כיכר השבת

ה-DNA הוביל לזיהוי

העצור ה'אלמוני' אושפז בתנאים קשים; "היה כבול למיטה"

שלושה שבועות לאחר מעצרו של "אלמוני מתפרע במירון", הוא זוהה בזכות ה-DNA ונשלח לאשפוז בבית חולים פסיכיאטרי, במהלכו היה כבול למיטה במשך כשעה וחצי - בתוך הקיא של עצמו (חרדים)

44
חיים גולדברג | כיכר השבת | ט' בסיון | 01.06.20
מעצר במירון. אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה
מעצר במירון. אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

שלושה שבועות לאחר מעצרו של "אלמוני מתפרע במירון" במהלך ההתפרעויות בהר מירון, הוא זוהה באמצעות בדיקת DNA ונשלח לאשפוז בבית חולים פסיכיאטרי, כך נודע ל"כיכר השבת", במהלכו הוא היה כבול למיטה, לבד בחדר - במשך כשעה וחצי ושוהה בתוך הקיא של עצמו.

כזכור, ה"אלמוני" נעצר יחד עם עוד 300 אנשים בהר מירון בל"ג בעומר, במהלך ההתפרעויות שאירעו במקום בעת שהמונים ניסו לפרוץ אל הציון, ובמשך ימים ארוכים הוחזק במעצר, כשהוא מסרב להזדהות.

במהלך ימי המעצר אף הוגשו נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, בגין "הפרעה לשוטר במילוי תפקידו", וזאת בגין שני מקרים שאירעו בתחנת המשטרה אחרי מעצרו.

כעת, כשלושה שבועות לאחר מעצרו, הוא נשלח לבדיקה ראשונית אצל פסיכיאטר, במהלכה הוא הוריד את הראש וסירב לשתף פעולה. במהלך הבדיקה, הצליחו לזהות מי העצור ה"אלמוני", בזכות DNA, אך אז התברר כי מדובר בבחור בעל אוטיזם והפרעות נפשיות.

עוד התברר לחוקרים כי לפני כארבע שנים הוא היה עצור בגין תיק אחר ובית המשפט פסק בזמנו כי הוא לא כשיר לעמוד לדין.

בעקבות כך, כאמור, החליט הפסיכיאטר המחוזי לשחרור מהתיק הפלילי ולשלוח אותו לאשפוז למשך שבעה ימים בבית חולים פסיכיאטרי, שם הוא נמצא מאז סוף השבוע.

ל"כיכר השבת" נודע עוד כי במהלך האשפוז, הוא הושם בחדר לבד כשהוא כבול למיטה עם ארבעה אזיקים בידיו וברגליו - ובמשך כשעה וחצי שהה בתוך הקיא של עצמו.

המהומות במירון. ארכיון (צילום: דוברות המשטרה)

כזכור, בכתב האישום שהוגש נגדו מתואר כי כאשר הוא הגיע באוטובוס לתחנת משטרת צפת, "לאחר שהשוטר ביקש לאזוק את חברו של הנאשם, הפריע הנאשם לשוטר מלמלא את תפקידו כדין, באופן שקם לעבר השוטר כאשר ידיו אזוקות, החל להשתולל ולצעוק, הניף את ידיו מעלה כמי שמתכוון להכות את השוטר, התקרב אליו ונצמד לגופו".

"בהמשך לכך", נכתב בכתב האישום, "סמוך לשעה 16:30, בתחנת משטרת צפת, ביקשו השוטרים מהנאשם להזדהות, אך הנאשם לא הגיב לבקשתם וסירב להזדהות. בשל סירוב הנאשם להזדהות, ביקשו השוטרים להוציא את הנאשם מתא מעצרו ולהטביעו במערכת טביעות האצבע, וזאת בניסיון לזהות אותו. בתוך כך, התנגד הנאשם לבקשת השוטרים, הניף את רגלו ובעט ברגלה השמאלית של השוטרת יובל, ירק לעברה וקילל אותה בכך שאמר: ******, 'שיקסה'".

