כיכר השבת

טור דעה

קנאי מסדר הקורונה החרדי // מנחם אייכלר

החרדים מצייתים לגדולי הדור. הם מקשיבים לרבנים. לא לעיתונאי כזה או אחר, חרדי ככל שיהיה, או ככל שהיה. החרדים לא מזלזלים בהנחיות. שקר. הם פשוט מצייתים לרבנים (דעות)

72
מנחם אייכלר | כיכר השבת | ח' בשבט | 21.01.21
כותב השורות
כותב השורות (צילום: ללא קרדיט)

היה היה במאה שערים יהודי חשוב מנקיי הדעת שבירושלים, תלמיד חכם מופלג וירא שמיים, שהיה משכים קום לפני עלות השחר, ממהר להיטהר במקווה השכונתי ומשם לבית המדרש, לשעות לימוד רצופות בחברותא. בשעה שמונה התפלל שחרית במניין המרכזי, שופך את ליבו בלהט ובתחנונים, ורק אז פנה לצאת לעמל יומו, לקיים גזירת הבורא 'בזיעת אפך תאכל לחם'.

באותה השעה נקלע למקום הקנאי השכונתי, צעיר חצוף ורב מעללים שבחסדי שמיים הצליח להתעורר משנתו לאחר מאבק איתנים עם יצרו הרע. השמש כבר זרחה בעוז ותעצומות עת צעד מעדנות הקנאי הדגול למקווה עם מגבת על כתפו, ואז הוא נתקל במיודענו הצדיק עדין הנפש.

הקנאי המיומן לא התמהמה לרגע ומיד פצח בשאגות מחרישות אוזניים לעברו: שייגעץ!!! שייגעעעעץ!! גיי ארויס פין דא!! (תצא מכאן). זאת כמחאה חיונית ומתבקשת על פרצה כזאת או אחרת או סתם כדי לבצר את החומות ולהעמיד את הדת על תילה כראוי וכיאות.

לאחר דקותיים של צרחות אימה קינח הבוקסה המהלכת בקללה אידישאית עסיסית ופנה לעבר המקווה, שם יתעדכן ברשימת הרשעים היומית בכל קטגוריה אפשרית. התלמיד חכם המופלג מצידו חייך קלושות ופנה לדרכו, משל לא קרה מה שקרה ואף משל לא היה.

יהודי ירושלמי חכם שהיה עד למחזה המביש הסביר לסקרנים שהתכנסו סביבו: הקנאי צודק לחלוטין. למה לו לקום לפנות בוקר, ללמוד בהתמדה כמה שעות, להתפלל במתינות כמונה מעות ואז ללכת לעבוד לפרנסת משפחתו. עדיף לו לישון כמו שצריך, להתבטל כמה שאפשר ולחולל מקסימום נזקים בכל זירה אליה יגיע.

ומה באשר רגשי הנחיתות מול יהודים של מעלה העושים מלאכתם עראי ותורתם קבע ? הפתרון פשוט ביותר: שייגעץ ארויס !! המטר עליהם פחים אש וגופרית של גידופים ונאצות בכל נושא שלא יהיה, עדיף בנוכחות כמה שיותר אנשים, וכבר אתה מעליהם. צודק יותר. מוסרי יותר. ערכי יותר. קל. פשוט ונוח. אל תנסו את זה בבית.

סגר מלא בחמש דקות

ועכשיו נלך ישר לעובדות. אילו גדולי ישראל היו רוצים המגזר החרדי נכנס לסגר תוך חמש דקות. שלושה משפטים, עשר חתימות ואוזן שמאל ביומונים. זהו. זה כל מה שצריך בשביל להכניס את המגזר החרדי כולו, מקטון ועד גדול, לסגר טוטאלי והרמטי שאפילו הסינים יבואו ללמוד ממנו. סגר פסח כפול שמונה. בלי התחכמויות, בלי שטיקים ובלי טריקים.

אלו העובדות. החרדים מצייתים לגדולי הדור. הם מקשיבים לרבנים. לא לעיתונאי כזה או אחר, חרדי ככל שיהיה, או ככל שהיה. הם לא מתרשמים מטורי דעה מלאי מוסר פולח כליות שנכתבו על ידי מפר הנחיות סדרתי כזה או אחר. זעקות "רוצח" נרגשות אפילו לא עוברות להם ליד האוזן. גם פרובוקטור מזדקן ורע לו הצורח עליהם "רוצחים עם שטריימל" בהוראת אדונו החף מפשע, כל עוד לא הוכחה אשמתו, לא ממש מטריד אותם. הם אפילו לא מתעלמים מזה.

החרדים יודעים הכול. הם מכירים אישית את החולים. הם בוכים תמרורים על הנפטרים ל"ע. הם לא זקוקים להטפות מוסר מפיהם של מניחי תפילין למחצה לשליש ולרביע כדי לדעת שיש מגפה. הם גם לא מתרשמים מ"פוסקי הלכה" מייד אין צ'יינה, אלו שפתחו סידור תפילה לאחרונה בתפילת נעילה של יום הכיפורים. אשריהם ישראל. הם לגמרי אדישים למכחישי קורונה המטורללים בדיוק כמו למטיפי ומתפרנסי מסדר הקורונה האדוקים.

החרדים כן שומרים על שיגרה קהילתית מסוימת ולא נכנסים לסגר מלא פשוט כי ככה הרבנים אמרו. מילה אחת של גדולי הדור ואין חתונות. אין תפילות. אין תלמודי תורה ואין כלום. מילה אחת והכול סגור על מנעול ובריח. אבל ההחלטה נמצאת בידם של גדולי ישראל. זאת האמת. רק גדולי ישראל קובעים. והם עדיין לא קבעו זאת. בדגש על עדיין.

אז למה הרבנים לא מורים על סגר ? שאלה יפה. והתשובה היא שאין לי מושג. אני למשל מאוד אוהב אבטיחים. אפילו מבין קצת באבטיחים. תבואו בקיץ, אלמד אתכם כמה סודות מקצועיים. בגדולי ישראל אני פחות מבין. אולי מתישהו אהיה גדול בישראל ואז אבין. אבל עוד ארוכה הדרך, אל תעצרו את נשימתכם.

אז אפשר לתת מאה הסברים למה. למשל העניין הזה של נעילת משפחה עם עשרה ילדים בקופסת גפרורים בני ברקית למשך שבועיים. או שאולי הסתכלות רחבה וארוכת טווח על השלכות חינוכיות, חברתיות וקהילתיות. סביר גם להניח שגדולי ישראל עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות במוטציות השונות ובהתאם לכך הם מקבלים ויקבלו החלטות לפי שיקול דעתם עבור צאן מרעיתם.

אבל כל אלו רק הסברים – ניחושים שאני נותן לעצמי בעצמי. למרבה התדהמה גדולי ישראל לא שואלים אותי לפני שהם מקבלים החלטה לכאן או לכאן. לא אותי ולא את השדרן התורן שצרח בגרון ניחר נגד הטיסות לאומן ולפתע ראיתיו מצטלם בחדווה עם גלביה מסורתית במדבריות דובאי המאובקים. זה מה שיפה בגדולי ישראל. הם לא שואלים אותנו. אנחנו שואלים אותם. זה הקונספט. מאז ומעולם.

מקפידים על ההנחיות של גדולי ישראל

החרדים לא מזלזלים בהנחיות. שקר מוחלט. הם פשוט מצייתים לרבנים. זה הכול. ברמה האישית החרדים מקפידים על ההנחיות פי אלף יותר מכל מגזר אחר. ובתנאים הרבה יותר קשים. אז נכון שכל חרדי שמוריד רגע את המסכה נתקל ב-700 כתבים לענייני חרדים (מכה שלא כתובה בתורה) אבל עדיין אין לי ספק שברמה הפרטית על כל מפר הנחיות חרדי יש עשרה במגזרים אחרים.

אלו שמתעדים את "הפרת ההנחיות" במגזר החרדי הם מלשנים בדיוק כמו ה"אקדמאי הנאור" המתחנן למשטרה "לאכוף את החוק במגזר החרדי". שנאת חרדים הייתה לפני הקורונה ותהיה בעז"ה הרבה אחריה. תסמכו על הכתבים לענייני חרדים. באיטליה יש קורונה בלי חרדים ובלי כתבים לענייני חרדים וקשה להם. אין להם את מי להאשים. זה לא קל. אבל אנחנו לא מצפים לפרס ישראל על תפקידנו החיוני כשעיר לעזאזל. למרות שמגיע לנו.

אחזור שוב: ברמה הציבורית אין במגזר החרדי סגר. אתם כבר יודעים למה. ברמה הפרטית החרדים שומרים על ההנחיות יותר מכל מגזר אחר, וודאי הרבה יותר מתועמלני המשטר החילוני במגזר החרדי.

קמפיינים לשמירה על ההנחיות זה חשוב. לעולם לא אזלזל בפרנסה של יהודים. טורים נזעמים וקריקטורות הזויות זה נחמד. אחרת העיתון יודפס בלי טקסט וזה לא מקובל. אבל אל תשכחו לרגע אחד את האמת. גדולי ישראל. הם הקובעים. כל השאר זה בבל"ת אינסופי וחסר משמעות. כולל הטור הזה.

  • הכותב הינו יועץ אסטרטגי
תוכן שאסור לפספס
72 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
61
אמנם מרבית החרדים שומרים על ההנחיות הבסיסיות של מסיכה וריחוק חברתי, אבל זה שקר לומר שחרדים באופן אישי שומרים על ההנחיות יותר ממגזרים אחרים. כותב את זה בתור חרדי שגר בשכונה חרדית ורואה אנשים מכל הזרמים במגזר שהולכים באופן קבוע ללא מסכה (לא על הסנתר או על הפה) בכלל!, ומצד שני עובד בתל אביב ולא רואה כ
חרדי שאכפת לו22.01.21
60
אוסף שטויות, דווקא מעניין לקרוא, להבין את עומק ההזיה שאתם חיים בה. חסידים שוטים לכל דבר. צר לי עליכם אחי החרדים, אבל הבורות, הניתוק והטפשות מביאים אתכם להיות קריקטורה של עולם התורה.
דתיה21.01.21
59
הבוס הקודם שלי היה לקוח שלו. מתגעגע לניתוחים שלו וליכולת לנתח תהליכים ומגמות אחד הפיקחים שהכרתי.
מכיר את הכותב21.01.21

הצגת כל התגובות

58
באמת אם חלק מגדולי ישראל היו נחרצים היו הרבה פחות מתים, אין אנו יודעים למה לא עשו כן, אולי אינם מודעים ואולי סיבות וטענות אחרות אבל אין בכך לנחם את האלמנות והיתומים מאומה ומשפחות הנפטרים... וחילול השם העצום שנגרם מתוצאה מזלזול בהנחיות. אמנם יש לדעת שיש כמה רבנים שכל התרו וצעקו כגון הרב אשר וייס ורב
מאמר נכון אבל..21.01.21
57
כתיבה מצויינת אין מה לומר כל הכבוד, אבל מה נפלת על הקנאים מה הם עשו לך?
דוד22.01.21
56
אתה פובליציסט נחמד וכותב יפה. באשר לעובדות אתה כנראה יודע שהציבור החרדי אינו מקשה אחת. ושבציבור החסידי והצ'אלמר לא שומרים על ההנחיות, בתוך עמי אנוכי יושב ואינני צריך סקרים בשביל לראות בתי כנסיות ומקוואות פעילים ללא מסכות ריחוק וכו'. קורונה זה שייך לציונים או נעבעך לנשים בהריון..
אפי21.01.21
55
החרדים לא מצייתים לאף אחד הם עשב שוטה.כמה רבנים זעקו לשמור ,לא לפתוח ישיבות ואם לפתוח לא לצאת...כמובן שיצאו והדביקו.אתם אפילו לא מצייתים לתורה והקב`ה עצמו שאפילו הוסיף מאוד לנשמרתם....
אבא21.01.21
54
שימו לב לתגובה 29
רוני22.01.21
53
כשחרדים צריכים רופא הם הולכים לרבנים? מה קשור לא יעזור מה יגידו האחרים. כשרוצים לקנות בית הולכים למתווך וכשיש כאב הולכים לרופא וכשצריך אוכל הולכים לסופר. נכון הרבנים מלווים במעטפת ובעיצה וברכה אבל דברים ספציפיים יש אנשי מקצוע ספציפיים.
יוחנן21.01.21
כשאני קונה דירה אני הולך למתווך, ומתייעץ עם רב, וכשהרב אומר לא, אני לא אקנה, אפי' אם אני והמתווך מבינים אחרת
מנחם22.01.21
קודם כל מדברים על המציאות ולא אם זה צודק או לא. שנית, אין לדמות שינוי סדרי חיים וכו' וכו' להחלטה נקודתית.
מחילה מכבודכם22.01.21
52
החרדים זקוקים לכל מה שכתבת "לא זקוקים", ו-ע-ו-ד א-י-ך ז-ק-ו-ק-י-ם!!!!!!!!!
ז'וז'ו21.01.21
51
אני פשוט בהלם לא האמנתי שמישהו יעיז ויצליח לסגנן את האמת כל כך פשוט זה פשוט אמיתי וצודק ואני אישית הייתי מרותק למיטה שבוע בגלל הקורונה ואשתי נדבקה ממני והיא בהריון ואפילו התפנתה לבית חולים ללילה אחד ובאופן פרטי שמרנו על ההנחיות כמידת האפשר בשכל הישר אבל בכללית העשינו בדיוק מה שהגדוילים והראשי ישי
להרוג את כל הפיצים21.01.21
50
הכתבה יפה וצודק ויש להביא ההסברים למה להלכה זה אכן ככה, ופשוט שלא כל בר בי רב מבין בהלכה ואיך לפסוק ופשוט שראשי ישיבה ואדמורי"ם ולהבדיל חברי כנסת לא מבינים בעניינים הלכתיים ואפילו לא כל מי שקיבל היתר הוראה על עניין מסויים אמור לדעת כל מה שצריכים לדעת לפסוק בעניין מגיפה. ולכן לצטט מזה או מזה לא מעלה
חרדי גאה21.01.21
49
קשקשן. שום דבר לא נכון. אבל כותב רהוט. בטח מתפרנס מזה...
דני 21.01.21
48
מאחל לכותב בהצלחה בתפקיד הכבשה של הגדולים
משה21.01.21
47
יעקב
למיטב ידיעתי גדולי ישראל אמרו להישמע להו21.01.21
46
אם אין לך משהו חכם להגיד עדיף שתשתוק
לוי21.01.21
45
תזכיר לי רק מתי גדולי ישראל הורו לצפצף על חובת עטיית מסכות? לא הייתי לא בדובאי ולא באומן, ולצערי הרב אני נאלץ להימנע מלהתפלל בבתי כנסת רבים מספור, שבהם מסתובבים יהודים גלויי פנים. ולא, הם לא מסכנים את חייהם של שונאי החרדים, אלא של כולנו?
זלמן21.01.21
עשו זאת על ידי דוגמה אישית. מתי בפעם האחרונה ראית גדול המכסה את פיו במסכה?
רפאל21.01.21
44
מכל הבדיחות שלך שכחת שיהודי צריך לשמוע בקול התורה,וכל אחד שמזיק וכל שכן מדביק הוא רוצח בין אם הגדולים אומרים כן או לא? זעקת העיתונאים לא מעלה ולא מורידה! אבל זעקת הנדבקים זועקת מאדמה ומבית החולים גיוועלאד רוצחים????? על זה לא ענית כלום!!!! כמה בדיחות ושיירת הרוצחים ממשיכה להכות!!!!! ובנתיי עוד חתונ
יוסי22.01.21
43
נו נו עוד אחד שיש לו מה לומר. עוד אחד שצודק. האמת שכולם צודקים. (מודה שהכתיבה מצויינת)
גם אתה צודק21.01.21
42
הכל נכון. רק במקום "החרדים" צריך לתקן ל"ניאו-חרדים" בכל הכתבה
חסיד פשוט21.01.21
41
מעולה! אהבתי כל מילה
בלה24.01.21
40
כולם יודעים שזה לא נכון בכלל. חלק גדול לא מקשיב לרבנים בכלל, אלא הם רבנים לעצמם. אולי הם מרגישים חוייבים לרעיון, אבל לחפות על זה, הם יבחרו ברבנים המתאימים לדעותיו באותה העת. הראיות? האתר הזה פורח... והמפלגות החרדיות לא מגיעות למליון מצביעים בכנסת...
קצת שכל22.01.21
39
אנחנו נעולים עמוק בתוך דיעה קדומה כאילו חלילה גדולי הדור אינם יכולים לטעות. אנחנו רואים בעליל שציבור שציית להם נפגע הרבה יותר מציבור שציית להוראות הקורונה, אבל אין לנו אומץ להשתחרר מהדעה הקדומה שאנחנו נעולים בתוכה.
רפאל21.01.21
שטויות. הציבור החרדי שציית לאלו שאמרו לשמור על הנחיות נפגעו הכי הרבה! זה עובדה בשטח! כמה שעשו יותר נדבקו יותר! מי שמעיין ולומד הלכה בעיון יגיע לאמיתו של ההלכה ומי שלא יכול או לא רוצה חייב לסמוך על מי שכן מעיין ולומד ומבין.... זה לא תלות זה עצלנות.... או חוסר אפשרות וכו'..אבל מי שחושב ששכלו יותר זך
חרדי גאה21.01.21
שקר
ג'פרי 23.01.21
אני רואה שאתה מעלי ה"השקופע" שלא שייך לבלבל אותם עם עובדות.
רפאל21.01.21
38
כל מילה בסלע, כל הכבוד
יוסי21.01.21
37
סוף סוף מישהו מכניס קצת לפטרונות הליטאית מתחת לחגורה
כל הכבוד21.01.21
36
כל חסיד משועמם הוא יועץ אסטרטגי.לא פחות
מלכיאלוביץ21.01.21
35
מדוייק! סוף כל סוף מישהו מספר לפרחחי המגזר שאף אחד לא שואל אותם
איש יהודי21.01.21
34
כתבה יפה קולעת לענין ואמיתית לכל דבר למי שלא מוצא חן שלא יקרא אבל כולם יודעים זה האמת וכל האמת ואף אחד לא יכל ולא יוכל לשנות את זה ומי שמנסה או ינסה רק ישבור ראשו בקיר
הנרי22.01.21
33
הרבנים ששקועים ב ד' אמות ביתם לא יודעים מה קורה ברחובה של עיר אלה אם כן מישהו מעדכן אותם, ( עסקן, נכד, שמש וכיוב), עד לכאן הכל בסדר, הבעיה מתחילה מי מעדכן את הרבנים ומה הם אומרים, ואך מציגים את הבעיה והשאלה!!!!! פה בדיוק פה יש שקר גדול אחד! סילוף של כל הסילופים ראיתי את הסרטון של יעקני קנייבסקי שאומ
אסנת21.01.21
32
הרבה חול ואין מה לאכול, יהיה משפט מאד מתאים למאמר רב המלל וריק מתוכן שלך. אולי באמת תתרכז באבטיחים
יאיר21.01.21
31
סוף סוף תגובה שבאמת מייצגת את הציבור החרדי
שמואל21.01.21
30
מדינה בתוך מדינה. אי אפשר להתנהל ככה. מצד אחד לקחת כסף מהמדינה מצד שני לחיות כאילו יש אוטונומיה עצמאית.
אריה21.01.21
לא לוקחים כסף מהמדינה. פשוט לוקחים מהקופה הציבורית חלק ממיסים עקיפים וישרים שכציבור אנו משלמים הרבה יותר ממה שאנחנו לוקחים
אהרן22.01.21
29
זה שהם מצייתים לרבנים לא סותר את העובדה
הה21.01.21
28
לא קראתי את כתב ההגנה הזה הכותרת הספיקה לי להקשיב לרבנים חשוב אבל תמיד צריך להפעיל את הראש ללכת לחתונה שיש בה מאות משתתפים ושברור לכולם שהיא סכנת נפשות אין לזה שום קשר ללהקשיב לרבנים לשים מסכה ברחוב בבית כנסת בשכונה אין לזה שום קשר להוראות הרבנים לשמור על ריחוק חברתי להפסיק להגיד כל הזמן "למה ל
אליעזר זומי21.01.21
"להפעיל את הראש"??? אנו חיים בחברה שבה מחנכים ל"אפילו אומר לך על ימין שהוא שמאל" ומספידים: "ביטל דעתו לפני רבותיו". אדם חושב גוערים בו: "אתה חושב שאתה יותר חכם מגדולי ישראל", "מי אתה בכלל שתדבר נגד גדולי ישראל", "מורד בגדולי ישראל". בתנאים כאלה צריך הרבה אומץ כדי להפעיל את הראש.
רפאל21.01.21
27
נהנתי מכל מילה
מישהו21.01.21
26
טור חזק אמיתי ומדוייק
בעלזער21.01.21
25
ומה קורה כשגדולי ישראל מבטיחים שמי שיצביע ג' לא יפגע מהקורונה והמציאות טפחה על פנינו.?
שלום21.01.21
ממשיכים להאמין להם, כי מי שאינו מאמין להבטחות של רבו "אינו חרדי". משל לאישה מוכה שלא עוזבת את בעלה כי אינה רואה את עצמה כ"אני" אלא כ"אשתו של..."
רפאל21.01.21
24
גם זה שמדליק את האבוקה לתפארת מדינת ישראל, ובוכה על זו ממשפחתו שהלכה לעולמה, שיענה לנו, היכן היא נדבקה? לא ברחוב? היא היתה עם מסיכה? למי הטענות? שה' ישמור צאתנו ובואנו מעתה ועד עולם...
פנחס21.01.21
23
http://www.kikar.co.il/3 יוסף אומר ומתחנן לשמור על ההנחיות. פשוט בושה איך היום ואתמול יצאו אלפי ילדים למוסדות החינוך, מסכנים חיי אדם!!!
מישהו שאכפת לו21.01.21
22
מספיק להסתובב ברחוב ולראות כמה אנשים מזלזלים... בסגר הזה, אף אחד לא כלוא בבית, הילדים יורדים למטה ואף אחד לא מסכן...
לשקר אין רגליים21.01.21
21
סוף סוף מישהו כותב לעניין
מדויק ביותר21.01.21
20
השטויות האלו מבזים את החרדים בכלל ואת האתר בפרט הפוסקים האמיתיים כן אמרו על סגר וחיסון רק האדמורים חמורים ארורים וכל מיני חולי נפש מטורפים שיש להם עדר מאמינים האם ביהדות העם הוא הריבון או התורה היא הריבון כל זבל דו רגלי מכתיר זבל דו רגלי אחר ומפיצים מחלות לא כל דעה של כל דביל ראויה לאתר הזה
ג'פרי 21.01.21
19
הרבה מילים יפות וגם מנוסח בטוב טעם ולא עונה על השאלות המרכזיות. למה ולמה ולמה. אלא מה, יש גדולי תורה וגם אדמו"ר גדול או שניים, שגם בין צאן מרעיתם יש משפחה אחת או אלף, שצריכה להסתגר בקופסת גפרורים בני ברקית, ובכל זאת הם הורו לחסידיהם להישמע בקפדנות לכל הוראות משרד הבריאות. ולא בגלל שהם רוקדים מה יפ
רונה21.01.21
18
כך כותב חרדי נורמלי ולא כמו המתייפיפים למינהם
הקול השפוי סוף סוף21.01.21
17
אהבתי כל מילה
א. כ25.01.21
16
כאחד שנמצא עמוק בתחום הטיפול אני יכול לומר: אין לכם מושג כמה סבל וצרות יש בציבור החרדי(גם הכללי)
מאחורי הפרגוד21.01.21
15
צודק בכל מילה סוף סוף טור שפוי בימים טרופים אלו
חיים 21.01.21
14
גדולי ישראל נמצאים כדי לתת מענה לשאלות הלכתיות.לייעץ במצבים משמעותיים.הבעיה מתחילה שבן אדם מפתח כזאת תלות שהוא לא מסוגר להשתמש בשכל הישר שהבורא נתן לו וחייב לבקש אישור מהגדולים על כל תזוזה.גם אם הרבנים לא הודיעו רשמית שיש להשמע לרופאים (עד כמה שידוע לי הם כן) אי אפשר להסיק לבד שכן צריך לשמוע?
א21.01.21
לא מעצמנו פיתחנו תלות. התנהל כאן משא תעמולה אדיר שכל דבר חייבים לשאול רב.
רפאל21.01.21
13
חזק ביותרררר
יוסי 21.01.21
12
בקיצור מכל הבלה בלה בלה הזה אתה רק רוצה לומר שאתה יועץ אסטרטגי...
חיים21.01.21
11
מה עשו גדולי הדור? כלום. רק החשמונאים יצאו נגד היוונים, וגדולי הדור לא עשו כלום.
ולפני חנוכה10.02.21
10
מנחם אייכלר במשפט נירנברג אחרי הקורונה: לא רצחתי אף אחד הכל היה בהוראה מלמעלה. אדולף אייכמן: מנחם ואחי החרדים חצופים זה אני המצאתי את השיטה של ההוראה מגבוה בשביל לרצוח.
דודו21.01.21
אני מסכים אתך, אבל כבר אמרו חז"ל אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו. תחשוב לרגע על חסיד שהאדמו"ר שלו עושה טיש בימי הסגר. אם ישאר בבית כי חושש להדבק, אז אשתו וילדיו ושכניו וחביריו מיד יתחילו להסכל עליו כ "חושב את עצמו יותר חכם מהרבה" או "מורד ברבה" וחייו כבר לא יהיו חיים. סמוך על האדמו"רים שיש להם כלי
רפאל21.01.21
9
גדולי ישראל טעו בענק ובגללם כל עם ישראל משלם מחיר כבד. ונשמרתם לנפשותיכם הפך למשני לעומת הליכה לת"ת או לבית כנסת להתפלל בצפיפות. חיי אדם הפכו להפקר.
מישהו21.01.21
8
וואו וואו וואו. כתבת טוב ביותר!!!!
מנחם21.01.21
7
שלום
טור מלא שטויות והכל...21.01.21
6
על מי אתה עובד? על עצמך?
אבי21.01.21
5
פשוט שטויות, הם מסכנים חיים של אנשים, לפני כמה ימים התפרסמה כתבה שבה רב אומר "אנשים מסתובבים עם דם על הידיים", נכון!
יהודי21.01.21
4
כתבת מצויין!!! הזדהיתי עם כל מילה.
נתי22.01.21
3
קשקוש. אני הולך ברחוב לא שומרים על הנחיות שלא קשורות לרוחניות למרות שכל גדולי ישראל הורו להיזהר בהם. הציבור לא שומע לרבנים!!!
מ.21.01.21
2
אם גדול יגיד לך לקפוץ מהגג או להרוג מישהוא אחר גם תקשיב ... ????
AA21.01.21
1
כתבה עסיסית, בועטת, נכונה מאד! תביאו אותו שוב. אהבתי את הסגנון ואת המסר.
הילי21.01.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 17:15

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 16:08

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 12:36

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 12:18

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 12:05
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

צפו בתיעוד נרחב

עם רבנים וראשי ישיבות | מעמד הקבלת פני רבו אצל הינוקא

חנני ברייטקופף | 30.04.24