כיכר השבת

סערה ב'דגל התורה'

בצל הקמפיין הימני, 'יתד' מבהיר: "אנחנו לא ימין ולא שמאל"

בעוד 'יהדות התורה' מנסה לחבק את הציונות הדתית ויו"ר 'דגל התורה' אף יצא בסרטון ימני במיוחד, ביטאון המפלגה 'יתד נאמן' מפרסם במאמר תחת הכותרת: "אנחנו לא ימין ולא שמאל" (חרדים בארץ)

27
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ד בשבט | 19.02.20
גפני, מתוך הקמפיין של 'דגל התורה' והמאמר ב'יתד'
גפני, מתוך הקמפיין של 'דגל התורה' והמאמר ב'יתד' (צילומסך: מטה ההסברה, יתד נאמן)

בעוד חברי הכנסת של 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' פועלים על מנת להביא קולות ימניים מהציונות הדתית ל'יהדות התורה', תוך שהם מנצלים את המשבר הפוליטי בציונות הדתית, בביטאון 'דגל התורה', 'יתד נאמן', נכתב הבוקר (רביעי) מאמר שמבהיר את מחויבות המפלגה ל'דעת תורה'.

למאמר שנכתב על ידי העורך הראשי ישראל פרידמן ניתנה הכותרת הזועקת: "אנחנו לא ימין, אנחנו לא ימין ולא שמאל, אנחנו דעת תורה".

המאמר מגיע לאחר שאמש הוציאה המפלגה סרטון במסגרת הקמפיין, בה יצא יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, באזהרה מפני ממשלת שמאל תוך שהוא מבהיר שהם תמיד הלכו רק עם הימין.

גפני: "התעצבנתי שאמרו עלי שאני שמאלני" (צילום: כיכר השבת)

גפני מצטט בסרטון את מרן הרב שך זצ"ל שהורה להצביע נגד הסכמי אוסלו, ואומר נחרצות: "ההוראות שקיבלתי מגדולי התורה במשך כל השנים לא להחזיר חלקים מארץ ישראל. תמיד תמכנו בימין אף פעם לא תמכנו בשמאל".

אלא שהבוקר, כאמור, בביטאון המפלגתי מופיעה כותרת הזועקת באותיות אדומות: "אנחנו לא ימין, ואנחנו לא שמאל".

"האם אנחנו ימניים או שמאלנים, השאלה לא נכונה", כותב פרידמן במאמרו, "השאלה באיזה צד של המפה הפוליטית אנחנו נמצאים, היא שאלה שנכונה לגבי 'אזרחים של מדינת ישראל' שהממשלה הנבחרת היא הריבון בה, אבל אנחנו 'אזרחים של ארץ ישראל' שהריבון בה הוא ריבון עולם".

עוד מוסיף העורך וכותב: "אם מתעוררת שאלה איך להתנהל, שאלה שעבורם היא שאלה פוליטית, עבורנו זו שאלה של דעת תורה, ואנחנו מפנים אותה לאורים ותומים ופועלים ככל אשר יורוך. דעת תורה מקפת את כל תחומי החיים, וגם בשאלות של התנהלות במגרש החיים הפוליטיים, למרנן ורבנן עיני העדה יש תשובה להשיבנו מהי דעת התורה".

הסרטון הימני של גפני (צילום: דגל התורה)

פרידמן מוסיף: "אמנם היהדות הנאמנה הלכה על פי רוב עם הימין, אבל לא מהסיבה שהיא ימנית. לשמאל הישראלי יש אג'נדה ברורה, עקבית ונחרצת שמטרתה לעקור את התורה מחיי העם הישראלי. מאז פרוץ המדינה הם קיוו להקים כאן דור חדש של יהודי מתחדש בארץ מתחדש, ומאז לא חדלו מנסיונותיהם הנלוזים לשנות אותנו.

"יש כאן אידיאולוגיה של עקירת הדת, כפי שזעק בשעתו רבינו הגדול מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל בזמן הסכמי אוסלו, שבגלל היותם מרשיעי ברית אי אפשר לסמוך עליהם גם בהחלטות מדיניות, כפי שמרבה לצטט יו"ר דגל התורה ח"כ הרב משה גפני בראיונות לתקשורת. לא אחת הבהיר הרב גפני כי אנחנו נוהגים בהוראת גדולי ישראל על פי מה שהתורה מחייבת, אנחנו עושים מה שהקב"ה דורש מאתנו".

פרידמן מוסיף וכותב במאמרו כי "הימין, לעומת השמאל, אינו בעל אג'נדה של עקירת דת. אמנם בנושאים של דת ומדינה, ימניותם מביאה אותם להחלטות מסוכנות. אנחנו לא שוכחים כי גם מהימין לא שבענו נחת ונאלצנו להלחם מלחמות קשות. ברגעים של מבחן, גם הימין משיקולי שלטון הסכים לפגוע בציפור הנפש שלנו. אנחנו לא חלק ממנו ולא יכולים לסמוך עליו, אלא חייבים להיות חזקים כדי לשמור על שלטון התורה בחיי העם, ועל הציבור החרדי ועולם התורה! אבל לימין בניגוד למשמאילים בה, לפחות אין להם אג'נדה מסודרת של עקירה. הימין, גם אם אינו כשר, איננו שמאל כפרני ועוכר דת, ולכן היהדות הנאמנה הלכה עמם בהכוונת דעת תורה".

המאמר ב'יתד'

בכירים במפלגה אומרים ל'כיכר השבת' כי "לא ייתכן שבימים בהם חברי הכנסת מקיזים דם על מנת לקושש קולות בציונות הדתית, יבוא ביטאון המפלגה ויירה נגדנו חיצים בנושא הכי רגיש. כותרת שכזו שבוע וחצי קודם הבחירות היא לחם עבור מפלגת 'ימינה' ואיתמר בן גביר שיעשו בה שימוש נגדנו".

מנגד, דווקא מזכ"ל 'דגל התורה' יצחק פינדרוס הנחשב לסמן הימני ב'דגל התורה', ואף ממונה על הפעילות במגזר הציוני דתי, רואה את המאמר באור חיובי. בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר פינדרוס: "אני חותם על כל מילה. כותב המאמר הדגיש כי אנחנו אנשי ארץ ישראל - ולא בגלל ימין, וזו האמת".

לדברי פינדרוס, "מי שאומר אחרת, לא יודע לקרוא את המאמר. אלו דברים שאנחנו מבהירים בכל שיחה או חוג בית בציונות הדתית".

ל'כיכר השבת' נודע כי המאמר היה לעיניו של ח"כ משה גפני קודם הפרסום - ואף אושר על ידו.

גורם ב'דגל התורה' אומר ל'כיכר השבת' כי המאמר נכתב באישור גדולי ישראל והוועדה הרוחנית ואף היה לעיניהם. לדבריו, "אין דעתם של הרבנים נוחה מהסרטונים והמסרים שיצאו מהמפלגה בנושאי ימין ללא אישור ובקרה של הרבנים".

תוכן שאסור לפספס
27 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
שקרן
ב''רכק'כ11.05.20
18
ארץ ישראל השלימה, ואיסור מסירת שטחים לערבים , סכנת נפשות , הבא להרגך השכם להורגו , זה דין תורה !
אחד מהעם 19.02.20
בא נשים את הדברים על השולחן, 80 אחוז מפיגועים של ערבים נגד יהודים זה בגלל הכיבוש על ארצם, יש פה וויכוח איזה דגל יתנוסס פה כחול לבן או פלסטיני ועל זה ההריגות
כ19.02.20
הפיגועים זה "בגלל הכיבוש על ארצם"? האם למדת פעם חומש בראשית? רש"י לפס' א' למשל?? זו לא ארצם. זו ארצנו!!!
ארץ הקודש20.02.20
עוד קשקשן מלא סיסמאות. השכם להרגו, אבל לא אתה ולא הילדים שלך הם אלו שיזכו במצוה החשובה. אפילו כשבאים להרוג חרדים בבית כנסת, בלי חיילים חילונים או דרוזים, הם לא ׳ישכימו׳ להרוג...
שרה’לה19.02.20
17
לא תסור ממנו ימין ושמאל לא ש"ס רק יהדות התורה לא סרה לא ימין ולא שמאל אלא דעת תורה דעת מרנן ורבנן גדולי ישראל זקני הדור גדולי הדור ובראשם קדוש ישראל רשכבה"ג שר התורה הגאון האדיר רבי חיים קנייבסקי שליט"א בעל הדרך אמונה
רק ג'20.02.20

הצגת כל התגובות

16
העיקר שמקלב נגד כולם
מבין19.02.20
15
זה לא להגיד אני ימין ולפנות ישובים או להגיד שמאל וצריך לשבור לערבים את הידים אלא הכל פרקטיקה לפי המציאות
רפי19.02.20
14
אתם ג.יפה
ללא שם19.02.20
13
אנחנו לא ימין ולא שמאל, אנחנו XL אקסטרה לרג'
הַשָׁמֵן20.02.20
12
זה מזכיר לי את העיתון שאסור לומר את שמו ואת העורך שלו שגם כן היה פעם ביתד. רוב הציבור הליטאי תומך בדעות ימין. זה לא נוגד את התורה הקדושה. זה כנראה מפריע לכל העסקנים למיניהם שרוצים לשלוט גם במה אנו חושבים. מזכיר לי את סין.
יואב19.02.20
רב מוחלט של הציבור החרדי תומך בקידוש שם שמים ולא רשע מרושע שגורם לחלולי שבת ולחילול ה' בנימין נתניהו כנראה שבאמת מגיע לנתניהו לשבת בכלא כי נתניהו טוב לחרדים בכלא ושחרדים יעזבו אותו באמת הגיע הזמן לרגע האמת הזאת
רק ג' 20.02.20
טמבל חי בסרט, העסקנים רוצים לשלוט במה שאתה חושב??????????? להיפף העיתון יכול היה לכתוב שהוא ימין וככה הוא ימצא חן בעיני אומללים כמוך והיית כותב שזה קידוש השם וכל מיני שטויות, אבל העיתון לא נועד לכתוב את מה שעמירצים רוצים לשמוע אלא את דעת תורה, העיתון יתד כותב לך בפירוש ששאלו את דעת תורה בעניין י
כ19.02.20
11
המשותפת של ד"ר אחמד טיבי איימן עודה והיזבק הם יובילו לידי כך שכל הגזרות והרדיפות נגד הדת יפסקו, הם היחידים.!
יוני19.02.20
10
תיראו מה העניות גורמת לחרדים. גדולי ישראל העדיפו לשלוח את חסידיהם למחנות ההשמדה כדי לא לחיות תחת שלטון ציוני. והעניות גרמה להם לבטל יום לימוד של גמרא כדי ללקבל אוכל לפי הטף החרדי.
רבינו19.02.20
כתבתי פה תגובה בנושא, נגד הכפירה והאשמות של המגיב המחוצף שכותב שגדולי ישראל אשמים בשואה, וזה ממש לא הוגן שאתם לא מעלים את זה, הוא מאשים את גדולי ישראל ברצח ואני קצת עניתי לו ואת התגובה שלו אתם משאירים ואת התשובה שלי אתם לא מעלים? זה צדק ויושר?
א19.02.20
9
התגלה פרצופם האמיתי של דגל התורה צדק ליברמן גפני וחבריו כנראה סוגרים דילים מאחורי הקלעים עם ממשלת שמאל הרי כיצד יסדרו לעסקנים פרנסה כבוד וכסף על חשבון בוחריהם? ימשיכו המטומטמים ויבחרו בהם
יאיר19.02.20
8
כמצביע שס כבר 18 שנה הרגשתי שמחה עצומה על המאמר ההשקפתי דווקא בעידן זה של בילבול אני מתבייש בשס ! הם הפכו להיות ציוניים ימניים . מחבקים את ביבי .. תומכים בעיסקת המאה ולא ידוע אם חכם שלום בכלל ראה את התוכנית.. כל הכבוד ל ג הם דעת תורה אמיתית! כספרדי מושבע אני לא מתבייש לאמר זאת כי זו
אריאל19.02.20
7
מי שמצביע לג'-פני בוחר בממשלת שמאל, ולא יאמר אנו לא ימין ולא שמאל, אלא עליו לומר אני שמאל ואני בעד הרשימה המשותפת ושותפים לדרכם והבנתם בהרבה הרבה תחומים. ד"ש מחבריך האהוב מר אחמד טיבי
גפנצ'יק19.02.20
6
פשוט לא יאומן. בוועידת הארץ גפני אמר שהוא יותר קרוב לשמאל מאשר לימין, הוא אמר שם גם כן, שמבחינתו "להחזיר" (לתת) את חברון לערבים בשביל תקציב לישיבות. זה לא נקרא ימין. ג' תמכו בגירוש גוש קטיף בשביל תקציב לישיבות. סכנת נפשות לאלפי יהודים בשביל כמה גרושים. בושה.
כע19.02.20
5
מי שלא ימין פירושו שמירה על היהדות,גיור כהלכה, שמירת השטחים שנתן לנו הקב"ה על פי שולחן ערוך שלא יקרא לעצמו שומע דעת תורה
מנחם19.02.20
בס"ד לצערי פוגעים ברבנים היום זה ברב דרוקמן וברב שטרן. נכון מזרחוניקים . ואף אחד לא מוחה . מחר זה יהיה ברבנים שלנו . רבנים זה ררבנים ולא משנה השתייכותם הפוליטית חובה למחות כשיש חילול השם . בברכת התורה
יהודה בנימין קל19.02.20
אתה מתכוין לתמוך ברשע מרושע שגורם לחילול ה' ולחילול השבת נתניהו טוב לחרדים בכלא! את עונשו הוא ירצה שם ואנחנו נתמוך בקידוש ה' ביהדות התורה הגיע הזמן לומר את האמת וטוב שהגיע רגע האמת! ולא כמו ש"ס שמחבקים אותו כי לש"ס מעניין רק כיסאות ואת יהדות התורה מעניין כבוד שמים!
רק ג'20.02.20
4
אז למה התנפלו על בנט? הוא צדק מילה במילה.
משה20.02.20
3
גם הרב עובדיה וגם הרב שך היו דעות שמאל
קובי19.02.20
2
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!!
מאיר-עברי אנוכי19.02.20
1
מתי יחלחפו את כל החברי כנסת החובבניים
מתי 19.02.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 10:09

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24