כיכר השבת

אזהרה תקדימית

הגר"י רוזן: בחורים לא יהיו בחתונת חבר שכלתו מהאקדמיה

ראש ישיבת אור ישראל במתקפה חריפה נגד מוסדות האקדמיה הפונים לבנות הציבור החרדי, משמיע אזהרה חסרת תקדים בעוצמתה כלפי מי שישתדך עם בחורה הלומדת בהם • האזינו לדברים (חרדים)

215
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ח באב | 18.08.20
האזהרה הדרמטית של הגר"י רוזן (תמונה: בעריש פילמר)

אזהרה חסרת תקדים בחריפותה מושמעת מפיו של הגאון רבי יגאל רוזן, ראש ישיבת אור ישראל, כחלק ממתקפה קשה שהשמיע לאחרונה נגד מוסדות האקדמיה הפונים לבנות הציבור החרדי. לדבריו, בחור ישיבה המשתדך עם בת הלומדת בהם, יפסיד את השתתפות חבריו ביום המאושר בחייו.

בפאנל שנערך השבוע עם רבנים וראשי ישיבות, התבטא הגר"י רוזן כי יש להחרים חתונה של תלמידי ישיבות שכלתם לומדת באקדמיה שכזו.

במענה לשאלה מהם הדברים הצריכים תיקון בציבור החרדי, בחר ראש ישיבת אור ישראל להתייחס להתמודדות החרדית עם מוסדות האקדמיה, ואמר: "עשרות בנות פונות לאקדמיה, ואחריתן מי ישורנו".

"אנחנו לא מקדשים מספיק מלחמה בנושא הזה", טען הרב, "אנחנו לא מרחיקים את אותם משפחות. הן לא שייכות לנו, הן לא מהמחנה שלנו".

וכאן הוסיף ראש הישיבה: "אצלנו בישיבה תיקנו - ואני מצפה שכל ראשי הישיבות יצטרפו ליוזמה הזאת - כי בחור שיוצא להשתדך עם בת שלומדת באקדמיה, לא ישתתפו בחתונה שלו; לא בני הישיבה ולא הנהלת הישיבה".

את דבריו, שנאמרו בקו הפנימי 'מבי מדרשא', חתם הגר"י רוזן כך: "אם כל הישיבות היו מצטרפות ליוזמה בפה מלא, היינו יכולים לעצור את הפרצה הזאת".

כזכור, כבר בעבר, בשיחה שמסר בישיבתו, אמר ר"י אור ישראל: "אתם צריכים להבין שהמכללות הם כמו לצלצל בפעמוני הכנסייה, הן דורשות הכרות ותארים. על אף שיש דברים מסוימים שאצלנו לומדים ואפילו יותר טוב, אבל בלי ה'תואר' אין כלום".

זוהי 'תרבות יוון', ואנחנו מכניסים אותה בדלת הראשית, אני אומר את זה לכם, כי זה נוגע או יהיה נוגע לכל אחד ואחד מכם. חלק גדול מאלו שהולכות למכללה, ממשיכות משם לתואר שני, כי הארס של ההתקדמות נכנס, והוא הורס את הבתים, שחלקם כבר לא בתים של תורה", הסביר אז הגר"י רוזן.

האזינו למתקפה

תוכן שאסור לפספס
215 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
131
לי אין בעיה עם הרב רוזן זה ישיבה שלו והוא יחליט מה לעשות בה יש לי בעיה עם ההורים המפגרים ששולחים את ילדיהם למוסד הזה !!!!!!!!!!!!
האדם השפוי19.08.20
מדוייק!!!!!
תמר20.08.20
יש לי בעיה עם זה שהוא מגדיר מי חרדי
מזמשנה23.08.20
130
פאות, אפליה וגזענות
יש דברים יוצר גרועים19.08.20
129
שאלה קטנטנה... האם ישיבת הישוב החדש שהיא ישיבה תיכונית, גם נחשבת לאקדמיה?! האם מי שלמד שם מתאים להיות ראש ישיבה ולפזר דעת תורה?! מי למד שם?.... צריך להפסיק עם העונשים של החרמה! מי שמחרים בחור שמתחתן בן שמונה עשרה שנה, כפי הנפסק בשולחן ערוך מפורשות, שלא יארגן החרמות חדשות מדי יום! מי שמעיף בחור מהי
נחמיה19.08.20
לא להתחצף, אולי תלך להיות גנן ..
אבא 19.08.20
המגיב נחמיה צודק
ג'פרי19.08.20
הוא אולי עוד יכול להיות גנן, ממך כבר בטח לא יצמח כלום, "פרומער" ששורץ כל היום באינטרנט להגיב בבוטות אלימה ועילגת על הביקורת הנכוחה והמוצדקת, ולקשקש את השטויות של עצניקים כמוך, אי לך "עץ" בעציץ, אם כבר מדברים על גינות וצמחים...
ממש בוגר...19.08.20

הצגת כל התגובות

128
רב יקר, "של תורה שיש עמה מלאכה משכחת עוון", "על שלושה דברים העולם עומד... ועל העבודה"... אי אפשר גם רק לתת לבחור ללמוד והאישה בבית היום כשכל דבר בחים עולה הרבה כסף... בנוסף לזה שהאישה היא לא חפץ וגם לה יש מוח וצרכים אינטלגנטים ואם אסור לה ללמוד תורה ואסור לה לה ללמוד באקדמיה (שזה ללמוד את התגלמות
ללא שם19.08.20
127
גם כדאי להזכיר לאדוני ראש הישיבה שהרמח"ל, מחבר ספר "מסילת ישרים", כמו רבים מחכמי האיטליאנים למד באוניברסיטה.
רפאל18.08.20
היצאת מדעתך כליל? שטויות מוחלטות! אם טעית בדבר כזה הרי בהכרח שאינך יודע דבר וחצי דבר על חייו. שמא התבלבלת עם להבדיל אלף אלפי הבדלות המסכיל השמרן שמואל דוד לוצאטו שחי יותר ממאה שנה מאוחר יותר. תסמיק בבקשה, אתה פדחן גדול.
גבריאל19.08.20
לא, אתה הבור ועם הארץ! למד לפני שאתה "מתקן" אחרים. הרמח"ל למד כימיה (בעצם, אלכימיה) באוניברסיטת פאדובה. לפי רישומי האוניברסיטה (תתפלא, אך הם עדיין קיימים) הוא אפילו היה חבר באגודת הסטודנטים שם, למרות שהדבר לא היה חובה. אגב, הרמח"ל גם חיבר מחזות לתיאטרון.
עזרא21.08.20
126
מי ביקש לשמוע את הכאבים בטן שלך... לעשות חרם ... תגיד אתה אפוי.. חרם .. ואאאלללהה לא מקשיבים לך..
מיכאל18.08.20
125
כבר נאמר בברייתא דגיטין: ואלו שאין קידושיהן קידושין, החרשת והקטנה והאקדמאית והשוטה.
אהוביה בת-אל 18.08.20
אני מבינה שדברי הטרוף שכתבתי לעיל לא הובנו מאליהם כמחאה על ביזוי המון נשים צדיקות וחכמות ואוהבות תורה ודעת . כנראה שהקוראים הבינו אותם כדרך מחשבה ( או חוסר מחשבה) מצויה אצל ציבור מסוים.
אהוביה בת-אל 19.08.20
124
בסוף הקדוש ברוך הוא הרחיק את כולנו. אפילו טיפה של חשבון נפש אין כאן.
מרוב שלא הפסקתם להרחיק 18.08.20
123
אוקי אז אם אוסרים על בנות הסמינר ללמוד באקדמיות אז שיורידו את שכר הלימוד בסמינרים בי''ג- י''ד וישבו את גובה השכר לזה שבאקדמיות. לדוגמה שנת לימוד לאדריכלות באקדמיה עלתה לנו 6500 ש"ח כשבסמינר דרשו 21000 לאותו מקצוע על אותה תעודה.... למה שהורים שחלקם אברכים יקחו הלוואות כדי ל
פרח18.08.20
122
אם אין קמח אין תורה
ציפי18.08.20
121
אילו הצעות פרנסה אתה מציע לבנות? שיהיו בתים עניים? שבנים יפלטו מהבית כי לא יהיה להם טוב בבית עני ומרושש וצפוף? זה העתיד שאתה צופה לבני המגזר החרדי? נשמע הצעות אחרות של הרב
מרים18.08.20
120
איך הכלה תפרנס את החתן אם אין לה מקצוע מכניס? כמו שאומרים בבני ברק, אם שומעים אמבולנס זה או יולדת או אבא שלה שקיבל התקף לב מהחובות...
אבל סידור מלא..18.08.20
119
למה? כי הבחורים בעצמם ילכו לאקדמיה כדי לרכוש מקצוע ולא ללסטם את הבריות? כי חז"ל אמרו במשנה שכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עוון?
סענדר18.08.20
118
לומדת במוסד אקדמי ולא מתביישת לומר את האמת. זה לא מתאים למי שמגדיר עצמו יר'' ש
ללא שם04.09.20
117
ומצד שני ידרשו דירה שלמה.....אבל בלי לעבוד בהכנסה גבוהה......להמציא יש מאין......
קובי19.08.20
116
הוא רב גדול! ענק! מאיפה יש לכם זכות לדבר נגדו???
תילי19.08.20
כובע אחד: הוא רב גדול וענק כובע שני: מהרבנים הנוגעים בעסקנות ופוליטיקה. אין קשר בין אחד לשני
מאיר19.08.20
115
כנראה שזה מהסיבה שרוב ה"שפיצים" בישיבה מבקשים בנות עם תואר... רוצים משהיא שתתפרנס ברווח ובכבוד ושהבעל יוכל ללמוד ברוגע.. והוא חושש לשלומם של בוגרות הסמינרים שלא יקבלו שידוך טוב ללא תואר.. שאלה, אם תואר "אסור" למה הוא לוקח תרומות מאנשים שיש להם תארים? האם כב' הרב ילך לרופא ללא תואר? לעורך דין ללא תוא
אברכית19.08.20
למה אתם כל הזמן נטפלים לנושא של הפאות? אתם לא מבינים שמדובר במחלוקת עתיקה ושרוב הציבור נוהג כדעת המתירים? וכי נשנה את ההלכה בגלל כמה טוקבקיסטים? בטח תענו: בגלל שהפאות של היום גרועות כי נראות כמו שיער. אבל זה שטויות, כי בספרי האחרונים מבואר בפירוש שהתירו גם פאות שנראות כמו שיער. לא מתאים לכם? אל תחב
משה19.08.20
114
מצווה לשמח חתן וכלה. שורש המצווה היא מצוות גמילות חסד. לפי הכותרת, הרב עוקר את המצווה ומצווה על תלמידיו להיות מומרים לדבר אחד בתורה. הייתם רוצים לקחת לבת שלכם חתן שחונך שמצוות גמילות חסד היא על תנאי?
זלמן18.08.20
113
בבקשה שימצא או ימציא פתרונות. הבנות היום חכמית ומוכשרות, וכי מה כבודו רוצה שיעשו , ספונג'ה...?
מישהו18.08.20
112
תודה לך, ישבנו יחד בהישוב, את הסרוגה נלחמת לא להוריד. ועכשיו!!
קרוב18.08.20
111
איך תאכפו? אז היא לא תפרסם שהיא באקדמיה. או תלך ללמוד אחרי החתונה...
שרה שנירר18.08.20
110
מה הוא רוצה? שכל הנשים יהיו גננות ומורות במשכורת רעב בעוד העסקנים של החינוך החרדי חוגגים על הכספים? מאיפה מביאים כסף לפרנסת המשפחה? לא כולם נהנים כמוך מהתרומות שאתה מקבל עבור הישיבה. באמת לדרוש מכולם להיות צדיקים ללא פרנוסה זה מאוד חכם. אל תשחק את הצדיק על חשבון הציבור. הציבור צריך גם אוכל...
יואב18.08.20
לא ברור מאיפה זה בא לו
צודק18.08.20
כן זה מה שבוא רוצה! ציבור שבוי בידי במנהלים והעסקנים!!!
אמא18.08.20
109
כבוד הרב הגר"י רוזן שליט"א, "דבורה הנביאה" הייתה שופטת ויש עוד דוגמאות למה ומדוע לשלול?, הבעל בכולל, לפחות היא תדאג לכלכלת הבית בצורה מכובדת ללא עזרת ההורים שלו ושלה, ילדים, כלכלה, שכירות, משכנתא, אי אפשר ממשכורת של אברך כולל!
נוית לוי18.08.20
כל האקדמיה זה בלוף אחד גדול המטרה היא שמד נקודה בהיותי בוושיגטון די סי פגשתי רופא עם כיפה שחורה [איני יודע כמה הוא חרדי] שאמר לי שהוא רופא בכיר בפנטגון ומקבל משכורת יפה מאוד אבל הוא אמר לי שאת ילדי אשלח לחיידר בבאלטימור שאלתי אותו מדוע והוא ענה לי שרפתי זמן רב בקולג' ובאוניברסיטה והחברים שלך בוויליא
תלמיד חכם אמיתי18.08.20
כל האלו שהולכות למכללות הבעלים שלהם לא אברכים ואף רחוקים מזה.
יוסי18.08.20
מי אמר שחייב להיות אברך
יעל18.08.20
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
בני ברק18.08.20
ממש ממש לא נכון!
לאה18.08.20
108
עדיף פרנסה בכבוד מערב שמח אחד שגם ככה מצומצם עקב הקורונה הפרנסה חשובה מהכבוד...
חרדי שפוי18.08.20
107
עדיף אדריכלית שמסתובבת בין ערבים כל היום?
דוד18.08.20
עדיף מתכנתת
סענדר18.08.20
106
כנערה חרדית שהעדיפה לימודי מקצוע במכללה חרדית אקדמית במקום בסמינר אני יכולה לומר בבטחון גמור שהסביבה הבנות המרצות והחומר על טהרת הקודש, יש פה הרבה יותר יראת שמיים ורצון לשאת בעול ולתמוך בלימוד התורה הקדושה מסמינרים שעושקים כספי אברכים על תעודת מקצוע שלא שווה יותר מכמה שיעורי מילוי מקום מזדמנים, בהו
אביגיל20.08.20
105
Time to say enough to these absurdities. Don't get academic credentials that will allow you to get a decent job - with decent pay and decent working conditions. Instead work for measly pay - if you can get a job and, unless you married money, be ready for a life of hardship. Oh, the R"Y will still e
Realist19.08.20
104
ואם תשים פאה נכרית ותכשיל אלפים זה בסדר
פאה נכרית שמחטיאה הרבים יותר גרוע מאקדמי19.08.20
103
אדם שנושא את השם רוזן מתנגד לתרבות מערבית. שישנה את שמו לראס אין...
דני צור19.08.20
לא להתחצף, מחפשים מנקה רחבות, ...עדיףו מלהתחצף.
אבא 19.08.20
דני צור צודק נקודה
ג'פרי19.08.20
102
ואם היא תהיה הרופאה שתציל את בתו? או העו"סית שתטפל במשפחות תלמידיו? או פסיכולוגית שתמנע אבדנות ? נו נו... כנראה שקורונה אחת לא מספיקה.
נו19.08.20
101
אולי נבדוק כמה מכספי התורמים הוא וחבריו מפרישים לכיסם כמו כל ראשי הישיבות שמרצים לתלמידיהם אבל איכשהוא לבני ראשי הישיבות יש דירות בלב ירושלים.
רבויניק24.08.20
100
אישתו של הרב שך זצ"ל, למדה רוקחות באוניברסיטת מוסקוה, במשלח היד שלה הצילה אותו משם.
ארנון19.08.20
99
תגידו אתם חיים בסרט איך בדיוק אתם רוצים שהבחור יהיה אברך והבית יהיה בית של תורה אם האישה לא תפרנס בכבוד אנשים פה מובילים את הציבור לעוני ומסכנות ולא לבית של תורה די כבר לחיות בסרט
אני בהלם19.08.20
תלמד בישבות קדושות ותבין.. מי שלומד ברצינות לא חסר לו כלום בדוק ומנוסה כמי שמכיר קצת אברכים.
אבא 19.08.20
אתה יודע מי לא למד בישיבה קדושה? הרב יגאל רוזן בכבודו ובעצמו למד ביישוב "הטמא והפסול"
ללא שם23.08.20
בדוק ומנוסה שיש פרנסה, או שגם מחתנים ילדים בקלות?
מחילה מכבודו19.08.20
יותר בקלות מאלו שעובדים בדוק ומנוסה
ג'פרי19.08.20
98
שלום הרב רוזן שליטא כפי שבזמנו כן היום הלוואי שהיית תלציד מרן הרב שך זצל כמה כוח והנהגה יחד אם אבי זצל אייך סידרו את לוסטיג ברמת גן סתם לקפוץ להחלטה כזאת כואב שמרן לא בתוכנו ברור שלא היית יוצא בהחלטה בומבסתית מחפשים תמיכה מליאה סידור מלא לא ראו בחיים שקל ואייך יתנהל הבית סתם להלחיץ נורא חבל אינני יכ
צבי18.08.20
??????????????????????
??????19.08.20
97
הצעה: לאסור על ישיבת אור ישראל ומוסדות הגר"י רוזן לקבל תרומות מכל סוג שהן מאלה שלמדו באקדמיה. זה יפתור את הבעיה.
G B25.08.20
96
מניסיון מר הרב צודק- האקדמיה זה לא הבעיה אבל זה מוביל למקום עבודה פחות שמור ולרצון לעשות תואר שני שאז היא נחשפת לתרבות האוניברסיטאית הקלוקלת ומתרחקת מערכי תורה...אבל הפיתרון לדעתי זה דווקא הקמת אוניברסיטה ממש חרדית (אם זה שייך) ולא החרמות
תלמיד לשעבר19.08.20
95
הפרומערס רוצים: 1.שישלמו וישתעבדו כל החיים ע"מ לקחת בן ישיבה שיונק מרבותיו תורה (ומידות) ופרומקייט בלי סוגריים 2.שהיא תעבוד ותביא פרנסה 3.לא רק שהיא תעבוד אלא שהיא תעבוד איפא שהפרומערס רוצים שהיא תעבוד
אריק כהן19.08.20
אתה לא חייב להיות פורעמער.. אתה חייב להיות ירא שמים, הבנת? אבל באמת...
אבא 19.08.20
היו מספיק גדולי הדורות שלמדו ועבדו ונהיו גדלי הדור
מאיר19.08.20
94
להחרים ישיבה שראשה למד לימודי חול ועשה בגרות חחח
חנטריש19.08.20
אתה כבר יכול להבחן פרק משניות בעל פה...
אבא 19.08.20
93
לא הבנתיי במקום לקרב ולאהוב את אלו שהולכים לאקדמיה (שאני ביניהם), הוא רק מרחיק אותם מהדת ומהחרדיות מי החליט מי חרדי ומי לא? יש עוד הרבה דברים להתמקד בהם שהם חשובים בהרבה. אנשים לא הולכים סתם לאקדמיה יש הרבה סיבות טובות לזה והוא יכול למצוא פתרון להכל במקום להחרים ולדבר ככה בלי קשר. למה זה תורם באמת
טלי18.08.20
עדיף להרחיק כדי שלומדי תורה לא יתקרבו לסוטים האלו
ג'פרי19.08.20
92
רק רציתי להזכיר ל"גאון" שאשתו של הרב ש"ך הייתה אקדמאית. (למדה באוניברסיטת מוסקבה).
עזרא18.08.20
בסדר, אכן צוות אור ישרואל לא היה בחתונה שלהם אל תדאג כל כך.
מימי18.08.20
91
ההפסד כולו של הישרואלניקים הפסידו אותי כהרף עין
מופאסה18.08.20
90
ברוך ה' להוסיף כמה שיותר בורות ועניות לציבור החרדי!!!!
אבי18.08.20
רק לדרוזים ולחליונכים יש שכל... אל תדאג לשכל החרדי.
אבא 18.08.20
89
כל האיומים בסגנון זה לא מועילים אלא רק מרחיקים עוד יותר. ומעבר לזה מה הוא רוצה שבחורים לא יתחתנו עם הבחורות האלו (דבר שכמובן יקרה רק בחלמותיו ) והם ישארו רווקות ?! לא מספיק לו בעיית הרווקות המאוחרת בציבור החרדי ? איזה עזות מצח למנוע מבחורות להתחתן . טוב כמובן שהבדיחה היא על חשבונו בלבד....
ש18.08.20
היא תחתן עם בחור עובד. ויהיה להם הרבה כסססףףףף
אבא 18.08.20
88
דבר ראשון להוציא הוראה שנדוניה יביא הבחור ולא הבחורה דבר שני שאברכי הכולל יקבלו מלגה שתספק פרנסה למשפחה דבאר שלישי להחזיר את הבנות הביתה אין צורך בעבודתם דבר רביעי להיות בטלות ולצפות שמן השמים יעזרו
אברכית18.08.20
87
במחילה מכבוד תורתו . בדור שכל כך קשה למצוא זיווג כדאי מאוד לעשות חושבים.
רם18.08.20
86
הרב רוזן תודה רבה! חסכת לי שלא יציעו לי בחורים מהישיבה שלך....
ציפי08.09.20
85
יש לנו כאלה שמוייגרים בערימות
עוד מישהו מיותר עם מיתרי קול תקינים19.08.20
84
ברוך השם! ירבו כמותו!
חרדי19.08.20
83
בואו נודה שבמקום מסויים הוא די צודק, אבל ודאי לא בקיצוניות כזו.
אלי19.08.20
82
מי שומע לו בכלל????
קובי18.08.20
81
להחרים ראש ישיבה שמדבר שטויות כאלה
דעת תורא18.08.20
80
האבסורד הגדול מכל תכירו את יוסי, יוסי בחור ליטאי שלומד באחת הישיבות המובילות, בחור טוב, לומד, ולא עושה יותר מידי שטויות. רגע, הזכרנו את המילה שטויות? אה אבל התכוונו לא יותר מידי, רק את הדברים המינימליים שבחור צריך לעשות כדי להרגיש שהוא בחור ישיבה. התכוונו לדברים פשוטים יחסית כמו להסתובב בשעות שהן יו
אלמונית18.08.20
זה שאלה שכולם שואלים
פלונית19.08.20
79
הכרתי והוקרתי את אביך ר' דב רוזן ז"ל, מחברם של הספרים "עץ הדעת" ו"שמע ישראל" שמטרתם קירוב יהודים לאביהם שבשמים ולימוד יהדות. הכרתי את אחיך הרב ישראל ז"ל כבוגר ישיבת הישוב החדש {כמוך} רב ומהנדס, שיסד את מינהל הגיור, ששימש ראש מכון "צומת" לענייני הלכה וטכנולוגיה והיה מייסד ועורך תחומין ופעל רבות לביצו
חוצפה ושערוריה18.08.20
מי אם לא הרבנים יכריעו.. כמה כסילים שהכירו את האבא ואת האח..
אבא 18.08.20
אולי זה מצער את הרב כשמזכירים שאח שלו עסק בגירורים (גיורים)
מחילה מכבודו18.08.20
78
בחור בא לרב שך בזמן המלחמה לו במכללה ושאל אותו שמציעים לו בחורה מהמכללה מה לעשות הרב שך ענה לו לא שמעתי שהם נאסרו לבוא בקהל
ש18.08.20
77
הרב שך התחתן עם בחורה שלמדה באוניברסיטה של גויים באירופה והיתה רוקחת במקצועה ואצלנו אסור אפילו בשל חרדים. טירוף מוחלט. חוסר ראליות גמורה, לבעל אסור לעבוד ולאשה אסור ללמוד מקצוע מכניס. מאיפה בא ה"אצלנו יש דברים שלומדים יותר טוב״?!
מאן דהו18.08.20
76
מחפשת בכלל חברונער
חני18.08.20
ומי ימכור כליה בבית אצלכם כדי לממן את החיפוש?
@@18.08.20
75
כל הכבוד לרב!!!
אבי18.08.20
74
אני לא מצליחה להבין איך הם מצפים שיחיו. הבחורים שם מבקשים כסף.. הילדים שלהם לא יוכלו לקבל כי האמא עובדת ומפרנסת בממוצע 6000 והבעל עוד 2500. איך הם יחתנו בעתיד?? אני למדתי באקדמיה והיו בנות יר"ש אמיתיות ועובדות היום ומשתכרות בכבוד והבעל יושב ולומד בנחת!! וחוסכים לעתיד.. הכל תלוי באופי הבחורה!!!!
אחת שחושבת18.08.20
73
ל27 גם אם שמעו אבולוציה אז מה קרה שום אברך חרדי לא יצא לשמוע את השטויות האלו באיזו דרך
אריאל 08.09.20
72
לא יאומן!!! ר' יגאל רוזן צריך לבקש מחילה לפני יום כיפור מכל אותם נשים צדקניות אשר למדו ולומדות באקדמיה ומפרנסות בכבוד את ביתם ובעליהם יכולים ללמוד בראש שקט ובלי טרדות! ר יגאל - בקש סליחה מאשתי אשת החייל בוגרת אקדמיה חרדית, שבלעדיה ברור שלא יכולתי לשבת וללמוד בנחת! מי שמך להחליט לכל עולם הישיבות איזו
אחד העם19.08.20
71
מצד אחד הפוך מהתורה שבנישואים הגבר מריך להתחייב לאישה שיפרנס אותה אז הגבר הולך ללמוד ושאישה תעבוד אבל כשאישה הולכת לילמוד באקדמיה בשביל לפרנס את הבעל אסור ללכת לחתונה שלהם יש לי הצעה פשוטה שהגבר יפרנס
הפרדוקס 19.08.20
70
שטוענים שבאקדמיה מלמדים פליסופיה או אבולציה... קודם כל ברוב המקצועות הריאלים (מדעי המחשב, הנדסת תוכנה/בניין, פיזקה ועוד מדעים מדויקים) זה לא קיים אפילו באונברסטיאות החילוניות... ב. יש המון מכללות דתיות וחרדיות שלומדים בהפרדה...
ללא שם19.08.20
69
אז איך יפרנסו את בעליהן??? ממבחר המשרות בבית יעקב המיועדות למקורבים, ומחולקות לחלקיקי משרות???
שוש18.08.20
68
כשעשיתי את התואר הראשון במכללת מבחר האקדמית, היו אתי בכיתה היו אתי בכתה עשרות אברכיות נשואות ובעלות משפחה שרצו לצאת, כמוני, משוק העבדים של מורה- גננת- סייעת- משפחתונת- מוזנחונית זה מצחיק כי מצד אחד רב העיר מודיעין עילית יוצא נגד האקדמיה ומצד שני אשתו של ראש העיר היא מנהלת מכללת מבחר בה לומדים קרוב ל
מימי18.08.20
67
ילמדנו רבנו על מה ולמה הכעס על נשות ישראל שלמדו מקצוע שיכול לפרנס את המשפחה הקדושה כשהבעל שוקד על תלמודו ואינו מפרנס ע"פ ההלכה. גם הרב למד בישיבת עמיאל שמכשירה תלמידיה לעבודת ה' ולכלי עבודה לעתיד. הרב היקר הקצנת רחוק מדי.
יענקי18.08.20
66
תקימו אקדמיה בהשקפת התורה בניהולכם, לשלול זה הכי קל.
משה בן אברהם18.08.20
הצחקת את אנשי השמאל...
אבא 18.08.20
65
אני ברוך ד גאה ולומדת במיכללה ולא משלמת מלא כסף למנהלי הסמינרים ששותים כסף מההורים...
עדי18.08.20
64
הבנות, הכלות ונכדות של ראשי הישיבות זוכות למשרות של מורות וגננות בשיטת ה"שמור לי אשמור לך". הן יכולות להסתדר לא רע גם בלי אקדמיה. כאשר הבת שלי קבלה סוף-סוף משרה של גננת פיטרו אותה כי היו צריכים את המשרה בשביל בתו של... . השבע לעולם לא יוכל להבין את הרעב.
רפאל18.08.20
63
למה כל יוצאי הכפ"ס (כיפות סרוגות) חייבים להשתגע הכי הרבה? להשכיח שהם יוצאי הכפ"ס. זה למה.
מזרוחניק18.08.20
62
הבחורים החשובים מבקשים רק בנות אקדמאיות! את מי אתם משקרים? פ]וגשים רק בנות לוסטיג ומכללות!
אני18.08.20
61
השלב הבא.. לא לוקחים תרומות ממי שקשור לאקדמיה. אמנם עניין האקדמיה לא פשוט אבל מי שחושב שהכי פשוט להחרים ולהלחם במקום להסדיר בצורה כשרה. הוא טועה ומטעה. גורם לעניות שתרבה בישראל בבתים הכי טובים. בקיצור שלא יעזוב את הנושא. אבל שיעשה בדרך חיובית המצליחה
מספיק לריב18.08.20
60
נגד תרבות המערב ולימודי אקדמיה בת מלך לא מתעסקת בשטויות
אדיר09.09.20
59
גם לא לקבל מכסף מאקדמאים חחחחח
חחחח לא לקבל תרומות מבעלי תואר 1 2 אבל 319.08.20
58
סיבת השואה -כי נהרו אחר תנועת ההשכלה -
יוסף19.08.20
57
הפסד שלהם ככה פספסוני כהרף עין
מופאסה19.08.20
56
אין חשיבות כלל לרוחב השוליים בכובע. אך ישנה חשיבות לתוכן שמתחת לכובע.
מנדי18.08.20
55
חיים בסרט, אז לא נתחתן איתם וואי ממש אסון! איך אני אתמודד עם זה?
אקדמאית גאה18.08.20
בזמנו כשרצו להלל ולשבח את תלמידי ישיבת פוניב'ז הורו לבחורים לצאת רק לשידוכים כשמבטיחים סידור מלא לבחור. לבסוף כשלא נדרשו ירדה ההנחיה.
יצחק18.08.20
ן
ט.19.08.20
בשביל כאלה "חזקות" שרוצות בעל אברך יש עוד מליון ישיבות טובות עם בחורים טובים לא חייב דווקא מאור ישראל!!!
אקדמאית גאה19.08.20
54
אם המגיבים פה הם המיינסטרים של החרדים אז הציבור החרדי קרס כמעט סופית פעם לא היה נידון כזה גדולי ישראל אמרו שאסור ללכת אז לא הלכו לא היה שיקול בכלל של תנו חלופה או אין ברירה אלא הקשיבו לגדולי ישראל זה היה הדגל של הציבור החרדי כל האנשים האלה אני לא מבין מה בוער לכם להישאר בציבור החרדי השחתתם אותו מהי
י18.08.20
אתה לא פרופסור ובקושי אתה פוד פרוססור. מתחנה טחונה.
מנדל18.08.20
אותו גדול ישראל למד ביישוב למקרה שאתה לא יודע יוצאים משם עם בגרות אז אם הוא לא הקשיב אז למה שנקשיב לו
מזמשנה23.08.20
אמת לאימתה כל מילה בסלע
גבי18.08.20
53
רוצים אותנו עניים ונשלטים!
א18.08.20
"רוצים" מדבר כמו כסיל... בכל אופן אל תשכח, יאה עניותא לישראל
אבא 18.08.20
עניותא כמו אצל ראשי הישיבות, החכי"ם ומנהלי הסמינרים הא?למי אתה מנסה למכור תותים? וכשתנסה להשיא את הבת שלך לאיזה בחור סוג ג', תראה איזה "עניותא" ראשי הישיבות דורשים...
כן בטח18.08.20
52
בעיקרון הרב רוזן צודק. אך דא עקא, שיעשה חשבון ויבין שלא יתכן לדרוש א. מהורי האשה לשלם את הדירה לבחור בכך שהוא סותם את אפיקי ההכנסה הגבוהה מהם, ב. שהאשה תצטרך לעבוד כשפחה כנענית במעונות ובסייעות וכו',ג. אח"כ לבוא ולעבוד ולטפל בבית כשהיא גמורה אחרי יום עבודה מפרך ולא מתגמל מספיק, שהלא בעלה כעת בכולל (
אברהם18.08.20
51
יש שפע של סמינרים ומכללות חרדיות למהדרין בירושלים יש אחת שיש לה רק מרצות לנשים, העסקנים של הסמינרים בלחץ, אבל לאישה יותר מתאים קלינאות תקשורת מאדריכלות עם כל הכבוד
דוד18.08.20
תלוי איזו אישה...
אקדמאי19.08.20
50
הפרנסה מן השמים. ואין חובת השתדלות לפרנסה במקומות גרועים כמו האקדמיה. הכל נגזר בראש השנה
יהודי רגיל18.08.20
נכון נגזר בראש השנה שמי שלמדה באקדמיה לפרנס את משפחתה בשפע,ומי שלא לחיות בצימצום וגמחים...
ליטל18.08.20
יש חובה ללמד בנו אומנות ויש איסור להשליך את עצמו על הציבור. כל זה כמובן לחלוטין לא סותר את העובדה שפרנסה מן השמים: ובירכך ה' אלקיך בכל אשר תעשה
סענדר18.08.20
49
שקייה טבא למר כל הכבוד צריך גם "לאסור את הנשואות"... להכביד ידינו על נשואים ונשואות שהולכים/ות לאקדמיה בראש מורם. צריך לצאת נגד כל המשפחות שמתירים את האקדמיה, שילדיהם יוכרו כ"נשאי אקדמיה" ואלו לא יבואו במחיצתם של אברכים ששומרים ומצייתים לגדולי ישראל
שמעון 18.08.20
48
צודק במאה אחוז צריך לצאת בשיא החומרה נגד זה!!!!!!!המודרנזציה מתגברת עלינו!!!!!
יונתן18.08.20
בעיקר המילה המודרנית והנוכרית 'מודרניזציה'.
סענדר18.08.20
47
כמי שלומדת במכללה חרדית. האמת שזה לא מתאים לאורח חיים של מי שרוצה להקים בית ולהביא ילדים לעולם. הם שמים רגליים ולא באים לקראת סטודנטית עם ילדים או עם סטודנטית שרק עתה נישאה. המטרה בהשכלת נשים וקריירה להביא את האישה למצב של תכנון המשפחה וכו' משמע דילול אוכלוסייה במגזר החרדי
מיכל04.09.20
46
יש בחורי ישיבות מחפשים כסף ותואר
הבחורות לא אשמות19.08.20
45
נידוי חרם שמתא!!! ככה ייעשה למי שיעז להפר את התכתיבים! אנן בדידן: נשלוף את הנשק האימתני: חרם! מטומטמים שכמותכם, ככה לא מחנכים, ככה מאלפים. אה, כן, הרי אתם מתייחסים לציבור שלכם כאל כלבים. בל יהא חלקי עמכם.
חרם!!!!19.08.20
44
סתם מבלבל את המוח אין שום בעיה וכל בת שהולכת לאוניברסיטה כל הכבוד לה ככה צריך!
גאוותן19.08.20
43
אתם תלמדו תורה, ואנו נצא לעבוד כמו חמורות, אתם תטפלו בילדים, ואנחנו נביא פרנסה, והבית יהיה הפוךךךך ..ואחכ לא מבינים למה יש נושרים, למה יש בחורים רחוביים, למה אין דרך ארץ? אוף , מתי תבינו שיש לכם מנטליות של גויים וחילונים שיש להם מ1 עד 4 ילדים,?ו
מנטליות טועה18.08.20
42
שכל אחד פה יאזין לדברי ר' דן סגל שליט"א (פה בכיכר) שהוא מהצדיקים האחרונים שעוד נשארו לנו פה עבד ה' אמיתי שמדבר בצורה חריפה ביותר נגד המכללות וכדו' אלה גדולי ישראל ולהם נקשיב ולא למדינה ש'רוצה את טובתינו'
לא חשוב18.08.20
41
דבריו של רה"י מעודדים עוני במגזר
אביחי18.08.20
40
חשבת על המשמעות וההשלכות כשמפרנסת יחידה מנסה לעשות את זה בלי תואר?! הדרישה שלך נוגסת מהלחם של אותו בית עתידי שיוקם על אדני לא לרכישת מקצוע מפרנס.
ר יגאל18.08.20
39
לא הבנתי הבעל צריך לשבת בכולל ולאשא אסור להביא משכורת נורמלית?
משה18.08.20
38
שיספר את זה לאלפי האברכים שנמקים תחת עול הפרנסה בגלל רשעים שמסודרים בכסף עד ליום מותם ומונעים מיהודים כשרים לפרנס עצמם בכבוד.
אני18.08.20
יש יותר אקדמאים באחוזים שנאנקים תחת עול הפרנסה מאברכים באחוזים בדוק ומנוסה אני מכיר מנקי חדר מדרגות אקדמאים
ג'פרי18.08.20
תמשיך לספר לעצמך בדיות... חחח אתה מכחיש את החי.
יעקב18.08.20
37
מי אני שיחלוק אבל שמעתי כלל מהרב יצחק יוסף בנידונים מסוימים שאם אחד מראשונים אמר דין ואף אחד לא הזכיר את דין זה זה סימן שחולקים עליו ואולי גם כאן וחוץ מזה לא נראה לי שזה ירתיע בחורים
ר18.08.20
36
מפחדים שהאקדמיה תיגע להם בתקציבים במקום לתת פתרונות פרנסה לבנות ולא למנהלים, הם בוחרים להחרים
חצוף מחוצף18.08.20
35
סוף סוף שרבנים יעשו משהו הפרופסורים ניהיו גדולי ישראל והרבנים ניהיו טישו לניגוב . שבת או בן הולכים ללימודים אקדמאיים דוחים את החתונה ב15 שנים ועם ישראל הפסיד למעלה 600,000 ילדים חרדיים .
תגובה07.09.20
34
מחר כל האברכים שנשותיהם גננות מתחת לביתו של ר"י שישלם להם משכורת של אקדמיה
החרדי השפוי19.08.20
33
הבנות הצדיקות נושאות את נטל הפרנסה,כדי שבעליהם יוכלו לשבת ולהתעלות בעולמה של תורה.מדוע שיזכו לשכר נמוך וינוצלו ,עקב העדר ידע מקצועי.אדרבה,שיקימו מוסדות על טהרת הקודש,ואנשי מקצוע מעולים ילמדו שם,ואז הבנות הצדיקות ,יסיימו הלימודים גם עם הכשרה מקצועית מעולה ,ולא יקופחו וינצלו אותן בשכרן.מי יתן וגדולי י
אלי19.08.20
32
כבוגר הישיבה מתקופת הרה"ג יעקב ניימן וחתנו הרה"ג יוסף רוזובסקי, זכרונם לברכה, מסקרן אותי לדעת, מה ההגיון בחרם זה ? יועיל נא כבוד הרה"ג רוזן להסביר את הבסיס לדבריו, כדי שישמעו לו.
יצחק רפאל הכהן19.08.20
יואיל ולא ''יועיל'' אם כבודו למד אצל הגאונים זצ"ל אני צנצנת המן
עופר19.08.20
31
אם כל הישיבות היו מצטרפות להחרים את הנגע שנקרא הרב רוזן מזמן היה יותר טוב בעולם
אורי18.08.20
30
כן בטח יש הרי הרבה בנות בשידוכים ומאד קל היום למצוא שידוך שיש גם את הפריבילגיה להוריד על זה שהבחורה הלכה ללמוד משהוא ברמה כאילו שחסרות לנו סיבות לסטיגמות שמצמצמות לכל בחור את שוק השידוכים.
בין כך קשה18.08.20
29
"קשים גרים לישראל כספחת"
ואהבת את הגר18.08.20
28
חכמה גדולה לדבר... נראה אותו עם אותו הלהט ובאותה ההתלהבות יוצא נגד זה שבחורים דורשים סכומי עתק לחתונה..זה בסדר גמור כל עוד זה הבחור אבל הבחורה לא רק שאין לה עתיד..גם הווה אין לה.. אחחחח "השיבה שופטינו כבראשונה" החינוך היה אמור להיות שהבחור יפרנס כמו שהוא מתחייב בכתובה במפורש!! ורק במקרה
ירושלמי18.08.20
כל חוג והמסוכמות שלו... ואתה לא בחוג הזה ואל תנסה לחנך...
אבא 18.08.20
27
מי שמו לשר ושופט עלינו? שתהיה לאברכים משכורת כמו שיש לו אז ודאי שלא נצטרך תואר שמכניס כמה שקלים לבית...........
חיים18.08.20
אתה מבין את מי אתה מצטט??
אקדמאי19.08.20
זה אומר שזה לא נכון??? מי הוא שיחליט מי חרדי?
ללא שם23.08.20
26
הסמינרים צביעות אחת גדולה . היום כולן הולכת לסמינר נטו בשביל שם טוב לא מעבר בזבוז של שנתיים בשביל מה ???
תהל18.08.20
25
לאורך כול ההיסטוריה ראינו שמאוד מומלץ ללמוד מקצוע בין בנים בין בנות הלוואי שכול עם ישראל ילמדו מקצוע
אלי18.08.20
24
מה שהיה הוא שיהיה, תבדקו לפני 50 שנה, היה אותו דבר, הרב שך יצא נגד המכללה של קופרמן. זו בעיה ליטאית ידועה. כך גם עם נהיגת נשים
סבתא18.08.20
מילא אקדמיה, בעיה מובנת. למען ה' מה הבעיה עם זה שנשים נוהגות???
דוד18.08.20
על נהיגת נשים לא היתה התנגדות ליטאית, רק מצד הרבנים ההונגרים. עיין ספר שבט הלוי.
רב ווזנר19.08.20
בחור בא לרב שך באותו זמן ושאל אותו שמציעים לו בחורה מהמכללה מה לעשות הרב שך ענה לו לא שמעתי שהם נאסרו לבוא בקהל
ש18.08.20
23
אולי פעם אחת יסבירו אותם רבנים חשובעם את הבעיה החמורה שיש באקדמיה, הרי זו האפשרות הכמעט יחידה יש לאברך היום להחזיק ראש מעל המים ולשבת ללמוד בפחות טרדה לפרנסת ביתו. ומה החסרון שקוראים לזה אקדמיה! טובי ראשי הישיבות הבינו שאדרבה יש לעודד בנות ללמוד מקצועות ובמקומות שיוסיפו לפרנסת הבית ואם נכון הדבר שבת
918.08.20
שטויות!!! כתוב בפרקי אבות "אל תאמין בעצמך עד יום מותך" אין כזה דבר בן אדם שאין לו נסיונות
נ18.08.20
מה כתבת פה? שאם הבחורים חזקים הם יכולים להחזיק מעמד נגד נשותיהם שלמדו באקדמיה והתקלקלו. תקרא שוב. זה מה שחסר לנו? בית שהבעל "מחזיק" למרות ש...???
שים לב19.08.20
22
הוא צודק! לוקחים אנשים שלאמידעים בין ימנם לשמאלם בתיאולוגיה,ומלעיטים אותם בעיקר בדעות קדומות שגויות של כפירה בעטיפה פילוסופית כביכול, והם חושבים שגילו את אמריקה. מילא היו לומדים לפנ"כ את רבי יהודה הלוי, הרמב"ם, המהר"ל ועוד, והיו נפגשים עם העשירות ורוחב האופקים של היהדות.
אכפתי!18.08.20
חי בסרט מי לומדת פילוספיה באקדמיה באיזה עולם אתה חי ? אולי יש בעיות אחרות אבל אל תמציא בעיות שלא קיימות רק בשביל להצדיק קנאות שהיא על גבול הטירוף (לנסות למנוע מבחורות להתחתן )
שפוי18.08.20
לא מסכימה. את כל הרש"י והרמב"ם אנחנו לומדות בתיכונים. אח"כ כשאנחנו רוצות ללמוד מקצוע, אין לי לנו את האפשרות. אוסרים- תנו תחליף.
אני18.08.20
אוסף של מילים ותימלולים, עושה רושם שהבחור למד מילים חדשות וחיפש איפה לפלוט אותם..
לך תלמד עברית18.08.20
21
שיסדר עבודה לבנות הסמינרים ואז לא יצטרכו אקדמיה... חבל שלא בודק את השוק...
חי18.08.20
20
מה עם פרנסה? יש עוני מחפיר בציבור החרדי בגלל המקצועות ללא תואר
יונה18.08.20
19
לא באמת יש יש מכללות שהם באישור הרבגנס ועוד הבעיה האמיתית היא שעד היום כל הבנות למדו הוראה וגננות והבעלים היו אברכי כוללים וכולם היו בידי העסקנים. היום הבעלים יוצאים לעבוד מעט והבנות לומדות אפיקים חדשים שלעסקנים אין שליטה עליהם וזה מה שמרגיז הן את העסקנים והן את הרבנים
מאיר18.08.20
תגובה מדוייקת
בני ברקי18.08.20
18
שיביא לי כסף כל חודש אז אני בשמחה יעזוב את האקדמיה.
מוריה18.08.20
התפנה 'המעורר' של הכנסיה שלושים אלף שקל... מתאים לך?
אבא 18.08.20
17
איפה החברי כנסת החרדים שיעזרו בשכר לימוד של הסמינר ולימוד מיקצוע.....🤔
סתם שואלת18.08.20
16
אז מבחינתו היה צריך להחרים את חתונה הר' פרבשטיין ראש ישיבת חברון שזוגתו חוקרת שואה? את חתונת הרב שך שזוגתו למדה רפואה במוסקבה? את חתונת ביתו של הרב הוטנר שכידוע למדה באקדמיה?
מצדרביעי18.08.20
15
ואיך אתם רוצים שהבית התקיים מבינה גשמית הלא את הבעל חינכתם לשקוד על תלמודו ואת האשה אתם לא נותנים לה ללמוד מקצוע שתוכל להתפרנס בכבוד אז מה אתם רוצים אני פשוט לא מבין יש לכם משנה סדורה בנושא כי נראה לי שאתם כטועים ביער עבות וזה מבלי להיכנס לכך שלא רק שאינכם ממגזרים את התופעה הבחילה של דרישת דירה אתם
טרנספורמטיבי18.08.20
אוניברסיטה על טהרת הקודש=קרח מטוגן, באוניברסיטה לא לומדים רק את המקצוע נטו ללא לימודי אבולוציה או התאוריה של קבלו אותי כמו שאני לא מקבלים תעודה ותעודה על "טהרת הקודש" שווה כמו פרווה סינטטית
ג'פרי18.08.20
באוניברסיטה זה אולי נכון ואולי לא, אבל במכללה - ממש לא. וזה עוד לפני שניקח בחשבון שזה ממש תלוי מקצוע... (ראיית חשבון למשל - לא תשמע את המילה אבולוציה אפילו)
רחל18.08.20
אני לומד באוניברסיטה (לא מכללה) תואר במדעי המחשב, וסהדי במרומים שאין לי מושג על מה אתה מדבר. לומד אך ורק מתמטיקה ונושאים בתכנות.
אקדמאי19.08.20
14
אז איך מצפים מהן לפרנס אברך ומשפחה ברוכת ילדים? באמת אני שואלת. יש לכם פתרון אחר?
טליה18.08.20
כמו שכולנו מתפרנסים בלי תארים ובלי אקדמיה חילונית מי שמפרנס את כל העולם יפרנס גם אותך יש בארה"ב אלפי יהודים עשירים שאין להם תואר אקדמי
שרי18.08.20
פה זה ישראל ואני רואה אברכים שנאנקים תחת עול הפרנסה
עו18.08.20
אנחנו בישראל
מופאסה18.08.20
מה את סתם מדברת?! כל שאינו מלמד את בנו אומנות מלמדו ליסטות. ולדעת חכמים צריך דווקא אומנות ולא מספיק פרקמטיא (מסחר). היום תואר נועד בשביל להתפרנס, לא לשום דבר אחר. ואגב ארה״ב, כמה אנשים עשירים יש מביזנס? נראה לך שכולם שם ככה? הרוב המוחלט לא מצליח להתעשר מזה.
מאן דהו18.08.20
כן, יש הרבה יהודים עשירים היות והם עובדים, הם לא יושבים כל היום בכוללים ומפרנסים את ביתם ואז האישה יכולה להישאר בבית ולחנך את הילדים.
יואב18.08.20
13
מלחמה אבודה מראש. תודה
שפיטה18.08.20
12
אקדמיה זה לא פשוט לפני שיצאתי לעשות תואר ראשון במכללה הדוסית- מבחר, שאלתי רב אמתי והוא המליץ לי על כך בהתאם לתנאי חיי האישיים. לא אזכיר כאן את שמו כדי שלא תנופצנה שמשות ביתו אבל כן, יש רבנים שמתירים וכל אחד יתייעץ עם סמכות תורנית לפני שעושה כן כי אכן, האקדמיה מקום מסוכן ובעיקר לבנות צעירות. נשים נשו
מימי18.08.20
11
במסגרת ההקצנה והשליטה על ציבור אנ"ש יוצאות הוראות חסרות מחשבה תחילה. חלק ממנהיגי הציבור רוצים לראות אותנו חוטבי עצים ושואבי מים המקבלים קיצבאות כל חייהם ובהכרח תלויים לחסדי אחרים. תקופת רבע משרת הוראה או רבע משרת גננת עברה וחלפה. צאו ולימדו מקצוע מכובד ומכבד בהכנסתו. אם לא תלמדו איש לא ידאג לכם
יוסף18.08.20
10
נשמע כמו באירופה של שנות ה-30, רק הפעם מדובר על יהודים מזרמים שונים.
בושה18.08.20
ההשכלה הביא את השואה.
אבא 18.08.20
רוב הנרצחים בשואה היו חרדים -למה? שהקב"ה היה הורג את המשכילים! מה אשמים החרדים שאחרים התפקרו? ויהדות אמריקה המשכילית לא פחות לא נפגעה כלל, למה?והציונים הכופרים לא נפגעו כלל , למה?! ואם כל ישראל ערבים - אז יהודי ספרד לא נפגעו כמעט, למה? אתה לא חייב לבלוע כל מה שמאכילים אותך, חפש תיאוריה אחרת.
שטויות והבלים18.08.20
9
כך גם ידוע שמרן המשגיח דפונביז לא הגיע לחתונת נכדתו הרבנית רוזן כי היא לקחה בחור מהיישוב הוא רק הולך במסורת אבות.
אחד מפעם18.08.20
אתה בטוח זה לא מסתדר
אליהו ראש ברזל18.08.20
טיפש. למהדרין מן המהדרין אתה
אבא 18.08.20
8
האשכנזים מסודרים לוקחים משאב ציבורי על ידי הקמת מוסדות מתקציב ציבורי ודואגים מבחינת הרצחת וגם ירשת לפרנסה על ידי עובדי הוראה והנהלה על פי גזע. ועכשיו יטיפו לא ללכת לאקדמייה אוי חוכם
בניbh18.08.20
7
של חברו הגאון ר' דוד כהן לומדות באקדמיה... כשבאים לשאול את הרב רוזן בעצמו על שידוך ספציפי בו הבת בלוסטיג, הוא יתיר " באויפן פרטי".... הוא ימשיך לצעוק ובמקביל בנותיו וכלותיו יקבלו משרות בכירות בחינוך, וירכשו דירות, ואנחנו נמשיך באקדמיה, כי רק יהיה קמח לתורה של הבעל...
בנותיו וכלותיו 18.08.20
6
יש לו הצעות אחרות איך להתפרנס?
חנן18.08.20
זה לשון הגמרא קידושין פ"ב ע"א רבי מאיר אומר לעולם ילמד אדם את בנו אומנות נקיה וקלה ויתפלל למי שהעושר והנכסים שלו שאין אומנות שאין בה עניות ועשירות שלא עניות מן האומנות ולא עשירות מן האומנות אלא הכל לפי זכותו רבי שמעון בן אלעזר אומר ראית מימיך חיה ועוף שיש להם אומנות והן מתפרנסין שלא בצער והלא לא נבר
ג'פרי 18.08.20
אבל צריך לעשות השתדלות כי ה' לא יתן למי שישב בבית ולא יעשה כלום בגלל שהוא סומך עליו שיתן לו פרנסה (אני לא מדבר על תנאים) האיש ישב וילמד והאישה תעבוד במקצוע נורמלי כמו תכנות או חשבונאית וכדו'
מזמשנה23.08.20
5
באם בתים של בוגרות האקדמיה כבר לא בתים של תורה, מה למדו הבחורים כל השנים, תורה של מי, תתחילו לעבוד על צניעות וענוה ומה לחפש בשידוך חוץ מחשבון הבנק של האבא
אזרח ותיק18.08.20
לא מובן הטמטום של ראש הישיבה להחרים בית שהאשה מעוניינת לפרנס משפחתה בכבוד זו דעת תורתנו הקדושה?
ישראל אנגלמן18.08.20
4
הן הולכות לאקדמיה, כי הציבור שלנו לא נותן להן את האפשרות ללמוד מקצועות ותחומים שהן רוצות. אם אוסרים, שיתנו חלופה.
אני18.08.20
3
יופי. וממה יתפרנסו אברכי המשי שאסור להם ללכת לעבוד כשרעייתם תתפרנס בדוחק מאיזו עבודה של בוגרות סמינר בלי תעודה ראויה לשמה? תמהני.
רונה18.08.20
2
מה זה עסק שלכם איך הוא בוחר לחנך את התלמידים שלו? מציצנות מגעילה.
יהודי18.08.20
הלואי והיה מחנך דגול. כל דבריו הם למען כרסו ושליטתו.
מנחם18.08.20
עסק שלנו שהוא אומר שכל מי שלא חושב כמותו הוא לא חרדי. אני נשאר חרדי ירא שמים גם אם אשלח את בנותי ללמוד תואר. עיין בהקדמה של הנציב בהעמק דבר על דור החורבן ודוק.
מאן דהו18.08.20
לתגובה מס 1 אני לא יודע אם שמעת את ההקלטה אבל הוא אומר שם שכל הישיבות צריכות לנהוג כך וזה מזעזע לחלוטין לפי דעתי צריכים לאשר לבוחרי ישיבות לעבוד אחרי החתונה ולא שיהפכו למוקצים מחמת מיעוס בגלל זה
יהודה פינדרוס18.08.20
1
מלחמה אבודה--יש לפתוח אוניברסיטה חרדית כמו שאמרו גדולי תורה ואמונה.
שלמה18.08.20
יש מלא לוסטיג תבונה קמפוס שטראוס ועוד לכן גם יש את הפניקה של העסקנים
דוד18.08.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

דיגיטלי, חכם ויעיל 

רכב חדש? חתונה בלי חובות? זה לא חלום רחוק! לחץ כאן >>

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24