כיכר השבת

התיקים מבית הדין חושפים

הראש"ל: 'הדברים הנוראים, מגיעים מנשים שלראשן פאות'

הראשון לציון הגר"י יוסף, התייחס לחומרת האיסור לחבוש פאה נוכרית וחשף כי רוב הסיפורים הקשים בבית הדין הגדול מגיעים מנשים חרדיות החובשות פאה או מנשים חילוניות. צפו בדברים (אקטואליה)

470
ישי כהן | כיכר השבת | ו' באייר | 18.04.21
(צילום: מתוך יוטיוב)

הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, התייחס במהלך שיעור שמסר לחומרת האיסור לחבוש פאה נוכרית וחשף כי רוב הסיפורים הקשים בבית הדין מגיעים מנשים חרדיות החובשות פאה או מנשים חילוניות. צפו בדברים.

במהלך שיעור שמסר לאחרונה, התייחס הרב הראשי לחרם שרבנים בירושלים ביקשו להטיל על נשים הנוהגות כדעת מרן ומדליקות נרות שבת 20 דקות לפני השקיעה, ושיחה שקיים עם אחד הרבנים העומד מאחורי המכתב.

"אמרתי לו", סיפר הראשל"צ: "על זה כל הבלגן שעושים רעש? על זה החרם? למה לא עושים חרם על פאה נוכרית? זה לא הרבה יותר גרוע? נשים הולכות כמו שחקניות, רואים אחד עם שטריימל והשני עם שיער על הראש. מה זה? זה לא פריצות? תעשו על זה רעש, תעשו על זה חרמות ונידויים".

"רבותי", חשף הרב הראשי אב"ד בבית הדין הגדול: "באים אצלי תיקים בבית הידן הרבני, אני יושב שם כבר כמעט שמונה שנים. תיקים של חרדים. אני שומע דברים נוראיים שלא יאומן. על הרוב זה (נשים החובשות. י-כ) פאה נוכרית, או חילוניים או עם פאה נוכרית".

"זו פרצה חמורה מאוד", סיכם הרב הראשי הגר"י יוסף.

תוכן שאסור לפספס
470 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
182
פלא יועץ. ערך יופי. צריכה האשה להתקשט בביתה רק לבעלה. בחוץ תצטנע ותזהר לא להכשיל הרבים.
ללא שם21.04.21
אתה מנסה לרמות את הציבור עם ציטוטים חלקיים? כך כתב פלא יועץ בערך "יופי": "וכן חיובא רמיא על האשה שתתקשט לבעלה בהיותה עמו לבדה בבית יותר מכשהיא יוצאת החוצה אל העין, במקום שיש אנשים, יותר טוב שלא תתקשט כל כך". פירוש המילים "כל כך" שיכולה בהחלט להתקשט בחוץ, רק לא יותר מדי ובצורה מוגזמת.
ידידיה21.04.21
ראה פלא יועץ ערך מחשבה-"ועל אחת כמה וכמה צריכה האשה להזהר בזהירות יתרה שלא להכשיל את האחרים, כי האשה ההיא תשא את עוונה, והיא נוטלת חלק בראש, כי המחטיא את חברו הוא רע ומר יותר מההורגו, ולכןתזהר שלא תצא מקושטת בפני אנשים"
פלא יועץ24.04.21
ועיין בציטוט שהבאתי, שלפיו אפשר להבין את כוונת פלא יועץ, ודלא כפי שניסית לסלף אותו ע"י ציטוט חלקי.
ידידיה25.04.21
181
תודה לך השם שאין לי יצר הרע לפאה.לא הייתי עומדת בנסיון הרע הזה.
יהודייה19.04.21
180
די לגלותתתת
כדאי לקרוא את הספר לקט שכחת הפאה של הרב 19.04.21
לול אני סתרתי בכתב ידי את כח הטענות של השכחת פאה שלו והצגתי למקובלים
מרן החיד"א אסר פאה נכרית בברכי יוסף כרך 04.03.22

הצגת כל התגובות

179
לכל האומרים שברוב הפאות של היום ברור שזה פאה כמה שאלות: *גם מאחורה זה ברור שזה פאה, או רק במבט על החיבור בין המצח לפאה? *זה ברור שזה פאה בגלל שזה מדי יפה לשיער טבעי? *זה ברור שזה פאה פשוט כי מקישים 1+1, אם היא לובשת חצאית ויש לה ילדים ובעל אז זה פאה? זה הקריטריונים שלכם?
קשיה18.04.21
לא קשיא כלל. א. מראה הפאה מאחורה ובאופן כללי, לא צריך להיות חיבור מקדימה (אם יש לייס). אבל גברים לא אמורים להתבונן בפאות, בחיבור מאחורה או מקדימה, ובנוסף לכך, אין שום הלכה כזו שהפאה צריכה להראות פאה (כי המתירים לא חוששים למראית העין). ב. לא מדי יפה אלא תסרוקת עמידה במיוחד שקשה לעשות עם שיער טבעי
המסביר לצרחן19.04.21
178
לא יודע כן או לא אבל באו נגיד את האמת אני גר בשכונה ספרדית שלא מדבר על אחזה מיטפחות הם הולכות וכמה שערות מגולות שם והכל בהצדקות של כיסוי ראש ושלא נדבר על זה שדיברו איתם רק על כיסוי ראש ואז ממילא כל השאר מותר גינסים צמודים ןכדו חברה אתם עןמדים על הטפל ןמזנחים את העיקר כמה בנות ספרדיות בטוחות שהם בגן
אמת18.04.21
177
פאות נקרבות לעבודה זרה מעניין אם היה לכם משהו שרק ספק אם הוא היה קרב לעבודה זרה אם ההייתם לוקחים אותו או מכניסים אותו לבית
פאה נוכרית18.04.21
כולנו יודעים שמדובר בסיפורי מעשיות. השיער של ההודים נחשב להם טמא, ולכן לפני הכניסה לאליל הם מסירים אותו (או כדי להוריד את גאוותם בפני האליל). השיער לא מוקרב לשום דבר, הוא נזרק לפח ומשם מעבירים אותו למכירה פומבית. יש היום וידאו מהמקום ואפשר לראות הכל בעיניים, בלי להסתמך על 'עדים מטעם' כמו הרב דונר שכ
משה18.04.21
176
בסדר ממש שנאת חינם! אלה שחובשות פאה יגידו שלום מהגיהנום לאלה שאם כיסוי בגן עדן תעשו לי טובה סור מרע ועשה טוב !!
שרה אימנו18.04.21
הרע בנים עמי ארצות חצופים שחולקים על הפרי מגדים יטוגנו עם כל ספריהם בגיהינום כמו כדורי פלאפל
ג'פרי18.04.21
חובשות המטפחות כנראה סובלות מתמימות מרובה, ולא יודעות שמפורש בשו"ע שאשה עם מטפחת צריך לגרשה ואין לה אפילו כתובה, כמו להבדיל פרוצה. וכל הקולא במטפחת בימינו זה בדיעבד גדול כי להלכה צריך רדיד החופה את ראשה ורוב גופה. אז מאי נפקא מינה בין פאה למטפחת, אדרבה פאה עדיף כי לא מפורש בשו"ע לאסור (ומיותר לשער
חיים18.04.21
גוי כופר, אם היית בזמן משה רבינו כשכל נשות עם ישראל היו לבושות יותר מאלו שבתמונות בכותל לפני 100 שנה, 3 כיסויים רחבים על כל הגוף, כולל שאל, והיו שומעים את דברי ההבל והכפירה שלך, מיד היו זורקים אותך ממחנה ישראל, אבל לדאבונינו כיום כופרים כמוך מחופשים לחרדים
כ18.04.21
אכן, לפני 100 שנה היו כמה יהודיות בכותל שהתלבשו כמו הערביות שחיו בתוכן. מה הרבותא בזה, ולמה נשותינו צריכות להיראות כמו הערביות האלה, אחר שפשט בארץ ישראל סגנון הלבוש האירופאי? ולמה אתה מציין לנשים אלה ומתייג אותן כנשות עם ישראל, כאשר רוב עם ישראל בכל התפוצות לא התלבש כך לפני 100 שנה? נ.ב. לפי הקלל
שאל בנך ויגדך18.04.21
הלבוש האירופאי המודרני של נשים זה משהו חדש מלפני 100 שנה, וזה בעבקות המודה ומצב של חילון אירופה, אבל בוודאי שזה לא היה ככה לפני 200 שנה, ניתן אפילו לראות סרטונים של גויים וגויות מבריטניה ואירופה לפני 100 שנה והן מכוסות עם שאל ובגדים רחבים, לא כל הנשים אבל חלק גדול, רוים בתמונות ובגרטונים את הנשים ש
119.04.21
לא ברור על מי אתה מנסה לעבוד. מן הסתם אתה מכיר את הסיפור של הדיבוק שמובא בספרי שבחי רבי חיים ויטאל, ומתאר את מצב הצניעות בדמשק (לא מדינה אירופאית...) בתקופה ההיא. אני מעדיף לחסוך את התיאורים הבוטים, זה נשמע בדיוק כמו החילוניות של היום. אתה בטח מכיר את הסיפור, כי הוא פורסם ע"י "ארגוני הצניעות" (כל
אלישע19.04.21
175
שנאת חינם!!! ולא רק שלא יועיל אלא יגרום לרוע ושנאה בין החובות פאה לבין החובדות כיסוי
ללא שם18.04.21
174
רוב הנשים החרדיות חובשות פאה, אז ברור שרוב התיקים יהיו או מנשים חרדיות עם פאה או מנשים חילוניות.... כי זה ביחד יוצא 90 אחוז מהנשים... חשבון פשוט וקל. חבל שהראשון לציון שליט"א משתמש בדמגוגיה זולה כדי לנגח את פסק ההלכה של רוב גדולי הדור, שקוטנם עבה ממתניו. וגם אם אביו סבר כך, כבודו במקומו מונח. ואלי
אליהו18.04.21
מי הם "רוב גדולי הדור" הרב ווזנער הרב אלישיב הרב שלמה שלמן אוירבך הרב קניבסקי הרב משה שטרנבוך ועוד הרבה פוסקים!!!
עעע18.04.21
אכן, הרב וואזנר כתב שאין בכוחו לאסור פאה נגד המנהג (שו"ת שבט הלוי חלק ה' סי' קצ"ט אות ד'). כך גם הרב אלישיב בוידאו שהתפרסם, אמר שזה מותר לכתחילה ורק ארוך מאוד אסור. כך גם הגרש"ז אויערבאך התיר בספר "ועלהו לא יבול" (ח"א, ח"ג). גם הגר"ח קניבסקי התיר וכתב שזה עדיף ממטפחת (הובא בשמו בספרים רבים, וכן בספר
נפתלי18.04.21
הרב וואזנר בהקלטה ברורה בקולו (זה נמצא ביוטיוב) מדבר נגד הזיוף של פיאה נכרית, דעתו היתה שפיאה אסורה, אתה יכול לשמוע בקולו איך שהוא אומר זאת
ב18.04.21
🙎‍♀️פאה ארוכה כמו שקיים בימינו ואפי' קצרה ומעוצבת כמו שיער טבעי..וצורת הפאה - זה מעיד על מדד היראת שמים של האשה... גם לדעת המתירים.
בלי להתחכם!18.04.21
173
וכל החצופים שהגיבו כאן נגד מרן שמדבר מדם ליבו. עוד תפגשו אותו בקרוב באחד הדיונים ברבנות עם ההשקפה המעוותת שלכם....ולמגיב/ה 56 : הרבי מלובאוויטש ממש לא התכוון לפאות פרוצות שרחוקות ממה שהתיר...אני נדהמת לראות כל פעם מחדש עוד לפני החתונה שיום אחרי הופכת להיות מיס יוניברס....ביום הכי טוב של השיער האמנתי
כואב אך יותר מאכזב18.04.21
היכן אתם רואים פאות פרוצות?! מי שמתעסק כל היום באיך אישה נראית צריך לפשפש במעשיו!! בושה!
יותר כואב לראות18.04.21
אולי תגיד זאת גם על האמוראים והתנאים שאמרו איך אשה צריכה להתלבש.
עעע18.04.21
איפה הם אמרו?
גבי18.04.21
איפה, יש מקורות לתנאים ואמוראים שאמרו איך להתלבש? מסקרן אותי, קדימה בוא תמציא משהו
יידישע מאמע18.04.21
בגמרא כתוב על אמורה שהלך בשוק וראה אישה עם לבוש אדום, וקרע את הלבוש, (בסוף התברר שזה גויה והוא שילם לה את הבגד) וכל העמירצים של היום, היו מיד אומרים לאמורא, למה אתה מסתכל על נשים כי הראש שלך שם, עפר לפיכם,
ר19.04.21
איפה באמת אמרו איך להתלבש? אשמח שתמצא לי מקור...
משה18.04.21
גם בתוך חסידות חב"ד יש הרבה שנלחמים נגד הפאות הפרוצות
מויייייישה19.04.21
הוא לא מרן, מרן זה רק השו"ע, ואף אחד לא הופך למרן בין לילה עם מינוי אוטומטי לרשל"צ... והוא לא זועק מדם לבו, הוא פשוט ממשיך את שיטת אביו. אם אביו היה מקל בפאה נכרית, אז הוא היה זועק מדם לבו להקל... והרבי מליובאוויטש כתב בתשובה לקנות את הפאה היפה ביותר, שכל אחת שתראה - תרצה גם לקנות לעצמה. כמו כן בש
אפרים18.04.21
מעניין אותי אם יש לך את התשובה הזאת אז תשלח צילום שנראה שבאמת מה שאתה אומר זה אמיתי לא נראה לי שהרבי מחבד התיר בשופי כנראה זה היה מקרה חריג שהתיר
תשלח צילום 18.04.21
אי אפשר לשלוח פה צילומים. ראה בספר לקט שכחת הפאה עמ' סג: "ואז אמר הרבי: "תמצאי כאן מישהי שהיא מבינה בזה, והיא תלך איתך לקנות פאה יפה, שמי שתראה את זה תרצה גם היא ללבוש פאה". ראה גם בתורת מנחם (חלק י"ב עמ' קפ"ח, שיחת ר"ח אלול תשי"ד): "פאה נכרית הוא ענין שנוגע לבנים ובני בנים, לפרנסה ובריאות, כדאיתא
אפרים19.04.21
172
השם יציל
שלום18.04.21
171
חבל על המאמץ והדיבורים שלו!! נשות הדור ימשיכו ללכת עם פאה כמובן ! עד שלא קורה ח"ו טרגדיה אישית - אף אחת לא מחליפה מפאה למטפחת. או לפחות- לפאה צנועה. צריך להבין, ה"לייס" הזה שיצא 'לאחרונה' פשוט הופך את האישה לרווקה! אין דרך לראות שזה פאה מרוב שזה טבעי. יוצא שבנות ישראל הצנועות, הכשרות והצדיקות- מפ
פאה18.04.21
170
יש.ל
עומרי דת יהודית .פונדמנטליסטים מוסלמים.18.04.21
169
אשרינו שזכינו לגדול כמוך!
