כיכר השבת

סקר 'כיכר השבת'

בגלל ה'קורונה': העוינות החילונית כלפי החרדים - התרחבה

סקר מיוחד שנערך עבור 'כיכר השבת' מלמד על העמקת השסע והעוינות של הציבור החילוני בישראל, כלפי הציבור החרדי – בגלל ה'קורונה' • אצל מרביתם, הדעה על החרדים השתנתה לרעה (אקטואלי)

115
כיכר השבת | כ"ד בתשרי | 12.10.20
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סקר מיוחד שנערך עבור אתר 'כיכר השבת' על-ידי iPanel מלמד על העמקת השסע והעוינות של הציבור החילוני בישראל, כלפי הציבור החרדי – כתוצאה מהתפשטות מגפת ה'קורונה'.

רוב הציבור הישראלי, חילוני ומסורתי, סבור כי החרדים מזלזלים בהנחיות משרד הבריאות ולכן ישנה התפרצות גדולה של המגפה בקרב המגזר החרדי, זאת לעומת רוב גדול בקרב הציבור החרדי, שמאשים את העוני והצפיפות בתחלואה הגבוהה.

עוד עולה מהסקר כי ה'קורונה' שינתה לרעה את דעתם של 60% מהחילוניים ו-50% מהמסורתיים על הציבור החרדי.

מהסקר עולה תמונה עגומה על כישלון ההסברה החרדית, כמו כן, מרבית הציבור – בקרב הציבור החרדי מעל 60% - נמנעו מלהשתתף ב"אירועים דתיים", כולל תפילות בבתי הכנסת, בגלל הנגיף.

הנתונים בהרחבה

מה לדעתך הגורם המרכזי להתפרצות הקורונה במגזר החרדי?

מנתוני הסקר עולה כי רוב הציבור הכללי בישראל – 54% מהציבור החילוני והמסורתי, סבור שהגורם המרכזי להתפרצות הקורונה בציבור החרדי, נובעת מזלזול בהנחיות הבריאות. 14.5% סבורים שההתפרצות נובעת מפתיחה בלתי מבוקרת של בתי כנסת וישיבות.

21.8% סבורים שהעוני והצפיפות הם הגורמים להתפרצות הקורונה במגזר החרדי ואילו 9.7% סבורים שההתפרצות חלה בגלל העדר הסברה ונגישות לידע רפואי מותאם.

לעומת הציבור הכללי, רוב גדול בציבור החרדי – 73.3% רואה בצפיפות ובעוני כגורם מרכזי להתפרצות המחלה במגזר החרדי. 20% מהחרדים סבורים כי העדר הסברה ונגישות למידע רפואי מותאם – הם האשמים בהתפרצות במגזר ואילו מיעוט קטן של 6.7% סבור כי המגפה התפרצה במגזר החרדי בגלל זלזול בהנחיות. זאת ועוד, אין חרדי שסובר כי ההתפרצות נובעת מפתיחה בלתי מבוקרת של בתי כנסת וישיבות.

האם בעקבות התפרצות הקורונה שינה הציבור הכללי את עמדתו כלפי היהדות?

מרבית הציבור הכללי – 80.9% מהחילונים ו-83.4% מהמסורתיים, לא שינו את עמדתם כלפי היהדות בעקבות התפרצות הקורנה, לעומת 17.6% מהחילונים ו-10.2% מהמסורתיים, שמעידים כי התפרצות הקורונה גרמה להם להתרחק מהיהדות. 1.5% מהחילונים ו-6.4% מהמסורתיים התקרבו ליהדות בגלל ה'קורונה'.

בקרב הציבור החרדי, 73.3% העידו כי הקורונה לא שינתה את יחסם ליהדות, ואילו אצל 26.7% מהם, הקורונה גרמה להם להתקרב יותר.

האם התפרצות הקורונה שינתה את דעתך על המגזר החרדי לרעה או לטובה?

פה, עולה תמונה עגומה למדי. בקרב הציבור החילוני, 61% מעידים כי הקורונה שינתה את דעתם לרעה על הציבור החרדי, ואילו 38.9% מעידים כי הקורונה לא שינתה כלל.

בקרב המסורתיים, 50.3% מעידים כי הקורונה שינתה את דעתם לרעה על הציבור החרדי, לעומת 46.5% שאומרים כי לא שינתה כלל. אצל 3.2% היא אפילו שינתה לטובה.

בקרב הציבור הדתי, 31.4% מעידים כי שינו לרעה את דעתם על הציבור החרדי, לעומת 57.1% שהקורונה לא שינתה כלל את דעתם. 11.4% מעידים כי המחלה דווקא שינתה לטובה את דעתם על החרדים.

6.7% מהחרדים בסקר מעידים כי דעתם השתנתה לרעה על המגזר שלהם – נתון דומה לאלו מהמגזר הסבורים כי ההתפרצות אירעה בשל זלזול בהנחיות. אצל 73.3% מהמגזר, הקורונה לא שינתה כלום ואצל 20% היא שינתה לטובה.

האם ויתרת על השתתפות בטקס דתי (סליחות, בית כנסת וכדו') בגלל הקורונה?

כאשר נשאלו המשיבים האם ויתרו על השתתפות בטקסים דתיים בעקבות הקורונה, תשובת הרוב הגדול הייתה שכן – 72.9% מהחילונים, 80.9% מהמסורתיים ו-60% מהחרדים.

יחד עם זאת, יש לא מעט – 27.1% מהחילונים, 19.1% מהמסורתיים ו-40% מהחרדים, אשר מעידים כי המשיכו לנהוג כבכל שנה.

בכיר בהנהגה החרדית שראה את תוצאות הסקר הביע, בשיחה עם 'כיכר השבת', דאגה עצומה מהשלכות המצב והמגיפה. לדבריו, יש חשש שעבודה של שנים רבות, של ניסיון להידברות בין הקבוצות בעם - ירדה לטמיון.

"חזרנו אחורה לשנות ה-50 ולאיבה שהייתה בעקבות מלחמות השבת", הוא אומר בכאב וקורא להפקת לקחים מיידית בהסברה החרדית.

תוכן שאסור לפספס
115 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
73
בגלל הנגיף ? בגלל בעלז ושכמותם
חבד 12.10.20
72
בגלל הנגיף: העוינות החרדית כלפי החילונים-גברה. החילונים חושבים שיש להם את הפריווילגיה לכעוס עלינו. אם לא מבינים שאנחנו יותר כועסים עליהם, לא רק שהם לא שומרים מצוות הם גם הורסים לנו את החגים ואת קיום המצוות. אנחנו הטובים, לא מסתכלים בכלל מה החילונים חושבים עלינו, הם פשוט לא מעניינים. אנחנו, כשאנחנו ד
איש ירושלים14.10.20
71
האתר הזה ועוד עוזרים להשמיץ החרדים ולא מסביר לצופים האמת
ר12.10.20
מה הקשר??? מביאים לך נתוני מחשבה של החילונים, מה הקשר שהאתר משמיץ חרדים?
משה13.10.20
.
אמת ויציב13.10.20

הצגת כל התגובות

70
ישנם כאלה שטוענים שהקיטוב מהחילונים שלא יתקלקלו בקרבתם מבורך וכן כן ישנם גם אומות העולם שטוענים שהיהודים אחראים למחלה. ולכל אנו חייבים להאמין להם ?
כמה שנאה עצמית והלקאה פנימית.12.10.20
69
את הזר פרחים יש לשלוח למעונו של הרבי מבעלז תודה לכם בעלז
רשעות לשמה13.10.20
68
לידיעת הסוקרים: גם אצל הדתיים העוינות גוברת. זה הנושא המרכזי בשיחות היום.
יצחק 12.10.20
לענ"ד העוינות אצל הדתיים גוברת לפחות כמו אצל החילונים. ולצערנו הרב יש לזה הרבה מאד הצדקה. הרוב הגדול של הציבור ממשיך לזלזל עדיין במגיפה. וה' הטוב יכפר בעדנו.
לא זז מהוראת גדולי הדור12.10.20
67
אם החרדים באמת היו מקפידים על ההנחיות ועדיין הייתה אצלם תחלואה גבוהה יותר לא הייתה בעיה להבין שזה בגלל הצפיפות, אבל החילונים רואים מלא חרדים מתכנסים ביחד בסוכות, פותחים בתי כנסת, רבים עם שוטרים (גם אם השוטרים לא בסדר בתגובה שלהם, בן אדם אומר לעצמו, אבל למה מלכתחילה צריכים לרדת לרחוב ולריב עם השוטרים
אבי12.10.20
סליחה אבל גם החילונים לא מקפידים על כלום והשנאה נטו ממקום מלוכלך
יעקב12.10.20
66
אולי זה מגיע להם אני עובד במקום חרדי אני רואה איך מצפצפים על הנחיות ואתה אומר להם מסכה הם לא יודעים בכלל מה אתה רוצה אז כן הביקורת על החרדים מוצדקת
נתן12.10.20
65
הבעיה שכל הזמן אתם מנסים להצתדק בפני הציבור הכללי, מה אכפת לכם מה חושבים עליכם החילונים והדתיים? אתם חייבים להם משהו, אתם מאמינים בדרך שלכם אז תחיו איך שנראה לכם שהקב"ה רוצה ממכם (ואני לא נכנס לעדות וחסידויות וכדו', כל אחד יחיה איך שנראה לו שהקב"ה רוצה ממנו), למה אתם כל הזמן מנסים להראות לחילונים שא
יצחק12.10.20
הקב"ה הזהירנט על חילול ה'
שמוןליק 12.10.20
שאלה יפה: כי יש חרידים שעובדים עם חילונים, גרים ליד חילונים, עומדים בתור ליד חילונים, יש להם קרובי משפחה או חברים חילוניים.... ובתוך עמי אנוכי יושבת (לא בתוך מאה שערים), קל וחומר שקיימת אחריות רבה מצד הציבור החרידי על השנאה הזאת, אנשים ניזוקים. נכון, מי שגר בד' אמות של בית ישראל או בני ברק ולא יוצא,
אריאל12.10.20
64
אבל אשמים אנחנו
מוטי פאר12.10.20
63
רק נחשוב לעצמינו אם היינו בצד השני של המתרס האם לא היינו חושבים בדיוק כמותם. אנחנו מזלזלים בחוצפה נגד ההנחיות מדי יום יוצרים תמונות ודיווחים מחצרות שונות על ההתנהלות של הקורונה בזמן שאלפי אזרחים מפסידים את מקור פרנסתם ותקועים כמעט חצי שנה עם הילדים בבית, טאטע מתי תחזור השפיות והנהגה מכוננת לא אלימה
תודה רבה12.10.20
עוד חולה בשנאה עצמית לך בתל אביב ותראה כמה מסתובבים בלי מסכה וזה רובם
לך לים 12.10.20
להודות בטעות זה לשנוא את עצמו.. ותאמת שאני מסכימה איתו. אתם הבאתם לעצמכם את כל ההסתה ואחרי זה אתם מתבכיינים במקום לעשות קצת חשבון נפש, למה זה הגיע...
...13.10.20
62
זה מקנאה בחינוך ובאורח החיים המתוקן ובכל הטוב שאנחנו מייצגים
חרדי אמיתי13.10.20
תמשיך לחיות בלה לה לנד, בינתיים בלי החילונים אתם לא יכולים להתקיים אפילו שעה אחת, בלי החרדים - החילונים יכולים להתקיים מעולה. הם לא צריכים אתכם, אתם תמותו בלעדיהם. הבנת אהבל?!
כן בטח13.10.20
וואי וואי הלכת רחוקקק בוא לא נגזים העולם עומד על התורה, על אלה שמקימים אותה. ומי שחושב שהוא מחזיק את העולם, שימשיך עם המחשבות האלה. ולפחות שלא יגיד אותן. כשיבוא המשיח, נדבר. מי החזיק את מי.
אייל13.10.20
לא נכון העולם מתקיים בזכות התורה...
....13.10.20
לך תקים ישיבה ברמאללה או בעזה רק כדי לבדוק אמפירית את ה"תזה" שלך. נו פחדנים, מתי אתם בודקים את התיאוריה שלכם?
שמענו עליכם13.10.20
61
הגיע הזמן שישנאו אותנו עוד יותר ורק אנחנו נפסיק להתייחס לכל דבור והגיג של כל גלוח ראש וכל שדרנית מצטדקת ולהתרחק מהם תק פרסה על תק פרסה לעשות מה שהרבנים אומרים כל אחד ורבניו גם אם אנחנו "בטוחים" שהרבנים טועים ושכל החילונים יישארו בסיאובם וטינופם לעד לא לדאוג הגזע הזה יכחד די מהר כשיתירו לעצמם עוד קצת
ארנון12.10.20
60
נונסנס. מעניין למה תמיד שמדברים על מגזרים, תמיד שתיקה על בני ישמעאל הצדיקים.
גד12.10.20
59
ע
לא הנגיף אלא ההפקרות ברחוב החרדי12.10.20
58
זה לא נכון מה שכתב בתגובה 24 שלא מעניין מה חושבים עלינו וכו' אנחנו אומרים כל בוקר שנמצא חן בעיני כל רואינו, וודאי צריכים אנו לקדש שם שמיים ולא לזלזל בהנחיות. צריך להוקיע את מי שמזלזל בהנחיות ולא להצדיק ע"י טענות הבל שיש גם הפגנות בבלפור וכו. התמונות מהפגנות בק"ס מזעזעות נראה כמו מאה שערים.. הגיע זמן
שלום12.10.20
57
הציבור החרדי לא נמצא בתקשורת ולא יכול להסביר את עצמו לצערי אף אתר המתקרא חרדי לא עושה את העבודה ההפך - רק מזיקים. קחו לתשומת ליבכם.
חבל12.10.20
56
מי אשם בשנאה הזו? אני כמעט חטפתי מכות שעברתי ברמת גן ספגתי קללות וגידופים מי אשם?
הרבע מבלז והפלג12.10.20
חצוץ מי אתה שתדבר נגד גדולי ישראל האם לפני הקורונה לא היה נשאה היה שנאה אבל אתה משתף פעולה עם השנאה שאתה נותן לה לגיטימציה אתה מתחנף לביבי ולשלטון הערב רב אשמתך
נננ12.10.20
השנאה לפני הקורונה היתה קטנה פי 100 ובגלל ההפגנות הדביליות שלכם שגם ככה לא עוזרות על דברים אמורים להיות מובנים כמו לשמור על החיים שלנו ושל האחרים שהחרדים אמורים להיות הראשונים שעושים אותם כי הם אמורים להקשיב לדברי התורה ונשמרתם וכו כל החרדים סופגים את ההשלכות לך תספר לחרדים מה זה קיצונים...
...13.10.20
55
ממש מפתיע...
ללא שם12.10.20
54
מה לעשות שהם צודקים.
א12.10.20
המרשיע צדיקים והמצדיק רשעים אומר שלמה המלך תועבה הוא!
המלך12.10.20
אומלל קטן שכמוך... ממתי זה עניין אותנו מה הם חושבים ?
חחחחחחחחחח12.10.20
53
הגיע הזמן להבין את הענין שאנחנו מאמינים בו והוא,שלא אנו מנהלים את העולם, כי הכל מאיתו יתברך ולא בידי אדם כלל, אלא חובת ההשתדלות המוטלת עלינו, ולא ההשתגעות, וכן לעשות את מה שצריך, לפי ההנחיות, יפעיל כל אחד את מוחו איך ומה לעשות, ואיזה דברים על הצד היותר טוב, וכמובן שאחינו החילונים מוצאים את עצמם במצב
משה13.10.20
52
תנו להם לטנף ותפסיקו להתייחס לכל דיבור של כל גלוח ראש ושדרנית מצטדקת רק שכל אחד יעשה מה שרבו אומר לו אפילו כשהוא "בטוח" שהרב טועה ושיתרחקו ממנו כמה שיותר רחוק יותר טוב
ארנון12.10.20
51
חרידים יקרים (בתור יהודי דתי שאינו חרידי), אתם יודעים מה הכי עצוב בסיפור הזה? מלבד המתים, ומלבד החולים.... וכן, מלבד ההתהנגות הגסה, המתנשאת והבריונית של חלקים רבים בציבור החרידי. החלק העצוב בעיניי שהמושג "רב" אבד לכם. "ועשית כל אשר יורך": דבר שהיה מקובל וחשוב בכל עדות עם ישראל אלפי שנים, מחקתם בכמה
אריאל12.10.20
לומר לך משהו? זה באישור הרבנים. אין אמון יותר במערכת החבורת שקרנים שנקראים ראש הממשלה וכל החברי כנסת כולם איבדו את הדבר שלהם בקורונה הזו ואנחנו נעשה בדיוק מה שהורו לנו ולכן אנחנו שומעים רק בקול הרבנים שאומרים שאין בקורונה הזו כלום רק פוליטיקה למי שלא היה מובן לא צריך כנראה להבין
בני ברקית12.10.20
50
אין כאן אנטישמיות אלא כעס ופחד. כשאני הולך ברחוב בשכונתנו ומולי באים אנשי הפלג - בלי מסכה ועם חיוך מטופש - אני מתרחק מהם. מפחד. כן, מפחד שהם ידביקו אותי בקורונה. ואני כועס עליהם נורא. קל וחומר שכך ירגיש כל חילוני. בצדק קנינו לנו את שנאת החילונים!
משה נחום וילק12.10.20
49
רבותי היקרים יש שנאה תמידית לעולם החילוני כלפי החרדים אבל אם נשאל מדוע זה מתפרץ מידי פעם ומיוחד עכשיו התשובה היא פשוטה אנו לא יודעים לכבד את דרכם אנו מתנהגים בצורה כזאת שמעוררת את כעסם בהרבה נושאים בצדק ושלא בצדק כגון צבא מיסים תקציבים מלחמות חללי מלחמות וכו ועכשיו באה הקורונה יש מגזרים מסוימים בתו
דודי12.10.20
48
יראי חטא ימאסו תקנו חליפה לכבוד המשיח.. זה סימן טוב..
שועלים הלכו בה12.10.20
47
זכינו לכך ביושר רב וללא כל פלפולים
קבל האמת 12.10.20
46
נראה הזוי . מי החברה המסקרת ..?
משה חיים12.10.20
45
בגלל אי שמירת שבת: העוינות החרדית כלפי החילונים - התרחבה
נקודה למחשבה12.10.20
44
אם ישראל לא עושים קידוש הגויים (והחילונים) עושים הבדלה, ואם גם הם לא, לקב"ה יש שליחים משלו
להתפקח13.10.20
43
זה תלוי כל אחד איזה חינוך קיבל ובאיזה משפחה גדל בגדול חילוני מסורתי אוהב דתיים רק שיש כאלה חילוניים תינוקות של בית רבן שלא לימדו אותם את דרך התורה ה ישמור וצריך לדונם לזכות לדעתי או לא לדבר עליהם והשם יזכה אותנו להתקרב אליו באמת ובתמים מבלי לדון לרעה אף יהודי.
שיר13.10.20
42
החילונים ימשיכו לשנוא אותנו לא יעזור מי שמנסה לקדש את הגוי הגוי עושה לו הבדלה אותו דבר אצל החילונים .
איציק12.10.20
41
לא בגלל הקוקונה אלא בגלל חוסר האחריות של כמה קבוצות מתוך הציבור שלנו.
רפאל12.10.20
40
ברור שהם חושבים שזה בגלל אי שמירה על ההנחיות זה מה שהם רואים בתקשורת כל הזמן. לא מראים להם תמונות ממאות או אלפי מניני חצרות בכל הארץ (רק בחצי קילומטר ליד הבית שלי (ב"ב) יש 10 כאלה) או מחתונות עם 20 משתתפים במקום פתוח. מראים להם רק תמונות מהתקהלויות ומתעלמים מהמקומות שכן שומרים שזה הרוב. לסיכום, העוי
ר12.10.20
39
וחבל ממש
התקשורת שלנו לא עובדת נכון.12.10.20
38
כיכר השבת - תביאו את הרב נויגרשל שיעשה סדר השקפתי נכון על כל הענין הזה. חובת השעה!!!!!!
אחד העם12.10.20
37
צריך לנסות את הקבוצות החרדיות שמזלזלות בהנחיות בגללם כל התחלואה
משה12.10.20
36
קורונה .הציבור שנתה לזלזל משלם מחיר .וגם הרבנים שזילזלו המאיסו את הדת על החילונים וזה חבל
שמעון ר13.10.20
35
אחרי הקורונה זה רשמי - אין שותפות גורל עם החרדים. שכולנו נתפוצץ בלבד שתהיה להם עוד מנחה אחת. לא אחים, לא חברים. סתם בני אדם לא מפותחים.
סתם שתדעו12.10.20
34
החרדים קנו את זה בזכות....מזלזלים בחיי אדם...מצפצפים על כולם אז מה מצפים שינשקו אותם ברחובות ויביאו להם זר פרחים???
אבי12.10.20
33
לשנאת עמי הארץ לת"ח (חילונים לחרדים) אין צורך בסיבות זה טבוע בד.נ.א. שלהם כמאמר חז"ל אך היות ובעיני עצמם הם נאורים הם תמיד יחפשו סיבה שתאשים אותנו בשנאה וכך זה לאורך הדורות וכך הי' בפרוץ הציונות שהם שיתפו פעולה עם הגוים להצר את צעדי האורתוקסים והקהילות שלהם באירופה המזרחית כך גם כאן בארץ הן בתחילת ה
מנחם 12.10.20
32
גם אם כל החרדים ישמרו על ההנחיות בצורה קפדנית חוץ ממאה חרדים שיזלזלו יראו רק אותם בחדשות והשנאה תשאר אותה שנאה. הרבה חילונים שונאים את החרדים כי הם מרגישים מצפון בתת מודע שהחרדים הם ההמשך המקורי והאותנטי לעם היהודי. ולכן התקשורת יודעת לספק את הסיפורים שמרגיעים את המצפון לקהל הרחב סיפורים שמראים תמיד
דודוי12.10.20
31
צודקים (אני חרדי)
אלי12.10.20
30
אחרי הכל הציבור החרדי זכה לזה ביושר
המוכיח בשער12.10.20
זה הבעיה שרואים חרדים שככה מתנהגים ומחליטים שככה כל החרדים מתנהגים, בלי לנסות לבדוק מה באמת קורה, ובלי לנסות להשוות את זה עם חילונים.
ר12.10.20
29
כל הכבוד השנאה תבלום את הפזילות למקומות והשקפות לא שלנה.
חיים12.10.20
28
החילונים מתחלקים ל-2 אלו שתמיד יכילו אותנו, ואלו שתמיד ישנאו אותנו, היום זה קורונה, אתמול זה תקציבים, שלשום זה חוק הגיוס, אנחנו לא כאן בשביל למצוא חן בעיניהם. כשנפנים את זה לא נחפש מה הם חושבים, כי כמו שהם לא שואלים אותנו מה אנחנו חושבים על זה שהם מחללים שבת וכו', אנחנו לא אמורים לשאול אותם מה דעתם
יצחק13.10.20
ראשית מעולם המושגים שאתה אמור להבין בו משהו: "....אבל מי שקורא ושונה ומשמש ת"ח ואין משאו ומתנו באמונה ואין דבורו בנחת עם הבריות מה הבריות אומרות עליו אוי לו לפלוני שלמד תורה אוי לו לאביו שלמדו תורה אוי לו לרבו שלמדו תורה פלוני שלמד תורה ראו כמה מקולקלין מעשיו וכמה מכוערין דרכיו..." (יומא פו.) ניתן
תיאוריותמהכוילל13.10.20
27
שכחו מי הביא את הקורונה לישראל...אוכלי נבלות שבאו מסין הביאו את זה איתם ...אז מה לנו ולהם??
יהודה החסיד12.10.20
נראה לי דווקא אוכלי הכשר מקראון הייטס הביאו את זה יותר.
יב09212.10.20
אתה טועה. דווקא החרדים מאמריקה הביאו את ההתפרצות הגדולה לישראל.
אס12.10.20
26
אין תקשורת מאוזנת לצערי אתם תוקפים את הציבור החרדי באופן תדיר מה שלא רואים באף אתר אחר. אתם עושים זאת "כביכול" לטובת הציבור אבל חלק גדול מההסטה נעשית בעקבות הפרסומים אצלכם
יהודה12.10.20
25
הציבור החרדי מותקף הן מהאתרים החילונים והן מהאתרים החרדים. אז לא פלא
הנה הסבר12.10.20
24
לא בגלל הקורונה, אלא בגלל ההסתה חסרת הרסן של התקשורת הכלל ארצית בגיבוי האתרים "החרדים" שהוסיפו שמן למדורה
קובי12.10.20
23
אני דווקא שמח מכך פעמי משיח..
דוד12.10.20
22
מספיק להתבכיין. כל מי שמזלזל בהנחיות הוא רוצח! הפקרות, זה מה שיש לכם להציע. מתביישת להיות חלק מכם
אפרת12.10.20
21
מה אתם רוצים כשיש הרבה חילול ה' יש הרבה עוינות הא בהא תלוי
RAFI12.10.20
20
הרוויח את השנאה ביושר. כדאי לחשוב מדוע זה כך. ידינו ממש שפכו את הדם הזה ובהתנהגות של חלק גדול מהציבור גרמנו לחילול ה' ענק שלא היה בדורות האחרונים.
דב12.10.20
בנתיים אני רואה יותר ליטאים מתים מקורונה ולא חסידים בטח שלא קנאים כך שהציבור הליטאי הוא ה"רוצח" האמתי צאו ממחננו!!!
נננ12.10.20
שלושה אדמורים קרוב למאה חסידים קדושים נפטרו על יד אנשים שלא עטו מסכה
שלושה אדמורים12.10.20
החסידים מסתירים את התמותה... אתמול גם התגלתה התשובה לשאלה מדוע יש פחות חולים קשה חרדים. החסידים "מטפלים" בהם מתחת לרדאר.
אס12.10.20
19
העוינות נגד החרדים התרחבה על שמחקו פסוק שבתורה -"רק הישמר לך ושמור נפשך מאוד"
משה12.10.20
חזק וברוך!
אריאל12.10.20
18
אין לי המילים אין מה לעשות כשההנהגה מפורזת ומבודדת איש בעיניו יעשה. לדאבון לב יש לומר כי הציבור שלנו נע ללא אחידות בין גווניה השונים כל איד אומר אחרת. הקורונה היא התופעה הגדולה ביותר התרחשה בעולם זה 70 שנות דור. קל להאשים את בלפור ואת הברים הפתוחים בלת אביב אבל האם הטענה מצדיקה על כותרות מעין זו של
מני13.10.20
17
אין מה להסביר פה, אי אפשר להתווכח עם המספרים, אנחנו כצבור פשוט התחלקנו על השכל. בושה וחרפה שהחילונים מצטיירים כמבוגר האחראי שמחפש פתרונות ואנחנו מצטיירים כילד מפגר וחסר אחריות שעסוק רק בנסיונות להתחמק ואפס פתרונות. פעם האמנתי שכל דבר חרדי הוא יהודי, היום אני יודע שזה שטויות!
אין מה להסביר13.10.20
16
נא לדייק. זה לא בגלל הקורונה. זה בגלל ההתנהגות הלא אחראית של חלק מהציבור החרדי.
שמעון12.10.20
15
זה דווקא עשתה קדוש השם אבל אתם דווקא רוצים לכתוב נגד הציבור כאילו אין שליטה.
למה לא מדברים על הכתבה של יאיר שרקי...12.10.20
14
עשו הרבה? ה" ביגלל אי הקפדה בקורונה
גילה12.10.20
13
אף פעם היהדות לא התחשבה בערב רב ובמתיוונים שמתנהגים כמו גוים וזה כולל חילונים שאף שהם תינוקות שנשבו אנחנו לא צריכים להתיחס לדעתם כלל וכמו שכתוב בספר חסידים לרבי יהודה החסיד שאין להתחשב בדעות של רשעים כלל
נננ12.10.20
לפני שאתה מקשקש ערב רב יכול להיות מישהו עם שטריימל וחילוני יכול להיות יהודי כשר
תלמד קודם12.10.20
גם אידיוט וגם כפוי טובה! בגלל אנשים כמוך אנחנו נראים כמו שאנחנו נראים! בלי החילונים הרשעים יום אחד לא היית מסתדר!
שרה’לה12.10.20
החרדים חיו במדינת ישראל לפני קום המדינה החילונים הגיעו וכפו את החיים הללו ואנחנו לא נכרע לפסל... קצת היסטוריה לא תזיק לך.
טיפשה חילונית12.10.20
השאלה מי בדיוק הרשע... עיין אגרת הרמב"ן
א.ל.12.10.20
12
שינתי את דעתי בגלל הנתונים כשבמרבית השכונות החרדיות אחוז הנדבקים בין 10-15 אחוז בשכונה שאני גר לא רחוק משם רק 1% נדבקו שומר נפשו (ונפש קרוביו) ירחק ולא משנה מה הסיבה (אין סיבות טובות)
עצוב12.10.20
11
את השובל הארוך של חילול השם שהחרדים השאירו אחריהם בחצי השנה האחרונה, חוששני שלנגב אותו, יארך כמה דורות. וכדאי שהעסקנים יבינו דבר אחד: אם התירוצים הנבובים שלהם על התנהגות חלק מהחרדים, לא משכנעים את החרדים, בוודאי שהם לא ישכנעו את האחרים.
ז'וז'ו12.10.20
10
כולם בוחרים הקדוש ברוך הוא ותורתו לא פראייר יותר.כולם בוחרים רק מפלגה חרדית.
יח.12.10.20
מה זה קשור יטמבל
תסביר12.10.20
תגובה ממומנת של טוקבקיסט של ש"ס איך אמר הרב לנדא אתמול ? נהיינו ספרדים חחח
שתול של שס12.10.20
9
כמובן הבעיה זו הסברה, הרצח ההמוני שאתם מבצעים זה שולי. מה הקשר בין צפיפות לזה שהילדים שלכם ואתם מסתובבים בחוץ בין אנשים ונכנסים לתוך מבנים סגורים בלי מסיכות עם עוד מאות אנשים? כי צפוף בבית? פסיכים.
דתי לאומי12.10.20
שיקחו מהמסביר לצרכן.... את מי זה מעניין ??? דתי אעלק
הסברה ?12.10.20
8
שליש מהחרדים הקורונה לא מעניינת אותם. איזה עוד סיבה צריך כדי שתהיה תחלואה מטורפת.
מ12.10.20
7
בגלל הקורונה או בגלל המזלזים? רק נחשוב לעצמינו אם היינו בצד השני של המתרס האם לא היינו חושבים בדיוק כמותם. אנחנו מזלזלים בחוצפה נגד ההנחיות מדי יום יוצרים תמונות ודיווחים מחצרות שונות על ההתנהלות של הקורונה בזמן שאלפי אזרחים מפסידים את מקור פרנסתם ותקועים כמעט חצי שנה עם הילדים בבית, טאטע מתי תחזור
בגלל הקורונה? או בגלל המזלזלים 12.10.20
תוריד את הכיפה עם תגובה שכזאת
טמבל וטיפש12.10.20
זה הדבר היחיד שיש לך לענות ליהודי כאוב שרואה איך שם השם מתחלל על ידי שומרי תומ"צ? מה עם קצת ביקורת התלמוד מלא וקושיות ותירוצים אנחנו לא עדר פרימטיבים שמקבלים על עצמינו כל דבר
איש אמת12.10.20
אתה חלק מהציבור אותו אתה מקניט
ח12.10.20
כי אולי הוא סבור שבאמת חלקים מהציבור שלנו מתנהגים בטיפשיות? אי אפשר לקבל ביקורת עצמית?... גם בחשבון נפש אדם אומר שהוא עשה על עצמו דברים רעים אבל הוא מנסה לתקן אותם, הוא לא מתעלם מהווידוי כדי לומר שאצלו הכל בסדר...
משה12.10.20
6
לא מפיהם אנו חיים...אה...רגע
יי12.10.20
לא מפיהם, אבל מקצבותיהם... מעמל וטורח שהחברה הישראלית עושה כל העת כדי שאתה תשב ותלמד, ולא תזלזל בכל מי שלא נראה כמוך.
אריאל12.10.20
5
מעניין באמת , למה?
נישרי12.10.20
4
ברוך ה', הלוואי שהמגמה הזאת תימשך הלאה והלאה, וכך החילונים ישכחו מהרעיון המחריד לנסות להפוך אותנו לחלק מהחברה הישראלית החילונית החפשית רח"ל
חזונישניק12.10.20
אף אחד לא רוצה אותך
איכססס12.10.20
3
הפעם החרדים קנו את השנאה בכסף מלא. הדיון התמידי של כן/לא צבא ודומיו, כאין ואפס מול ההרגשה שבגלל החרדים התרחבה המגפה, בתי החולים התמלאו, ובעיקר הוטל סגר. כי גם אם אחוז החולים נסבל, אין ספק שהמספר האדיר של המאומתים תוך סירוב פוליטי לסגרים מקומיים חרדיים!!!, יצרו סגרים קולקטיביים, והרבה הרבה אנשים,
כן, התרחבה מאוד12.10.20
זה שעשו שטיפת מוח לאנשים לא אומר שאנו צריכים לנהוג כמו כל המשוגעים ואם כל העולם יאמר שמי שלא לומד ליב"ה הוא טיפש האם אני יקשיב לו לי יש את מה שכתוב בתורה ואת מה שאומרים גדולי ישראל ולא מה שאומרים עמי הארץ ומחללי שבת ואוכלי חזיר בממשלה
נננ12.10.20
בגלל התגובה שלך מסתכלים עלינו ככה. מי אמר שיש קורונה? בגלל איזה רופא טיפש שלא מבין כלום מהדרעק תואר שלמד 8 שנים לפני 40 שנה ניסיון? בגלל הביולוג המטומטם שמחפש צומי באונברסיטה לקבל כסף? אז מה אם הם אומרים שיש איזה ווירוס בגודל לא נראה שיכול להעצר ע"י מסיכה? זה נשמע לך הגיוני? אם לא, אז לא נשים את זה.
משה12.10.20
2
זו אחת הכתבות היותר חשובות שפורסמו השבוע. המשיכו כך. ואגב, עליכם לכתוב את מספר המרואיינים מכל קבוצה, ואם אתם מסיקים מהם מסקנות על כלל הציבור - כתבו גם אחוז דגימה וציון תקן.
חנן. ב.12.10.20
1
אבל אשמים אנחנו ..... אין לנו להלין אלא על עצמינו ! נדע לקחת אחריות, להפיק לקחים, ולהבין מה לא עשינו ומה לא עשינו טוב .
מוטי12.10.20
לך להיבדק מה כמות הנוגדנים של השנאה העצמית שאתה סובל ממנה.... אולי תהיה חילוני וזהו ?
שנאה עצמית12.10.20
זה שאנחנו לא התנהגנו כראוי זה לא אומר שהוא שונא את עצמו... בן אדם שלא מודה בטעות שלו זה בעיה פי 10 יותר גדולה...
...13.10.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 15:56

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

עוברים את הקיץ בלי דאגות

כך תקבלו הלוואה מהירה עד 250,000 ש"ח לכל מטרה

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

שדה הקרב הדיגיטלי

פרויקט מיוחד! זהו דור העתיד של לוחמי הסייבר החרדיים

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24