כיכר השבת

קריאת השכמה

הפעם, אנחנו האויב של עצמנו // טור דעה

זה נכון שתמיד קל למצוא אויב חיצוני ולהילחם בו. רק שהפעם אנו האויב של עצמנו. זו לא רינה מצליח שהדביקה את השכן ז"ל של הורים שלי, זה הנכד שלו שלא הקשיב להנחיות (דעה)

63
משה מנס | כיכר השבת | כ"ג בניסן | 17.04.20
אילוסטרציה. למצולמים אין כל קשר לתוכן הכתבה
אילוסטרציה. למצולמים אין כל קשר לתוכן הכתבה (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

חרדים וחילונים לעולם יהיו אויבים.

סליחה שאני מציג את הדברים ככה, אבל די נמאס לי מהוויכוחים בתוך המגזר ביחס לחילונים / לתקשורת / למדינה. ועוד יותר חורה לי הצביעות שלהם כלפינו. והנה אני מסביר.

בתקופה האחרונה אנחנו עדים למתקפה ויחס נוראי כלפי המגזר החרדי. ע"ע רינה מצליח, כרמל שמה הכהן / יחס של המדינה ורשויות האכיפה כלפינו / תגובות אנטישמיות ושנאה ברשת. נעשה רגע הכללה ונקרא לכל אלו "החילונים".

מהצד השני, יש את אלו שבהכללה נקרא להם "החרדים" הם טוענים לרדיפה על רקע דת. ליחס כמצורעים, לאכיפה סלקטיבית ולאנטישמיות ושנאה.

הנה שלושה מקרי בוחן כפי שאני נתקלתי בהם במציאות וברשת:

1. פארק ענבה.

חילונים ממודיעין לא הפסיקו להתלונן על כמויות של חרדים המגיעים לפארק ענבה. הם מספרים על יחס מגעיל מצד האורחים החרדים שהעזו להעיר להם על צניעות. הם מספרים ומצלמים כמויות של זבל שהחרדים השאירו. הם אומרים שלא יתכן שהם לא ירגישו בנוח במקום שלהם. גם ככה אתם טפילים.

החרדים עונים: "אתם עושים הכללות / אלו חרדים בודדים שהשאירו לכלוך והתנהגו בצורה לא מתאימה / הנה תראו מה קורה ביום העצמאות גם חילונים מלכלכים / זכותינו לבוא כמו שזכותכם ללכת לים בתל אביב / למה על ערבים אתם לא כותבים ככה?"

2. מפגינים חרדים שחסמו את התנועה.

החילונים טוענים: "אתם החרדים!" צריך לעצור לכם תקציבים / לחסל את כולכם / אין לכם זכות קיום וכו…

החרדים עונים: זה הפלג הירושלמי שהוא מיעוט / אל תכלילו / זה בנפשנו / אם זה היה כואב לכם, גם הייתם מפגינים / איפה הייתם בהפגנת הנכים?

3. מגיפת הקורונה.

"אתם לא שמרתם על ההנחיות, בגללכם יש הרבה חולים, חיי הסבא החילוני שלי קודמים לחיי חרדי. אסור לטפל בכם בכלל. צריך לנעול אתכם בגטו. תראו את המספרים".

התשובה החרדית הקלאסית היא: "זה שקר / רוב החרדים שמרו על ההנחיות / לא הייתה מספיק הסברה / מנותקים מהתקשורת / זו צורת החיים החרדית שגרמה לכך / אתם הבאתם את זה לארץ / וכי באיטליה יש חרדים?"

והאמת היא:

האמת היא, שגם אם החרדים היו שומרים על כל ההנחיות והייתה אותה כמות חולים חרדים. הרי שהחילונים (וסליחה מראש על ההכללות הגסות) היו בטוחים שיש להם זכות קדימה על מכשיר ההנשמה. בעיניהם אין זכות קיום לחרדים ואם רק הייתה להם את היכולת להעלים את המציאות החרדית, הם היו עושים זאת.

האמת היא שהם היו מעדיפים שלא נגיע לפארקים שלהם. גם אם היינו זורקים כל טיטול לפח, מתנהגים למופת ואומרים תודה רבה בנימוס.

האמת היא שהם שונאים אותנו באופן מובנה. ההתפרצויות מגיעות כשיש את אותם מקרים בהם ניתן לאמר שאנחנו לא בסדר.

אני לא מדבר על בני האדם, עלי ועליך. עלי כחרדי ועליך כחילוני. כולנו אחים, כולנו יהודים ולכל אחד יש חברים ומשפחה חילוניים / חרדים. אני מדבר על הציבורים והתפיסות.

אני מדבר על מאבק בין אמונות יסוד המתבטאות במאבקים על צבא ומדינה, על שבת, על ערכי הבית היהודי וכו. לצערי, אני לא באמת רואה איך אפשר לפתור את הנושא הזה.

למה זה ככה? למה השנאה? למה אי אפשר לפתור? מי כאן לא בסדר?

מורכב, אבל יש תשובות. לא מוחלטות ובטח לא כאן ולא עכשיו. שהם ישאלו את עצמו.

אנחנו חייבים להציל את עצמנו!

99.9 מההודעות שאני מקבל בקבוצות הוואטסאפ החרדיות הם על: "תראו מה אמר עלינו זה, ותדעו מה כתבה עלינו זאת. שונאים אותנו. מפלים אותנו. אכיפה סלקטיבית. מרביצים לנו. יורקים עלינו. פרסמו. שתפו. בואו נעשה חרם. בואו נטריד אותם. נוריד להם דירוג. למה הערבים ככה ואנחנו ככה?! הנה תראו מה קורה ברמת גן גבעתיים וקלקיליה. גם הם לא בסדר. אז למה אנחנו?"

עזבו אותם. למען השם עזבו אותם!

די כבר עם משחק ההשוואות המטופש הזה. מצטער להיות זה שאומר לכם שלא משנה מה שתעשו, תכתבו, או כיצד תתנהגו. תמיד ישנאו אותנו, תמיד יחפשו להציג אותנו בצורה הכי נוראית שאפשר.

אולי אם נתמקד בעבודה פנימה, בהסברה פנימה, הדברים יהיו אחרת. אלו החיים שלנו שאנחנו לא מצילים בגלל שהם אמרו או עשו…

ודבר נוסף. מצטער לאכזב שוב. אבל גם אלף פוסטים על "היי תראו אני חרדי קסום ומתנדב במד"א, וזק"א ועזר לזולת. וכן אני עובד. והנה תראו אני מקסים, עזרתי לחיילת שאיבדה את הארנק ועשיתי בשר על האש לזמר פופ הגוי שנאבד באלסקה - לא יעזרו ולא באמת ישנו את התדמית שלנו.

זה חמוד. זה מביא לייקים. גם אני עושה את זה כל הזמן ויודע לכתוב פוסטים דביקים שיגיעו ל'צינור'. אבל לצערי זה לא באמת יעשה הבדל משמעותי ביחס אלינו. השנאה תמשיך ובכל מקרה הם ינצלו מעידה של כל אחד שנראה כמו חרדי בשביל ללכלך ולהסית.

ההסתה והשנאה לא קשורה למקרה החרדי שצעק 'שיקצה', של המיעוט שהתפרע ושל החרדים שלא נשמעו להנחיות. זה גם לא משנה שמרבית הציבור החרדי עובד ועושה טוב.

אני לא נגד הסברה. אני נגד המלחמה כשהיא באה על חשבון הביקורת הפנימית שלנו. כשאנחנו מנתבים את כל האנרגיה ומתמקדים בחיפוש האשמים בחוץ במקום בשמירה על החיים שלנו.

זה נכון שתמיד קל למצוא אויב חיצוני ולהילחם בו. רק שהפעם אנחנו האויב של עצמנו. זו לא רינה מצליח שהדביקה את השכן ז"ל של הורים שלי, זה הנכד שלו שלא הקשיב להנחיות ובא לבקר את סבא בהר נוף. ולמה הוא בא? כי הוא קרא את מה שכתבו החכמולוגים הנאבקים בהסתה, ש"כל ההנחיות הם שנאת הדת וניתנו ע"י קלגסים נאצים מוסתים".

לא יודע מה אתכם. אני מעדיף אנטישמיות, שנאת הדת ויחס מפלה. אם התוצאה שלהן היא החיים של הורים וסבים שלנו. אני מעדיף אותה אם אצליח להציל אנשים כמו הרב ישעיהו הבר, מי שהיה הרב שלי בישיבה קטנה והציל חיים של אלפים.

בארצות הברית לא שנאו מספיק את היהודים / או לא דאגו מספיק לעצמם ולכן מאות יהודים נספו במגיפה.

תשנאו אותנו יותר!

תוכן שאסור לפספס
63 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
55
בחרתם ליצמן-וליצמן בחר בביבי הכופר-
יוסף19.04.20
54
באמת שלא הצלחתי לעקוב אחרי חוט המחשבה המפותל של הכותב. ניסיתי.
יעקב17.04.20
53
רוב החילונים לא שונאי תורה. אלו דברים שמפורסמים. אבל הם לא מצליחים להבין את עיוורון החושים שהיינו בו בהתחלה, הם דאגו שמא הם ידבקו, ובצדק. חלק גם דאגו לנו. הן מחמת דאגה פשוטה, לחלקם אף יש קרובי משפחה. אלא שעל זה באים כל שונאי התורה ורוכבים על הגל ומתסיסים את האווירה. הפתרון לזה הוא לא לומר תראה אות
תהילה17.04.20

הצגת כל התגובות

52
אל אמונה ואין עוול צדיק וישר הוא.
שמואל כהן19.04.20
51
החילונים מטיפים לקבלת האחר וקבלת השונה. נכון שזה רחוק מלהיות מושלם אבל הם לפחות בכיוון. הם יודעים לטפל בתלונות על גזענות ואליה והשיח של ספרדים אשכנזים הוא מוקצה אצלם מחמת מיאוס. החרדי הממוצע יונק שיח של שנאה לכל מי שאינו כמוהו כבר מילדותו. לא מדובר רק בשנאה לחילונים, אלא שנאה לעג ובוז תהומיים גם לח
דל גאה17.04.20
50
תגובה זו כתבתי כתגובה למגיב דל גאה מתגובה 47
תיקון קטן. תגובה 5019.04.20
49
כל השנאה הזאות תסתיים ברגע שיבטל חוק גיוס חובה לכולם
יהושע שלט 17.04.20
48
נכון וצודק מאוד! תודה על הטור המעולה
אלי19.04.20
47
אמר פעם רב גדול:הצדיקים הטהורים - אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק, ואם כל אחד יפנים את זה יבנה בית המקדש ויהיה שלום עולמי
יובל17.04.20
46
ומאה ואחת שורות על החילונים ש.. בעצם מה בדיוק הם עשו? אתה בטוח שאתה יודע מי העשו בסיפור הזה? זה שנקרא אדום כי להוט אחרי שפיכות דמים... כי הסיפור שלך החילונים מנסים להציל את הסבא והנכד החרדי מכהו נפש
כתבת 2 שורות על הנכד החרדי שהרג את סבא17.04.20
45
החילונים מטיפים לקבלת האחר וקבלת השונה. נכון שזה רחוק מלהיות מושלם אבל הם לפחות בכיוון. הם יודעים לטפל בתלונות על גזענות ואליה והשיח של ספרדים אשכנזים הוא מוקצה אצלם מחמת מיאוס. החרדי הממוצע יונק שיח של שנאה לכל מי שאינו כמוהו כבר מילדותו. לא מדובר רק בשנאה לחילונים, אלא שנאה לעג ובוז תהומיים גם לח
דל גאה17.04.20
44
גועל נפש של כתבה. אגואיזם צרוף. התמסכנות חולנית.
צביקה17.04.20
43
לעולם הטענה היא אלינו החרדים !!! כי ,, סוד ההצלחה בהסברה היא נמצאת אצלינו !!! בתקופת ההסתה 2004 כשמפלגת שינוי קיבלה 6 מנדטים ונכנסו לממשלה אני התקבלתי כחרדי לעבוד באחד המשרדים הגדולים בלב ליבה של ת"א (פרסום וכו') לא פעם נוצר שיח בעבודה על נושא דתיים חרדים חילונים וכו' , אני לא יצאתי כ"כ מגדרי לה
דודי17.04.20
42
משהו מוזר גרתי עד לפני 8 שנים באחת מהשכנות הכי חרדיות קיצוניות בירושלים שם באמת ראיתי איך כל חילוני שעובר מסתכל עלי על בעלי וילדי בשנאה בהרגשה שאני אוכלת ושותה לו את כספיו שאני זאת שבגללו הוא נתקע בפקק בהפגנה ואנחנו אלה שלא תורמים למדינה ובעצם לא מקבלים אותה. לפני כשמונה שנים עברנו לעיר 'חילונית' כ
חרדית 17.04.20
41
יפה מאוד! עשית סדר בדברים, למרות שישנם כמה נקודות שאני חולק עליך, ואכמ"ל...
אליקו17.04.20
40
כבוד הכותב: קראתי את הכתבה והצטמררתי. נדהמתי לראות את עוצמת השנאה שבך. נדהמתי לראות שאתה כותב בשלווה את המשפט המזעזע הבא: "האמת היא שהם שונאים אותנו באופן מובנה. ההתפרצויות מגיעות כשיש את אותם מקרים בהם ניתן לאמר שאנחנו לא בסדר". אני נדהם שכיכר השבת נתנו במה לדברי שטנה שכאלו. אבל עליך אני מרחם. אנ
צבי18.04.20
39
כל הפילפולים שלנו בנויים על מי קודם למי, תלמיד חכם לעם הארץ, הרב שלי לאבא שלי, וזה מגיל הכי צעיר, שלא לדבר על זה שבניגוד לאוניברסיטה כדי להתקבל לישיבה הנכונה או לסמינר ה׳מחשיב את עצמו׳ עדיף שם משפחה נכון. אז עד שנטיף לשנאה הדמיונית ה׳מובנית׳ אצל החילונים, הבה נטפל בשנאה ובבוז המאד שורשיים אצלנו פנימ
נאך א מאל18.04.20
38
מה שחסר לכותב הוא אהבת ישראל וכן צריך להיגמל מהפרנויות.
בני17.04.20
37
כמה קישקושים במאמר אחד.כל אחד ניהיה הוגה דעות .רק כדי לכתוב כל מה שלא יוצא לו בשירותים
משה17.04.20
36
הכותב המוכשר צועק על ההסתה והקיטוב ובתוך המילים שלו זורע פילוג וקיטוב מצטער לומר אין מלחמה מאבק או קונפילקט בין שומר מצוות ללא... אין צורך להדגיש במרקר שחור את הקיצונים
ישעיהו17.04.20
35
על מה חרב בית המקדש השני, על שנאת חינם. והגברת המטורללת העונה לשם רינה המצליח היא אחד הגורמים לרוע הזה
יריב גולן17.04.20
אבל רינה מצליח לא חייתה בתקופת בית שני!
אלעד17.04.20
34
זה נראה שאותו כתב חרדי? קיבל הדרכה/איום/שוחד מאותה רינה מצליח או חבריה על מנת לכתוב כזאת כתבה מה קורה כאן האם לנו או לצרינו הכתב הזה?????
חרדי17.04.20
33
חרב איש באחיו תהיה
ד17.04.20
32
השנאה ה"נצחית" הזו היא הדדית גם חרדים שונאים חילןנים
ישראל17.04.20
31
מה עוד לא הבנתם שהחילונים שונאים כל קשר לדת זה דבר ברור מי שכופר באלוקים אין שום שלא ישנא את מי שמאמין בו.וגם לנו חובה לשנוא את החילונים כמו שכתוב בשערי תשובה וכ'ו
יצחק17.04.20
30
שנאת אחים אינה רק בן חרדים לחילונים !!! שנאת החרדים לחרדים השונים מהם גבוהה לאין ערוך, משנאת החילונים לחרדים. עומדים אנו בימי העומר, לא נותר לנו אלא להעתיר את תפילתו של ר אלימלך זצ"ל אדרבה תן בליבנו שנראה כל אחד מעלת חבירנו ולא בחסרונו חלילה. ושנדבר כל אחד את חבירו בדרך הישר והרצוי מלפניך ואל י
אבי17.04.20
29
גם אצלנו יש הרבה ששונאים את השמאל
משה17.04.20
28
אני חושב שאתה מבין מי כותב את זה... תפסיק להתייפייף. זה לא יעזור. במזרח התיכון עובד רק כלל הגבר. שארף א-רג'אל אם אתה נעמד על הברכיים - תקבל בעיטה בשיניים. תשאל את ר' חיים... (לא קנייבסקי)
תגרי לוד17.04.20
27
את ה"אהדה" שלי למדינה כולם יודעים אבל זה שהם חלאת המין האנושי זה לא אומר שלכן אנחנו צריכים להעניש את עצמנו אנו צריכים להתנהג יפה כי אנו צריכים להתנהג יפה אנו חייבים לשמור על חיינו כי אנו חייבים לשמור על חיינו זה שהם תת יצורים זה לא אומר שאנחנו צריכים למצוא חן בעיניהם
ג'פרי17.04.20
26
כל הטור כתוב בלשון על לשון שלי החילוני קשה לעקוב אחריה ואחרי הטיעונים. בסופו של דבר נשארים עם השורה האחרונה שהיא "תשנאו אותנו יותר" כדי לשמור על חיי אדם. חס וחלילה! אנחנו אחים וזה חילול השם בכלל לכתוב כזה דבר. אפילו הלצות נלקחות כיום כלשונן. הרבה בריאות לכל עם ישראל! גם בתל אביב אוהבים ודואגים לכם!
חילוני17.04.20
25
אילולי שהיו שונאים אותנו, איזו הצדקה הייתה למפלגות החרדייות? אז מלמדים אותנו להתנהג בגסות ובהתנשאות. כך תרבה השנאה נגדנו ונצטרך להצביע להם כדי שיגנו עלינו מפני שנאה שהם עצמם יצרו.
רפאל17.04.20
לפנתיאון!
מצדרביעי17.04.20
24
מי חינך אותך? מה זה חוסר אהבת ישראל הזאת? ואיך כיכר השבת נתנו לך בכלל מקום??? עם ישראל הוא כמו גוף אחד, אי אפשר להתנתק מחלק מעם ישראל כמו שאי אפשר לחתוך חלק מהגוף. הכל עניין של גישה, כשהחרדים יתחילו להתייחס לאלו שאינם שומרים תורה ומצוות לעת עתה כמו אחים ולא כמו אויבים, אז כך גם הם יתייחסו ככה. כמים
איכסהה17.04.20
במחילה מהכותב אבל נראה לי שהטור שנכתב הוא גמרא מפורשת במסכת פסחים: אמר רבי אלעזר עם הארץ מותר לנוחרו ביום הכיפורים שחל להיות בשבת אמרו לו תלמידיו ר' אמור לשוחטו אמר להן זה טעון ברכה וזה אינו טעון ברכה: אמר רבי אלעזר עם הארץ אסור להתלוות עמו בדרך שנאמר (דברים ל, כ) כי היא חייך ואורך ימיך על חייו לא
שלום17.04.20
23
מי שבטוח שמכונות ההנשמה מגיעות לו, זה דווקא הציבור שלנו שמשוכנע שהעולם עומד על התורה שלו ושהשמש זורחת רק בזכותו. ציבור שחי על חשבון המדינה בשגרה, כי הרי מגיע לו! ציבור שמחנך לשנאת האחר באופן מובנה, וגזענות (נגד יהודים) היא חלק מאורח חייו ועל כך גאוותו.
היפכא מסתברא19.04.20
22
דברים כדרבונות כל מילה זהב הצגת את הדברים בצורה יפה וברורה
הלל17.04.20
21
קראתי את המאמר שלך ורציתי להגיב עניינית. בתור אחד שגדל בחיידר חרדי עם שירי ׳בשלטוין הכויפרים אין אונו מאמינים׳, אני חושב שאם כבר אז השנאה גדלה וטופחה אצלינו. אנחנו מאז ומתמיד בזים להם, למרות שאנחנו לגמרי תלויים בהם. מאוחר יותר, כשגדלתי, עבדתי עם הרבה חילונים ולא הרגשתי שום שנאה. אנחנו חייבים להבין ש
שמערל17.04.20
20
יש בזה משהו בעיקר בחלק הראשון
יהודי17.04.20
19
צודק לחלוטין. תודה
חיים וינברגר17.04.20
18
יש בזה הרבה מן האמת לצערי אבל עדיין אפילו שהתקדמנו מפעם יש חיסרון גדול בהסברה חרדית שאם נעשית בצורה טובה יכולה להוריד את הלהבות
בנדה17.04.20
17
אני חושב שאנחנו צריכים להתעורר.. גם אצלנו יש לא מעט שבאים נגד החילונים "תראו אותם ותראו אותם" כמו שני ילדים שטוענים אחד נגד השני בריב על צעצוע.. עדיף שנבקש מעצמנו ביקורת עמוקה על עצמנו .. ונרדוף אנו את האנשים שלנו שמתנהגים לא בסדר ואז שום חילוני לא יצתרך לעשות את זה. אנשים חסרי אחריות יש בכל מגזר..
00017.04.20
16
הבעיה היא שאנחנו הולכים עם הראש בקיר. בנינו מודל שפשוט לא יכול להתאים, ואנחנו מתעקשים ללכת איתו עד הסוף! אי אפשר לבנות מודל שבו למשפחה ממוצעת יש עשרה ילדים, האבא לומד בכוילל, וממה יחיו הילדים? אה כן, בשביל זה יש מדיה, תורמים, גמחים וכו׳ וכשלמדינה, סליחה, לרוב החילוני נמאס יותר ויותר על התרומה האפסית
ראש בקיר17.04.20
אודה על האמת שלא קראתי את הכתבה, זה כבר פשוט מבאס לקרוא את ההגיגים של כל אחד שיש לו גישה למקלדת, אבל את התגובה שלך קראתי, ותרשה לי להעיר את עיניך בשקר הגדול של ההסתה האנטי חרדית כאילו החרדים לא תורמים למדינה וכו'. ישנו כלל חשוב שכל כלכלן מתחיל יודע, כמה שיותר כסף זר יכנס למדינה יותר טוב לכלכלה, עוד
שפוי אחרון17.04.20
אתה כנראה כלכלן גדול. אז קודם כל מעניין שלפי דעתך ה׳מיליונים שהחרדים מביאים מחו״ל׳, כלומר חיי השנור זה לגיטימי בעיניך (פשוט נבלה בשוק ואל תצטרך לבריות כנראה גם חכמינו לא הבינו בכלכלה). לגבי המיליונים שהחרדים ׳מכניסים למדינה׳ מקניית טיטולים, מעניין אם כך למה הערים החרדיות הכי עניות. ואם להבנתך עם הטי
דער איד18.04.20
15
הכותב טועה ומטעה ואפשר לצפות זאת מחברה מתבדלת חסרת מודעות עצמית, ההתבדלות וההתנשאות המובנת המובילה לשנאה היא אחת מאבני הייסוד של החברה החרדית גם אם היא נעשית ברמז( לגויים יש נשמה או נפש??). בחינוך החילוני מטמיעים מגיל קטן כי כל בני האדם שווים, אגב גם אצל חלק לא מבוטל מהגויים. שכל חרדי יסתכל פנימה וי
חילוני מאמין17.04.20
מילים כדורבנות!!!
אלעד17.04.20
צודק. מה בין אנטישמי ליהודי שאינו שומר תורה ומצוות. אנטישמי לא יפסיק לשנוא אותך גם כשלא ירגיש שאתה מתנשא ויהיר. יהודי ברגע שלא ירגיש שאתה מתנשא עליו וכדו' תראה איך יחבק אותך ויאהב אותך. ע"ע חבדניקים. לא מתכוון בתקשורת רק באחד על אחד. הבעיה חלק מהאטוס החרדי נבנה ככה שלפני שהילד יודע מה הוא
אאא17.04.20
14
מר מנס, הייתי רוצה לספר לך סיפור. הקשב: באירופה הפיאודלית של ימי הביניים, היו איכרים רבים, אצילים, דוכסים ומלכים. כל קבוצה הייתה נבדלת מאחרת, וממוקמת במעמד חברתי שונה בסולם. ולמרות זאת, כולם העריכו במידה כזאת או אחרת את ה"קדושים" הנוצריים. כולם! ישנם סיפורים מפורסמים על כפרים מסויימים שרצחו את הקדוש
חנן. ב.17.04.20
חנן היקר, לפי תגובתך לא נראה שאתה נמנה על ה"כת החרדית". ובכן, בא נעשה טיפ טיפה סדר: עם ישראל שונה במהותו מכל העמים [באמת, לא רק בספרי מחשבה], השנאה שהציבורים מראים אחד לשני, זו עצמה מראה כמה האכפתיות גדולה [דו צדדי], כמובן, הכל נעשה בתת מודע. דהיינו, הבט והיווכח שלמשך כל ההיסטוריה, בכל הגלויות, תמ
אליקו17.04.20
13
צריך לדעת שיש להרבה מאד חרדים אחים חילונים לי יש אח חילוני והוא אמנם שומע ורואה את התשקורת אבל גם מדבר איתי אנחנו אוהבים אחד את השני ועוזרים אחד לשני. זה לא כולם בגלל מאות אלפי החוזרים בתשובה יש מאות אלפי חילונים שיודעים את האמת.
יעקב17.04.20
12
גם זה פוסט דביק... לא צריך וגרוע להעדיף נבילה על פני טריפה או ההפך. זה נכון שצריך להתעסק פנימה ולא "ליפול" לדרכם החילונית של להתעסק בהטלת אחריות חוצה. אבל גם לא להעדיף שום רע על פני רע. העדפה כזו מתפרשת לא נכון אצלינו ובודאי דביקה אצלם. והבן
חיים17.04.20
11
זה לא נכון: כמו שנאת חרדים לא בא ביום אחד, אלא שהתקשורת מפמפמת את זה כול הזמן וכך נוצר כמה מנדטים שכול מי שאמר משהו נגד החרדים מקבל אתם מיד כך אנחנו צריכים לפמפם כול הזמן שזה לא נכון ואנחנו כן מתנדבים (ולא פרזיטים והסיבה שאנחנו לא הולכים לצבא זה סיבה אחרת) ואנחנו לא צריכים לריב אם הפוליטיקאים האנ
צביקי17.04.20
10
אף פעם לא הבנתי איך החרדים שרואים את עצמם כמתנה שהקב"ה נתן לעולם, איך הם מעיזים לעשות כל הזמן גזירה שווה מחילונים. הרי החרדי כידוע הוא ישות מיוחדת הרבה מעל האדם הפשוט (חילוני/גוי/מזרוחניק אותו דבר כולם). מה המקום לעשות בכלל השוואות לחילונים ולמעשיהם התועים אם מלכתחילה הם לא באותו מישור בכלל??
תמה17.04.20
9
ואולי צריך באמת חשבון נפש על ההתנהגות שלנו? בלי קשר ל"חילונים", אולי באמת ההתנהגות שלנו לא תקינה, משהו ביחס שלנו לאחר רקוב? חבל שבעל המאמר לא מעלה זאת אפילו כהוה אמינא רחוקה. צריך בדק בית דחחחחוף
ללא שם17.04.20
8
לא ברור לי למה לא ברור לכם למה שונאים את החרדיות כתופעה - פלח אוכלוסיה גדול, שגדל במהירות, שלא לוקח על עצמו את החובות של כלל האוכלוסיה, בור, שאינו משלם מיסים, ובורח להאשמות בגזענות במקום לקחת אחריות. מוזר לכם שיש בעיה? קחו כדוגמא נגדית את הדרוזים, לצורך העניין. למה איתם אין לאף אחד שום בעיה?
יוסי החילוני17.04.20
7
רבני הידברות אינם חולים בקורונה והאהובים על הציבור מי שמתבודד בדרך קבע מעם ישראל ולא מקרב ודואג לד' אמותיו הנשמות האבודות בתת המודע שונאות אותו
ללא שם17.04.20
6
כמו שבחרדים זה רק מיעוט או חלק מהם ככה אצל החילונים. הרבה מאוד מהם אוהבים חרדים נכון שאולי לא מסכימים עם הדרכות מסויימות שלהם וזה בסדר. ידוע שהתקשורת מלמדת אותם הרבה דברים מכלילים על רוב הציבור אבל הרבה מהם יודעים שזה מוגזם. יש הרבה מאוד שיודעים מה הערך של המתנדבים החרדים נעזרים בהם ואפיל חווים להם
אחדות17.04.20
5
חרדים וחילונים לא בנויים לחיות יחד
לא חידשת כלום17.04.20
4
מבין השורות בדבריך ניכרת אנטישמיות כלפי חרדים ("לא מסוגלים לייצר אפילו מחט". האשמה כזו מזכירה מאד את הטענות האנטישמיות העתיקות כאילו היהודים אינם יצרניים) וכן שנאה קמאית כלפי האשכנזים עד כדי הצדקת השואה האיומה. יש תופעות שליליות בעולם החרדי, אך מכאן ועד לדברי בלע נגד קדושי השואה והאשמתם בשנאת חינם ו
למגיב 35 הגאה19.04.20
3
ואולי הגיע הזמן לומר להם את זה בפרצוף כן אנחנו שונאים אותכם בדיוק כמו שאתם שונאים אותנו וכל ה"ברכות" שהם איחלו לנו אנו מאחלים להם כפול אלף פעמים
117.04.20
2
מה עם 'ומקרבן לתורה' ו'הנעלבים ואינם עולבים, שומעים חרפתן ואינם משיבין', בא לא נשכח שרובם תינוקות שנשבו, שאם היו טועמים טעם תורה באמת אז המצב היה אחרת, כנראה שיש האשמה גם אצלנו, צריך לעשות חשבון נפש ולבדוק את הפגמים אצלנו ורק אחר כך לבוא ולדון אחרים.
איינער17.04.20
1
אין הסתה נגד החרדים, יש תלונות לגיטימיות על התעלמות של הממסד החרדי מהנחיות שיוביל להדבקה מאסיבית. אתה חושב הסתה כי כבר יותר מחודש אומרים את זה והכי גרוע הם צדקו. אף אחד לא טען שהביולוגיה של החרדים גורמת להדבקה או שמירת מצוות גורמת להדבקה אלא זלזול בהנחיות המדינה ומערכת הבריאות (וגם זלזול במצוות ונש
וזה שהרב מאזוז האשים את הלהטב בקורונה דב17.04.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24