הרב יצחק יוסף- 18.04.21
168
חמורים כאן גם עוברים על צניעות גם עוברים על בזיון התורה ולומדיה. תאוות הפאות משבשת הכל. מוכרים האם אמא שלהם תמורת הבלים.
ללא שם22.04.21
מהשפה שלך נראה שאתה ממש תלמיד חכם ובעל מדות. אשריך. העיקר להחמיר בפאה.
נחום12.05.21
167
אולי אפשר לבדוק סטטיסטית אם מדובר בבנות עדות המזרח החובשות פאה...
אצלם שלא נהגו כן, אפשר שזה אכן פריצות19.04.21
הרב לא נקט בשום עדה אלא אמר שכל הנשים- כולל מבנות עדות המזרח- לצערו אז נא להקשיב לפני שמגיבים
שירי19.04.21
166
כל מילה של הרב אמת לאמיתה
אחד העם18.04.21
165
יופי, טוב שהציבור החרדי יתעסק בביעור הנגע בתוכו ולא יתנשא על מגזרים אחרים.
אורן18.04.21
164
לא יודע מי צודק, אבל בטוח שזה היה חוסך הרבה כסף למשפחה החרדית, וזה בטוח שווה. חחחח
חרדי גאה18.04.21
חזק
מאיר19.04.21
163
אף רב חרדי כמעט לא רוצה להעיר את הנושא כי הוא יודע שאף אחת לא תשמע לו
פאה נוכרית18.04.21
רוב הרבנים החרדים מתירים, ואף נשותיהם חובשות פאה למהדרין. הרב עובדיה היה כמעט היחיד שדיבר נגד זה, ואחריו הרב מאזוז.
שלמה18.04.21
162
אין ספק שפאות ארוכות הם לא צנועות,אך ללא ספק רוב המיגזר החרדי הולך עם פאות כשרות למהדרין.כמו"כ רב הנשים שהולכות עם כיסוי בסוף זורקות אותם, בדוק!
חרדי גאה18.04.21
תבדוק לפני שאתה מדבר
אני18.04.21
161
בנבואת ישעיהו- ה' אומר ' בזמן הגאולה- אני יבוא ואסיר מעל ראשן של הנשים את כל כיסויי הראש היפים והמקושטים- ובראשן - הפאה הנוכרית! ' שכבר החריבה לנו את בית המקדש הראשון!... ה' שונא זימה!! הוא שונא יופי ברשות הרבים!! מתי כבר תכניסו את זה לראש שלכם!! הרי כתוב "כל כבודה בת מלך פנימה"!!
תמר18.04.21
הוא לא דיבר על עקבתא דמשיחא אלא על הגלות ההיא. ובאותו משפט שמוזכרת המילה שיש המפרשים אותה כפאה נכרית (אבל אליבא דרוב המפרשים זה לא כך), מוזכרים גם מטפחות שביסים ורדידים... שהחריבו לנו את בית המקדש הראשון... אבל אין גבול לדמגוגיה שיש בענין הזה. אגב אשמח למקור שה' שונא יופי ברשות הרבים, זה חידוש גד
מנדי18.04.21
ומה כי אתבונן על בתולה ק"ו אשת איש אברהם אבינו אמר זאת .תתבייש לך
יהודי פשוט18.04.21
160
לא מבין בכלל על מה הויכוח פעם היה מחלוקת אבל היום התגלה שכמעט רוב רובם של הפיאות הם מתקרובת ע"ז ונכתב על כך בהרבה קונטרסים כמו הישכם אוהבים פאת שדך רוח שערה וילאו למצוא הפתח ועוד הרבה
אנשין18.04.21
כבר התברר שכל הקונטרסים האלה כותבים דברים שלא נכונים ולא מדוייקים (בלשון המעטה) והם מרשים לעצמם לסלף כל דבר ולהמציא עובדות ומעשיות כי הם רואים בזה "זיכוי הרבים"... וכבר בקטע העובדתי הם טועים ומטעים, כמו שאתה כותב שרוב הפאות הן מתקרובת ע"ז, וזה לא מתקרב לאמת. כי רוב הפאות המיוצאות מהודו הן לא תקרובת
נחמן18.04.21
159
כי רוב הנשים מירושלים לובשים פאות.קצת לחשוב.
מנשה18.04.21
158
אין על מרן שלנו צדיק הדור קדוש
שירי18.04.21
157
תפקיד האישה להיות יפה ותפקיד הגבר לשמור על העניים שלו! יש רבנים שמתירים פאה וזכותה של האישה לנהוג כפי רבותיה תפסיקו לכפות על הנשים שלנו דעות אחרות למה כל הזמן צריך להפיל את הצרות של הדור על הנשים? אולי הצרות מגיעות דווקא מבחורים שדורשים הון עתק מהכלה שלהם? אף אחד פה לא סגן של אלוקים האישה צריכה להי
איציק18.04.21
מה הקשר בין יפה לפאה? גם פרוץ זה יפה ותפקיד האשה זה להיות יפה, אז...? אפשר להיות יפה גם עם כיסוי ראש. ולגבי הבחורים שדורשים הון עתק זה נטו אשמתכם שאתם נותנים לזה יד.. אם תחליטו לשים לזה סטופ לא יהיו הרבה ברירות לבחורים.. עובדה שבמגזר אחר מאד גדול עדיין לא דורשים כסף וכל אחד מה מביא כמה שיכול..אמשתכם
יעל18.04.21
צודקת! אנחנו הגברים חולים,כי זה היצר הרע שלנו להימשך לנשים אבל את לא צריכה לעזור לי להילחם יותר קשה. לא ביקשנו שתלכו עם רעלות ושאלים,אבל לא בפאה שנראית פי אלף יפה מהשיער שלך ולא בבגדים צבעוניים קצקים וצמודים שמבליטים את היופי שלך. זה תשמרי לבעלך בלבד!!
יעקב18.04.21
האשה צריכה להיות יפה? אתה אשם. אתם הבעלים אשמים!!! אני מכירה חברה שהלכה עם מטפחת ובעלה כפה עליה ללבוש פאה. אתם החולים!!!! וזה ברור - כי נשים תמיד היו צדקניות, מי שהפיל אותן זה דוקא הגברים!!!!
ע18.04.21
הלכתית האשה צריכה לנהוג לפי מנהגי בעלה. וטוב עשה שהעמיד אותה במקום, שלא תחמיר על חשבונו.
פ18.04.21
שתעשה את זה בבית
יהודי פשוט18.04.21
156
כל גדולי הדור האמיתים בדורינו אסרו את הפיאות כולם מליטאים חסידים וספרדים וקנאים כולם כולם.
שלום 18.04.21
155
כמובן שהרוב עם פאות, כמות הלא שפויים המתנגדים לפאות אפסית.........
מישהו18.04.21
אפשר הסבר מה לא שפוי בלהתנגד לפאות??
יעל18.04.21
154
אשרנו שזכינו שיש לנו רב כזה שאומר את האמת בלי לפחד. ממשיך דרכו של אביו זצוק''ל
שלמה18.04.21
153
אז אסור פאה?????
אפרת18.04.21
152
אכן שחקניות למשוך צומי מגברים ברחובות ובעיקר אלו בוגדות
RAFI18.04.21
רפי צודק ופשוט שכך.
יעקב18.04.21
151
פאה נוכרית זה הכי צנוע ולא רואים את שערות הראש. וזה שיש ההולכות עם פאות ארוכות זה עניין אחר שצריך לדבר עליו. כמו שיאסרו ללכת עם חצאיות בגלל שיש נשים שהולכות עם חצאיות קצרות.... אין לדבר סוף
מה הקשר?!19.04.21
פאה נוכרית הכי צנוע איזה שקר.על מי אתם עובדים בשקרים שלכם בדיוק.גם נשים שלובשות פאה נוכרית לפעמים השערות שלהם מגולות .
נננ24.04.21
זה לא שיש פאות ארוכות לא צנועות ויש צנועות. אלא בדר"כ זה מראה טבעי שלא שייך להיתר של הפאה. כמו שהרב אלישיב אמר "אם היא חותכת את שערותיה זה כמו שיער של בהמה" והיום זה נראה שיער רגיל
ירוק16.08.21
פאה נכרית לדעת גדולי תורה
מרן החיד"א אסר פאה נכרית בברכי יוסף כרך 04.03.22
אז בא תצא ידי חובת כולם שאשתך תשים פאה ומעליה מטפחת
משה04.12.21
150
הרבה מהפיאות כן צנועות, המון מהן. עכשיו השאלה הגדולה היא : מה זה צנוע?? צניעות זה כמובן לא למשוך תשומת לב (ותעשו טובה לא כל רעמת שיער מושכת תשומת לב). צניעות זה גם לפי מה שמקובל במקום ובתקופה. למשל, האם מישהיא שלא גורבת גרביים היא לא צנועה? (להוציא במקומות שהבנות קבלו על עצמן לגרוב גרביים) והת
חדוה19.04.21
149
להיות שותפים בהסכמי אוסלו תמורת בצע כסף מותר וללכת עם פאה אסור ?
יצחק טויטו 18.04.21
חמור נוער מה הקשר? ההלכה זו היא מלפני אוסלו. החתם סופר בעל הפלאה ועוד אסרו הפאה לפני אוסלו משמיצן שקרן ומפגר תת רמה שכמותך
כמה טמבל אתה22.04.21
החתם סופר לא אסר, אלא לבנותיו. עיין בצוואתו. וכן כתבו פוסקים רבים בשמו. ההפלאה אסר גם מטפחת המגלה שערות, באותו חרם שעשה על הפאה. אבל לא מתייחסים לזה, כי לא מתאים להם... העיקר לנפנף בשמות של פוסקים בלי קשר.
לוי12.05.21
148
ברור שיש יותר גירושין מאלו שיש להן פאה, בגלל שפשוט ישנן הרבה יותר שלובשות פאה מאלו שעם כסוי, אבל בפרופוציה יחסית מסתמא בטוח הנתונים כמעט יהיו שוין!
אלי18.04.21
הקטע שבכלל אין לו נתונים. הוא סתם זרק הצהרה ללא כיסוי, ללא שום הוכחה או נתון עובדתי שנבדק ע"י מאן דהו.
גיל18.04.21
שטויות
יהודי פשוט18.04.21
147
מה שאירוני כאן. כשמדובר בלהצביע ״שב״ כולם רצו להכניס פתק לקלפי,אבל כשמדובר בפאות... מתירים וזה אפשרי. זו היה בנפשו של הרב עובדיה!!
ללא שם18.04.21
מה זה קשור, אין חובה לאף אחד לפסוק דוקא כמו הרב עובדיה ולא כמו הרב משאש (למשל). יהדות ספרד מחוייבת אך ורק לשולחן ערוך! לא לרב עובדיה ולא לאף אחד. מצד שני להצביע כולם (או לפחות רובם) מצביעים למפלגה הספרדית החרדית היחידה, כי אין הרבה אלטרנטיבות.
לוי18.04.21
לא קשור מצביעים שס כי זה היה בנפשו של הרב עובדיה זצל אבל בנושא הפאות זה כבר נוגע לשלום בית [איך מרגיש גבר שאשתו עם מטפחת שכולם מסביב עם פאות יפות ואין מה לעשות פאה יותר יפה(סובייקטיבי) ולא חסר ניסיונות בדור אז גם אם זה בדיעבד כי עדיף מטפחת (שמכסים את כל הראש והאוזנים כדי שלא יחליק) עדיין השלום בית ע
דניאל19.04.21
146
🙎‍♀️פאה ארוכה כמו שקיים בימינו המעוצבת כמו שיער טבעי ואמיתי.. (ממקדת את העין ומושכת את הלב וד"ל...) - זה מעיד על מדד יראת שמים של האשה... גם לדעת המתירים.😉
בלי להתחכם!18.04.21
145
וואההה כמה תגגווובווותת.טוב ודאי שזה אמירה לא במקומה כי יש היום המון צדיקים ות''ח שנשותהים הולכות עם פאה שהיא בסדר(אף שזה לא כמו הפאות של המשנ''ב אבל גם החולצות והחצאיות היום הם לא כמו של המשנ''ב אז זה לא נכון להקצין בדרישה שהפאה תהיה כמו של המשנ''ב)ויש למיתירים פוסקים רבים וגדולים שמתירים ככה שדברי
יוחאי18.04.21
כנראה שהם באמת לא צדיקים
יהודי פשוט18.04.21
איך אתה מדבר? תתבייש לך! עם כל הכבוד לרב יצחק יוסף, הוא לא בדרגה של גדו"י שהתירו ואף עודדו ללבוש פאות נכריות!!
חצוף18.04.21
איזה פוסקים? גדולי הפוסקים גם האשכנזים אסרו .הרב וואזנר זצל אשת ר חיים שליטא הייתה עם רדיד על המטפחת .ווככ אשת הסטייפלר זצוקל כל נשות אנשי החזוא זצל
אבי 18.04.21
הרי נשות אנשי החזו"א חבשו פיאות בדרך כלל ?
מחילה מכבודכם19.04.21
144
קילקול המון המון בחורי ישיבות על הצוואר של נשים פרוצות האלה. הבעלים שדורשים פיאה לא פחות מהן יורשים גהינם.
kami18.04.21
כל אדם פרוץ שצופה תדיר בנשים, תולה את סרחונו ב"בחורי ישיבות". האמת היא שרק אתה הוא הפרוץ בענין הזה של צפיה בנשים, ולא הנשים הצדקניות שבסך הכל מנסות להיות יפות, שזה טבעה של האשה - להיות יפה ולרצות להיראות יפה. והבעל שדורש פאה רוצה בסך הכל שאשתו תמצא חן בעיניו ולא להסתכל על השכנות, שזה בעצם מה שאתה
חנן18.04.21
שתשים בבית פאה ליד בעלה, אחרת היא תמצא חן גם בעיני השכנים שלו ואת זה לא התירו
אני18.04.21
התירו גם התירו, בגמרא תענית כ"ג מבואר שאשתו של אבא חלקיה יצאה מקושטת לעיני השכנים והתלמידים, ותמהו עליו, וענה להם שמצילה אותו מלהסתכל על אחרות, והם שישמרו על העיניים שלהם וישבו בשקט. והובא המעשה בגמרא כי אפשר ללמוד ממנו הלכה למעשה, הגמרא היא לא ספר סיפורים.
ישראל18.04.21
143
אישה שהולכת עם פאה הבעל שלה אשם לא פחות ממנה... הפתרון לבעיה הוא להתיר לאותו גבר שאשתו שמה פאה להתחתן עם מס' נשים בלי שייתן גט לאשתו חובשת הפאה...ואז נראה מה אשתו תשים פאה או כיסוי ראש כמו מטפחת או כובע...
חרד"ל18.04.21
הפתרון לבעיה הוא שתשמור על העיניים שלך, וכך הפאות של השכנות לא יוציאו אותך מדעתך ולא יגרמו לך להתחרפן עד כדי כך.
שרגא18.04.21
לשמחתי אני גר בכפר נידח ולא בגאולה או בבני ברק ששם כנראה יש תחרות למי יש את הפאה הכי מושכת.. הפתרון הוא כפי שציינתי לעייל זה ידרבן את האישה לשים כיסוי ראש!
