כיכר השבת

למרות ההתנגדות

אלעד סוערת: "מחיצה תפריד בין הספרדיות ל'סגנון ליטאי'"

הרבנים הוציאו מכתב ובעירייה העבירו החלטה המונעת הקמת בתי ספר חדשים, אך דווקא בתוך 'בית מרגלית' של ש"ס, יקימו את 'אורחות חנה' לספרדיות בסגנון ליטאי - כאשר מחיצה תפריד ביניהן (ארץ)

144
איציק אוחנה | כיכר השבת | ו' בתמוז | 28.06.20
תלמידות אשכניות וספרדיות. אילוסטרציה
תלמידות אשכניות וספרדיות. אילוסטרציה (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

פרסום ראשון: העיר אלעד, שכבר ידעה מאבקים בין מוסדות החינוך, שוב סוערת על רקע חשש אמהות לתלמידות הלומדות בבית ספר ספרדי, מפני מחיצה ביניהן לבין בנות 'משתכנזות', בבית ספר שמוקם בניגוד לעמדת הרבנים והעירייה.

בעקבות מכתב רבני העיר והחלטת העירייה האוסרת על הקמת מוסדות חינוך חדשים בעיר לקראת שנת הלימודים הבאה, הקימו כיתות נפרדות בתוך מתחם בית ספר 'בית מרגלית' בו ילמדו תלמידות בית ספר החדש 'אורחות חנה' ע"ש הרבנית שטיינמן.

מודעה על הרישום לבית הספר החדש כבר פורסם בעיתונות המקומית, כאמור, מתוך עקיפת החלטת העירייה - בעקבות מכתב הרבנים.

הודעת הרישום לבית הספר החדש (צילום: סריקה)

ל'כיכר השבת' נודע כי מספר גורמים בעיר, החליטו להמשיך בכל הכח עד להקמתו של בית הספר למרות התנגדות העירייה, וזאת ע"י התחברות לבית ספר הקיים 'בית מרגלית'.

לפי התכנית, מתחם בית הספר יחולק במחיצות בין תלמידות בית ספר 'בית מרגלית' של הציבור הספרדי בעיר, לתלמידות בית ספר החדש 'אורחות חנה' שם ילמדו בנות שבאו מבתים של 'מרביצי', בוגרי עולם הישיבות ליטאיות.

לאור זאת כתבו ועד ההורים של בית ספר 'בית מרגלית' מכתב חריף לראשי ורבני ש"ס, בו הם מוחים נמרצות בתכנית לחלק בין הבנות.

מכתב האימהות הוזעמות

במכתבם כותבים ההורים ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי: "היו לא תהיה. לכולנו זכור העוול הנוראה שזעזעה מדינה שלמה בעיר עמנואל בו החליטו על הפרדה בין ספרדים ואשכנזים. הפתרון לחבר את הבית ספר החדש עם בית מרגלית ולהפריד במחיצות היא פגיעה קשה בבנותינו בציבור הספרדי בעיר"

"אנו פונים אלייך בבקשה ובתחינה. אנא פעל בכל יכולתך למנוע את העוול הנורא הזה. ברור מעל כל ספק שנתינת יד לדבר הזה הוא עוול נוראי לבנות הלומדות בבית מרגלית שבכך יהפכו לסוג ב' מול כביכול בנות בית הספר החדש סוג א' ההולכות ע"פ דרכם של אחינו האשכנזים".

"כל חיינו חינכנו את בנותינו בדרך שהתווה לנו מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומרן חכם שלום כהן שליט"א מבלי לרעות בשדות זרים ולצערינו באים ראשי ש"ס בעיר ובמחי יד גורמים להרס וחורבן בל יכופר. נא אל תיתן ידך לכך שהעיר אלעד תהפך לעמנואל", כתבו ההורים בזעם.

מכתב מנהלות בתי הספר הספרדיות

יצוין כי מכתב זה נוסף על מכתב ששלחו מנהלות בית יעקב בעיר מלפני כחודש בו הם מבקשות למנוע את הקמתו של בית הספר החדש אשר יגרום נזק ברישום ומחלוקת בעיר ללא שום צורך. גם מנכ"ל גני ילדים 'בית מרגלית', גיל דוד שלח אף הוא מכתב בו העלה כי הקמת בית ספר נוסף תזיק לקיים.

אימהות הזועמות על התכנית, אמרו ל'כיכר השבת' כי "לא ייתכן שבניגוד להחלטת הרבנים והעירייה, מקימים בית ספר חדש בתוך מתחם בית הספר הקיים - תוך הפרדה בין הבנות הספרדיות לבנות המשתכנזות. לא נסכים להפוך את אלעד לעמנואל 2".