שופט בית משפט השלום בקרית שמונה ניסה במהלך אחד הדיונים, לשכנע את אותו "אלמוני" למסור פרטים על זהותו כדי שיוכל להשתחרר, אך לאחר דיון ארוך, הוא שוב סירב למסור פרטים. בסיום הדיון, ביום שישי לפני כשבוע וחצי, השופט שלח אותו להסתכלות פסיכיאטרית בפני הפסיכיאטר המחוזי, וזאת לשם "עריכת חוות דעת אודות כשירותו של המשיב לעמוד לדין ואודות מצבו בעת ביצוע העבירה".

במהלך הדיון, פנה העצור האלמוני לשופט ואמר: "אתמול הייתי בבית משפט ורצו שאני אחתום על כסף, נציגי השב"ס צחקו ואמרו לי שאם אחתום על נייר אז אני ישוחרר, אבל אני לא מאמין, לכן סירבתי לחתום על אותו נייר. אחרי שכבר הסכמתי לחתום ואמרתי שאני מבקש לחתום, אז הם אמרו לי שבגלל שלא חתמתי קודם לכן, עכשיו זה מאוחר מידי ולא ישחררו אותי".

לטענתו, "זה היה אחרי שנגמר הדיון, במרתף המעצרים של בית המשפט בקריית שמונה. התעללו בי במעצר. תראה את הידיים שלי, יש לי סימני פציעה על הידיים מהאזיקים, ואני בטוח שגם אם עשיתי משהו זה לא צריך להיות עם סימנים. אני לא יודע למה עצרו אותי, אני לא עשיתי כלום, לא הייתי בתוך מירון, הייתי ליד מירון ופתאום המשטרה אזקה אותי, ראיתי שוטר מרביץ לרב והדבר הזה מאוד פגע בי והלכתי להפריד. אני רגיל שבאנגליה יש בית כנסת ששומרים על באי בית הכנסת ועל הרב".

תוכן שאסור לפספס
44 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
30
תתנהגו כמו בני אדם ,ולא תגיעו למצב שהשוטרים יצטרכו לעשות מה שעשו
בושה 01.06.20
חחח, אל תלכו עם טליתות ברחוב, כי ככה יזרקו אתכם כסמרטוטים כמו אהרון דב. תגיד אתה בן אדם או בהמה? סתם שאלה!
ח01.06.20
29
אני מזוזע מהתגובות המסיתות שיש כאן נגד שוטרי משטרת ישראל. בכל פעם שנשמעת איזושהי ביקורת על הציבור החרדי אז מיד קופצים לזעוק "הסתה" ואילו אצלנו ההסתה נגד משטרת ישראל הפכה לדבר שבשגרה.
רפאל 01.06.20
תמשיךלהיות מזועזע! בכיף. עד שלא מפטרים את השוטרים של זיסי ושל אהרון דב שנזרק לריצפה, תמשיך להיות מזועזע, בכיף גדול.
רפא השם01.06.20
מזועזע מההתנהגות של המשטרה חבורת בבונים שיודעים רק להרביץ יושבים לך 500 חוקרים על שמפניה וסיגרים של ביבי כאילו זה איזה פשע שמסכן את כל המזרח התיכון ולא נותנים מענה כשהאזרח הקטן צריך עזרה מי שפרצו לו לבית מבין על מה אני מדבר. פרצו לי פעמיים. פעמיים.... רבאק לא עובר יומיים אתה מקבל מכתב על סגירת תיק א
מזועזע01.06.20
28
איפה המשפחה החרדית שלו? למה לא חפשו אותו? משפחה אכזרית.
רבינו01.06.20

הצגת כל התגובות

27
מסכן תעזרו לו ועונש לשוטרים שיהיו מובטלים ומפוטרים עם עונש כספי על כליאה ואלימות כלפיו חסר ישע
לוי01.06.20
26
תחושתי העמוקה והמבוססת היא שפשוט לחילוני זה לא היה קורה ... היה כזו סערה בעיתונות ובאתרי החדשות החילוניים, שהממסד מזמן היה על הברכיים כך לא עושים לאדם במדינה "דמוקרטית". היום זה הוא, מחר זה אתה !
אלי01.06.20
25
את כל מה שקרה איתו הוא עשה לעצמו!
אבי01.06.20
24
כל הקיצונים בעלי אוטיזם ואוטיסטים והפרעות נפשיות
יהודי לא סיקריק01.06.20
23
חוסר אחריות להביא אדם כזה למקום בו ברור שיהיו התפרעויות. היכן בני משפחתו? היכן חבריו ומכריו? הם אלה שצריכים לתת את הדין על כל מה שקרה. הוא הרי גם לא הגיע לשם בעצמו, הסיעו אותו לשם. משתמשים לא פעם באנשים חסרי ישע כדי לעורר מהומות, גם במגזר הערבי. יודעים שאי אפשר יהיה להאשים אותם.
אזרחית01.06.20
22
הצילו!!!!!!!!!. נפל בידי הקלגסים. הצילו!!!!!!!!!!. האם אין איזה עסקן שיכול לעזור לו? להוציא אותו מהם? בבקשה, אם מישהו מכיר מאכרים או אנשים מקושרים שיכולים להושיע, שיוציאו אותו משם דחוף. הוא לא צריך פסיכיאטר. בטח דוחפים לו שם כדורים וזריקות עם רעלים וחומרים מסוכנים. הוא הנורמלי. הוא האכפתי. רצה לעזור
נעכנעבענ01.06.20
ה יברך אותך וישפיע עליך בזכות מה שכתבת הרבה בריאות ושמחה מטל השמים ומשמני הארץ ורוב דגן ותירוש. עולם קטן :P
פלוני21.10.20
21
זוועה. מתי כבר יאזקו את השוטרים המתעללים הללו.
כואב 01.06.20
כשהחרדים יפנו לבית הדין הבינלאומי בהאג ויפגינו סדרת הפגנות עם משמרות מחאה שקטה ללא אלימות כמובן מול האו"ם יום יום במשמרות מחאה ולהקים לובי אנטי ציוני באו"ם
ג'פרי01.06.20
20
אוטיסט? בושה ומחדל איום!
3 שבועות לוקח למשטרה של פסיכים לזהות01.06.20
שום בושה ושום נעליים, היו לו ולמשפחתו שלושה שבועות להזדהות
ישי01.06.20
19
נגיף הרצל..
יאיר01.06.20
אוּך אתה טוב !!
תאיר01.06.20
18
גם אצל הערבים וגם אצל החרדים השיטה ידועה מפורסמת - האוטיסטים והמפגרים בראש המחנה. אנשים עלובים ובזויים...
שיטות ידועות01.06.20
17
לפי סגנון הדיבור נראה שהאיש הוא אדם נאור
חיות01.06.20
16
צריך לייבא כמה מאות שחורים מאמריקה ויילמדו את משטרת ישראל לקח
שלומי 01.06.20
15
שוב סירב ושוב סירב ושוב סירב, הניף רגלו ובעט, ירק וקילל צ'יקסע, צעק והשתולל וכו' וכו'. ולכך רגיל שבאנגליה אפילו יואשם רק על אחד מהסעיפים הנ"ל יעצר ל-5 שנים.
יהודי לא סיקריק01.06.20
14
ואנחנו אמורים להאמין להם??? גם הקומוניסטים כלאו עצירים בבתי משוגעים בטענה שמי שמתנגד משטר בהכרח נטרפה עליו דעתו. אגב לשום פסיכיאטר אין כלים לבדוק DNA... כל עוד האיש לא שיתף איתו פעולה (ומדוע שישתף) אין לו שום דרך להנפיק אבחון מקצועי מעבר לתצפית האובייקטיבית כי האיש התעלם ממנו ולא דיבר מילה.
מיכאל01.06.20
13
השוטרים הם לא פסיכיאטרים ואןי להם דרך לבדוק את מצבם הנפשי של המשוגעים ופורעי החוק. המתעללים האמיתיים הם אותם אנשים שפלים ששולחים את המסכנים הללו להתעמת עם השוטרים. מה לעשות, בג'ונגל החרדי אין כללים.
נו באמת01.06.20
הם ואתה פסיכים! אחרי שהוא עצור כמה שבועות לא ראו כלום?
נועה01.06.20
12
במה הם יהודים?
יולי01.06.20
11
לא לחינם הלך "מי שאינו כשיר לעמוד בדין" אצל קיצונים שבאו להתפרע במירון. לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב ...
רפאל01.06.20
10
נשמע לפי התיאור שאחד כזה ראוי וכדאי שיוחזק במוסד סגור לחוסים- שם גם ישמרו עליו ויתייחסו אליו כראוי וגם הוא לא יזיק לאחרים.
שימי01.06.20
9
אין לו משפחה, אם הוא שייך לקנאים היה מישהו מהם, קרוב משפחה וכיו"ב חייב לגלות למשטרה מי הוא ושהוא אוטיסט, משזה לא נעשה זו אשמתם לא פחות מהמשטרה.
דוס01.06.20
8
זה לא המשטרה שלנו זה משטרת הערב רב בקרוב הם יסופו♨️♨️♨️
לאה01.06.20
7
שיטה חסידית ידועה... שולחים את השוטים בראש המחנה ואז כשהם נעצרים צועקים שהוא משוגע... אם השוטר לא עוזב אותו (כי בשבילנו אכן כולם נראים משוגעים) הוא נאצי ...
חייל דוס01.06.20
מה אתה מבלבל את המוח המשטרה גילתה בעצמה שהוא לא שפוי במסגרת בדיקה שלה לדעת מיהו זה שהשוטרים לא יודעים להבחין לבד מיד מי לא שפוי כי אין להם טיפת רגישות לאזרחים
בני 01.06.20
אני חסיד ואין לי שיטות כאלו, אז אל תכליל
שלמה01.06.20
6
לא מרחם עליו לרגע אין לאנשים כאלה חלק בה ובתורתו
יהודי01.06.20
ב"ה אצלך בקרוב ילד אוטיזם...........
מנחם01.06.20
מפגר
למנחם02.06.20
תודה לך אח שלי יקר על הלבנת פנים ברבים
אוטיסט ממירון01.07.20
5
אני לא מבין על מה המהומה? המשטרה עצרה אדם שמזיק לציבור, כשהיא הבינה שהוא עושה זאת בגלל בעיה נפשית, היא העבירה אותו לאשפוז במוסד שמיועד לאנשים כאלו. על מה התלונה?
איש יהודי01.06.20
נא לא להאמין, זה כמו שבאופן קבוע מספרים לנו ששני שוטרים נפצעו, מי שקצת מכיר לא מאמין
מחילה מכבודו01.06.20
4
מה קורה במדינה הזאת????????? הס. מ מנסה להפריע ליהודים !! אכזריות ה' ישמור
מזועזעת 01.06.20
3
אני מתבייש בחוסר הבחנה של חבריי למחנה באנשים מסקנים וחסרי ישע
שוטר01.06.20
2
אוטיסט מוכח למשטרה! ואחרי כל זה עוד נשלח לשבעה ימי איזוק?! ("במוסד" כביכול) כאב לאוטיסט: האם יש כאן מישהו שמודע לעוצמת הנזק?! ואף עסקן לא זז?
מדינת עולםשלישי01.06.20
1
איפה המשפחה שלו, אם הוא אוטיסט, הוסטל, מטפלים? איך אין נפש חיה שמחפשת אחריו...זה נורא! ואיך שוטרים וחוקרים ובית משפט לא מזהים אדם פגוע נפש? ואיזה רשות יש להם לשלוח אדם לבדיקה פסיכיאטרית בגלל שלא רצה להזדהות? למה המשטרה לא פונה לרב כלשהו שידבר אל ליבו, אפילו רב המשטרה, מה הוא עושה שם אם לא יכולים לט
אלמוני01.06.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 15:37

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם