כיכר השבת

מתקפה משולבת באגודה

בעלזא והמבשר: 'הם מפחדים להגיב; התרברבויות מתגרות'

מאמר זהה התפרסם בביטאון הרשמי של חסידות בעלזא ובעיתון של שלומי אמונים ברקע הציר החדש בתוך אגודת ישראל, והדרישה לייצוג הולם עבור הקהילות: ההתעלמות לעת הזאת - טעות קשה (ארץ)

75
כיכר השבת | כ"ג בטבת | 07.01.21
בעלזא והמבשר: 'הם מפחדים להגיב; התרברבויות מתגרות'
(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

עיתון 'המבשר' המזוהה עם סיעת שלומי אמונים וביטאון 'המחנה החרדי' של חסידות בעלזא מפרסמים היום (חמישי) מאמר זהה על הדרמה המתגלגלת בתוך אגודת ישראל.

מדובר בביטוי פומבי נוסף לציר החדש המתרקם לו בתוך אגודת ישראל, בדרישה להעניק ייצוג הולם לכלל הקהילות, ולשנות את סדר הרשימה לכנסת.

במאמר, המתפרסם כאמור בעיתונים הרשמיים, תוקפים את התעלמות הסיעה המרכזית של גור מדרישותיהם, תחת הכותרת: "לא תוכל להתעלם".

המאמר המלא:

הדרישה המושמעת בתקופה האחרונה לערוך שינויים בהתנהלות של אישים באגודת ישראל, מתוך מטרה לקרב את הקהילות לתנועה ולמען אחדות השורות באגודת ישראל, היא דרישה צודקת מאין כמותה. כל מי שבוחן את העניין בעיני־יושר, נוכח לדעת כי השינויים מתבקשים לפי כל אמת מדה של צדק.

דרישות לתיקון עיוותים

הדרישות, כזכור, הן שלש שהן מקשה אחת, לכבד את הקהילות: א', שמהמקום החמישי ואילך יוצבו נציגים מהקהילות שאין להן ייצוג ברביעיה הראשונה של הרשימה; ב', לכבד את נציג וקהילת חסידי בעלזא במקום כראוי לקהילה זו; ג', להקים לאלתר ועדת כספים שקופה ומיוצגת נכונה במתכונת שהיה נהוג בעבר.

כל אחת משלושת הדרישות שהן אחת, זועקת על עיוות הנמשך כבר תקופה ארוכה, כשההתנהלות הנוכחית משדרת הפניית עורף לקהילות ולנציגיהן. כל הדרישות יחד מציגות תמונת מצב מאד עגומה הממחישה באופן ברור ורועם שיש מי שלא הפנימו את הכאב שהקהילות מביעות בחיי היום יום ואת מה שהן משדרות. הם לא קולטים את הכאב הבוקע ועולה מתוך הקהילות, מדוע לא מכבדים אותן ולא מתייחסים להן.

עם זאת, כדי לנקוט בלשון נקיה וכדי להסתכל על העתיד, מעדיפים בשעה זו שלא לדוש בעבר ושלא לפתוח פנקסי חשבונות עמוסים לעייפה. הדרישה אחת היא: להטיב להבא. לחבר קהילות נוספות, לקדם את הקודם ולפקח על מה שטעון פיקוח.

כל אחת מהדרישות האמורות, שלש שהן אחת, אם יתוקנו, יוכלו להוכיח לבני הקהילות ולציבורים הרבים בתוכנו, כי אנו מבקשים את קרבתם, אנו מכבדים את קהילתם ואת הצורך לייצגם נאמנה.

על אף הדרישות הצודקות, הבסיסיות והאלמנטאריות הללו, יש באגודת ישראל מי שמעדיפים עדיין לטמון את ראשם בחול ולא לגעת בנושאים הבוערים שעל סדר היום. הם מדמים בנפשם כי שתיקה והתעלמות הם התרופה המתאימה לזעקה העולה ובוקעת מתוך קהילות אגודת ישראל. הם סבורים שבכך, בעצימת העיניים או האזניים, הם פותרים את הבעיה.

וזו טעות. טעות גמורה.

הא למה זה דומה, למי שמצבו הכלכלי דחוק, ובשל כך גמר בלבו שאינו פותח את תיבת הדואר. חושש הוא שמא יגיעו חשבונות חשמל ומים, וארנקו נקוב וכלתה ממנה הפרוטה. הוא סמוך ובטוח שאם הוא לא יריק את תכולת תיבת הדואר – או אז חברת החשמל תתייאש ממנו. רק ביום שהחשמל, הגז והמים, ינותקו מברזי וצינורות ביתו, או אז הוא יבין שהוא שגה כשהתעלם.

הוא שגה, כי אסור להתעלם. אסור להחריש בשעה שדרישות צודקות נוקפות בדלת. הוא שגה, כי באי־תגובתו הוא רק העצים את הבעיה. החשבונות הגיעו בזה אחר זה. התראות על גבי התרעות נוספו. מכתבי אזהרה נשלחו. והתוצאה הסופית, הבלתי נעימה, רשומה אך ורק על שמו. הוא זה שהעדיף להתעלם בשעה שפנו אליו בכל לשון של בקשה. הזכירו, הזהירו, התרו, התריעו, אבל הוא חשב שהשתיקה היא הדבר הנכון.

האישים באגודת ישראל, אליהם מופנות הדרישות, שלש שהן אחת, לשינויים המתבקשים, מעדיפים שלא לענות. הם מפחדים להשיב בריש גלי ולפרסם שהם לא רוצים לכבד את הקהילות; הם נבוכים להצהיר שהם בעד הדחקת קהילות קדושות מקרב אגודת ישראל; לא נעים להם להכריז בפרהסיה שהם בעד המשך ההתנהלות הבלתי הוגנת וכי אינם רוצים לשנות את ההתנהלות. משום כך הם סבורים שעדיף להתעלם.

לא לטאטוא והתעלמות

הטאטוא של הבעיות האגודאיות מתחת לשולחן, רק מעצימה אותן ומגבירה את השבר. לא זו הדרך. לא זו השיטה לחזק את אגודת ישראל, לבצר את מעמדה, לחזק את קהליה ולהוסיף חוגים לשורותיה.

כדי לחבר קהלים לתנועת הקודש אגודת ישראל, יש צורך בשיקום־אמת, בחידוש המנגנונים ובקימום האמון הציבורי באגודת ישראל, בפרנסיה ובנציגיה.

כדי שנוכל לדרבן עוד ציבורים שיעמדו לימינה של אגודת ישראל בקלפי, לפניה ולאחריה; כדי שרבים וגם טובים ישוכנעו שהדבר הטוב הוא להצביע – הם ובני משפחותיהם – ליהדות התורה, חובה לפעול בתשומת לב, מבעוד מועד ובשעה שהנר דולק.

כדי שאכן כולנו נבוא לידי הכרה שכל קול קובע, ושהבחירות הן רגע האמת, ושהאחריות מחייבת, הן לא רק סיסמאות בחירות של קמפיינרים מבריקים, אלא מציאות, חובה לעשות שינויים מבניים באגודת ישראל. שינויים הכרחיים שיסלקו את העיוותים והמשגים, את האנרכיה ואת אי־הסדר, ויביאו תחתיהם את הצדק והיושר, האהבה והאחוה, השותפות והאחריות.

דרך אגב, הושמעה טענה מדוע הדברים יצאו לתקשורת. הן אמת שהדברים אכן צריכים להתלבן בחדרי חדרים, בדרכי כבוד ובהקשבה הדדית. אלא שכל זה כבר היה. היה גם היה. שוב ושוב, דברו, הסבירו, נימקו, שוחחו, שמעו, התווכחו, אך היו אלו דיבורי סרק, שכל תועלתם היתה למשוך את הזמן עד אין קץ באופן מכוון ומטרתי על ידי צד מסויים. יתירה מזו, משום מה נשמעה אמירה מאחד האישים, שאין זה מחובתו להתייעץ עם הנציגים הבכירים באגודת ישראל, מייצגי הקהילות.

