כיכר השבת

המחלוקות בעיר אלעד

הרב תקף: 'לא רוצים לשמוע לגר"ח אז טוענים 'יענקי אמר''

הדי מערכת הבחירות הסוערת בעיר אלעד עדיין לא שככו - וברקע הניסיון למנות את שי נתן למנכ"ל, תוקף אחד מחשובי הרבנים בעיר: 'בבחירות האחרונות ביזו את כבוד התורה של מרן הגר"ח' (חרדים)

55
יענקי כץ | כיכר השבת | י"ד בכסלו | 12.12.19
מרן הגר"ח קנייבסקי ונכדו
מרן הגר"ח קנייבסקי ונכדו (צילום: Aharon Krohn/Flash90)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

מערכת הבחירות המוניציפלית בעיר אלעד לפני כשנה היו כזכור סוערות במיוחד, אך אם נדמה שהרוחות שקטו במעט, בא הניסיון למנות את שי נתן למנכ"ל העירייה, והסערה פרצה שוב.

עתירתו של נציג 'הבית היהודי', שי נתן, לבית המשפט, הביאה לפסילת מועמד 'דגל התורה' וש"ס, יצחק פינדרוס, מהתמודדות על ראשות העיר.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', ראש העיר פיטר לפני מספר חודשים את מנכ"ל עיריית אלעד, איש 'דגל התורה', זאב קשש, וכעבור מספר שבועות מינה תחתיו את שי נתן. הצעד עורר גם דיון משפטי לאור העובדה ששי נתן מונה ללא צינון הנדרש בחוק, לאור תפקידו הקודם כחבר מועצה. בימים האחרונים משרד הפנים ביטל את המינוי.

כעת אנו חושפים כי אחד מהרבנים החשובים בעיר, רב קהילת 'דרך החיים', הגאון רבי דב רוזין, יצא ביום חמישי בשבוע שעבר, לפני שיעורו היומי, בחריפות נגד מינוי שי נתן, וזאת לאחר שעתר נגד נציגו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

שמו של הרב רוזין, רב הקהילה הליטאית הגדולה ביותר בעיר אלעד, שמונה לתפקיד על ידי מרנן ורבנן הגרי"ש אלישיב והראי"ל שטיינמן זצוק"ל ושיבל"א מרן הגר"ח קנייבסקי, כמעט ואינו מוזכר בהקשרים פוליטיים, לכן מדובר בהתבטאות נדירה מפי מי שנחשב לרבו של אבי שטרן, יו"ר דגל התורה בעיר וסגן ראש העיר.

הרב הוסיף והשמיע טענות קשות ואמר כי ערב הבחירות היו מי שאיימו על הרבנים וראשי הישיבות לבל יגיעו לכינוסי בחירות במעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

הגר"ד גם תקף את אלו הטוענים כי הנכד של מרן שר התורה, הרב יעקב קנייבסקי, הוא מוביל את ההכרעות בבית ואמר "כשיש אזעקות ושואלים את ר' חיים והוא מכריע לישיבות, למה אז לא אומרים 'יענקי, יענקי'?".

"אני רוצה להגיד איזה משהו הרגשה שלי", פתח הרב את דבריו, "לפני שכולם מגיעים שלא יהיה ביטול תורה, זה נראה כאילו פוליטיקה וזה לא פוליטיקה אלא זה כבוד התורה, ידוע שבבחירות האחרונות פה בעיר היה קצת ביזוי כבוד התורה, לא רוצה להגיד פרטים ומה אבל ביזוי כבוד התורה של מרן קודש הקדשים שר התורה הגר"ח קנייבסקי".

הרב המשיך ופירט: "זה התחיל בזה שהתקשרו לכל מיני אנשים, רבנים ראשי ישיבות, שלא יבואו לבית של רבי חיים עם איומים וכל מיני דברים, אבל בעיקר הייתה פה נקודה שמאוד הפריעה לי בחודשיים האחרונים, היה איזה יהודי אחד שלא משנה את שמו, שיש לו אפילו ידידות איתי, הוא אפילו ידיד שלי.

"הוא הלך משום מה והגיש עתירה לבית משפט נגד נציגו של ר' חיים קנייבסקי, נגד יצחק פינדרוס שהיה נציג של ר' חיים קנייבסקי, הוא הגיש נגדו עתירה דבר שלא היה קורה בשום עיר חרדית, וכמובן שכולם התנערו וכל אחד אמר זה לא אני, ואפילו שכולם יודעים מי שלח אותו, הוא הצליח להוריד את נציגו של הגר"ח קנייבסקי".

"ולא משנה מה מו מי, עם תירוצים, כן יענקי לא יענקי, כל הדברים הללו אינני יודע, אני רק יודע דבר אחד, שהיה פה את הסיפור עם האזעקות לפני כמה שבועות, ופיקוד העורף רצה לפנות ישיבות פה, והעירייה באה ל'כנסת יחזקאל' ו'תורה בתפארתה' שיתפנו, אז צלצלו לבית של ר' חיים ור' חיים אמר שאפשר להישאר ללמוד, אף אחד אז לא אמר שזה יענקי, אולי זה יענקי? פה כבר לא יענקי, אתה מבין?".

הרב הוסיף, "בקיצור, אותו בן אדם הלך והגיש את העתירה והצליח בה, עכשיו הלכו ומינו אותו להיות מנכ"ל העירייה, כל אחד מבין את הקשר. אבל עצם הביזיון שמפטרים את המנכ"ל הקודם שהוא היה מינוי של ר' חיים, פיטרו אותו, ושמו את מי? את אותו אחד שהגיש עתירה נגד ר' חיים, נגד נציגו של ר' חיים".

לדבריו, "זה מאוד כאב, ובעיקר מה שכאב לי שכולם שותקים, שקט, אף אחד לא מדבר. בעיר אחרת זה היה קורה? ב"ה הקב"ה עזר, שמשרד הפנים ביטל את המינוי, אני לא חושב שמשרד הפנים יביא לנו את הישועה אבל איך אומרים? קצת 'מידה כנגד מידה' אחד כזה ששלח לעתור לבית משפט נגד מרן קדש הקדשים הגר"ח קנייבסקי, לא חושב שהוא צריך להיות מנכ"ל העיר. יכול להיות שבסוף כן יעשו אותו, בג"צים, אני לא יודע מה יהיה הסוף. אבל כרגע מאוד שמח לי. לפחות משהו. הרגשה אישית שלי. הוצאתי החוצה מה שמעיק לי על הלב".

מעיריית אלעד לא התקבלה תגובה.

שי נתן לא הגיב עד לשעת פרסום הידיעה. תגובתו תתפרסם במלואה כאשר תתקבל.

תוכן שאסור לפספס
55 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
אני לא יודע מי נגד מי וגם לא מעניין אותי אבל אני לא מצליח להבין את אלה שכותבים פה נגד רבנים לא מבין מאיפה האומץ
סתם אחד08.01.20
28
הרב הזה התחיל לבקר את ראש העיר בגלל שמסיבות חוקיות הפסיקו לו את המשכורת .
אריה איינהורן12.12.19
מה נתלונן על לפיד בשעה... רח"ל
אבא 12.12.19
27
מה הקשר בין פוליטיקא לאזעקות, ודאי הגר"ח שליט"א יודע להחליט בפוליטיקא כמו באזעקות, כי בנושא של אזעקות וטילים, אין ליענקי ענין להשפיע, אבל בפוליטיקא ישי ויש לו ענין ונגיעות, ומעשים בכל יום, אז בבקשה לא לדבר סתם, אני מקוה שיענקי אין לו יד גם בארגון של הדברים שנאמרו, חכמים הזהרו בדבריכם.
יוסף12.12.19
הגבת לחבר שלך הכסיל מס' 1
אבא 12.12.19

הצגת כל התגובות

26
רק הרב יהודה בוטבול היחיד שמחזיר את העיר למקום שפוי של בני תורה!!!!!!!!!!
רק הרב יהודה בוטבול13.12.19
25
אין לי כח לקרוא מה שכתבו פה (אבקש את סליחתכם) אבל אני מסכים איתו !!!!!!!!!!!!!!!!!!! האחוזים
הב22.12.19
24
בתור אחד שמכיר את הדברים, רק ר' חיים מחליט ויענקי מוריד לשטח לביצוע. הרב רוזין צודק מאה אחוז. אם ח''ו שי נתן היה נבחר למנכ''ל זה היה חילול ה' נורא. ב''ה שלא עלתה זממם בידם, וכולנו תקווה ששי נתן מבחינה פוליטית שייך להיסטוריה.
אליעזר12.12.19
בתור אחד שלא מכיר את הדברים, בכל מקום שאין גישה אל מקבל ההחלטות אלא דרך "אמצעי", יש מקום לחשש שאותו "אמצעי" יטה את דברי מקבל ההחלטות להנאתו. כדי ללמד דבר זה נכלל מעשה גיחזי בתוך כתבי הקודש.
רפאל12.12.19
ואם לא היית 'מכיר' לא היית מאמין? [גמ' ידועה נתן נתן עיניו.. ]
אבא 12.12.19
סליחה, אבל אינני מספיק שנון כדי להבין את תגובתך. אולי תסביר את דבריך בדרך פשוטה כדי שגם עם הארץ כמוני יבין.
רפאל13.12.19
23
דעת תורה אמיתית רק מרן מזוז מפיו לציבור ישירות ללא עשקנים וללא שחקנים
ברור מאוד13.12.19
22
לא הבנתי את הבעיה, להסביר לרב קנייבסקי שיש טילים זה יותר פשוט , מאשר להסביר לרב את מורכבות הפוליטיקה. הרב לא מעורב בפוליטיקה ולכן בעניין זה אומרים יענקי.
דוד13.12.19
21
מה הוא מקשקש הוא רועד מיענקוש שלא יתן לו להכנס לבית ושיעיף אותו מהרבנות וכבר היו דברים מעולם
יענקי רשב"ם12.12.19
עצניק תסתכל על תגובתי הקדומות
אבא 12.12.19
20
אלעד עיר ואם בישראל, ורב חיים מגיע עד לשערי העיר ונמנע להכנס אולי מטומאת העיר, אז למה שישמעו ממנו עצה ותושיה.
גד12.12.19
אתה "צודק", זה כתוב בשו"ע שאם הרב לא נכנס... גאון חדש לדור..
אבא 12.12.19
19
הוא מעורב בפוליטקה ועוד איך........ מה קרה הורידו לך במשכורת? תפסיק לשנאות ספרדים ותתחיל לקיים את מאמר חז"ל "ואהבת לרעך כמוך"...ואחרי זה תבוא ותטיף מוסר לאנשים.......
ישראל12.12.19
18
חס ושלום לא נחלק אדם מישראל על ר' חיים שהוא קודש קדשים. אלא מאי, יסלק נא ידיו מן הקדרה היענקי, ולא יהיו מרננים עוד 'יענקי'.
יהושע חפץ12.12.19
אבל עצניק איך תרגיע את המצפון שלך שאתה לא שומע בקול הרב?
אבא 12.12.19
מהיכי תיתי שעצניק אני? האידנא כבר לא מיחוורא מילתא מי עולה על מי בתיעוב היענקי עד קישקאותיו, הפלג העצניקי או שמא פלג קוראי הבוס החדש של דודוש. מסתברא טפי שטרול אני, וטרולים - כידוע - לא נולדו עם מצפון.
יהושע חפץ13.12.19
אכן קודש קודשים. אבל היכן בדיוק כתוב בתורתנו הקדושה שאסור לחשוב שלא כמוהו במילי דעלמא?
רפאל12.12.19
שאלה של עם הארץ שאינה ראויה לתשובה כי היא נשגבה מבינתו.
גרמי13.12.19
תורה היא וללמוד אני צריך. אנא הסבר את דבריך בדרך קלה כדי שגם עם הארץ כמוני יבין. וכי קשה אני מתלמידו של רבי פרידא?
רפאל13.12.19
17
חושב שכולנו מטומטמים ולא מבינים מי באמת מחליט????
משה פישר12.12.19
16
כל בר דעת יודע שמרן הרב יענקוש הוא הנהיג הדור...
כל בר דעת יודע12.12.19
תסיים, ולכן אני עצניק בלי מצפון...
אבא 12.12.19
חושב שכולנו מטומטמים ולא מבינים מי באמת מחליט.
חושב שכולנו????12.12.19
15
משום מה יעניק הוא זה שנכנס לרשימת 100 האנשים המשפיעים של השנה, ולא סבא שלו. מה זה אומר???
איש יהודי12.12.19
צע"ג, אלא מוכרח שתוריד את הכיפה.. אמונת חכמים שלך לא גבוהה במיוחד...
אבא 12.12.19
מה הקשר? הנדון כאן הוא לא "אמונת חכמים" אלא "אמונת נכדי חכמים" שזה ענין שונה לגמרי.
רפאל13.12.19
14
מעניין , זכותו של כל תושב למנוע מיצחק פינדרוס מלהיבחר לראשות אלעד ובכלל אין זכות לרב קנייבסקי לקבוע !!!! מנהיגי העיר אמורים להיבחר על ידי התושבים ולא על ידי הרבנים וכך היה כל הדורות . ואלמלי מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו //// ואם פינדרוס שונא עצניקים זכותם למנוע ממנו את ראשות העירייה .
יהודה 13.12.19
13
ואבי שטרן מתנהל לפי בת חן! ולא שום רב.
אלעד12.12.19
12
כבוד הרב חושב שכולנו מטומטמים ולא מבינים מי באמת מחליט
Aladdin12.12.19
אתה גוי? למה אתם חותם בשפה של גויים.
אבא 12.12.19
כתבתי בלשון הקוידש . תלמד לקרוא בור והעם הארץ.
Aladdin12.12.19
אתה כתבת כמו שייגעץ, ואצלך בור זה מי שלא יודע אותיות באנגלית.. אצלי בור זה מי שלא לומד תורה [ביחד עם קנייני התורה..]
אבא 12.12.19
11
אין על הרב רוזין אמר דברים הקורבנות
תושב העיר12.12.19
רפואה שלמה לרב
חושן12.12.19
10
הפלג הירושלמי הוא זה שעומד מאחורי הפנייה שהוגשה לאייל כהן, מנהל הבחירות באלעד - בדרישה לפסול את מועמדותו של יצחק פינדרוס לראשות העיר אלעד, זאת לאחר שחוקר פרטי בדק וטען שפינדרוס מקיים את מרכז חייו דווקא בעיר ירושלים - ובשל כך ביקש לפסול את מועמדותו. לתלונה שהוגשה נגד פינדרוס צורפו גם עשרות חתימות של
ניר12.12.19
9
לא מבין את המשוואה של הרב, במחילה מכבודו, בנושאים פוליטיים יש ליענקי סיבה ורצון להתערב, ולכן יש חשש כבד או אף יותר מכך שההחלטה באה מכוחו [מבלי לפרט באילו דרכים הוא משתמש, למען כבודו של ר' חיים] אבל בנושא של העתקת ישיבות בזמן אזעקות, אין סיבה לחשוב שיענקי יתערב, ולכן לא אומרים שזו החלטה שלו, כל כך פש
ישראל12.12.19
ואולי יותר פשוט כאן יש לך יצר הרע גדול, וכאן אין לך? אה, על זה לא חשבת..
אבא 12.12.19
8
אני מקווה שהרב הנ"ל לא משתמש בסרות האלה ללימוד ולפסיקת הלכה כי אם כך המצב ... מה הקשר בין אזעקות לפוליטיקה????! איזה אינטרס יש למרן נסיך התורה יענקי קנייבסקי בקשר לאזעקות למה שיגיד כך או כך. אבל בפוליטיקה ומינויים הואהא..... כמה אינטרסים יש! כמה כסף וטובות הנאה. גם הוא צריך להתפרנס לא????. חוץ מזה פ
איש13.12.19
7
גם הרב הזה מאלעד קיבל מיענקי פקודה לומר את הדברים? כבוד הרב, אתה כנראה שקוע בלימוד, אבל אם יצא לך להציץ החוצה מהגמרא, בעיניים פקוחות, תיווכח שברחוב רשב"ם 23 נמצאים - כבוד מנהיג הדור, ולצידו הסבא שלו.
ליטאי12.12.19
עז פנים, דום בפני תלמיד חכם נשוא פנים, איש אמת שאינו חת מפני איש. גם אם אתה חושב שאתה יודע את המציאות טוב יותר, תדע שהרב רוזין אומר את האמת שבליבו גם אם זה לא פופולארי. גם אם אתה סבור שהוא טועה בדבר זה, של נעליך.
וילנא12.12.19
אולי תהיה כתב אצל יאיר לפיד שניכם מדברים באותו סגנון...
אבא 12.12.19
6
יכול להות שבמקרה דנן הרב הצדיק הזה צודק, אולי, למרות דבריו התקיפים אני לא בטוח מה היא האמת, כמו שאף אחד לא באמת יכול לדעת, אבל את זה אי אפשר להכחיש שהמציאות הזו שנקרא יענקי יענקי היא מציאות נכונה לצערנו, אז גם אם במקרה זה הדבר אינו נכון, אין שום תלונה על מי שלא מאמין וחושב שגם כאן זה יענקי יענקי, זה
בן יהודה12.12.19
5
כך נראת צביעות ,, נכון ומאוד אלו הדברים הבאים ונכנסים לגדולי ישראל ע"י אי אלו עסקנים , ולצערינו הציבור כבר לא מאמין לשום דבר !!! זה לא חדש לצערינו כך אלו הדברים יותר מ 2 עשורים , וכן כן העסקנים קנו את זה בהתנהלותם הקלוקלת .. בושה וחרפהההההההה .. בכול מקום פוליטי הם משארים אחריהם אדמה חרוכה , רק נ
בני12.12.19
4
כל בר דעת יודע שלמפלגת "דגל" אין הנהגה רוחנית והיא נשלטת על ידי עסקנים ונכדים, והציבור הוא כצאן ללא רועה, לכן העברתי את תמיכתי לתנועת בני תורה שסימנה עץ, שהיא מתנהלת על פי דעת תורה והרבנים עצמם מנהלים את התנועה שזוכה לקדש שם שמים.
יוני12.12.19
לכן הרבנים שלכם מפולגים ובחור שהלך להפגנה הגר"א דויטש העיף אותו.... פשששש איזה הנהגה!!!!
בן תורה12.12.19
תפסיק להיות תינוק.
אבא 12.12.19
3
"לא רוצה חלילה לפגוע... כל ישראל חברים כמובן... אבל יימח שמו החתיכת כופר הזה שהעיז לומר את האמת על הפרחחון שלנו הינוקא השובבון פינדרוש..." כן כן כמה אהבת ישראל כמה "לא פוליטיקה" ממש...
יאללה גם כן12.12.19
2
תיקון טעות "יענקוש"
רחל12.12.19
רחל אויערבך או ברקוביץ. או פרידמן
אבא 12.12.19
1
לא קראתי את כל הכתבה הארוכה כמו שרוך.. אבל באמת הכל זה החצר המטונפת שמסביב לרב הקדוש!!
חצר מטונפת!!12.12.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24