כיכר השבת

ביקורת קשה

הציבור החרדי בירושלים בהסגר, החילוני - לא

עיריית ירושלים ומשטרת ישראל פרסמו היום את רשימת השכונות בעיר שנכנסות לסגר מלא, מעיון ברשימה עולה כי רק החרדים נכנסו להסגר מה שמעלה ביקורת קשה (אקטואליה)

46
קובי רוזן | כיכר השבת | י"ח בניסן | 12.04.20
מחסום משטרה בירושלים, היום
מחסום משטרה בירושלים, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

עיריית ירושלים ומשטרת ישראל פרסמו היום את רשימת השכונות בעיר שנכנסות לסגר מלא, מעיון ברשימה עולה כי רק החרדים נכנסו להסגר מה שמעלה ביקורת קשה מצד תושבים ועיתונאים.

יצוין כי יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, התבטא היום בשיחה עם כתבים חרדים כי: "ביקשתי ממשה ליאון מהבוקר כבר שיושיב איש מקצוע שיעבור ויבדוק את כל הנתונים האם יש אזורים חרדים שנכנסו למפה שלא בצדק, או אזורים חילונים שלא נכנסו ולא בצדק".

כל הפרטים על הסגר בירושלים כאן

יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, אמר בראיון ב'כאן': "הטענות והתחושות הבוקר הזה מ"הסגר" בשכונות ירושלים הם על גבול השערוריה.

"למה את שכונת רחביה חילקו לפי רחובות שכן סגורים ולא סגורים, ואת שכונות רמות הגדולה שמחולקת בכל מקרה לפי שכונות, עשו במכלול אחד? והדוגמאות הם רבות. האמון של הציבור הוא החשוב במעלה במאבק הזה, והאמון הזה לצערי נשחק מידי יום. זה מטריד!".

העיתונאי יעקב ריבלין עורך חדשות 'בקהילה', כתב בטוויטר: "גם לי יש את הנתונים על שכונות חילוניות עם מספר נדבקים גבוה. המסקנה שלי היא שמה שקובע זה לא אחוז ההדבקה אלא אחוז ההצבעה.

"כל שכונה עם שמונים אחוז הצבעה למפלגות חרדיות ומובטח שתושביה יובלו כעדר צאן להצביע גם בפעם הבאה- יש סגר. היכן שלתושבים יש זכות בחירה אין סגר".

מגיש הרדיו, מנחם טוקר, הוסיף: "בקיצור: שכונות חרדיות=סגר. צריכים להודות שאם יאיר לפיד היה שר הבריאות, איווט שר הפנים, פורר בכספים, החרדים היו באופוזיציה והיתה מתקבלת החלטה על סגר שכונות חרדיות בלבד כמו זה שמתרחש כרגע, היינו עכשיו בעיצומה של הפיכה אזרחית ומטיחים בהם כינויים על הסקאלה שבין נאצים לאנטישמיים".

הכתב הפוליטי של 'וואלה, יקי אדמקר, הוסיף: "אחרי שראיתי שהסגר בשכונת רחביה הוא רק בין הרחובות קק"ל לרמב"ן, שום הסבר על כך שההחלטה עניינית ואין קשר לאופי החרדי של השכונות - לא יתקבל. הזייה".

סגן עורך 'משפחה', אריה ארליך, הדגיש: "מצד אחד - רשימת השכונות הירושלמיות שנכללות בסגר מדיפות ניחוח של סימון אזורי זיקה חרדית ולא לפי מפתח חולים לאלף איש. מקומם. מצד שני - אני לא מוכן לנהל מאבק כזה כשמדובר בסיכוי להציל חיי אדם. זו לא העת. תחלוף הקורונה וננסה לתקן עיוותים ודעות קדומות. עכשיו המשימה אחת: להציל חיים".