משכך, אפשר לראות את הטוב בכך שהדברים יצאו לרשות הרבים, אם כי חבל שהגיעו הדברים לידי כך. לו היו מסדרים את הדברים בתוככי האגודה ומסגרותיה הפנימיות, כי אז היתה השלום והשלוה מנת חלקנו, וגם דיבורים פוגעניים והתרברבויות מתגרות בקהילות חשובות ובנציגיהם, עם אמירות יהירות של 'לא חייבים להם חשבון', גם הן לא היו זולגות לתקשורת.

נחזור ללוז הדברים: ההתעלמות לעת הזאת, היא טעות קשה.

אנו עומדים היום די זמן לפני הבחירות, והעת מוכשרת לקבל החלטות מיידיות, אופרטיביות. כעת הוא הזמן להגיע לסיכומים. יש עוד מספיק זמן עד להגשת הרשימות. טיעונים על אפס זמן שיושמעו בעתות הלחץ של העתיד הקרוב – לא יעמדו במבחן הצדק.

עלינו לעשות הכל למען הצלחת התנועה הקדושה שכולנו חפצים ביקרה, כשאיפת וכאוות נפשם הטהורה של מייסדיה, קדושי עליון, זכותם יגן עלינו.

ויעשו כולם אגודה אחת, לעשות רצונך בלבב שלם.

תוכן שאסור לפספס
75 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
נישטא קיין המבשר אין בארא פארק!!
אלי08.01.21
38
הדרך היחידה להגיע למישרה אמיתית, היא רק דרך פריימריז. אבל אף אחד מהנציגים לא רוצה את זה כי אז הם כולם ימצאו את עצמם בחוץ...
איש יהודי07.01.21
37
בסופו של יום כל הקהילות מיוצגות על ידי פרוש מהסיבה הפשוטה שגור לא מייצגת אותם צאו וראו מה קורה בעיר בני ברק כל המוסדות של גור שוכנים בבנינים שנבנו על ידי הרשות או השתלטות בכוח הזרוע וד"ל הילדים לומדים במוסדות של החינוך העצמאי ההסעות של הילדים לתלמודי תורה במחיר ניקוב של תח"צ ושאר הקהילות שוכנות ב
שתלטנות07.01.21

הצגת כל התגובות

36
ציטוט: "ההתעלמות לעת הזאת - טעות קשה (ארץ)" ובזה הם צודקים ההתעלמות מהנגיף והשלכותיה ונפטריה, כולל לחימה נגד כל כללי הזהירות טעות קשה ונורא ועכשיו הגיע הזמן לשלם את המחיר להצביע סמוטריץ'
shmoyger07.01.21
אני איתך!!!
יהודי07.01.21
35
אתם עדיין נלחמים על הכסא בפרט פורוש שאין מאחוריו כלום נאדה.אנחנו מצביעי ג המסורתיים סיימנו אתכם.רוצים נציגים אחרים לחלוטין בימים הקרובים יביעו מאסות של אנשים את התנגדותם במחאות ענק .אם לא יהיה ג תהיה אות אחרת אתכם ועם ליצמן נגמר.
יצחק07.01.21
34
בעלזא ושלומי-אמונים יחד שווים פחות ממנדט אחד. העיוות בייצוג באגודת ישראל זועק לשמים. אף אחת מהחסידויות המיוצגות בכנסת לא שוות מנדט. גם לא חצי מנדט. הגיע הזמן לא להצביע יותר ל- ג
מוטי07.01.21
או שג' יעשה בחירות פנימיות.
יהודי07.01.21
33
לכל המגיבים פה אין תשובות לשאלות הקשות שהעלו התגובות פה מגיעות מדעות קדומות ושנאה כל אחד מצד שלו אני מחכה לתשובות ענייניות
מגיבה 07.01.21
הנה לך תשובה עניינית, כל הנציגים שיושבים היום בכנסת נמצאים שם על סמך בחירות פנימיות שנערכו לפני 4 עשורים, אם רוצים לשנות אז בבקשה שיקיימו בחירות פנימיות ובא לציון גואל, אני מבטיח לך שפרוש ואייכלר יתנגדו, דרך אגב עד כמה שזכור לי בעלזא וויזניץ התמדדו אז ברשימה אחת בבחירות הפנימיות ויש להם כיום שני מנד
ביתרי07.01.21
32
אייכלר צריך לפרוש הןא פשוט לא מתאים להיות ח"כ ואותו דבר טסלר אין להם את זה
א.מוזס07.01.21
31
ואולי הגיע הזמן להחליף נציגים... בשס, ודג"ה יש נציגים רעננים... ורק אצלינו מקפידים שהנציגים יכהנו מבריאת העולם , עד תחיית המתים... למה לא להחליף כל 40 שנה???
בחור חסידי07.01.21
מתסכל ביותר המצב.. צריך נציגים חדשים ,
צודק לגמרי ....07.01.21
מזדהה עם כל מילה.. הגיע הזמן שיחליפו נציגים באגודת ישראל. כבר 30 שנה אותם נציגים...
ממש נכון!!!07.01.21
מדוע לא מחליפים נציגים כל כמה זמן.... רק אצל חרדים נציגים זה לנצח נצחים?????? וממילא המריבות , גם לנצח נצחים... הגיע הזמן ,דם חדש בכנסת!!
תיסכול07.01.21
כנ"ל עם אדמורי"ם.
יהודי07.01.21
30
במצב של גזירות שמד על עם ישראל, הם עסוקים במריבות על כיסאות, עושים חילול השם גדול, ולא עושים שום דבר למען היהדות. צו השעה הוא שב ואל תעשה, לא ללכת להצביע.
יוני07.01.21
29
הטענות של פרוש ואייכלר צודקות ביותר. קודם גור רבו עם הליטאים ובעלז בתשמ"ט, בהמשך עם פרוש חב"ד וברסלב, ועכשיו שוב בעלז ופרוש. א"א תמיד להגיד שפרוש מחרחר ריב בשעה שהוא צודק לחלוטין הפעם (כמו בפעמים הקודמות) וגור ידועים בכוחניות והשתלטנות שלהם והתעלמות ממי שלא בא להם טוב בעיניים. נכון שאנשים לא גומרים
מה יהיה גור07.01.21
מאז שמנחם פרוש נבחר בתשל"ז לייצג כמה קהילות, מעולם לא שאלו את אותם קהילות אם הם עדיין מעונינים בפרוש... כמדומני שאינם מעונינים לא בסבא מנחם פרוש ולא בבן מאיר פרוש ובוודאי שלא בנכד ישראל פרוש... אם כבר לפתוח הכל מחדש אז פרוש יכול ללכת הביתה
שכל הישר10.01.21
28
אני לא מבין מה השיח בכלל פרוש מבקש בקשה לגטמית לחלוטין להקים וועדת כספים ולייצג את כלל הבוחרים במידה וגור לא מגיבה אז אסור לנו להצביע