תוכן שאסור לפספס
144 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
98
ל80 תיקון טעות לא קטנוב אלא הרב קוביוף .קטנוב זה משתכנז שלא הולך לו.כל שני וחמישי מחליף צוות ומעיף בחורים
איתי22.07.20
97
פחדו חטאים בציון מבקשים משיח מבקשים בית מקדש??? מצערים את אבא, מחריבים עולמות, מפרידים בין ילדיו אהוביו של אבינו. על תגרמו צער לשכינה!!!!!!!
בת ישראל29.06.20
96
ואם זה היה בית ספר אחר לא היה בעיה בגלל שזה במתחם אחד??????????? ודי, נמאס מהבכיינות הספרדית!!!!!!!!!!!
ריאלי29.06.20

הצגת כל התגובות

95
אני מבין את האשכנזים, שלא רוצים להתערבב עם מזרחיים גם אם הם חרדים,, יש בזה משהו,, אני רואה כל מיני חוזרים בתשובה מזרחיים,, ברברים כמו חיות עם ציצית וכיפה, מפחיד עאלק חרדים,, לצערי אני מסכים עם האשכנזים
כמזרחי29.06.20
אני מנסה להבין אם אתה פשוט טמבל בצורות קשות או שדילגת לכתוב תגובה "חכמה" לפני שקראת את הכתבה... מדובר על ספרדיות(!!) שהולכות ללמוד בבית ספר בסגנון ליטאי משום שהבית ספר הספרדי לא מתאים להן אוקיי עד כאן סבבה אבל אז פתאום תוקעים אותן באמצע בית הספר הספרדי....
אפרת גלבוע29.06.20
94
קורנה קורונה בידוד קורונה בידווד בידוד מחציות מחציצות בידודוד בידוד הסגר הסגר גהנום גהנום גן עדן גן עדן הכל לשם שמיים חוץ מיראת שמים
בריאות29.06.20
93
אין פלא שמשיח לא בא עדיין!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
עליזוש29.06.20
92
מה זה קשור בית מרגלית בית ספר אחד שזה שיך לשס והשני שיך לרב קטנוב מה הקשר
דן29.06.20
91
עזבנו מזמן את כל הסגנון המכוער הזה למדנו את תורת הרבי מיולוואביטש ונשבנו באמת של הרבי. באהבת ישראל של הרבי כל הילדים עברו למוסדות חב"ד ומתעלים בתורה ובאהבת ישראל... לכל אחד אני מציעה קודם כל לפקוח את העיניים.... לראות שהרבי דאג לכל אחד ואחד מישראל..... תרחמו על הילדים שלכם ותכניסו אותם למוסדות חב"ד
ספרדיה 29.06.20
לגמרי
אסנת29.06.20
90
אים כחה זה אצל החרדים אז חבל על הזמן עדיף ללכת על דתי לאומי ולא ללמד את ילדי על שניאת חינם ,דרך ארץ קדמה לתורה תתבישו לכם !!!! והכי חשוב זה לא ללכת למקומות לא רצויים כאלה בושה ,בושה ,תתבישו על החילול ה' הגדול שאתם עושים ?!
סעדה29.06.20
89
היה לא תהיה !!! אם זה יקרה תנועת ש"ס תזכר לדראון עולם !!!
נועהלה 29.06.20
88
גועל נפששששש לתהיו מי שאתם אני ספרדיה גאה!!! תפסיקו לחפש להיות כמו האשכנזים כי תמדי יזכרו שאתם ספרדיות ויזרקו אותכם לצד
?29.06.20
87
הכתבה מגמתית. הורי התלמידות ספרדים שלא מתביישים בזה שהם ספרדים אלא מתגאים בזה הם כלל לא מהמרביצי. רצו להקים בי"ס חדש ולא נתנו להם כי זה פוגע כלכלית במוסדות אחרים ולבעלי המוסדות הקיימים יש כח בעיריה. הרב קוביוב משתייך לשס והת"ת שלו שייך לרשת החינוך של שס וכך גם ביה"ס החדש. מנהלי רשת החינוך של שס ראו
אלעדי29.06.20
86
הפרדות הפרדות ועוד הפרדות עד שיחסלו את המדינה
שאול29.06.20
85
אם היה מותר אז הייתי מצלמת ומפרסמת את הבנות אשכנזיות האיכותיות בקולנוע את הבנות האשכנזיות בטיולים לא ראויים את הבנים האשכנזים באייפון המוחבא את האשכנזים בסנוקר וכו... תבינו אצל ספרדי רואים את השינוי בלבוש אבל האשכנזי נשאר עם התחפושת של הצדיק ופה טמונה הסכנה!!!! אל תאמינו למה שאתם רואים תאמינו רק
שירה29.06.20
אידיוטית, איך את יודעת מה קורה בקולנוע? ומה את עושה בעוד שלל מקומות פרוצים? מנין לך האנפורמציה שרצית לצלם, לולא את עצמך שם? ואח"כ את רוצה להטיף לנו?
אני29.06.20
84
תרצו או לא תרצו בקרוב הייה פה סדר בעולם, ולא הייה הבדל בין אשכנזים ספרדים וכו,,הכל היו יחידת עם ישראל, אז אשכנזים תתעוררו בלי הפרדות ואף למעלה זה מכעיס את בורא עולם בשורות טובות !
מלי29.06.20
83
הוכחה חותכת שמה שהספרדים מתלוננים תמיד נגד גזענות זה בעצם הנחיתות שלהם, הנה הפעם לא מדובר על שני סמינרים, אשכנזי וספרדי, כלל לא, מדובר בשני סמינרים ספרדיות, שאחד רוצה לחנך בהשקפה יותר ליטאית, והנה הספרדים צווחים גם על זה, מה הבעיה עכשיו? מי שרוצה לחנך כמו הליטאים יכול לבוא לסמינר המשתכנז, ומי של
נמאס כבר29.06.20
82
עדי מהיכן קיבלת את המקורות על העמידה בהר סיני על הפרדה בין אשכנזים לספרדים.אז למה בוחרי הליכוד אמרו שמצבעים כנקמה על מה שמפאי עשתה להוריהם.לדעתי כמו שרצה סמוטריץ חוזרים למקורות.חחחח
משה28.06.20
81
אני בניגוד לכולם פה חושב שאם האשכנזיות לא נפגעות מההפרדה אז מה הבעיה ? והאמת שאין להם ממה להיפגע סך הכל אנחנו רוצים לחנך את בנותינו לפי הדרך שאנחנו גדלנו והיתחנכו ושהאשכנזים יעשו מה שהם רוצים לבנות שלהם
איצהלה28.06.20
לא בקטע של להעלב זה בקטע שאם עד אכשיו אתם מתבכיינים על המקום שלכם ושלא מקבלים אותכם לסמינרים אשכנזים (משהו שאני לא מסכימה אתו) אז זה בקטע של מה נידפק לכם על הראש מובן? יופי!
אביטל29.06.20
80
טוב לה לילדה חרדית ספרדיה שלא נולדה משנולדה. כי חטאה חטאים חמורים בגלגול הקודם, לכן התגלגלה לעולם הזה כדי להענש על חטאיה בגלגול הקודם.
רבינו28.06.20
בגלל אנשים כמוך חרב בית המקדש ובגלל אנשים כמוך היחס של המדינה כלפי החרדים - כי מי שדוחה את בניו של הקב"ה...
אשכנזי 28.06.20
גועל נפש רבינו
שירי28.06.20
79
טוב שהם מודים שיש להם הנהגה רוחנית אחרת. היא הנותנת ובדיוק בגלל זה לא מוכנים האברכים שבנותיהם תתחברנה איתן. תתרגלו, מקופחים נצחיים שכמותכם.
כוחי28.06.20
78
אוליי תעשו את זה "בקפסולות" או אוליי צד ימין הן בבידוד מהספרדיות (אשכנזיות) וצד שמאל בנות שליליות(בנות ספרדיות) בוזזזזזזזזזזזז לכם
משה לוי28.06.20
איזה גזענות ספרדית לקפח את האשכנזים, ולצחוק עליהם....
אבא 28.06.20
אתה אבא ממשפחת הנוערים,כף הקלע מחכה לגזענים
ליטל29.06.20
77
למה אתם מחכים, למכה קשה יותר?
הקורונה תמשיך להפריד ביניהם בעל כרחכם. ש30.06.20
76
הספרדיות צריכות להיות בראש מורם , אני כאמא סבלתי מאוד שהבנים שלי למדו אצל האשכנזים , הבנים דלי היום כבר חלקם נשואים ונשאר להם צלקות קשים , מהאכזרים האלו ..הם ממש רשעים , איכו אותם בחיידרים על לא עוול בכפם , עשו להם דברים נוראים שרק היום אני יודעת עליהם , אני שונאת אותם ולא סולחת להם על מה שעשו לבנים
בת 29.06.20
75
לצערנו המילה אברכים פירושו משוכנזים. בנות אברכים. השאר בעלי בתים. הבנתם שס נהייתה דגל התורה בעצמה אולי גרוע ממנה.
זה בדיוק מטרת מכלוף להרוס הספרדים כי הוא29.06.20
74
חחחח איך הרמתם להנחתה לכל המקופחים שלא נוהגים לקרוא כתבות במלואן!!
זונדל פעטשגעבער28.06.20
73
זן מציאות אין מה לעשות הספרדיות הן עןלם אחר הורים שרוצים שבתם תתחנך בדרך ישראל סבא שיתחנכו עם אשכנזיות
מחנכת28.06.20
72
עד עכשיו לא הבנתי למודים הספרדים כמו דרעי חינוך חצי ליטאי.מה הוא יותר טוב.לא ראיתי את הליטאים מחנכים חצי חינוך ספרדי.ההפך בפתח תקוה סגרו את אותה הכניסה לבית ספר הספרדים נאלצו לעבור דרך פריצה בשרותים לכיתות והאשכנזים בדרך הראשית תפסיקו למכור סיפרים לתלמידים.
משה28.06.20
71
זה דוחה וכואב. אני אישית סבלתי מגזענות כשלמדתי במה שהם כינו תלמוד תורה. סבל מתמשך ובל יתואר כשהייתי יחד ספרדי בתוך תלמוד תורה ליטאי בעצת כמובן רבותיו של אבי זכרונו לברכה. זה נזק לכל החיים!!! חשבתי שהעולם התקדם מאז. ולא. זה ממשיך והופך לנלוז הרבה יותר. העליבות הזו של החינוך החרדי שאמור להיות דוגמא לע
