כיכר השבת

עדות חבר המועצה

משרד התחבורה אישר ההסעות לים; עיריית בני ברק דחתה

סאגת הנסיעות לים מבני ברק לא נרגעת: התושבים, כועסים על כך שאין להם דרך רגילה להגיע לים בימי בין הזמנים כמו בשנים קודמות, אך מתברר כי יש פתרון - והוא תלוי רק בתושבים עצמם (חרדים)

32
חנני ברייטקופף ויענקי כץ | כיכר השבת | י"ג באב | 14.08.19
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

השבוע התחיל בין הזמנים, והתושבים בבני ברק עדיין כועסים: "אין לנו איך לנסוע לים בדרך נורמלית ורצויה מבלי צורך בקומבינות", אומר תושב בני ברקי זועם ל'כיכר השבת'.

'כיכר השבת' עסק לאחרונה רבות בנושא החוף לתושבי בני ברק, ומלבד הפתרון שהועלה בתחילת שבוע, יש פתרון מעשי וחשוב - אך הוא תלוי בתושבי העיר.

מתברר, כי במשרד התחבורה רצו לארגן נסיעות לחוף הים ב"שרתון" בתל אביב, אלא שבעירייה הבהירו כי אין כל צורך באוטובוסים הללו.

מכיוון ואין למשרד התחבורה דרך אמיתית לבדוק האם הבני ברקים צריכים אוטובוס לים, חבר מועצת העיר בני ברק יעקב וידר אומר ל'כיכר השבת', כי הוא דיבר עם שר התחבורה, "ונמסר לי שאם רוצים לפתוח בכל זאת את הקו צריך שכל מי שמתכנן להשתמש בקו ישלח בקשה לפתוח שוב את הקו לרשות הארצית לתחבורה ציבורית".

כדי לפנות לפניות הציבור של משרד התחבורה עליכם לפנות במייל ל: pniotcrm@mot.gov.il.

חשוב מאוד לחתום עם מספר זהות של כל המשתמשים הצפויים (אם יש משפחה עם ארבעה ילדים, לדוגמה, יש לרשום את מספרי הזהות של האבא, האמא וכל ארבעת הילדים).

למעשה, משרד התחבורה לא יכול ליצור קשר עם הציבור ולכן הוא ניזון מחברי המועצה המייצגים את תושבי העיר. במידה וחברי העירייה לא מייצגים את התושבים אז יש את "הרשות לתחבורה ציבורית" שהם יכולים, למרות העירייה, לדאוג להפעלת אוטובוסים. "ברגע שיקבלו פניות מתושבים, הם בהחלט יכולים להפעיל שיקול דעת".

חבר המועצה מטעם 'הליכוד' אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "למרבית האנשים שהצביעו עבורי, יש רכב פרטי, ולכן אני מדבר על רוב התושבים בבני ברק שאין להם רכב פרטי. הרי התקציב לחוף ים מופרד עבר והכסף יוצא מהכיס של התושבים. אז אני שואל למה לא נותנים נסיעות לתושבים. לי אין הרבה מה לעשות. אני נציג אחד בעירייה ולכן אני קורא לציבור לפעול".

בנוסף מסביר וידר: "העירייה כלל לא צריכה להתערב בנושא האוטובוסים, נעשה פה עוול עבור תושבי בני ברק קחו לדוגמא אברך עם עשרה ילדים אין להם איך להגיע לחוף ים כי הם לא ישלמו 300 שקל על נסיעה בהסעה פרטית. אני אלחם על כך בכל כוחי".

"שאני הייתי ילד" מוסיף וידר: "היו שני קווי אוטובוס ישירים לים אין שום סיבה שלא יהיה עכשיו, בזמני נסעו כל "הצדיקים" הכי גדולים של בני ברק. אוטובוס לים זה אינטרס של רוב תושבי העיר זה דבר הזוי שחברי המועצה לא נלחמים עבר התושבים".