צדק07.01.21
27
מה זאת אומרת קהילות שאין להם ייצוג פרוש הרי מייצג את כל החסידויות שאין להם נציג כך לטענתו, אז בבקשה שיפנה פעם אחת את מקומו לנציג מקהילה אחרת, ואם הוא לא מייצג את כולם אז את מי כן....
יוני07.01.21
יוני! תקרא שוב את המאמר. והפעם בעיון! לא כמו אצלכם...
שירה07.01.21
קהילות שאין להם נציג אוטומטי פרוש מציג עצמו כנציגם והאמת שאין להם נציג ופרוש לא נציגם
shmoyger07.01.21
26
קודם שהנציגים יענו תשובות ע"ז שהם עושקים את עובדי ההוראה של הציבור שבוחר בהם, כל אחד מהם מייצג מוסדות ולכן הם לא יעזרו. ולכן אין סיבה להצביע ג. ההורים משלמים הרבה כסף בסמינר בכדי הבנות יהא מקצוע,מגיע עסקן שרישש בשם החצר את ההורים על ענינים אחרים, נהיה מנהל וגוזל את פת לחמם של עובדיו, כי הוא לא משלם
סדר באגו"י07.01.21
25
מי שלא נמצא במעגל בעלי האינטרסים הללו, קשה לו להעביר את תחושת הקבס, הגועל, ושאט הנפש שהאדם הממוצע חש למשמע הידיעות הללו על ההשתככות בבוץ ובביצה של מי שאמורים ליצג את "היהדות הנאמנה". מיליון שנה בגיהינום, לא יכפרו על שבריר אחוז מחילול השם שהפרסונות הללו גורמות, לא בקרב החילונים, בקרב החרדים, שאותם הם
מוישי07.01.21
24
כל המלחמות וכל היריבויות וכל הכיתתיות נמאסים על הציבור .כשם שבית המקדש השני נחרב בגלל שנאת חינם כך הציבור החרדי עלול לבוא לידי פי פחת.
משה07.01.21
שכחת את הבלגן בחסידות סדיגורא.
בני07.01.21
בנתיים אנחנו בגלות וצריך לעשות סדר באגודת ישראל.
למשה היקר07.01.21
23
הפיתרון תעשו מה שעשינו לכם בעירית ירושלים שש שלוש
ליטאי07.01.21
22
לפני שאני קורא את הטור את ודמעות התנין של פרוש-אייכלר, חשוב לי לדעת את מי פורוש מייצג, איזה חוג או חוגים עומדים מאחוריו, אחרי זה נבין יותר מה הוא רוצה...
יוסי07.01.21
הוא מייצג כרגע את בעלזא, כל חודשיים משהו אחר...
בעלזער07.01.21
21
רדיפת שררה וכסאות של 2 אנשים הורסת את היהדות החרדית פרוש כבר עשרות שנים ח"כ עבר זמנו. אייכלר לא מתאים להיות ח"כ אין לו את זה
אפשטיין חרדק07.01.21
ראינו את הקהל של שלומי אמונים בבחירות בירושלים, 3 נציגים בושה וחרפה הם נהפכו לקנאים ולא מצביעים בבחירות.
פרוש שקרן07.01.21
20
חבריה מספיק!!תיכנסו לחדר עם חרבות אקדחים וכל מה שאתם רוצים ןתגמרו פעם אחת ולתמיד בושה גואל נפש באמת אין לכן מה לעשות... כמה אנשים לא גומרים את החודש כמה זוגות צעירים גרים במרתפים תתבישו לכם כן תתבישו לכם. מי בראש ? תעשו תעזרו תדאגו ואז יהיה לכם ולנו טוב אמיתי! מספיק כבר!!!!!!!! הורה כאוב שמחתן ילד
דוד כהן07.01.21
19
את מי פרוש מיצג יש היום גרף של כל החסידיות בעתון המבשר כל מי שלא שייך לגור או ויזניץ הוא מחשב שזה שלו תתחילו לעבור אחד אחד הוא נשאר כמעט בלי כלום ובנוסף ה 4 חסידיות שלא עברו 80% שייכים אליו נתחיל לעבור דאראג - גור מייצג גור ויזניץ מרכז לא ידוע .. סלונים לא צריך את פרוש באיאן - ידוע ויזניץ יש נ
יעקב07.01.21
אז מי קונה המבשר, [זה באמת נסגר?]
קדלן07.01.21
ויזניץ ובעלזא קונים המבשר ולכן אין שום ראיה שיש לפרוש אנשים. עיין בשיכון ויזניץ ובעלזא...