יהודה28.06.20
70
מישהו התבלבל כנראה... ללכת עפ"י דרכו של הרב שטינמן זה לרעות בשדות זרים... אולי לא התכוונתם אבל זה מה שכתבתם.
שלמה שלמה28.06.20
אנשים בכלל לא יודעים מה הסיפור עם המוסד החדש ומדברים שטויות, מדובר במוסד קיים שבחר הנהלה חדשה וקיבל מקום חדש, ציבור ספרדי של בני תורה שהולך לאורו של מרן הרב עובדיה ברוך השם שיש ציבור כזה, זה בכלל לא מרביצי ולא דומה להם, כולן עם מטפחות יראת שמיים אמיתית, רק יש אנשים שכואב להם שיש ציבור ספרדי בני תורה
מי שלא יודע..28.06.20
אני יודעת ואתה נבזה. הם שמים מחיצות לא כדי להימנע מלראות את פרצופך ולהיבהל...אלא כדי להודיע יש בנות בדרגה נמוכה יותר.
דבורה 29.06.20
69
55 אינך צריך לקלל הגזענים הם מקוללים ממילא
תקראו קללת דרעי ספר רב מכר29.06.20
68
חברים!! זה רק מחלוקת בתרבות שלנו צריך להבין זאת כמו שרוב האנשים יש להם חילוקי דעות עם ההורים זה ענין התרבות.. זה קל להבין...אך ורק תרבות
דוד29.06.20
67
לאיזו דרגה יכול האדם לרדת ובתור דתי לקרוא אבא לקדוש ברוך הוא ולבקש רע שינה ומות.לאחר.לאומת זו אני מבקש מהקדוש שתחיה ותסבול עוד יותר אמן.
משה29.06.20
66
די נמאס כבר. מה הקשר בין המוצא של האדם להשקפת עולמו אין דבר כזה ציבור ספרדי 'ספרדי' זה מוצא וחוצמזה איך הגיעו למסקנה שהמשוכנזות הם סוג א' מחשבה כזאת מעידה על נחיתות אומללה מה גם שכולם ספרדים אז אף אחד לא יוכל לטעון שיש גזענות
לא חשוב28.06.20
65
תגובה למספר 33. במעמד הר סיני כולם היו ספרדים.
משה לוי28.06.20
64
הכותרת בכלל לא נכונה זה אותם בנות ספרדיות שההורים לא נהנים מכל מיני סיבות ורוצים להעביר אותם לבית ספר איכותי וטוב רק עיריה היתנגדה אז עשו קומבינה שיהיה לבנות הספרדיות בית ספר טוב ולא מישתכנז
יהונתן28.06.20
63
הספרדים הורסים את עצמם לבד למה מהתחלה הולכים ללמוד אצל אשכנזים כל עוד תנסו להיות דומים לאשכנזים אתם בוגדים המסורת שלכם
ללא שם28.06.20
בלה בלה בלה . היכן שנולדו אבותיי לא יחייב אותי בניגוד להשקפתי !!
יאיר28.06.20
הם לא בוגדים. רוצים אחרת. וברוך השם בימינו זה אפשרי!
משה28.06.20
62
הרוך ה'. שהילדות שלי בגרו, וברוך שפטרנו מעונשו של זה. שמדובר בכל מוסדות החינוך באלעד, אתם מבינים עכשיו למה אלעד בסגר. כי אתם מביאים את הסגר עליכם בגלל האפליות שלכם.
תמי28.06.20
61
פפפפפפפפפחחחחחחחחחחחחחח הם חשבו לעצמם הם הראשונים שהמציאו את הדבר הטיפשי הזה הם לא זוכרים את סיפור עימנואל???????
שירי28.06.20
60
על מה המהומה! יש באלעד כמה מוסדות לימוד ששני בתי ספר שוכנים באותו מבנה. כאשר לבי"ס יש מבנה כפול בגודל ממה שהוא צריך הוא שוכר חצי ממנו לבי"ס אחר שעדין לא קיבל מבנה קבע. ושם הכניסות נפרדות החצרות נפרדות. הרי אלו שני בתי ספר נפרדים שאינם קשורים אחד לשני. לא מובן שזה מה שצריך להיות?
שרה כהן29.06.20
59
מכתב זה מעיד כמה יש סרחון בשס וכמה מסריח המכלוף הזה שהצחין כל שס
להקיא29.06.20
58
אולי בגלל זה עשו סגר בעיר
דין28.06.20
57
די כבר אם התבכינות, זה כבר מחיצה לא על רקע גזעני, שתי סוגי ספרדיות, כל אחד זכותו לחנך על פי אמונתו, אם לא ניתן לזה לקרות, זה רק יראה שכל המלחמה על רקע הגזעניות היה שקר.
ג'ינג'י28.06.20
56
לא כל דבר זה גזענות!! לא חייבים להתערבב כל סוגי המינים והגזעים ביחד רק בגלל שהתקבצנו יחד למדינה אחת, כמו שחסידים לא מתערבבים עם ליטאים וכדומה משום מה רק עם הספרדים מתעורר כל פעם מחדש הקשקוש ששמה גזענות, על טעם וריח אין להתווכח אמור גם לבני האדם, הבעיה היא שישנם אנשים וקבוצות שכל פרנסתם זה לצעוק
חרדי וחושב28.06.20
תקשיב אל תגיד כמו ולא יודעת מה תגיד למה כן למה שיעשו את זה ואל תגיד בדיוק כמו החסידים כי זה ממש לא בדיוק סבבה? וכשהיה לך תשובה תחזור לפה מה שכנראה לא אהיה
אביטל29.06.20
בעיתך הגדולה היא שאתה קורא לבני עמנו 'מינים וגזעים' !! ממש תורת הגזע הנאצית
צבי28.06.20
55
גמ' מסכת סוטה, היתה יולדת שחורים תלד לבנים ... זו ראיה ניצחת מה עדיף
גמ'28.06.20
האמת מה שכתוב כתוב...
ספרדוסי29.06.20
54
רק אצל חרדים
יאיר28.06.20
אתה מאמין לשון הרע כנראה זה רק בציבור...
אבא 28.06.20
53
מזעזע
ארי28.06.20
52
למה ראיתם בדגל מוסדות ע.ש ספרדים. ? למה בשס צריך מוסדות ספרדים ע.ש אשכנזים? זהו נתנו לכל גדול בתורה שם לכל רבנית ספרדיה מוסד על שמה לא נשאר לנו רק לקחת מאצל אשכנזים
להקיא להקיא מהצחנה המגעילה ששס שולחת לכל29.06.20
51
מי שלא הבין אז זו ההבהרה. יש את בעת מרגלית בנות, הרב קוביוף לא קיבל מבנה בגלל שהרבנים התנגדו לפתיחת בית ספר חרש. אז הרב קוביוף עם הבנות הספרדיות שלו, שלא כןלם בנות אברכים, זה רק לייקר כאילו את בית הספר. פותח כיתה א בשטח של בית מרגלית, התמונה מטעה כאילו זה סמינר. הוא פותח בשיטה ליטאית, כמו הישיבה שלו
תמי29.06.20
50
אוי אוי אוי . . .😭😭
ואתם עוד תמשיכו להישאר חרדים.....29.06.20
49
הכי טוב, ככה ישמרו מרחק האחת מהשנייה.. מה שהממשלה לא הצליחה לעשות, הפחד האנושי מהשונה יצליח לעשות. שיקימו לכל קבוצת בנות בית ספר בתוך בית ספר, וכך אולי ננצח באחדות את הקורונה... ועל זה אמר איינשטיין, שלטמטום האנושי אין גבולות..
שמעון29.06.20
48
מאחל שהקב`ה יביא את מכת הקורונה לגזענים וימחה אותם מעלנו.
אבא29.06.20
היכן כתוב בתורה שיש עונש מוות על גזענות ??? לכן יהי רצון שהברכה תחול על ראשך !!
לאבא29.06.20
47
מותר לכתוב כאן תגובה מסוג אחר? תגובה שלא תעמיק רגשות שנאה ובוז, ולא תרחיב מחלוקות. צריך רק--------- קצת שכל, להיות ריאליים, הגיוניים, וחפצי חיים. לא לחפש צדק מדומה, ולא לדלוק אחר רגשות קמאיים. זאת עובדה, כן עובדה קיימת שיש מתח מסויים בין העדות. זו מציאות, שבעתיד הנראה לעין, יוותר הבדל תרבותי ב
נורמלי28.06.20
אני ממש לא מסכימה אתך בתור אשכנזיה אני לא מרגישה שהספרדים צריכים לוותר על מקומם וכל החיים להרגיד תחושת נחיתות ממש לא הם צריכים ועד שהם יצליחו להילחם על מקומם שמגיע להם ולא לנוח עד שהכל יסתדר
אביטל29.06.20
ווואו. כל כך נכון ויפה... תודה. האמממ מה ההצעות שלך, להשלמה עם זה?
עדי בר*29.06.20
46
,תביעה לבגץ
צבי28.06.20
45
מה הקשר ליטאים? הספרדים כאן מחלקים את עצמם. ורבים כמה הם יותר קרובים לדרך הליטאית.
תגובה ל1528.06.20
44
הציבור הליטאי נגוע באנטישמיות חסרת תקנה מאז היותו לעם. לכן אחינו היהודים. אין פיתרון לתופעה הזאת אלא משיח צדקנו שיכלה את כל הקוצים מן הכרם
משלי שועלים28.06.20
מה קשורים לפה הליטאים, זו מריבה בין ספרדים לספרדים, אז לרוע המזל אי אפשר להגיד שזו גזענות
מה הקשר28.06.20
אז אל תתחננו ללמוד איתנו
יופי28.06.20
קודם כל תפסיקו להתחנן ולשנרר לכל העשירים והנגידים הספרדים באמריקה ובדרום אמריקה שיתרמו לכם
משלי שועלים28.06.20
43
לכל המשתכנזים עלובי החיים שמפנים עורף למורשת ספרד המעטירה והולכים לרעות בשדות זרים בבחינת "לא תיטוש תורת אמך" הרי כולכם מזויפים ולצנים מתנשאים שהאמת הצרופה היא ממכם והלאה
עלמא דשיקרא28.06.20
42
בהר סיני כולם היו ספרדים-מזרחיים. נולדו במיצרים. אברהם נולד בעירק לא היו יהודים ברוסיה, פולין וכו' אח"כ הגיעו יהודים לארופה ספרד, איטליה.. ובסוף- גרמניה רוסיה אוקראינה פולין.... את התוצאה של ההתבוללות אנו סופגים עד היום. (בשואה בדקו 7 דורות אחורה.... מזעזע!!!)
ל3609.07.20
41
האמת נמאס לי
משה דוד29.06.20
40
הנושא כאן הוא לא ספרדים ואשכנזים!!!! תקראו טוב!! הנושא כאן הוא מוסד לבנות אברכים ומוסד כללי יותר. לדעתי אין בזה שום בעיה משום שכל מוסד מכוון לאוכלסיות שונות בעלי עולם השקפתי שונה;
שכל ישר29.06.20
39
כל המתלהמים לא קראו את הכתבה !!! מדובר בהפרדה בין בנות ספרדיות מסוג א לבנות ספרדיות מסוג ב. לא מדובר בהפרדה בין אשכנזיות לספרדיות !! הבנתם ???
כל המתלהמים29.06.20
כי בנות משתכנזות זה סוג א' וספרדיות שגאות במוצאן זה סוג ב'? אח"כ אתם לא מבינים מה הבעיה שלכם, מסכנים חושבים שאתם בסדר.
ללי29.06.20
38
מציע כך: אוטובוסים באלעד- חצי קדמי ימני גברים אשכנזי, חצי שמאלי קדמי גברים ספרדי. חצי אחורי ימני נשים אשכנזי וחצי אחורי שמאלי נשים ספרדי. אפשר ורצוי להוסיף עוד חלוקות בכל אחד מן החצאים
אמת ושלום29.06.20
37
עד מתי לעדה הרעה הזאת??? סוג א או ב, זה בראש שלכם!!! תפנימו! אני בהתחלה חשבתי לתומי, שהנהלת הביה"ס הוותיק החליטה שמהיות והקבוצה הטובה יותר הם אלו ששומרות באדיקות להעביר את המסורת הספרדית היפה, ואילו הבנות המשתכנזות הן באות מבתים חסריעמוד שדרה, חסרי גב אמיתי, ע"כ הוחלט להפרידן. אבל אתן לוקחות את זה ב
שי28.06.20
36
כשאני קוראת כאלה כתבות ,בא לי להפסיק להיות חרדית. חברה מגעילה!!!
שושי28.06.20
מסכנה
שירי29.06.20
למה מסכנה? היא לא כותבת שבא לה להפסיק להיות יהודיה טובה שעושה את רצון ה', חרדים זה סה"כ מתבסס הרוב על סטיגמות, אם אתה נראה כך וכך-אתה חרדי, כל עוד שיש לך פלאפון כשר-אתה חרדי, גם אם בכיס השני יש אייפון, אם את חובשת פאה-את חרדית, גם אם הפאה מגיעה עד... עם גוונים מגניבים, ועוד המון דוגמאות שאם קולטים א
ללי29.06.20
35
לא הבנתי מה הבעיה??? ע"פ זה נראה שבניין אחד חולק שתי מוסדות לימוד שלהם גישה ושיטת חינוך שונה בניין של מוסד מסויים מארח בתוכו מוסד אחר , איפה הבעיה כאן??? מי שמרגיש פגוע הוא לא יותר מאשר נחיתי.
1128.06.20
34
על שנאת חינם נחרב בית המקדש. וממשיך להחרב כל יום מחדש, בושה של כופרים בתורה, יום הדין שלכם קרוב.
ישראל28.06.20
33
מדובר במחיצה בין ספרדים בסגנון 1 לבין ספרדים סגנון 2 אם כך מה הבעיה? עדיף מחיצה מאשר שיגיעו לידי חירופים ריבים ומדון.
יוסי28.06.20
32
אחכ תישאלו למה יש קורונה?
חני28.06.20
תגובה חסרת שכל והגיון...
כפרה עלי28.06.20
31
למה לא ב.ס ע.ש לאלא סוליקא הא? מתביישים מהמורשת שלכם שסניקים סרוחים
לאלא סוליקא זיע.א רק עלינו ולא על הגזעני29.06.20
30
ומי שיודע, זה רק בגלל שהעיריה הזניחה 300 תלמידות. ומבנה בית הספר הספציפי הזה תמיד היה מחולק, פעם עם סמינר, ופעם עם בית ספר. זה כי פורוש מזניח את המוסדות הספרדים ולא נותן להם מבנה. אותו דבר עשה גם עם שני תלמודי תורה, שני סגנונות, שיכן באותו מבנה. למה? ככה! כי את כל המבנים נותן לחסידי או למלכה. בוז
רק שכחת לכתוב, מר איציק אוחנה, שהרב שחום29.06.20
29
רישום אזורי כללי ספרדי ליטאי חסידי וזהו רישום אוטומטי ללא אפשרות בחירה או מעבר יפתור את כל הבעיות .כל פעם השטות הזאת של הרישומים מהבית ספר עד הסמינר רישום אזורי ללא אפשרות שינוי!!!
מאור28.06.20
28
איכסס...הלכתי להקיא
שחורי28.06.20
27
זה נראה כמו חרפת עמנואל במהדורה חוזרת.
רפאל28.06.20
26
אורחות עקלקלות...ולא אורחות חנה....אייי.....מי יקום לי עם מרעים???מי יתייצב לי עם פועלי אוון????? עד מתי רשעים יעלוזו????
קובי28.06.20
25
הורי הבנות באלעד קומו עשו מעשה תתבעו אותם אל תהססו. עשו להם בגץ יוציאו להם העיניים. תלמדו מהליטאים כשצריך בגץ החילוני אז יקוב הדין את ההר
אין מה לעדות משתמשים בהמן גימטריה בגץ לק29.06.20
24
למה כל הגזענות הזאת פשוט בושה!!
ישראל ישראלי29.06.20
23
לכל אלו שמדברים על הר סיני, בהר סיני היה 12 השבטים, אפילו בקריעת ים סוף, כתוב במפורש שהמים התפצלו ל12, ושבט אחד הלך הליכה גדולה, ושבט אחר הצטרך ללכת רק מעט כי עמדו מלכתחילה קרוב יותר ליציאה, וכן בחלוקת הארץ תפתחו חומש כתוב במפורש שהשם חילק את הארץ ל12, כשאסור לשבט ראובן להכנס לשטח של שבט לוי, זה פס
12 שבטים29.06.20
צודק, רק שאני בטוחה שכולם הרגישו שווה בין שווים, עם אחד כולם בסופו של דבר, ולא סוג א' ב' או ג' אשכנזי שחושב שהוא יותר טוב ממשהו שסבתא שלו לא נולדה בפולין, יש לו בעיה.
ללי29.06.20
ספרדייה כמוך שאת חושבת שאת אלוקים שיודעת "מחשבות" אשכנזי מפולין זה מראה שאת הבעיה... כל זמן שאשכנזי לא דיבר אלייך בגאווה ולא פגע בך, אז אם את מדמיינת שהוא "חושב" ככה זה הבעייה שלך, ספרדייה שמדמיינת שהיא סוג ב' בגלל נחיתות עצמית, היא הבעיה ולא האשכנזים שדבקים בגטו שלהם, את לא אמורה לחשוב מה הם חושב
שי29.06.20
22
אחר כך אל תתפלאו שהקורונה פוקדת את החרדים. מזעזע ביותר. מי צריך את הליטאים האלה?? אתם הספרדיות הגזע המובחר הטהור האיכותי החמים והמשובח. משיח במהרה.
אורלי צברי28.06.20
תינוקת
אביטל29.06.20
21
ואוטובוסים נפרדים ושעות נפרדות בחנויות לא רוצים להתערב איתכם חלילה גם כשיבוא משיח, אנחנו בסגנון הליטאי,המיוחסות, נלך מקדימה ואתן שפלות העם תלכנה מאחור ותבדיל בינינו מחיצה
אם אפשר בבקשה גם ספסלים נפרדים 28.06.20
זו תגובה פרובוקציה
זו29.06.20
20
איך יהודים ששם שמים על פיהם מעזים לחנך לפי מוצא? איך ידיכם אינן רועדות? איך אתם ישנים בלילה? אתם לא נגעלים מעצמכם?
מחריד28.06.20
19
זה נשמע שמשתכנזות ו ש"ס הגיעו להסכמה. ולכמה הורים זה דורך על הכבוד! משהו לא ברור פו.
אלעד28.06.20
18
פעם אחת צריך לומר את כל האמת על האפליה (כביכול) בין אשכנזיות לספרדיות. אין מה לעשות. יש הבדלי מנטליות!! וכולם יודעים את זה. והרבה ספרדים מאוד בכירים ישלחו את הבנות שלהם לסמינרים אשכנזים, כי זה סטייל אחר. ואין מה לעשות. יש המון ספרדיות שרוצות סמינר אשכנזי, בו מפלים לרעה ספרדיות, ואם לא תהיה אפליה - ה
שירה28.06.20
נכון יש הבדלי מנטליות...את בהמת השדה,ואני בת מלך.
ליטל29.06.20
17
אני גרה באלעד חצי שנה וזה הספיק להבין שהעיר עיר של מחלוקות ורכילות בכמויות גבוהות. חבל שאנשים שקוראים לעצמם חרדים מגיעים למצב כזה!
מיכל29.06.20
16
אז היום אם תרשום בתך במוסד שס ע.ש הרבנית מרגלית ע.ה תושפל? לשם מה הקימו את שס? ואיפה יש מוסדות סט 100 אחוז מישהו יודע? שס היום זה מסחארא
דרעי תכנס לכלא כבר רקובון אחד29.06.20
15
אחר כך תתפלאו למה ישנם גזרות קשות על החרדים בפרט
אמת29.06.20
14
בדיוק מה שעוללו להם בשואה. דין ההפרדות. אולי זה לטובה והבדילנו בן הטועים
ציקי28.06.20
למי עוללו בשואה? למשתכנזים??
גודווין29.06.20
13
ככה נראית חרדיות. גם אשכנזית וגם ספרדית. שום קשר ליהדות.
רבי28.06.20
12
לא סתם יש באלעד כל כך הרבה חולי קורונה שיעשו קצת חשבון נפש....
יעל28.06.20
11
איזה כתבה מגמתית ומקושקשת
משה28.06.20
10
אפשר להוציא את בני ישראל מהגלות, אבל אי אפשר להוציא את הגלות מעם ישראל
אי28.06.20
משפט חזק נכון וקולע
כואב על הפילוג 28.06.20
9
הציבור החרדי פושט רגל מיום ליום
אחד שאיכפת לו28.06.20
8
על מה המהומה! יש בעיר כמה מוסדות לימוד ששני בתי ספר נמצאים באותו מבנה בפיצול של הקומות. או פיצול של המבנה. כאשר יש בי"ס אחד עם מבנה כפול ממה שהוא צריך הוא שוכר את החצי השני לבי"ס אחר שעדין לא קיבל מבנה קבע.ושם אף אחד לא דיבר על מחיצות כי זה ברור שאלו שני בתי ספר שונים וחילקו זאת בצורה שיהיו שני פתחי
שרה כהן29.06.20
7
פשוט לא מבינה!!! למה כל ההפרדות והגזענות הזאת??? למה באמת??? עכשיו כל האלה שאומרים בדיוק כמו שיש בין חסידים אז שידעו שזה ממש לא נכון כי אל תגידו למה לא אלא תגידו למה כן למה צריך להפריד?? הילדות מתחנכות ביחד מגיל אפסס פתאום מגיע התיכון וצריך להיפרד בכוח למה עוד שנאה ותחרות בעם ישראל אם אתם כל כך רוצי
אביטל29.06.20
6
מה?????? תסבירווווווווו לי פשוט כוח לקרואאאאאאאאאאאאאאא
רלי28.06.20
תקראיייייייייייייייייייי
לממהההההההההההה29.06.20
5
ה ירחם עלינו עכשיו תבינו למה יש מגיפות ולמה המשיח לא מגיע
תודה אלעד28.06.20
4
גם בהר סיני הייתה מחיצה בין אשכנזים לספרדים?!
עדי28.06.20
בהר סיני היו רק ספרדים!!!!!!!!!!!!!!!
שירי28.06.20
כנראה שלא הבנת. שני הצדדים הם ספרדים
דבש, ירושלים28.06.20
לא היה אז ספרדים
חסיד28.06.20
גם בהר סיני היה עובדי זבל עורכי דינים!!!
דוד29.06.20
החרדים לא היו בהר סיני כנראה
מוטי28.06.20
3
לא זכיתי להבין מה הלהיטות שלכם לסיגנון הליטאי צאו וראו מה הביאו הישיבות הליטאיות לעולם את כל גדולי הכופרים שהעבירו את רוב יהדות ספרד על דתם כל ראשי הציונות יצאו מאותם המקומות עם כל אותם המשכילים שהולידו את הרפורמים ואת הקונסרבטיבים די לכם להיות נמושות העבר שלנו גדול אלף מונים מכל גדולתם ושררותם של ה
יעקב 28.06.20
לא מדויק. חלק מהם הגיעו מבתי הגידול החסידיים וה"מתקדמים" דאז
דבש, ירושלים28.06.20
זה כן מדוייק, רוב המשכילים והציונים באים מבתים ליטאים שירדו מהדרך,
'29.06.20
2
אל תאמינו לסערות מדומות שמייצרים משפחת מ. שכנראה בלחץ מהתרוקנות מוסדותיהם...הגיע הזמן שמישהו ינער אותם! כל הכבוד לרבי יהודה בוטבול שדואג ומאחד את הציבור הספרדי בעיר אדון מ. הגיע הזמן שתשתחרר מחיינו ותן לכל אחד לחנך את ילדיו היכן שליבו חפץ...
סערה בכוס מים! 28.06.20
1
יש לי בת מחונכת ומחוננת למדה בבית מרגלית עם חברות פתאום אני מרגישה שהיא מתחילה לבוא מאוחר בלילות,ושרה שירים לא מוכרים,שאלתי איפה נמצאת עד 12 בלילה ואיזה שירים אלה אמרה לי שמכינה שיעורים עם החברות שהדבר המשיך התחלתי לחשוד ועקבתי אחריה גיליתי לתדהמתי שנוסעת עם חברותיה לתל אביב חיפשתי בתיק שלה ואני המו
אלעדית28.06.20
מה זה קשור לאשכנזים
א28.06.20
נשמע נוראאאא אמיתי...
אביטל28.06.20
אל תנסה להאשים את הסמינר או את החברות תאשים את החינוך בבית
אני 28.06.20
וואו. זה נשמע באמת עצוב, מבלבל ומפחיד. אני מניחה שאת כמובן לא מחפשת עצות.... ובטח שלא ממשהי לא מוכרת, אבל בבקשה ממך, אמא דואגת- כדאי שתנסי לא לכעוס עליה, ולמרות הקושי וההלם, לנסות להבין אותה. לראות מה מפריע לה... ושוב, סליחה שאני ככה מתערבת. אבל בכזה מצב, נראה שרק הבנה והכלה יוכלו לעזור לה להתקרב חז
עדי בר*29.06.20
היום לדעתי חובה ש1) הישיבה צריכה למסור שיעורי תורה מגוונים ומענינים גם בתנ''ך גדולי ישראל והיסטוריה יהודית וכו' וכו' 2) שלנער יהיה מכשיר שיש בו אך ורק דברים מסוננים וראויים (שיעורי תורה מענינים, מוזיקה חסידית, סיפורי צדיקים בתור סרט, ומשחקים נקיים) כי אם לא, הילד רואה בתחנה את הנער החילוני בגילו עם
משה בן אברהם28.06.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

ככה מתחילים את הקיץ

זה לא סתם מים חמים וקרים 24/7 - זה שדרוג מטורף לחיים

כיכר בשיתוף אפיקים | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24