מעיריית ני ברק נמסר בתגובה: "לא נציג של סיעה חילונית יקבע בעיר התורה והחסידות איזה חוף כשר ואיזה לא. בני ברק עיר בעלת צביון חרדי מתנהלת על פי הוראות גדולי ישראל ורק רבני העיר הם אלו יקבעו האם החוף כשר או לא והאם ניתן לארגן הסעות ותחבורה".

תוכן שאסור לפספס
32 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
26
לא הצבעתי לוידר אבל זה עצוב שהוא היחידי שצועק את האמת!! אין שום סיבה לכפות על כל התושבים ולמנוע מהם אוטבוס לים. לי יש ב"ה רכב. אבל יש בעיר הרבה מאוד אברכים שאין להם וזה דבר בסיסיס בשבילם ליסוע לים בבין הזמנים
וידר צודקקקק18.08.19
25
צריכים לארגן לכם הסעות ?!? גם חילונים רוצים אוטובוס לים בשבת...
גטי14.08.19
24
העיריה משרתת את התושבים. בבני ברק, כמו גם ברשיות חרדייות אחרות, העיריה חושבת שהתפקיד שלה הוא לחנך את התושבים.
רפאל14.08.19

הצגת כל התגובות

23
הסעות לחוף כשר חבל שהדיון הופך להשמצות פוליטיות / עדתיות ומערבים רבנים. יש כאן בעיה עקרונית כואבת. אם רבנים אוסרים את חוף שרתון - לא ניסע. אבל אנחנו זכאים להסעות לחוף אחר. נסעתי השבוע עם הבנות שלי לחוף בנתניה. זו היתה חוויה עצובה:. * קו 614 מלא ערבים שנוסעים לעבודה. רק המחשבה על בת ישראל שלחוצה שגב
עדינה22.08.19
22
יש כ"כ הרבה יועצים לרבנים מה לעשות ומה לא לעשות מה מותר ומה אסור, אין יותר מהרבנים שמעורבים בתוך תוכו של הציבור על מגרעותיו ועל מעלותיו ומספיק להטיף לרבנים מה מותר ומה כדאי ומה לא כדאי!
משה15.08.19
21
כדאי אולי לשקול שוב אם לא יצא שכרו בהפסדו ודי למבין
להסתכל למציאות 14.08.19
20
חזרתי היום מחוף שרטון ומה שהיה היה פשוט זוועה. כל הגברים החרדים בהם הרבה בחורים היו צריכים להידחס בקו 161 עם כל החילונים שהיו גם בקו. יש הרבה חילוניות שרוצות להיכנס לאוטובוס ובכך הם נדחסות ביחד עם אברכי הכוללים ובחורי הישיבות הצדיקים.
עירייה מושחתת!!14.08.19
19
למה העירייה חושבת שהתפקיד שלה לחנך אותי???
עירייה חצופה 15.08.19
18
איפה שהוא באחד הערים,בת ים הרצליה, נתניה וכו' ורק יושבים על החוף
המלצתי 15.08.19
17
וידר דיבורים אינם בעלי משמעות אנו חפצים במעשים - לא בחרנו בך וגם לא נבחר בך אבל תעשה לנו אוטובוס לים
יעקב15.08.19
16
א. הוברר מליאת למפרע כי לטענת עיריית בני ברק רוב תושבי העיר בני ברק לא נשמע למרנן ורבנו כי הרי הים מלא. ב. משרד התחבורה תעשו טובה אל תעשו תחבורה לים הים מפוצץ....
חיים גרנובסקי14.08.19
15
בואומטומטמים ואו ותראו את ראשי הישיבות בשרתון בואו ותראו את רבני העיר ומשפחותיהם בשרתון בואו ותראו את עסקני העיר בשרתון הבעיה שלהם שהם לא רוצים להיות עם העמך תושבי העיר אז הם אוסרים על משרד התחבורה לארגן הסעות לים אז לפחות תארגנו לנתניה או אשדוד
פושעים14.08.19
14
זה הרי פוגע בנו, בכל משפחות האברכיםםםם
הילדים מאוכזבים15.08.19
13
איפה שס??? הולכים שולל אחרי האשכנזים. אפילו קריאת רחוב על שם מרן השסניקים הצביעו נגד גמאני עובר לוידר
אני15.08.19
12
האם זו לא קצת חוצפה לקרוא לתושבי ב"ב לשלוח מכתבים למשרד התחבורה שיפעילו אוטובוסים לים שרתון שכל רבני ב"ב כולל הרב וואזנר זצוק"ל אסרו חוף זה? מה היתממות של וידר כאילו הוא דואג לתושבי ב"ב האם הוא לא מכיר את התושבים בעירו? מספיק כבר עם ההתרסה והצביעות שזועקת.
יוסי15.08.19
כבוד הגאון פוסק הדור רבי ניסים קרליץ שה' ישלח לו רפואה שלמה בקרוב כבר לפני שנים ביקש לסדר תחבורה ל"שרתון" ועד היום לא מקשיבים לו על כך
איציק15.08.19
11
החוף מלא בחזונישניקים ורייב אהרלך במקום שיסעו בקו 161 ו55 שעמוסים בנוסעים וובפריצות חמורה ובחילול ה שאין מקום לנוסעים הקבועים והאוטובסים לא עוצרים בתחנות תאשרו קוי נסיעה ואל תשניאו את עצמכם פרנס שמתגאה על הציבור סופו להתחלף
יוס הדוס14.08.19
10
היו אוטובוסים לשרתון והרצליה. האוטובוסים לשרתון היו מלאים. ואילו להרצליה יצאו ריקים. הצבור מחליט מה שטוב לו. נמאס לראות שמישהו מחליט בשבילי.
אורית14.08.19
9
האמהות בבני ברק והילדות רוצים אוטובוסים מסודרים לים שרתון בת"א. אנו לא צריכות בנות ערובה אם כל הצער והכאב שלגברים אין חוף צנוע , וחבל גם על זה. אבל שידאגו לפחות לנשים לאמהות ולילדים להסעות דן לחוף שרתון ,מה קורה בעירית בני ברק תגדילו ראש!
תגדילו ראש14.08.19
8
אולי תשאלו את תושבי בני ברק מה הם באמת רוצים ולא תדברו בשמם. ההתרשמות שלי, יתכן שאני טועה, שלרוב התושבים מפריע שאין אוטובוס מסודר מבני ברק לחוף שרון.
רפאל15.08.19
7
לא צריך ליסוע דרך דיזנגוף ולראות את כל הפריצות
יהודה14.08.19
6
לא בגלל שהוא טוב. זה עדיין לא יודעים. אבל בגלל שרובינשטיין וחבריו הם שליחי דרבנן. ורק רבנן ורבני הקהילות יעזרו בהם. לא איש פרטי. אנחנו דיירי יגאל אלון 8 אןכלים מרורים בגלל שהעיריה לא טיפלה בפולש כשיכלה לטפל.
תכנסו לבפנים14.08.19
כל נציג ציבור משרת את בוחריו. מי שבחר בראש העיר הם הרבנים בלבד. אתה רק נגררת אחרי הרבנים ונתת את קולך בחינם. אם לא בחרת בו מה הוא חייב לך?
רפאל14.08.19
5
כמו שתושבי ב"ב לא רוצים הסעה למרכזי הבילוי בת"א כך הם גם לא רוצים הסעה לים שרתון שכל גדולי הדור ורבני העיר אסרו זאת, ומי שבאמת רוצה לעזור לתושבים שיעשה הסעות למשל לחיפה שם יש ים עם הפרדה ראויה וכשרה.
משה15.08.19
4
כאחד שנזקק לצערי להשתמש בקו 161 לים כואב הלב לראות בחורים יקרים מפז במאות במשך היום נזקקים לטייל ברחובות תל אביב בהלוך ובחזור ובמיוחד בימי הקיץ התל אביבי ודי למבין לא יתכן כי איזה קומץ עסקנים יכפו "צידקות" על חשבון צבור גדול ויראי שמים גם אם אותם "צדקנים" לא חושבים כך נא הזדרזו לפני שבין כה יגמר
איציק15.08.19
3
כלהגופיםשבדברצריכיםלשלםא
אסתר15.08.19
2
רוב תושבי ב"ב לא רוצים לנסוע לשרתון כי הרבנים אסרו את החוף הזה וכל אחד שהיה בשרתון מבין גם מדוע. ולא ברור מדוע וידר מנסה לעשות כותרות כאילו הוא דואג לתושבים הרי הוא מכיר את תושבי ב"ב והוא יודע מה הם רוצים אז ברור שהוא מנסה להתמם כאילו הוא דואג לתושבים בזמן שהעיריה כאילו לא דואגת, וחבל שנותנים לו במה
אבי15.08.19
1
ניסיתי לשלוח בקשה למשרד התחבורה ולא הצלחתי האם קיימת בעיה בכתובת דוא״ל שפורסמה?
חגי קרטוב15.08.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

במעמד מאות משתתפים: אירוע זכרון חרדי מרגש בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אירוע קהילתי ייחודי

בית שמש: הציבור החרדי מתכנס לערב זיכרון מיוחד | שידור חי

כיכר השבת | 12.05.24

מיד לאחר הצפירה | תיעוד

כיכר השבת: בלשים עצרו בגיר שגרם לילדים להצית דגל ישראל

קובי רוזן | 12.05.24

"יש לנו מכנה משותף"

הרב הראשי בטקס יום הזיכרון: 'היום הזה מיועד בעיקר עבורנו'

שאול כהנא | 12.05.24

קחו רגע

מתפללים וזוכרים: בואו לקרוא תהלים לזכר הנופלים

כיכר השבת | 12.05.24
ש

לשובע ולא לרזון:

מאכילים את העניים – ומקבלים את הקמיע של ר' ישעי'לה

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

413 חללים תושבי העיר

זוכרים את הנופלים | שידור חוזר מטקס יום הזיכרון הממלכתי בכותל המערבי ובבני ברק 

כיכר השבת | 12.05.24

עם בוגרי המסלולים בצבא

רבנים ראשיים, שרים וקצינים | שידור חי מטקס הזיכרון בי-ם 

כיכר השבת | 12.05.24

בפגישה עם ראש העיר

אלעד: שר השיכון הכריז על הוספת 12,000 דירות חדשות 

קובי אטינגר | 12.05.24
ש

ביוזמת מחלקת קהילות צעירות

צפו • הערב בבית שמש מעמד תפילה ליום הזכרון

אסף מגידו | מקודם
ש

הזדמנות להשפעה ולהובלת שינוי

להשפיע: תוכנית הצוערים לשלטון המקומי מגייסת מועמדים

כיכר בשיתוף עתודות לישראל | מקודם
ש

מי לא זקוק לישועה

כמו לפני 99 שנה: מעמד ישועות אדיר בקרעסטיר במוצ"ש בחצות ליל

אסף מגידו | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

רבי עקיבא לא לחם בפועל במלחמת בר כוכבא // מאמר תגובה

ישראל שפירא | 12.05.24
ש

חוויה בלתי נשכחת

ברוכים הבאים לאנטריקוט – אולם אירועים יוקרתי מהדרין בירושלים

כיכר בשיתוף אנטריקוט | מקודם

פונתה לבית החולים

פעוטה בת שנה וחצי נכוותה משתיה רותחת; מצבה בינוני

קובי רוזן | 10.05.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

כישלון המרד שהפך נשים וילדים קטנים ל"חיות מחמד"

ישראל שפירא | 10.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מסע הכרחי לתוך נבכי הנפש  | צפו

כיכר השבת | 10.05.24

לזכר הקדושים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 10.05.24