חרד"ל18.04.21
142
צריך לקרוא לה פיאה חילונית
אני18.04.21
תלמד הלכה.. פאה חילונית בעיני האוסרים עדיפה מפאה נכרית..
חח18.04.21
141
הרב יוסף שליט"א, אם חשוב לכבודו לעורר על איסור פאה נכרית, נא יעשה זאת כדבר בפני עצמו, ולא כנקמה על נסיון של רבנים לכפות את מנהג ירושלים על כל הקהילות. בנוסף, אם באמת כבודו רוצה להשפיע על מגזרים אחרים לאסור פאה נכרית, לא נראה לי שבדרך של הוצאת שם רע על מאות אלפי בנות ישראל צנועות וכשרות זה יועיל לכך.
רואה חשבון18.04.21
תגובה ל"רואה חשבון" מאיפה אתה בכלל יודע לפסוק הלכה.יש לרבנים כח פסיקה להגיד את האמת גם במחיר לשון הרע תלמד קצת לפני שאתה כותב נגד רבנים
עעע18.04.21
איזה בדיחה, כח פסיקה... מותרים לכם מותרים לכם, כל דבר שלא מוצא חן בעיניו ורוב גדולי הדור מתירים, ידרוש וילכלך על רוב בני התורה וימציא נתונים שא"א לבודקם. רק שם עצמו ללעג וקלס.
נחום18.04.21
את תגידי לרב איך לומר ומה זה לא דרך ארץ!!!!!!!!
כ18.04.21
הוא ממשיך את דרך אביו, אין ספק בזה. גם בצורת הביטוי. רק חבל שלא לומד לקח. וכמו שאמר בדרשה בשבוע הקודם, "אם אבא שלך טעה, גם אתה צריך לטעות"? (זאת בהתייחס לאיזה גדול שנפטר לפני כמה שנים...)
שלום18.04.21
חצוף מחוצף
יהודי פשוט18.04.21
שמעתי הרבה את שיעורי אביו, והוא אף פעם לא התמקד במירמור או מחלוקת. לפעמים העיר בהומור ובחן, ואפשר היה לראות שזה מאהבה ולא מתסכול. כאן יש שיעורים שלמים שעוסקים בוויכוחים וטענות ומענות ללא סוף.
רואה חשבון18.04.21
פשוט לא שמעת את הגרע יוסף בנושא הפיאות. הוא דיבר פי מאה יותר חריף.
שקרן18.04.21
140
לא מבינה למה כל דבר צריך להיות נושא לדיון, כל אחד עם חינוך בסיסי אמור להבין מה טוב או מה רע, אפילו בלי שגדולי ישראל יפסקו כך או אחרת. אם מטרת כיסוי זה לא למשוך תשומת לב, אז פאה שהיא יותר יפה משיער פסולה, גם אם רב פלוני התיר פאה, כי אין הגיון בדבר, אך אם היא לא מושכת ובולטת כנראה מותרת וזה לפי רב שמת
ללי18.04.21
כבר בהתחלה טעית, כי מטרת הכיסוי היא לא קשורה למשיכת תשומת לב (וכי לרווקות מותר למשוך תשומת לב??), הגמרא בעירובין דף ק' אומרת שהכיסוי הוא קללה, שחוה קיבלה אחרי שאכלה מעץ הדעת. גם אדם הראשון קיבל קללה, שצריך לעבוד בזיעת אפו. וכי אם הוא יושב במשרד ממוזג זאת בעיה? אז למה אם האשה מתחמקת מהקללה, זאת בעיה?
אליעזר18.04.21
כבר בהתחלה טעית, כי יש כמה מטרות למצוות כיסוי הראש, אחת מהן שיהיה ניכר שהאישה נשואה וד"ל
רחל18.04.21
וד"ל...? אין לזה שום מקור, ניסו להמציא שניים שלושה מקורות, הוכח שהכל עורבא פרח והם מדברים רק בדיעבד לאחר שהתרגלו הנשים לכסות הראש, ואז אם אשה אחת לא מכסה, יש בזה אלמנט של חוסר צניעות כמו כל דבר מכוסה שפתאום מתגלה. בימינו כבר הכריעו גדולי הפוסקים (בן איש חי, כף החיים, ערוך השולחן, שו"ת שרידי אש,
המסביר לצרחן18.04.21
מנין לך שהמטרה היא שיהא ניכר שהאשה נשואה??? חיפשתי בכל האחרונים אוסרי הפאות ולא מצאתי באף אחד מהם שכתב שזו מטרת האיסור, וגם לא אסרו פאה נכרית מטעם זה אלא מטעמים אחרים (בעיקר מראית העין שלא שייך בימינו). היחיד שמזכיר ענין זה הוא האפי זוטרי שלא כותב זאת כעיקר הדין אלא שלדעתו מגונה הדבר לנשואה להראות כ
אבי18.04.21
139
מי אני שיצדיק את הרשלצ שליטא,אבל כבר כתוב: ולא יראה בך ערוות דבר ושב מאחריך...אני מלמד זכות על הנשים שלא יודעות כמה הם מחטיאות אותנו הגברים בפאות שלהן. ובמלבושי השחץ שלהן.
יעקב18.04.21
138
היכן ניתן לצפות בסרטון פה זה חסום
היכן אפשר לראות18.04.21
137
מכירה כמה סיפורים חמורים מנשים שחובשות פאה יוקרתית... הרב צודק בהחלט!
לאה, ק18.04.21
136
כל היום כל דרשה אשכנזים ספרדים אשכנזים ספרדים . חלאאאס
סאאאמק18.04.21
135
לכל המגיבים על אריה קישון, עכשיו מבינים מה השורש לכל הבעיות, המודרניות והפרוצות והדברים פשוטים ואכמ''ל
דוד18.04.21
134
רבי יורם אברג'ל אמר שמי שהולכת עם פאה לא תתפלא למה יש לה בנים שבבניקים
אנשין18.04.21
נראה לי שמבחינה סטטיסטית דווקה יש יותר שבבניקים מבני לובשות המטפחות למחצה לשליש ולרביע...
מישהי ריאלית18.04.21
אני מבינה שאת עובדת ב-למ"ס
ליאורה, אופקים18.04.21
את מנסה להתחמק? אפשר ללבוש מטפחת מלאה לא למחצה שליש ורביע. וגם אם המטפחת חלקית אז בפאה שלך- כל השיער בחוץ
ירוק16.08.21
133
5.אתה זה שמערבב בין האיסור של לקרוא ק"ש נגד השיער שזה מדרבנן ומשום שיער באישה ערווה אבל איסור פריעת ראש ברשות הרבים זה מדאורייתא ומשום פריצות וצניעות. שיער באשה ערווה הוא האיסור לגברים להסתכל בנשים כדי להרהר בהם ולכן אסור לקרוא נגד שיער ש"דרכו להיות מכוסה". ולכן כתוב שמותר לקרוא ק"ש בפני שיער בתולות
פאה נכרית18.04.21
132
המשך-הש"ג היה הראשון והיחידי אי פעם שהביא ראיה להתיר פ"נ, כל הבאים אחריו נשענו על דבריו. יש מהם שחשבו בטעות שההיתר של הש"ג ובעקבותיו גם הרמ"א והמגן אברהם ללכת בפאה גלויה קאי על רה"ר. אבל המעין היטב בדברי הש"ג ובעקבותיו הרמ"א והמגן אברהם, יראה את ההפך, שברה"ר האיסור הוא מדאורייתא, וכל מה שהתירו לצאת
שלמה אליעזר24.04.21
131
לכל הקשקשנים פה אתם יכולים לקשקש כאוות נפשכם ולהצדיק את עצמכם כמה שבא לכם אבל בעולם הבא לא ידפקו חשבון לאף היתר או אמירה שאינה במקומה ואם הפאה היא לא צניעות אז זה לא צניעות נקודה! נראה אותכם בבית דין של מעלה מתווכחים עם הקבה על רב זה או אחר שאולי "התיר" . דע מה ה שואל מעמך! זהו
חרדי ספרדי19.04.21
130
הרבה משפחות של אברכי משי התפרקו בגלל שאישה הלכה עם פאה יוקרתית במקום עבודה חילוני
יהודי פשוט18.04.21
129
פאה זה סטטוס פמינסטי. נמשיך לחבוש פאה למרות ואולי דוקא בגלל הדיבורים האלו.
חרדית18.04.21
חצופה זה לא מספיק. פרוצה ושרוטה כמו כל הפמיניסטיות
שלי בירנבוים18.04.21
למה שלא תורידי לגמרי את הפיאה? ככה תהיי פמיניסטית למהדרין הזויה
מתכנתת18.04.21
חצופה
יהודי פשוט18.04.21
באיזה זכות נכנסת להגדרה הזו שכנראה גדולה עלייך בכמה מידות .
א19.04.21
אתם לא יודעים כלום. יש פמיניסטיות מאד צנועות ורבות מהן מתנגדות מאד להחפצה ולבגדי פריצות. אפילו החילוניות שבהן. ותתפלאו לשמוע אפילו גויות שבהן.
טעיתם19.04.21
128
עוד מעט הוא יגיד שרוב הבעיות בבית הדין הרבני הוא מהאשכנזיות כי הן חובשות פאה נכרית כפי שפסקו להן רבותיהן, למה לדבר שטויות.
יוסף18.04.21
127
לא המשפט הכי חכם בעולם הכללה מיותרת ו...
אחד18.04.21
126
רשעים ארורים כל אשה שלובשת פאה וכל הבעלים הנותנים יד בדבר שותפים לדבר עבירה ויורשי גהינום ואותם רבנים המתירים פאות שותפים ג"כ לדבר עבירה ואוי להם ביום הדין הגדול והנורא פאה: גימטריה קטנה =טמא
נשים הלובשות פאות הם פרוצות ויש להם כל ר18.04.21
פאה בגי' = מום "כולך יפה רעייתי ומום אין בך" . אשה יפה בלי פאה. לא תנאף לא תנא"פ ר"ת "לא תלבש אשה פאה נכרית" פאה גי' אלהים שזה מידת הדין שאשה שמה על ראשה
מרדכי18.04.21
פאה בגימטריה "אזכה בלוטו", כי אחד שאשתו עם פאה הוא ממש זוכה בלוטו. מה שאין כן אחד שאשתו הולכת עם מטפחת, כל ימיו צער ומכאובים. כמו כן פאה בגימטריה "זווג הגון" כי רק אחד שזכה לזווג הגון, אשתו חובשת פאה. מה שאין כן אם הולכת עם מטפחת, אז איגלאי מילתא למפרע שזיווגו אינו הגון כלל. כמו כן פאה בגימטריה
פרסי18.04.21
חחחחחחחחחחחחח
אילה18.04.21
להשתמש באינטרנט כמוך זה בסדר? או שגם זה נכלל בקללה של 'רשעים ארורים'?
שמואל18.04.21
כמה עזות מצח וגאווה נדרשת כדי לכתוב דברים הזויים כאלה. מי אתה בכלל שתחליט מי רשע ומי צדיק, כאשר יש בזה מחלוקת הפוסקים, ורובם מתירים, כאשר כבר יצאו הרבה ספרים בנושא וליקטו את תשובות המתירים. הכיצד אפשר להתבטא כך על גדולי עולם שהתירו? אתה בעצמך חושש מיום הדין הגדול והנורא? הקנאה והתאווה מעבירין את ה
גבריאל18.04.21
125
פאה כמו של אשת מרן החזו"א מותר, פאה כמו של השכנה שלי הפרוצה אשת אברך - אסור בתכלית!
מציץ מן החרכים18.04.21
מי אמר לך שהזו"א התיר פאה לא אמר דבר כזה מעולם ואין ללמוד על פי סיפורים אלא על פי עיון בש"ס ופוסקים מי שלומד את הסוגיה היטיב מבין שאסור פאה נוכרית כל שכן בימינו
גידל18.04.21
ראיתי בכתבה אחרת שהחזו"א התיר פאה נוכרית..
ללא שם18.04.21
124
כל התגובות רדודות מלאות טיפשות או חוצפה, יש מחולקת וכל אחד ישמע לרבו נקודה.
א 18.04.21
רב שמתיר פאה שנראית יותר יפה מהשיער על כל גווניה / סלסוליה / אורכה הוא לא רב, נקודה. כל יהודי פשוט אמור להבין את זה.
דעה18.04.21
רב שמתיר הוא לא רב, אבל מגיב שגולש פה הוא זה שיקבע מי רב ומי לא רב.... דברים מצחיקים ומגוחכים כאלה אפשר לראות רק בפולמוס הפאות. והסיבה היא שאנשים משתבשים לחלוטין כאשר הקנאה מעוורת אותם.
ישראל מאיר18.04.21
איזה רב מתיר פיאות של ימינו???
יעקב18.04.21
כל האחרונים שהתירו לפני מאות שנים התירו גם פאות של ימינו. עיין בדבריהם ותראה מפורש כן.
אבי18.04.21
הרב אלישיב אמר שהפאות שלפני 100 שנה בלבד!!!
ירוק17.08.21
123
יש.ל איראן
אותו הנ''ל יכול לעבור לגור באיראן.אצל ה 18.04.21
122
י.ל פיאות
חכמים היזהרו בדברים!הנ''ל מייצג את עצמו 18.04.21
121
fghjfghj
eitanRRR18.04.21
120
צודק שה' ישמור והנשים יתעוררו נראות כמו גויות/חילונית ויפה יותר משערן הטבעי
אילה18.04.21
119
שיגיד לאשתו של דרעי.
פאה נוכרית18.04.21
חצוף!!!!
