו שגנבו לנו את הארץ רוצים לראות את כולנו סאטמר. זה בדרך.
דורון14.08.19
גם התחילו להתערב בתכנים בבתי ספר וכ'ו
חסיד 14.08.19
אם לא תצביע לא יהיה סיכוי לשינוי [אז לפיד יתן את הטון]
משה בן אברהם14.08.19
26
די כבר עם ההצגה הזאת . נסתדר בלי מוטי שטיימנץ , בלי שס ובלי כל העכברים האלה .. היושבים ראשונה במלכות .
יוקי 14.08.19
25
הרי הרפורמים טוענים שהבעיה היא שיש איזור- אפילו 1מטר או שניים -שאליו אישה או גבר לא יכולים להיכנס ולמעשה "מודרים" ממנו. נו?? ואם יש גברים נשים ומשפחות, זה עדיין לא פותר את ה"בעיה" שיש איזור בו לגבר או לאישה אסור להיכנס. מכאן הראיה שזו צביעות לשמה ושנאת דת ואסור להתפשר. רק הפרדה מלאה!
מ.ת"א14.08.19
24
להגיש עתירה נגד הפרדה במסגד בבית חולים העמק
עפולה14.08.19
23
בזיון לבית המשפט, הצעת פשרה הזויה, ולמען ה' בין מי למי הפשרה????? כשיש ריב פרטי בין שני אנשים יש מקום להגיע לפשרה, אבל כשמדובר בעתירה קנטרנית מגוף שכל מטרתו המוצהרת היא להכתיב אורח חיים חילוני לציבור יראי ה', מה הפשרה כאן???? במקום לגלגל את העתירה המטופשת הזו מכל המדרגות השופטים דנים בזה בכובד ראש ו
מישהו26.08.19
22
ממנו מהכיס שלכם ולא מהציבורי. די להיות נטל על כלל הציבור הישראלי. די לשנאת הנשים ולבורות
מדינת חוק ואתם לא מעל לחוק. 14.08.19
21
דתי חילוני ומוסלמי.
יעקב14.08.19
20
נראה אם כ"ק האדמור מויז'ניץ מאשר זאת, לא נראה לי... איזה ביזיון. איפה החרדים של פעם
מנחי14.08.19
מוטי שטינמץ צדיק מאין כמוהו, עד שגם בהאסק עשו הפרדה רק כדי שיגיע לשם.
חסידת שטינמץ15.08.19
19
שופט ערבי מה מבין חביבה בהמתם
יהודי14.08.19
18
מכאן מתחיל הכל.ההסתה והדמוניזציה שמכרסמת ומכלה כל חלקה טובה ומקודשת מחלחלת לכל שכבות הציבור כולל הרועץ המשפטי וכת דילה הדינ הזיבר.
גאב"ד הסלבס.14.08.19
17
בס"ד, מי שרוצה מחלקה שלישית מעורבת, שם [בגהינם] יש הרבה מקום.
דיוויס14.08.19
16
מה קורה לנו? אם היה מופיע אומן במגזר הלא יהודי לפניי גברים בלבד אין לי ספק ששופט יהודי היה אומר זאת זכותם ולא היה מתערב וגם כל יפהה הנפש לא היו מתעמתים עם הלא יהודים אבל כשיהודי יכל להזיק ולהציק ליהודי אחר זאת מצוה אני מתבייש שאנחנו החילונים לא מסוגלים לכבד את אחינו המאמינים [דרך אגב מעולם לא
ציון טבריה14.08.19
15
בס"ד הגמ' במס' סנהדרין אומרת שבשעת שמד יהרג ואל יעבור אפילו על ערקתא דמסאני, פירוש שרוך נעל, דהיינו כשיש גזירת שמד אפילו אם רוצים רק לשנות איזה מנהג, יהרג ואל יעבור בגלל החילול השם. כך גם כאן, או כן או לא, אם ביהמ"ש יתעקש אז, קודם כל שיפסקו לקחת את כל החרדים לגטו, וזהו, אין פשרות נגד היהדות. [השאלה
דיוויס14.08.19
14
מקווה שגם באירוע הממומן הבא לאחיך הערבים תזכור להגיע לאותה החלטה.
פסיקה לערבים וחרדים.14.08.19
13
נעים לראות את אנשים הלוחמים בעד ההפרדה איך הם יושבים במעורב והם לא מרגישים בכלל רע מזה?
יוסי14.08.19
אתה הורס את החגיגה
חיים14.08.19
אני יעשה מה שאני רוצה וחושב אבל אף אחד לא יכתיב לי מה לעשות💪💪
מויז14.08.19
תסתכל שוב החרדים יושבים בהפרדה מלאה הגברים בצד ימין של התמונה והנשים בצד שמאל וגם מאחור החלק החילוני בציבור שיושבים מקדימה הם לא ענייננו לא רכשנו כרטיסים למופע האבסורד הזה ולעצם הפשרה אין להסכים לזה בשום אופן ובשום תנאי זה פתח למדרון חלקלק ליתר הנושאים במדינה בנושא דת מוטב לאבד אירוע אחד כדי לקיים
מנחם 14.08.19
חזק
שמעון14.08.19
12
רוצים מדינה יהודית - רק עם דעה רק יהודית.
עם ישראל חי14.08.19
11
השופט יודע שכל התקשורת תמחה לו כפים בפסיקתו נגד הציבור החרדי ויקודם בהתאם.הגיע הזמן שהציבור הדתי כאיש אחד ידרוש פיטורי השופט שלא סומכים על יושרו אם דתיים יידונו בפניו.
דוד14.08.19
10
הנשים?
דדו14.08.19
9
אולם. הרב דיסלר. (דגל) הרב אלירם (ש"ס) והרב זורגר (אגודה). תשננו טוב את השמות.. מעפולה תצא תורה וגדולה לכל הארץ.
עפולאי14.08.19
8
נגד הכפיה החילונית.חייבים לכנס את כל הציבור הדתי להפגנת ענק,נגד שוד כיבשת הרש ,ושופט שחושב שבפסיקתו האנטי דתית יקבל מחיאות כפים וקידום,עד כאן.אם יבליגו עכשיו הציבור הדתי יהיה למרמס.
אלי14.08.19
7
מה היה קורה אם זה היה ערבים ששדולת הנשים תתערב במגזר הערבי!!!!
ללא שם14.08.19
6
לא לשתוק ולהתעקש על הפרדה, תעמדו בבחינה לטובת הציבור החרדי, היום זה עפולה, מחר זה ירושלים ומחרתיים...בני ברק... לא ניתן ל"כפייה חילונית" את החופש ביטוי, מדינה "יהודית"?? שתתן את השירותי דע ולפחות שלא תמנע אורח חיים עפ"י הלכה..
רבקה14.08.19
5
משהו חשוב: אם הבן שלי ישאל אותי למה אסור לגנוב אם אגיד לו שהחוק קבע הוא ישאל הרי הישראלים גנבו את הארץ ע''י שפוצצו אנגלים וערבים איזה סמכות יש להם לקבוע חוקים? מה שנשאר לי להגיד שבורא העולם שהכל שלו ציוה על כך ואז הילד יקבל [והבורא קבע שהארץ לעם ישראל ומכוחו אני בארץ ואז הכל מסתדר]
משה בן אברהם14.08.19
4
למה צריך לרשום שיש הפרדה , זה פועל יוצא של ארוע לחדרים, וכך כאשר הארוע מתקיים , אוטמטית מי שמונחה ומחונך כך הולך לפי שלטים...והארוע נעשה בהפרדה , כבר היו חכמים שאמרו לספור את המילים, ובימינו זה מקבל משמעות כפולה
הפרדה14.08.19
3
לדיראון עולם
איך שהוא נראה!!14.08.19
2
אחרי הכל בכל מקום משפחות מטיילות בייחד בכל מקום חוץ מגור שזה כת שהכי קרובה ליהדות
בני14.08.19
1
פשוט לא להאמין, שופט ערבים מחליט במדינת היהודים האם לקיים אירוע דתי כהלכה .... לאן הגענו? אין מילים צריכים גאולה דחוף!!!
נ.ס14.08.19
יש בעיה שהוא מתערב בתוכן דתי במקום לתת אוטונומיה דתית ( כפי שהוא היה רוצה לעצמו). הרי גם באיראן יש שופטים מוסלמים אבל חיי הדת והקהילה היהודיים פורחים שם.
יואל14.08.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 18:13

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 15:56

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24