כיכר השבת

חרם על המשטרה?

אלימות המשטרה: ההוראה החריגה של הדיין הגר"י סילמן

בעקבות אלימות המשטרה בעת מעצר הבחורה החרדית, יזם הדיין הגאון רבי יהודה סילמן מהלך בלתי שגרתי כלפי המשטרה • "זו חציית קו אדום המהווה פגיעה קשה במגזר החרדי", הסביר (חרדים, ארץ)

67
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ה באלול | 25.09.19
הנערה עם מעצרה האלים ולאחר שחרורה
הנערה עם מעצרה האלים ולאחר שחרורה (צילום: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: הסערה בבני ברק בעקבות האלימות המשטרתית אמש (שלישי) ברחובה של העיר בני ברק, כלפי הבחורה חרדית, בשנות ה-40 לחייה, נמשכת - גם לאחר שחרורה של הבחורה מהמעצר, לאחר שקיבלה דו"ח כספי בסך 100 שקלים בגין חציה שלא במעבר חציה.

האב"ד הגאון רבי יהודה סילמן כינס אמש את בכירי העירייה ויזם מהלך בלתי שגרתי שעלול לגרור לנתק זמני מול המשטרה, זאת בעקבות האלימות החמורה.

המעצר האלים של הבחורה (באדיבות המצלם)

במשך השנים נוצר קשר הדוק בין משטרת מרחב דן לעיריית בני ברק, כאשר במשטרה הקפידו לשמור על ערוץ ישיר מול רבני בני ברק והעירייה, כחלק מהמורכבות בביטחון והשמירה על תושבי עיר התורה והחסידות.

אלא שהמקרה אמש בו נקטה המשטרה באלימות קיצונית וחריגה כלפי בחורה חרדית, הצליח להסעיר את המגזר החרדי כולו, ובבתי הרבנים הוחלט שלא לשתוק יותר.

כאמור, האב"ד הגר"י סילמן כינס את ראש העיר וצוות לשכתו לאחר המקרה והגיב בתקיפות. "המקרה הינו חציית קו אדום המהווה פגיעה קשה במגזר החרדי", אמר הרב סילמן.

ל'כיכר השבת' נודע כי בהובלת הרב סילמן בוטל טקס הרמת כוסית עם בכירי מרחב דן במשטרה שהיה אמור להיערך היום (רביעי) בבני ברק.

בנוסף, בכירי המשטרה שהיו אמורים להיכנס מחר (חמישי) לבתי גדולי ישראל כמדי שנה לקראת השנה החדשה, לא ייכנסו בשלב זה כמחאה על הברוטאליות המשטרתית.

הבחורה לאחר שחרורה (באדיבות המצלם)

המשטרה, טענה אמש בהודעתה לתקשורת כי "שוטרים שהיו בפעילות אכיפת תנועה בבני ברק והבחינו בהולכת רגל בת 42, שחוצה כביש סואן שלא במעבר חציה, ביקשו ממנה להזדהות ואולם זו סירבה להזדהות. השוטרים ביקשו מהולכת הרגל להזדהות אולם היא התנגדה להוראת השוטרים, דחפה ובעטה בשוטרת. החשודה עוכבה לתחנת המשטרה ובהמשך שוחררה".

גורמים המעורים בתיק העירו כי "קשה להאמין שהמשטרה היתה משחררת בקלות שכזאת אישה, שלטענתה, דחפה ובעטה בשוטרת, וזאת לאחר שקיבלה דו"ח של מאה שקלים. בדרך כלל מי שתוקף שוטרים, מובא להערכת מעצר".

כפי שדווח אמש בהרחבה ב'כיכר השבת', בחורה חרדית מבוגרת, יתומה, שחצתה את הכביש, ברחוב השומר בבני ברק מול תחנת כיבוי האש, שלא במעבר חציה, נעצרה תוך אלימות משטרתית שמצליחה להסעיר את בני ברק.

לפי עדי ראיה, השוטרות שהמתינו בסמוך לתחנת כיבוי האש, מיהרו לעכב את הבחורה, ודרשו ממנה תעודת זהות בכדי לתת לה קנס כספי על חציית הכביש שלא במעבר חציה. אולם הבחורה, לדברי העוברים ושבים, נתקפה בחרדה מהסיטואציה המאיימת וסירבה כנראה לדרישתן. בתגובה, בחרו השוטרות לעצור אותה, ולפי עדי ראיה עשו זאת תוך הפעלת אלימות והנחת אזיקים על ידיה.

הרב יוסף ברגר, עורך העלון 'פנינים', שהיה עד למקרה מתחילתו מספר ל'כיכר השבת': "הבחורה עברה את הכביש שלא במעבר חציה, כשדרשו תעודת זהות היא התבלבלה ולא הגיבה נכון, ומאז השוטרים התנהגו כמו בפיגוע.

"הזעיקו שוטרים, שלפו אזיקים והיכו אותה ללא שום רחמים. אני מתבייש שאני אזרח במדינה כזו. מה היא עשתה? גנבה? רצחה? מה קורה כאן? מישהו התבלבל ועבר כל גבול. אלימות מול העיניים שלי. אני בדרך לפגישה ולא יכול להמשיך הלאה, אני מזועזע".

בעקבות הסערה הציבורית מיהרו ראש העיר אברהם רובינשטיין וצוות לשכתו יחד עם נציג ש"ס בעירייה יעקב זכריהו וח"כ משה ארבל לתחנת המשטרה וסייעו בשחרורה של הבחורה.

ח"כ משה ארבל אמר ל'כיכר השבת כי "התנהלות המשטרה בלתי הגיונית וחייבת להיבדק היטב. פניתי לשר ארדן שבודק את הנושא".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "צר לנו על הצגת תמונה חלקית תוך הטעיית הציבור. מאז תחילת שנה נהרגו 26 הולכי רגל שלא חצו במעבר חצייה (41% מסך הולכי הרגל שנהרגו), ונפצעו עוד 354 בני אדם, 40% מתוכם באורח קשה.
מדובר בהולכת רגל בת 42, שנראתה על ידי השוטרים כשהיא חוצה כביש סואן שלא במעבר חציה ובאופן מסוכן בניגוד לחוק. לאחר שהתבקשה להזדהות וניהלה שיח עם השוטרים שביקשו לאכוף את החוק, סירבה להזדהות ואף נקטה באלימות נגד השוטרים ולכן עוכבה לתחנה ומשסירבה נעצרה. מעצר זה ודאי היה נמנע, לו רק הייתה מזדהה ומאפשרת את פעילות האכיפה שבוצעה כחוק בדומה לאלפי פעולות אכיפה דומות המבוצעות מדי שנה".

תוכן שאסור לפספס
67 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
48
איפה להגן ולשרת כמו במדינות אחרות, כאן יש רק שוורים שמחפשים סיבה איך לעצור אותך, אין כאן שום עזרה לאזרח, ממש בושה, זה לא משנה אם היא חרדית או לא, צריך להתייחס יותר בכבוד ונעימות לאזרח, מי שבאמת פשע צריך להיענש, אבל הכל צריך להיות עם הגיון ולא סתם להגזים בתגובה !!
אבי גל !26.10.19
47
אמרו יתומה נערה בלה בלה היא בת 42 כמו אמא שלי כמעט
די דפוקים26.09.19
היא באמת יתומה ואין לה כמעט משפחה
סורי26.09.19
46
משטרת השקרים השחיתות והאלימות
דוד26.09.19

הצגת כל התגובות

45
בלי קשר למקרה הנ"ל בבני ברק צריך לעצור את כלללללל ההולכי רגל המתפרצים למניהם בלי הבדלי מגדר
שירה15.10.19
44
מסכנה הבחורה, איזה בזיונות, כפרה על כל עמי"י.....
חרדית26.09.19
43
צריך להתחיל לתבוע שוטרים שמכים אזרחים- תביעה אזרחית. ולא רק להתלונן למח"ש שלא עושה כלום. "משטרע(ת) ישמעאל" איכס........... לכל שוטר ברחוב צריך להזכיר שהוא בארגון ש"מרביץ לאוטיסטים"......
איש ירושלים23.10.19
42
חה"כ משה ארבל "פנה" לשר ארדן....... מה יצא מזה ??? טיוח טיוח ורק טיוח....... תפסיקו לדמיין שיש מישהו שנלחם עבור הציבור המופקר לחסדיו של כל שוטר סדיסט צמא דם חרדי.......
ארבל24.10.19
41
המשטרה מתנהלת באלימות , לא רק מקרה זה גם מקרים אחרים שבהם הם קפצו על בחור עם תסמונת דאון והיכו אותו עד זוב דם , האלימות ברחובות הארץ של שוטרים במסווה של שומרי חוק .תופעת האלימות חוזרת ונישנת שוב ושוב . המשטרה פועלת ככנופיה ברשות החוק
המשטרה ניטפלת22.10.19
40
לפחות תודו באשמה במקום לתרץ תירוצים ץתבקשו סליחה שלא הייתם צריכים להפגין ככה אלימות מה היא בסך הכל עשתה .מסכנה.
עעע26.09.19
39
ומול הערבים ועולם תחתון השוטרים רועדים מפחד.
אבי26.09.19
38
לכל המגעילים האלה שמנסים להצדיק את המשטרה אני מאחל לכם ליפול יום אחד בטעות לידיים של האנשים האכזרים האלה ואז תתחילו להבין מיהם הפסיכופטים שבא להם להיות שוטרים תחשבו רגע.... מה העבודה של שוטר? להרביץ ! לאזוק ! להכות! להיות גס רוח! ולגנוב כסף מאנשים ( לתת דוחות) תחשבו רגע..... מי קם בבקר ורוצה להיות כ
יוסי27.09.19
כל מילה בסלע
חזי מחולון27.10.19
37
מתגעגעת לוונדליזם שלכם!!! מתחננת שתעשו עוד פעם-----לא מעניין אותי להתקע בעבודה עוד כמה שע' העיקר שיהיה כאן קבוצה שתדע להרתיע את המשטרה וללכת צעד אחד אחורה
איפה האתיופים??25.09.19
36
בחיים אל תהיו שוטריםות. זה מלא אלימות וצער!!!! לפעמים אהנשים פשוט יכולים לעשות קפדה על השוטרת וזה יכול להביא לסיבוכים ולתקריות לא נעימות!
!?!?!?!?!?!?!?!25.09.19
35
17 ניידות !! אתם קולטים , בשביל לעצור את המסכנה הזו ... משטרע
אביב 25.09.19
34
מדוע הגיעו לשם עשרות ניידות כאילו מדובר בפיגוע
חיים25.09.19
33
ומה עם מנהלי ומנהלות סמינרים שפוגעים בבנות ספרדיות וסוגרים בפניהם את שערי המוסדות זה פחות חמור?
טיפשות25.09.19
32
זכותה של המשטרה לעצור עבריינית תנועה ואם מתוך שנאה תהיה אכיפה בררנית של חוקי התנועה הרווח כולו של החרדים
hj n25.09.19
31
סוף סוף נוקטים משהו נגד הבריונים האלה
יאיר25.09.19
30
מזל שהיא לא אתיופית...זה היה ניגמר ברצח בדוקקק!!
מלכת שבא15.10.19
29
זו לו משטרת ישראל. אלא מאפיית ישראל. איפה החכ"ים של דגל?????
הי26.09.19
28
הפתרון, שוטרים חרדים, יראי שמיים!
רק שוטרים חרדים25.09.19
27
כל הכבוד האם ראש עיר חילוני ככה דואג לתושבים שלו ?
תל אביב25.09.19
26
להידבר להגיע להבנה להתנצל בפני האשה להידבר ולהגיע לתקשורת לההרגיע את הרוחות
צו השעה 25.09.19
25
כל יום סיפור הזוי אחר. הציבור איבד כל אימון במשטרה.
חן25.09.19
24
לא מבין, החוק אומר שאם לא מציגים תעודה מזהה לשוטר הוא יכול לעכב אותך לחקירה, זה החוק, וכך היו נוהגים עם כל אחד, השוטרות פעלו כחוק וכמצופה מהן, לא ברור על מה הסערה.
מנחם25.09.19
החוק גם אומר שאסור לגנוב ואסור לרצוח, ועל עבירות כאלה גם צריך לשבת במעצר כמה שנים, לפי החוק כמובן!!! יש לך מושג כמה גניבות רכוש מתבצעות ביום????? יש לך מושג כמה רכבים נגנבים ביום?????? כמה רציחות יש פה במדינה בשנה??? כמה עבירות שצריך באמת לשבת עליהם בכלא באמת שנים טובות????? פושעים אלה מסתובבים חופ
חוק25.09.19
לא באלימות, מותק. אין למשטרה זכות לדחוף ולהכות. ראית את הסרטון???????
יפי25.09.19
23
העיקר שיעשו לחרדים "יום משטרה" בלה בלה בלה.... אנחנו חיים יום יום את ה"יום משטרה" העכור שמשתלט על כל צומת בחיינו ולא לטובה.
יוסי25.09.19
22
ביפו יותר קל למשטרה
שלמה25.09.19
21
ובכן .הפעם קשה לשתוק כשאי הצדק זועק לשמיים . השוטרים גיבורים פתאום על בחורה חרדית וחלשה אבל יודעים להתעלם ו"לעשות כבוד" לערסים שמשתוללים ברחובות בואו נראה אתכם שוטרים גיבורים ושוטרות (פקודות של ניסו שחם ודי לחכימא..) אוכפים את החוק עם פורעים בדואים מנוולים בואו לקרית מלאכי תעצרו את הערסים שמשתוללים
חב''ד25.09.19
כשרואים ילדה חלשה שיודעים שיתגברו עליה אז הכל סבבה פתאום יש אפשרות בחוק להכות לעצור וכו
שרוש25.09.19
שרוש, לפי מה שנראה אפילו עליה הם חלשלושים היו צריכים המון ניידות ועשרות שוטרים!!!!!!!!!. כבר כתבתי בעבר הרבה מן השוטרים הם ילדי כאפות לשעבר שבא להם לנקום כביכול מה"צד הטוב של העשייה" ולא כעבריינים כלומר= עבריינים בתחפושת של שוטרים.
שלי26.09.19
20
את ההתנהגות של הסוהרים נגד אסירים בטחוניים חוקרים, אבל אם זה נגד חרדים, אז הכל מותר, נראה אותם מתנהגים כך נגד מיידי האבנים בשטחים
צבי26.09.19
19
1. על פי חוק, מסרב להציג תעודת זהות, רשאי לעכב. 2. סירב לעיכוב, רשאי לעצור. 3. סירב למעצר רשאי להפעיל כח סביר. 4. דחיפת שוטר- תקיפת שוטר מעצר מיידי. ללא הבדל גזע דת ומין.
שוטר אנונימי25.09.19
תוסיף מספר 5: השוטר האלים הוא מעל החוק
יוסף25.09.19
אדוני השוטר! הכל נכון מלבד העובדה שבסרטון רואים שהבחורה עומדת בלי לזוז. ומי שתוקף אלו השוטרים! כל זמן שהמשטרה תמשיך לכסות על שוטרים אלימים , ולא להעמיד לדין הציבור יתקומם ובצדק! אמון הציבור במשטרה שואף לאפס! טפלו בפושעים האמיתיים ותעזבו את האזרחים הנורמטיביים לנפשם!
אני26.09.19
18
היא בת 42 ואולי כל הסיפור הזה הוא השגחה מלמעלה שמישהו כאן יתעורר וימצא לה שידוך!
שידוך!25.09.19
לכן נלקחה לתחנה,למסור פרטים ולהציע שידוך.
לכן25.09.19
רעיון יפה אך אם היא בת 42 ולא יודעת להוציא תעודת זהות ומורגשת מבינים שהיא...לא נעים לומר אך לא מציעה גדולה עשתה רק שנאה שלא נחוצה לנו כעת טפש-ה
גדול25.09.19
17
פשוט מזעזע איזה עלימות כלפי החרדים!!
ישי25.09.19
כותבים אלימות עם א
ארנון25.09.19
16
פעם היה, לפני שנים, בבני ברק סיפור: היתה קטטה, וחייגו למשטרה חיכו ולא באה ניידת בחור אחד חייג ואמר שמרביצים לערבי, מיד החלו סירנות והגיעו ניידות צריך לדעת את המנטליות...
שמוליק25.09.19
חחחחחחחח
ינון זגורי 25.09.19
15
שפיכות דמים לכל דבר ועוד יתומה ...אוי להם השוארים מיום הדין האמיתי
ט...25.09.19
14
עצוב לדעת שרק כעת האסימון נפל לרב לגבי היחס למושחתים הללו... חבל שבכלל היו שיתופי פעולה איתם עד היום רק נזקים יצא מזה...
יוכי25.09.19
13
ונשמרתם בבני ברק ההפקרות בנושאי חוקי התנועה מסכנת את הנוהגים הנוסעים והולכי הרגל, אי שמירת החוק הן ע"י נהגים והן ע"י הולכי הרגל הפכה לנורמה והליכה על הכביש היא מחזה נפוץ אם ח"ו היתה הגב' נפגעת הנהג היה מואשם ונענש, האם פסק הרב מתיר את הסיכון באי ציות למצוו
זק"א25.09.19
12
חיות טרף כדי להשלים את סכום המכסה המוטלת על כל שוטר להכניס לקופת המשטרה לצוד נערה להכניס אותה לטראומה לכל החיים בשביל מטרה בזויה בושה וחרפה למשטרה במדינה שקוראת לעצמה מדינה נאורה התנהגות המשטרה היא כפי המשטרות הקיימות במדינות הפרימיטיביות והמדינות אשר חיי אדם בשביל המנהיגים הם שאין להם ערך לחיו אפיל
יעקב 25.09.19
11
על משטרת ישראל ועל כל המדינה כולה הקומנסטית יש לי מילה אחד להגיד האמת היא לפני ראש השנה אז התאפק אבל תבינו לבד שאם הייתי אומר אז את הדבר הכי גרוע שאתם חושבים לא תגיעו למה שאני באמת רוצה להתבטא . שנה טובה לכל העם היהודי השומרי חוקי התורה ימות המשיח ,השנאה הדת אוכלת אותם מבפנים 24/7 אבל אל דאגה הסוף
פ25.09.19
10
מעולה. ככה צריך להיות. שילמדו להתנהג כמו בני אדם בכביש ולא כמו חיות. לנהוג בבני ברק זו סכנת נפשות לכולם.
מיכל25.09.19
מעולה לכזו תגובה מידתית את מצפה לכל מעידה קלה של אדם
שירי25.09.19
9
נראה אם איזה שהיא חרדית בויליאמסבורג היתה מעיזה לא לתת תעודת זהות לשוטרת ולנסות לחמוק . הבן של הרב סילמן מבלבל לו את המוח וזו התוצאה. חילול השם גדול.
מה בניו יורק25.09.19
אוקי היא העיזה לא להגיש תעודת זהות וגם ברחה!!! היא עדיין לא מחבלת מסוכנת, התגובה לא מידתית למעשה בעליל
שירי25.09.19
8
משטר-רע מושחתת והדובר עוד יותר שנותן לזה גושפנקא ממסדית
מזועזע25.09.19
7
אהבת זרים משתלבת עם שנאת יהודים, זו תכונתו של הערב רב.
אבי25.09.19
6
חוצפה ממדרגה ראשונה!!! חוסר פרופורציה, באו להראות כוח על חלשים!!! נראה אותך מחלקים דוחות להולכי רגל במקומות ערבים, חייב התייחסות חמורה למקרה!!! לא הגיוני!!! מחייב טיפול יסודי
אהרון25.09.19
יש סרטון שהופץ שהמשטרה נכנסה לכפר ערבי בצפון ניסתה לתת דוחות תנועה לרכבים והעיפו אותם משם בבושת פנים בטענה שנוהגים כאן איך שרוצים חזקים על חלשים!!!
אלחנן25.09.19
5
מה הקשר בין המקרה הפרטי המצער שקרה אתמול לפגיעה ב'ציבור החרדי'?
חיים25.09.19
4
לא אלים ולא נעליים שיכבדו את החוק.
רפאל25.09.19
חבל שאתה לא ספגת את המכות !
לרפאל25.09.19
קודם כל תכבד את עצמך ואל תגיב בברואטליות שכזו !! רפואה שלימה בתושח"י
בשם כולם25.09.19
גם השוטרים שיכבדו את החוק!!!!!
משה דוד25.09.19
תכבד את עצמך קודם, מי שישמע איזה שומרי חוק אתם...
רחל25.09.19
3
איזה משטרה "יעילה" תנסו להזמין משטרה כשפרצו לכם לרכב או לבית... מישהו בקודקודים חייב לשלם את המחיר אחרת זה לא יפסק ואת הדרישה הזו צריכים השלוחים שלנו בכנסת לדרוש, בדיוק כמו שנוהגים בגננות אלימות בציבור החילוני,
יוס25.09.19
2
מעניין מה יש למשטרע להגיב על סדרת מחוז ירושלים המבויימת לפגוע באנשים ולזייף סיטואציות בשביל רייטינג . לכו תאמינו להם
דוד26.09.19
1
לרב סילמן !
כל הכבוד25.09.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24

תרבחו ותסעדו 

בראשות הראשל"צ: חגיגת המימונה המסורתית בעיריית אלעד 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24