כיכר השבת

סערה ב'יהדות התורה'

רשת חינוך חדשה: 'דגל' בהתנגדות נחרצת להצעת אייכלר

חילוקי דעות חריפים בתוך 'יהדות התורה'; בעוד ח"כ אייכלר מציב אולטימטום - כניסה לקואליציה רק תמרות הקמת רשת חינוך חסידית חדשה, ב'דגל התורה' מתנגדים לכך בנחרצות. כל הפרטים (ארץ)

36
אבי רבינא | כיכר השבת | ו' באייר | 30.04.20
ח"כ ישראל אייכלר
ח"כ ישראל אייכלר (צילום: Hadas Parush/FLASH90)

פרסום ראשון: חילוקי דעות חריפים בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' ב'יהדות התורה', בנוגע להצעתו של ח"כ ישראל אייכלר הדורש להקים רשת חינוך חרדית חדשה עבור הציבור החסידי, כך נודע ל'כיכר השבת'.

חבר הכנסת אייכלר דורש מעמיתיו לסיעה לקיים את דרישתם של מועצת גדולי התורה להקים רשת חינוך חרדית עצמאית שתפעל לצד הרשתות הוותיקות: החינוך העצמאי ומעין החינוך התורני ותתוקצב כמותן.

ל'כיכר השבת' נודע כי בדגל התורה מתנגדים נחרצות להקמת הרשת החדשה. ח"כ משה גפני אף התבטא בשיחות סגורות כי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, נגד היוזמה.

בכיר ב'דגל התורה' אומר ל'כיכר השבת' כי הסיבה להתנגדות המפלגה לרשת חינוך חרדית חדשה היא החשש מהתערבות המדינה הקיימת בלאו הכי בחינוך העצמאי וברשת בני יוסף. "למה לנו רשת נוספת אם אפשר לכלול את תלמודי התורה חסידיים תחת רשת החינוך העצמאי?", הוא תוהה.

יהדות התורה (צילום: Hadas Parush/FLASH90)

ב'אגודת ישראל' טוענים מנגד, כי ניסיונות להכניס תלמודי תורה חסידיים תחת החינוך העצמאי נתקלו בהתנגדות.

ח"כ אייכלר טען כי "ישנן שתי רשתות חינוך חרדיות שהוכרו במשך השנים לתקצוב מלא: החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני בני יוסף. רשתות אלו הוחרגו בהסכמים הקואליציוניים של שנת 1992 ומאז הן מתוקצבות ב-100 אחוז כמו בחינוך הממלכתי.

"הסיבה לקיומן של שתי רשתות חינוך נפרדות למגזר החרדי נובעת בשל חילוקי דעות ותחושות אפליה שהייתה בין המגזר האשכנזי למגזר הספרדי. ממשלת ישראל הבינה את הנחיצות של הקמת רשת חינוך נפרדת למגזר הספרדי, ובשנת 1992 חתמה על הסכם מול מפלגת ש"ס והכירה ברשת מעיין החינוך".

"במשך השנים הופלו לרעה, תלמודי התורה הוותיקים והחדשים במגזר החסידי, אך לא רק. בשל רצונו של המגזר לשמר את דרך החינוך על פי השקפת עולמו, הוא נאלץ לוותר על שותפות באחת מרשתות החינוך החרדיות, והסתפק במוסדות מוכש"ר ופטור. היה לכך מחיר כבד של אפליה לרעה עד כדי דילול התקצוב של עשרות אחוזים מהתקצוב", טען אייכלר.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי ח"כ ישראל אייכלר קיבל אור ירוק מגדולי התורה ללכת עם דרישתו עד הסוף, תוך שהוא מציב אולטימטום כי לא יישב בקואליציה במידה ובקשתו לא תקודם על ידי הסיעה כולה.

מנגד, בכיר ב'אגודת ישראל' אומר ל'כיכר השבת': "דרישתו של ח"כ ישראל אייכלר לא ישימה בשטח. מדובר במיליארדים שלא קיימים כרגע בקופת המדינה". עוד מוסיף הבכיר: "מדובר בקצת שרירים של חבר כנסת באגודת ישראל על מנת לקבל וועדה לידיו".