מרן מכלוף לייב18.04.21
118
הפריצות חוגגת ברחוב החרדי
אלעדי לשעבר. 18.04.21
117
די מספיק להכנס לענינים האלה. זה כבר חילול השם. עברו הזמנים של הויכוחים האלה. זה כבר מנהג ישראל. אשתי מורה בבית יעקב בוגרת וולף . כל הילדים שלי טובים והנכדים במוסדות. אנחנו תורמים, מתנדבים והבית יהודי בדרך החרדית ההיסטורית. אני מכיר הרבה בנות ונערות ממשפחות שכולן עם מטפחת בדרכו של הרב הנכבד וחלק מה
די נמאס 18.04.21
חצוף תתבייש לך
יהודי פשוט18.04.21
116
המשך- 2.מציע לך קודם כל ללמוד בעיון את הספר זהב לבושה שזה הספר העיקרי שנעזרתי בו.אח"כ תלמד את "ביאור דברי הרב עובדיה"(צירפתי בהודעה למטה).אח"כ תלמד את החוברת "ותרגז הארץ" (תשובה חלקית ל"ותשקוט הארץ") ואח"כ תלמד את החוברת "שקר החן"(תשובה חלקית ל"חן וכבוד").אח"כ תלמד את החוברת שצירפתי למטה בשם "התקשטו
פאה נכרית18.04.21
לאחר שקוראים את ספרי המתירים שהואלת להזכיר ברוב טובך, אפשר באמת לעיין בכל הפשקווילים שהזכרת, ולקבל פרופורציות, עד כמה הרמה שלהם רדודה לעומת הספרים הנ"ל. עד כמה כל דבריהם הם לעג וקלס, סברות הזויות שלא ראויות לצור על פי צלוחית. גם כל ההעתק הדבק שעשו מהרב עובדיה, מבלי להבחין שהרב עובדיה סתר את עצמו מינ
גד18.04.21
הרב עובדיה לא סתר את עצמו פעם אחת וכבר יצא על זה קונטרס שמברר את כל השקרים והסילופים של בעל חן וכבוד ונמצא באתר היופי היהודי
שלום 24.04.21
115
המשך-לקט קטן מדברי הצדיקים רבי חיים מצאנז זי"ע בשו"ת דברי חיים יו"ד ל' כתב וז"ל: "ואך באמת אין אנו צריכים לזה, כי ידעתי בבירור כי בהיותי אצל מו"ח ז"ל במעהררין שגם שם לא הלכו במלבושי פריצות כזה ח"ו וכפי ששמעתי אז לא נמצאת בכל מדינת אשכנז שום אשה חשובה לילך בשערות ופאה נכרית רק איזה מנקלי העם פחותי הע
שלמה אליעזר24.04.21
לגבי הסיפור על "אחד מגדולי האדמו"רים ששמע מהמשב"ק", מדובר בסיפור מצוץ מהאצבע, שמקורו באחד מספרי עסקני הפאות שרגילים להמציא מעשיות כאלה. המצחיק הוא שאמרו שילבשו הנשים פאות הדומות לשיער, ובפועל התחילו הנשים ללבוש פאות משיער ממש עוד 400 שנה קודם לכן, ובתקופה לפני השואה הלכו בגילוי ראש ממש. אז השואה באה
המסביר לצרחן09.06.21
מה שכתב בשו"ת הסבא קדישא שאיסור פאה כמו שיער, כוונתו שאסור. לא יותר מזה. והסיפור עם בבא סאלי כבר הוכח כשקר מוחלט ע"י חתניו ובנותיו, שהעידו שלבשו פאה בחייו ומעולם לא העיר להן. הסיפור הומצא ע"י בת אחרת, שהתחתנה עם הרב יהודיוף, והיא היתה בת 7 לדבריה כאשר אירע הסיפור. היא סיפרה שבבא סאלי כינס את כל בנו
המסביר לצרחן09.06.21
ה שכתב המהרש"ם, דבריו אינם שייכים כלל כיום, כי הגויות אינן הולכות בפאות (רק החולות לא עלינו או לצורך משחק בעלמא) והפאה היא כיסוי ראש מיוחד ליהודיות. ומה שכתב הדרכי תשובה שעתידים לתת את הדין, דיבר על המון העם המורים היתר לעצמם, ולא על מאות פוסקים מגדולי הדור שהתירו זאת. ומה שכתב המנחת אלעזר שאסור מה
המסביר לצרחן09.06.21
לגבי רבי חיים מצאנז, הוא כתב זאת בזמנו ובמקומו שהתפשטות המנהג שם החלה מהמשכילים, כמו שבכל מקום המנהג משתנה ע"י קלי הדעת, הרי גם הראשונות שזרקו את הרדיד והלכו עם מטפחת, ואח"כ עם בנדנות קטנות, לא היו הצדיקות המופלגות ביותר אלא להיפך... אבל נכדי האדמו"ר מצאנז כבר התירו פאה, כגון הרה"ק מהר"א מבעלזא זי"
המסביר לצרחן09.06.21
מה שכביכול התבטא הרבי מלעלוב, זו המצאה גרועה. מה שהאדמו"ר מצאנז קלויזבורג כתב שאסור מדת יהודית, אין זה נכון כי דת יהודית משתנה לפי הזמן והמקום, ואם לא תאמר כך הרי נפסק להלכה ברמב"ם ושו"ע שחובה ללבוש רדיד, וממילא כל היוצאת במטפחת יש לגרשה. ובלאו הכי הוא עצמו נתן כסף לנשים כדי לעודדן לחבוש פאה. ומה
המסביר לצרחן09.06.21
מה שהבאת בשם הרב דן סגל, ידוע שמנהג אשתו ובנותיו בפאה נכרית בלבד, ומה שאמר, אמר דרך הדרשנים שאומרים דברי גוזמא. אבל בפועל כל המעיין בספרי האחרונים בכל ה500 שנה האחרונות מאז החל הפולמוס, יראה שהם דנו בפאה שאי אפשר להכיר כלל, בוודאי שלא בפאה שגם עיוור היה רואה שזה פאה. כמו כן, מה שאמר בשם הגרש"ז שהיה
המסביר לצרחן10.06.21
מה שהבאת בשם הרב וואזנר, בספרו שבט הלוי הוא כתב במפורש שאין בכוחו לאסור פאה ולהיכנס במחלוקת בין גדולי עולם, ומה שאמר בדרשתו הוא על הפאות הארוכות מאוד. וגם זה, שייך רק במקום שהפאות הארוכות הנ"ל בולטות ויוצאות דופן, אבל אם כל הנשים הולכות בפאות ארוכות, כבר אין בזה שום פריצות. ומה שהבאת מהרב אלישיב שא
המסביר לצרחן10.06.21
114
אנחנו היהודים החרדים לדבר ה מאוד מחמירים בכשרות בשבת ועוד אבל שזה מגיע לצניעות היצר עושה עבודה טובה הרי ברור לכולם שמטפחת זה הכי מהודר בצניעות וצריך הרבה אמת ואומץ וזה יהודי הולך עם האמת עד הסוף
מאיר19.04.21
נו באמת, כמה בורות ועם הארצות. מטפחת זה הידור? אינך מכיר רמב"ם ושו"ע מפורש? שו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכוסה במטפחת... בכל אחד מאלו תצא בלא כתובה... אין כופין אותו להוציאה, מכל מקום מצוה עליו שיוצי
אביתר20.04.21
113
דרעי, חוץ מאשתו כל בנותיו וכלותיו עם פאה נכרית
בני18.04.21
לא הבנתי הרב יוסף הוא האחראי הבלעדי עלהן????
חיפאית19.04.21
למגיב היקר לענות לך אז מרן זצל אמרו לו שגם ביתו או כלתו עם פאה ואז הוא ענה גם להם יש מקום בגיהנום הבנתה אל תסתתר מאחורי מי הולך אלא מה השם אומר ואם יעשנו סמים רבנים או אנשים אז גם תעשן ותגיד הם גם עושים יראת שמים שמעתה על זה
המצליף19.04.21
112
זה הנושא היחיד שמצליח לעורר כל כך הרבה רגשות. חחחח
כמה תגובות18.04.21
דווקא אצלי לא מעורר רגשות, כי אני מסתכל על כולכם כציונים, ומימלא לא מתרגש שאצל הציונים זה נושא לכאן או לכאן, אצלנו היהודים החרדים יודעים וכולנו מודים שפיאה של ימינו זה לא מותר, וגם אלו שלא עומדים בנסיון והולכות "פיאה פריז" לפחות הם מודים שמטפחת זה יותר צנוע, וככה אצלנו יש כאלה עם פטחת ויש כאלה עם פי
ברוך18.04.21
אני לא אפריע לך להציג הצגות על הציונים ועל הקהילה שלך כביכול, אבל רק הערה: זה לא "יצר הרע" שמתרצים אותו בפוסקים או במקורות, וזו לא "תאווה". זה פשוט היתר, שמובא בפוסקים רבים... ואם דבר מותר, אז הוא מותר! ואת אותם מילים אתה יכול לומר על הרבה קולות שמובאות בפוסקים. זה הכל ענין של דמגוגיה זולה. וגם בפ
מאיר19.04.21
111
אמת אמת קודש קודשים
גדי18.04.21
110
יישר כוח לכב מורנו ורבינו הקבה יאריך ימיו על ממלכתו אכיר
אבי 18.04.21
109
בינתיים כל בגילוי עריות זה בבתים של הסגורים כביכול..
שיר18.04.21
108
יוסף
אשה שהולכת עם פאה פרוצה סביר להניח שהיא 18.04.21
חצוף סתום את פי האתון שלך הפרי מגדים התיר פאה נכרית
ג'פרי18.04.21
קודם כל לפני שאתה מראה את הגאונות שלך לא יזיק לך אם תלמד קצת להוי ידוע לך שכיום נדפס ספר חדש של הפרי מגדים שבו חזר בו מהיתרו וחןץ מזה קצת ענוה לא תזיק לך
אש18.04.21
שטויות
יהודי פשוט18.04.21
רוב התגובות שלך הן בסגנון הזה (ואפשר לתמצת אותן במילה האחת שכתבת). עיין פרי מגדים סימן ש"ג באורח חיים.
יהודי אמיתי18.04.21
107
תמיד קשה לשמוע תוכחת אמת אבל אין ברירה . מורנו ורבינו ממשיך דרכו של מרן אביר הרועים
צדיק אמת 18.04.21
תמיד קשה לראות אדם שכופה את דעתו בצורה מכוערת כזאת, ותוך כדי הפרחת מעשיות שלא היו ולא נבראו, כמו סיפורי הגירושין. כל דבר שרוצים לדבר נגדו, תולים אותו בגירושין... כל הגירושין בגלל הפאות, כל הגירושין בגלל האינטרנט, ובעצם רוב הגירושין הם בכלל אצל החילונים.
אברהם הכהן18.04.21
106
נו מה אתם אומרים.. כל הכבוד!! להוד כבוד קדושת הרב הראשי שבספירת העומר שבה אנו אבלים על מות תלמידי עקיבא שלא נהגו כבוד זה בזה וכל אחד הבין אחרת את דברי רבו! ובימים אלו שבהם עלינו להוסיף אהבת חינם!! מצאו לנכון להעלות שוב את בחרחור ריב ומדון., שכל אחד יעשה כפי דברי רבותיו מתוך כבוד לאחר ולימוד זכות. וב
כל הכבוד18.04.21
יש גם את הוכח תוכיח... הכל בסדר בעיקר גם שאין שום רב שיכול להתיר את הפאות המדוברות שאין צורך להרחיב על הנראות שלהם. וכמו שיש "אהבת חינם" יש גם בער הרע מקרבך אני למשל לא רואה כאן חרחורי ריב אלא אנשים שכואב על על האבסורד, וזה דווקא מה שמנחם בעמ"י שלא אבדה להם הרגישות, ויש שזועקים על זה
דעה18.04.21
לפסוק הלכה ולהתריע מפני רבנים שמתירים פיאות שעי"ז יש החטאת הרבים זה העמדת התורה לא שנאת חינם .
כל הכבוד18.04.21
105
רק מזכיר שאחד הסיפורים המזעזעים קרה דווקא עם דיין חשוב מבית הדין בתל אביב, כך שאין ביטוח לאף אחד.
חרדי גאה18.04.21
סיפורים מזעזעים קורים כל הזמן. הרבה מהם מציבור חובשות המטפחות וד"ל. שלא לדבר על זה שהרבה פעמים מטפחת הולכת יחד עם חצאית מיני.
דניאל18.04.21
104
שיאמר את זה לבנות של אריה דרעי. לבנות שלו ולאחייניות שלו. הן למדו איתי בסמינר והמורות (הספרדיות) חבשו פאה והן חובשות היום פאה. זה לא הפריע להם!! מה כן הפריע להם? שהתחתנתי עם בחור סרוג בוגר ישיבת הסדר. יש לו יראת שמים פי כמה מהחרדים שאני מכירה.
הדס18.04.21
מה הקשר אם הבנות של אריה דרעי הולכות ככה? זה מה שתגידי למעלה? צריך לעשות מה שנכון ולא מה שבנות של אחרים עושות.. ייחוס לא עוזר בשמיים..
יעל18.04.21
103
הזוי שאלו הרבנים הראשיים
עצוב נורא18.04.21
אתה רציני? עצוב והזוי?? מזל שיש עוד מישהו שאומר את האמת כמו שהיא ולא מטאטא את הכל בגלל פוליטיקלי קורקט... עצוב שאתה בכלל חלק ממנו
יעל18.04.21
למה הזוי??? כי זה לא נח לך?? לכי תיהי חילוניה עם הפאה הארוכה שלך והבגדים הצמודים והקצרים שלך,חשבת פעם איך הבת שלך תיראה כשהיא רואה את אמא שלה ככה,כמו שחקנית הוליווד???
יעקב18.04.21
102
בושה וחרפה לצאת כך בגלוי נגד דעתו הקדושה של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש ועוד עשרות גדולי עולם ולתלות דברים נוראיים שמצווה חשובה שנשים אלו מקיימות
לא ברור!18.04.21
אפשר להגיד אותו דבר עליך. בושה וחרפה לצאת נגד הרב!!!!
לא ברור 2.18.04.21
רק בגלל שהרבי שלכם גרם ליתר פריצות בבנות ישראל, רק מסיבה זו בלבד הוא משיח שקר, תראו את ההבדל בין אישה חסידית נורמלית וצנועה, ולנשי חבד שצובעים הצפורניים עם פיאות ארוכות מסולסלות, שיותר יפה מהטבעי, זה פשוט חוכא וטלולא מכל מצוות כיסוי ראש, חלקן נראות .... ממש לא כמו אמותינו הרדושות וכמו כל הנשים הצ
ר18.04.21
בלום פיך, רשע מרושע, כיצד אתה מעז לדבר בכ"ק מרן הרבי מחב"ד זי"ע?! מעניין איך אתה מודע לצביעת הציפורניים כיבכול של נשות חסידות חב"ד, צבוע!!! ההיתר של פאה נכרית זה לא של חב"ד, אלא של השולחן ערוך!!! אפי' הרב יצחק יוסף, וכן אביו זצ"ל, לא מגיעים לדרגתו של הרבי מלובביץ', ובטח שהתייחסו בכבוד כראוי לת"ח. תל
רשע18.04.21
הרמ"א אף פעם לא התיר פאה ודיבר רק לענין ק"ש .ח"ו להעליל על הרמ"א התיר פאה והעצי ארזים לפני 200 שנה כבר אמר שמי שמתיר פאה עתיד ליתן את הדין.
שו"ע 18.04.21
לא יעזור לך האמת כואבת לך, היום כולם מבינים שהאליל שלך היה משיח שקר
א18.04.21
תקרא את הקונטרס הכתר והכבוד המבאר דעתו של הרבי מליובוויטש בנוגע לפאה נוכרית שהיום גם הוא יאסור כמו שאסרו הרב ווזנער והרב אלישיב והרב קניבסקי והרב משה שטרנבוך ועוד .וכן גם מסביר שיטתו שאשה שמקפידה לכסות כל ראשה במטפחת זה עדיף על פאה נוכרית וזה ברור ורק רבני חב"ד מסלפים שיטתו.(הקונטרס נמצא באתר היופי
שלום 18.04.21
האדמור מליובוויטש לא התיר פאות כמו מה שיש היום!! הוא התיר פאות שניכר בבירור שהם פאות, תפסיקו לשחק אותה סתומים אתם יודעים בדיוק על מה מדובר ופשוט בגלל שקשה לכם עם עובדות אתם מגיבים ככה, עוד יותר בושה וחרפה זה לצאת בגלוי על מרן שחי בדורנו ומדבר על פאות של היום ולא על התקופה הישנה..
יעל18.04.21
101
המשפט הבא זה ״כל הדינים שבאים אלי מגברים זה אלו שלא פוסקים כדעת הילקוט יוסף״.... די די די לכפות עלינו את דעותיכם ופסיקתכם! תפנימו שיש עוד דעות ביהדות.. אין ספק קשה מגיע לכם מנחיתות קשה וחמורה..!
ללא שם18.04.21
נשמע שאת מנסה לברוח מהאמת ומהמציאות אם את מנסה להיכנס בספרדים.. אף אחד לא כופה עלייך דעות, הלכה היא לא כפיה.. יש בחירה חופשית ומחובת הרבנים לכוון את הדור, את לא רוצה? אל תקיימי.. אבל אל תגידי די לרב שפוסק הלכות!! את תתני על זה את הדין בשמיים בנוסף לפאה... חבל
יעל18.04.21
100
אפשר להביא מספרים מדוייקים בבקשה? כי אם מדברים על ההתרשמות הכללית אז הרוב המוחלט של נשים חרדיות יראות ושלימות הולכות עם פיאה נוכרית דוקא.
סענדר18.04.21
תלמד תדע .יצא על זה עשרות ספרים.אם אתה רוצה לעצום עיניך תעצום!
עעע18.04.21
99
צודק הרב הגאון יוסף יצחק שליט"א בכל מה שהוא אומר, ותופעה חמורה זו נמצאת בעיקר גם אצלנו הנשים הספרדיות שאף אחת מאימותיהן הקדושות לא ידעו ולא הלכו עם הדבר הזה שנקרא "פאה-מום" נאמר "כל כבודה בת מלך פנימה" בבית לבעלה לא ברחוב לציבור עוברי אורח שהיא מכשילה אותם, רח"ל!
"משה רבנו"18.04.21
98
עצוב, הלוואי ונתחזק ונבין את הכח שיש לנו לשמור על הבית שלנו ועל העם היהודי בכלל...
חנה18.04.21
97
הרב צודק!!! אני ליטאי ואשתי הולכת עם פאה ואני הייתי רוצה שזה ישתנה, אבל אין לי את הכוחות ללכת נגד הזרם.
ליטאי.18.04.21
96
אגב גם החיד"א בברכי יוסף סימן שג אות ב אוסר את פאה נכרית.
פאה נכרית18.04.21
לא, החיד"א הביא שם את דברי האוסרים והמתירים, ואין ראיה חותכת מדבריו שדעתו כדעת האוסרים. וראה מש"כ החיד"א בשו"ת חיים שאל (סי' ו'), וזה לשונו: "העידותי בכם היום שכל דין בראשונים ואחרונים שהבאתי בברכי יוסף, אין כוונתי להיות כדל מסכים הולך לענין דינא, שאפשר שלא עמדתי בתשובה ההיא כפי עיוני, רק אגב ריהטא
נדב18.04.21
95
ב''ה לעם ישראל יש תורה וכתוב ''רצון יראיו יעשה'' ומרן שליט''א מגדולי פוסקי דורינו ואנו התלמידים לכן כל מה שיגיד עלינו לעשות בלי שאלות
דוד21.04.21
לא הבנתי. אם אתה תלמיד אז כולנו צריכים להיות תלמידים שלו? אתה תעשה מה שהוא אומר, תעזוב את האחרים לעשות מה שנראה להם, יש עוד מרנים וגדולים ופוסקי דור!
עמרם בוזגלו21.04.21
94
רוב הפוסקים סוברים שמותר ללבוש פאה. נכון שהראש הערבי חושב שצניעות של אישה הוא כדי שלא יגרום מכשול לאחרים אבל הרי ביהדות צניעות היא כשל צניעות של ספר תורה שמלבישים פרוכת הכי יפה שאפשר וכמו צניעות של מלך ומלכה שרק רואי פני המלך זוכים לראות אותם. ולכן מתלבשים כמלכים הבגדים הכי מכובדים שאפשר. אלא שצר
דודי19.04.21
93
קראתי את התגובות, מחציתן לכאן ומחציתן לכאן, ונתתי שמחה בליבי: הנה מתקיימים דברי חז"ל שבן דוד יבוא בדור שכולו זכאי (מתנגדים לפאות בכל תוקף) או כולו חייב (מטהרים את השרץ בתוקף התאווה). הנה הנה זה בא...
תענוג18.04.21
יהיה תענוג לראות אותך ואת חבריך בבית דין של מעלה. אחרי כל הצדקנות והחסדנות והצביעות פה בעולם הזה, תעמוד שם בפני הדיינים והם יתבעו ממך - מדוע כינית את גדולי הדור שהתירו פאה, "מטהרים את השרץ בתוקף התאווה". מדוע סילפת את דבריהם, מדוע המצאת בשמם. ואז תתחיל לגמגם, שעשית את זה בשביל זיכוי הרבים... אבל ב
אבישי19.04.21
92
אמו של הרב יצחק יוסף הלכה עם פאה וכל ראשה היה מגולה . יהודית יוסף הולכת עם פאה. אם אפשר לדבר נגד אשכנזים למה לא ??
יצחק טויטו 18.04.21
יקירי איני יודע מי אתה אבל בטוח אתה מוציא לעז על צדיקים וכותב דברים שאין לך בהם שמץ מושג אני בטוח לא הכרת את הרבנית ולא ראית אותה אם בכלל נולדת לפני פטירתה וכן לגבי הרבנית יהודית יוסף - מציע לך לחזור בתשובה ובגדול ולפרסם התנצלות . כל מה שכתבת לגבי דברי הרב פועל יוצא של שנאה עיוורת שאתה בטוח תצטרך ל
ירושלים18.04.21
אחי, בוא לא נמציא המצאות. אמו של הרב יצחק יוסף הלכה עם כובע, ואכן חצי ראשה היה מגולה. יהודית יוסף דוקא מקפידה לכסות היטב. לשתיהן אין פאה. ותכלס הרב יצחק דיבר נגד ספרדים, כי רוב הספרדיות עם פאות היום.
פנחס18.04.21
לא נכון
מאיר19.04.21
יהודית יוסף חובשת מטפחת.
.18.04.21
91
אמא שלי לא חובשת כיסוי ראש.. אבל לגן עדן היא תיכנס... כי היא משמחת אלמנות. מטפלת בחינם בזקנות.. מכבדת את בעלה גם שלא מגיע לו כבוד.. תורמת המון למוסדות וכד.... אז תשבו בשקט... עזי פנים
שירה18.04.21
היא תתן דין וחשבון על ה כ ל. אין בשמיים מסחרה -כיבדתי אלמנות תמורת כיסוי ראש.....
נער הייתי18.04.21
רפואה שלימה, לא קשור, ואת מחפשת צומי.
רחילילה18.04.21
90
אני לא כל כך מבין בנושא, אבל חשבתי שזה מעניין שהגאון רבי יצחק יוסף אומר לאנשים לא לענוד שטריימל כאשר הוא בעצמו לובש כובע שאפשר לשים בקטגוריה של שטריימל.
מעניין18.04.21
89
בהתחלה הגזים כדרכו שרוב המתגרשות עם פאה, אחר כך תוך כדי דיבור קלט שהציבור יבין שהוא מבלף כי רוב המתגרשות חילוניות בכלל...
זליג18.04.21
ודי לחכימא
חן18.04.21
גם לא מזמן באחת הדרשות הוא דיבר על "ראש מדור הלכה בצה"ל" ואמר "פגשתי אותו השבוע, הוא לא ידע מה לעשות והצעתי לו פתרון" וכו'. כל מה שאמר התברר כלא נכון, פשוט לא היה ולא נברא. הוא לא פגש אותו, וגם אין בעיה כזאת כמו שהוא הציג (בצה"ל לא אוכלים חמץ עוד כמה ימים קודם לכן, ובצה"ל אין בשום מקום מתקן כמו שמ
מאיר18.04.21
שקרן
יהודי פשוט18.04.21
כנראה שאתה לא מבין בנושא
יהודי פשוט18.04.21
בן בליעל
גדי18.04.21
88
חסר בנות עם מטפחות ולא צנועות?????? די לעשות מריבות..
חני 18.04.21
גם זה לא טוב אבל כולם יודעים מה ההבדל בין פאה נוכרית שזה יותר יפה משיער מאשר מטפחת
המלך18.04.21
אשה יפה היא לא בהכרח אשה שלא נוהגת בצניעות. אף אחד מהפוסקים ראשונים ואחרונים מעולם לא המליץ לאשה להתכער, אדרבה כולם המליצו שתתייפה אבל שתהיה רוב הזמן בביתה. אשה שמטיילת ברחובות, היא פרוצה בלי קשר למה שהיא לובשת.
א. פרלמן18.04.21
87
אמת ויציב מורינו ורבינו . כל הבגידות שם אצל הפרוצות הבהמהיות
אורי אטיה18.04.21
86
תקראו השבוע בקול ברמה של הרב זילברשטיין סוללת רבנים ליטאים שחותמים נגד הפאות ומברכים את ההולכות ומחליפות למטפחת
ליטאי שפוי18.04.21
כנראה עורך העיתון המקומי הזה הוא מתנגד לפאות, או תמים שמסכים לפרסם כל פשקוויל ששולחים לו. האמת היא שהרב זילברשטיין עצמו מתיר פאות וכן אשתו הולכת בפאה.
דוד18.04.21
85
חשבתי כבר שהרב השתכנז כמו הרבה רבנים ספרדים אחרים שכבר לא מדברים על זה
יוני18.04.21
84
ומה לגבי הנשים שהולכות עם מטפחת כששלושת רבעי שיער מציץ החוצה? אתמהה
ללא שם18.04.21
גם אסור, אבל מה הקשר? הוא דיבר על פאות
יעל18.04.21
זה לא סיבה לנשים אחרות ללכת עם פאה. על אחת צריכה לפשפש במעשיה - אז מה לךגבי יהודים שמחללים שבת? אז גם אני אחלל? מה הקשר?
ע18.04.21
פאה של היום לא שונה כלל מדין שיער ואף אפשר שיותר גרוע ממנה .עדיף שתציץ קצת שיער אף שזה גם לא טוב ועל כל פנים לדעת האוסרים זה דעת יהודית אבל בפאה של ימינו לדעת כולם אף ה"מתירים" לא יתירו וזה דת משה!חוץ מזה שצריך להזהיר גם מפני המטפחת שתכסה בשלימות וגם מאיסור פאה נוכרית.
עעע18.04.21
83
כואב שמאשימים את הנשים בכל הצרות. אני מעריכה את דברי הרב, אבל חשוב לפנות הן לגברים והן לנשים. לא הכל מתחיל ונגמר בהאשמה של נשים
אנונימי18.04.21
אני נזכר בסיפור שאיזה גבר נסע בצורה מטורפת וסיכן את עצמו ואת כל הסביבה, אשה אחת צפרה לו וצעקה לו שירגע, כי אם ימות בתאונת דרכים יאשימו את הנשים בחוסר צניעות...
דוד19.04.21
82
רק פיאה!!!
רק פיאה!!18.04.21
81
לא יעזור כלום , בתור עובד חברת היי טק גדולה , כל העובדים החילונים אמרו פה אחד , החרדיות עם הפאות גורמות להם להירהורים הרבה יותר מהנשים החילוניות .
אמת ויציב !!!18.04.21
אז למה החילוניות לא הולכות עם זה????
נו...18.04.21
לך תתעדכן כמה נשים חילוניות קונות פאות בגלל האפשרות לשנות הופעה ותבין את גודל המכשול
מויייייישה19.04.21
כי אין להם את הכסף לשלם על זה
שלמה19.04.21
בטח...
י18.04.21
פחחחחחח זה מגוחך....
ממש אמת....18.04.21
80
צודק מליון אחוז
ללא שם18.04.21
79
לא יפה לדבר ככה על ציפי הקולגה
אלחרר18.04.21
78
תיכנסו לאתר כתר מלכות ולאתר יופי הכבוד לעיון בנושא פאה נוכרית הן מבחינה הלכתית לענין פריצות ועיון בדברי האוסרים וה"מתירים" וכן בענין תקרובת ע"ז שנמצא גם בהכשרים ואסור ללבוש שום פאה גם ממהכשר של חניכי הישיבות וזה לא הכשר כלל.
שלום 18.04.21
77
צניעות הנשים ברה"ר כאמור לעיל מראה האשה יכול להוות מכשול חמור מאד להחטיא את הרבים, ולפיכך כתב רבינו יונה באגרת התשובה ו"ל: "וצריכה האשה שתהא צנועה ונזהרת מאוד שלא יסתכלו בה בני אדם חוץ מבעלה מפני שהמסתכלים בפניה או בידיה יורדים לגיהנם והיא ענושה על כל אחד ואחד מהם מפני שהחטיאה אותם ולא נהגה צניעות ב
שלמה אליעזר24.04.21
76
לדעתי... הרבה יותר צנוע ללכת עם פאה. היא מכסה את כל הראש ולא רואים אפילו שערה אחת...וזה גם הרבה יותר מכובד ממטפחת או כובע... ואלו שהזכירו את הפאות הלא צנועות... אני חושבת שאישה שתלך עם פאה שמושכת תשומת לב... לא צנועה כהגדרתכם... תלך עם כיסוי ראש אחר אותו חוסר צניעות... אז... עדיף פאה כי ככה לפחות לא
אני הקטנה19.04.21
דעתך לא מעיינינת את ההל אדעתם של אלו:
מרן החיד"א אסר פאה נכרית בברכי יוסף כרך 04.03.22
75
אנחנו האשכנזיות ... אמותינו חבשו פיאות כבר לפני 100שנה בבקשה לא לדבר סרה בנשים ממשיכות בדרך אמהות כנראה שהספרדיות לא כיסו כלל את ראשן שנים רבות גם בליטא המצב לא היה מוגדר מטפחת לפעמים מחליקה - פיאה תמיד יציבה
שלומציון19.04.21
אז תשימי פאה כמו של סבתא רבה שלך
יהודי פשוט19.04.21
הגמרא במסכת שבת אומרת שצעירה הלובשת פאה של זקנה, ילעגו לה ולבסוף תוריד את הפאה. אולי המטרה שלך היא גם שילעגו לה, אבל אין שום חיוב לצעירה ללבוש פאה של זקנה... ואגב, גם הפאה של הזקנה היתה פעם "קאסטם". רק שהיא לא עברה חפיפה במשך 200 שנה, והפכה לקש.
יאיר19.04.21
העניין הוא מה ההלכה ומה השם רוצה לא מה נהגו אימותינו כי אם המנהג נוגד את ההלכה אז הוא בטל
המצליף19.04.21
לפי דבריך יוצא שאיסור חמור הוא ללבוש מטפחת, למרות שנהגו בזה, כי הרי השולחן ערוך פסק לאסור במפורש וגם פסק שצריך לגרשה, ולא יועיל מנהג נגד ההלכה, והולכים כמו השו"ע נגד אלף פוסקים. מאידך גיסא הרמ"א התיר פאה, והשו"ע לא אסר.