צודק07.01.21
*לגור ולויזניץ ביחד אין אפילו מנדט אחד*, בהנחה שמודד למנדט הוא כ-36 אלף קול. אף לפי ההערכות הכי נדיבות שמוסרות הקהילות עצמן, אין לשתי אלו יחד 30 אלף. כל יתר הקולות של ג' - שייכות לליטאים ולכלל חסידי. חלוקה צודקת תהיה כזו: 1. מקום לשלומי אמונים. 2. מקום לליצמן/ויזניץ ברוטציה. 3. מקום לבעלז. 4.5.
צבי07.01.21
לפי מועצת הקהילות כל הפלג החסידי אין לו 100 אלף קול כך שכל אגודה זה בערך 94 אלף קול רבע מתוכם גור ועוד 10% חסידויות המזוהות עם גור. וויזניץ כולל אלו המזוהות איתם [מונסי סערט] עוד כ18 אלף קול בעלזא לטענתם יותר גדולים מויזניץ כך שגם הם כ 15 אלף קול ולפרוש נשאר כ27 אלף קולות וזה בדיוק המצב היום באגו
אייל07.01.21
וגור חמש מנדטים! אז תרוצו לבד פעם אחת! נראה אתכם!
אני08.01.21
כל מילה בסלע קודם שיגיד מי האדמור שלו שלא יחליף כל שבוע
משה07.01.21
18
אני מאחל בהצלחה לכל הצדדים. ובכן מי שרוצה את העדינות הגוראית, את החכמה הבלזאית וכמובן את היושרה הידועה של משפחת פרוש - הצביעו ג' ותהנו. אני ברוך ה' לא מצביע לצביר העשקנים הללו, ובמיוחד אחר שלמדונו רבותינו כיצד יש להתייחס למכתבי רבנים [השקריים על הצורך לשמור על כללי הבריאות "ככל האפשר"] גם אני מצביע
לוי07.01.21
17
סמוטריץ ירוייח בגדול.
מוטקה07.01.21
נכון שפרוש ואייכלר יריבו חזק מאוד עם כולם ונגד כולם והקולות יעברו בשקט וברוגע לסמוטריץ'
shmoyger07.01.21
16
מוטב שכל אחד מאיתנו יעשה חשבון איך אני מקיים את התורה הקדושה מאשר לחפש כבוד ותהילה השייכים רק לה' ית' חי העולמים
אבישי לוי07.01.21
15
מישהו יכול להסביר ברור למה מגיע לגור שתי מקומות בעשירייה הראשונה ?
שלמה 07.01.21
נציג אחד לגורא קלווריא ונציג שני לצאצאי הפני מנחם...
בעלזער07.01.21
כי כולכם נושמים בזכות גור. או ככה לפחות הם מאמינים.
מאיר07.01.21
14
אחרי שהלך אצמעית נגד אגודת ישראל באלעד שיוצגה על-ידי ויזניץ, אחרי שהלך נגד האדמו"ר שלו בביתר, אחרי שניסה ללכת נגד סערט וינזניץ בחיפה ונגד ויזניץ בירושלים, פרוש בא ואומר שמתעלמים ממנו. כל בחירות וכל עיר הוא מחליף את האינטרס שלו. שיכיר בזה שהוא חלק מאגודת ישראל ולא הבעל הבית שלה, אז הכל יהיה טוב. הוא
מיקי07.01.21
וגם בעלזא מאז שהלכו עם דגל - עץ הם מנודים.
בעלזער07.01.21
13
מהיכן יש לפרוש העזות לומר שדורש צדק ויושר, האם יש לך אפילו אלף קולות מכלל החסידויות שאתה כביכול מייצג שיבחרו למענך, ואחר עשרות שנים שנדבקת לכסא ללא שום פריימריז ואתה כבר מביא יורש מצדך.
קוזק הנגזל07.01.21
12
מי יסד האגודה? האמרי אמת מגור זצ״ל הבית ישראל מגור זצ״ל אמר תמיד די טאטנס אגודה (האגודה של אבא שלי) הבעלא רב זצ״ל אמר איטשא מאירס אגודה ( האגודה של יצחק מאיר לווין גיסו של הבית ישראל)
תמים07.01.21
אמת!! גם החפץ חיים היה גערר! וכן הגר"מ שפירא מלובלין! וכל אדמורי בית רוזין וכו' וכו' שהיו ממקימי האגודה. זה מזכיר לי שהגעררס' בטוחים שמשה רבנו היה גערר כי הרי רק הם יהודים והשאר סתם גרים [כי כל הפוסל במומו פוסל] ולא יתכן שמשה רבנו לא היה יהודי. ורק אהרן הכהן לא היה גערר כי הוא היה בעד השלום.
עקש07.01.21
החפץ חיים ברח כבר בתחילת האסיפה הראשונה של האגודה כי ביזו את הרב קוק
יעקב07.01.21
11
3 המקומות הראשונים של אגודת ישראל שייכים לגור! כי אד"ש הוא משה רבינו של דורנו!
שמחה בונים07.01.21
הכל שייך לגר כי בגר למדו בבקיאות אני ואפסי עוד
משה 07.01.21
צודק. וכמו כן, צריך נציג לאמרי אמת (שהקים את אגו"י עפ"ד), לבית ישראל (שלא הותיר אחריו יורשים) וללב שמחה (שחיזק את אגו"י)...
בעלזער07.01.21
אם תעקוב אחרי הצהרותיהם של דוברי גור תבין שהם מכוונים הרבה יותר גבוה ממשה רבינו , וד"ל רח"ל
מנחם 07.01.21
למעשה כל המקומות שייכים לגור. 1-120. בטובם ובעדינותם הידועה, הם מוכנים לתת את מקומות 99 ו-113 לחסידויות נוספות. והנה תצילנה אוזניים משמוע, היאך מנצלים את העדינות שלהם ודורשים ייצוג עודף. הרי זה דורש מגור איפוק מעל ליכולת אנוש, לא לצאת לרחובות ולהרביץ .
אילן07.01.21
10
המבשר עיתון פשקווילי...
יוני07.01.21
לפחות הוא מעלה בעיות אמיתיות ולא מטאטא תחת השטיח כמו שעושים בהמודיע
ליוני הגרער07.01.21
למה? מפני שהדפיסו מכתבם של הגאונים הצדיקים בני האדמו"ר מגור זצוק"ל
חסיד07.01.21
9
בלי כל קשר של מקומות ברשימה וחלוקת התפקידים ושיתוף קהילות נוספות שהכל אמנם צודק אבל ליבת הבעיה שאין כל פיקוח על חלוקת הכספים הכל נסגר בחדרי חדרים אפופי עשן שלא יוכלו להביט פנימה, האם עדיין עיריית ב"ב משלמת על כביסת המגבות ותשלומי חשמל של השטיבלעך של גור כ-30 במספר
מנחם 07.01.21
8
הרב'ה מגור הוא הרב'ה של כלל ישראל. יש לשאול את הרב'ה ורק על פי מה שהוא חפסוק כך יהיה!
איצ׳ה מאיר07.01.21
תוציא את הראש מהבועה! העולם לא מתחיל ונגמר בגור!
אני08.01.21
אהבתי את הציניות שלך... יש מצב שאתה פולני
צ'ה מאייר08.01.21
7
כבר שנים שלבעלזא אין אם מי לריב ,עדה,סאטמר,מחנובקה,ב"ה מצאו
ללא שם07.01.21
6
רק לבעלי תעודה זהות מישראל,הם מדברים על כבוד החצר איזה מן כבוד זה לאחר מה שקרה שם בזמן הקרונה
פרימריז07.01.21
5
מאמר נוקב וחזק ביותר!!! שאפו!!!!!!!!!!!
משה נחמן07.01.21
4
פרוש מחרחר ריב ידוע פעם הולך עם דגל נגד גור, בבחירות האחרונות הלך עם גור נגד דגל, עכשיו הולך עם בעלזא נגד גור וויזניץ. בקיצור לא יציב
1207.01.21
וליצמן צדיק אמת
ל1207.01.21
3
רדיפת שררה וכסאות של 2 אנשים הורסת את היהדות החרדית פרוש כבר עשרות שנים ח"כ עבר זמנו. אייכלר לא מתאים להיות ח"כ אין לו את זה
מנחם אליעזר מוז07.01.21
2
נגמרו הזמנים שקבוצה אחד עושה מה שרוצה בכוח הטרור והשיטות הפולניות האכזריות, היום לקבוצה הפולנית אין קונצנזוס בציבור החרדי כמו שהם חושבים שהיה להם בזמן שהיה רק עיתון אחד , יש בלע"נ ציבור גדול וצריך שיהיה אחדות ואם יש החלטה של מועצת שאסור ליהות שר בממשלה זה צריך ליהות מיושם ולא כל אחד יכול לעשות מה ש
שי07.01.21
1
בגלל רדיפת כסאות ושררה של שני אנשים מפלגים את היהדות החרדית והורסים את יהדות התורה הקנאה התאוה והכבוד מוציאים אותם מהעולם
אפשטיין חרדק07.01.21
בסוף בלז יתקפלו ומה שהיה הוא שיהיה
גו ביידן07.01.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24