כיכר השבת

סוער בבני ברק

מלחמת הכשרויות עולה שלב; שלושה אולמות החליפו כשרות

שלושה אולמות ותיקים בבני ברק ערקו מ'כשרות הרב לנדא' לטובת כשרות 'שארית' הליטאית, והצעד מחריף את מלחמת הכשרות בעיר. ומה פשר תגובת הגרש"צ רוזנבלט? (אקטואלי)

57
יענקי כץ | כיכר השבת | א' בטבת | 29.12.19
רבני בני ברק הגרש"צ רוזנבלט והגרי"א לנדא
רבני בני ברק הגרש"צ רוזנבלט והגרי"א לנדא (צילום: באדיבות המצלם)

שלושה אולמות וותיקים בבני ברק ערקו בימים האחרונים מ'כשרות הרב לנדא' לטובת כשרות 'שארית' הליטאית שעלותה זולה יותר. רבני העיר החסידיים - זועמים, ואילו הגרש"צ רוזנבלט, הליטאי, הודיע כי הוא מסיר אחריות מהמהלך למרות היותו חבר בד"צ גם בכשרות 'שארית'.

קוראי העיתונות החרדית המפלגתית רגילים למודעות המופיעות חדשות לבקרים מטעם כשרויות שונות המבהירים על הסרת הכשרות מבתי עסק שונים 'וידע הציבור ויזהר'. בפועל, ברוב המקרים, מדובר בהחלטה של בעל העסק לעבור לכשרות מהודרת אחרת ולא בבעיות כשרות שהתגלו.

הבוקר (ראשון) נחשפו הקוראים בביטאוני אגודת ישראל - 'המודיע' ו'המבשר', לסדרת מודעות מטעם כשרות הרב לנדא ומטעם רבני העיר החסידיים שחושפות את הטלטלה שעוברת על הכשרות בעקבות מעבר שלושה אולמות לכשרויות אחרות.

במודעות תחת הבלנק של רבני העיר הגרחי"א לנדא והגרש"צ רוזנבלט נכתב כי הם מזהירים את הציבור מאחר והוסרה ההשגחה מאולמות 'כתר הרימון', 'קונקורד', ו'נאות ירושלים'. מדובר בשלושת האולמות שהיו במשך שנים תחת כשרות הרב לנדא, וכעת עברו לכשרות 'שארית'.

במודעות, תחת הכותרת "הופסקה ההשגחה" נכתב עוד "וידע הקהל ויזהר", כי אין אפשרות לעריכת שמחות ע"י קייטרינג שבהשגחתנו באולמות הללו.

במודעה נוספת המתפרסמת הבוקר עליה חתומים רבני העיר החסידיים נכתב: "בעניין האולמות 'כתר הרימון', 'נאות ירושלים', 'קונקורד' בבני ברק שעברו לכשרות חדשה. הננו להודיע בשער בת רבים, כי רבני קהילתנו וקהל עדתנו אינו משתייך בשום צורה שהיא לבד"ץ זה. ואנו רואים בחומרה רבה את מהלך זה הפוגע פגיעה חמורה ברבנות ובצביון העיר בני ברק. וידע הקהל ויזהר שלא ליתן יד לפירצה זו".

על המכתב החריף חתמו הגאונים רבי יעקב מאיר שטרן, רבי חיים צבי שפירא, רבי אריה זילברשטיין, רבי מרדכי צבי גרינפלד, רבי ישראל ברזובסקי ורבי עקיבא סופר, רבי אליעזר דוד שפירא, רבי יוסף מאיר מושקוביץ, רבי יוחנן הלטובסקי, רבי יוסף צלר, רבי אהרן רייך, רבי יוסף צבי בינט, רבי יוסף מרדכי שלומון, רבי יצחק אייגר, רבי יחזקאל דרברמדיקר ורבי יחיאל מיכל פרידמן.

מכתב נוסף מפרסם הרב הליטאי בכשרות הרב לנדא, הגרש"צ רוזנבלט, בו הוא כותב ומבהיר" "בעניין האולמות בבני ברק שעברו לכשרות 'שארית ישראל', הנני להודיע כי הדבר נעשה נגד רצוני ואין לי שום אחריות על האולמות הנ"ל".

ל'כיכר השבת' נודע כי מאחורי הקלעים מתנהל מאבק עסקי ולא פוליטי, שכן מנהלי האולמות שהיו במשך שנים רבות בכשרות הרב לנדא, החליטו לעבור לכשרויות אחרות, וזאת לטענתם בשל שיקול כלכלי קר של הוזלת עלויות.

האולמות קיבלו את כשרות 'שארית' הליטאית וכך הם יציעו שירות לציבור בעלות זולה יותר, כאשר בנוסף תינתן האפשרות להביא קייטרינג של כשרויות נוספות, כדוגמת 'קהילות', עבור הציבור החסידי שיהיה מעוניין בכך, אפשרות שלא קיימת תחת כשרות הרב לנדא.

מי שנמצא בין הפטיש לסדן ולראשונה בוחר צד פומבי, הוא הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, שמכהן כחבר רשמי בבד"צ 'שארית ישראל' ומאז מהלך האחדות במינויו לרב העיר לצד הגרחי"א לנדא, ניסה ללכת בין הטיפות ולשמור את מעמדו גם בכשרות הליטאית.

הבוקר, כאמור, מבהיר הגרש"צ רוזנבלט כי המהלך של 'שארית ישראל' להעניק כשרות לשלושת האולמות נעשה שלא על דעתו וכי למרות היותו חבר בד"צ הוא אינו לוקח אחריות על הכשרות באולמות הללו מכאן ואילך.

פרט מעניין נוסף הוא שהביטאון הליטאי 'יתד נאמן' נמנע מלפרסם את המודעה של הגרש"צ רוזנבלט, כמו גם את המודעות האחרות.

תוכן שאסור לפספס
57 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
44
בטח למה לא עכשיו צריך לחלק את האגרות בין שתיים 1 לנדא. 2 תוספת מס שבח למה שיהיה זול. אדם שחלק על הרב אלישיב שמסר נפשו על שארית, והוא והחברים שלו עשו הכל כדי להרוס היום יושב בשארית, הרי זה הזוי, היום זה יותר מובן. יושב בלנדא, יושב בשארית (עם כפיה בלי כפיה) ושארית ולנדא רבים והוא גם פה וגם שם, שוב הזו
תימני31.12.19
43
גם לנאות ירושלים וקונקורד היינו וזה הסוף שלהם. גם כך האולמות והאוכל לא היו משהו מענג. אוכל שמחממים כל השבוע
אמיר29.12.19
42
לא בטל שום ארוע בנאות בודאות
מזכיר 29.12.19

