כיכר השבת

סקר 'כיכר השבת'

לספרדים חשוב שהחילונים יחשבו עליהם טוב; לחסידים לא

רוב מוחלט של הציבור החרדי מרגיש כי הקרע בין החרדים לשאר האוכלוסייה בישראל התרחב, וכי יש גורמים בציבור הישראלי המחפשים לבוא בטענות כלפי החרדים. ויש גם פילוח פנימי מרתק (חרדים)

64
כיכר השבת | ח' בשבט | 21.01.21
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בראש תופעות הלוואי של מגיפת הקורונה, ניתן למנות את העמקת הקרע בין החרדים לחילונים. סקר שנערך בקרב גולשי 'כיכר השבת' בשיתוף קיימא, חושף מה חושב הציבור החרדי על היחסים עם שאר האוכלוסייה במדינת ישראל.

מתחילת התפרצות הגל הראשון של הקורונה, לאור התחלואה הגבוהה בחלק מהזמן במגזר החרדי, החלה הסתה מתוזמנת על ידי אנשי תקשורת ופוליטיקאים שונים נגד הציבור החרדי.

אך האם החרדים מתרגשים מכך, או מבינים שיש מי בישראל שתמיד ימשיך לחפש כיצד לבוא בטענות לחרדים? והאם החרדים מרגישים נרדפים?

נתוני הסקר (בהשתתפות 533 משיבים) מלמדים עוד כי קיימת ביקורת פנים חרדית על הפרת ההנחיות בתוך המגזר, בפתיחת מוסדות חינוך, חתונות המוניות ואי הקפדה על הכללים.

רוב המשיבים (70.8%) סבורים כי אכן הקרע בין החרדים לשאר הציבור בישראל החמיר בעקבות המגיפה.

בדומה לכך, רוב המשיבים לסקר (70.9%) חשים כי ישנה "אצבע מאשימה" כלפי המגזר החרדי בעקבות המגיפה.

יתירה מכך, הממצאים משקפים תחושת "נרדפות" בקרב החרדים, ביחס לחברה הישראלית. רוב מוחלט (78.5%) סבורים כי ישנם גורמים בציבור הישראלי המחפשים סיבות לבוא בטענות כלפי חרדים.

לצד תחושת "נרדפות" עולה גם ביקורת עצמית פנים חרדית על ההתנהגות הציבור החרדי בזמן המגפה, רוב יחסי (41.4%) של המשיבים סבורים כי הסיבה לכך היא הזלזול בהנחיות הבריאות ע"י חלק מהציבור החרדי.

נתון חשוב נוסף מעיד כי חלק משמעותי מן המגזר החרדי מרגיש רחוק יותר מכלל החברה בישראל, בעקבות המשבר חלק גדול (43.2%) ממשיבי הסקר חשים רחוקים יותר מהחברה הישראלית מאשר לפני המגיפה. זאת לצד רובו של הציבור שאיננו מרגיש כי פחות קרוב למגזר הכללי. נתון זה מלמד כי חלק משמעותי מן המגזר החרדי למרות תחושת הרדיפה איננו מרגיש כי היא גרמה לו להתרחק עוד יותר מהחברה בישראל.

אמנם לרוב המשיבים חשוב שיהיה יחס חיובי בחברה הכללית כלפי המגזר החרדי, בכדי שיהיה קידוש ה' וכדומה. אך נדמה כי יש קהילות שאין להם בעיה עם המרחק שנוצר בין החברות ומיעוט קטן אפילו שמח על המרחק. הנתון המעיד על כך בטבלה הבאה:

בפילוח לפי תת-מגזר ניתן לראות הבדלים משמעותיים: במענה לשאלה "מה יותר חשוב לך שישמר מרחק בין המגזרים או שהציבור הכללי יתבונן בצורה חיובית על המגזר החרדי", נראה כי לחסידים, יותר מכל תת-מגזר אחר, חשובה יותר שמירת המרחק בין האוכלוסיות מאשר שהציבור הישראלי יחשוב חיובי על החרדים.

לליטאים ולספרדים פחות חשובה ההפרדה בין המגזרים השונים בישראל, והם מעדיפים הסתכלות חיובית על המגזר החרדי מצד החברה הישראלית.

לספרדים, יותר מכל תת-מגזר אחר, חשוב שהציבור הישראלי יחשוב טוב על החרדים על מנת שלא יגרם חילול ה'. לחסידים הדבר חשוב בשיעור של כ-25% פחות, ולליטאים, כ-15% פחות.

לאחר ההסתה של הגל הראשון נדמה היה כי נרגעו הרוחות, וקולות של פיוס והבנה הדהדו בין המגזרים, אמנים חילוניים התבטאו בהבנה כלפי החברה החרדית, וגם ראש הממשלה התגייס למאבק במסיתים. לאיטם נשמעו בתקשורת הכללית קולות שקראו ללמוד מן המגזר החרדי על החשיבות המרכזית שהוא מעניק לחינוך ועל מסירות הנפש עבור ערכים החשובים לו.

יתירה מזאת, עם התמתנות התחלואה בקרב המגזר החרדי בין גלי המגיפה, נשמעו קולות בתקשורת הכללית שקראו לבחון את ההתנהלות החרדית שהובילה למה שנדמה היה כ"חסינות עדר". ותהו על פשר אחוז התחלואה הנמוך ביחס ליתר האוכלוסייה.

אך עד מהרה החלו ממדי התחלואה בקרב המגזר החרדי לזנק לשיאים מאיימים, וכעת בעיצומו של הגל השלישי, אנו עדים להתפרצות מחודשת גם של נגיף ההסתה, לצד חשבון נפש פנים-חרדי על אחריות המגזר לתחלואה הגבוהה.

נקווה כי כמו בגל התחלואה הקודם, יחד עם התמתנות התחלואה גם ההדבקה בנגיף השנאה וההסתה תצטמצם.

תוכן שאסור לפספס
64 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
החסידים והליטאים לא אוהבים ספרדים חרדים קל וחומר חילונים .
ס''ט21.01.21
זה ממש לא נכון אני אשכנזיה או לטאית איך שלא יקראו לזה ואני שיא האוהבת ספרדים וגם המשפחה שלי ועוד הרבה אנשים... יש את הליטאים הסגורים שלא אוהבים אבל זה ממש לא נכון...
ש.ש22.01.21
34
סקר של טיפשים! החילונים מעריכים אנשים שעומדים על עקרונותיהם ולא חנפנים
יוסף21.01.21
איזה עקרונות יש לכם? לקדש את הבורות והטמטום? לחיות משנור? לחסום כבישים? לצעוק נאצים? לזרוק טיטולים? אתם הפסולת של המין האנושי, איזה בן אנוש נורמלי מסוגל להעריך טיפוסים נאלחים כמוכם? אתה חי בסרט דבילי, כדאי לך להתעורר.
איזה עקרונות21.01.21
תלוי איזה עקרונות. עקרונות לגורמים למגיפה איומה, זה אסון למגזר כולו.
אין שכל-אין דאג21.01.21
33
מי שמפסיד זה החסידים הציבור היהודי יתרחק מהם לא מהחסידות אלא מהחסידים
יהודי פשוט 21.01.21

הצגת כל התגובות

32
ככל שאנשים יותר נחיתים חשוב להם הדימוי העצמי מול אחרים , את החלוקה רואים ברור בסקר ובגרפים אז ברור שהחסידים עם האי. קיו הגבוה ביותר מתחשבים פחות במה יגידו החילונים וכפי שאמר פעם יהודי אשכנזי גאה, "לא חשוב מה יאמרו הגוים חשוב מה יעשו היהודים" מזכיר לכם ???
מנחם 21.01.21
בדרך כלל לעבריינים לא אכפת מה אומרים אחרים. ואכן לחרדים האשכנזים הרבה מאפיינים של עברינים, פורעי חוק ושמים פס על כולם, כך שהכל מובן. את המושג חילול ה' אתה לא מכיר, וכנראה שגם חז"ל לדעתך המעופשת הרגישו נחותים: "ואהבת את ה' אלהיך שיהא שם שמים מתאהב על ידך שיהא קורא ושונה ומשמש ת"ח ויהא משאו ומתנו בנח
עוד עבריין21.01.21
הכנתי תגובה מפורטת על אי הבנת הנקרא שלך מציטוט מאמר חז"ל אבל לאחר קריאת מאמרך פעם נוספת הבנתי שלא תצליח להבין את תגובתי לכן אני נמנע מלהגיב , תמשיך להתיפיף לחילונים
מנחם 21.01.21
גם לשוטה בבית משוגעים לא אכפת מה יחשבו עליו....
אפי21.01.21
31
לכל אלה ששכחו א. יש מושג שנקרא חילול השם ב. כולנו יהודים מה זה חילוני וחרדי כולנו בנים של הקדוש ברוך הוא
יהודי חרדי21.01.21
'חרדי' זה רק הגדרה, ובנאדם יכול להיות ממגזר אחר ולהיות צדיק יותר או בעל אמונה חזקה יותר... כולנו יהודים וזה מה שחשוב!!! ודי לשפוט אנשים לפי מראה והגדרות!! מי שמנו לשפוט אחרים???
ח.21.01.21
ספר את הסיפורים האלה לאשכנזים, הבדלנות והשבטיות אצלם חשובה יותר מכל דבר אחר, גם יותר ממה שהקב"ה רוצה...
ספר לאשכנזים21.01.21
30
לי חשוב מה חושבים עליי אחינו גם אם אין לו כיפה או לא מקיים את כל המצוות לכל אחד יש ניצוץ ומה שבטוח אף אחד לא יחזור בתשובה בזכות הפגנות אלא אם מישהו עשה מעשה טוב לא שילד בן 10 מתחצף לשוטר וגם לא שהציבור מזלזל במצווה של ונשמרתם
שירה21.01.21
29
זה די ברור הספרדים יותר קרובים לשאר האוכלוסייה
חרדי אוהב כדורגל21.01.21
28
אחלה חסידים בעולם
שמוליק22.01.21
27
ברור כי הספרדים איכפתיים. ולרוב הספרדים יש תמיד אייזה קרובי משפחה חילוניים /דתיים. ולאשכנזים זה מדורי דורות.........
תהילה-ספרדיה21.01.21
26
בזמנו הגיע הרב אפרתי למרן זצוק"ל בעניין היתר מכירה ושאלו מדוע הרב מתיר וכו' .. שלא אותו מרן זצוק"ל ומה יאכלו העם שבשדות שלא מקפידים כ"כ על שמיטה ,ומה בעניין הפקעת מחירים שאין ידם משגת ענה לו הרב אפרתי , "הלעיטהו לרשע וימות ".. השיב לו מרן זצוק"ל בדיוק פה אני נכנס לתמונה , אחינו בשרינו הם , חלילה
בני21.01.21
25
אין עלינו הספרדים דבר ראשון שלא יהיה חילול השם כי בסופו של יום חיים במדינה הזאת גם חילונים
26722.01.21
24
מובן שהציבור הספרדי חלק גדול של חוזרים בתשובה שחיים עם כל האוכלוסיות והציבור הליטאי והחסידי פחות/בכלל לא חיים עם אוכלוסייה חילונית
תתנרמלו21.01.21
23
מה שייך חשוב או לא זה ענין של חילול ה'
יוסי21.01.21
עזוב, החרדים זה חילול ה' מהלך...
החרדים21.01.21
22
התורה במפורש מצווה אותנו להיראות טוב בעיני העולם "ואמרו כל העמים... רק עם חכם ונבון" כשהעולם רואה את החרדים הוא אומר "רק עם טיפש ומטומטם". לצערינו הרב, הדת של האשכנזים זו לא היהדות, והם לא יודעים זאת, כי שטפו להם את המוח בשיעורי ההשקופע שהם משהו משהו, ואין להם את היכולת להבין עד כמה הם מחללי ה' מרו
אברהם21.01.21
21
הספרדים צודקים!!! למה מי שגר בעיר חילונית/מעורבת ירגיש ויסבול מצד החילונים שחושבים שכול החרדים אותו דבר למרות שבאמת רק כמה משוגעים מהם נמצאים בבני ברק ובירושלים
44422.01.21
20
כל האנושות בעניין זה באותה סירה ראו למה גרם רק אדם אחד בסין הרחוקה תוך זמן קצר ביותר!!!
ללא שם21.01.21
19
אם הטפשות היתה מחלה כואבת וכ' זה לא ענין של יחשבו עליהם טוב אלה לא לגרום לחילול ה'
אשר21.01.21
18
הם לא מבינים שתדמית חיובית חשובה מאד. לא מבינים דרך הראש? יבינו דרך הרגליים.
ונשמרתם מאד ..21.01.21
17
עזבו. לחסידים יש פרשנות חדשה לחילול ה'
יהודי חושב21.01.21
16
כתבה יפה!!! אהבתי
שמילץ21.01.21
15
ספרדי צנוע ושקט
הכי טוב זה להיות ספרדי,ואז ממילא אתה צנו21.01.21
14
אני ספרדי חרדי ואני מאשים את מפרי ההנחיות שהן עוכרים את שמנו אני מאוד מקפיד על ריחוק מתפלל רק בחוץ ושם מסכה פה ואף ..ואני מפנה אצבע לחרדים מתוך המגזר שעושים את שמנו למכוער ובמיוחד לחלק מהחסידים שעושים טיישים והתקהלות בלי להקפיד ונותן קרדייט לחיסדות גור ששומרת על ההנחיות שירבו כמותם בישראל
אבישי21.01.21
במפרי ההנחיות יש גם המון נוער ומבוגרים ספרדיים. זה לא חידוש, צאו לכל רחוב!!!!! הציבור היחיד ששומר זה הליטאי [פרט לקומץ הפלג הירושלמי] כי הוא יותר רגיל לשמירת כללים נוקשה. כך שכדאי שכל אחד ידאג לחבירו שלידו קודם, ולא לחברה הנבדלת ממנו.
sa@gmail.com21.01.21
הסיבה הבלעדית למה הלטאים שומרים ומוסרים כי יש להם מידת רשעות במידות שאי אפשר לטהר וגם את הקורונה הם מנצלים את זה לעשות רע
רשעים21.01.21
13
ברור למה, כי מבחינת הספרדים כל היהודים הם חלק מעם ישראל. אין אצלם את תרבות האנ"ש האגואיסטית של האשכנזים. הדת אצל האשכנזים היא פחות עבודת ה' ובעיקר מועדון חברתי בעל כללים נוקשים. מי שלא שייך אליהם אינו יהודי. לאשכנזים אין יכולת לראות את הכלל. המנטליות שלהם היא גלותית ושבטית לחלוטין. לא פלא שרוב האשכנ
ברור למה21.01.21
ממש קשה לענות לטענות שלך אתה מדבר בנחיתויות עם הרבה חוסר קשר! מי אתה שתחליט מדוע הגיעו צרות לאירופה היהודית? יש לך קשרים עם אלוקים?? חוץ מיזה אתה מדבר בדיוק כמו אותם חילונים שמכללים את כלל הציבור החרדי! גם בציבור האשכנזי יש הרבה סוגי אנשים! ומטופש לקבוע דברים לפי סקר של 500 איש...
אפרת 21.01.21
דעת עמי ארצות הפוכה לדעת תורה. אין לך מושג וחצי מושג מהו אדם לחברו. דבריך מצביעים על שנאה ורגשי נחיתות עמוקים על ידי הנמחת האחר לעולם לא תגן על עצמך לכל עידה הדפקטים שלה (שהביאה מהקליפס שגלו לשם (או שכפי שציינת אולי הוגלו לאן שמתאים לקליפס) וכן המעלות שלה. כל אחד צריך לתקן עצמו וללמוד הטוב שבאחר .
דעת עם הארץ21.01.21
הוא מעלה טענות, תתיחס אליהם. דעת בעלי בתים וכו', מכירים את השיטות שלכם לשתק את המחשבה. בוא תראה לנו את הגאונות שלך ותסביר איפה הוא טועה.
קח טישו21.01.21
גם היטלר ועמין אל חוסייני העלו טענות . זה עתיק -יש אמת ויש פרשנות. אדם שעסוק בהנמחת אחר -אין באמת מה לטרוח לחפש אמת בדבריו (ברור שיש כמצוץ בכל דבר וזה הטפל) לעומת זאת תתמודד עם האמת שאמר ובצד לגבי דעת עמי ארצות עד שאתה טוען להתמודדות ולגאונות.
נבח21.01.21
אני נולדתי בגרמניה והטוקבקיסט הנ"ל ממש צודק (לצערי). מזל ענק שסבי שלי שהיה חסיד גור, לא היה כזה.
מישהו21.01.21
למה פרמטיביות כזו. של דיבורים של אשכנזים וספרדים, ושנאה עצמית. זה ממש לא ברמה. מסגנון הכותב משמע שלא הרבה זמן הוא דתי.. אם בכלל. אז שקודם כל יתנער מעברו. וידבר בסגנון כראוי לאדם דתי, או סתם אדם מתורבת
as@gmail.com21.01.21
שכחת לחתום בשמך המלא ''ספרדי נחיתי'' ואנאלפבית
פרענק21.01.21
שכחת גם לחתום בשמך בנ"א שלא אוהב לקרוא את האמת
גילי21.01.21
שמע העומק שלך מדהים, אין ספק שעברת אחת לאחת על הטענות שלו והפרכת את כולם. גם כשמאשימים כדאי להתאמץ ולהאשים לעניין, לא נראה שהוא אנאלפבית או מרגיש תחושות נחיתות, נגמרו לך המילים? מה קרה, הוא פגע לך בבטן הרכה? פיצץ את בלון ההזיות שלך? השאיר אותך ללא מילים?! תלמד להתיחס לגוף הטענות אהבל חרדי אשכנזי טיפ
פשששש...21.01.21
פגעת בי
י. אשכנזי21.01.21
12
פעם הגעתי לשטיבלאך ברבי עקיבא(לא איצקוביץ) שאלתי אחד היכן מתקיים מניין למנחה והתשובה שלו הייתה שכאן זה מניין ליהודים הבנתי לאן הוא חותר אמרתי לו שגם אני אשכנזי והעמדתי אותו על מקומו מה שאני בא לומר זה שלצערי ישנו קומץ אשכנזי שמרגיש מורם מעם אגב לצערי העניין הזה קיים גם אצל חילונים
אשכנזי שנראה כמו ספרדי במקצת25.01.21
11
זה לא קשור בכלל אני מאמין שהציבור החרדי בפרט החסידי שבו הם גדלים על עקרונות של גזענות ושנאת האחר והשונה וזה משהו שרק החרדים צריכים לתת עליו את הדין .... זה שאני לא מעוניין שהבן שלי יהיה חילוני זה לא סיבה לשנוא בואו נדבר בכנות יש חרדים שפשוט שונאים חילונים
ללא שם21.01.21
ולי ברור שמגיב 24 הוא אחד מהגזענים שונאי החרדים .
מגיב שקול 21.01.21
10
אין שכל - אין דאגות.
סתומים21.01.21
9
האסונות בעיקר מחילולי ה' של אלו שחושבים שעושים מצווה ומקנאים קינאת ה' ובפועל רק גורמים לריחוק ולכן שם תמותה הגדולה ביותר כי חילול ה' חמור מאוד ורק מיתה בצירוף ייסורים ותשובה ויו"כ מכפר והם אפילו לא מוכנים להודות בכך כי מגיל קטן חינכו אותם לשנאת מי שלא חושב כמוהם
RAFI21.01.21
מעניין שבגמרא ש"אנחנו" לומדים רואים להיפך. והצרות תמיד הם אצל הצדיקים....
חרדי גאה21.01.21
8
כל מי שחושב שאנחנו צריכים לעשות מה שיגידו המדינה טועה ומטעה מה שצריך לעשות זה מה שהרבנים אומרים. לא משנה מי יסתכל או לא יסתכל קידוש ה זה לא במה יגידו עלינו אלא האם ההתנהגות שלנו נכונה גם בצורה וגם הדרך שלה.
ללא שם21.01.21
7
החילונים והפרענקים
קפצו לי 21.01.21
עומק חרדי אשכנזי טיפוסי...
איזה עומק21.01.21
6
אל תשכחו שהתנהלות אלימה וחוסר התחשבות הפרת החוק והפגנות הפלג משחקות לידיהם של הקיצוניים בצד החילוני והדבר יתבטא בבחירות . עד כה הסיעות החרדיות קבלו את כל מבוקשם מהליכוד ונתניהו שהיה תלוי בהן לחלוטין . הצבעת לליכוד =הצבעת לחרדים .הפעם יתכן מאוד שהרבה מצביעי ליכוד יצביעו דוקא למפלגות שאינן תלויות בח
משה21.01.21
5
הרב חיים קנייבסקי
מה אכפת לכם מה החילונים חושבים, תמשיכו ל21.01.21
מטר אחרי שאתה יוצא מהישיבה אתה לא יכול להסתדר בלי ה"טמאים". ההסעה שלך ? הקניות שלך ? חשמל שלך ? מים שלך ? . תסמוך על הקב"ה שאם היה רוצה שתהיה מלאך, היה מרכיב לך כנפיים. בנתיים אתה אדם חסר ישע. אבות אבותיך עבדו, התנאים עבדו, האמוראים עבדו, רק אתה לא.
ארון21.01.21
תגובה רדודה
דודי21.01.21
ודאי שאכפת, כי אם תעצבן אותם יותר מדי הם עלולים לזרוק את כולנו מפה. נראה לי שהחרדים יותר טמאים מהחילונים, לפחות החילונים מקפידים על "ונשמרתם" ואפילו עוזרים לחרדים ששמים פס על מה שהקב"ה אומר בתורה.
ודאי שאכפת21.01.21
4
ומצאתי את תגובתו של נבח טובה מכולם. תְּקַע בְּשׁוֹפָר גָּדוֹל לְחֵרוּתֵנוּ וְשָׂא נֵס לְקַבֵּץ גָּלֻיוֹתֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ יַחַד מְהֵרָה מֵאַרְבַּע כַּנְפוֹת הָאָרֶץ לְאַרְצֵנוּ.
ב.ב22.01.21
3
הסקר הוא פצצה כי לחסידים לא מעניין מה שאומרים עליהם בתקשורת מי החליט מה זה חילול השם חילול השם זה מה שכתוב בתורה ואתה לא עושה להיפך זה חילול השם ולא עם אתה עומד על העקרונות שלך כי להם חשוב הפגנות ולנו חשוב תתי"ם ואם זה לא מוצא חן בעיניהם אז נהיה חילול השם
משה21.01.21
2
מי שקורא בין השורות, פשוט מאוד, לספרדים אכפת מה בני המשפחה והחברים החילונים שלהם אומרים, לחסידים לרוב... פשוט אין כאלה
קצת לחשוב21.01.21
הספרדים מכירים במושג של חילול ה' כי הם יודעים מה מדברים אך לחסידים פחות איכפת...
אבי21.01.21
לאדם לא אכפת מה בהמה חושב מי ש"חושב" לא אכפת ממה ששני שאין לו אפשרות זו חולם... והעיקר לכל מי שמתנהג לפי מה שהוא מקבל כתורת משה לא אכפת לו כלל ממשהו אחר. מי שכן אכפת לו הרי שהוא לא מאמין בתורת משה מסיני.
חרדי גאה21.01.21
1
ממש צריך לחפש סיבות כדי לתעב אתכם. צריך לחפש למה לא.
יענקל21.01.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24