תוכן שאסור לפספס
46 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
46
צריך לפרק את הבלוז הטפשי
בן משה 12.04.20
45
חילול השם
ללא שם13.04.20
44
במקום חבל להצביע לחרדים
ביבי שונא חרדים משחק אותה יפה אם החכים ל12.04.20

הצגת כל התגובות

43
המנהיגות שלנו מסתירה את כשלונה במתקפה על משרד הבריאות וחילוניים. יש כל הצדקה לסגר כדי לגונן על הציבור עם ריבוי חולים שחלקם עדיין לא יודעים שחולים. זה לא מעניין בכלל אם חילוניים בסגר או לא אלא האם זה שומר עלינו . לאור מה שראינו בארה"ב ובבני ברק אני בטוחה שזה שומר עלינו. זה לא נעים לנו לחשוב שאנחנו חו
מסתירים כשלון12.04.20
42
תעשו יום זעם והכרזות מואזין ביחד עם הערבים. אני בטוח שזה יקל עליכם.
חרדי12.04.20
41
החילוני חוגג ברחובות
הציבור החרדי בגטאות12.04.20
40
מספיק להתבכיין זה בגלל ביקורי חג שרגילים אצל החרדים את זה בדיוק הם רוצים למנוע ובצדק
ד ר12.04.20
39
שמים פס על ההוראות ואח"כ בוכים שיש סגר. שום דבר לא ימרק את הזילזול בהוראות.
רונן12.04.20
38
ביבי גורם להסתה ומושפע מההסתה הלאה. גלגל הגיע הזמן שנגלגל אותו מיד כל הציבור דתי חרדי. אם הוא לא עוצר את הגלגל. הזוי. אכזבת קשות ביבי. פשוט לא עניני
מני12.04.20
37
אז מה רוצה האדון? שהציבור יתקומם נגד אלה הממונים להגן עליו ויעשו דווקא לחילונים ויזכו באחוז גבוה עוד יותר מסך כל הנדבקים?! אני כבר עוקב אחרי הכותב כמה שבועות ואין לי מושג מה הוא רוצה ובשביל מי ומה הוא עובד.
יוסל13.04.20
36
אוי ואבוי לכותב הכותרת חרדי חילוני מי שמך לשר ושופט עלינו עם ישראל האו אחד ללא הבדל שומר מעט מצוות או יותר כולנו צריכים באותה מידה להישמר מהקורונה אתה יודע כמה "חרדים נעלמו מהעולם " מהקורונה כשיש משחית הוא לא מבדיל בני עם אחד אנו וזה יש לשנן השכם והערב...
אלף12.04.20
35
אנטישמיות.גטו.איפה אתם ניבחרי הציבור איפה???????
ללא שם12.04.20
34
הכל בסדר אני מרוצה מאוד מהסגר. לא מרגיש שזה נגדי. ההפך. יישר כח.
חרדיומסכים12.04.20
33
ותודה לדרעי ליצמן וגפני שרק רואים מול עיניהם את המשלה דעומדת לקום וזה במקום להודיע הרגע שאנחנו לא מצטרפים לממשלה עד שלא תחלק לנו גם טלאי צהוב. בושה שאלו הם נציגנו הלקקנים
אני.12.04.20
32
תפסיקו לברוח מאחורי הכל מקצועי זה מספרים וכו אני גר ברחביה רחוב שלי סגור ליידי פתוח למה? כי אני דוס אפס מצורע
בושה למנהיגנו עשו ממנו מצורעים12.04.20
31
לא אסלח ולא אשכח לעולם את רמיסת כבודנו וחרותנו על ידי נציגנו כתושב אחד השכונות הנצורות בירושלים
רחלי 12.04.20
30
זה הזמן שהציבור החרדי יפסיק לתת יד ולספוג אש בשביל אדם שפוגע וגורם להסתה נגדנו!!! אסור לעבור על כך בשתיקה! סופסוף דרעי קצת התעורר הגיע הזמן להפיק לקחים להבא
לחשב מסלול מחדש12.04.20
29
טענה הזויה! מה לעשות שבציבור החרדי באותן שכונות יש תחלואה גבוהה... אולי תטענו על כך שהתחלואה באותן שכונות גבוהה? תפסיקו להרגיש מקופחים איפה שזה לא קשור!!!!
רחל12.04.20
28
למה להסית בימים קשים אלו? תראו שוב את הרשימה ואולי תבינו שיש שכונות לא חרדיות, כמו קרית משה וגבעת מרדכי
סתם אתם מסיתים12.04.20
27
הצבעתי שס אבל אם יהיו בחירות נוספות לא אבחר לא בשס ולא ביהדות התורה פשוט לא אצביע ממש אנטישמיות והם יושבים בשקט העיקר שהם בממשלה עם ביבי הזבל הזה פשוט זבל ואנחנו החרדים כמו מטומטמים אחריו חלאס פשוט נמאס
יהודה12.04.20
26
קישקוש! בואו לשכונות מעורבות כמו פסגת זאב וגילה, אין שם אף חרדי בסגר
סימה12.04.20
25
הגרמנים בנו גטאות בתחכום ובהסוואה יותר גדולה
פחד מוות12.04.20
24
ומי חולה יותר בקורונה? החילוני או החרדי? מי יותר מפר את ההנחיות? החילוני או החרדי?
כ12.04.20
23
אולי זה בגלל שהחילונים לא עורכים מניינים מחתרתיים בדירות פרטיות? נכון, יש חילונים שמפרים את ההנחיות ויוצאים לפארקים ולחופי הים, וצריך לטפל בהם בחומרה. אבל פוטנציאל ההדבקות במניינים המחתרתיים גדול שבעתיים. עד שהחרדים לא יפנימו שעם הוראות משרד הבריאות לא משחקים, הם צריכים להיות בסגר. (כולל בני משפחתי,
עזרא12.04.20
22
האם זאת קושיה באמת??? צפצפנו על ההוראות במשך שלושה שבועות, ועכשיו משלמים את המחיר.
מוישה12.04.20
21
יש לנתניהו עניין ליצור משבר מול החרדים כנראה בשביל ההסכמים הקואליציוניים יש לו איזה אינטרס הוא ידוע כציני חסר רחמים ומשתמש וזורק נקווה שטעינו
שלום12.04.20
20
אנחנו עם יותר חולים, יותר נדבקים בצפיפות גדולה יותר. מספיק עם ההשוואה לחילוניים. השאלה מה טוב לנו וכרגע סגר זה מעולה. גם אם יוסר הסגר אני אקח עוד שולי בטחון של כמה ימים .
מה לא ברור12.04.20
19
המציאות היא שהרבה מהציבור שלנו לא שומר על הכללים
מישהו12.04.20
18
תתכוננו היטב: וואי איזה מסכנים החרדים בארץ ישראל, ה"הסגר" זה ממש כצאן לטבח, כך בדיוק התחיל השואה, רחמנא ליצלן...! תפסיקו לקרוא לזה סגר - זה גטו כפשוטו, סוגרים את "החרדים". למה רק סוגרים בירושלים, בני ברק, אלעד, בית שמש, וכפר חב"ד שהם בראש הרשימה? {{{וברחביה בירושלים רק - בין הרחובות קרן קיימת ליש
נחוץ להדגיש12.04.20
17
מה, הם לא ירוצו לזכרון מוישה אם הם לא יהיו תחת סגר? אולי הם אפילו יילכו לעבודה ולהמשיך להחזיק את המדינה כדי שלנו יהיו עוד ועוד טענות כלפיהם... א גיט מוייעד
חנהלה12.04.20
16
התשובה היא פשוטה, בזמן שכל המוסדות החרדיים למדו כל המוסדות האחרים עצרו מללמוד בהתאם להנחיות הממשלתיות. למה אז לא קפצתם? רק היום פורסם שבישיבת תפרח 50 נדבקים !!! אלו העובדות. פעם הבאה תפעילו קצת שכל בריא וביקורת כלפי המנהיגים הרוחניים. זה מותר.
שחר12.04.20
15
מגיע לנו! לא מחינו במופקרים ורבניהם כשזלזלו בדאורייתא של ונשמרתם
חסיד ירושלמי12.04.20
14
רשעים ארורים ציונים שחיתות שאין כדוגמתה. בגלל מס' חולים ברמות סוגרים את כל "העיר" רמות. וכי החרדים אשמים. אני רואה כאן את כל החרדים מקפידים על קלה כבחמורה על הוראות משרד הבריאות. בעיקר הצולים אגב. אנחנו אשמים או החילונים שהסתובבו באיטליה ספרד ויון. הם המדבקים. הם המצורעים. הם אלו שאשמים בכל המצב הז
ללא שם12.04.20
13
מה זה משנה ההסגר הוא רק לטובתינו
ההסגר רק לטובה12.04.20
12
אם יש נתונים שיפרסמו אותם ולא ינסו לעורר ריב ומדון, לבניים המספרים מוחכים שבשכונות החרדיות יש הדבקה יותר גדולה
אביחי12.04.20
11
תכל'ס, הסגר הזה הוא בשביל הרושם והפרסום. למעשה אין הרבה הבדל בין מצב "סגר" למצב "אין סגר".
זונדל פעטשגעבער12.04.20
10
ידידי, תחלוף הקורונה, תמצא אפליה אחרת. למדנו זאת על בשרנו בשבעים שנותיה של המדינה.
אחת מרמות12.04.20
9
לא היו ימים טובים לחרדים כימי הקורונה. אם רק ציונים היו בארץ, הייתה המדינה חוזרת לשגרה אחרי פסח. בגלל החרדים זה יימשך והמדינה תיכנס לגרעון עצום. התוצאה ביטול כל הקצבאות והתמיכות לחרדים. דבר שיחייב את החרדים לצאת לעבוד כדי לפרנס משפחתם. ובא לחרדים גואל..
רבינו12.04.20
8
מה נעשה שמי שאמר והיה עולם שלח את הנגיף דווקא לשכונות החרדיות. והוא הכתובת לתלונות, לא ביבי.
רבינו12.04.20
7
סוף סוף שמתם לב שדופקים חרדים
עוזרי12.04.20
6
החכי"ם שלנו היו בשקט ועוד הציעו שיהיה סגר על בני ברק אז כולם ראו שלחרדים אפשר להכניסהוזה מתקבל בשקט אז עכשיו אתם בוכים וצועקעים בהתחלה הייתם צריכים לצעוק כמו שעכשיו נלחמים ברפומה בגיור ובנישואין וכו אז שהייתה העליה של הגוים מרוסיה הייתם צריכים להילחם ולא עכשיומה שנשאר זה רק להתפלל ולא לסמוך על החכי"
מגיע לנו12.04.20
5
חוצפה
שימי12.04.20
4
מה לעשות ??? רוב החולים הם חרדים.. תפסיקו עם רגשי הנחיתות התמידיים.. תתאזרו בסבלנות
מאן דהוא12.04.20
3
חבר'ה. אם תסתכלו על מפת הנגיף בערי הארץ תראו שיש נתון גבוה וחד משמעי של הידבקות בעיקר בערים החרדיות. אמנם יש כמה ערים חילוניות שגם שם התחלואה גבוהה , אבל זה ברור שצורת החיים של החרדים גרמה לכך (בלי שמץ של ביקורת) ולכן זה מובן שעיקר הפוקוס הוא על הערים האלו. אני מצפה מנציגי הציבור החרדי שיהיו
יוסקה12.04.20
2
הטענות קשות ומקוממות אבל מה תענו על הטענה הנכונה שבכל השכונות החרדיות כמעט מס' החולים לאלף נפש הוא כמעט פי 5 מבשכונות החילוניות זה עובדה ועם עובדות קשה להתווכח.
יוסי12.04.20
1
הכל מהקב"ה בחשבון מדויקת מי בסגר מי לא. לא בגלל חרדי או לא חרדי. אולי הקב"ה רוצה לתן יותר זכויות להחרדים על הצער של ההסגר.
אהרן12.04.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

ומשפע מצוות תפילין

שמחת הבר מצווה לנין ה'באבא סאלי'

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24
ש

הייטק, הנדסת תוכנה >>

סמינר לבנות עם תואר  במחשבים • יש 'תכלית'!

כיכר בשיתוף תכלית | מקודם

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 16.05.24

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 16.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם