כיכר השבת

טור תגובה

ממתי הציבור החרדי ימני? // גואל ועקנין

הציבור החרדי ימני? מתי סוגיות של ימין או שמאל היו חלק מהשיח הפוליטי במגזר? ההתנהלות מול נתניהו צריכה להיות חשדהו וחשדהו, ועל כן אולי באמת הגיע הזמן להיפרד (דעות)

131
גואל ועקנין | כיכר השבת | כ"ו באלול | 26.09.19
כותב השורות
כותב השורות (צילום: באדיבות המצלם)

1.

כמו בכל מערכת בחירות, גם בזו שהסתיימה לא מכבר עולה סוגיית מיקום המפלגות החרדיות במרחב הפוליטי – מדיני. ככלל, הדעה הרווחת היא שהמפלגות החרדיות נטועות עמוק בתוך הימין, לא זה הקיצוני והסהרורי כסמוטריץ' ודומיו אבל בימין.

אם בעבר עוד הואשם השר דרעי בשמאלניות ובתחזוק חברות אישית בעיקר עם נערי השמאל של תחילת/אמצע שנות התשעים כדוגמת חיים רמון כאשר לאשם זה נוסף האשם הידוע מבית היוצר של הימין "בגללכם עבר הסכם אוסלו", כיום ברור שבש"ס עשו הכל כדי לברוח מהמקום הזה ובעיקר בגלל התפיסה שמצביעי המפלגה הקדושה מזוהים יותר עם הצד הימני של המפה הפוליטית והאשמות מסוג זה הן נחלת מצביעי מפלגת 'יחד' ע"ה שעוד צצים מידי פעם ברחבי הרשת החברתית.

במקרה של יהדות התורה המצב היה פשוט יותר ומורכב הרבה פחות. מאיר פרוש מתחזק קשרים הדוקים עם ראשי המתנחלים עוד מימיו כסגן שר השיכון ועם חלק מסוים מחסידות חב"ד, חסידות המזוהה עם דעותיו של מחנה הימין. הגדילו לעשות יועצי הקמפיין וראשי המפלגה כשהעבירו לרבני הימין מסר משמו של מרן שר התורה שיהדות התורה לא תסכים לוויתורי שטחים, הכל כדי לקושש עוד כמה קולות מחרד"לי הימין שמאוכזבים מההיצע הפרסונלי בציונות הדתית, קולות שהיו אמורים להשאיר בכנסת לעוד קדנציה את מוסר המודעה, ח"כ יצחק פינדרוס.

וכאן הבן שואל, ממתי הציבור החרדי ימני? ובכלל, מתי סוגיות של ימין או שמאל היו חלק מהשיח הפוליטי במגזר? ועוד הבן שואל, הרי כל עניין הקמת המערכת הפוליטית החרדית היתה כדי לקיים ולשמר את יבנה וחכמיה, מה השתבש בדרך?

כיהודים חרדים גדלנו על התפיסה שאין לנו את זכות הבחירה אלא רק את זכות ההצבעה, את הבחירה עשו עבורנו גדולי ישראל. התפקיד העיקרי של הנציגים החרדים הוא לדאוג למעמדו של עולם התורה, שימורו ואף הגדלתו ולשם כך יש חשיבות רבה להיותם חלק מכל קואליציה שתוקם ובפרט בזמנים בהם מושגים של ימין ושמאל כמעט ועברו מן העולם וההבדלים ככל שישנם מינוריים ולא משמעותיים.

משכך, אם מבתי גדולי ישראל תצא הוראת שעה לטובת הצטרפות לממשלה בראשות גנץ, כל טענה בדבר איבוד קולות של חרדים שאידאולוגיית הימין בגרונם אינה רלוונטית והנפת דגלים בעלי אידאולוגיה ימנית לצרכים אלקטורליים רק כדי שבוגרי ישיבת הר המור או חסידי חב"ד ירגישו בנוח למרות שאינם מספקים באמת את הסחורה, כמוה כמיותרת ומניסיון העבר אף מסוכנת, לאור ניסיון העבר כאשר צעירים חרדים נחשפו לאידאולוגיות כאלו ואחרות מה שהוביל לדרדור רוחני וירידה מהדת.

2.

"ביבי צריך אריה חזק", "יהדות התורה תמליץ על נתניהו", סיסמאות אלו ועוד אחרות באותה מנגינה נועדו להעביר מסר ברור לציבור הבוחרים שהמפלגות החרדיות, ביחד ולחוד נמצאות עמוק מאוד בקואליציית נתניהו וכל מחשבה אחרת הרי היא מחשבת פסול.

הציבור החרדי ספג חיצי רעל במערכת הבחירות הנוכחית, רעל של הסתה ושלילת הלגיטימציה להיות חלק מהמרחב הציבורי. "ממשלה חילונית" זעקו שלטי החוצות של מפלגת כחול לבן שיועציה וראשיה זיהו במסר הארסי הזה את הפתרון הסופי לזליגת הקולות לטובת מפלגתו של אביגדור ליברמן. זיהו והשתמשו.

"ללא הקמפיין בדבר ממשלה חילונית היינו מסיימים את המערכה עם פחות מעשרים וששה מנדטים" אומר לי בכיר בכחול לבן. מהרגע שהתחרות מול הליכוד היתה על התואר המפלגה הגדולה ביותר, לא היתה למנהלי הקמפיין שום אופציה אחרת מלבד מערכת ההסתה שתתחייב על נישואין אזרחיים, פירוק מונופול הכשרות של הרבנות, הקצאת מקום לרפורמים בכותל המערבי, שלילת תקציבי הישיבות וחיוב לימודי ליב"ה במוסדות החינוך החרדיים.

בשתי מילים, הדרת הנציגות החרדית מהקואליציה העתידית של בני גנץ, ככל שזו תקום. כבר שנים שהפוליטיקה החרדית הולכת יד ביד עם נתניהו אבל כעת נראה כי הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש. נראה כי האיבה הכללית לנתניהו (הבן, האב והרעיה) משליכה באופן ישיר על המגזר החרדי ש"זוכה" לקיתונות של בוז ולהתרת דמו.

מיד עם תחילת מועד ב' של מערכת הבחירות האחרונה החל לעלות מפלס השנאה ואת השלכותיו הרגישו רבים מבני המגזר החרדי בכל מקום ובכל זמן, החל מקריאות גנאי בעת בילוי משפחתי בפארקים השונים ברחבי הארץ ועד הטחת עלבונות אישיים בעת השימוש בתחבורה הציבורית.

לכאורה נשאלת השאלה: עד מתי? לאחר מערכת הבחירות בשנת 2013 הפנה נתניהו את גבו לציבור החרדי (לא בפעם הראשונה) והקים את ממשלת האחים בנט ולפיד כשאת הנציגים החרדים הוא השאיר בחוץ, ממשלה שאת מכותיה מרגישים בציבור החרדי עד עצם היום הזה. למרות היותה ממשלה שהחזיקה מעמד פחות משנתיים, הגזירות אותם הטילו בנט ולפיד בניצוחו של נתניהו היו מקוממות ואכזריות כשכל מטרתן היתה להצר את צעדי הציבור החרדי, למנוע את התפתחות מוסדות החינוך שזכו עד אז לעדנה ולפריחה מואצת.

מכיוון שההתנהלות מול נתניהו צריכה להיות חשדהו וחשדהו, ואחרי הכל עוד נוסף הנזק התדמיתי שבחלקו הגדול הוא בגלל החיבור של החרדים לנתניהו שהוא שנוא נפשה של החונטה השמאלנית השולטת בתקשורת ושכמעט ולא ניתן לתיקון, אולי באמת הגיע הזמן להיפרד.

נתניהו דואג רק לנתניהו, נלמד מהטוב ביותר וכך ננהג.

>> מעוניינים להגיב בטור דעה משלכם?
שלחו אלינו למייל - desk@kikar.co.il
והטורים הטובים ביותר, יפורסמו ב'כיכר השבת' <<

תוכן שאסור לפספס
131 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
126
אף לא תגובה אחת ?
ללא שם20.05.21
125
כתב נחמד זה לא קשור לימין ושמאל פשוט אסור להחזיר את שטחי ארצנו יש אצלנו איסור לא תתחתן בם איסור לא לחינם שאפילו מתנה אסור לנו לתת בלי אינטרס ובעטש שיש לנו ונשמרתם שברור לכולנו שבכל זמן שהם למישהו עוד משוגע יצוץ להרוג את שונאים של ישראל ואת עולליהם נוסיף הבא להורגך ? זה שכל דתם היא לכבוש ולפגוע בנו ב
מאור01.10.19
124
מוטי 108 אל תסטה מהנושא. ביבי הוא לא הענין הימין הימין זה כל הסיפור. הדרק הזה בחסות פטרונו הסמולני דרעי משחק אותה ראש קטן הם ימכרו הכל תמורת כסףףף פלוס הם חולי כסף וכבוד
לכן תזכרו אין אין יותר שס01.10.19

הצגת כל התגובות

123
התשובה הציבור החרדי ימני כי הוא לא יכל להיות שמאלני. שמאל זה לא רק פשרה טריטוריאלית על ארץ ישראל, שמאל זה תורה שלמה כמעט דת חדשה. להגדרת השמאלנים, מי שלא שמאל, הוא ימין. לדוגמא: השמאל בהגדרתו את בני האדם כשווים, לא יכול לקבל חוקים שמגבילים נישואין לפי דת או מין, לא יכול לקבל הגבלה של חופש האדם לאכול
ימנית 28.09.19
122
התורה היא ימנית. תקרא את חומש דברים שמלא בשבחי הארץ. ולהבדיל, בחומש במדבר חטא המרגלים שמאסו בארץ חמדה. עמ"י תמיד משלם מחיר כואב ויקר על ויתורים ח"ו.
שרה27.09.19
121
הזלזול של ועקנין בחב"ד - מרגיז. חב"ד נלחמת בעד שלימות הארץ לא למען אינטרסים אלא למען הצלת חיי יהודים. שס מכרה את א"י תמורת כסף באוסלו.
חבדניק זועם27.09.19
120
אתה לא מתבייש. הספרדים רובינו ככולנו בחרנו ש"ס רק בגלל שראשי המפלגה הצהירו השכם והערב שהם בימין. כנראה שבתורה שלך לא כתוב. "ועשית הישר והטוב " " מוצא שפתיך תשמור ועשית " אני לא יודע את מי אתה מייצג, ואני מקווה מאד שלא את חביבנו השר דרעי. שאם כן כולכם איבדם את האמון שבקושי רב החזרתם, שנאמין בכם. אתה
גואל ההזוי27.09.19
119
זה רק אם אתה חרד אמיתי לדבר ד'...ולא עושה הצגות את הארץ והמצוות קיבלת מד יתברך וגד';1מי אתה שתוותר על כל זה עבור כסף?????
חרדי-ימני27.09.19
118
מישהו חשב אחרת ?
איזה שטויות,ברור שחרדים ימניים ,מי חשב א27.09.19
117
א. אני כותב בתור מחאה על הנשמע ממאמרך זלזול בחב"ד. ב. הרבי תמיד הזכיר הקו הימני של אי מסירת שטחים בתור ענין של הלכה מיוסד על שו"ע סימן שכ"ט ע"ש. ג. הרבי תמיד הזכיר הענין של אי מסירת שטחים מתוך כאב עצום מפני הפיקוח נפש היוצא מזה, האם לדאוג לחיי אלפים מישראל אינו ענין מספיק חשוב שהח"כים החרדים צריכים
חסיד חב"ד27.09.19
116
אתה חושב שתוכל להנדס את הציבור החרדי בגלל אינטרסים זרים ומשונים? לא רוצה לדעת מה הם קשריך עם השמאל, כל מה שאתה כותב פה זה בלוף אחד גדול, השמאל מנותק מיהדות ולוחם בנו, על מי אתה עובד בדיוק? תראה את ההיסטוריה של מועצת גדולי ישראל של לפני השואה שהם אמרו שאסור למסור אף שעל, כלל את ר' מנחם זעמבא ור' מאיר
מעצב דעת קהל אפס אפסים 27.09.19
115
תגיד לי מה עובר עליך ? ימין או שמאל זה לא פריוילגיה .השמאל כיום מזוהה עם מקעקעי הדת ראה את אירגוני הנשים וכדומה אמנם פעם השמאל היה יותר מקורב ליהדות כיום השמאל כנ"ל מקורב לרפורמים וכל האירגונים שמתנגדים ליהדות המסורה .
מני27.09.19
114
וכאן הבן שואל: מי אתה שתקבע שדם יהודי יהיה הפקר? זה מופיע בתורה שלך? אצלי כתוב לא תעמוד על דם רעך. מרן חזר בו מההסכמה לשטחים תמורת שלום כי הבין שזו נוסחה גלותית. יהודי בארצו צריך לשמור על עצמו ועל זהותו, ולא הכל בחיים זה כסף. מי אתה בכלל שתקרא תיגר על מרן? הגוב שלך בסכנה? אתה מרגיש את ריח לשכת האבט
תפסיק לקשקש27.09.19
113
תתפלא אבל החרד לדבר ה אסור לו כפשוטו ממש לשבת עם שמאל זה פשוט איסור חמור וההיסטוריה תשפוט
ט26.09.19
112
גם אם ש''ס היתה חלק ממחנה השמאל היתה שנאה לציבור החרדי
יעקב26.09.19
111
אתה פשוט משקר, ואתה יודע זאת היטב. אם החרדיות לא היו מצהירים על תמיכתם בליכוד, עוצמה מזמן הייתה עוברת את אחוז החסימה, הם ממש לא פוליטקלי קורקט, ה"חרדים האלה".. אל תשכנע אותנו מה אנחנו.. מאז שנפטרו ה"מרנים" אין באמת הנהגה היכולה לשלוט באותן 14-16 מנדטים שאפשר לכנותם חרדיים. פטתי בעיני לשכנע אותנו לח
יוסי 04.10.19
110
דרעי צריך לדעת שהטור הזה הוריד לו המון קולות הלוואי שיהיו בחירות שלישיות ולג' יהיה 9 ולש''ס 7
ד29.09.19
109
בגלל הטור הזה אני מאחל לש''ס שתשב באופוזיציה- יחד עם השמאל
יאיר29.09.19
108
רק תזכרו מה עשו למרן זצוק&quot;ל ב92 ותבינו על מה מדבר הכותב. גם הימין וגם השמאל חפצים במדינה חילונית הכל הולך לפי האינטרסים, ביבי כבר הוכיח איך מכר אותנו ב2013. אנחנו צריכים ללכת רק לפי האינטרסים של הציבור החרדי! כרגע האינטרס שלנו זה ללכת עם הימין. הכותב אומר שלא נטעה ולא נהיה בעצמנו ימין. מה שא
באמת28.09.19
107
חברים להירגע
יוסי27.09.19
106
במסגרת יבנה וחכמיה יש את שולחן ערוך הקדוש שאומר שאסור למסור אף שעל. ועוד ענינים של של הבא להרגך השכם... הימין הסהרורי של סמוטריץ נראה קצת חיור ליד זה.
מוטי וולף27.09.19
105
מבקש גילוי נאות מכיכר השבת ? מקווה מאד שלא שסניק.
מי אתה גואל ???27.09.19
104
1] הציבור החרדי ימני כי זה דעת התורה 2] מי שאומר על סמוטריץ סהרורי - צריך עיון אם מקיים כל הפוסל במומו פוסל 3] האנטישמים ישנאו אותנו בכל מקרה - כלום לא יעזור 4] הנציגות חרדית לא נשלחה רק בשביל יבנה וחכמיה. לך תלמד היסטוריה. היא נועדה לתת צביון יהודי בכל מקום אפשרי. לאחרונה זה נחלש, אבל לא צריך לע
מפוכח27.09.19
103
אתה שוגה לאורך כל הכתבה הציבור החרדי ממש לא שמאל והרבה מאוד שלא חב"ד אינם מסכימים לוותר על חלקי הארץ זאת תהיה בגידה ברוב הציבור החרדי אם ישנו עכשיו את ההחלטה שלהם ויצטרפו לשמאל!!!!!!! ולהגיד שנתניה דואג רק לעצמו זה חוצפה במקרה הטוב אתה לא צריך להשתמש בנרטיב שהשמאל מבקש להדביק לנתניהו נכון שיש לו חסר
מחילה מכבודו27.09.19
102
אתה מוזמן להיפרד... כעת מובן למה המיצר לישראל נעשה לראש ללכת אם השמאול שרוצה לעשות כאן מדינת כל אזרחיה . זה איתאבדות הם לא צריכים חרדים הם צריכים שלטון כדי להכות בנו אתה עיור???
חרדי27.09.19
101
כן, אז תלך עם גנץ ולפיד שהכריזו בלי חרדים ותזחל אליהם על ארבע תמורת כסף וכסא. איזה כתב טיפש.
נריה27.09.19
100
מה עוד אתם רוצים להחריב בשביל משאבות של תקציבים ???
סיון27.09.19
99
ממתי החלטת שאתה הדובר של הציבור החרדי זה שיש לך פה חלקלק ואתה דמגוג גדול לא מסמיך אותך להיות בעל הבית על אף אחד זה רק מראה שאתה מחפש תשומת לב אז אולי הגיע הזמן לטפל בזה במקום לדבר דברי הבל ??
ברוך27.09.19
98
נכון. אנחנו לא ימניים. הבעיה שלפיד וליברמן הם בגוש השמאל והם רוצים לעקור את יהדותינו.
מיקי27.09.19
97
לא יודע מי אתה גם לא קראתי את המאמר אך ללכת עם לפיד וליברמן זאת צו השעה אתמהה היחיד שניסה לקיים מה שהבטיח היה נתניהו ולהיות כפויי טובה בשעת מצוקתו האם זו הרך ? לא יודע מי אתה אך עצם הרעיון להפקיר בן אדם לגורלו ולא עוד להתחבר למשניאי הדת כבר לא מדבר על לפיד גם גאנץ לא חסך את שבט לשונו נגד הדת הכל שאו
שמואל26.09.19
96
כלומר האידאולוגיה של שס זה לא התורה הקדושה אלא כסף כסף בגיבוי המועצת וגחמות יו''ר הנבזה שלה
טפפוו לשס02.10.19
95
פששש..... איזה הכרת הטוב, מדהים כמה כפויי טובה אפשר להיות, אחרי זה מתפלאים שנושאים את הציבור שלנו.
חרדי27.09.19
94
שס מרמה את הציבור אילו מכתב כזה היה מתפרסם לפני הבחירות לא היתה עוברת אחוז החסימה
גועלללללללללללל27.09.19
93
אתה צריך להקשיב לדבריו של הרב זמיר כהן
ל27.09.19
92
בור ועם הארץ! זוהי דעת התורה! אינני חב"דניק וגם אני עד לא מזמן לא ידעתי, אבל יש ספר שמלקט את שיחותיו של הרבי בנושא, שם מפליא הרבי בגודל שלילת הענין ואיך אסור באיסור חמור ע"פ תורה. ניתי ספר ונחזי!!!
יוסף27.09.19
91
גואל ועקנין בגלל אנשים כמוך יש שנאה לציבור החרדי כשאתה אומר שהצעירים שנחשפו לאידיאולוגיות כאלו ואחרות נגרמה להם ירידה דתית זה כי בשבילך הדת היא בלי אידיאולוגיה ממשית, היהדות היא יותר מאשר גמרא וקפה בכולל. אם תתחיל להבין וליישם את הרעיון הזה נוכל להתקדם
ישעיהו27.09.19
90
ממתי &#039;ועקנין&#039; מדבר כמו פלג ירושלמי?? למי אתה מנסה להתחנף בציבור החרדי על ידי הטור הזה שיחשבו שאתה משלהם? בכלל כל הטור מציג אמירות גאוותניות: ימין סהרורי עמו סמוטריץ&#039;.. חסידי חב&quot;ד והר המור שלא מביאים סחורה.. וכו וכו במה אתה טוב יותר? מי אתה שמדבר עליהם? קצת ענווה. ימים נוראים בן
הכותב פשוט מנותק27.09.19
89
או שאתה סמולן מנוול, או תמים.מה שבטוח חפש לך פסיכיאטר , כשתתיקל במחבל. שנתמך על ידי הסמול. נראה אותך מברבר.. .
ראש לשועלים27.09.19
88
תתביש לך ! אתה מוכן למכור את העם בשביל כסף שאתה מקבל מעמותות הקרן החדשה . לפני שאתה מדבר תכתוב מי מימן לך את הכתבה ולמי אתה מתחנף.... הציבור החרדי לא טיפש . אתה בהחלט עונה להגדרה...
חיים27.09.19
87
גדולי ישראל האמיתיים ברובם היו נגד סיכון יהודים במסירת שטחים . רק לחשוב שרמת הגולן היתה כיום בידי סוריה כפי שרצו לעשות כמה (כולל דרעי!) . מה שכן, ממתי אנחנו ציונים ? ש"ס נכנסה עמוק לממשלה לעמדת שרים בניגוד לעמדת רוב גדולי ישראל שבקושי התירו להיכנס לקואליציה. ש"ס חברה לקונגרס הציוני! חרדי אמיתי איננ
הרב יעקב יוסף עליו השלום27.09.19
86
אהבל.. ראית מה היה הקמפיין של גנץ?? ממשלת אחדות חילונית!! וזהו
גאון הדור27.09.19
85
סוף סוף שכל בקודקוד, הדבקות וההצימדות של ש"ס לליכוד, וגם של ג, דבילית בלי דעת, ביבי יזרוק אותם, בשעה לא רצויה וטוב תמיד תהיות עצמאים, לגבי השלום ש"ס וג מורדות באומות אם ממשיכות על הליכוד,, מגעיל הבחירות האלה
חבר02.10.19
84
הנה אוסף ההסתה היומי נגד בנימין נתניהו- רון מיברג- ''עונש מוות לנתניהו'' מאיר כהן- ''שליט אכזר'' בני גנץ- ''מסכן את חיילי צה''ל'' משה יעלון- ''בוגד'' בן כספית- '' צורר מאוס'' ואז אומרים לי שנתניהו מסית משסה ומפלג. כמה צביעות.
צבועים27.09.19
83
ואמרנו לטיפשים לא להצביע שס שרק רוצה את קולות הימין בשביל מנדטים וידענו שיכול לבוא היום שתתהפך כמו סטייק על פרצופם של הימניים שרצו תורה וימין ויקבלו אולי כמובן זבנג בעין. וגם על האולי הזה היו צריכים לחשוב מראש
דוד27.09.19
82
גיבוב מילים חסרי משמעות של מי שדואג לגו'בים ולחיים הטובים של מנעמי הקואליציה. הציבור החרדי אמון על "פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה". ולכן משייכים אותו לימין. שים לב שכל מי שהוא קרוב לדת ולמסורת ימני בדיעותיו וחשוב לו ביטחון וחיי היהודים החיים כאן בארץ ישראל. כפי שאמרתי קשה לך ולחברך בצמרת ש"ס להתנת
משה27.09.19
81
זה שלא שמעת את השיח החרדי בעניין ימין או שמאל ביציאות מבתי הכנסת /כוללים,במקומות העבודה ובבתים שלנו - נשים /גברים , עדיין לא נותן לך את הרשות לומר "ממתי ?" הציבור החרדי רובו כמעט ככולו הוא ימיני ביסודו ובמהותו. ואני מדברת על אשכנזים וכל וחומר על ספרדים. אז בבקשה, כשאתה כותב או שואל - תכתוב על עצמך א
אור27.09.19
80
אוי ואקנין נהיית לי כמו בני טמבלוביץ'?
..27.09.19
79
טור מטופש. ברוך ה' שהחרדים בימין שהרבה יותר מסורתי ומכבד, אם ש"ס או ג' יערקו לשמאל אני לא אצביע להם יותר לעולם, חד וחלק. אני לא מוכן שהנציגים שלי יישבו בממשלה עם מחבלים.
פלוני27.09.19
78
רוב הציבור ימני מכח ההלכה, האם ש"ס ממשיכה לפלרטט עם השמאל?!
הפרצוף האמיתי של ש"ס?27.09.19
77
נתחיל מזה שאתה מנסה להתחמק מאחריות ש"ס להסכם אוסלו ובאותה נשימה אומר שאתה בעד אוסלו בעיקרון ...
ככלב שב לקיאו27.09.19
76
הועקנין הזה לא התפתח ולא התפקח, הוא עוד תקוע עם האידיאולוגיה השמאלנית של הרב שך, שאפילו הוא ברגע האמת בחר בימין ולא בממשלת שמאל, אע"פ שהיא קרובה לדיעותיו המדיניות, מה לעשות והמקום הטבעי של יהודי מאמין הוא בימין ולא בשמאל, וכמה שינסו להרעיל אותו עם אידיאולוגיה שמאלנית כל מיני לבלרים עמי ארצות לא יצלי
אשר27.09.19
75
גם גואל וקנין מקבל כסף מהקרן החדשה כדי לחזק את השמאל הליברלי, אנשים עם אפס אידאולוגיה והכרת הטוב. רק כסף בראש.
יעקב04.10.19
74
אין חוצפנים כחרדים...אתם רוצים את השטחים אז תלבשו מדים ותשרתו שם.ואל תשלחו אחרים.אין לכם שום זכות להיות ימניים ולא לשרת .זאת הסיבה לשינאה אליכם.
אין חוצפנים כחר27.09.19
73
"ממתי הציבור החרדי ימני?" "למה אמור להעסיק אותנו עוד משהו חוץ מכסף"? "למה אנחנו צריכים לעמוד בהבטחה שלנו לבוחרים שנלך עם הימין"? "למה אנחנו לא רצים לחיקו של יאיר לפיד"? "למה אנחנו לא כפויי טובה ובוגדים בנתניהו שספג הפסדים אלקטורליים בגלל שלא תקף אותנו"? -גיבוב של שאלות מטומטמות שעונות על עצמן.
חרדי 27.09.19
72
בהתחשב בתמיכה שאותה מקבל גנץ מליברמן ומהיותו שותף של החלאה הארורה יאיר לפיד, לא נותר לחרדים הנרדפים ע"י 2 הנבלות הללו, אלא לתמוך ביריבו, היינו ביבי. ואין צורך להיפרד ממנו כרגע, כי ידיד אויבי הוא גם אויבי ובעיקר שגנץ הצהיר ובמפורש על רצונו להקים ממשלה חילונית. אז אל תבלבל את המח,
אבי 27.09.19
71
השמאל עשה טעויות רבות אבל כעיקרות הוא בעד צדק חברתי ושלום ואת הסטטוס קוו ניסח בן גוריון, לא נתניהו וחבורתו. מאחר ודרך התורה היא דרך הצדק והצדקה אין שום הצדקה לחבור דווקא לימין. כלומר זה אפשרי ואני מכבד כל בחירה. אבל צריך לשקול גם אפשרויות אחרות.
רוני27.09.19
70
בהתוועדות ש"פ החודש ר"ח ניסן תשל"א כקביעות שנה זו אומר הרבי: "כיון שעומד להגיע הזמן לעריכת בחירות חדשות – באם ביאת משיח תתעכב מעט ח"ו – יש לנצל הזמן שנשאר עד אז כדי לפרסם..מי אמר כך ומי אמר כך ומי עשו וכו'..יש לפרסם איך נהגו הנציגים הדתיים ולא הי' להם התוקף לומר שאסור להחזיר את השטחים שנתן הקב"ה לב
מענדל | חב"דניק27.09.19
69
ברגע שהשתמדו לציונות הנפילה לא מפסיקה
חרדי אינו ציוני ובטח לא ציוני ימני. פה ז27.09.19
68
טיפת תוכן לא מצאתי בדברים, מה לדעתך הפירוש של המילה חרדי? חרד לדבר ה&#039;! ולא לדיבריהם של עסקנים ורבנים מטעם.. הדיון צריך להיות על התוכן, מהו דבר ה&#039; בנושא של &#039;ימין&#039; ו&#039;שמאל&#039;, אני יכול להציע את דעתי, ואפשר לחלוק, אבל על זה, ורק על זה צריך להיות הדיון!! לענ&quot;ד, חרדים אינם
גולש27.09.19
67
'ממתי אנחנו ימניים' - מה זה משנה מתי זה התחיל? בסופו של דבר הציבור שלנו קיבל שכל והבין שהשמאל מטורלל ומוכן לתת חצי מהמדינה שלנו לאויבים רוצחים ומחבלים, בנוסף לזה השמאל היום הוטא מאוד אנטי דתי ככה שגם אם תרצה לקבל מהם ומאיימן עודה חיבוק לא תוכל
דודי27.09.19
66
גואללללל מי שמך בכלל ? לך לישון נולדת היום בבוקר . מה אתה בכלל מבין בפוליטיקה... תחזור להעביר את החדשות ברדיו קול חי .. וגם את זה בקשוי קבלת
יוסי 27.09.19
65
וואו עוד לא קלטת שהמערכות שרודפות את הציבור החרדי עשרות שנים... הם אותם המערכות שתוקפות את ביבי???????.!!!! לגבי שאר העמדות - כל סוגיה מדינית - מפלגה שרוצה מצביעים מעבר לקהל מסוים, צריכה לומר מה העמדות שלה - כי זה דרישת הציבור - וזה מה שמביא (או מרחיק) מספר מנדטים.........
ליברמן 27.09.19
64
ברור שביבי דוג רק לביבי, אבל לפיד גם ידאג לנשל, לקצץ, להרוס ולהשמיד כמה שיותר מהיהדות של הארץ הזאת
אלישיב וחצי27.09.19
63
במילה אחת: קשקשן. ובכמה מלים: הציבור החרדי, הוא לא שמאלני בשום תחום, והאלטרנטיבה היחידה היא הימין. עם כל המשמעות שבדבר. זה הכל. אין באמצע.
אורי26.09.19
62
לאיזו קואלציה אתה רץ? לזו ששונאת אותך? תזכורת: זהבגלל היותך חרדי ובלי קשר לימין או שמאל. אף אחד לא יתן שם תקציבים לעולם התורה, גם אם תפרסם תמונה של לפיד ותכתוב מתחתיה גדול הדור... חבל למכור אידאולוגיה בעד בזיון כזה
חרדית26.09.19
61
מי אתה שתקרא לסמוטריץ' סהרורי? מה אתה עשית למען עם ישראל?? הכנת קפה וכתבת הגיגים?? מי אתה שתקבע ש"נתניהו דואג רק לנתניהו"?? הבן אדם השקיע את כל חייו למען עם ישראל , שירת במטכ"ל, היה שגריר מצוין באו"ם, התייחס לחרדים כמעט תמיד יותר טוב מכולם (וגם את הממשלה היחידה שהקים בלעדיהם פירק מהר כדי להכניס אותם
חצפצוף06.10.19
60
ממתי מרוקאים נהיו הוגי דיעות
אבי27.09.19
59
ממתי יהודים מסורתיים מרוקאים הם חרדים ?
דוד27.09.19
אמת ויציב השם יתברך מחפש את הלב רחמנא לבא בעי וכמו שכתוב במסכת אבות רואה אני את דברי רבי אלעזר בן ערך מדבריכם שבכלל דבריו דבריכם והוא לב טוב
מרדכי28.09.19
58
הרבי פעם אמר שהיו "נציגים דתיים שלא הי' להם התוקף לומר שאסור להחזיר את השטחים וכו'", הרבי דיבר כנ"ל למרות שהנציגים האלה עזרו המון לחב"ד ולמוסדותיה, ולמרות שאח"כ איימו שאם הרבי לא יפסיק לדבר נגדם יסגרו הברז וחב"ד לא יקבל תקציבים. ובשבת אחרי האיום הרבי דיבר נגדם פי שתיים מכל שבת. ובנוגע לטענה שזה ירחי
מענדל | חב"דניק27.09.19
57
ומה עם פיקוח נפש?! אגב, לפחות שהכותרת לא הייתה כ"כ מרעישה ואת כל הזבל שלך היית מכניס בתוך וזה היה נבלע אז ניחא, אבל...
מנחם27.09.19
56
הרי בכל עניין וסוגיה יש דעת תורה וודאי שיש דעת תורה בענייני ארץ ישראל על פי תורת ישראל ולעם ישראל.
דורון27.09.19
55
כבר שנים שאני תוהה על הימניות של אחיי החרדים ואלה מתייחסים אלי כאל כופר בעיקר. לא מבין את הסגידה הזאת לנתניהו. זה כבר הפך לעבודת אלילים ממש.
חרדי מלידה27.09.19
54
ראש כרוב, השנאה לחרדים לא מגיעה בגלל שהם בברית עם נתניהו, מי שמפסיד באלקטורט שלו מהברית זה נתניהו שלא יכל לצאת בקפיין מוצלח של ממשלה בלי חרדים- והפסיד את הבחירות בגללם
משה27.09.19
53
ורוב עמדות הימין הו עמדות שתורת אמת מחייבת אותנו.
הימין קרוב יותר למסורת27.09.19
52
איש שפל וסכסכן
ללא שם27.09.19
51
ברור שביבי דוג רק לביבי, אבל לפיד גם ידאג לנשל, לקצץ, להרוס ולהשמיד כמה שיותר מהיהדות של הארץ הזאת
אלישיב וחצי27.09.19
50
מי אתה שתקרא לסמוטריץ סהרורי? מה אתה עשית למען המדינה ?
תתביש לך 27.09.19
בהחלט! גם אני התעצבנתי, סמוטריץ' משקיע את כל שנותיו וכוחו למען עם ישראל ותורת ישראל, וגם אם הוא לא נציג בש"ס, זה לא מתיר לכל פופציק שלא עשה כלום למען המדינה לקרוא לו משיחי וסהרורי
נתנאל כ.02.10.19
49
"נתניהו דואג רק לנתניהו" תראו את החצפצוף, למה מה אתה עשית בשביל עם ישראל, אפס מאופס? ישבת בקבינט ודאגת לחיי אדם, שירתת בצה"ל עשרות שנים, והשקעת את 70 שנותיך למען עם ישראל????
חיימק'ה לוי02.10.19
48
אבל דברים בגו...בפרט שביבי החמוד ניסה לגנוב קולות לש&quot;ס ...ועכשיו הוא מדבר על ממשלת אחדות...האם הוא ידאג לחבריו החרדים?? ימים יגידו..
ארי28.09.19
"לגנוב קולות לש"ס" כאילו זה של קולות של אבא שלהם, לכל יש זכות בחירה עצמית-ושכל. וביבי החמוד מתאמץ לשמור עכשיו על גוש עם החרדים למרות שזה פוגע בו אלקטורלית.
נתנאל כ.02.10.19
47
לפני מס שנים השר אטיאס הודה שהחלק החרדי בשס שווה פחות מ 4 מנדטים במקרה הטוב,כל שאר המצביעים לשס הם ספרדים ימנים,בימים הגדולים של הליכוד היה שווה יותר מ 45 מנדטים,רבים מהם עברו להצביע שס כי שס זה גם ימין וגם דתיים,אתה חושב אחרת? יש מצב לסיבוב נוסף צא וקרא בקול גדול שס זה שמאל, נראה מה יהיה
אליהו27.09.19
46
קשוט עצמך 1.איפה ארור מכה רעהו בסתר. אתה פוגע בביבי כאי אתה בכלל מכיר אותו. 40 שנה בשרות המדינה+ שרות צבאי (מה שאני מניח שדלגת עליו) את מעיז להגיד לו נתניהו בשביל נתניהו? מי שעד היום הוכיח שהוא בעד עצמו זה חבריך משס. מה דאגתם בתחום האפליה? ודיור? אז קשוט עצמך וכו'....
יוסי27.09.19
45
יש להעיר שלרב וולפא ישנם שלושה ספרים: א. דעת תורה בענייני המצב בארץ הקודש - על איסור מסירת שטחים, תש"מ. ב.שלום שלום ואין שלום - המשך הספר הקודם, נגד מדיניות הנסיגות והסכנות הכרוכות בהן, תשמ"א. ג. גדולי ישראל על החזרת שטחים - דעתם של רבנים נגד מסירת שטחים, תשמ"ב. תסכל בספרים הללו שדעתם היא מהפוסקים,
יוסי27.09.19
44
נכון הציבור החרדי לא ימני, הציבור החרדי אוהב את הארץ הקדושה ואינו מוכן לשום שיח של וויתור על כל גרגיר ממנה!!! זאת לא אידאולוגיה של אדמה או חבל ארץ!!! זאת אידיאולוגיה של הארץ הקדושה אותה נתן לנו בורא העולם!!! זה נכון שההגדרה ימין או שמאל בארץ מעוותת ואנחנו ממש לא ימין, אנחנו למעשה בהרבה גם שמאל... א
טור בושה!27.09.19
43
איכס. נגעלתי מכל מילה.
גדעון27.09.19
42
אסור לשבת עם השמאל של היום גם כי הוא אנטי דתי וגם כי הדם שעלול ח"ו להישפך פה (כמו שראינו מנסיון העבר-אוסלו-גוש קטיף) יהיה על מצפונו של מי שייעשה זאת
מוישי גנדלמן27.09.19
41
זה מה שקורה כשרק כסף מעניין אותך
משה04.10.19
40
מהתגובות כאן רואים בבירור איך נתניהו הפך להיות עגל הזהב של הציבור החרדי. לא יאומן לאיזו שפל של עבודת אלילים התדרדרנו רח"ל.
מוטי27.09.19
39
אחחחחחחחח כמהטוב שלא שמתי שס זה הזכות שלי ליום הדיןןןןןןןןןןן כןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן
כן כןןןןןןןןןןן27.09.19
38
אבל אתם כנראה רק כסף מעניין אותכם לא אידאולוגיה כלום בטיך רק כסף וכסף וכסף
שימי27.09.19
37
אגב, שמעת על הרב וולפא מק"ג? הוא ראש המטה העולמי להצלת העם והארץ, לשעבר ראש מפלגת ארץ ישראל שלנו וראש כולל עיוני ו'מכון הרמב"ם השלם' בביתר עילית. הוא גאון עולם וחסיד נלהב של הרבי מליובאוויטש. מה אתה אומר על ספר שהוא הוציא בדבר הסכנה של מסירת שטחים ודעות שמולאניות וכו' וכו'? קודם כל תפתח ספרים...
יוסי27.09.19
36
נמצא עדיין בעבר לפני שהרב אריה דרעי נכנס לכלא זה ממש לא מתאים לחרדי לכתוב כך חבל
יעקב27.09.19
35
חבל שלא ראיתי את הכתבה הזו לפני הבחירות.... עכשו אני ידע מה להצביע בסיבוב השלישי...
מענדל27.09.19
34
טור מטופש, כפיות טובה במיטבה, נתניהו הוא המנהיג שהתייחס הכי יפה לחרדים, מי שרוצה לרוץ לחבק את לפיד מוזמן לעשות זאת
חיים לוי27.09.19
33
אתה כותב ותוך כדי כתיבה יורה לעצמיך בקודקוד האם לבוא ולגשש לפתחו של גנץ ולפיד שכל הכרזת הבחירות שלהם הייתה על בסיס הפירוד והשיסוי בך ושכמותך לאין ערוך,זה משתווה למה ש"עשה" נתניהו ב2013 ??? אתה מנסה לפזול ולערוק מבור ששתית ממנו ופעם אחת היה צום קל אתה משווה את זה לליברמן ולפיד ששונאים את הנוכחות שלנו
אמיר27.09.19
32
מי זה האידיוט שכותה את זה מאיםה הוא צץ?
חיים27.09.19
31
כותב הטור, הוא פשוט עמלק!!!!
המחנה הלאומי27.09.19
30
תתבייש לך! ענין פיקוח נפש של יהודים הוא לא עניין חרדי???
יהודה26.09.19
29
גם אם ש"ס היתה רוצה להיות מגעילה ולא לעמוד בדיבורה ולחתוך שמאלה, היא לא תעשה את זה כי זה יבריח לה 4 מנדטים לפחות. מוזמנים לנסות בסבב הבא.
שוקי02.10.19
28
נשמע שיאיר לפיד כתב את המאמר :)
מש' פרץ27.09.19
27
ומה זה כל מודעות הענק של דרעי וביבי ביחד? -"נתניהו צריך לידו אריה חזק"? .. האם האריה הולך לעשות פרסה - ואז יתברר ש"נתניהו צריך לידו אריה חזק" שיסתובב וייתן לו ביס?
חיים27.09.19
26
חחח. איזה חרטטן. לא יבנה וחכמיה, ולא נעליים. עבדתי ברשת החינוך תקופה לא מבוטלת, והמחשבה שאולי יהיה לכם קשה לגזור קופון על חשבון הציבור הספרדי, גורמת לך ולחברך למכור את נשמתכם לכל מי שימשיך להזרים לכם לכיס האישי כספים!
אליהו27.09.19
25
באמת אני שואל, לא שמעתי עליו עד היום, מי הוא ? מה תפקידו ? וכו&#039;
יהודי פשוט27.09.19
24
דבר בשם עצמך הגיע הזמן שניפרד מערב רב חרדי מספיק לנו נטורי קרתא שדם יהודים על ידיהם
יהודה27.09.19
23
טור מטומטם, נתניהו דאג המון לעם ישראל ולחרדים, ובכללי הימין הרבה יותר מסורתי מהשמאל (כך לפחות סבר הרב ש"ך בשונה מהוגה הטור)
אשר וויס27.09.19
22
לך תחלום בלילה תישן טוב ובבוקר תקום ותשרוף את החידוש כי זה לא יקרה בקדנציה הנוכחית
שמעון ביטון27.09.19
21
לא קראתי את הכתבה אבל גם אם אתה צודק שהחרדים לא ימניים האם צריך לתת לאנטישמי מנוקדים להצליח במשימתו המגעילה? האם בצד השמאלי של גנץ ישנם צדיקים יותר למשל לפיד ניצן הורביץ אהוד ברק וכו', קצת הגיון.
אבי27.09.19
20
חכם בעניו, תקווה לכסיל הימנו, עדיף לך לשתוק, כי גם כסיל מחריש לחכם יחשב, תשמור את הדעות המעוותות שלך לעצמך
יאיר27.09.19
19
תגיד ארץ ישראל לא נמצאת בתורה שלך??? והבוחרים של שס הם כולם חרדים??? אבל אתה הדובר של דרעי ששולח אותך לדבר כך והוא הפוך וכך תתאימו לכולם...ממש דרכה של תורה
מזועזע26.09.19
18
מה עם לעמוד במה שמבטיחים לבוחרים?? זה מה שקורה לאנשים שאכפת להם רק מכסף ותקציבים.
מנדי02.10.19
17
לידיעתך, ישנה ביקורת על כך שריב''ז לא ביקש על ירושלים ורק על יבנה וחכמיה..(היא אמנם שנויה במחלוקת כי ע''פ מדרש איכה רבתי הוא כן ביקש אך בקשתו נדחתה) חוץ מזה, יש לחרדים הכרת הטוב לנתניהו שעזר להם בהמון דברים. וכידוע, בבחירות 96 הגרא''מ שך הורה לתמוך עד הסוף בנתניהו-ואת זה הוא עשה ממיתת חוליו. ועוד-
יאיר27.09.19
16
כמה שטויות בטור אחד. הזוי.
יהודיה27.09.19
15
מי שנוכח בכל מערכת הבחירות הזו הוא שהשמאל מנופף בדגל ממשלת חילונים וכו&#039;. כך שאפי&#039; להעלות רעיון זה על הדעת הרי זה בגדר טפשות גמורה וד&quot;ל
נהור אזולאי27.09.19
14
כתבתו של גואל ועקנין מגמתית ומטעה. הכתבה מצביעה על מצוקה וחשש שנת יהו יפקיר את השותפות הטבעיות, טבעיות כל עוד הוא זקוק להן. בעבר, ביבי לא היה זקוק לשותפות הטבעיות, אלא ללפיד, אז הקים קואליציה עם לפיד. החרדים בלחץ שבקדנציה הבאה לא ישותפו בקואליציה. באופוזיציה קר מאוד. אין תקציבים, אין כוח. אין גובי
יוסף 27.09.19
13
עוד שסניק (דובר דרעי בדימוס) שמחפש להביא עלינו עוד אוסלו ועוד אלפי נרצחים וגם על הדרך כופר בתורת משה... מעניין ששסניקים צמאי דם בדיוק כמו אחיהם הערבים. תעשו להם בדיקה גנטית כמו לרוסים לפני אישור יהדות
דוגרי27.09.19
12
אם אתם לא ימין למה שנבחר בכם לא תעברו את אחוז החסימה
שלום27.09.19
11
כותב הטור לא שמע על המושג "כפיות טובה", יל'ה לך לחבק את יאיר לפיד
לוינסון27.09.19
10
מי שכתב את הטור הזה פשוט חצוף וכפוי טובה, להגיד ש'נתניהו דואג רק לנתניהו' אחרי שהקדיש את כל חייו (בשונה ממך) לעם ישראל, גם אם אתה לא מסכים אתו בהכל זה טמטום מוחלט, ובכלל הימין מחבק כרגע את החרדים הרבה יותר מהשמאל שהפך לשמאל אנטי דתי הרבה יותר ממדיני, ככה שגם אם תרצה לרוץ לזרועות יאיר לפיד ובל"ד הם י
אשר וויס27.09.19
9
אם אתה רוצה תהיה שמאלני. אבל הציבור החרדי רובו רובו ימני. כי ימני זה יהודי וחנופה לאויב הערבי זה לעבור על לאו "ולא תחנם" התורה היא מאוד ימנית אגב. אפילו ימנית קיצונית.
דוד 27.09.19
8
שמאלני אינו יהודי!!! שמאל ודת זה דבר והיפוכו!!!
המחנה הלאומי27.09.19
7
תפסיקו לגרום לנו להתחרט על הצבעתינו. חשבנו ששס חזרה להיות ימנית מה שמשקף רצון בוחריה!!!
לא נשכח לא יסלח26.09.19
6
נתניהו טוב רק לנתניהו? אדם שכל חייו נותן הכל למען עם ישראל עסוקים כל היום בהכפשות חסרות כל בסיס עליו ועל משפחתו
ליאור 26.09.19
5
זה בידיוק הסיבה שלא הצבענו אני וכל משפחתי למפלגה חרדית אנחנו עם עמדות ימניות ובגלל דעות של אנשים כמוך פיחדנו להצביע ג ולמצוא את עצמנו עם ממשלת שמאל
ישראל 27.09.19
הוא שסני'ק ג' התחייבה לשמירה טוטאלית על שטחי ארץ ישראל, חבל שלא הצבעת ג'-בגלל אנשים כמוך ג' ירדה ל7 וחבל
יאיר29.09.19
4
דבר ראשון אין היום מפלגות שמאל כידוע, רק שאריות של מפלגת העבודה הבזויה המחלפה את ראשיה כגרביים, ודבר שני כל שנאת הדת גדושה בשמאל בצורה מבחילה.. כך שהימין ביחס אליהם הוא ממש נהדר... כך שכל הכתבה....
אבא 27.09.19
3
גיבובי מילים עם טיעונים חסרי משמעות. חשבתי שאתה עיתוני רציני. גרמת להקיא בפעמים הבאות אם חלילה אשמע אותך מעל גבי גלי האתר. אין סוף הרכנת ראש בפני מבזי ה' ואין סוף יריקות בפרצופם של יהודים תמימי דרך וישרים כמו חב"ד ותלמידי הר המור. בושה וחרפה
חרד אמיתי27.09.19
2
ב־1999 נבחר אהוד ברק לראשות הממשלה, אך לא היה רוב למחנה המרכז־שמאל, והממשלה כללה את מרצ, המפד"ל, ש"ס, יהדות התורה וישראל בעלייה. על שריד הטילו להשלים עם מינויו של סגן שר מטעם ש"ס, משולם נהרי, ויוסי הבטיח להתייחס אליו כאל "עציץ בחדר". עד מהרה נתגלעו ביניהם קשיים רבים, בין השאר על תקציבים למערכת החינו
עובדות27.09.19
1
קואליציה בלי חרדים בשנת 2013 היה אשם נפתלי בנט בלבד
ספרדי26.09.19
דיוק קטן- היו אשמים בה לפיד+בנט
נתנאל כ.02.10.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"

ישי כהן | 04.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24