כיכר השבת

בפגישה הסגורה

הגירסה של איווט: הסיבות להידרדרות היחסים עם החרדים

בזה אחר זה מנה ליברמן את הסיבות - שלטענתו, הובילו לקרע עם החרדים והתרברב כי אשתו ובתו דוסיות: "בבית הכל כשר, בחוץ אני אוכל מה שטעים" • זה מה שליברמן סיפר בפגישה הסגורה (ארץ)

15
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ד בטבת | 21.01.20
איווט ליברמן
איווט ליברמן (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

יו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, חשף לראשונה במפגש סגור את המניעים, שלטענתו, הובילו להידרדרות היחסים עם החרדים. במהלך הפגישה, הוא הוסיף להתבטא במילים קשות ומסיתות נגד ההנהגה החרדית וסירב להתנצל על הסרטון המבחיל של חברו למפלגה, אלכס קושניר. הקלטות המפגש הגיעו לידי 'כיכר השבת' ואלו הם עיקרי דבריו.

תחילה, פירט ליברמן את הסיבות שהובילו להידרדרות היחסים עם החרדים, נגדם הוא מסית בכל הזדמנות. "לפני שנתיים, בוקר אחד אני מגיע לישיבת ממשלה פתאום ראש הממשלה אמר, 'יש שני סעיפים ביטול מתווה הכותל ושינויים בהסדרי הגיור'. הגשנו ערעור לוועדת השרים לחקיקה. הסכמנו שנתניהו ימנה את ועדת ניסים. הוא הביא את זה בקיץ 2018, אבל ליצמן אמר שהוא לא מוכן לקבל את זה ועד היום דו"ח ניסים לא אושר".

שלט בחירות של ליברמן (צילום: Miriam Alster/Flash90)

"קשה להאשים את מנדלבליט וניסים שהם שונאי דת", אמר ליברמן והשחיל עקיצה נוספת לעבר החרדים, "אני לא חי על פי הרבי מגור. כשמשה ניסים מביא דו"ח, חזקה עלי שזה סביר ולא נוגד את היהדות".

"בבסיס הדברים, אני מאמין בעקרון של חיה ותן לחיות. אני לא במקרה גר בנוקדים, שזה יישוב מעורב. אשתי ובתי דוסיות לגמרי, והכל מסתדר מצוין. בבית הכל כשר, בחוץ אני אוכל כל מה שטעים. בקרב החרדים, רצון לדרוס את הכל. היוהרה שם הגיע למימדים שאני לא זוכר", השתלח ליברמן.

אברך חרדי פונה ברוסית לאיווט (אולפן 'כיכר השבת')

יו"ר 'ישראל ביתנו' סיפר כי גם בנושא גיוס בני הישיבות החרדים הפרו הסכמות שלהם מולו, "היה סיפור של גיוס בני הישיבות. סיכמתי עם גפני ודרעי שאמרו 'אנחנו יודעים לחיות עם זה, אבל לא נתמוך בזה'. הוא עבר בקריאה ראשונה, החרדים ישבו במבואה מאחורי המליאה. הם הלכו לוודא שהחוק יעבור, פרוש לא קיבל את זה. היו שם מאבקים פנימיים, ליצמן רצה להוכיח שהוא יותר קדוש מהאפיפיור וברגע שהתחיל בלאגן בתקשורת החרדית הם עשו אחורה פנה".

"נושא נוסף הקפיץ אותי", המשיך ליברמן ופירט את האכזבה שלו מראשי החרדים, "חודש וחצי לפני הבחירות המקומיות דרעי העביר את החוק של מרכולים בשבת. חסידי גור שמו אולטימטום לראש עיריית אשדוד או שאתה סוגר או שלא נתמוך בך. הוא סה"כ יהודי נחמד וסגר חנויות שפתוחות יותר מ-20 שנה, מרוחקים מאזורי המגורים. כל זה גרם להידרדרות חדה".

"אני לא יכול שכל פעם בלי התראה מוקדמת פועלים באופן חד צדדי. בסוף זה מגיע לממדים כמו שזה הגיע היום. זה הרקע", טען ליברמן.

ליברמן, לאחר פגישה עם גנץ ולפיד (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

לאורך המפגש כולו נשאל ליברמן שוב ושוב על "הסרטון המפלצתי" של ח"כ אלכס קושניר שמסית בפראות נגד נשות ישראל, אך ליברמן סירב לגנות או להתנער ממנו. אחד המשתתפים במפגש טען בפני 'כיכר השבת' כי לאחר המפגש, הפטיר ליברמן כי הסרטון היה טעות, אך לא מעבר.

ליברמן נשאל שוב ושוב על ההסתה אותה הוא מנהל נגד המגזר החרדי. אחד המשתתפים אף 'העז' להציב מראה מול פניו של ליברמן וטען כי הסרטונים של המפלגה מזכירים "תקופות אפלות בהיסטוריה של העם היהודי".

ליברמן סירב להשיב לגופה של שאלה, ובחר לחזור על המנטרות הישנות כי אינו תוקף את החרדים אלא את ההנהגה החרדית: "אני מדגיש כל פעם, אני מפריד בצורה הכי בוטה בין הציבור החרדי שנלקח כבני ערובה לבין ההנהגה והעסקנים. האינטרס של הח"כים החרדים זה להחזיק את הציבור שלהם מסכנים, עניים ונזקקים כי רק ברגע שהם תלויים בקצבאות, בגמ"חים ובתמיכות, ככה הם שולטים בהם פוליטית.

ליברמן מבזה את השרה מירי רגב (צילום: המטה המרכזי עם אילה חסון בערוץ 13)

"בן אדם שעומד על הרגליים לבד, לא יוכלו להכתיב לו את הדרך הפוליטית שלו. לכן אחד המאבקים הקשים זה הסיפור של החינוך העצמאי ואל המעיין, אנחנו המדינה היחידה בעולם שמסבסדת חינוך שמונע מילדים ללמוד אנגלית, מחשב מתמטיקה. וזה לא במקרה. כי בן אדם סיים לימודים הוא לא יודע מילה באנגלית. מה הסיכוי שלו למצוא מקום עבודה מכובד?!".

ליברמן לא התאפק והשתלח נגד אברכי הכוללים, "זה הגיע למימדים של 160 אלף איש שיושבים בכולל. לא עובדים, לא לומדים. נגיד בנק ישראל אמר שאם שיעור התעסוקה בקרב החרדים לא יעלה לשיעורים דומים לשאר האוכלוסייה, יצטרכו לעלות מיסים ב-16%. הם הופכים אותם לנטל כלכלי על כל החברה. אנחנו לא מסוגלים לסחוב את זה יותר".

יו"ר 'ישראל ביתנו' חזר שוב לתקוף את ביקורו של האדמו"ר מסאטמר בישראל ואמר: "הכי מזעזע שראיתי בשנה האחרונה זה הרבי מסאטמר שבא לירושלים, נותן נאום שטנה נגד המדינה, צה"ל וחיילי צה"ל. דולרים הוא מחלק שם חופשי, כסף, וכולם שותקים, גם הח"כים החרדים. פעם סאטמר היה משהו מבודד, ראית שם את הפלג הירושלמי, זה הולך ומתרחב בקצב מזעזע. רק לפני שבוע באשדוד הפלג הירושלמי מפוצץ ערב התרמה למען החיילים חרדים לא ראיתי על זה שום מחאה. החרדים משתלטים על בית כנסת של הציונות הדתית באלימות".

ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בהקשר החרדי, חזר ליברמן לתקוף את ח"כ משה גפני: "ראית איזה חיבוקים בין גפני לאחמד טיבי בוועדת הכספים. איזה שיר הלל גפני שר לטיבי וטיבי לגפני. ש"ס ויהדות התורה מתחרים מי יותר חבר של הרשימה המשותפת. לקרוא לש"ס וליהדות התורה ימין? גפני בטח לא ימין, גם ש"ס לא ימין. הם מסתדרים מצוין".

המפגש הסגור בין ליברמן לאנשי התקשורת מהציונות הדתית, הותיר את האחרונים נבוכים מול הבורות שהפגין ליברמן באשר לציונות הדתית ולמגזר החרדי. כתב ערוץ 7 שהשתתף במפגש כתב לאחר מכן: "הדבר היחיד שעניין את ליברמן הוא לעסוק בבעיה החרדית. באיש החרדי. בצביונו. במנהיגיו. לאורך המפגש כולו הוא השתלח באורח החיים של האדם החרדי על כל היבטיו ודרש להנדסו מחדש באמצעות שינוי דרמטי בהגדרתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

עוד טען הכתב שהשתתף בכל המפגש, כי "הכתבים שנכחו במפגש זעו באי נוחות על כיסאותיהם. קודם כל בשל הטעייתם: הם ביקשו לקבל סקירה פוליטית אודות משנת 'ישראל ביתנו' וקיבלו גיגית של טינופת על שתי אוכלוסיות מרכזיות בישראל. כל ניסיונותיהם להסיטו מהנושא החרדי והדתי לעבר שאר הנושאים האקוטיים עלו בתוהו. למעט כמה אמירות שוליות שהצליחו בכח להוציא מפיו – המשיך ליברמן להיצמד לטקסטים הבוטים כמי שאחזו תזזית".

תוכן שאסור לפספס
15 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
13
איך אפשר לנסות להבין אותו בכלל? רוב דבריו שקר! החרדים לא עשו לו כלום אלא להפך החרדים הם אלו שסובלים ומופלים לרעה במדינה וכל החוקים הדתיים זה בשביל לנסות קצת לתקן ולעצור את ההרס המוחלט של היהדות במדינה אם זה חוק המרכולים או מתווה הכותל, או חוקים אחרים שהחרדים מנסים להעביר ללא הצלחה.
משה21.01.20
12
עצמות נחל אלכסנדר הרי אומרים לכם השכם וערב משרד הפנים משפץ מאות מיליונים עבור כנסייה רוסית לבנה וימסור המפתחות לצאר איום ונורא אשר הביא כאוס ולאחריו הרס חורבן ושואה ואין חס בשר עולליך תותחים. טהרו הבית כי תאבדו
נחל אלכסנדר 21.01.20
11
למה אתם בכלל מזכירים כזה אפס אפסים
ללא שם22.01.20

הצגת כל התגובות

10
אני מוקיע את ההסתה הפרועה של אביגדור ליברמן מכל וכל, ואני מקווה שלא יעבור את אחוז החסימה, אבל יש הרבה דברים שהוא צודק בעניין המפלגות החרדיות הן הרגישו שהן יכולות לעשות הכל כי ביבי נתניהו בכיס שלהן ולא יכול להיות שהמפלגות החרדיות יכתיבו את הסדר יום של הממשלה, שלא תטעו אני מצביע לשס ואני אוהב את כל מה
יהונתן21.01.20
איווט שם רוסי של ערל! נא לדייק!! עלייה מבורכת עלק הייתי זורק אותו ואת כל מי שהביא איתו חזרה לסיביר שם מקומו!
יהודה החשמונאי22.01.20
9
גפני שמאלני טהור. לצערנו הרב. כל מפלגתו לא תתמוך בפסילת החכית הערבית שתומכת במחבל שרצח ילדים בידים!!!!!!!!!! חוץ מזה שהוא מתחנף לאחמד טיבי בשביל עוד כמה שקלים בועדת הכספים. מזעזע.
צודק!!22.01.20
8
ליברמן עבר כבר את כל הגבולות הגיע כבר עד לאוטואנטישמיות
אילה21.01.20
די - את חושבת?..................
אוראור02.03.20
7
מה חשפת צדיק חשיפה!!!!!! לא חשפת כלום
סתם אחד21.01.20
6
מצטערת שהתחלתי לקרוא ...דיבורים מסוכנים מאוד ורעים מאוד שאפשר בקלות ליפול לארס הזה כי זה נראה כזה צודק ותמים אבל ממש ממש לא
ש21.01.20
5
כמה שהוא הזיק לציבור החרדי מאז ומתמיד. גאווה גאווה גאווה
שוב תודה לליצמן ...21.01.20
4
מתפלל למיגור נגע הציונות מקרבנו, לחזרה בתשובה של עם ישראל, לביטול שלטון הכפירה והמרידה, ולביאת משיח צדקנו ולגאולה שלימה ושנזכה שיבנה בית המקדש.
יוני21.01.20
3
פשוט מגעיל,להקיא!!😛
ע21.01.20
2
כלב
מלכיאלוביץ21.01.20
1
דוסיות- הן מסורתיות וביתו נשואה לדתי לשעבר.
איזה עיוות רוסי...21.01.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

להילחם בשדה הקרב הדיגיטלי

מהפכת הסייבר של המגזר החרדי

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24