כיכר השבת

התחיל במאבק על חנוכייה

הטלטלה ב'מעלות' נחשפת: המשב"ק תובע ירושה פרטית

ישיבתו של הגר"ש עומדת בפני טלטלה, בדיקת 'כיכר' העלתה כי לא מדובר רק על המבנים, אלא שהמשב"ק הספיק להסתכסך עם האחים וטען כי הגר"ש הקנה לו את הירושה בקניין סודר (ארץ)

55
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"ז בתשרי | 26.10.19
ר' שמואל בפתח הבניין בשערי חסד
ר' שמואל בפתח הבניין בשערי חסד (צילום: באדיבות המצלם)

טלטלת הנדל"ן בישיבת 'מעלות התורה' מול משפחת רייכמן היא לא הדבר בהא הידיעה המטריד את הנהלת הישיבה, בימיה הטובים יכולה היתה הישיבה להעתיק את משכנה למבנה סמוך, או לעבור לשכונה אחרת בירושלים, המאבק האמיתי מתנהל על עצם קיומה של הישיבה, מייסד הישיבה הרב משה ויסלובסקי היה העוגן הכלכלי של הישיבה, מאז שעזב המצב הכלכלי והרוחני בישיבה בכי רע.

הסיקור המלא ב'כיכר השבת', סביב פרשיית 'מעלות התורה'>>>

יודעי דבר הלומדים ב'מעלות', אומרים ל'כיכר השבת', כי "יתכן והמאבק הנד"לני מיותר משום שבלי קשר לתביעות של משפחת רייכמן - הישיבה בסכנת סגירה בגלל הסכסוכים הפנימיים הקשים".

אברך הלומד בכולל של ישיבת "מעלות התורה", במשך למעלה מעשור שנים מספר ל'כיכר השבת': "מיד אחרי פטירת מרן זצוק"ל, חיפשו דמות תורנית רצינית שתשמש ראש ישיבה, עלה שם של ראש ישיבה ידוע שהסכים להגיע לשמש ראש ישיבה, הרב משה ויסלובסקי שייסד את הישיבה יחד עם מרן זצ"ל סיכם הכל עם אותו דמות תורנית מכובדת".

יוסף פטרוב בכניסה לבניין הפנימיה עם הגר"ש (באדיבות המצלם)

דא עקא, לתדהמת האברכים והבחורים, אומר אותו אברך: "עוד באותו יום הודיע יוסף פטרוב שללא ספק היה גם משב"ק וגם חברותא של הראש ישיבה זכרונו לברכה - שלא פחות ולא יותר הוא עצמו יהפוך לראש ישיבה, בהתחלה התייחסנו לזה כבדיחה אבל הידיעה הופיעה בעיתון 'הפלס' שפטרוב הוא השולט בעיתון ופרסם בעיתון שהוא הראש ישיבה. במקביל על מכתבי גדולי ראשי הישיבות הצטרף פטרוב כשווה בין שווים לצד תלמידי חכמים הגדולים ממנו ביובל ויותר".

הסיבה לעזיבתו של מנהל הישיבה הוותיק

האברך ממשיך ומגולל את ההתרחשות: "המנהל והמייסד הרב ויסלובסקי החליט לאפשר את המינוי המגוחך כדי לא ליצור קרע מיידי אחר הפטירה, אולם הסדקים החלו לצוץ, טענות על הפקרות רוחנית בשולי הישיבה וטענות על ניידים לא כשרים אצל כמה בחורים נתקלו באדישות מצד פטרוב שמטבע הדברים דמותו לא הרתיע את הבחורים, והיה חסר דמות שתיצור משמעת מסוימת יחסית לישיבת 'מעלות' שלא דוגלת בסדרים קבועים. גם השיעורים והתפילות הפכו לבדיחה. היתה הרגשה של פירוק מוחלט. עד שהרב ויסלובסקי עזב, כאשר הוא עזב החלו גם בעיות כלכליות בישיבה".

ל'כיכר השבת', נודע כי הפיצוץ המרכזי בין המנהל הוותיק - ויסלובסקי לפטרוב אירע בעת שהגיע הדרישה מרייכמן לקבל את הבנין, בעוד ויסלובסקי מצדיק את רייכמן וטוען כי זוכר היטב את פרטי ההסכם, ואין שום מקום לדיון בנושא, אך פטרוב לא התכוון לוותר ותיכנן לצאת למאבק משפטי, בהנחה שרייכמן לא ירצה להיגרר לזה".

ישיבת העמותה הגורלית

בישיבת עמותה שהתקיימה בחודש סיון תשע"ט הוחלט על דעת כל חברי העמותה, שביניהם נמצא גם יוסף פטרוב, כי פינוי הבניין לצורך מכירתו והעברתו לידי כונס נכסים על מנת לשלם את החוב לרייכמן העומד על סך של כ19 מיליון ש"ח, לטובת המשכיותה של הישיבה, הרב רייכמן הציע בשעתו שהוא ישלם את הפער בין שווי הבנין לסכום החוב, בתוספת תרומה הגונה לבניית בנין לישיבה בעיר בית שמש וכד', - ובשעתו פטרוב חתם על מכירת הבנין בסיכום הנ"ל, אלא שלאחר זמן פטרוב הפך את עורו.

המכתב עליו חתם יוסף פטרוב לפינוי הישיבה (מתוך אתר העמותות של ישראל "גיידסטאר")

בחורים ב'מעלות' מסבירים ל'כיכר השבת': "הסיבה שככל הנראה פטרוב החליט לחזור בו הוא לאחר שהבין שהמשך הישיבה במקום אחר שהוא לא שערי חסד, זה כבר לא "מעלות", ולדבריהם רק בוגרי "מעלות" יבינו את העניין".

"ויסלובסקי הקשיב לטענות שלנו אך בד בבד אמר לנו כי אמנם יש משהו בטענה זו, אך בכל מקרה צריך להיות ריאלי עם הנתונים, ולמעשה הבנין התקבל בשעתו בהלוואה, והראש ישיבה חתום על חובת החזרתו לבעליו".

אברך הלומד עדיין בכולל הישיבה מצדד במפתיע בעמדת ויסלובסקי וטוען לכיכר השבת: "זה מצחיק שנטפלים לבניין, מהרגע שר' שמואל נפטר הישיבה כבר לא "מעלות" וזה לא מעניין המיקום שלה, אין הבדל לבחורים היכן ממוקמת הישיבה אחרי פטירתו של הגר"ש".

המאבק על הירושה הפרטית

מסתבר, כי הסיפור אינו פשוט ולא מדובר על סכסוך רק על בניין הישיבה, בדיקת 'כיכר השבת' העלתה כי מלבד המינוי העצמי של החברותא והמשב"ק - יוסף פטרוב, לראש ישיבה.

גורמים בסביבתו של פטרוב טוענים: כי "הלכה למעשה הוא נחשב לבן של הגר"ש אוירבך זצ"ל ועל כן הוא היורש היחידי של ראש הישיבה שלא הותיר זרע של קיימא ואחיו הגאונים שיחיו שהם יורשיו החוקיים היחידים, לא יכולים לתבוע את הירושה".

החנוכייה בה ר' שמואל הדליק מחוץ לביתו (ארכיון 'כיכר')

כך למשל התעוררה סערה בחנוכה האחרון, כאשר החנוכייה של הגר"ש זצ"ל שהיתה אמורה לעבור לאח הגאון רבי עזריאל - עוכבה על ידי המשב"ק והחברותא בטענה כי רק הוא היורש.

ולדבריו, אלו שהיו מעורבים בפרשה הטענה הייתה: "כי לא ראוי שר' עזריאל שהרבה בחיי הגר"ש לערער על סמכותו וגרם לו עוגמת נפש מרובה כעת יירש אותו".

עוד מקרה קרה מיד לאחר הפטירה של הגר"ש, אז טען יוסף פטרוב לבעלות על הספר תורה האישי של הגר"ש, כמו גם על ספריו וכתביו, בטענה שראש הישיבה הקנה לו אותם בחייו בקנין סודר.

היורשים, קרי אחי הגר"ש שפקפקו באמינות דבריו לא רצו להיכנס למאבק מולו, ובחרו להבליג על הדברים, תוך כדי שהם מוסרים מודעה שאין בשתיקתם מחילה על כך. כעת, לאחר שהם מבינים שטענתו של פטרוב שהינו היורש היחידי כאן, הם מבינים שאין מקום לתת משקל של ממש לדבריו על מתנת ראש הישיבה אליו בחייו.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי חלק מהאחים מתכננים להגיש בימים הקרובים תביעה בבית דין כנגד יוסף פטרוב בדרישה שיחזיר את כל מה שלקח מבית הגר"ש. כמו גם את הספר תורה שבינתיים תרם אותו בהשאלה לבית כנסת באיזור מגוריו.

מטעם משפחת רייכמן נמסר במענה לפניית 'כיכר השבת': "כל נושא המכתבים הוא נושא תעמולתי בלבד. אין בו שום נושא הלכתי או חוקי. נכון, המציאות כרגע שיש מכתב של האחים לקיום ההסכם באופן מיידי ויש מכתב של ר' עזריאל נגד".

"כל אחד יפרשן לפי הצד שהוא תפס מלכתחילה ואפשר לדון בלי סוף מי רימה את מי ומי הוא הסנילי שלא ידע על מה הוא חותם".

הנושא הוא פשוט מאוד, אומרים הרייכמנים: "ישנו הסכם הלוואה מאוד ברור ומאוד חד משמעי. ישנו שיעבוד יחיד ובלתי חוזר על הנכס. חתום עליו ראש הישיבה זצוק"ל. כל הטענות נגד קיום ההסכם נובעות ממקום מאוד פשוט של אדם שהיה במרכז העניינים כל עוד שמרן היה חי ועתה לדאבונו נותר ללא השפעה ציבורית וכמעט בלי ישיבה כשרשומים אצלו כ 40 בחורים שרק 13 מהם מגיעים לבית המדרש... ".

"כנראה שהוא חושב יחד עם שותפו שע"י הקדשת מלחמה נגד ההסכם שרבו חתום עליו הוא יחזק את מעמדו. במיוחד אם הוא יצליח לשכנע את הציבור שזהו עוד שלב במלחמת הקודש שבין בני תורה לדגל התורה...".

"בכל הטענות הם שוכחים דבר אחד. מרן ראש הישיבה זצוק"ל היה ענק שבענקים שאין לנו כלל מושג ברום מעלתו. בכל טענותיהם הם הופכים את מורם ורבם שאת מקומו הם מתיימרים למלאות לאדם טיפש שלא ראה את הנולד ושיכלו לסובב אותו לפי אינטרסים צרים של אנשים אחרים. עפ"ל. מרן זצוק"ל ידע שאין המשך וחזה בעיני קודשו את מה שיהיה אחרי עוזבו אותנו לאנחות ובדיוק את זה הוא רצה למנוע".

'כיכר השבת' פנה מספר פעמים ליוסף פטרוב כדי לקבל את תגובתו: "יום שישי היום, הזמן קצר אני ממש לא יכול לדבר עכשיו, מצטער". הניסיונות להשיג אותו במוצ"ש עלו בתוהו, ברגע שתגיע התגובה 'כיכר השבת' יעלה אותה ככתבה וכלשונה.

החנוכייה בחנוכה תשע"ט בביתו של אחיו ר' עזריאל אוירבך (באדיבות המצלם)
תוכן שאסור לפספס
55 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
48
תפסיק לחרטט החלאת אדם הזה היה מעונין בכוח ורק כוח וחבל שאתה מבזה את עצמך עם הקינין סודר הזה וחוץ מזה שהרייכמנים לא מעונינים בפירעון חבבי יש הסכם
שמעון27.10.19
47
בהצלחה לשני הצדדים!!! שיהיה להם בייחד המון הצלחה ולנו שמח....
לוי27.10.19
46
משתלט על הירושה, על הישיבה, ועל דעת רבו. והכל באמתלה של 'תיירה' פראק וזקן. בן אדם אומלל שמשווע לטיפת כבוד ובדרך רומס כל מי ומה שנקרה בדרכו. אוי לאותה בושה.
בני ברקי קלאסי26.10.19

הצגת כל התגובות

45
חבורת רשעים ארורים מקבלים את העונש בעולם הזה
יהודי26.10.19
44
ככה זה כשנתנו לאדם כל כך לא מתאים להיות ראש הישיבה!
אני26.10.19
לא רק לא מתאים אלא איש אלים ומאיים על רבנים וגדולי ישראל, כשהרושיבע זצ''ל היה חי עוד היה ממתן אותו עכשיו כולם מפחדים ממנו
ה' ירחם26.10.19
43
כבוד התורה!!! הגאון הגדול רבי יוסף פטרוב שליט"א ידו לא משה מתחת ידיו של מרן רבי שמואל זצוק"ל. איש סודו ואמונו בלימוד התורה ובשאר כל העניינים. הכתבה מגמתית וחד צדדית פוגעת ומתריסה ממש מתחת לכל ביקורת. לא מתאים לכם התנהלות שכזאת בהבאת דברים באופן כל כך לא ענייני.
מוטי30.12.20
42
קרח ועדתו , כל הפלג זה מחלוקת
אבי27.10.19
41
העצניקים הם פשוט בדיחה מהלכת, לתת לפטרוב להיות ראש ישיבה, בדיחה כזו גרועה עוד לא שמעתי מימי.... מה הפלא שיש שם אייפונים חופשי..???? האחים רייכמן צודקים בכל מילה, ואני לא מבין, הם עצניקים? לא נשמע לי.....
מישהו27.10.19
40
היחיד שמבין שם ענין זה הגאון רבש דויטש, שהסביר בעברית ברורה: אם נריב, אנחנו נימחק מהמפה. וזה מה שקורה. ללא רועה כהגרש"א זצ"ל, הכל מתפרק שם לחתיכות ושברי חתיכות.הרצ פרידמן נגד רא דויטש ושמידע נגד השני וויסלובסקי נגד אבריימי פכטר ופכטר נגד נתי גרוסמן נגד דויטש ר' אשר ודויטש ר' שמואל נגד ארנברג וארנברג
קליאבר26.10.19
39
כאחד מהצד אינני מכיר כל כך את הנושא אלא שבאמת מתנהל דין תורה בבית דין של העדה החרדית ומשפחת רייכמן וכן משה ויסלובסקי ובני משפחתו מסרבים להגיע לדין תורה בעוד שהרב פטרוף פנה אליהם כמה פעמים וגם בית הדין כתב עליהם כתב סירבו
א.ב26.10.19
38
מה רוצים מפטרוב הוא מתנהג כמו כל עצני"ק מצוי הם גם מחנכים להתנהג בכוחניות וכ"ו
חלנחי26.10.19
וואו אתה צודק. מכירה היטב את העצניקים אבל לא הצלחתי להגיע להגדרה קולעת כזו. זה ממש נכון. זה חלק מהדי.אנ.איי שלהם.
בול06.11.19
37
סגולה גדולה להגיע למשרה של מרן ראש ישיבה אף שאין לו סמכות ולא הבנה ולא השגה, לומר ג' פעמים ביום במשך שנה. פ פט פטר פטרו פטרוף, ובכך יפטר ויפטר וינצל מכל המעיקים ומתנגדיו לשירותו כמרן ראש הישיבה
הפלס,טיני27.10.19
36
נו כאילו שלפני פטירת הגר"ש, הוא לא היה המאן דאמר היחיד שם, יחד עם חוי מאיר עוד לא הבנתם שמי שניהל ומנהל את כל הפלג הזה, זה קומץ של עסקנים שדברו בשם רבם, וביזו אותו. לכן כל עצניק מצוי מבזה רבנים ומחליט על דעתו מה לעשות
פטרוב27.10.19
35
מזעזע לחשוב שזה האדם ששולט ושלט בפלג ובעיתון הפלס, ובכל מלחמות הפלג בדגל התורה ובגדולי הדור.
אבי27.10.19
34
יוסף פטרוב צא מחיינו, לך לגזול אנשים אחרים בשקט ללא שייגרם חילול השם
שומר הגחלת26.10.19
למה למה מה עשו לך האנשים האחרים שאתה שולח אותו לגזול אותם מה .... אתה לא מבין אתה שולח הוא ילך די לא עשינו כלום
איש27.10.19
33
מאז שהפסיקו עם ההפגנות משעמם להם נורא..
ציפי26.10.19
32
ברכי כהן היא הממשיכה וכל המערער עליה כאילו מהרהר אחר השכינה
ירושלים02.03.21
31
לידיעת העצניקים. ברגעים אלו כביש ז'בוטינסקי פתוח וגם גשר המיתרים לא חסום, אז מהר תרוצו לחסום כי זה ממש חילול ה' שאין הפגנות כבר הרבה זמן...
לב יהודי27.10.19
30
תמשיכו לאכול אחד את השני.. קבוצה קיקיונית,שהולכת להמחק לגמרי מההיסטוריה!
אנחנו נהנים בצד26.10.19
29
ברוך הבא לפונוביז או גור 2 מעתה לכמה דורות תהיה פרנסה לעוד הרבה משפטנים בכירים וכסף רב יילך אליהם במקום לפת לחמם של בחורים ואברכים כמו באחות הגדולה בבני ברק לא בהצלחה לאף צד נמאס !!
אברמלה26.10.19
28
זה מזעזע איך שתמיד בעל המאה מרגיש בעל הדעה כבוגר אמנם תמיד היתה ועדיין יש הערכה גדולה מאוד לרב ויסלובסקי אבל מכאן ועד שהוא יחליט מי מתאים להיות ראש ישיבה אתמהה. ולגבי הגאון האדיר רבי יוסף פטרוף שליט''א כלם יודעים שמה שאמר עליו רבינו הגדול זיע''א מ''ברכות עד עוקצין'' זה כפשוטו וזה מלבד השיעורים הנפל
ללא שם27.10.19
27
לא יאומן פשוט כמה טעויות בעובדות!
מוישה27.10.19
26
מאז ומתמיד ועד עולם נישאר להעריך את מרן הגר"ש זצ"ל ולהצטער על כך שאנשים כמו פטרוב הסתובבו בסביבתו.
עצניק לשעבר27.10.19
25
שבוע טוב
גם אנייי26.10.19
24
יש לחשוש שהרבה מן העצניקים הם חולי נפש כאלה. חושב שהוא רב!! אך יש להתייחס למפורסם פה בע"מ
יוני26.10.19
23
חוצפה לערער על הרב פטרוב שיירש את הנהגת הישיבה ,וגם יירש את דעת מרן שכל מה שהרב שטיימן והרב חיים זו דעת הפלוטיקאים ודעת מרן היא היא דעת האמת , ומה שמצחיק שעל הפישקה של נירות חנוכה מנהל רב עזריאל מלחמה ועל שמרן פטרוב הוא יירש את דעת התורה,והוא הנושא את אש המערכה,והוא דעת התורה זה קיבל?בקיצור על הקנקן
יוסף זזות27.10.19
22
פיר קאשעס: 1. מקרא מפורש: איש כי ימות ובן אין לו ונתתם את נחלתו לבתו. ואם אין לו בת ונתתם את נחלתו לאחיו. האם מי שעומד בראש ישיבה לא יודע מקראות? 2. האם קנין סודר תופש בלא עדים? 3. האם בדין תורה אפשר לבטל תנאים של שטר הלוואה בטענה של אילו ידע? 4. כל המעמיד דיין שאינו הגון כאילו נטע אשרה אצל המזבח.
מוישי27.10.19
21
נו מה יהיה
אליהו ראש ברזל26.10.19
20
יצא המרצע מן השק מי שמיתמר להביות יד ימינו של הגר"ש התגלה אבל ידועני שהריכמנים לא יוותרו
מוטי ברקו26.10.19
19
מ-ג-ל-ו-מ-נ-י-ה
פטרוף26.10.19
18
הפלג המפולג מתפלג לפילוגי פילוגים מתפלגים פלגים פלגים ,,, לשיים שמיים כמובן ..ההקשופעע כמובן..
ההשקופעע והפסל 27.10.19
17
נעבור גם את הגל הזה. הר"י לימד אותנו להתכופף ואז מרוויחים את כל הקופה.
יוסף פטרוב27.10.19
16
רק שלא יחסום את הכבישים
הכל לשם שמיים...26.10.19
15
אכן למעשה ידוע שפירסמו את התמונות של רבי דוב לנדאו שליט"א מראשי ישיבת סלבודקא שהביאו לפניו ארגז אתרוגים מזנים שונים לנענע בהם. ואני בשאלתי...... האם הרב זקס שליט"א והגר"ד לנדאו שליט"א גם מוכנים לאגוד גם בישיבה בחורים מזן חזו"א, ובריסק, ברוורמן, ולפקוביץ, חב"ד, תימנים, ומרוקאים? וכו' וכו' ?????????
עַל זֶה דָוֶה..26.10.19
14
גהינם כלה והוא אינו .....מה שפטרוב וחבר מרעיו עוללו לחרדים בכלל ולבני התורה בפרט אינו דבר שיש ביכולתם לשלם עליו בעולם הזה עצוב בלי גבול......
צופה26.10.19
13
בן רוחני יורש רוחניות בן גשמי גשמיות
חיים29.12.20
12
זה הפרצוף האמיתי של העצניקים, גונבים בנינים, מעמידים קאראוונים על שטחים שלא שלהם, עורכים הפגנות בלתי חוקיות במסוה של קנאות, לא מתייצבים אבל רצים להלשין לבית משפט, בבני ברק הם תובעים לקנוס את ראש העיר על בזיון בית המשפט, ובאמריקה הם מציגים כקנאים שהתנתקו מהמדינה... אספסוף בלי שום הנהגה שגורמים נזק עצ
חיים27.10.19
11
פטרוב ווידר, כמה כפויי טובה שאתם, תעצרו לרגע ותחשבו כמה טובות עשו איתכם ויסלובסקי ורייכמן במשך השנים ואתם ככה מחזירים בשביל בצע כסף? בושה וחרפה
מוישי26.10.19
10
איזה בזיון התורה, הגאון ר' יוסף פטרוף הוא גאון אדיר אשר כל רז לא אניס ליה בקי בכל מכמני תורה לא פחות מגדולי ראשי הישיבות בדורינו
יצחק27.10.19
חחחחחחחחחחחחחחחח
חחח27.10.19
ולמה רק מגיבים אנונימים באינטרנט הם אלה שמעידים על גדלותו????
אני27.10.19
9
למה נראה לכם שמעניין אותנו כל השיקצע הזה???
דודו חפץ26.10.19
8
בן אדם מנסה להשתלט על נכסי רבו באמתלה של 'פראק' וזקן, ועוד מתיימר להיות ממשיך דרכו!! יסמרו שערות ראש כל השומע הזאת. ההשתלטות שלו על הירושה רק מחזקת את העובדה שגם על העמותה משתלט בכוחניות ובמטרות ניבזות. אוי לאותה בושה.
אור ישראלניק26.10.19
7
מה אתם רוצים, יצאו משם חבורת חוסמי כבישים.
יהודה26.10.19
6
מוזר מפילוג לפילוג
פרשן בכיר26.10.19
5
דיברתי על הטענה שרוב הבחורים רצו את פטרוף. עם כמה מהבוגרים. הם נשפכו מצחוק א לא היה בחירות על כך לא שאלו אף אחד מהתלמידים.... ב היו משלחות להרב ויסלובסקי-רק לא הליצן פטרוף הוא אמנם למד הרבה אבל רחוק מלהיות ת"ח ר' שמואל רצה שלא יזלזלו בו כמשב"ק פשוט אבל לא ראה כלל אופציה לתת לו מעולם למסור אפי' חבו
שלמה כהנביץ27.10.19
4
כואב הלב התלמיד של ראש הישיבה התגלה כאדם שמתנהג כנוכל וגנב לאן הגענו?
שרגא27.10.19
3
לא מעוניינים שהרב פטרוב ינהיג אותנו, יש לנו מספיק רבנים חשובים, הבעיה היא כמו שכתוב בגוף הכתבה שבגלל שיש לו שליטה על הפלס הוא יהפוך את זה למלחמת קודש ועי"ז יפלג את הציבור שלנו עוד ועוד (לא די לנו במה שהיה לאחרונה ,שב"ה הציבור בסוף נשאר מאוחד ושומע לדעת כל המועצת כאחד, כאן בשביל בצע כסף הוא יכול להצל
עצניק26.10.19
2
שבוע טוב לכולם
אנייי26.10.19
1
א. זו חוצפה אדירה שאתם אפילו לא כותבים הרב, ומשתלחים כאן בגאון וקדוש, שכל מי שמכיר אותו יודע שהוא יותר גדול בכל התחומים, מהרבה גדולים אחרים כולל אפילו חלק מאלו שאתם מכנים "מרן" (למרות שבצניעותו הוא דווקא לא לובש פראק), ב. אין שמץ של אמת בכל הכתבה, ואי אפשר להתחיל לפרט. ג. הסיפור בקצרה הוא הפוך לגמר
בוגר הישיבה27.10.19
ר"י שגולש באינטרנט?אתמהה? מי יודע את כל הפרטים האלה חוץ מבעל הדבר בעצמו? לציבור יש חוש ריח לזהות מתחזים, וגדול הדור לא נעשים בכח....
אני27.10.19
כל מילה אמת, רק שלרב פטרוב אין אחיינים מתוקשרים
שאול27.10.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם