כיכר השבת

מדינה בת 72

אבא של רבני 'הפלג' על יום העצמאות: 'אתחלתא דגאולה'

לפני 71 שנים, אביהם של רבני 'הפלג הירושלמי', הגרב"ש והגר"א דויטש, התבטא על הקמת מדינת ישראל כ"אתחלתא דגאולה" • וגם, ראש עיריית בני ברק שבחר להחזיק תורה - דווקא ביום זה (בארץ)

181
כיכר השבת | ד' באייר | 28.04.20
הגרב"ש והגר"א דויטש
הגרב"ש והגר"א דויטש (צילום: באדיבות המצלם)

כמו חלום: לפני 71 שנים, נראה כי היחס החרדי להקמת מדינת ישראל, החוגגת היום את 'יום העצמאות' ה-72, היה שונה בתכלית.

היה זה ביום ג' באייר, שנת תש"ט כאשר הרב בנימין זאב דויטש, שהיה עוזרו של הגאון רבי יוסף שלמה כהנמן זצ"ל, הלוא הוא 'הרב מפוניבז'' ומזכיר ישיבת פוניבז'.

הרב דויטש ז"ל הוא אביהם של הגאון רבי ברוך שמואל דויטש, ראש ישיבת "באר מרדכי", והגאון רבי אשר דויטש, מראשי ישיבת פוניבז' של פלג 'המחבלים', מחשובי רבני 'הפלג הירושלמי'.

במכתב ששלח לראש עיריית בני ברק דאז, הרב יצחק גרשטנקורן, מייסדה של העיר החרדית, הוא מגדיר את הקמת מדינת ישראל כ"אתחלתא דגאולה".

הרקע למכתב הוא בחירתו של הרב גרשטנקורן להיות 'נציב הישיבה' דווקא ביום ה' באייר, יום העצמאות, כאשר בחר את יום זה כדי לתרום לכבוד אחזקת התורה.

"לכבוד מועצת בני ברק, ע"י נשיאה ומיסדה, הרב יצחק גרשטנקורן יחי' לאוי"ט", פותח הרב דויטש את מכתבו, "מתכבדים אנו להזכיר למע"כ, כי יום ה' אייר הוא היום שבחר לו לברכה להיות נציב הישיבה - יום הכרזת תקומת ישראל בארצו.

"מי יתן, וכשם שזכינו לראות באתחלתא דגאולה, כן נזכה לראותב הרמת קרן התורה בארצנו הקדושה ובגאולת ישראל השלימה בביאת משיח צדקנו בב"א".

את מכתבו הוא חותם: "בברכת התורה, בכבוד ובהוקרה, ב. ז. דויטש, מזכיר".

כידוע, מאז קום המדינה מקפידה ישיבת פוניבז' לתלות מדי יום העצמאות את דגל ישראל בגג הבניין, וזאת כהמשך להוראתו הישירה של הרב מפוניבז' זצ"ל, שאת הוראותיו ומנהגיו בישיבה לא משנים.

הדגל, מתנוסס מעל הבניין מהשעה 08:00 בבוקר ועד לשעה 16:00 אחר-הצהריים.

תוכן שאסור לפספס
181 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
72
הליטאים מבולבלים היו מאז ומעולם בעניני השקפה, ומעת לעת השקפתם משתנית ואז כאילו הם תמיד אחזו כך, וזוהי דוגמא אחת מני רבות.
מבולבלים29.04.20
הלוואי היו לנו עוד 'מבולבלים' בהשקפה כמו החפץ חיים , הרב וסרמן, הרב אברמסקי,הרב סורוצקין החזון איש והרב מבריסק... לו יהי..!
אדמור מקיגלפרסר29.04.20
אוהו חבר, כללת אנשים שלא היה שום דבר משותף ביניהם בהשקפתם, בהחלט ראיה טובה לבלבול...
איש שקול29.04.20
71
ממי הם יצאו
בושה וחרפה 29.04.20
70
הרב עובדיה יוסף לא אמר הלל בה' אייר.
הרב עובדיה לא אמר הלל29.04.20

הצגת כל התגובות

69
היום רבני דגל התורה הם ציונים למחצה ומחפשים לתרץ את עצמם: יש היום נכדים של גדולי הקנאים שנהיו ציונים ויש נכדים של ציונים שחזרו בתשובה
דוד28.04.20
68
אתם כותבים: "רק" החזון איש והרב מבריסק התנגדו! האם שני גדולי הדור הללו שהם העמידו את התורה מחדש והיו ללא עוררים מנהיגי הדור הם "רק"? ומה שהרב כהנמן הניף את דגל המדינה, יש לזה סיבה שאינני מוכן לגלות בפומבי, אבל הוא היה אנטי ציוני בכל רמ"ח אבריו. הנה שאלו אותו "מדוע במקום לשלוח עסקנים לכנסת אינך הולך
Yehuda28.04.20
אלטע זעכן..... אין היום אנטי ציונות!! הציונות הגשימה את עצמה והמדינה עובדה קיימת , ואין משמעות לאנטי ציונות .כמו שאין משמעות מעשית לציוני .. ברגע שאתה חי כאן אתה ציוני, ואם אתה חרדי הנך חרדי ציוני!שמאוהב במדינה !
אלטע זעכן28.04.20
67
לאדון מאיר, אתה מוזמן ללכת מפה ולהצטרף לעמון ומואב כפויי טובה כמוך!
חיים28.04.20
66
דמגוגיה בגרוש. הרבה גדולי אותו דור, התבטאו באותה תקופה מטושטשת, דברים שהיום אף אחד לא היה מעז לצטט. אז מצאתם גם מכתב של מזכיר הישיבה, יד ימינו של ניצול השואה, הרב מפוניבז', שכתב מכתב מנהמת ליבו. אז מה?
נורמלי28.04.20
65
וודאי. בשנים הראשונות אחרי קום המדינה כל הציבור החרדי חגג את יום העצמאות! ככל שעובר הזמן האמת הפשוטה מיטשטשת.
יהודה29.04.20
64
https://www.kikar.co.il/
729.04.20
63
לפני קום המדינה היו פה בסביבות שש מאות אלף יהודים היום יש שש מליון שמונה מאות. 2. כמות הישיבות והפצת התורה גדלה בצורה אדירה. 3. לפני קום המדינה בקושי מצאו מניין היום תודה לאל יש מניינים בשפע. 4. כמות ההתבוללות שקיימת בחו'ל מפחידה בצורה שלא תתואר, לעומת זאת בישראל התבוללות כמעט אפסית תודה לאל. 5. של
משה29.04.20
62
כותרת מטעה, ההתנגדות לציונות לא קשורה לפלג! זו ההשקפה הרווחת לכל מי שמכונה חרדי כמעט ללא הבדל. השקפת הפלג הוא יותר לגבי הטקטיקה, ושל סאטמר גם באסטרטגיה, כך גם אצל חוגים נוספים מימין ומשמאל. אבל בהשקפה ובגישה לעצם המדינה והציונות של הרצל אין הבדל ומכתב רבני חב"ד לגבי הדלקת המשואה תוכיח.
חיים28.04.20
החרדים גם התנגדו ומתנגדים למדע - זה מזיז למישהו? מישהו בכלל מתחשב בהם? החרדים גם התנגדו למדינה - מי בדיוק סופר אותם? מי שם עליהם? החרדים ממשיכים להתקשקש במשחקים של "נדמה לי", כאילו משהו מתיחס בכלל להבלים שלהם. המדע חי קיים ומתקדם לאסונם של החרדים שהיו מעדיפים להשאר במערות ולשאוב מים מהבאר, מדינת
הצתה מאוחרת29.04.20
להצתה מאוחרת, לפי התגובה שלך נראה שאתה וחבריך המתוסכלים מאד מאד מעניין אותם מה החרדים חושבים עליך ועל המדינה המפגרת שאתם מאמינים בה. אתה יכול להמשיך להתחפר במדמנה החילונית, רק שאת התיסכולים שלך תשמור לעצמך. זה באמת לא מעניין איש.
הצתה מוקדמת29.04.20
61
פ'סדר, כולם טועים. אפילו רבי עקיבא טעה כשחשב את בר כוזיבא למשיח. אתחתלא דגאולה, אעלק, שבה בית משפט פוסק קנס לבית דפוס בבעלות דתית, כי סירב לפרסם אירוע תועבה.
שי28.04.20
60
כבר המשילו גדולי ישראל. ילד נולד במשפחה כולם שמחים. כאשר מתברר לאחר זמן שהילד ל"ע חרש אילם עיוור לב פגום ריאות לא מתפקדות וכו' וכו' המשפחה מפסיקה לשמוח. בקום המדינה נולד ילד, חשבו שיהיה בריא ביחס לתורה הקדושה. לאחר זמן ראו שהילד חולה מאוד מאוד ביחס לתורה הקדושה, הפסיקו לשמוח.
יוסף28.04.20
משל מצחיק למול העובדות עם מלחמות עולם בין קבוצות החרדים מי יזכה ליום נוסף בכנסת של ה'חולים' !!
הרב ליצימן28.04.20
59
דברים של טעם
יהודי28.04.20
58
הפלג הם סתם כאלה שרוצים להתחנף לסאטמאר ככה אני חושב
עעע28.04.20
57
לחשוב שהקמת המדינה היתה "במקרה" ולא ע"י רבש"ע זו כפירה. מי שלא רואה שמצבנו היום טוב פי 1000 מדורות קודמים הוא עיוור. מה הסיכוי שיהיה במצבנו היום פוגרום ביהודים? מתי היה מצב כלכלי מעולה ליהודים כמו היום? על ירידת הדורות כבר כתבו חז"ל אבל יהודים שלא שמרו מצוות היו רבים מאד בכל הדורות. מהם ימות המשיח ר
יצחק29.04.20
אוסיף, כל הסטוריון מתחיל יודע שגם ברוחניות מצבינו מעולה לעומת הדורות לפנינו, ודווקא פה אין התבוללות, ותנועת התשובה פורחת וכו' וזה בגלל (במילה אחת ובקיצור נמרץ) שיש כאן זהות יהודית חזקה מאוד! הדבר שבגללו זכינו ליצי"מ, והולך ואובד ליהודי חו"ל הלא-אדוקים
עברי אנכי29.04.20
כנראה לא קראת חדשות ב70 שנה האחרונות. לידיעתך, המקום הכי מסוכן רח"ל ליהודים זה בא"י, והסכנה ליהודים בחו"ל זה בעיקר בגלל השנאה של הגויים למדינת ישראל. מדינת ישראל רק הביאה צרות וסכנה, כל השאר זה חלומות הזויים של הרצל וממשיכיו.
שלמה זלמן29.04.20
לידעתך כתוב בתורה "ארץ אשר עיני ה אלקיך בה מראשית השנה ועד אחרית השנה"
ששון29.04.20
עעל מי שטוען כך אמר הגרי"ש זלברמן: או שהוא שקרן, או שהוא טיפש... חידה: כמה יהודים נרצחו באושוויץ ביומיים? (רמז: כמספר הרוגי כל מלחמות ישראל והפיגועים גם יחד) הרצל היה הזוי - באמת לא ברור מאיפה הוא חשב שיצליח לאסוף את כל עמ"י לא"י, ולהקים מדינה עצמאית, ושתשרוד... אבל וואו, ראו זה פלא! זה הלך! והמדינה
עברי אנכי29.04.20
שטויות במיץ, גם ככה בארה"ב שונאים את הקהילה החרדית בפרט בנוי-ירק. תקרא בכל העיתונים איך .בכל פעם שהחרדים עוברים לפרבריה השכנים שם לא רוצים אותם,בכל מקום שיש חרדים הסביבה שונאת אותם (חוץ אם הם חרדים-שפוים). לפני השואה ג"כ סברו אנשים כמוך שהמקום הכי מסוכן זה בא"י..שכחת שאחרי השואה לא היה שום מקום
אבי29.04.20
טיפש את היהודים שונאים בכל מקום, ובארץ שונאים חרדים וראינו את העורך דין החרדי שחיות המשטרה זרקו אותו על הריצפה באכזריות כשצעד בליל שבת לאביו חולה הסרטן, ובארץ יש פיגועים ורקטות אז עדיף כבר אמריקה כי בכל זאת מאז 1948 נהרגו ונפצעו הכי הרבה יהודים אצלכם "במדינה הכי בטוחה ליהודים", לא היה שום מקום אחר
אין לך שכל29.04.20
תלמד קצת היסטוריה וחשבון ותראה עובדות פי שלושה מהניצולים עברו לארץ אחרי הקמת מדינת ישראל כי היה מכסה בארה"ב כמובן וגם פשוט. אתה לגמרי כנראה לא יודע מה שקרה בMotorschiff St. Louis שארה"ב שלחה בחזרה תשעה מאות יהודים למותם. רוזבלט סירב לפוצץ את פסי הרכבת לאושויץ שהיה מציל מליוני יהודים , זה לא שארה
אתה בור29.04.20
ר' יצחק - הירגע בבקשה. אין ספק שמצווה גדולה להתיישב בארץ ישראל ואין ספק שרואים הרבה חסדים במדינת ישראל. אבל איך הגעת מכאן לפוגורומים??? איפה סובלים היום יהודים מפוגרומים? מה קרה לך? המצב של היהודים כיום לעומת העבר, טוב בהרבה ב-כ-ל מ-ק-ו-ם. ושוב, אין ספק שלכאורה היום יש כמעט חיוב גמור להתיישב בארץ ה
תגובה ליצחק29.04.20
נכון אנחנו מודים לה' ולא לצבא. ולא מתוק אנחנו עדיין לא בימות המשיח. ימות המשיח זה רק כאשר הוא מתגלה וזה עוד לא קרה.
רם29.04.20
56
יש מקורות רבים שמוכיחים שהגאולה קורית בדורינו בדרך הטבע, ולא בצורה ניסית!!! מי שלא רואה את זה לא מבין מה קורה בדורינו כלל. לדוגמא: הרמבן בשיר השירים(ח,יג)- מבאר שהגאולה תהיה ברשיון מלכי האומות ובעזרתם(=בדרך הטבע) והמלכות ההיא לא תפסק לעולם! גם אור החיים הקדוש אומר (במדבר כד, טז)- שיש שני מהלכים של
ברוך29.04.20
55
הרבי הריי"צ והרבי לא התנגדו להקמת המדינה בתש"ח מכיוון שאז היה מצב של פיקוח נפש (ולכן לא היה בזה בעיה של ג' השבועות) אלא התנגדו לרעיון שהמדינה היא אתחלתא דגאולה. זה הכל.
נא לדייק28.04.20
54
ל1 הרבי הריי"ץ מליובאוויטש רבי יואל מסאטמר ראו במדינה אתחלתא דגאולה?! העולם קצת יותר רחב, שלום אמריקה אין לי בעי' שמישהו יכתוב שיטת פלוני בן פלוני אבל יש לי בעיה אם השקר כאילו רק הם ראו במדינה אסון
לוי28.04.20
53
הסבר לענין אתחלתא לגאולה ולא אכנס לזיבות שגרמו לו ולאחרים לסבור כך אך אגש לגופו של ענין - מעת חורבן הבית מיד לאחר מכן החל הגאולה כי יכלו להיגאל מיד אחרי חורבן הבית אל לא היו ראוים פרק הזמן מאז ועד היום כל רגע שעובר הוא מקרב אותנו לגאולה השלמה אז כך שיום ה באייר ויום ש באייר ויום ו באייר הוא אתחלת הג
יהודי28.04.20
52
חושבני שדרך הישיבות בליטא הייתה שלא מדברים על השקפה, הגרש"ש היה מאיר פנים לציונים ואפשר שהיה קצת בעצמו, מי שסלל את את הדרך בהשקפה היה הגראמ זצל, וכן גדולי ליטא מסוימים, דעתו של המזכיר כמובן לא מעלה ולא מורידה [בין אם חזר בו בין אם לא], אבל חשוב לזכור שאין בזה דרך פסולה כ"כ, גם אנו חלוקים עליה בתכלית
אדם בלי תורה29.04.20
51
עשו מחלוקת בבני ברק
מבני בניו של המן 29.04.20
50
הם גדולי הדור שונאי תורה
אאמ28.04.20
49
הרב מבריסק והחזון איש לא אמרו את מה שכתבת חזור בך!!!!!
איש28.04.20
ישמעו אוזניך מה שפיך מדבר אתה כותב נגד הליטיאים על חינך לשנאה המ ומחלוקת ו בפועל כל מילה שלך נוטפת שנאה השמצה חרחור ריב ומחלוקת אויי כמה העולם הפוך
אדם29.04.20
כולם היה בהתחלה מזרחיסטים אבל כדרכם לבעוט מי שנתן להם פרנסה כשהגיעו לארץ כפוי טובה היום בשביל האופנה כדאי להיות קנאי
צבי כהן29.04.20
הרב מבריסק והחזון איש בעצמם לא היו באותה דעה.... החזון איש תמך באגודת ישראל שחתומה על מגילת העצמאות.. לעומת הרב מבריסק כמובן שלא נטל חלק באגודת ישראל ומעולם לא תמך בה כדרכו של אביו הגר"ח...!
במחיצתם28.04.20
48
אשרייו שיצאו לו כאלה ילדים שרואים את האמת ומבינים שהמדינה זה שורש הסטרא אחרא
חרדי28.04.20
47
בס"ד כשגרתי עדיין בבני ברק, דגל ישראל התנופף מעל בנין ישיבת פוניבז'.ביום העצמאות. מעניין, מה המצב היום ? בתוך -תוך ליבם של הרבנים הגאונים, ברוך שמואל ואשר שליט"א, משוכנע אני, שהם על אותו גל כאביהם על חשיבות יום זה ותפקידו ההיסטורי להגדיל תורה ולהאדירה.
הכהן, יצחק רפאל28.04.20
46
בשנות ה-70 הייתי בישיבת משכן משה בראש העין.זו ישיבה שהייתה הסניף הספרדי/תימני של ישיבת פונוביז.נשיא הישיבה היה הרב משה שטרנבוך.ממה שאני זוכר לגבי יום הזכרון ויום העצמאות הוא:שאת יום הזכרון דוקא כיבדנו ויצאנו לטקס המרכזי שנערך ביום הזכרון בראש העין,אך לגבי יום העתמאות היה זלזול ומנהל הישיבה (ממוצא מר
שמעון 28.04.20
45
הבעיה העיקרית של עם ישראל היום היא ששלות הדעות העיקריות(אנטי ציונית,חרדית,וחרדלית)כול שוללות אחת את השניה ולא מכבדות דעת תורה אחת של השניה אם תסכלו טוב אפשר למצוא אמת ודרך בכל שיטה תפסיקו להיות קנאים ותבינו שלכל ציבור יש את הגדולי דור שלו תרבו קצת אהבת חינם כל אחד בטוח בדרך שלו כאילו היא האמת המוחל
שונא שנאת חינם29.04.20
כבר אמרו חזל על הפסוק "ותהי האמת נעדרת" וכו שלעתיד לבוא האמת נעשית עדרים עדרים
עמוס סופר23.06.20
44
החרדים טעו פעמים בענק טעו לפני השואה ולא ראו את "ההתחלתא" של הרצל וז'בוטינסקי ושמעו לדת ההשקופה ולא עלו לארץ ישראל בזמן, והסוף הטראגי של מליונים צדיקים ידוע ... טעו גם אחרי השואה שחלק גדול הלכו לאמריקא במקום לארץ ישראל לחזק את היהדות השאירו את הרוב לציונים החילונים שמנסים כל הזמן להרוס את היהדות .
>>>29.04.20
ולמה החילונים לא עלו לארץ בזמן? הרי רוב הנספים בשואה היו חילונים. אז איפה הם טעו?
שאלה לי אליך29.04.20
דייק בעובדות - אגודת ישראל קיבלה מהציונים כ - 6% מהסרטיפיקטים. השאר התחלק בין מפלגות ציוניות, אגודת ישראל מילאה את המכסה שלה לגמרי והיו חסרים לה סרטיפיקטים לעלות עוד אנשים, והציונים היו מחזירים את הסרטיפקטים המיותרים שלהם , העיקר לא לעלות חרדים.
מורדי29.04.20
דייק אתה בעובדות: הסרטיפיקטים חולקו לפי הגודל היחסי של כל חלק באוכלוסיה בארץ. לו היו יותר חרדים בעת שהחלו לחלק אותם - הם היו מקבלים יותר.
אריאל29.04.20
בחלק מהשנים לאגודת ישראל היה חוסר בסרטיפיקטים ולמפלגות אחרות היה עודף ובמקום לתת לא"י הם החזירו את הסרטיפיקטים. כנראה לא רצו את ה"אבק אדם" מאירופה
מורדי29.04.20
והרי יצחק גרינבוים ראש הסוכנות היהודית שונא יהודים דתיים גדול עוד מפולנייה אמר: "טוב פרה חולבת בארץ ישראל מכל יהדות פולין שתלך לגורלה"!
מקס נורדאו29.04.20
אל תהיה בטוח שאם לאגו"י היו סרטיפיקטים מיותרים הם היו נתונים למפלגות האחרות... כל אחד רצה לשמור על כוחו היחסי באוכלוסיה היהודית בארץ. אין שום קשר לביטויים המכוערים בהם השתמשת.
אריאל29.04.20
43
החדשה הכי מסעירה שאבא של ראשי הפלג נקרא על שם... בנימין זאב הרצל!! ואני יודע זאת בוודאות גמורה!
אבי28.04.20
שטויות בתכלית. כבן משפחה אני יודע שזו שטות מוחלטת. אולי אם כבר ע"ש ז'בוטינסקי?
אליעזר29.04.20
42
סופם של כפויי הטובה החרדים ידוע גם המרגלים במדבר אמרו שזה לא מסתדר עם ההשקופה סופם ידוע ...
WW28.04.20
החרדים לא מתבלבלים מעובדות כבר 200 שנה לפחות...
עובדות וחרדים29.04.20
41
איזה סקופ, וואי. הרסתם אותנו. בהגדה אנחנו אומרים "מתחילה עובדי עבודה זרה היו אבותינו, ועכשיו קרבנו המקום לעבודתו". אין לנו שום בעיה להתמודד עם זה. חוץ מזה שלפי רוח אותה תקופה זה ממש לא מוריד מדי הרבה מההערכה לאדם, רבים וטובים קיוו שאלו פעמי הגאולה שהשתוקקו אליה בכל ליבם. רק יחידי סגולה ראו מראש בבהי
יוסי28.04.20
נו נו, למה חכמינו שיסדו את חג החנוכה לא ראו מראש שכל החשמונאים עתידים להתייוון??? ובמיוחד לאחר שכולם התייוונו איפה היו כל החרדים החכמים שהיו אמורים להראות לכולם כמה ׳הם׳ צדיקים ולא משתתפים בחג כזה אם זו התוצאה??? בת יענה טובה ממך, היא לפחות לא מתפארת בכל מיני נוצות דמיוניות...
שמחה בונים29.04.20
סליחה שהציונים הקימו מדינה במקום לשמוע לרבנים החרדים ולגמור כמוהם וכמו צאן מרעיתם באושוויץ. באמת סליחה...
מתנגד למדינה?28.04.20
כנראה לא למדת מספיק את תורתו של הרב קוקזצ"ל בכדי להבין שאתה טועה ובגדול,(ואגב זה לא רק הרב קוק חושב ככה גם הרב עובדיה וגם עוד רבנים נוספים) ואני יגיד יותר מזה בזכות המדינה המצב נהיה יותר טוב, (תראה כמה בני תורה יש היום)
אביח28.04.20
שום דבר לא צפוי לא קרה מאז. אין מה להתפכח. מה חשבו, שחברה של חילוניים-דתיים-חרדים תקים מדינה חרדית ?המדינה היא השתקפות של מצבו של כלל ישראל. מצב הדת? לפני 70 שנה לא היה בכלל מצב לדת..
מד28.04.20
40
דברים של טעם
חרדי28.04.20
39
מה כל הקשקשת הזו מדוע א"א לומר שהמדינה היא דבר טוב והציונות היא דבר רע הלא מדובר במדינה שהשתלטו עליה אנשים רעים מתחילתה עבודתינו היא להוציא את הרוע ולהשאיר את המדינה בע"ה ובישועתו
יודע29.04.20
38
שלאחר השואה עם ישראל היה זקוק למדינה איפה להניח את הראש בשקט בלי פחד מהגויים ושמעתי שר/משה פיינשטיין אמר שכל הוויכוח היה לפני שקמה המדינה אבל לאחר מעשה שקמה כבר בטוח שצריך צבא ומשטרה וכל מה שנצרך למדינה מתוקנת ולגבי אלה שטוענים שזה היה טעות לתמוך במדינה מראשיתה ועכשיו אנחנו לא תומכים אז למה היום שה
יוני29.04.20
עם ישראל זקוק גם ומאד לארה"ב חזקה!!
מגבית קרן קיימת29.04.20
37
פעם היו עוד חרדים שפויים. היום כולם כבר שוטים ופטורים מן המצוות. כל כך שוטים שאינם רואים את הנסים והנפלאות שעשה עימנו הקב"ה לאחר 2,000 שנות גלות. עיניים להם ולא יראו!! ברוך שעשני בן ליהודי המזרח שיודעים להודות להקב"ה על כל ניסיו ונפלאותיו, ולא להיות כפוי טובה לבורא עולם. בגלות, לאחר השואה כמעט לא נש
יהודה29.04.20
אני תושב ארה"ב מלכות של חסד , ומודה כל יום לקב"ה שנולדתי כאן במדינה ששקמה את הורי לאחר השואה... בניגוד לכם שם בישראל החיים על החרב ללא גבולות ורודפים אתכם מבחוץ ובפנים, ארה"ב היא מעצמת דמיונית בעצמתה שכל עמי תבל ביחד לא יוכלו לה... ואתם שם חמורים בני חמורים לא קולטים את גודל הנס שלנו כאן
David Rom' usa29.04.20
א. כאילו שארה"ב מעונינת בקהילה ששבעים חוז ממנה לא עובדים ומתפרנסים מהממשלה ב. החרדים בארה"ב הרבה יותר שפוים לדוגמא הישיבות הקטנות הליטאים לומדים לימודי ליב"ה והסטמארים מתפרנסים בכבוד, בודאי שהם לא מפגנים ומתלוננים כל היום. ג.מה אתה מקשקש השנאה ליהודים בנוי-ירק בא בגלל הנהגתם של החסידים שם כידוע
אבי29.04.20
החסידים בארה"ב עובדים כולם למחרת הנישואים, זו ההשקפה החסידית כוללת שמובילה סאטמר למעט יחידי סגולה שמתפתחים בתורה...! גם בישראל רוב החרדים עובדים זה לא מונע את התיעוב אצלכם נגדם שמנותק מהעובדות ואין משמעות מה ואיך החרדי יעשה, את הפאות שלו גזזו שם הציונים לפני 70 שנה... בילדים שלהם סחרו לפני שעבדו .
David Rom' usa29.04.20
אני גם מארה"ב חביבי, אמרקאי בדיוק כמוך , אתה קורא העיתנות החרדית האמרקאית בכלל? אתה לא קורא איך בכל פעם שחרדים מנסים לעשות קהילה בכל פעם שהחרדים בפרביה חדשה הסביבה דוחה אותם.? וכאילו שאתה לא מכיר בכך שהסגנון החרדי האמרקאי שונה לגמרי מהסגנון החרדי בארץ. אם בארה"ב היה אלימות והפגנות כמו בבית שמש..אם
אבי29.04.20
האלימות בבית שמש של נטורי קרתא היא התוצאה... נטורי קרתא הוקם אחרי רצח ישראל יעקב דהאן , ולאחר מכן רצח פנחס סגלוב.... ממשלת ארה"ב מעולם לא רצחה יהודים חרדים!!! סע לשלום המפתחות בפנים!!
David Rom' usa 29.04.20
ממש ככה האילמות בבית שמש זה תוצאה מרצח פולטי מלפני שבעים שנה, אתה ממש כמו המיעוטים בארה"ב שתמיד מתלוננים על קיפוח אף פעם לא לוקחים אחריות והם תולים חסרונם בסיבות היסטריות מלפני מאה שנהץ תתגבר
יש לך ראש עקום29.04.20
חולה נפש ארץ ישראל בכלל לא מעניינת אותך גם גרמניה הייתה טובה ליהודים גם ספרד גם וורמיזא ומגנצא "בהר ציון תיהיה פליטה" אני מרחם עליך וכואב לי עליך
מרחם וכואב29.04.20
ארץ ישראל מאד מעניינת... אבל מדינת ישראל עם שנאת דת ודתיים אינה מעניינת!! בארה"ב אחד כמו איווט ליברמן האיום מזמן יושב בבית סוהר!!
David Rom' usa29.04.20
ל - David Rom' usa ... ארה"ב היא אכן דוגמה יוצאת דופן של מדינה שכל אזרחיה אוהבים אותה , אבל יש לזכור שאבות המייסדים שלה שילבו בחוקה מוטיבים מהתנ"ך וושינגטון היה דתי מאד ולא לחינם מכנים אותה מלכות של חסד כי היא באמת כזאת ... אינך יכול לדרוש ממדינת ישראל שמייסדיה פליטים מרקסיסטים סוציאליסטים אדומים ש
חיימקה29.04.20
לא ההבדל היא שבארה"ב מהתחלה יש חופש דת טוטלית ואין קהילה שמנסה לכפות את אורח חיה על המרחב הציבורי
איפכא מסתברא29.04.20
מה אתה מקשקש בארה"ב יש חופש הדיבור בדיוק כמו שיש בישראל. אם החרדים היו חמישה עשר אחוז מהאלכוסיה בארה"ב ולא היו לוקחים אחריות על עצמם אני יוכל להבטיח שאייווט ליברמן היה קטן עליהם. (כמו שרואים מהדיבורים של השמרנים שם על מהגרים ומוסלמים וכולי')
אבי29.04.20
בישראל החכי"ם החרדים חוקקו חוק לאפליה מתקנת בקבלת חרדים למשרות ציבוריות,חפש ברשת, למה צריך חוק? תחשוב לבד...! לפני שאתה מפנה אותי לעיתונים בארה"ב המתוקה טפל במדינה האנטישמית שלך
David Rom' usa 29.04.20
בכל עיר בארה"ב יש חוק העדפה מתקנת להמיעוטים אז מה? מה שגם שלחרדים אין השכלה ולא משרתים בצבא אז טבעי שהמעסקים מעדפים קהילות אחרות ת בדיוק כמו שתעסוקה מעדיפה עובדים חרדיםץ
יש לך ראש עקום 29.04.20
אני מבין שנדמה לך שבזמן אחאב היה פה יותר טוב...
עברי אנכי29.04.20
גם בארה"ב יש חופש הדיבור לאדם כמו איווט ליברמן. אם בארה"ב היו החרדים חמישה עשר אחוז מהאלכוסיה והם היו ה מחנכים רוב גדול מקהילתם לחיות על חשבון הממשלה (שלא לדבר אם היה מיעוט צעקני שצעקו נאצים וכדומה להשוטריםוכולי'..) השנאה היה עד לשמים, כמו שרואים את שיח השמרונים שם על מהגרים ומוסלמים. גם ככה אין א
אבי29.04.20
מאיפה הבאת את זה???? ואגב מה עם התקציבים לישיבות? כוללים? שרותי רפואה למשפחות רבות ילדים? זה שיש כמה אנשים שיושבים בתקשורת או בכל מקום אחר ורוצים להרע לציבור הזה אז הם עושים מלחמה כדי שכולם יאמינו שהמדינה שונאת את החרדים, אתה לצערי עוזר להם לנצח, אתה עוזר להם להראות עד כמה המדינה שונאת חרדים, למיטב
א ייד29.04.20
עד שה' יקיים בך את נבואתו על מי שלא עולה לפה, ומקיים ב"חרב" את מצוות כיבוש "ביד חזקה ובזרוע נטויה ובחמה שפוכה אמלוך עליכם, וקבצתי אתכם מכל הארצות..." וואי וואי וואי, לא מקנה בך ובחבריך אז... (האמת, גם לא היום, אתה דומה כמי שאין לך אלוה! כמפורש בחז"ל, לא מפריע לך, "מרגל" שכמוך? לא מתבייש להלעיז על א"
צר לי עליך...29.04.20
אסור לדבר לשוהר על ארץ ישראל
אסור לקטרג30.04.20
יפה מאוד, אבל מה? ביהדות זה אחרת, ביהדות נוהגים לראות את כל ההשגחה פרטית, וכן, גם אם לך היא לא נראת לטובה, אמריקה ארץ טמאה ומטומאת יהודים שגרים שם רועדים מפחד מהגויים, ולכן מתחנפים לגויים בצורה מחרידה, וגם אם נגיד שלא, אז לא נראה לי שיהודי לכתחילה צריך להיות מוכנע לשעיגץ מסריח ולהחנף אליו כדי שלא יז
א ייד29.04.20
36
שמח לומר לכם אחי היקרים אך הרב קוק היה הגדול ביותר בתקופתו הן בידיעת כל התורה כולה והן בקיומה, אביא לכם את דברי גדולי ישראל עליו: הרב מלצר זצ"ל "יחיד הדור בגאונות, יחיד הדור בצדקות, יחיד הדור בחסידות.".הרב שלמה אלישיב זצ"ל: "כליל השלמות: שלמות בגאונות, שלמות בצדקות, שלמות במחשבה ושלמות בהנהגה". הרב
דוד29.04.20
אין משמעות מה ומי אמר מה על הרב קוק שהיה איש גדול, האדם נשפט על פי התוצאות, ולכן אם דור שלם של חפיפניקים דתילונים אוהדי חילונים סומכים עליו כהיתר לאורח חייהם ,על זה לבד גהנום גדול
חיים דרבנן29.04.20
וראה זה פלא: על אף גדולתו העצומה לאין שיעור, אותם הגדולים שאתה מצטט הרשו לעצמם לחלוק על דרכו. זה לא סותר
מאיר29.04.20
אם כך הרב קוק היה חרדי לכל דבר ועניין! אלא שהציונים חיפשו להם גדול בתורה כדי להשען עליו כמו שעשו עם מלאך ה צבקות מורנו ורבנו מרן הרב עובדיה ע"ה וכן עם בנו הצדיק יעקב יוסף ע"ה ועכשיו שהלכו לבית עולמם נשענים עלהרב הראשי לישראל יצחק יוסף שליטא! נ.ב מדוע אין גדול בישראל אחד עם כיפה סרוגה???
י29.04.20
בוודאי שיש (לאו דווקא הולכים עם כיפה סורגה אבל מהציונות הדתית): הרב מ"צ נריה זצ"ל, הרב גורן זצ"ל, הרב שאול ישראלי זצ"ל,ר' אברום שפירא זצ"ל, הרב יעקב אריאל שליט"א ,ר' אהרון ליכטנשטיין זצ"ל,הרב דב ליאור שליט"א ועוד..(חלקם גם גדלו בציונות הדתית)
דתי לאומי29.04.20
35
לכאורה אין קשר בין השאלה אם המדינה היא אתחלתא דגאולה לבין השאלה אם לומר הלל ביום העצמאות. הרבנים שפסקו בקום המדינה לומר הלל לא אמרו זאת בגלל שהוקמה מדינה לעם ישראל, שהרי אין שום מקור לומר הלל על הקמת מדינה לעם ישראל. ומי שמסתכל רואה שהם פסקו לומר הלל על ההצלה והישועה הגדולה שהיו לעם ישראל באותה תקופ
לא ברור לי משהו29.04.20
התאריך אינו מתאים כי אם זה על הנס צריך לעשותו ביום הנס אך לקחת יום שבו הכריז האו"ם כיום הלל זה טעות כפולה ומכופלת
התאריך29.04.20
האו"ם הכריז בי"ז כסלו. לא בה' באייר. תלמד היסטוריה.
אריאל29.04.20
בה' באייר הוקמה מדינת ישראל. ההלל ביום העצמאות הוא על ההצלה הגדולה שהיתה לעם ישראל מאיום השמדה ענק שהיה באותו זמן, ועל כך שלעם ישראל נוצר מקלט שבו אפשר לחיות. זה הצלה ממוות לחיים כפשוטו. מי שלא מסתכל ככה על המציאות הוא כופר בטובתו של מקום. (עיינו בשפתי חיים לפסח על העניין הזה של כפירה בטובתו של מקום
צודק בהחלט29.04.20
לא הבנתי? אז מי שאצלו ההצלה היא שעלה לארצות הברית ובכך ניצל שם... צריך לומר הלל ביום עצמאות של ארה"ב?
המקשה לכל חי29.04.20
הלל אומרים על נס שנעשה לכל ישראל. כל ישראל יכולים להיות רק בא"י כמבואר בגמ' במסכת מגילה ובמסכת הוריות וכן ברמב"ם ספר המצוות עשה קמ"ד.
אריאל29.04.20
ידידי היקר. מי שלא היה בארץ בזמן של הקמת המדינה לא היה לו סכנת חיים ממשית כמו מי שהיה בארץ ולכן בפשטות אין הוא צריך לומר הלל שהרי הוא לא ניצל באותו זמן. אלא שבכל זאת אפשר להגדיר את זה כהצלה של כלל ישראל כי זה נתן מקלט לכל עם ישראל והצלה אחרי אלפיים שנה למקום שיהודים שולטים בו. (ושוב, יבואו ויתווכחו
מה הקשר29.04.20
א. לשיטתך, אותם אלו שלא היו תחת שלטון יוון לא היו צריכים לחגוג את חנוכה?! ישראל הנמצאים בארץ הם כלל ישראל וממילא על פיהם נקבעת תקנה לכולם. גם ליושבים בחו"ל. ב. עד הקמת המדינה, בכל מקומות פזורי ישראל הם היו משועבדים לאומות. עם הקמת המדינה יצאו ישראל מתחת עול הגויים. אם על נס יציאת מצרים שהוציא מעבדות
אריאל30.04.20
עניתי לך: נס בא"י הוא לכלל ישראל ולכן גם מי שלא כאן, נגרר אחר הנמצאים כאן ועליו לומר הלל.
אריאל30.04.20
אתה טועה. ההלל נתקן בגלל היציאה מעול הגויים לחרות ועמידה ברשות עצמנו, כמבואר בגמרא ובפוסקים. בושם הצלה אחרת שהית לעמ"י מגזרות כאלה ואחרות מאז נס חנוכה לא תיקנו הלל.
אריאל29.04.20
לפני הכל אני חושב שזה ברור שצריך לדבר כאן בצורה יפה. גם אם מישהו חושב אחרת לא צריך לתקוף בצורה לא יפה. בסוף כולנו אחים! (חוץ מזה שדברי חכמים בנחת נשמעים. מי שכותב בצורה מתריסה לא מקשיבים לו ורק תוקפים אותו בחזרה בלי להתמודד עם הטענות עצמם... בדוק ומנוסה...). השנה עם כל הענין של הקורונה ושלא נמצאים ב
מחשבות29.04.20
34
חג עצמאות שמח לכל בית ישראל! ביום זה הוכח שעצמאות ישראל היא הפתרון היחיד בדרך לגאולת העם. לא גלות ולא מסכנות ולא שנור ולא רחמים. ולהשומע ינעם
מנחם28.04.20
שעצמאות ישראל היא מטרה זה כתוב בכל הנביאים, אמנם הדרך אליה היא שמירת התורה והמצוות, כפי שגם כתוב בכל הנביאים. מה שגדולי ישראל הקפידו לקרוא למצבנו 'גלות' זה כדי למנוע סחף אחרי דעות החילונים והמזרחיים, עובדה היא שהדורות הבאים של 'אתחלתא דגאולה' ברובם נהיים חילונים וחלק גדול מהם יורד מהארץ הקדושה 'עם
חדוה29.04.20
33
הכרתי באופן אישי את אביהם ז'ל.ירא שמים בעל תפילה בימים נוראים ומקריא בתקיעת שופר לרב אונגר זצל. היה שפוי ומתהפך בקברו על מה שהם עושים בנושא הפלג וכו.אביהם בטוח נשמע לגדולי הדור הם כמובן לא
יצחק28.04.20
חצוף!!!!!!!!!!!!! הם גדולי הדור ואין זכות לדבר נגדם
פונוביצ'ער 28.04.20
'גדול הדור' לא יכול להיות כזה שכאשר הוא יגיד דעות שונות מדעותיך הוא יפוטר מתפקיד גדול הדור! כך הרי עשיתם לכל גדולי הדור!
נחמיה29.04.20
32
אויי ויי איזו השקופעעע פשרנית ונוראה? ממש פח שמן הטהור..... חבל מה הוא לא קרא את הפשקויל הכושל הפסל??
גגגיייוווללדדדד28.04.20
31
היו כמה אדמורי"ם, ממועצת גדולי התורה דאז, שהיו אומרים הלל בבית הכנסת הגדול בתל אביב, ביום העצמאות, כשהם לובשים בגדי שבת. מפני כבודם, לא נכתוב כעת את שמם. זו היתה רוח התקופה שלאחר השואה, כשקשה היה לשרידים שלא לשמוח אל האופק החדש, שתעתע בהם. אבל היום כולם מכירים את האמת. העגומה.
זוכר28.04.20
למה לא? תפרסם שאנשים יבינו מהי דעת תורה אמיתית
אביח28.04.20
האמת שכולם מכירים שאם לא הייתה קמה המדינה היינו כולם מתבוללים בפולין והנוגריה. מספיק להיות כפויי טובה להקב"ה. יחי יום העצמאות.
אבי28.04.20
30
.
בנים אכלו בוסר ושיני אבות תקהינה28.04.20
29
.
חג שמח לכל בית ישראל 28.04.20
28
הכי דמי אפיקורס חרדי פעם חרדי נשאל איך יתכן שהיטלר השמיד ככה סתם 6 מיליון יהודים, זה לא היה סתם הוא ענה, זה היה גזירה משמים, ואיך יתכן שבן גוריון הקים ככה סתם מדינה יהודית אחרי 2000 שנות חורבן, ומיד ענה זה היה מהקליפה רח"ל, מעניין ענה לו השואל רק להשמיד 6 מיליונים יהודים ה' יודע, אבל להקים מדינה
>>>29.04.20
נפלא!
עברי אנכי30.04.20
27
דשגש
ד29.04.20
26
אם הם היו בזמן מלכות אחשורוש הם בודאי היו יוצאים נגד שאסתר תנשא למלך והיו יוצאים נגד מרדכי שהתיר לה להנשא לגוי
אני30.04.20
25
מישהו פה חושב שזה היה לא על דעת הרב מפוניבז'? או שגם הוא "מתחילה עובדי ע"ז היו"??
תגידו28.04.20
הרב כהנמן היה ציוני גדול היה לו חברותא עם הרצי"ה בכוזרי
וודאי29.04.20
24
גם הרב חיים יהודה לייב אויערבאך זצ"ל, סבא של רבני הפלג - רב שמואל אוירבך זצ"ל והרב עזריאל אוירבך שליט"א, היה ציוני דתי וחבר תנועת המזרחי .
בני28.04.20
23
אינני מבין אתכם, כתבתם שאם ארשם תגובתי תעלה מיידי?
Yehuda28.04.20
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
אברימי מ.29.04.20
22
אין הוכחה יותר חזקה שיש דברים שרק יחידים יכולים לראות, מה שברור שמהר מאוד הוא עמד על טעותו
שפוי אחרון28.04.20
21
תגובה אחד היא אמת לאמיתו ותראה ששני בניו ביחד עם דעה כזאת זה לא סתם אבל גם בלי זה זה אמת מצד אנשים שהיו בזמנו
שמעון28.04.20
20
כל הזמן אתם רק מנסים ללכלך על הפלג, גם אבא של מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין אמר הלל ביום העצמאות.
בני ברקי28.04.20
תפסיק לבלבל את המוח
דני28.04.20
גם [ר'] גרשון עצמו אמר מסתמא.......
מישהו 29.04.20
19
לכל ה"חרדים" שמצטדקים במצב הרוחני הירוד של המדינה אז האשם בזה הוא אותם חרדים שנשארו לשבת על סיר הבשר (שהפך לסיר בלהות) ונתנו לחילונים להקים ממשלה וצבא, ועדיין במקום לתקן אז מייללים כנגד מעשה ה׳ הנורא של גאולת ישראל.
נפתלי28.04.20
אבל מה לעשות, התנערות מאחריות, חיפוש אשמים לנחיתותם, הבכיינות היללות והקיטורים פשוט צרובים ב DNA החרדי. לא תצליח להוציא את זה מהם. בלעדיהם זה לא חרדי, זה משהו אחר...
צודק לחלוטין29.04.20
18
רבי בנימין זאב דויטש ז"ל היה יהודי צדיק מלא יראת שמים, וזה טפשי להביא ממנו מכתב שנכתב לפני 71 שנה. ברור שכמה שנים אחר כך הוא כבר לא היה כותב כך, יהודי בני ברק המבוגרים בטח זוכרים את הברכת כהנים שלו שהוא היה אומר בקול מהדהד שהיה חודר לאברים, ואיך שהוא קורא בתורה ומדגיש כל מלה ולא מחסיר את הטעמים. כל
צבי28.04.20
א. מה בדיוק התחדש אחרי כמה שנים? את החילוניות ידעוו כבר אז, ואדרבא - אז החזו"א עוד חשש לשמד - ש"לא יתנו לאפות מצות" ןאח"ז התברר שהמצב הרבה יותר טוב ב. מה הקשר ליר"ש? ר' צבי פסח ור' חיים שמואלביץ שאמרו הלל ביום העצמאות עד סוף ימיהם לא היו יר"ש מספיק?
עברי אנכי29.04.20
בתור נכד של ר' חיים שמאלביץ, לא שמעתי ממנו אף פעם הלל ביום העצמאות
בנימין נתניה29.04.20
לפי הסברא העקומה ששלך (ושל הרבה אויבר טיפשים כמוך) אפשר לבטל את חנוכה כי אם החכמים שתיקנו את החג היו רואים איך כל החשמונאים בסוף התייוונו, ברווווור שהם לא היו מייסדים את החג, הלא כן?!? אפשר להפסיק על הניסים והלל בחנוכה הרי אנחנו מבינים הכל יותר טוב מכולם...
שמחה בונים29.04.20
17
דור האמת הפך לדור השקר
משה28.04.20
16
וגם זכור הספדו הידוע של הגר"ש מרקוביץ בהלווייתו באומרו: ''אנחנו קראנו לו אדון דויטש בגלל שהיה אדון לעצמו''
מוקיר זכרו28.04.20
15
כמה אפשר ללעוס את הנושא הזה כבר לפני עשרים שנה שהייתי ילד כבר אמרו לי שהיום כבר אף חילוני לא מאמין בחגיגות, ואצל החרדים זה היום רגיל, מה זה המחלה לדבר על זה ולהתקשקש בנושא, פשוט שעמום. [רק אצל הדתיים קצת.. וכזכור בתקופת ההתנתקות,,..] היום במדינה נאבקים פה על חוקי היסוד, שיש לדת זכות קיום...
אבא 28.04.20
14
היום ההשקפה הרווחת היא שהמדינה היא שורש הפורענות של כלל ישראל, אז, לאחר השואה, רבים וטובים סונוורו מהקמת המדינה, ורק 2 גדולי הדור, הלא הם החזון איש והרב מבריסק ראו בעיניהם התורניות את הקמת המדינה החילונית כאסון לאומי איום ונורא.
מאיר28.04.20
שמחתי ללמוד ממך "לאחר השואה רבים וטובים סונוורו מהקמת המדינה, ו"רק" 2 גדולי הדור ראו את הקמתה כאסון לאומי", ידידי היקר אצלך היו רק 2 גדולי דור, בקום המדינה היו גדולי דור רבים, ולפי עדותך שלך "רק 2" ראו בה כאסון לאומי, והאמת שרבים מגדולי הדור דאז ראו נכוחה את יד השם המזריחה אור חדש על ציון, ולאט לאט
אליעזר28.04.20
ולפי איך שאתה מבין את דבריהם של 2 הגדולים הללו היה עדיף שהיה נשאר כאן מנדט בריטי או שלטון טורקי? הקמת המדינה היא אסון? זאת אומרת שהיה עדיף בלעדיה?
דודו28.04.20
לא היו דעות אחידות בין גדולי הדור בנוגע להקמת מדינת ישראל והקשר לאתחלתא דגאולה. אך שטויות לזלזל שהמדינה "סינוור" כל גדולי הדור חוץ מחזו"א והגרי"ז.
מרדכי28.04.20
צריך לקחת בחשבון שרבים מהגדולים שהתלהבו מהמדינה וההצלה בתחילה, חזרו בהם במשך הזמן, וזהו ההבדל הגדול, שעל-ידו אפשר להבין מהי האמת
מחילה מכבודו28.04.20
בדיוק הפוך ראש עקום, אז מיד אחר השואה הבינו כולם את הערך העצום של מדינה עם שלטון יהודי, מול האלטרנטיבה של חשכת הגלות הזרועה לכל אורכה בגירושים וטביחות ששיאה היתה השואה
בני28.04.20
יש אדם נוסף: כ"ק האדמור הריי"צ מליובאוויטש רבי יוסף יצחק שניאורסהן כתב מכתב חריף מאוד נגד המדינה ונגד זה שאומרים שזה התחלתא דגאולה
חבדני"ק28.04.20
היום החרדים מאוהבים במדינת ישראל ולכן השקפה ומנטרות שחוקות לא יעזרו מול המציאות ...! לחרדים תנאים וסביבה תומכת ללימוד תורה בארץ ישראל שאבותיהם לא דמיינו גם לא בדמיון ההזוי ביותר... זו טרגדיה וקריסה של השקפה חרדית שהעוינות והאלימות המילולית היא סימן ההיכר המובהק שלה להגנה!!
הרב משה שנפלד28.04.20
ראוי לך להפוך את שמך מאור ל...
שלמה28.04.20
אתה מוכיח בתשובה שלך שגל גדולי ישראל היו בעד המדינה...
א אידישע קאפ28.04.20
בלה בלה בלה
מוטי28.04.20
השקופה שלך יעבור מן הארץ, והאמת ימשיך לזרוח! כל גדולי ישראל היו בעד והם גם בעד ארץ ישראל על פי תורה, וגם מדינה ובית המקדש! והמרגלים כמוך גם ישיבו בתשובה!
אלי28.04.20
יש מכתב מהרה"ק מבעלזא זצוק"ל שנכתב ע"י אחיו הרה"ק מבולגרייא להרה"ק מסקוירא זצ"ל שביקש לדעת מה חוות דעתו בענין המדינה וכתב שם שמדינת ישראל הוא ישועה לכלל ישראל שביכולתם להניח כף רגל על הארץ לאחר השואה האיומה
יהודה29.04.20
מסכנים החרדים, כבר יותר מ 100 שנה שה' לא עובד אצלם, והוא דווקא כן רצה להקים את המדינה, וגם רצה שדווקא הרצל יקים אותה ולא הרבי מסטמר וגם לא הרב שך, מה לעשות מסכנים החרדים ה' לא עובד אצלם וגם לא שומע להם ...
CC28.04.20
מי המציא את המילה המטומטמת "השקפה"
בני ברקי28.04.20
אין חדש תחת השמש.כבר עשרת המרגלים החרדים למעט כלב ויהושע הציונים. ראו שהכניסה לארץ היא שורש הפורענות של כלל ישראל. ראו בעיניהם התורניות את הקמת מדינה חילונית אשר העדיפה לחרוש בזמן חרישה...כאסון לאומי איום ונורא,לכן ה' המית אותם במדבר. כבר גדולי ישראל באירופה ראו את שהכניסה לארץ כשורש פורענות של כלל
רבינו28.04.20
אתה טועה זאת ממש לא ההשקפה הרווחת.. זאת ההשקפה של התינוקות שנישבו מסכנים היהודים האמיתיים שלא נישבו ושקוראים תנ"ך וקוראים את הנבואות חושבים גם שזאת התחלת הגאולה, אם כי יש הרבה חסרונות אבל נתגבר עליהם במהרה, וכמו שכל הגלות התפללנו על הגאולה עכשיו נתפלל שכולם יחזרו בתשובה במקום להתפלל להשמדת המדינה ח
בני28.04.20
13
אתחלתא דגאולה זו מציאות ללא קשר איך היא נראית!ומי מוביל אותה! מה אתם מדמיינים שנצא שוב לגלות ושוב קיבוץ גלויות ומדינה על ידי חרדים? הנביאים לא ניבאו _פעמיים_ שיבת ציון והארץ תתן פריה באחרית הימים!! לימדו יחזקאל וישעיהו.....!!
הרב קלישר28.04.20
שכל ישר!
יישר כח29.04.20
12
צודק מגיב 1 אכן רבנים לא מעטים לא ידעו את פשעי הציונות ומניעיהם והחזון איש זצ"ל יחד עם הרב מבריסק והרב זוננפלד התנגדו מתחילה כל השאר היסטוריה ... היה ברור שכוונם לקחת את פליטי המלחמה ואחר כך את עולי ע"מ ולחנכם לשמד כפירה ר"ל לצערינו הרשעים הארורים החריבו דור שלם
פנחס הכהן28.04.20
צודק גם חז"ל לא ידעו את פשעי מלכות בית חשמונאי שכידוע בהתחלה היו צדיקים גמורים , אבל הדורות הבאים היו פושעים וחטאים לה' ואני יגיד יותר מזה בנינו אם מי שהיה מקים את המדינה היה דתי אני בספק אם היא הייתה קמה
אביחי29.04.20
11
רק שני גדולי הדור החזון איש והרב מבריסק?! חוצפה.. ומה עם כק גדול ונשיא הדור אדמור הרייצ מליובאויטש זצוקללה וגם חתנו האדמור האחרון וכק האדמור מסאטמר ועוד רבים רבים שהתנגדו בכל עוז לרעיון הציונות ולהקמת המדינה כידוע..
תגובה למאיר28.04.20
10
אל תנסו להפוך את רבני הפלג או את ישיבת פונוביז לציונים, הרי ברור שיש הבדל של 180 מעלות בין המדינה של אז לבין המדינה של היום שהיא מדינה גויית לכל דבר עם מנהגי הגויים וכו' אין צורך להרחיב כדי לא לקטרג, וגם הדיבורים שהחרדים דיברו לפני שבעים שנה היה לצרכים מסויימים שלא שייכים היום.
אבי28.04.20
המדינה אז היה לא פחות גרוע. לעצם דברי המכתב אכמ"ל ולא כאן המקום לדון בנושא.
דני28.04.20
9
יתכן וזה סילוף, ניתן לומר כי נוסח הברכה נכתב לרוחו של התורם אשר בחר דווקא ביום זה להיות הנציב בגין כך שהוא סבר שהקמת המדינה היא אתחלתא דגאולה, ומזכיר הישיבה הרב דויטש כתב לו ברכה כלבבו על מנת להמשיך את התרומה הקבועה שלו ליום זה!
יהודה בן יוסף28.04.20
8
והיום באתחלתא דגאולה 2 מיליון ילדי ישראל לא יודעים מה זה שמע ישראל...שבת...תפילה...תפ מצד שני עולם התורה פורח......אך כל יהודי הוא עולם מלא....
קובי28.04.20
חב"ד לפחות פועלים במרץ לתקן את המצב. מה עושים הליטאים? מקללים, חוסמים כבישים, שורפים פחים ומתבכיינים. אנשים עלובים ודפוקים בראש שרבים מהם זקוקים להסתכלות פסיכיאטרית. זה המחיר של חינוך דור על שנאה. שנאת הבריות היא אחד הדברים שמוציאים את האדם מן העולם כידוע. תחיו ותסבלו...
חב"ד28.04.20
אתה כ"כ אוהב את הבריות!!!!!!!!!!!! תחיה ותסבול!
יהודי פשוט29.04.20
..... לפי הסדר של נביאי ישראל יחזקאל וישעיהו הנביאים ....הארץ תתן פריה -קיבוץ גלויות - שיבת ציון - טהרת עם ישראל שלב אחרון ... >> לא רעב ללחם וכו'...>> תנועת התשובה מוכיחה זאת
צא ולמד!!28.04.20
באמת מכה. ולכן צריך ש ד' יזרוק עלינו מים טהורים לטהרנו מכל טומאותינו, כדברי הנביא יחזקאל. אם היינו טהורים אין צורך לזרוק...
מד28.04.20
אבל יותר מ4 מיליון כן יודע. צריך להכיר תודה לרבש״ע שיש לך מדינה.
חצי הכוס המלאה29.04.20
למה אתה מאשים את מדינת ישראל? זה לא קשור אליה, זה קשור להשכלה ולמודרנה. איפה שהגיעה ההשכלה - החרדיות קרסה. החרדיות היא כשלון כבר 200 שנה. פעם כולם היו חרדים, בגלל כשלון החרדיות - 90 אחוז מעמ"י לא שומרים תומ"צ. מדינת ישראל היא מדינה מודרנית וחילונית, בגלל זה היא מתקדמת, ובגלל זה החרדים מאוד משתוקקים
רק בישראל?28.04.20
7
בשנותיה הראשונות של המדינה, אפילו עיתון 'המודיע' היה יוצא במהדורה חגיגית לכבוד יום העצמאות. חוץ מהחזון איש והרב מבריסק, שבעיני הבדולח קראו את המפה צלול וברור יותר מכולם, הטשטוש חגג.
היסטוריון28.04.20
6
האבא ז"ל היה איש אמת וידע לומר בגלוי כרוב רובא דכל גדולי ומאורי ישראל זצ"ל, ב"ה וברוך שמו על מליוני ניסים ונפלאות והצלתו של העם היהודי בהקמתו את מדינת ישראל ולשמרו מכל הזוממים לטורפו מבית ומחוץ
חג שמח28.04.20
5
היה רב חרדי אחד בירושלים שפסק לומר 2 פעמים הלל ביום העצמאות שאלו אותו מה פתאום פעמיים הלל ביום העצמאות, וכך ענה פעם אחת בן גריון הקים תודה לה', פעם שניה תאר לעצמך שהחרדים היו מקימים אותה ...
CC28.04.20
אותו רב היה חרדי, כמו שאתה "חרדי" או בכלל יהודי
KK28.04.20
4
הניסיון לייצר שיח סביב יום העצמאות באתר חרדי נדונות לכישלון מראש משום שהמיינסטרים החרדי כולל השוליים שמכל הכיוונים לא נמצאים שם יש קונצנזוס מקיר לקיר כלפי הציונות והיא שלילית פחות חשוב התוכן של הכתבה עצמה !
חרדי28.04.20
3
הרב שך סיפר שהסיבה שהמזכיר של פונביז' דויטש זכה לבנים תלמידי חכמים, והוא לא זכה לכך, הוא מפני, שהרב שך ישב עם רמב''ם כל סעודת שבת ולמד. והמזכיר דויטש, שר עם בניו זמירות שבת. יש לי חבר, שמאז שהוקם הפלג, הפסיק לשיר זמירות שבת, וחזר ללמוד רמב''ם כל הארוחה.
יאיר28.04.20
2
אנחנו החרדים כמו דור המדבר, גם הם בהתחלה הודו והכירו בטובות שגמלם השי"ת ושרו שירה, אבל בהמשך הזמן כשההתרגלו לכל הטוב כפרו בהחסד והטוב ועוד טענו זָכַרְנוּ אֶת הַדָּגָה אֲשֶׁר נֹאכַל בְּמִצְרַיִם חִנָּם. מה הביאור ? מבואר בסה"ק שבגלל שהחסד באה להם בחנם והם לא עבדו ועמלו להשיג את הטוב כך הוא טבע המקבל
אברהם וינברג29.04.20
לאולטרה חרדים הקנואים יש בעייה בלהכיר טובה לציונים, כי אז הם בעצם מודים ש"השיטה הקדושה" שלהם פשטה את הרגל ...
שישא29.04.20
גם ככה "השיטה הקדושה" פשטה את הרגל, חוץ משנור ולחנך את הילדים לאלימות ושריפת אשפה ולקלל שוטרים, מה נשאר "מהשיטה הקדושה" ...
דוידי29.04.20
רק שאתה לא חרדי, גם אם קראת לעצמך "אברהם וינברג"
שלמה זלמן29.04.20
חחח אני דוקא חרדי ממשפחה חרדית תורנית...אתה לא מאמין שיכול להיות לחרדי ביקורת עצמית או מורכבות מחשבה..מצחיק אתה.
אברהם וינברג29.04.20
1
????
מה זה אתחלתא דגאולה29.04.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

יותר קל ממה שאתם חושבים

איפה עוד תקבלו 52 שקל לשעה?

כיכר בשיתוף מטרופולין | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24