כיכר השבת

פרסום ראשון

כך נענש תלמוד התורה שדחה ילד של 'חוזרים בתשובה'

עיריית ירושלים החליטה על סנקציה כספית נגד תלמוד התורה המפורסם שבשכונת בית וגן, 'לויכטר', בעקבות סירובו העקשני לקבל ילד של 'חוזרים בתשובה' • וגם: ההתכתבות הפנימית נחשפת (חרדים)

133
אבי רבינא | כיכר השבת | ט' באלול | 09.09.19
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

פרסום ראשון: האפליה שביצע תלמוד תורה 'לויכטר' בירושלים, לכאורה על רקע עדתי, הובילה לצעד דרמטי מצד עיריית ירושלים, שמעורר סערה בקרב מנהלי הת"תים בעיר: תקציבו של החיידר נשלל.

כזכור, כפי שנחשף אתמול ב'כיכר השבת', משפחה ספרדית, חוזרים בתשובה, לא הצליחה להכניס את בנם הפעוט, עובדיה, לתלמוד התורה המפורסם שבשכונת בית וגן, וגם התערבות מחלקת החינוך של העירייה, שהחליטה לשבץ אותו במקום, לא הועילה. בעקבות כך עתרה המשפחה לבית המשפט.

כעת נחשפת ההתכתבות הפנימית, בין הנהלת תלמוד התורה לבין אגף חינוך חרדי בעירייה - עד לפיצוץ המגעים ביניהם.

וכך כתב תחילה מנהל האגף, איתמר בר עזר, לאנשיו: "השתנו כללי השיבוץ מול ת"ת לויכטר. הם, אנשי הת"ת, לא עומדים בסיכום עם העירייה להפעלת גני בנים. אם אני לא מקבל הודעה בבוקר כי הילדים נכנסים לת"ת, אני אבין כי אכן קיבלו החלטה בהנהלת הת"ת, חד צדדית, להיות חטיבה צעירה פרטית"...

איתמר בר עזר, על רקע עיריית ירושלים. ארכיון (צילומים: אורי לנץ ואביר סולטן, פלאש 90)

במכתב אחר מודיע בר עזר למנהל הת"ת, אברהם בנדיקט: "הדברים אינם פשוטים, הזמן אוזל. אני צריך להחליט מידית. אין זמן, כי כל העולם מעורב בזה. לקחת על עצמך צעד מאוד מאוד לא פשוט".

"לפעמים עסקנים לא יודעים את הגבולות, וחושבים שה'לשם שמים' שלהם נותן בידיהם כוח. חוסר שיתוף הפעולה שלך וההחלטות החד צדדיות שלך, בקשיחות ואטימות מוחלטת, הם הפעם בעוכרך", הוסיף בר עזר.

מנהל תלמוד התורה הגיב: "איננו רואים שהשתנה שום כלל. כבכל שנה, אנחנו מכבדים את ההסכם שהוסכם בין הגנים בת"ת לבין עיריית ירושלים - הסכם שהושג בעידודך ובהסכמתך, בכדי לתת מענה למצוקת כלל המשפחות מהקהילות המתפתחות קר"י וז"ח, וישר כחך על כך. על פי הסכם זה, כל שנה, כולל השנה הנוכחית, התלמידים עברו כולם ראיון".

לטענת בנדיקט, המנהל, הסיבה לאי קבלת התלמידים אינה קשורה לאפליה, אלא היא מפאת חוסר התאמה: "השנה מדובר בחמשה ילדים שלא עברו ראיון או לא מתאימים. משכך, לתאר את המצב שהוצר כהפרה של כללי השיבוץ מצידנו - לטעמנו הוא תיאור שאינו הוגן".

בתום ההתכתבויות, נותר תלמוד התורה בשלו, וסירב לקבל חמישה תלמידים ששובצו על ידי העירייה, ובשל כך, בצעד חריג, הודיע כאמור מנהל אגף חינוך חרדי איתמר בר עזר על שלילת תקציבים מארבעה גנים של הת"ת. הנזק המוערך: יותר ממיליון שקל בשנה.

ההודעה על העונש: שלילת תקציב (סריקה)

בהנהלת תלמוד תורה 'לויכטר' סירב להגיב ל'כיכר השבת', אך מקורבים להנהלה מסרו: תלמוד התורה קיבל לגנים מעל 50% תלמידים ספרדים. לא מדובר פה באי קבלה על רקע אפליה עדתית.

סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק חינוך חרדי, אברהם בצלאל, אומר היום בענין זה: "ברוך ה', בגני ילדים בירושלים השיבוץ נעשה במסירות ובמקצועיות על ידי צוות האגף. בנידון דידן, קיימתי שיחות אינטנסיביות עם מנהל הת"ת, על מנת ליישב את הדברים לטובת הילדים. אין לי אלא להביע צער שכך הסתיים הסיפור, וכולי תקווה שהמקרה לא יישנה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה רשמית ל'כיכר השבת': "תלמוד התורה בחר שלא לקבל תלמידים ששובצו לגני הילדים במסגרתו. לכן, העירייה הודיעה להנהלה כי גני הילדים יחדלו להיות עירוניים, וההתייחסות אליהם תהיה כאל פרטיים. העירייה לא תגלה סובלנות כלפי אפליה מכל סוג שהוא. התלמיד - שובץ בגן ילדים עירוני אחר, בשכונת בית וגן".

תוכן שאסור לפספס
133 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
77
הגיע הקץ למנהלי החיידרים הברבריים. שרואים את הילדים כעול. ואת ההורים כאבק אדם. אצלנו במודיעין עילית המנהל מזמן נהיה מנהל קמפוס. ולא תלמוד תורה. וד"ל.
א ל ו ל09.09.19
76
למדתי שם לפני שנים והיתה גזענות מטורפת בזמנו
אחד שלמד שם09.09.19
שקרן ורשע. גם אני למדתי שם והרב לויכטר זצ"ל קיבל תלמידים מקרית מנחם, קרית יובל, מוסררה ועוד ללא הבחנה במוצא וכד'. היום לא היית מסכים שילדיך ילמדו עם החומר שהרב לויכטר זצ"ל קיבל והציל.
תלמיד לויכטר בע10.09.19
75
החברה החרדית בהרבה הרבה יותר גזענית מהחברה החילונית. שם אין גזענות, יש קשר אנושי טוב וחם. החברה החרדית נשארה בשנות ה50! מאכזב מאד.
כבעלת תשובה 22.09.19
אוייי כמה שאת צודקת, אני כבעלת תשובה המנהלת אורח חיים חרדי לכל דבר נתקלת בקשיים על ילדיי כי אני כחוזרת בתשובה לא מספיק טובה וילדיי לא שויים כמו ילדים הגדלים בבית חרדי, החברה החרדית מתנהגת בצורה מחפירה ומגעילה כלפי החוזרים בתשובה שלצערי גם בחברה החילונית כבר לא מתקבלים בצורה יפה כי מבחינתם אנחנו חרד
גילה31.12.19

הצגת כל התגובות

74
כל מנהל גזען חייב להיכנס לכלא ל 10 שנים לפחות !!!!!!!!!!!
אשכנזי09.09.19
73
גרמניה זה כאן. תורת הגזע חיה ובועטת.
אבי09.09.19
72
לדעתי עדות המזרח צריכים לטפל בעצמם בכדי שיהיה להם יותר קל להיכנס למוסדות, הרי לאף אחד לא מפריע צבע עור, מפריע מנטליות! לא כולם, אך רובם, חותמים על תקנון ועושים אח"כ מה שרוצים... הרבה מתלוננים על "אפליה", נכון? ראיתם איך ניראים החופים בטבריה? בירדן וכד'? כמה משפחות חרדיות אשכנזיות פגשתם בשולי הכינר
ליטאית אשכנזיה10.09.19
איך כותבת הליטאית הגזענית: "לדעתי עדות המזרח צריכים לטפל בעצמם..." כאשר יש כזאת שנאה חולנית אין פלא שאצל הליטאים מתפלגים, מכנים גדולי תורה בתואר "זקן ממרא", פילוג/אלימות בישיבת פוניבז' וכו' וכו'.
יהודי ישראלי10.09.19
כפי שכתבתי בתגובה 52 אני עובדת עם חרדים אשכנזים חסידים, ואני שוב יכתוב שאני שמחה שאני נמצאת שם רק כדי להבין שמה שאת מדברת שטויות. ההבדל בין ספרדים לאשכנזים שספרדים סה"כ לא צבועים, ומראים את מי שהם באמת, בעוד שאצלכם יש הרבה תחפושות והרבה רק כלפי חוץ וסטיגמות מטופשות, אז אולי אשכנזים לכאורה מחנכים את
אא10.09.19
ואגב, חסידים וליטאים זה אותו הדבר מבחינתי, למדתי כל חיי בבית ספר ספרדי עם חינוך ליטאי, וכן, יש שם הרבה אילוף מאשר חינוך, וכמובן אם את מבחינה חיצונית נראת בסדר, צנועה וחסודה אז הכל טוב, אחותי למשל היתה נראת טוב חיצונית, ואפילו שהיתה צנועה וחסודה ואמרו לה שהיא נראת כמו חילוניה, עליבות לשמה.
אא10.09.19
אומרים חז"ל : אל תתיראו מהפרושים ולא מהצדוקים אלא (מהליטאים) העושים מעשה זימרי ומבקשין שכר כפינחס.
ספרדי גאה 10.09.19
אכן כן לגמרי צריך גם לטייל בירדן ובירקון ובטבריה וגם להגיע לשמחות משפחתיות וגם הליטאים מוזמנים לנטוש את השנאת ישראל העצמית שיש להם///// הפאות הליטאיות שלך וחברותייך מקלקלות יותר מלטייל בירקון. תנאי קבלה לת"ת : פאה ששווה מעל עשר אלף שקל
ספרדי גאה10.09.19
יפה כתבת כל מילה נוספת מיותרת וכבר אמר מי שאמר בנושא הסמינרים ספרדייה אחת בבית שווה יותר מאלף בנות בסמינר
אמת10.09.19
חחח צודק!!!!!!!!!
אלמונית11.09.19
כי לאשכנזים השכלתנים אין צורך להנות בחיים !1////// העיקר הכבוד בשטיבל וחיסכון כל החיים לדירה של הילד.
ספרדי גאה10.09.19
אני מאחלת לך חינוך טוב מהקב"ה עוד השנה את לא מדברת כמו יהודיה זה בטוח, בגלל אנשים כמוך חרב ביהמ"ק, פשוט שנאת חינם!!! ואגב אני גם אשכנזיה ליטאית כנמו שהגדרת את עצמך....
תמר10.09.19
אעם כזאת שנאת חינם לא ייבוא משיח, בכל ופן כל וד את קיימת, שד' ישמור איזה גזענות ואיזה הכללות, אני מציעה לך לתאפס על עצמך דחוף ולא בסוף את תהיי באישפוז!!!!!!!!!!!!!!!!! נדבר על החילונים האשכנזים הכי אנטישמיים שיש לעומת הספרדים שתמיד תראי אותם מכבדים(אגב לכן לא כדאי לאשכנזזי לקחת לחתונה שכנזית
אלמונית11.09.19
שיתפוצצו הליטאים האשכנזים - אין להם זכות להשתמש בכספי ציבור ולזרוק את כל מי שהשתתף בשמחה משפחתית של קרובים חילונים שנאת החינם האשכנזית נמשכת במלוא עוזה כנהר שוצף ועמוס כי הם האשכנזים שרידי וניצולי השואה לא הבינו שהשמידו להם 6 מיליון בגלל השנאת חינם שלהם !!!//// בטח גם באירופה ככה הם התנהגו והעיקר
ספרדי גאה10.09.19
71
מי שמצביע למפלגה חרדית= מנציח את האפליות. ש"ס ובטח ג הגזענים לא עשו ולא יעשו כלום למיגור האפליות. בגלל זה אני יצביע למר"צ.
אבי09.09.19
70
בשמיים ידונו מי זככאי ומי חייב
ת ת לוייכטר09.09.19
69
יש להגיש תביעה אישית נגד מנהל הת"ת פיצוי על עגמת נפש וביזוי
יהודי 09.09.19
68
קצת מוזר שאדון אברהם בצלאל לוקח קרדיט לעצמו בסיפור הנ"ל בעוד כעשרה ילדים ספרדים בשכונת נווה יעקב בה מתגורר אברהם בצלאל עדין יושבים בביתהם ללא גן וכל זה עקב חרם על אי קבלת ספרדים שהוטל בשכונתם על ידי אותו אברהם בצלאל שכל בניו נמצאים כמובן בחיידר ליטאי בשכונה. בושה וחרפה!!
שמואל09.09.19
67
כן יאבדו כל אויבך ה אני אישית לא התקבלתי לשם עקב היותי בן עדות המזרח
משה09.09.19
שלום לך משה. הסיבה שלא התקבלת היא לא מכיוון שאתה בן עדות המזרח! היא בגלל שאתם לא מתאימים לרמה של התורנית ולהשקפה של החיידר. וזה ברור לי בלי להכיר אותך בכלל. כל הבנים שלי לומדים שם, ואנחנו גם ספרדים, גם בעלי תשובה ובלי שום קשרים, חוץ מהקב"ה שמסייע לכל מי שהולך בדרכו באמת! והתקבלנו. כל אחד צריך לדעת א
חרדית גאה10.09.19
66
אחד מגדולי דורינו, ממנהיגי עדות המזרח הפורחת ומשגשגת כ"י, אמר דבר מזה נכון, שכל כך מתאים להזכיר בבמה זו : האשכנזים הליטאים כגון דא, עושים לנו טובה כפולה ומכופלת בזה שהם מסתלבטים עלינו. אכן, הם מונעים בכך מכל ספרדי נחיתי או טועה להפוך עצמו גם הוא לגועל נפש, לאדם חסר-לב שאינו אוחז ב"ואהבת לרעך כמוך"
הארה, כנס :09.09.19
65
נראה לכם שיפסיקו לתקצב???? אל תהיו תמימים... זה מכתב רק להראות הנה... נתנו עונש לת"ת... אבל באמת ימשיכו לתקצב כרגיל....
אשכנזי09.09.19
אבל בית המשפט בטוח יעניש ויקנוס !!//// הוא לא מושחת כבנדיקט הדיקט הזה !!!!!!!!!!!!!!
ספרדי גאה10.09.19
64
ההורים הם אלו שהתנהגו בברינות מהתחלה . הם בכלל לא שייכים לאזור הם גרים בקרית מנחם.(הגנים הוקמו לתושבי האזור שהיו ללא מוסד) לא באים ביום הראשון עם שוטר למוסד (איך אתם רוצים שאחרי זה יתיחסו אליכם) וחוץ מזה שאין 50% ספרדים בכיתה אלא יותר , ומי שבאמת רוצה להתקבל יש עוד דרכים, ואם עדיין לא מצאו מקום יש
אחד שיודע09.09.19
עם ביריונים כמו המנהל תתנהל בביריונות הביריונים היחידים אלו המנהלים המנגלה של הדור הזה בהנף יד מחליטים מי לחיים מי למוות אין סליחה ואין מחילה אלול""
משה09.09.19
63
אאוץץץץץ' היה שווה אה?! האשכנזים החשים האלה שאפילו לדברי חז"ל הם לא מקשיבים רק לכסף ולכבוד נענשו בכסף... "במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים עומדים..."
תמתםםםם09.09.19
62
הם לא שווים שהילד ילמד שם ה' ירחם איו על חוזרים בתשובה יש בהם הכי אש ללימוד תורה
ליבנת 10.09.19
61
כל הכבוד לת"ת, שמונע כניסה של ילדים ממשפחות לא טובות ומקלקלות! אין כאן אפליה, זה ת"ת חרדי!!!! לא אמורים ללמוד בו ילדים של פושעים, נרקומנים, בוגרי כלא, מחזיקי טלויזיה בסלון, מנבלי פה ואלימים!
כל הכבוד לת"ת10.09.19
את כל מי שאמרת לא מקבלים זה נכון!!! אבל את מי כן מקבלים??? את הילדים שהאמא שלהם נראית כגרועות שבפרוצות עם הפאות הזוועתיות והבגדים הצרים והקצרים את ילדים אלו מקבלים בין רגע!!! ואפילו בלי ראיון!!! וזה נכון ובצדק, זה הכי מתאים לסחורה שקיימת כבר במוסד!!!
אמת10.09.19
60
הסיפור למעשה כאוב ביותר. שימו לב היכן אדון גפני. ושאר החכי"ם. אין תגובה. אני יגיד לכם מה התשובה. לעבור לממלכתי. ע"פ רישום אזורי. ואז ימנע הצער הגדול של ההורים, רגע אל תמהרו אתם יודעים מי מתנגד????? לא קשה לנחש. היום זה עסק. ולא יוותרו על העסק. וד"ל. שנה טובה אחים יקרים. תראו מה העלתי בכתבה כאן פי
בהמשך לפסקה 19.12.09.19
עיינתי בפסקה 19 והרוותי עונג אמיתי. שנה טובה חברים
עיינתי שם15.09.19
59
69 הגיהינם קטן עליך. צריך לקרב כל יהודי.
אתה לא יהודי בטוח10.09.19
58
זאת הסיבה שלפיד ינצח הפעם.השינאה והגזענות תביא לכם חרפה. אם חוזר בתשובה זה מוקצה....אז אתם נגד חזרה בתשובה....כך שהמכה מהקב`ה בדרך ...
דבורה 09.09.19
57
שמנהלי הת"ת והסמינרים יקימו בתי קזינו להתעשר ולא על הגב השברירי של התלמידים.
אבא09.09.19
56
עכשיו אלול, המלך בשדה, זמן לעשות חשבון נפש ותשובה. כל ילד יהודי הוא יהלום יקר. איך אפשר לדחות ילד יהודי שרוצה לבוא ללמוד תורה? כדי לעשות חשיבה מחודשת על כל השיטה של קבלת תלמידים. לפי הצורך צריך לפתוח כתות נוספות. על זה כדאי להילחם, ולא על ה"זכות" המפוקפקת לדחות ילדים ולא לקבל אותם. בהצלחה, ה' יתקן
אהרן10.09.19
55
המפלגות החרדיות לאופוזיציה. זה הסיכוי היחיד, להעברת חוק רישום איזורי, לסמינרים ות"ת.
חרדי לומד ועובד09.09.19
54
עצוב לראות את התגובות של ספרדי שקורא לעצמו גאה וכן של כול הנחותים שמתחבים תהיו אמתאים תבררו על התת ותראו בעצמכם כמה דברי הבל ושתיות אתם מדברים אנו שגרים בקרית יובל במצוקה נוראית בתודה לגורמים בעריה בלי שמות אפילו בית יעקב שהחוק מחייב אותה לפתוח הקימו לנו בבית וגן בכיתה קטנה ולא תקנית מחמת חוסר במקום
תושב קרית יובל11.09.19
53
גם בנתיבות אחת העמותות המרכזיות האשכנזיות גילחה את השכר שנים רבות לעשרות עובדות בגנים של העמותה מהכסף שהגיע לעובדות (גננות וסייעות) ממשרד החינוך בשבילם ופנייה למשרד החינוך באתר ובפקס ולכמה מקומות שמה במשרד החינוך הביאה לחוקר להב 433 וכיום מנהל העמותה (בעל הדירות העשיר) למד לקח ומשלם כראוי לעובדות
ספרדי גאה09.09.19
52
עכשיו יבינו כול הספרדים שמסתפקים אם לבחור שס למה צריך שס חזקה ולא עוזר של......
גד09.09.19
51
כל הכבוד !!!!!! מי שאחראי לזה הקולות שלנו בכיס שלו
חרדי09.09.19
50
. עליכם לדעת, שככל שהאשכנזים אוהבים אתכם, שהרי ישנה המצווה דאהבת ישראל, אך הרי ידוע שעם כל זאת, א פרענק בלייבט א פרענק. (תשאלו את השכן הנחמד זילברמן את תרגום המלים האלו המיוחסים לבעלי התוספות)
יענקל09.09.19
אתה עושה לנו נחת עם הדיבורים שלך ידידי.בתור סרדי מובהק, אני מודה לאלוקים שהאשכנזים דוחים את אחיי הספרדים הטועים לחשוב שיש מה ללקק אצלם. להיפך, בזה הם בעצם מצילים אותם מלהיות גם הם גועל נפש. אכן, ספרדי טוב יישאר ספרדי טוב ומועיל לעולם - לעולם ועד.
האשכענוזים09.09.19
אתה אומנם צודק, אבל אני למשל עובדת עם אשכנזים חרדים/חסידים, ודווקא בגלל שאני רואה הרבה גועל, אני יותר גאה בעצמי ובמה שאני, הרבה פעמים שקלתי לעזוב בגלל זה, לא יכולתי לסבול את הצביעות והשקר הזה, אבל עכשיו אני מבינה שזה בעצם הניסיון של הדור, להבדיל בין הטוב ל"טוב" אני שמחה שאני עובדת שם כבר כמה שנים ו
אא09.09.19
את צודקת ולא לגמרי שבט יהודה הוא המובחר שבכל השבטים ככתוב בפסוק 'כי כרם ה' צבקות בית ישראל ואיש יהודה נטע שעשעיו' ואפילו מרדכי התכבד בתואר ספרדי כי כפר בע"ז (גמ' מגילה) ככתוב במגילת אסתר 'איש יהודי היה בשושן הבירה ושמו מרדכי בן יאיר בן שמעי בן קיש איש ימני' עם זה שמרדכי היה אשכנזי משבט בנימן!!!!!!
יהודה 10.09.19
49
יש גהינום מיוחד למנהלי חדרים. לא לקנאות בהם. גהינום כלה והם אינם כלים. כסף יודעים לקחת לקבל לא יודעים. יחי ללום
אין כה שמשלם10.09.19
48
חזק חזק שירגישו עץ הדעת מה הם עושים גוזלים כסף מההורים ומשכורת רעב לגננות (הרי לגנים שלהם משלמים כמו חיידר אז לאן התקצוב ההןלך ישר לכיס)
יאיר09.09.19
47
האם ההורים קיבלו היתר מרב לפנות לבית המשפט? אם הלכו מדעת עצמם, למה שהחיידר יקבל בן להורים כאלו. אם רב אמר להם, אני בצד של ההורים, על העוול הנורא שעשו להם
חושב09.09.19
המנהלים האלו אנן סהדי שאינם צייתי דינא ולכן הרבנים שליט"א מתירים ואף מצווה למוסרם לערכאות ובפרט לעירייה שזה כסף ציבורי וגזל גונבים המנהלים על כל שקל שגובים מההורים כי המימון מגיע כבר ממשרד החינוך והעירייה ואם כן שיבדקו תצמם הגננות איפה השכר שלהם?.??
ספרדי גאה09.09.19
46
אברהם בצלאל שכח איפה הוא גדל. הוא יורק לבור ממנו שתה. אבל ה' לא ישאר חייב לכפויי טובה.
נווה יעקובי09.09.19
אברהם בצלאל יבורך מפי עליון ושכרו גדול הקרן לעולם הבא והפירות בעולם הזה על פועלו למען חינוך ילדי ישראל ולמניעת אפליה וכשליחות גדול הדור מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שהורה לנציגים בכנסת וברשויות להילחם בשיניים על כל ילד וילדה.
ספרדי גאה09.09.19
45
לא הבאתם את הצד של הת"ת. את הסיכומים מול העיריה שהופרו באופן חד צדדי. עוד מעט הפריץ ילך
כתבה שטחית09.09.19
44
אני מכיר את איתמר בר עזר שנים רבות. עוד מהיותו איש עשייה בזיכרון יעקב ובהמשך עוזרו האישי של אברהם רביץ זל. ואני יכול להעיד שמדובר באדם ישר והגון וכל מעשיו לשם שמים. חבל שהגענו למצב שכך בני תורה שתיימרים להיות בתפקידים חינוכיים מתנהלים. אבל טוב שיש את האדם הנכון במקום הנכון שעוצר את החרפה הזו ומיד
דודי09.09.19
נו נו...
מוטי09.09.19
43
אלו דברים שאין להם שיעור - ראיון הזהרו מבני עניים שמהם תצא תורה הרב צדקה ע"ה לקח כיסא שהביא מביתו והשיב את הילד בכיתה על אפו וחמתו של אותו מנהל אנשי אמונה אבדו.......
בן 5 ראיון?09.09.19
דברי פי חכם חן !!!!!!! זכרו את אותו צדיק יסוד עולם שכל חייו נלחם בשביל ילדי ישראל שיגכו לקבל חינוך יהודי. שיהיה אשכנזי, חסידי, ספרדי, תימני, צרפתי, חוזר בתשובה... יהודי הוא יהודי. כזה ראה וקדש.
מרן הגר"י זי"ע09.09.19
42
איך וכיצד נקרב את הגאולה? "תיצלנה אוזניים" למשמע הדברים האלה "שלום שלום לרחוק ולקרוב אמר ה' ורפאתיו", מנהלי הת"ת המלומדים לא מכירים את הפסוק הזה? חוץ מזה חודש אלול "אני לדודי ודויייי'די לי" כולל הילד הספרדי, הם לא מפחדים מכלום, העיקר האידשששש'קייי! תודה למערכת המכובדת!
נוית לוי09.09.19
41
ככה יעשה... מנהל הת״ת ביהירותו שהיה בעבר חבר המועצה משך כשנה חשב שהוא מחזיק את העירייה בגרון והסבירו לו שזמנו עבר
אורי09.09.19
40
הגיע זמן הגאולה...
אנונימית09.09.19
גם בקבלת מלמדים בכל החנוך העצמאי יש אפליה לטובת החסידים לטיפול סורוצקין יש מפקח שמואל לוריא שדואג שנים רבות רק להכניס חסידי סלונים אח"כ הם בוכים למה 63 בבחירות הציבור המחנכים הליטאי רותח שנים על האפליה וסורוצקין שותק ומטפל בעיקר במקורביו לידיעת החכים הליטאים
שמואל09.09.19
לא טוב מלמד ליטאי לחינוך של הילד. הוא לא יכול להכניס אהבת השם ויראת שמיים כמו שצריך. מלמד צריך להיות חסיד בעל לב חם ובוער, שיעביר את היידישקייט שלו לתמידים
ליטאי לשעבר10.09.19
39
אם בגלל פניית האבא לעיריה נפגע המוסד, אז עוד עלולים להוציא מכתב שלאב יש דין מויסר.
רפאל 09.09.19
38
אנשים מערי החושך שלא יתפתחו == בנדיקט
אאא09.09.19
37
גם דחפו 400 בנים בבניין ללא חצר!!! גם דחפו 36 ילדים בגן! גם יש להם דרישות לדחוף כל מיני מקורבים... הפריץ עושה ככל העולה על דעתו.
חוצפה של עיריה09.09.19
36
מצוין.. מגיע להם
ינקלה09.09.19
35
לא מאמין שייענשו או שלא יצאו מזה (הכח אצלהם) אך אם כן ייענשו ייתכן ואעשה קידוש בביה"כ בשכונה (באמתלת שווא כדי שלא אחשף). מאחר וגם אנחנו נדחנו לפני מספר שנים בגסות ממש!
ספקן09.09.19
34
הפעם מר בר עזר צדק. אנשי לויכטר נוהגים בבריונות כבר כמה שנים ללא מורא שמיים וולא דרך ארץ.
יעקב09.09.19
33
מליון ש"ח כסף קטן בגיוס המונים יקבלו פי שניים
רבינו09.09.19
32
בעדינות אשאל האם הורי הילד קיבלו היתר מרב לפנות לבית המשפט? אם לא הלכו לרב למה שחיידר יקבל בן להורים כאלו. אם רב התיר להם אני בצד של ההורים על העוול הנורא שנעשה להם
איציק 12009.09.19
תשמע ידידי, מהשאלה שלך נראה שאתה ממש לא מבין מה הולך פה... בשכונה הזו, היו אינספור מקרים, בין עם הת"ת הזה בין עם אחרים (אחיעזר ודומיו...) והתגלה מצב מביך מאוד שהרבנים וראשי השכונה פשוט אינם שולטים בענין, או שדעותיהם דומות לדעות המנהלים ה"צדיקים" הללו - משום מה......... אוי לענינו שכך רואות. דור שב
מכיר את זה09.09.19
מי אומר שהיה עול להורים? אולי זה משפחה מקולקלת? סביר להניח שת"ת שיש לו רוב ספרדי ופתאום הוא לא מקבל - יש לכך סיבה.
איש10.09.19
31
טוב מאד
צבי09.09.19
30
אני תושב קרית יובל ויש לי ילד בת"ת לויכטר ומשום מה הסיפור נראה לי קצת מסריח! הרי לויכטר מקבלים 50% ספרדים מה שאין בשום ת"ת בסביבה! אני ספרדי וקיבלו את הבן שלי בלי בעיות, הרב בנדיקט לא חשוד אצלי כאחד שייצא למלחמה על זה מול העירייה אם כבר, איתמר ברעזר חשוד אצלי הרבה יותר על גזענות... כנראה ניסו לד
תושב קריית יובל09.09.19
פששששש, מקבלים 50% ספרדים ?!?!?! באמת כל הכבוד להם... אתה מקשיב לעצמך? למה זה בכלל מאפיין שמסתכלים עליו? מחר יבוא ת"ת שיגיד אני מקבל 50% בעלי שיער שחור / כאלו שגרים בדירות עורפיות.... מה הקשר בין מוצא הסבא לקבלת הנכד לתלמוד תורה? צריך למגר את התופעה הזאת של רלוונטיות השיוך העדתי במוסדות לימוד! בו
תושב בני ברק09.09.19
אני גם תושב קריית יובל, וממש לא מקבלים שם 50% ספרדים. אינני חוזר בתשובה ובכל זאת.. בנדיקט בחר להתנהל כלפני בגזענות טהורה.. יש לי הקלטות וחומרים המהווים מעין חומר נפץ.. שתקתי והתקפלתי לת"ת ספרדי ... יש דין ויש דיין כל נוגעים בדבר יקבלו עונשם מהשמיים
ספרדי טהור09.09.19
29
יישר כח לרב ברעזר ולאברהם בצלאל אל תותרו להם ועוד לא דיברנו על בית יעקב בבית וגן בהנהלת הגב יונגרייז שם הגזענות חוגגת
משה09.09.19
28
גם לנו קרה אתה זה : אנו זוג חרידים חוזרים בתשובה שהגענו לגור באופקים לפני 7 שנים בהתחלה היה הכל ורוד אבל אח"כ התחילו הצרות כשניסנו לרשום את ילדינו -מסתבר שאת אף אחד זה לא מעניין שאתה לא מחזיק איפון(למרות שראיתי אצל המון הורים איון ויש להם בבית ממיני התועבות המצויות )-הגעתי למסקנה אחת אתה רוצה להתקב
שם בדוי 09.09.19
את רבקה אימנו לא היו מקבלים. לא היו לנו אמהות מאיפה היא באה...
חכם בלילה10.09.19
27
המקום של המזרחים נמצא בגן החיות התנכ"י בכלוב הראשון מצד ימין. לא בבית ספר לויכטר...
blue eyes09.09.19
לשם תכניס גם את הרמבם והריף הבית יוסף ואת כל התנאיםוהאמוראים שהיו בעירק
פנחס09.09.19
והמקום שלך נמצא בגיהנום במדור הראשון מצד שמאל.
ללי09.09.19
בעלי הקהילות הספרדיים בעולם שיראו מי שמחשיב את עצמו יהודי וימשיכו לשדל את הגבירים לתרום למוסדות כאלו אוי לאותה בושה וכלימה להתכתבות כזאת
אברהם 09.09.19
הכלוב הראשון מצד ימין זה המודיעין.. חחח.. ושם דווקא כולם אשכנזים חח
גכ10.09.19
איזה אשכנזיה גסה וצופה כמוך
ספרדי גאה 09.09.19
אתה ככול הנראה טרול חילוני (זה לא בית ספר אלא ת"ת).
מוישה צ'אלמר10.09.19
כשלוקחים ערימה של תאים ריקים במוח וקוראים לה בן אדם בדרך כלל יוצא מזרחי... דיי מפתיע שקראת לעצמך צ'אלמר. אולי אתה סתם מתחזה... בכל אופן אתה ודאי שייך לנתון שכתבתי למעלה.
blue eyes10.09.19
כשרואים טיפש שלא מבין באוכל שכלתן וגאוותן וקר כמו בסיביר שריד לשואה שמושחת כמו הגרמנים בדרך כלל הדפקט הזה זה אשכנזי. עד המחלה הבאה עליו כי רוב הצרות והאסונות לאשכנזים.
ספרדי גאה 10.09.19
26
אהה יצאה מרצע מהשק גני חיידר מתוקצבים כמו גני בנות איך אתם גובים שכר לימוד עץ הדעת אחרי עושק גננות עברת לעושק אברכים
יאיר09.09.19
25
אתר שמציג תמונה מעוותת ומגן על הבריון השכונתי- אתמר בר עזר. הסיבה שאין גנים ובתי ספר בשכונות מתחרדות, זה בר-עזר. ששיתף פעולה עם ברקת. השאיר אחריו אדמה חרוכה.
ירושלמי09.09.19
24
יש היהודים צדיקים בישראל כל הכבוד לבר עזר
ישראל ציוני09.09.19
23
אדון בנדיקט חושב שבשם תורת הגזע הוא יוכל לא לקבל את הספרדים הטהורים בכדי לשמור כביכול על שם התלמוד תורה. אמליץ לו לפתוח את ארון הספרים בבית המדרש שלו או בביתו ויעיין קצת במוצאם של גדולי הראשונים והאחרונים,רובם ס"ט - בשם תורת הגזע אנא הפסק לעיין בהם וללמד אותם. עד מתי רשעים יעלוזו? לפחות כשהמלך בשדה
משכיל09.09.19
22
מדוע בברזיל למשל בקהילה של הרב דישי שליט"א אשכנזים מבקשים להתקבל למוסדותיו מדוע בארץ לא זכינו לזה
אלקטרוניקה09.09.19
21
מה עם ההורים שמשלמים לגן חיידר של עץ דעת 310 שקל עושק אברכים סוף סוף מתחילים לקבל מכה מקווה שניפלה של הרשת ממתחילה
טוב מאוד09.09.19
20
העמותה בנתיבות האשכנזיה זאת ההיא בבעלות חנוך זיידל
ספרדי גאה09.09.19
19
בגלל זה ליברמן עולה מעלה מעלה והחרדים לאופוזיציה
רונן09.09.19
18
מי שבוחר דגל התורה וש"ס מסייע לשחיתות לקומבינות ולגזענות ולחילול השם.
יאיר09.09.19
הגיע קץ לשלטון הברברים....
בוקר טוב09.09.19
17
כל הכבוד
ללא שם09.09.19
16
רשע מרושע מר בנדיקט!!!! אוי לו מיום הדין הקרב!!!! אוי לו מיום התוכחה!!!! וכל זאת מתרחש בקרב יהודים המחשיבים את עצמים ליראי שמיים וחרדים......! בושה וכלימה וחילול שם שמיים נוראי!!!!!!!
מאיר, קרית ארבע חברון09.09.19
15
ככה זה כשפקיד נפגע אישית. הוא משתולל.
אברהם09.09.19
אברהם אתה כנראה מהאלו שלא יודעים להפסיד בכבוד.
ספרדי גאה09.09.19
14
כל המתלונן למשרד החינוך ולעירייה הרי זה מתקן את הדור כולו = זוכה ומזכה את הרבים וזכות הרבים תלויה בו , כסף ורק כסף = השפה היחידה שהמנהלים המפלים מבינים כי אחרת מאיפה יהיה להם דירות לעצמם במרכז להם ולילדיהם ????
ספרדי גאה09.09.19
13
קוראים יקרים, בני לומד בת"ת במודיעין עילית. לא אחשוף את שמו אבל מי שירצה יידע לבד. סיפור של היום בבוקר. לא לפני 400 שנה. אני מגיע לכולל בשעה 10 בבוקר. אני מקבל טלפון מהילד. לא גוזמא זה הנתון. המנהל זורק את כל כיתה ז לבית. משום שכמה ילדים שברו לו אגרטל בכניסה לקמפוס שהוא בנה על חשבון החצר של הילדי
כדאי לדעת .09.09.19
סדר אצל ציבור חרדי ליטאי לא יהיה כי בדם שלהם זורם בלגן של שטיבל אני שנים מבקש לעזוב את העיר החולה הזאת אבל אני שבוי
תושב העיר 09.09.19
תמיד אבל תמיד הספרדים מנצחים את האשכנזים בתגובות בין בתוכן ובין באיכות ההבעה ובלשון הספרדית העשירה ולעמת זה הלשון האשכנזית העדינה והמשעממת. כה לחי !!!!!!!!!!!!!
ספרדי גאה 09.09.19
הגיע הזמן לומר את האמת גם אנו באלעד. סובלים ממנהל אינדיאני. מה לעשות. רק לברך שלא עשני מנהל חיידר.
יוסי09.09.19
ידידי היקר, דבריך היוצאים מן הלב אינם אלא טיפטיפה מן הים המגעיל הזה שקוראים לו מודיעין עילית. וזה מתבטא יותר במנהלי חיידרים. ואני בטוח שאתה יודע את זה טוב, ומבין למה אני מתכוין. בטח קרה לך לא פעם ולא פעמיים להתודד עם מצבים לא נעימים כגון הנ"ל. רק יש לי שאלה קטנה אליך, וגם אליך ידידינו מאלעד שהגיב
ומה אתה מחכה ??09.09.19
איש יקר אני ממתין להחזרת שטחים. ואקבל פיצויי הולם אחי.
ממתין12.09.19
בתוכנית ה100 יחזירו לפלישתים אמן
1010.09.19
הערבים יוותרו - הרב קנייבסקי.
ספרדי גאה 11.09.19
10
1010.09.19
בעיה שלך, תעביר אותו בית ספר, יותר ממה שאתה צריך אותו, הוא צריך את הילד שלך בבית ספר, לקבלת תקציבים.
איש09.09.19
הילד שלך מזיק ומסית את כל הילדים להזיק ואתה מגבה אותו????? ואז בבית אתה מסית אותו נגד המחנכים שלו? תתבייש לך!! זכותו המלאה של מנהל לזרוק ילד לא מחונך כמו הילד המופרע שלך! כנראה ממך הוא למד לזלזל ברכוש של אחרים, והביקורת התכוה הנשמעת בבית על החיידר - היא זו שגרמה לו להיות לא ממושמע ולהסית את כל הילדי
איש טוב לב10.09.19
אני לא אתבטא כמו מנוול כמוך במצלמות רואים בבירור לא היה שם. הוא היה בתפילה אלא זה היה כנס לכל הכיתה גם למי שלא היה שם.
תגובה לתגובה10.09.19
12
אין מוסד שאין אפליה שלא מתקבלים בנים של בעלי תשובה, כולל במוסדות שרובם בע"ת, ואין חיידר [ת"ת] שלא מקבל בנים של בעלי תשובה השאלה המינון והמקרה וזה לא שפיטה של עיתונאים ובוודאי לא הדיוטות שלא מבינים את העניין.
אבא 09.09.19
11
זה חיידר שמקבל תקציבי עתק הן ממשרד החינוך כי יש להם לימודי "ליבה" והן מעיריית ירושלים כי הגנים של העיריה ועושה מה שרוצה לא מקבל משפחות טובות מאוד מאוד רק בגלל שהם ספרדים !! ויש שם משפחות אחרות מודרניות ממש ואין בעיה כי הם לא ספרדים מי יקום ויעשה סדר אם הוא רוצה להיות פרטי שיממן גם פרטי !!!!!!
שפירא09.09.19
10
אסור ואסור לתקצב מוסדות כאלה אף לא בשקל. לא מספיק שהם לא מוסיפים דבר לחברה הישראלית ורק מכבידים ומעמיסים עליה , הם כן מוסיפים לטמטום לפרימיטיביות ולרוע של החברה הזאת. אלה האנשים שיורידו את מדינת ישראל שאולה. אני יודע שלחרדים לא איכפת בכלל ממדינת ישראל, מצדם שישלטו פה הערבים או הבריטים העיקר שניתן יה
אסור אסור09.09.19
9
זו לא פעם ראשונה שלך !!! בפעמים הקודמות ניצחת ! הפעם הזו הפסדת ! הרבה דמעות של אימהות כשרות עמדו על כף המאזניים כשהתקבלה ההחלטה הישרה הזו בעיריה . אולי בשבילך הם לא בני תורה , אבל לרבשע הם ילדים מתוקים שלא טעמו טעם חטא !
אדון בנדיקט 09.09.19
8
בר עזר. תאונת פגע וברח. שנים יקח לתקן את הנזקים שעשית בכל שכונה בירושלים. תחזור לרפת
בית וגני09.09.19
7
בתור בעל תשובה מזה שנים - אני לא מבין מה הסיפור. אני גר בשיכון ו' בבני ברק, בסמיכות לליטאים, ספרדים וחסידים. הכל כאן מתנהל על מי מנוחות, כולם יודעים שאני ואישתי בעלי תשובה, ואין לנו פה שום אפליה! הספרדים כאן לא כאלה מרביצי, חלקם עמך וחלקם בעלי יראס שמיים, אך כולנו חיים מאוד יפה. יש לי שכנים אשכנזיי
אני09.09.19
6
מצויןצ.מצוין שיסגרו .את התת הזה .מי נתן להם רשות להחליט על ילדי ישראל.מי ישמע החינוך שלהם כבר כשל מזמן
קובי09.09.19
ככה ייעשה לת"ת ה"קדוש" אחיעזר תובב"א שבבית וגן ודומיו... זה נבילה וזה טריפה
מבית וגן09.09.19
5
יום יבוא והגלגל יתהפך , והנקמה תהיה מתוקה אוהו כמה שהיא תהיה מתוקה...
מויש גיבענטש שטראוס קאהן09.09.19
החוזרים בתשובה ישארו פסיכים לכל ימי חייהם.
הגלגל לא יתהפך09.09.19
המממ זה קצת סותר את: "במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד" אבל אולי אתה מקנא כי נולדת חרדי? אז יש לי נחמה בשבילך לפי התגובה שלך אתה צריך מהר לחזור בתשובה גם אם אתה בטוח שאתה חרדי כי הרי נולדת כך. וכשתחזור בתשובה, תזכה שיכולו עליך כל אותם דברים נשגבים. כך שבאמת אין צורך לקנא, באמת
ללי09.09.19
4
עכשיו אני מבין למה אברהם בצלאל רץ להצטלם עם המשגיח הרב אהרון חדש...הולך להתחבא. אבל אף אחד לא יסלח לך. היום אתה למעלה...ומחר אתה למטה.. שכחת שאתה בש"ס...
מירער09.09.19
3
לא הבנתי למה שולחים יש בית ספר, היום המורים עצלנים, מפונקים, לא באים ללמד אלא לעשות בייביסיטר לילדים, וכל ילד שמפריע להם לנוח, לא רוצים אותו. המורים מלמדים 5 שעות ביום, 3 שעות נטו. ועוד מתלוננים, שיתביישו להם. במקום ללמד את הילדים, הם רוצים ילדים מחונכים, ממושמעים, ושלא ישאר להם עבודה. קיבלתם ילדים
איש09.09.19
2
החוזר בתשובה "מעלתו וגדולתו" פי כמה וכמה ממנהל הת"ת המלומד שלא מפחד מחשבונות שמים, מה רע בלהציל עוד נפש מישראל!
עוז כהן09.09.19
1
כל הכבוד ככה צריך לחנך את מנהלי הת"ת. להוריד להם את האף ולהשפיל אותם כמו שהם משפילים אחרים.
שפוי09.09.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24