ל'כיכר השבת' נודע כי בשיחות סגורות התבטא ח"כ אייכלר כי "אם החינוך העצמאי היה נענה לבקשת גדולי הדור להכניס את תלמודי התורה שרוצים בכך לתקציב הרשת לא היה צורך בהקמת רשת חינוך חדשה. הקריסה הכלכלית של רבבות הורי ילדי הת"תים מחייבת חישוב מסלול מחדש גם בחינוך העצמאי".

תוכן שאסור לפספס
36 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
24
אדון אייכלר לא צריך עוד רשת חינוך. צריך שהתקציבים יעברו ישירות ממשרד החינוך למורים ולמוסדות. כל הסיפור של הרשתות זה פיקצייה של עסקנים שמצאו רעיון איך להתעשר על חשבון הציבור. מי שקצת יודע מה קורה לכסף עד שהוא מגיע למוסד יודע על מה מדובר
אליהו30.04.20
23
.
בקושי יש ממשלה , וכבר מתחיל הסחטנות..30.04.20
אחר כך מאוחר מידי. עכשיו זה הזמן. לא נחמד אבל זה מה יש.
פוליטיקאית03.05.20
22
הכל פוליטיקה הת"תים החסידיים לא רוצים להיכנס לרשת מתוקצבת 100 אחוז ממשרד החינוך הם יוגבלו ב 600 - 700 ש"ח לשנה שכ"ל מההורים הם יוכרחו להכניס כל אחד ואחת, לפי חוק הם יצטרכו ללמוד ליבה, מה שהיום הם לא לומדים מקצועות כמו טבע, גיאוגרפיה ואנגלית והיסטוריה.. גם חשבון ועברית הם לא לומדי יותר נמ 2 - 3 שעות
נעמן30.04.20

הצגת כל התגובות

21
הקריסה הכלכלית של רבבות הורי הת"תים מחייבת את ההורים לחישוב מסלול מחדש האם ימשיכו להעדיף את טובתם של האדמו"רים ומקורביהם המתפרנסים בכבוד ממערכת החינוך הקיימת (בכיסוי של סיסמאות ה"חינוך הטהור") או שמא הגיע הזמן להתחיל לדאוג לעתיד של ילדיהם.
רפאל30.04.20
20
ב"ה. מי זה "הבכיר" מאגודת ישראל, מה שמו בישראל , או שזה סתם אמרה כלשהיא כדאי לעורר מחלוקות אצל החסידים. מה הוא מפחד מבשר ודם?? ומה עם בורא עולם הוא גם מפחד?? תפרסמו כבר מי זה.
יוסף30.04.20
19
דוגמא נהדרת להראות להקב"ה כמה אנחנו מאוחדים,וכמה אנחנו משתדלים באהבת ישראל בפרט בימי הקורונה. למה ילדה חסידית לא יכולה ללמוד עם על בנות גילה החרדיות? גועל נפש.
רות30.04.20
זו לא טענה. אנשים רוצים לשלוח את ילדיהם להתחנך באוירה שמתאימה לדרכם.
יעקב30.04.20
חחח, את כל כך רחוקה וכבר מביעה עמדות... חסידים לא נכנסים ולא רוצים להכנס למוסדות ליטאים. הם סגורים בקהילה החסידית ששומרת על צביון חסידי, לא רוצים ולא יכולים להרשות לעצמם להיכנס לליטאים שקיבלו לתוכם גם את הספרדים, כך שהפער רק גדל עם השנים...
ליטאית מהשטולנט03.05.20
18
החינוך העצמאי מסרבים לצרף תלמודי תורה חרדים. לא ליטאים ולא חסידיים. הוראת הרבנים. הרבה עובדים דרך ש"ס. למה שלא יפתחו משהו מקביל לחרדים? דגל התורה חוששים מאיבוד שליטה?
אני30.04.20
17
כל הכבוד שיקים ויצליח הגיע זמן
מנחם30.04.20
16
גם החסידים רוצים להנות מתקציבים מפנקים.... אני במקום המדינה הייתי סוגר את 3 הרשתות הללו ופותח חינוך ממלכתי חרדי מי שרוצה שיבוא ומי שלא לא יקבל שקל מהמדינה. די לרמה הנמוכה מאוד ברשתות הכי נמוכה בעולם.
קובי30.04.20
הכי המוכה בחשבון ואנגלית, והכי גבוהה בחינוך ובגמרא. בדיוק כמו אורחות חיינו ואמונתינו. אבל אתה דמוקרט וליברל שלמד אזרחות, ועדיין חושב שיכול להכתיב לחרדים החשוכים את דרך החיים המאירה שלך. מה זה נקרא "שקל מהמדינה"? זו המדינה שלנו מהמיסים שלנו, לא פחות מכך שהיא שלך. אם לא הצלחת להבין- לך תלמד ליב"ה מחדש
דמוקרטיה עכשיו03.05.20
עובדות בבקשה: הרמה בחינוך העצמאי אינה נמוכה. עד לפני כעשר שנים הטובות ביותר למדו הוראה, ומשכך - רוב המורות הן עדין מורות מצוינות. כמו בכל המגזרים, רמת החינוך יורדת. ניתן להסביר זאת בעשרות הסברים, חלקם נכונים, אבל פתיחת ממלכתי חרדי לא תפתור את בעיית הרמה. כך הדבר גם בממלכתי דתי ובממלכתי. מורות שסיימו
יראים30.04.20
15
אייכלר תודה. רק אל תצטרפו לממשלה. נמאסתם.
רוני30.04.20
14
החינוך העצמאי מצטיין בשמירה על ערכי היהדות. כמי שמעורה במאבקים שונים מול משה"ח, הממונים על החינוך העצמאי מנהלים מלחמת חורמה בכל הקשור לתכנים ולהתערבות של משרד החינוך. ולכן אם הכוונה היא להתיר את הרסן, כפי שקורה במוסדות המוכש"ר, הרי שהיוזמה הזו פסולה. מאידך, חשוב לדעת שהחינוך העצמאי שייך במובהק לקבוצ
יראים30.04.20
א"א גם לטעון שהמורות לא מקבלות משכורות טובות, וגם להאשים שנותנים ג'ובים של הוראה רק למקורבים. תחליטו על איזו טענה אתם הולכים... אגב, המורות של "עץ" מכניסות ועוד איך פוליטיקה, עם להתכוון או בלי, בן אדם מכניס את דעותיו, וכאשר דעות אלו מכוונות נגד אושיות הציבור החרדי בנוגע לאמונה חכמים בגדולי הדור- לא
אחת שיודעת03.05.20
כל הרשתות החרדיות שמתוקצבות על ידי המדינה גונבות את הציבור ומעסיקות מקורבים ובני משפחותיהם ולא סופרות את האדם הפשוט,הגיע הזמן לומר די ולהפסיק ללכת אחרי כל גחמה של העסקנים!!!!
קובי30.04.20
13
די מספיק עם המחלוקות
אורי30.04.20
12
דגל מתנגדת בגלל שהם קיבלו עשרות טלפונים זועמים ממנהלי תתים שחוששים שאם ההגה והכספים ייצא מידיהם....הם לא יוכלו לבזוז מליונים !! זו האמת !!!
למה ??כנסו30.04.20
11
בצל הזעקה על הקיפוח המזרחי נוקמים באייכלר האשכנזי ושמים דווקא תמונה משונה ממנו... מתוך אלפי תמונות מאייכלר לא מצאתם לשים רק תמונה מביכה? מעניין אם גם לנתניהו הייתם שמים כזה תמונה
דד30.04.20
10
הלואי תשארו בחוץ טוב לכם ולמדינה פחות חילול ה
אברהם ויצמן30.04.20
9
שימו לב כאן מודים חברי הכנסת שהרשתות מתוקצבות ב 100%תקראו את כל הכתבה ותראו... אז למה לוקחים כסף מההורים???? גזלנים.
קובי30.04.20
כנראה אין לך ילדים חרדים, כי רק בחיידרים לוקחים מההורים כסף והמון.
אמא לילדים03.05.20
8
הורים תקשיבו טוב טוב. הסוד הגלוי יצא החוצה בטעות. הרשתות מתוקצבות ב 100%. שזה אומר לא רק המורים או המורות גם כל עובדי המנהלה במוסד כולל הוצאות חשמל מים וכו'. כולם מקבלים משכורת ממשרד החינוך שעובר דרך רשת החינוך שאליו היא כפופה. עוד סוד שלא כולם יודעים שתחת המטריה של הרשת של ש"ס נמצאים הרבה מוסדות אש
משה30.04.20
התבלבלת בין המוסדות לבנים-החיידרים שהם מוסדות פטור ובהם אכן עלות שכ"ל גבוהה, ובין המוסדות לבנות- החינוך העצמאי בהם אין שכ"ל כמעט. חח, פוליטיקאי כבר לא תהיה עם טעויות כאלו.
לך תהיה עויזר..03.05.20
כאחד שעבד ברשת..... הכל תפקידים למקושרים ודי למבין !!!
אחד שמכיר30.04.20
7
באלף אחוז
תגובה 7 צודק30.04.20
6
שיאמצו את הממ"ח.
שלמה30.04.20
5
פעם ראשונה שאני לא שומע שאיייכלר מדמה לנאצים
אני30.04.20
4
די לרשתות !!!!!!!!!! הציבור רוצה ממלכתי חרדי ולא רשתות נמאס מהם הרמה הלימודית שם היא הכי נמוכה בעולם.
דודו30.04.20
אכן, הציבור שלך, ז"א הציבור החילוני רוצה שיהיה ממלכתי חרדי. אבל דא עקא שהציבור החרדי אינו רוצה בכך. הרמה הלימודית של הגמרא היא הגבוהה בעולם, רק האנגלית והחשבון נמוכים, וזה בסדר לנו.
אמא לילדי חיידר03.05.20
3
משום שבחינוך העצמאי ישנם המוני חסידים למשל בתת סנהדרין של החינוך העצמאי ישנה שליטה חזקה של גור. אזאם רוצים רשת חדשה שתקבל רבס` ליטאיים וספרדים למה לא? אבל אם זו תהיה רשת שתקבל רק חסידים זה לא הוגן..
מתי30.04.20
2
תמיד הסבירו שהמורות בחינוך העצמאי מקבלות שכר נמוך יותר וצריכות לתרום שעה שבועית באופן קבוע, כי התיקצוב מהממשלה נמוך מהתיקצוב למוסדות הממלכתיים. ופתאום מתברר שהחינוך העצמאי מקבל 100%. אולי די לעשוק את המורות?
אני בשוק30.04.20
1
שיבקשו האחים אייכלר ופרוש מגיני הסיקרקים וגם פרוש ודגל ושס שאת אף אחד מיהם לא מפריע טירוף של סיקרקים ושפיכות דמים וחילול השם במאה שערים ובית שמש רק נגד המשטרה תראו לי מי מיהם מגנה ונילחם נגד הבריונות והאלימות של הסיקרקים
משה30.04.20
חולה נפש בשביל זה יש את משטרה? מה הקשר שאייכלר צריך להתערב לחרדים שלא מצביעים בשבילו ומדברים נגד שיטתו? כשמאלנים וחילונים מחללים שבת ועושים מצעד התועבה מישהו מתערב? אז תשתוק, מצעד התועבה יותר גרוע מהאקשן הקטן שיש דעות לכאן ולכאן
א30.04.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

שדה הקרב הדיגיטלי

פרויקט מיוחד! זהו דור העתיד של לוחמי הסייבר החרדיים

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24