הצגת כל התגובות

41
ביטלתי כעת את האירוע בנאות ירושלים
יואל29.12.19
לא בוטל שום ארוע בנאות ים
מזכיר 29.12.19
40
הרגע יחד עם המחותן שלי ביטלנו הזמנת האולם נאות ירושלים לחתונה שתכננו לעשות שם סוגרים עם אולם אחר בהכשר הרב לנדא
ביטלנו29.12.19
איפה תעשו? בכליל מלכות?😂
מור29.12.19
לא בוטל שום ארוע בנאות
מזכיר 29.12.19
לא בוטל כי אין שם כמעט אירועים אולי אחד לשבוע
ממע31.12.19
39
צעד התאבדותי של בעלי האולמות שלא עוד הרבה זמן יחזרו בהם מחוסר לקוחות!
משה29.12.19
38
כל דבר שבקדושה הסטרא אחרא נלחמת בו, ככל שהמלחמה חזקה יותר, מראה כמה קדושה ויראת שמים יש בצד השני. הרב לנדא נלחם על צביון העיר, ועל רמת הכשרות העולמית!!! אם כשרות הרב לנדא תרד חלילה, כל הכשרויות בעולם ירדו, ואין בכלל ספק בענין, כשרות הרב לנדא היא שם דבר עולמי!!! לא בטוח שהאולמות יפגעו כלכלית, מה ש
כשרות = אמונה29.12.19
37
כשרות שארית בעצם נקלעה למצב שאין לה הצדקה. מכיוון שיש היום כשרות עירונית מאוחדת של חסידים וליטאים בראשות הרב לנדא והרב שבח רוזנבלט. וכל ההקמה של שארית היתה כביכול במסווה של כשרות ליטאית 'מחמירה' , כאשר לצערי נתבררה כהכי מקילה.. ולכן 'שארית' שהוא גוף עסקי וריווחי לכל דבר לא מוכן לסגור את עצמו . ומנס
יודע29.12.19
36
לא יתכן שמנהל הכשרות שינפלד מחזיק בבלעדיות בכבדים ולא תמיד יש סחורה דבר שני הכל מתנהל תחת ספקים בלעדיים הבשר מגיע למחירים בשמיים יש סחורה מהיבוא שנמצא כבר מתקופת החגים במחסנים של הרב לנדא שלא רוצה לשחרר כדי שהמחירים ימשיכו להיות בשמים מעניין שמסר 4 יש להם אבל מס 5 אין כדי שימחרו בחניות במחיר 120 שח
מכיר את העניין 29.12.19
35
האולמות האלה הולכים להפסיד בגדול, חבל. מהלך גרוע בעליל.
חיים29.12.19
מהלך השלום סוף סוף ליטאים וחסידים יכולים לחיות יחד בצורה טובה!!!!! בצורה של שלום עוד כל האולמות בבני ברק ילכו על הקונסםט הזה הרב מרציאנו וקיסטר כה לחי
מוישי 29.12.19
כל הבדצים בעיקר כסף
דוד29.12.19
34
נמאס כבר מהצביעות הזו!!!!! רודפי בצע על גב הציבור
כסף כסף כסף15.01.20
33
מענין הוא לא אחראי על מה שקורה שם אבל הוא לא התפטר. מענין מה הוא והחברים שלו אוכלים. לנדא בלט. שארית. קהילות. חבורה. או לא זה ולא זה, הם אוכלים רק מה שהם שוחטים ובודקים, אבל יאמרו לכולם מה לאכול, בדיוק כמו רב ראשי שחותם על רבנות ולא אוכל, לעמך שלא מחמירים מספיק רבנות. לעמך שלא מעשרים את המלח מספיק א
אחדד31.12.19
32
רבנים חבד וליטאי יחד זה כמו מים עם שמן חייבים להוסיף עוד רב נוטרלי
בית דין בני ברק30.12.19
31
עוד מעט יפתח אולם רב מחפוד כולם יסגרו
אוטוטו29.12.19
30
דוד שלי היה עורך חתונות ובר מצוות בכתר רימון. אבל עכשיו הם מפסידים לקוחות. ספרדים לא נוגעים בכשרות שארית ישראל.
אמיר29.12.19
29
לא מבין למה זה "מלחמה"?! כשרות כמוה ככל עסק כל אחד יכול לפתוח וכל אחד יכול לעבור ולהחליף כשרות כרצונו. כל דבר בציבור החרדי נהפך להשקפה ולמלחמה.
ללא שם29.12.19
28
כל אלה שכתבו את התגובות זה כמה חסידי גור מופתלים
בצרי29.12.19
אני לא חסיד אבל גם אני לא יכנס לאולם שהורידו ממנו את ההכשר בגלל כסף !
רועי29.12.19
הוחלף ולא הורד הכשרות
מזכיר 29.12.19
חוסכים לך י'חמר...
יאיר לפיד29.12.19
27
גועל נפש כל המלחמות הללו ולכן רק כשרות רבנות
מלחמות היהודים 29.12.19
אתה קורא לעצמך חרדי????????
אני29.12.19
26
לכל אלו שמפרסמים כאן שביטלו ארוע בנאות זה שקר וכזב זה מתחזים שום ארוע לא בוטללללל
מזכיר 29.12.19
25
הכול עניין של כ-כסף כ-כוח כ-כבוד, לא פחות לא יותר, מה עשו אבותינו ואבות אבותינו? המסקנה היא רק הכשר של "הרבנות הראשית" "חג חנוכה שמח"
עוז כהן29.12.19
24
הפכו את הכשרות לבדיחה
יהודה29.12.19
23
אבל גם אני לא יכנס לאולם שהורידו ממנו את ההכשר בגלל כסף ! בושה וחרפה לבעלי האולמות ולבעלי ההכשרים ! הכשרות של רבני העיר ואף אחד לא יפגע בה פעם היה תירוץ שהרב חסיד אבל עכשיו שיש שני רבנים זה רק ענין של כסף
אני לא חסיד29.12.19
22
הם יורידו מחירים בגלל שעכשיו הכשרות יותר זולה?? קדחת!!
אחד שיודע29.12.19
21
כידוע ישנם רבבות אלפי ישראל ההולכים לאורו של הבעש"ט הק' שלא יעזו להכניס לפיהם מאכלים מההכשר שיסודותיו בהררי מחלקות ופילוג, ולכן חשוב לברר אצל אנשי הכשרות 'קהילות' האם הם מכניסים את ההכשר הזה במאכלים למען ישמרו ולמען יזהרו
חסיד29.12.19
'קהילות' זה ביזנס נטו לא מעניין אותם כלום העיקר הכסף ושכשרויות אחרות יפסידו ויפשטו רגל מה מעניין אותם.
אלי29.12.19
20
לדעתי מהלך עסקי שגוי לחלוטין. הליטאים בלאו הכי ממעטים להשתמש באולמות הללו מטעמי מחירם הגבוה יחסית לאולמות העממיים יותר. משתמשים בהם בעיקר חסידים, ספרדים ושאר אנשים. וזה לא שהם יורידו מחירים בגלל שעברו לכשרות פחות יקרה. לא חכם בכלל.
ליטאית29.12.19
המהלך העיסקי זה שאפשר לבחור כל כשרות שרוצים רק לנדא לא יתן לכן הם לקחו שארית אני אישית לא מוכן לאכול הכשר זה
ג'פרי29.12.19
19
מלחמת אולם השלישית
חן29.12.19
18
צוות הרב לנדא עובד בשיטות של גור: הפחדה איום ולחץ. תתעוררו זה לא עובד! לא בגור ולא מחוץ לגור! תהיו בני אדם ויאהבו אתכם!
זרביב29.12.19
17
אני נבהל מיום ליום מהעזות וההשחתה של הפוליטיקאים הלוטאיים גם קיבלו את רבנות ב"ב על מגש כסף, וגם עדיין הורסים לרבנות העיר וזה הכל ע"י מושחתי רשב"ם שהיום הם המחליטים וקובעים. בזיון לתלמידי חכמים ויר"ש בציבור הלוטאי שמובלים ע"י כאלו פרחחים, ומחמת הפחד אינם מסוגלים למחות בהם
מחפש את הנקודה 29.12.19
16
ביטלנו חתונה ועברנו לרויאל ברוך ה שמצאנו את התאריך שלנו נתבע אותם בגדול
דבורה גולד30.12.19
15
רואים שכל התגובות פה זה בחורי ישיבות תחזרו ללמוד
מאיר29.12.19
14
שני ההכשרים מצוינים פשוט כל הכשר רב מי יכניס יותר כסף והכל ענין של כסף
יוסף29.12.19
13
המהלך יוביל את האולמות לפשיטת רגל ! הכשר קהילות לא מקובל בבני ברק וגם שארית לא מקובל ולכן כל האולמות יפשטו רגל בקרוב וחבל ....
שוקי29.12.19
12
הבדל בין הכשרויות, הכול אותו חרטה!!!
אריק29.12.19
11
ב"ה יש אחדות כמו שהייתה צריכה להיות מזמן כולם אוהבים את הרבי כל ליטאי נעזר בחסידות בכל מקום שנמצא עושים אירועים ביחד ,יש תורה אחת לישראל וצריך להמשיך לחזק יחד עם הספרדים ובכל עיר כן יראו ויעשו
דוד29.12.19
10
אין בעיה עם כשרות שראית וקהילות, די כבר לטרור הכשרויות במגזר שלנו. די כבר כול היום לחפש מריבות ותככים . עם ישראל חזק מכל ההבל הבלים הזה !
טוביה29.12.19
9
שמעתי מאשת שוחט ב"שארית ישראל", שהוא אדם צדיק וירא שמיים, ואמרה לי שגם השוחטים של "שארית ישראל" לא אוכלים את הבשר שלהם...
רבקה30.12.19
8
צעד פוליטי ללחוץ על רב לנדא לקבל את צוות שארית למערכת שלו וישתלטו עליו סופי. לא להיכנע !!! הרב שבח רוזנבלט צריך להחליט עם עבר לכשרות עירוני יחד עם הרב לנדא או שישאר בשארית, לא ייתכן שיישב על 2 כסאות.
כשרות/פוליטיקה?30.12.19
7
כשרות הרב לנדא כבר מה שהיה. אחרי הצטרפותו של הרב רוזנבלט זה כבר משהו אחר.
מוטי29.12.19
6
הפוליטיקה של הליטיאים ידועה וברורה והמחלוקת שהם מומחים לעשות יודעים לא מהיום . ידוע שכשרות שארית הינה בדרוג 4 מתוך 10 .איך פוסקי הדור זצוקלל"ה דיברו אנחנו יודעים
חיים29.12.19
5
כשרות הרב לנדא מנסה בתקופה האחרונה להפוך למונופול. אבל זה שבעלי אולמות אלו בחרו לעבור כשרות עקב שיקולים עסקיים לדעתי הם טעו טעות חמורה ובקרוב יאלצו לחזור בהם. אני כבעל עסק בעיר נתקלתי פעם עם נציגי כשרות הרב לנדא ובמיקרים מסוימים אף אויימתי בהפצת פאשקווילים נגד העסק...
.29.12.19
אין כאן רצון להפוך למונופול אלא לשמור על הקיים . רבני העיר הם הרב לנדא והרב רוזנבלט ולא יכול להיות שכל מי שירצה יבוא ויקלקל בפרט כשידוע מה מטרת שארית ..... וכל הסיבה שהסכימו לשני רבנים כדי שיהיה אחדות בעיר ולא פילוג חלילה
מכלוף29.12.19
4
להם מותר ולאיגוד הרבנים בישראל אסור לתת ללא רבנות? הרבנות תתביישו
הונאה בכשרות 29.12.19
3
אנחנו ביטלנו חתונה עוד חודשיים, עוגמת נפש ענקית!!! אין אולם פנוי. ביטלנו זמר ותזמורת (רק בירושלים בבית ישראל אולם פנוי, ולא ניתן תזמורת) אנחנו הולכים לתבוע אותם בתביעת ענק!!
אני30.12.19
2
הבעיה היא שהיה כל השנים סטטוס קוו שבב"ב אין "שחוטי חוץ" דהיינו הכשרותצ הרשמית היא הרב לנדא, ואפי' לא עדה החרדית. ועכשיו ששארית מערערים על הסטטוס קוו איך אח"כ יצעקו שהחילונים מבטלים סטטוס קוו, גם לכם לא אכפת כלום ממה שהיה כל השנים?
שלוימה30.12.19
1
כל הבשר היום חצי כשר חצי לא כשר למה אין מספיק יראת שמיים וזה בדוק ככה אמר רבי נחמן על המצב שלדור שלנו וכל מה שאמר רבנו נחמן אמת לאמיתה הבל יהיה טוב שמשיח יתגלה רק לאנשי רבנו נחמן תצליחו
משה30.12.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם