כיכר השבת

פרסום ראשון

שיחה קשה בין מקלב לשר אוחנה: "השוטרים לא שולטים על עצמם"

סגן השר אורי מקלב, ערך הערב שיחה קשה עם השר לביטחון פנים והתלונן על האלימות המשטרתית המוגזמת בריכוזים החרדיים, "השוטרים לא שולטים בעצמם", אמר מקלב (בארץ)

47
אבי רבינא | כיכר השבת | ט"ז בתשרי | 04.10.20
אוחנה ומקלב
אוחנה ומקלב (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

שיחה קשה התנהלה בשעה האחרונה (ראשון) בין סגן השר אורי מקלב מיהדות התורה לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה זאת על רקע האלימות המשטרתית בריכוזים החרדים בשעות האחרונות. כך נודע ל'כיכר השבת'.

שורה של מקרי אלימות משטרית פורסמו וחלקם תועדו בשעות האחרונות בערים בני ברק, ירושלים וביתר. האלימות כלפי ילדים, נערים ואברכים מבוגרים, זאת בעוד במשטרה מצדיקים חלק מהמקרים בטענה לזריקת אבנים והתפרעות מצד אזרחים.

בשיחה עם אוחנה אמר מקלב כי "התחלואה אמנם גבוהה וחייבים לראות איך אוכפים את הסגר, אך אסור שתהיה ענישה קולקטיבית או סביבתית".

לדברי מקלב: "אנשים שלא קשורים למקרה - עוברי אורח, נענשים בגלל חוסר שליטה של פיקוד המשטרה במקום, אין שום תכלית לעימות עם הציבור, יש אין ספור דרכים לאכוף את התקנות מבלי להתעמת עם הציבור". אמר מקלב.

מקלב הוסיף כי "ישנם שוטרים אלימים שלא יודעים לשלוט על עצמם, וצריך לפעול ברגישות".

אוחנה מצדו השיב שיחדד את המסרים מול הפיקוד המשטרתי, והבטיח לעקוב מקרוב אחר הנעשה בריכוזים החרדים.

מוקדם יותר הערב, יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן מסר לאור התיעודים שפורסמו כי "ההתנהגות האלימה שראינו היום כלפי חרדים היא תעודת ביזיון למשטרה. אנשים שאמורים לשמור על החוק והסדר, מפירים כל נורמה ציבורית, פוגעים בחפים מכל עוול ומפעילים אלימות כלפי ילדים וחלשים. קורא לשר הבט”פ אוחנה לבער התנהגות זו מהמשטרה לאלתר".

ליצמן מסר עוד כי "לצד זאת יש לראות בחומרה אותם כלי תקשורת שהבעירו את המדינה, נגד התנהגות המשטרה כלפי המפגינים בגשרים ובבלפור בכדי להדהד את המחאה הפוליטית, נדם קולם מול נאקת החרדים שהוכו ללא רחם".

כמו"כ בעקבות התיעודים הקשים של אלימות שוטרים בריכוזים החרדים, שוחח יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר עם הפיקוד הבכיר במשטרה ועם ניצב בדימוס אריק יקואל ראש צוות הייעוץ למגזר החרדי, ודרש את התערבותם המהירה לשינוי ההתנהלות מצד השוטרים בשטח.

בתגובה לכאוס ולאלימות המשטרתית ברחובות הערים החרדיות קורא יו''ר סיעת יהדות התורה ח''כ יצחק פינדרוס למנות בדחיפות מפכ''ל קבוע שיגיע מחוץ לשורות המשטרה

''צמרת הפיקוד של משטרת ישראל שכחה כי מולם נצבים אזרחים שווי זכויות ולא אויבים. במקום לפעול בשום שכל ובאיזון באכיפת תקנות הקורונה, פעלו היום השוטרים באלימות משולחת רסן, תוצאה של הסתה תקשורתית וריקבון מוסרי בצמרת הפיקוד המשטרתי.

''יש למשטרה שלל דרכים לאכוף את התקנות, אבל היא בחרה בדרך הקלה - לשלוח פלוגות לרחובות הערים החרדיות כדי להראות נוכחות. לא אכיפת התקנות עניינה את הקצינים החתומים על ההוראה, אלא הדיפת טענות התקשורת על העדר נוכחות בערים החרדיות.

''אם קציני משטרת ישראל שכחו את ערכיה הבסיסים של המשטרה - שירות והגנה, אין פתרון אחר מלבד מינוי מפכ''ל קבוע שיגיע מחוץ לשורות המשטרה, מארגון עם ממשק אזרחי. אחד שיידע שבצד השני יש אזרחים שווי זכויות ולא אויבים''.

יו"ר ש״ס השר דרעי שוחח עם מ"מ מפכ״ל המשטרה מוטי כהן והתריע בפניו כי ההתנהגות הקשה של השוטרים בכל הריכוזים החרדים, ייגרמו לאווירה קשה ולפגיעה בשמירת ההנחיות בתוך ציבור שרובו המוחלט שומר על כל ההנחיות וההוראות.

השר דרעי עדכן את מ"מ המפכ״ל כי עד כניסת הכוחות לרחובות הריכוזים החרדים, היה שקט מוחלט ושמירה מלאה של כל ההנחיות. מר כהן התחייב בפני השר דרעי כי הוא יבדוק את הנושא לעומק ויפעל להוריד את ההנחיות לשטח.

חה"כ אוריאל בוסו שוחח הערב עם ניצב קובי שבתאי מפקד מג"ב, וביקש ממפקד מג"ב שמגיעים לזירה של המגזר החרדי להגיע קשובים, תיעודים של ילדים מובלים ומבהולים סביב שרשרת שוטרים, זה תיעודים שמייצרים משבר שהחזרה ממנו תהיה ארוכה אם בכלל, השניים סיכמו לבדוק אופציות נוספות בהנחיות באירועים הבאים ולהימנע מהגעה וחיכוכים מיותרים, ולהגיע יחד לזירה עצמה לבחון את האלימות ואת רענון הנהלים לפקודים בשטח.

תוכן שאסור לפספס
47 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
44
שוטרים לא שולטים בעצמם? ואותם חרדים שולטים במעשיהם? לולא אותם שוטרים צדיקים שבצדיקים, אלפי חרדים היו נפטרים. תגידו תודה לאלה שחוסמים בגופם את אותם עבריינים שדם יהודי ממש לא חשוב בעיניהם והעיקר זה התקהלות/טישים/תפילות בבתי כנסת.
אהרן05.10.20
43
שלחתי למקומות בחו"ל כדי שכולם יראו את מה שקורה פה בארץ, גם הגויים
מנשה05.10.20
42
נזכור לכם את זה לנצח ובטח בבחירות.
לא יעזור לח"כים ה"חרדים". איבדנו לגמרי א05.10.20

הצגת כל התגובות

41
בנימין נתניהו בשבתך בביתך ובלכתך בדרך ובשכבך ובקומך "נמרר לך את החיים" 24/7 זה השלט שהונף היום בצור הדסה על ידי בן אדם מסוכן, אלים ומסית ואני שואל : האם יש גבולות לחופש הביטוי של השמאל? האם השלט עם הכיתוב המזעזע הזה הוא לא הסתה ישירה לפגיעה בראש הממשלה? איפה הגינויים של השמאל ????? צבועים!!!! "כן לש
שמאל מסוכן04.10.20
40
די לדבר, מקלב אם היו מפוצצים את הבן שלך היית צורך עד השמים ומתפטר , נציגים חרדים חלשלושים
דוד05.10.20
39
קח את ראש העיר שלך הטיפש הזה מעירית בני ברק ותעופו לנו מהעניים,הרסתם את העיר והמדינה,שיביאו וועדה קרואה אנשים מקצועיים לא עסקנים
יוני05.10.20
38
אוכלוסיה מפגרת פרימיטיבית וברברית מקבלת בדיוק את היחס לו היא ראויה. הח"כ הנוכל והבטלן הזה צריך לחנך את הצבור שלו, גם הרבנים לא שולטים כבר בצבור האנרכיסטי הזה. אחד מהלקחים הברורים של הקורנה - אין דבר כזה הנהגה חרדית. יש שם אספסוף משולהב שרוט עמוקות וחסר דעת, כל אחד עושה מה שהוא רצה ופוסק איך שבא לו.
שולטים מעולה05.10.20
37
הלוואי לא תעברו את אחוז החסימה משחקים אותה חרדים תורידו את התחפושות .
נננ04.10.20
36
אני לא מצדיק את ההתפרעויות האלה, אנו נמצאים בזמן כזה שלטובת כולם עדיף להישאר בבית אם זה לא לצורך חיוני, אבל השוטרים איבדו כל רסן, הגיעו אחוזי טרף לשכונות החרדיות והתנהגו כמו חזירי בר, כנחותי הפלאנגות, בושה וחרפה
סגן במיל'05.10.20
35
אני בפעם הראשונה לא יצביע למפלגה חרדית כלבים של ביבי לא עושים כלום ואני מכיר הרבה כמוני
שמחה05.10.20
34
עד כניסת המשטרה היה שמירה מלאה בהנחיות???? איזה שקרן!!!!
משה 05.10.20
33
על מי אתה עובד, על מי??
מקלב זה חדש לך מה שהמשטרה עושה?05.10.20
32
נציגים חרדים גמרתם איתי ועם משפחתי מזמן ב"ה
יייי05.10.20
31
אין שום אמון לא במשטרע ולא במדינה חבורה של כופרים באלקים מורדים בתורה אוכלי נבלות וטרפות.
איש קרית ספר05.10.20
30
תרשמו אלימות משטרתית בגוגל אחרי שתראו 100 סירטונים אתם גם תצעקו על השוטרים נאצים הם לא בני אדם
נננ04.10.20
29
לא מבין מדוע ילד בן 13 נכנס לאמצע ההמולה? למה ילד בן 13 מפריע למעבר של כבאית (בכוונה) עם הקורקינט שלו? אז השוטר דחף את החוצפן בצדק. כששוטר מפעיל כח בלי סיבה זה חמור (כמו הסירטון של עו"ד פרנקל ממאה שערים), אבל כשילד זב חוטם מפריע לשוטר במילוי תפקיד? מה רוצים מהשוטרים?! הרי תפקידם להכות "במקל ורצועה"
יהונתן05.10.20
28
השוטרים לא שולטים בעצמם? הציבור לא שולט בעצמו. שכל אחד יקח את הילדים שלו ויישמר לנפשו בתוך הבית. לשם מה לצאת? לסכן ולהסתכן... ואז לגרום לחילול ה' בהתנהלות מול המשטרה. בושה וחרפה. הציבור שלנו איבד את זה. עוד יקח שנים לאחות את השברים ולבנות מחדש את התדמית המגזרית שלנו.
חני שטרן05.10.20
27
הגיע הזמן שהחכים החרדים ישלמו בקלפי על שהצביעו נגד הצעת סמוטריץ לחקור את האלימות המשטרתית.
בית שמשניק05.10.20
26
אין כל פסול בהתנהגות המשטרה אל מול הקיצונים שמסכנים את בריאות הציבור וגורמים לחילול השם נורא.
צביקה04.10.20
????????????????????????
ירושלים05.10.20
25
אם ילד בן 13 עובר על החוק ניתן לעצור אותו ולא לזרוק לו דלי על הראש (אפילו אם הוא עצמו זרק את הדלי ראשון) וכן אחרי שהוא אזוק אין שום סיבה גם לחנוק אותו....
ליונתן05.10.20
24
אני מציע שליצמן יתפטר שוב
ינקי05.10.20
23
כשהשוטרים רצחו מפגיני הפלג הצטרפת לחגיגה ואמרת לשוטרים "לשבור להם את הידיים והרגליים" אממה, אצל השוטרים אין הבדל והם ממשיכים את ההוראה שלך. מאחל לך לחטוף משוטר ש'בא לו' להתפרק על חרדי. שיהיה ברור שהמצב יצא משליטה וזה יגמר ברצח. שלא נדע אבל הדם על הידיים של פינדרוס וחבריו שלא מחו.
פינדרוס אשם05.10.20
22
הגיע העת למרד אזרחי
הקורא04.10.20
21
ליהונתן מי בדיוק זב חוטם היית שם ראית את הילד , סקרנות של ילד בן 11 , ואתה מצדיק ??? אבל ברור באיזה צד אתה
דודו05.10.20
20
התירו את דמינו😡😡😡
בני05.10.20
19
שיתחיל לתת לרב גפני[מהמשטרה] הבולדוזר לעשות סדר עם השוטרים וציבור החרדי.
חרדי שפוי05.10.20
18
בקיצור מס שפתיים שגרתי ולא מעבר לכך וכי מה יעזור מינוי מפכ"ל חיצוני מול עדת טורפים גרועים מחית טרף
מנחם 04.10.20
17
במכתבה אפשר לסכם שכולם שוחחו עם כולם ,ועולם כמנהגו נוהג....
שיחות נפש - כנסו04.10.20
16
נראה אותך מתמודד עם השוטים האלה אם אתה בסופו של דבר לא היית מגיב כמו שהשוטרים הגיבו מספיק עם ההתיפיפות שלכם של כל המדברים למניהם
רפאל05.10.20
15
רון חולדאי ניסה להרגיע את הרוחות והשוטרים היכו אותו והוא פונה לבית החולים, אפילו אם נאמר שלא זיהו שהוא ראש העיר עדיין האיש מעל גיל 70 אותו דבר בכפר סבא, השוטרים היכו את ראש העיר שניסה להרגיע את הרוחות. אז אם ראשי ערים בכירים סובלים מאלימות משטרתית אתם יכולים לדמיין מה סובל אזרח מין המניין בתל אביב.
כשהשוטרים היכו את ראש עיריית תל אביב וכפ05.10.20
14
ממש חזקים בדיבורים הנציגים שלנו יאללה תתפטרו ומיד נמאס לנו מהריטואל הקבוע של דיבורים זה היה גם לפני חצי שנה חשבתם ששכחנו ???? נדבקתם לכיסא אבל יום אחד הרי יהיו בחירות אז תזכרו לא לפנות אלינו בבקשה
קובי 05.10.20
13
אין דבר מטופש יותר שחרדי יכול לעשות בתקופה הנוכחית מלהתבכיין על התנהלות המשטרה כלפי הפורעים האלו, הם הרי מסכנים את האוכלוסייה החרדית יותר מאת כל האחרים ולכן החרדי השפוי והרגיל צריך לעודד את היד הקשה שמפעילים השוטרים.
אנונימי05.10.20
12
מקלב הצבוע.לא שמענו אותו פונה למתפרעים ולמפירי הסדר לחדול מהמהומות.טוב שהמשטרה נכנסת בפרחחים האלה.ילדים אינם צריכים להסתובב במקומות כאלו.איפה ההורים שלהם.מי שאינו נענה לקריאות השוטרים להתפזר.שיחטוף מכות וכמה שיותר .יותר טוב
רפול05.10.20
11
לכל אותם חכמים שלא הצביעו בבחירות, ובגללם היהדות החרדית לא בקאולציה ולא בעמדת השפעה. רק תארו לכם את היום הזה אם גפני היה יו"ר ועדת כספים ויכול לעצור תקציבים למשטרה, דמיינו מה היה קורה אם אריה דרעי היה שר הפנים. הרחיקו נדוד על כנפי הדימיון ונסו לראות את יעקב אשר כיו"ר ועדת חוקה ונציבי המשטרה צריכים
יענקי05.10.20
10
נכון שוטרים יכולים להיות כחיות אדם
תהלה04.10.20
9
אין מספיק אכיפה. חייבים להכניס את הפורעים למאסר ממושך . חיות שלא חסים על הזולת. מטעם ההשקופה . גם במחיר של רציחה.
בני04.10.20
בטח אתה מתכוון לשוטרים
אתה רציני05.10.20
8
מפגיני השמאל האנרכיסטים הוציאו את השוטרים מדעתם
שמעון04.10.20
7
מעניין למה בבלפור ותל אביב השוטרים כן יודעים לשלוט בעצמם
חסיד04.10.20
6
גם העברינים החרדים המצקהלים בנ-לא שולטים בעצמם וההלכה לא שולטת עליהם...
ללא שם05.10.20
5
ילד שנמצא בהפגנה יכול לחטוף דלי ריק משוטר. איפה השכל שלכם? אתם לא מבינים שחייבים פחד ממשטרה? זה יפגע בכולנו אם כל אחד יעשה מה שרוצה
גדי05.10.20
4
כתבה לעניין. ערוכה יפה וסוקרת את הנושא מהיבטים שונים. ישר כח!
rich05.10.20
3
אולי במקום דיבורים שיתחילו עם דברים קצת יותר רצינים
משפחת קלוט04.10.20
2
חכי"ם חרדים בלה בלה למה שהם רוצים לעשות סוף הם יודעים וד"ל
קובי פרידמן 04.10.20
1
שבלי נדר בפעם הראשונה אני לא אצביע לכם
Yona04.10.20
כל החיים שלי הצבעתי ליהדות התורה. ואחרי חוסר הגיבוי למשטרה ולשוטרים לא אצביע ג׳
גדי05.10.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

חצי מחיר מת"א

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף ברטניה ישראל | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24