מתן19.04.21
הרב וואזנר זצל נגד פאות חד משמעי ר שולם שבדרון נגד כל משפחת החזוא הרב אלישיב עם פאה שעליה כיסוי אז איזה אשכנזיות???שנקח מהן דוגמא???
אבי גולובנציץ19.04.21
עליך נאמר "הנייר סובל הכל". (במקרה זה, הנייר הדיגיטלי...) "הרב וואזנר זצל נגד פאות חד משמעי" (בספרו הוא התיר במפורש, שבט הלוי חלק ה סימן קצט אות ד) "ר שולם שבדרון נגד" (הוא מעולם לא היה פוסק הלכה, רק דרשן, לא נראה לי שנעזוב את כל הפוסקים ונלך אחר דרשן) "כל משפחת החזוא הרב אלישיב עם פאה שעליה כיסו
מלאכי19.04.21
בכל העולם, גם במרוקו ואלג'יר ובעוד ארצות, כאשר התרופפה מצוות כיסוי הראש אצל רוב הנשים, והן עברו מרדיד למטפחת, וממטפחת לכלום, הצדקניות היחידות שהמשיכו לכסות את הראש היו הנשים עם הפאות. לא מדובר רק באשכנזיות. ואגב, הראשונות שהחלו ללבוש פאה (משיקולי אופנה) היו הנשים בקהילה הספרדית באיטליה, ממגורשי ספרד
אהרן19.04.21
74
בואו לא נרמה את עצמנו אני הכי ליטאית שאפשר ואני מודה -עברנו את הגבול אני לא חושבת שמטפחת עדיפה אבל הפאות של ימינו על הלייס בעיקר השקוף הרכות והגוונים הן לא צנועות גם אני הולכת עם כזו פאה אבל אני לפחות יודעת שהמצב הזה לא בסדר
שרי18.04.21
אז למה באמת את לא מקיימת נאה דורש נאה מקיים?.?.. הכי קל לדבר....
אלי19.04.21
יצר
יצר 19.04.21
את כותבת בואו לא נרמה את עצמנו, ומיד אחר כך מנסה לרמות את כולן שאת הולכת עם פאה. בואי.
ירושלמי12.05.21
73
במחילה מכבוד הרב, איך הוא יוצא נגד הרבי מליובאוויטש שלא רק התיר אלא אף הורה ללבוש רק פאה נוכרית וח"ו לא מטפחת שאינה מכסה את הראש כראוי. אתמהה על כבודו
משה18.04.21
הרבי התיר פאות צנועות עד קו הכתפיים לא פאות עם עיצובים של גויות ולצערנו הפרות יותר יפות מהשיער האמיתי של הבנות ובכך הן מחטיאות את הרבים שכל עניין הכיסוי הוא צניעות ולכסות את השיער עם שיער יותר יפה הוא עניין פשוט מגוחך. שילמדו מנשות בני ישראל במדבר שוויתרו על המראה היחידה שהיתה לכל אחד לטובת המשכן. א
תורת אמת 18.04.21
הרבי לא התכוון לפאות של היום .....!!!!! פאה צריכה להראות כפאה ולא כ.........
.18.04.21
מדהים עד כמה אפשר להמציא המצאות, גם על הרבי שיש ממנו עשרות אלפי שעות של וידאו, חלוקת הדולרים וכו', רואים שם נשים עם כל סגנונות הפאות שרק קיימות בשוק... וכי הוא לא ראה ולא ידע? הוא סמך על כך שהנשים מעצמן יבינו שפאה שהיא חריגה ומושכת תשומת לב, אסורה משום צניעות. ומה שלא חריג, מותר. אבל הרבי עצמו התבט
עידו19.04.21
72
חרדי מציאותי
אשריך הרב יצחק יוסף שאומר את הדברים פשוט18.04.21
71
יש.ל
עניין הכיסוי לא קשור חיפה או לא.אלא לעצם18.04.21
70
נגועים נגועים נגועים נגועים נגועים נגועים נגועים נגועים נגועים
דוד 18.04.21
לא צריך הרבה שכל כדי להבין מי הכי נגוע. זה שאשתו הולכת עם פאה וטוב לו, או זה שאשתו נראית כמו כרוב ורע לו...
דנה18.04.21
תראי כמה בגהינם יהיה רע
יהודי פשוט18.04.21
בגיהנום תהיה אתה וחבריך, למה אתה מעלה בדעתך שבגיהנום תהיה מי שנשמעה להוראות גדולי הדור וחבשה פאה? בגלל שאחד הרבנים החליט לכפות את דעתו?
גולן18.04.21
69
ישבתי לקרוא את התגובות.... מחלוקת ושנאת חינם מהסוג הכי עלוב חותמו של ה' אמת מי שהיה אדם רע עם לב שחור ושנאה ישאר כזה מי שהיה פרוץ בצניעות ולא מעניין אותו קדושה ועבודה פנימית ישאר כזה עם פאה או בלי פאה...
ללא שם18.04.21
68
גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה. עדיף שיהיו שוגגים ולא מזידים.
אליהו18.04.21
לא אומרים שעדיף שיהיו שוגגים אלא רק שידוע שלא ישמעו אף אחד אבל אם יש אפילו ספק שישמע אפילו אחד בודאי צריך לפרסם זאת ברבים ולא לפחוד מפני איש
שלום118.04.21
67
הרי ידוע שהרב עובדיה זצ"ל כבר חזר בו בדבריו לפני הרבנים!
פחח18.04.21
למי ידוע לשוטים?
44418.04.21
חחחחחחחחחחחח הצחקת אותו. מאיפה הבאת את ההזיה הזאת שמרן גאון הגאונים בעל היביע אומר זצ"ל חזר בו. קודם כל תעברו על התשובה של מרן ביביע אומר חלק ה לפני שהרבה פה מדברים שטויות ולא יודעים מה זה בכלל פסיקת הלכה ומה הפירוש מכשול לרבים עם הפאות המתירניות שיש היום ועם כל החצאיות השסע והפסע ואורך הפאה .... וא
יהודי פשוט18.04.21
66
בס"ד אתם טועים ובגדול! פשוט לא מבינים שפאות ימינו נאסרו מאז ומעולם ולא קיים שום פוסק או רב גדול שמתיר אותן! כלומר, שאין עליהם שום מחלוקת! המחלוקת הייתה רק על הפאות הישנות- פאות הקש וגם מי שהתיר אותן נסמך על ה"שלטי גיבורים" שהתיר אותן רק "בחצרה" ולא ברשות הרבים! כך שגם פאת הקש אסורה ברשות הרבים וקל
תמר18.04.21
יש מחלוקת הפוסקים. וישנם גדולי תורה בימינו שנשותיהם הולכות עם פאות שמיוצרות בימינו. עוד כמה שנים יאמרו שגם לרבנית קנייבסקי היה פאת קש...
דוד18.04.21
לא פוסקים הלכה לפי נשים.הרב קניבסקי כבר אמר להדיא שכל פיאות ימינו אסורות אל תתכחש לאמת
עעע18.04.21
אני בני ברקית. וחלילה בלי הפאה המטונפת. ישנם גדולי תורה בימינו שנשותיהם הולכות עם הפירות המטונפות של היום ?? תגיד שם!!! אניע מכירה אף אחת כזו. אף אחת !!!!
המומה18.04.21
שאומרים פיאות הקש זה אומר שהיו נראות כמו קש לא שהיו עושים אותם מקש .
עעע18.04.21
אני אדם זקן, ואני מעיד שמעולם הפיאות לא היו נראות כקש, אלא אצל עניות שקיבלו במתנה מאמריקה פיאות משומשות, וכמובן אחרי עשרות שנים הן היו נראות בהתאם !
מחילה מכבודו19.04.21
תמר כל מילה בסלע!! דייקת ממש. אשרייך
ירוק17.08.21
65
על מי מרן מתכוון ?? על בנותיו וכלותיו של אריה דרעי?? כי הן הולכות עם פיאה
חבד18.04.21
מי אמר שאין להן מקום בגהינם
יהודי פשוט18.04.21
מי התיר לך לרכל?
צבי18.04.21
מי התיר לך לברוח מהנושא?
שבתאי18.04.21
קטנוני מאד!! הבנות של אריה דרעי לא אחראיות על ההלכה ולא אומר שהן לא עוברות על ההלכה.. הוא לא מחליט להן עם מה ללכת.. אבל אתה מוזמן להגיד את זה למעלה..
יעל18.04.21
מרן רבינו עובדיה יוסף משאל פעם בשיעור שכבודו אומר שאסור לאשה ללכת בפאה נוכרית והרי בנותיך הולכות ומרן השיב שגם הם ירשו גהינום אצל הקב"ה אין הבדל כל אחד יקבל לפי מעשיו
בנותיו של מרן18.04.21
האמת כואבת אהה...
מכלוף דרעקי18.04.21
64
יותר עם מטפחת.צריך להגיד את האמת .פן יפתה לבבכם.פן ראשי תיבות פאה נוכרית .
אבאתו18.04.21
63
עכשיו יתחילו כל המלהגים והשוטים לצדד בדעות המתירות את הפאה ומגנות את המטפחת. אבל עם יד על הלב, בעומק ליבכם, אתם יודעים שהעיניים שלכם כמו ממטרה בעת הליכתכם ברחוב.... לכל כיוון... הכל נועד רק להשקיט את המצפון. אבל אוהו איך שהיצר בוער... בוער.... ומה יעשה הבן שרואה יצאניות מול עיניו ברחובות בני ברק ולא
טוב18.04.21
62
כאשכנזי אני אומר שהוא צודק!! ואיסור פיאה נוכרית לא קשור לספרדים אשכנזים כמו שכמה ליטאים מנסים לשדר ולשקר, מי שהיה בכלל הראשון שהתיר פיאה נוכרית מלפני כמה מאות שנים, היה "השלטי גיבורים" שהיה ספרדי, ומי שיצא אז נגד השלטי גיבורים, היה הפוסק "הבאר שבע" שהיה אשכנזי פולני, ועוד כמה פוסקים בדור ההוא יצאו
כ18.04.21
השלטי גיבורים לא התיר רק לחצר ובספק זהב לבושה מביא על זה 26 ראיות!
נחמן18.04.21
61
לחמור הצד 174. ערבים הא. ראית כמה הם צנועים הם שמרנים למדו מאברהם אבינו . אתם למדתם מעשו הטמא וכנופיית עמלק באירופה. לכן אתם דומים לס.מ ובת זוגו סמי ולילי
ללא שם20.04.21
אהה, ולכן אתה דומה לערבים. הבנתי.
גבי24.04.21
60
אין מה לעשות, נשים הן עם יפה... יש כאלה שחושבים שנשים צריכות להסתובב ברחוב מכוערות כדי לא למשוך אף גבר... זו לא גישה נכונה. אני חושבת שהגישה הנכונה היא שאשה צריכה להיות צנועה ויפה, והגברים צריכים קצת לשלוט בעצמם. אי אפשר להאכיל אותם בכפית ולהביא להם מול העניים רק נשים מכוערות כדי ש"לא ימשכו.." כ
ליאת19.04.21
אשה יותר יפה עם מטפחת.!!! התווי הפנים יותר בולטים יפים.ולא שיער של גויה שמתה .במקרה הטוב
אבי 19.04.21
אז למה לא תלביש לבת שלך מטפחת כשהיא בגיל 11 למשל? שיראו לה את תווי הפנים :))))))))
דבורי23.04.21
אולי נשנה השולחן ערוך וזהו?
הא???????20.04.21
אין צורך לשנות, בשו"ע כתוב שאסור מטפחת, לך לפי זה.
שו"ע20.04.21
הבעיה הגדולה היא שנשים מתארגנות רק כשהם יוצאות בחוץ אבל בבית הם נראות כמו באמצע מלחמה.
חני19.04.21
59
לא צריך להביא ראיות וטיעונים לכאן או לכאן .. מספיק להסתכל על השם , פאה ״נכרית״ מה לא ברור?
הכתובת היתה על הקיר18.04.21
בדיוק. פוסקים הלכות לפי השם. בפעם הבאה תפסוק לפי גימטריה.
קלמן12.05.21
יפה אהבתי
אני19.04.21
58
מכיר גבר שמשפחתו התפרקה, ואחרי שנים רבות התברר שהוא לובש שמלות...
חובב היסטוריה18.04.21
57
רוב גדולי הדור קבעו חד משמעית: פאה עדיפה ממטפחת! ➊ מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). ➋ וכן מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, במענה לשאלה שהובאה בספר "נזר החיים" (עמ' רי
יוסף חיים18.04.21
🙎‍♀️פאה ארוכה כמו שקיים בימינו המעוצבת כמו שיער טבעי ואמיתי.. (ממקדת את העין ומושכת את הלב וד"ל...) - זה מעיד על מדד יראת שמים של האשה... גם לדעת המתירים.😉
בלי להתחכם!18.04.21
פאה כמו של אשת מרן החזו"א מותר, פאה ארוכה כמו של השכנה שלי אשת אברך - אסור בתכלית! (גם אם בעלה לובש פראק)🙄
.18.04.21
אל תוציא לעז על חכם בן ציון זצל ותבקש סליחה על קברו !!! הדבר לא נכון .וממצאים שכך פסק .אני כבר לא בחור ובדקתי עם תלמידי חכמים של דורנו שהיו יד ביד עם חכם בן ציון עה . ומכיר כמה שהסיתו ללבוש פאה על סמך דברים בעלמא של גאון התורה זצל וסובלים אחד אחד .חכם בן ציון היה אדם קדוש .(לאשתו תטען ?תראה מה היא
רפאל19.04.21
במחילה כבוד הרב , סכם נא את דבריך ?! אני בטוח שגם אתה יודע שגבר שרואה אישה עם שיער אין "לשכלו" שום נפקא מינא אם זה שיער רגיל או פאה . שמירת העיניים או לא - גבר שלא שומר לא "יראה" שום הבדל בין פאה לשיער רגיל , ואף גרוע מכך , ודי ליראי שמים שלא יחפשו את ההיתר ( שיש גם מזמן התנאים וכיו"ב) ויראו את הסי
מציאותי 18.04.21
אכן, גבר שרואה רווקה או סתם חילונית שהולכת בשערותיה, לא מתרגש במיוחד מהשיער שלה. לכן כל הדיבורים על שיער הם מגוחכים לחלוטין. אלא מאי, רוב האיסורים והחרמות על פאה, מצידו של הרשל"צ, גורמים לאנשים להרהר בפאה. אם הוא היה מתיר, אף אחד לא היה עושה מזה עסק.
אהרל'ה18.04.21
איפה כתוב שיש בעיה בכך אם לא ברור ההבדל בין פאה לשיער רגיל? תתחילו ללמוד ולא תבלבלו את השכל
מעניין18.04.21
הספר מעין אומר לא ראיה ולא חושב שלכולם יש אף ארוך
יהודי פשוט18.04.21
כל מי שלא מתאים לו מה שנכתב במעיין אומר, דוחה אותו בקש... אבל מדובר במחבר שהעתיק הכל בדייקנות, והוא עצמו מתנגד לפאה נכרית כך שאי אפשר לחשוד אותו בסילוף כלשהו. מסתמא הוא אפילו מתחרט, לאחר שהדברים פורסמו, אבל שמעתי שהרב ינון יונה העיד על עשרות מקרים שהעביר לרב עובדיה והוא התיר להם (דהיינו זוגות נשואים
שמעון18.04.21
כל מקרה לגופו
יהודי פשוט19.04.21
תשובה של תלמיד חכם
ישר כח 18.04.21
56
ככה הוא סולל את הדרך להיות מרן של הצ'חצ'חים אחרי החכם שלום כהן
בגין18.04.21
אתה חצוף
יהודי פשוט18.04.21
הרבה יותר חצוף זה לפעור את הפה מול כל גדולי האדמורי"ם וראשי הישיבות
בגין19.04.21
55
הנה בומבה. הרב זילברשטיין: אסור לקחת כסף מפאנית. ע.ז. אסור בהנאה
הבנתם עובדי אלילים רשעים נבל ברשות התורה18.04.21
אתם כבר שנים ממציאים בדיחות קרש בשם רבנים. כל אחד שיגיע לרב זילברשטיין ישמע ממנו היתר גמור לפאות מהודו. שאגב הן המיעוט מכלל הפאות המשווקות.
דביר18.04.21
54
אמת ויציב
ללא שם18.04.21
53
ביום שבו רב ראשי הופך לסגנו של הבורא ומפרש את מהלכי ריבונו של עולם .אפשר לשים את התורה שלו בצד ולעבור לניהול העולם לפתור לנו את הבעיות עם איראן סרטן וכל צרות הדור .כל כך פאתטי וחסר הגיון הדיבורים הללו ועוד מאדם תורני
המצליף 18.04.21
חחחח הרי אתה יודע את האמת בתוך לבך, מעניין מה גורם לך לדבר ככה? אם קשה לך לקבל את זה עדיף שאל תגיב וזהו מאשר לדבר שטויות. כל יהודי פשוט אמור לדעת שאין שום רב בעולם שיכול להתיר פאה על כל גווניה/ ארכה /סלסוליה, כי אין הגיון בדבר שתחליף לכיסוי ראש יהיה יותר יפה בהרבה וימשוך הרבה יותר משיער טבעי, לא צרי
ללי18.04.21
רב יכול לפרש מה שהוא רוצה, אבל רב שמשתמש בדבר הזה כדי לחלוק על גדולי תורה שקבעו שפאה היא הכיסוי המהודר ביותר, ורובם עכ"פ התירו את הפאה, זה מכוער מאוד.
הצלף18.04.21
רב לא יכול לפרש מה שהוא רוצה אלא אם כן הוא איזה רפורמי, או סתם איזה אחד שחושב את עצמו. ואף גדולי ישראל לא התירו את הפאות המדוברות, כך שהרב יוסף לא חולק על אף אחד.
אאא18.04.21
52
ברוך ה' אין קשר לסמארטפון
עדות חשובה18.04.21
51
י.ל איראן
איראן מתאימה לאלימים האלה.18.04.21
50
ל.פיאות
הנ''ל חוטא ומחטיא רבות וחבל.18.04.21
49
אשת עמיתו הרב לאו עם פאה...
מאן דהו18.04.21
מי אמר שהיא מייצגת את התורה
יהודי פשוט19.04.21
כן, מי אמר? היא אולי מייצגת יהודי פשוט, כמוך!!!
כן, מי אמר?19.04.21
48
ב,ה שאנחנו האשכנזים יש לנו את הרבנים שמתירים, לא מבינה מה הצניעות הבבישת בובו צבעוני ענק, זה לא מושך תשומת לב? והכל זה רק כיסוי הראש? ומה עם אלו שלא חובשות חלילה פאה אבל הולכות צמוד וקצר? לא שמענו ציוץ על זה. אשרינו שזכינו להיות אשכנזיות.
אני18.04.21
מסכנה שאת לוקחת על עצמך את פילוג הדור... העונשים שאת תישאי הם גדולים מאד!!! נכון שבובו גדול זה לא צנוע אבל פיאה זה מושך פי כמה וכמה!! העובדות הם בשטח.. תדברי עם גברים חילוניים ותשמעי מהם ישירות אם אתן יותר גורמות להרהורים או החילוניות אצלם בעבודה..
יעקב18.04.21
אוקי, נפסוק לפי דעת הגברים החילונים.... אגב, עצתך שאשה תדבר עם גברים חילוניים מה יותר מושך אותם. ממש מריחה מושגים של צניעות טהורה....
מחויב לתורה18.04.21
47
כמה שהרב צודק
חני18.04.21
46
יש אתר היופי היהודי ממליץ לכולם יש שם הרבה ספרים קונטרסים בענין פאה נוכרית ותקרובת ע"ז וכן עוד הרבה עניני צניעות בהסכמות מכל גדולי ישראל
פאה נכרית18.04.21
45
דודי 168 כמה אתה חצוף. כדאי לך לשקשק מעונשי גיהינם. הגמרא שו.ע זוהר וכו. זה ראש ערבי?
תתבייש דודי אתה עם הארץ20.04.21
אתה לא הבנת אותו, ואתה כבר רץ לקלל? הוא מתכוון שצניעות זה גם מכובדות ולכן אפשר בגדים מכובדים וצנועים. והוא מדגיש "שצריך להיזהר שלא יהיה מושך וצעקני". אז מה הקשר לגמ' שו"ע זוהר? הוא צודק שכולכם נראים כמו ערבים, תראה באיזה שפה זולה אתה מגיב.
אחד מהצד20.04.21
44
אהלן יקיריי. יש כאו שני מחנות, את אלה שמדברים מתוך הפשטות של היהודי הפשוט, ואומרים דברים שבהחלט מסתברים. שפאה זה מושך ולא צנוע. ויש את אלו המתחכמים, שמנפנפים וגם אפשר לומר בצדק בפסקים של רבנים שמתירים פאה. ואף יש להם 'טיעון' הלכתי: פאה עדיפה ממטפחת כי במטפחת רואים כמה שערות שיוצאות לצדדים, ובפאה לא
רבי נחמן19.04.21
אלו האוסרים פאה:
מרן החיד"א אסר פאה נכרית בברכי יוסף כרך 04.03.22
43
רבותי! רצוני לתת את הדעת על אחת הטענות שחוזרות ונאמרות כאן בתגובות, וגם שמעתי זאת בעל פה. טוענים שכביכול פאה עדיפה ממטפחת, מכיון שמכסה היא את כל השערות, בשונה ממטפחת שאינה מכסה הכל ממש אלא השערות נראים. מורי ורבותי! בואו נהיה אמיתיים ונשים דברים בפרופורציה. השערות היוצאות מן המטפחת אינם בשיעור טפח!
בועה18.04.21
אני ממש שמח שאתה אמיתי, הרבה שנים חיפשתי אמיתי כמוך... ובכן בטח תשמח לדעת שלפי "ההלכה הצרופה" אין מושג כזה שתי אצבעות, אצבע אחת, וכו'. אין שום היתר לגלות אפילו חלקיק משערות הראש. ברמב"ם ושו"ע אין רמז לזה. כמו כן בראשונים ובאחרונים, יש התייחסות רק לשיער היוצא מחוץ לכיסוי (חוץ לצמתה) אבל שטח הראש עצמו
אלחנן18.04.21
ובכן, אלחנן יקירי, כמדומני שהנך טועה. מפני שאם כדבריך, ש"אין שום היתר לגלות אפילו חלקיק משערות הראש", אם כן במה שבחו חז"ל את קמחית שלא נראו שערות ראשה?? האם על קיום עיקר הדין יש לשבח אדם? ולזָכות אותו בשבעה בנים כהנים גדולים? על כרחך שלא כדבריך, אלא טפח באשה ערוה, נאמר על כל האשה, ולא כמו שחילקת בי
בועה19.04.21
התשובה היא פשוטה, חז"ל שיבחו את קמחית שמעולם לא הורידה את הכיסוי, גם כשישנה וגם כשהתרחצה. עוד אפשר לבאר בפשטות ששיבחו אותה על זה שלא הוציאה צמתה מחוץ לכיסוי, שזה היה מנהג רווח בזמן חז"ל, והיה גם שיער "מחוץ לצמתה". עוד אפשר לבאר בפשטות ששיבחו אותה שכיסתה ראשה בבית ובחצר, שזה בזמן הגמרא היה מנהג פש
אלחנן19.04.21
42
מעניין שעל אלה שמדברים בקיצוניות על צניעות של נשים מדברים על הפקרות של גברים בלי בעיה. תקראו את הדברים של הרב עובדיה על נשואים לשתי נשים- מותר ואף מומלץ לגבר לדעתו מותר לחגוג חופשי, האשה צרכה להיות צנועה משיקולים מסחריים. בקיצור ממלכת גלעד זה כאן???
חרדית18.04.21
41
כואב הלב כאשר רב עם הרבה תורה בראשו אומר דברים שגורמים לביזיון ת"ח ולא כבודם. כל יהודי עם קצת ידע בהלכה יודע שרוב רובם של גדולי הדורות האשכנזים התירו פיאה נוכרית, והרבה מהם העדיפו אותה על כיסוי מטפחת בגלל שבמטפחת כמעט וא"א לכסות את כל הראש. אז בגלל שרבנים אשכנזים הרגיזו אותו בזה שיצאו נגד היתר של אב
חסיד שפוי18.04.21
מחילה מכבודך "חסיד שפוי", אך סילפת בזאת את האמת הפשוטה, שרוב הפוסקים וגדולי הדורות, בין הספרדים ובין האשכנזים (כן!), אסרו לגמרי פאה נכרית. ואף המתירים לא התירו אלא בפאת חב"ד וכיוצ"ב, שאינה פרוצה כהפאות שבימינו. ודי בזה למודה על האמת.
בועה18.04.21
קודם כל אתה כנראה לא שפוי
יהודי פשוט18.04.21
אתה לא יהודי פשוט, אתה ערב רב, לפי התגובות ההזויות שלך
יהודי אמיתי18.04.21
כשאין לכם מה להגיב אתם עוברים להשמצות וגידופים? זו דרככם? תתביישו. אם אין לכם מה להגיב שבו בשקט
מה אתה אומר18.04.21
40
מכירה מקרה נוראה שמשפחת אברך התפרקה בגלל הידרדרות אשה שלבשה פאה בעבודה במקום חילוני
מירית18.04.21
ועכשיו תחשבי שוב: זה בגלל הפאה, או בגלל העבודה במקום חילוני?
דנה18.04.21
39
מסכן הרבי מחבד שהחבדניקיות תולות בו את כל הפריצות שלהם. פאה וחצאית באותו אורך. כמו גויות.
דני18.04.21
מה רע בפאה וחצאית באותו אורך? אם מנהג המקום ללכת בפאות ארוכות, אין שום בעיה הלכתית עם זה. הבעיה היא רק בפאה חריגה ולא שגרתית, שמושכת תשומת לב. אבל אם כולן הולכות כך, אין בעיה. וכך פסק גם הגרש"ז אויערבך בספרו ועלהו לא יבול חלק ג. "אפשר ללבוש שמלה מאוד יפה, להיפך - כבודה בת מלך. שמלה שכולה אדומה אול
מנחם18.04.21
הרבי אמר שפאה עדיפה כי היא מכסה את כל שערות הראש (בשונה ממטפחת שמחליקה) כמו שההלכה דורשת. והרבי גם אמר לשמוע לרבני חב"ד שכתבו את "תקנון רבני חב"ד" ששם כתוב במפורש ללכת רק עם פיאות צנועות לא ארוכות לא פרועות וכו' ולצערינו כמו בכל עדה ובכל ציבור יש כאלו שפחות שומעים לרבנים ..ציבו"ר =צדיקים בינונים ורש
חב"ד18.04.21
אבל הוא אשם בזה, הוא זה שעודד וראה איך חסידותיו נראים, הכל על חשבונו
כ18.04.21
בוש והכלם! הרבי זצ"ל הורה בגאון לקיים את ההלכה וחסידותיו מקשיבות לו, ולא לאנשים שלא למדו הלכה כדוגמתך!
מסכן אתה בעצמך18.04.21
סתום כשאתה מדבר על בנות ישראל.
רם18.04.21
38
למי שכואב לישמוע הוא נגוע בזה ממש ככה
ללא שם18.04.21
אשתי ב"ה חובשת פאה ולא כואב לי לשמוע, אדרבה אני מרחם על הדובר שמבזה את עצמו כך. כל בני התורה בארץ ובעולם, נשותיהם חובשות פאות, ורוב הרבנים והפוסקים מתירים, ויש להם על מי לסמוך בשופי.
מנשה19.04.21
37
אליבא דאמת, רוב תיקי הגירושין מגיעים כתוצאה מעבודה קבועה עם גברים, וד"ל. אין לזה קשר לכיסוי ראשה של האשה.
אליהו18.04.21
אז תלך לעבוד ושאשתך תישאר בבית. אבל בעצם אתה לא יודע לעשות כלום.
שמערל18.04.21
ומי זאת שעובדת דרך כלל עם גברים, וכמחזיקה אייפון וכו'? אותה אחת שהולכת עם פאה ארוכה... זה בא בסט. אשה שמכסה את הראש במטפחת בצניעות כראוי לא עובדת עם גברים. ה' ישמור ויציל מהפריצות הנוראה הזו
דוד18.04.21
רוב תיקי הגירושין מפני שאין חינוך איך לחיות ביחד נקודה
ג'פרי18.04.21
36
אין ספק שהראשון לציון התכוון לכל מי שהולכות עם פאה ולא משנה מאיזה מגזר ומה מעמדה!!! הפאה עושה את האישה יותר נאה ויותר בולטת ועדיף ללכת בלי כיסוי ראש מאשר עם פאה שמשדרגת את היופי פי כמה והנה מתברר מדברי הרב שזה מקל על יצר הרע את העבודה ה' ישמור!
חרד"ל18.04.21
מצדיקה כל מילה אפשר להראות יפה ומכובדת בכיסוי ראש.
שילת 18.04.21
מה הבעיה להיות יפה? כל אישה חרדית צריכה להיראות מכוער?! אפשר להיראות יפה ומכובד ועדיין להיות חרדית עם פאה. שכל אישה תסתכל על עצמה בבוקר במראה ותראה אם היא בולטת. יש פאות עדינות וקצרות שהן בהחלט מכבדות ומכובדות... אישה צריכה לעשות שיקול דעת עם עצמה כדי לראות מה צנוע ומה לא. הכל תלוי במראה הכללי... ול
מיכל18.04.21
התורה לא אוסרת יופי אלא שזה באה לשמש את היצר הרע זה אסור מכל וכל ואז בחורי ישראל מסתכלים בה וד"ל מה זה גורם להם אחר כך
בעיני בעלה18.04.21
צריך שהכל יהיה צנוע גם כיסוי ראש וגם לבוש לא צמוד..צריך להבין מה שאישה משדרת זה מה שהיא תקבל וכשרואים אישה עם כיסוי ראש ולבוש הולם יש כאן שמירת דיסטאנס אבל כשאישה מתלבשת בצורה מושכת מספיק שהיא תעבוד במקום שיש שם אחד שאין לו אלוקים ושאחד הדברים שהוא אוהב לעשות זה להראות כמה החרדים לא ממש חרדים אז הוא
חרד"ל18.04.21
35
לא יעזור. על פי ההלכה מותר ללכת עם פאה נוכרית. כך פסק הרמ"א. המחבר לא גילה דעתו לאיסור. כך שאין צורך לייצר מחלוקת. והדברים פשוטים. ולכן נהגו ברוב קהילות ישראל להתיר לאשה ללכת עם פאה. לתלות בפאה את כל הצרות, זה קצת להוציא לעז על גדולי כל הדורות שהתירו.
אפקי18.04.21
זה לא נכון, כי מה שגדולי הדורות התירו זה ממש לא הפאות שיש היום נקודה!!! אין רב אחד שמתיר את הפאות שיש היום
יעל18.04.21
צדיק זה אסור גם הרמ"א לא התכוון אלא לפאה רגילה ןצנועה וכל זה נסמך רק על השלטי גיבורים שעליו יש מאןת חולקים ועיין עוד ברב ואזנר שכתב שלא תתנופף ברוח אז עדיף שתשוק לפני שתחשוב להעיר
ינון18.04.21
אף אחד מגדולי ישראל לא התיר פיאות ארוכות יותר יפות מהטבעי שנראה של שחקניות רחוב עם בגדים צמודים, אתה יכול לשמוע את ההקלטה מרבן של ישראל הרב וואזנר זי"ע שמדבר ואומר את זה בקולו,
צבוע18.04.21
אבל ריבונו של עולם. מה לא ברור? פאה מראה את כל היופי , את כל הסוד בינו לבינה!!! - כשהאשה שומרת את השיער רק לבעלה - מה יותר יפה מזה? מה יותר מקודש מזה? הפאות של היום הן פשוט יפיפיות - ואין כאן כל קשר למה שהרמ"א התיר - הוא בטח לא התיר כאלו פאות! היום הפאות הן פריצות נקודה.
שרה18.04.21
מי את שתפסקי כך?! רוב הציבור החרדי מקשיב לרבותיו. בתכל'ס זו עובדה. החל מהליטאים והפסרדים וכלה בחב"דניקים. זו המציאות, שב"ה כל קהילה מקשיבה לרבותיה הקדושים!
מי שמך עלינו?!18.04.21
הרמ"א דיבר לענין ק"ש במקום לחרטט תשובות מגוחכות תלמד ספרים שאוסרים פאה כמו זהב לבושה ותרגז הארץ ושקר החן ועוד ספרים חוץ מזה היום יש גם ענין של תקרובת ע"ז .אבל בהפקירא ניחא ליה .כולם ילכו לגיהנם אין משחקים אין הקב"ה מילא תחטוא בעצמך אבל זה החטאת הרבים!המשנה ברורה אף פעם לא התיר פאה אלא רק אמר שמותר ב
שלום 18.04.21
ישמעו אוזניך מה שפיך מדבר. תלמד ספרים שאוסרים... כלומר לא ללמוד את הסוגיה על כל צדדיה ושיטותיה. אגב, בקשר לע"ז עיין במשנה הלכות שמבאר שלפי הע"ז שם הגילוח הוא הסרת השער הטמא והגשמי. לכן השער עצמו אינו מוגדר כתקרובת ע"ז.
קהלת18.04.21
המשנה הלכות כתב זאת פעם לפני עשרות שנים היום התגלה דברים חדשים שלא ידעו בעבר .תקרא קצת ספרים.העשר הוא כן תקרובת ע"ז!ויש הרבה בתי דין שבדקו זאת ופסקו לאיסור השומע ישמע ואנחנו את נפשינו הצלנו.
עעע18.04.21
34
יש.ל
אד מעניין איין תגובות....18.04.21
33
עם כל הכבוד, רוב המגזר החרדי נשמע לרבותיו הק' שהתירו ואף עודדו ללכת עם פאה! והנה לפניכם: ◄ "ראתה במוחש שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה"! "בנועם קבלתי מכתבו מל"ג בעומר, ונהניתי במאד לקרות בו ממה שכתב שהוא וזוגתו שיחיו רואים השגחה פרטית בעיני בשר שלהם, וצריך היה להסביר לזוגתו תחי' את הענין בביאור יותר, אש
עם כל הכבוד18.04.21
שישימו את הפאות של אותה תקופה
יהודי פשוט18.04.21
חבל, אתה מבין שאתה לוקח על עצמך עכשיו את החטאים של כל מי שמחפשת היתרים.. גם אם אתה נכשל לפחות אל תכשיל אחרים..
יעל18.04.21
יא חוכם גוילם...הרבי זצל עודד את הנשים האשכנזיות שלא רצו בכלל לכסות את ראשן,אז בוודאי עדיף שישמו פאה כמו של פעם,,פאת קש,שכל עיוור היה יודע שזה פאה.
יעקב18.04.21
אשתו של הרב משאש לבשה כסוי ראש
הרב משאש18.04.21
אני גם יכול להביא 150 פוסקים שאוסרים פאה נוכרית לצטט זה שטות והבל.לא כך פוסקים הלכה.כל הרבנים שהתירו פאה אמרו שזה לא לפאה של ימינו כך אמרו הרב אלישיב הרב ווזנער הרב שלמה זלמן אוירבך הרב קניבסקי הרב משה שטרנבוך וכל אלו הם אשכנזים מי דביר על ספרדים שחוץ מאולי 2-3 כולם אסרו וכך נהגו בכל ארצות הספרדים ע
עעע18.04.21
שכל אחד יעשה לפיו רבותיו, אבל מי אתה ומי שמך עלינו שתפסוק לנו לאיזה רב להקשיב? חצוף. מי אתה שתגיד מי פוסק הלכה ומי לא?! תתבייש, אתה וכל "רבניך" השוטים.
בבקשה18.04.21
עשר שנים אותה תגובה.... לא נגמלת????
עזרני תתבגר18.04.21
רגע, יש לך היתר הוראה שאת/ה יודע/ת בדיוק איך פוסקים?
פ18.04.21
32
י.לבנון פיאות
כבר אמר הבבא סאלי אודות הרב עובדיה ז''ל.18.04.21
31
לא רק שהן לובשות פאה, יש להם פייסבוק עם תמונות של נשים בפאות ובמקום לחזור בתשובה הן מחפשות לייקים
סבתוש18.04.21
30
כל הכבוד לרב יצחק יוסף שמדבר על החומרה של הפיאות המגעילות האלה. בתור אישה שרואה המון נשים בריכוזים החרדיים עם פיאות, אי אפשר להבדיל בין הבנות, נשואות או רווקות. וברגע שיש פאה על הראש יש גם פריצות בלבוש וזה ממש מעצבן לראות את זה. כאילו נשים חרדיות שלבושות כמו מופקרות. הגיע הזמן להודות ולהוריד את הדבר
אישה חרדית18.04.21
תעשי בדיקת עיניים. מה שלא לייס שקוף רואים בבירור שזה לא טבעי.
מישהי ריאלית18.04.21
29
מי שהולך לפי רבותיו הוא ירא שמיים וחלילה להוציא לעז על נשים חובדות פאה. צניעות? תמיד יש להתחזק גם בקרב מי שחובשת מטפחת.
הרב הראשי הספרדי מכבדים אותך , תכבד דעו18.04.21
מה אתה לא מבין שהיום יש ענין של תקרובת ע"ז בפיאות זה בכלל לא קשור למחלוקת בענין הפריצות שיש בפאה נוכרית.
44418.04.21
גם בזה יש מחלוקת, עיין במשנה הלכות
מחויב לתורה18.04.21
המחלוקת על עצם חבישת פאה. לא על העניין שהיום הפאה לא נראית פאה אלא שיער
ירוק16.08.21
28
המשך-גדרי הצניעות אינם משתנים מנהגי הצניעות הקדומים שנהגו בנות ישראל שעוברים מדור לדור נקראים דת יהודית "הינו מה שהנהיגו מעולם האומה הישראלית וקבלו על עצמן ליזהר בזה משום צניעות" (זה לשון רבינו בעל המ"ב בספרו “גדר עולם” פרק א'). כן מובא ברש"י כתובות עב. וז"ל: "דת יהודית. שנהגו בנות ישראל ואע"ג דלא כ
שלמה אליעזר24.04.21
27
גהינם למי שמזלזל בפסק הרמ"א, המ"א הגר"א שו"ע הרב!!!!!
איינער19.04.21
ואת מזלזלת בפסקי גדולי עולם הרבה יותר ממי שהבאת
מרן החיד"א אסר פאה נכרית בברכי יוסף כרך 04.03.22
גיהנם למי שמגלה פנים בתורה שלא כהלכה ומפרש את הרמא שהתיר רק לענין ק"ש ולגבי המגן אברהם כנ"ל וכן בעל התניא והגר"א ראה בספר סוגיה דפאה נוכרית וכן בספר זהב לבושה ובקונטרס שקר החן
עעע24.04.21
26
הרב אומר שרוב המקרים זה בגלל הפאות, הייתכן שכל אלו שזעקו ששימוש באינטרנט (כולל אביו של הרב, הרב עובדיה זצ"ל) שזה עונש גיהנום וכו', לא צדקו?.. או שהרשל"צ הבא יגיד על משהו אחר שזה גיהנם ומקרים וכו' ..
מעניין..18.04.21
25
אדם שיאזין ויטה אוזנו לשמוע את האמת אשר במעמקי ליבו, בלי אינטרס חיצוני, שומע ומבין ויודע היטב, כמה זיוף יש בפאות המצויות בזמנינו, כמה זה נוגד את מהות האמא היהודיה, כמה זה נוגד את מהות האשה היהודיה הצנועה, את האידישקייט ואת הערכים היהודיים האמיתיים. והדרך נתונה לכל אחת ואחת האם לילך בדרך האמת, או חל
דוד18.04.21
אני מטה אוזני ופוקח את עיני ורואה מולי ליצן מליצני הדור, שמגיב פה ומרגיש שהוא יכול לומר על פסקי ההלכה של גדולי עולם שהם "זיוף" וכו' (איני רוצה לחזור על הביטויים המכוערים) וכל זה בגלל שלפי סברת הכרס שלו ודעת בעלי בתים שלו, פאה זה לא כיסוי ראש... והמצחיק ביותר שמדברים על "אמא יהודיה" כאשר אמותינו לפ
ספרדי טהור18.04.21
24
מי התיר
הכל מתחיל משתי אצבעות18.04.21
23
אכן. לא מאמין שאף אחד מהמתירים לפאה נכרית התכוון לפאות הפרוצות של ימינו. ארוכות מאוד וצבעוניות ובוהקות מאוד ובמבט רגיל לא נראה כפאה. הפאה שהתירו אז זה ה"פאת חב"ד" וחברותיה שברור לכל שזאת פאה וצנועה.
רם18.04.21
אתה לא מאמין כי מעולם לא פתחת שו"ת, ולא קראת תשובה הלכתית של אחד המתירים או אפילו האוסרים. אם היית פותח, היית רואה שכבר לפני מאות שנים הדיון היה על פאה שכלל אי אפשר להכיר שהיא פאה "במבט רגיל". הצניעות של הפאה נמדדת בכך שהיא שגרתית ונפוצה, או חריגה ומושכת תשומת לב. לא במידת היופי שלה, כי אין איסור
שוורץ18.04.21
22
לכל אותם שמגיבים שזה מותר אז אם זה מותר כולם תסכימו שזה לא לכתחילה כי הרי זה נראה כמו שער ממש ואף נראית אותה אשה יותר יפה משערה ממש אז איזה כסוי ראש התכוונה התורה . ועוד לפני שאתם מגיבים תבדקו ותראו שגם אלה שהתירו בדיעבד ולעצם העניין בנותיו של מרן שלבשו פאהנוכרית וששאלו את מרן בשיעור מרן רבינו עובדי
פאה נוכרית18.04.21
התורה התכוונה שהשיער יהיה מכוסה. ולא בגלל הטעם שהמצאת (כי זה לא צנוע) אלא הטעם הוא ע"פ הסוד, שיש בשיער האשה הנשואה דינים. לכן זה ממש לא משנה איך הכיסוי שלה נראה, ואם זה יותר יפה מהשיער שלה או פחות יפה. גם הסיפורים שכתבת לא היו ולא נבראו; אין אף אחת מהבנות של הרב עובדיה שחבשה פאה נכרית, כולן עם מטפ
בניהו18.04.21
21
רוב הפוסקים האשכנזים מכשירים פאה נוכרית! וכל אחד ינהג לפי רבו! ורוב הבעיות שהרב מתכוון כנראה מדובר בפאות נוכריות שלא לפי ההלכה ארוכות ולא צנועות שאת זה כולם פוסלים.
יוסי18.04.21
20
אם יש אדם אחד נורמלי שחושב שהפאות שיש היום ברובם יש איזה פוסק אחד בעולם שמתיר אותם - אין מה לדבר בכלל איתו, זה כמו להוכיח שמותר לאוכל לחם בפסח, כל מה שדברו כל הפוסקים לדוריתהם זה על הפאות הצנעות כמו שיש היום מעט מהמעט אצל הספתות, אבל מה שיש היום ודאי לכל בן אנוש שאסור מהתורה. הרי כל המטרה של כיסוי
שמואל מ18.04.21
מתנגדי הפאות הם לא אנשים נורמלים, אי אפשר לדבר איתם בכלל. זה בשבילם יותר גרוע מחמץ בפסח, כל דבר הם יעוותו ויסלפו בלי למצמץ בכלל. לך תסביר להם שהמטרה של כיסוי ראש היא לא צניעות, כי לא כתוב כך בשום מקום (אלא רק לאחר שזה מנהג ישראל מדורי דורות, הפך למושג של צניעות אם מישהי פורצת גדר) ומה שכתוב הוא לה
ראובן18.04.21
המטרה של כיסוי ראש זה לא צניעות???? ווואהוו איזה שוטה, מדהים עד כמה הנגיעות והתאוות האישות שלך מסמאות העיניים, אני מאחל לך רפואה שלימה, כאילו שלתורה יש משהו אישי נגד שערות שמחוברות לאישה אבל עם גוזזים אותה ומדביקים עם דבק אז לפתע זה נהיה מתר, פשוט אין מילים, חה חה תחזור על זה עוד פעם, המטרה של כ
118.04.21
19
צודק לגמרי. מכיר אברכית שמשפחתה בתפרקה בגלל זה
ליטאי18.04.21
18
הרמא בטח לא התכוון לםאות כאלה שנראות ארוכות
שרה 18.04.21
הרמ"א אמר רק לענין ק"ש ולא לענין רשות הרבים ממליץ על הספר זהב לבושה וספר שקר החן.
עעע18.04.21
יש הרבה ספרי בדיחות שמסתובבים בשוק, אבל אפשר לפתוח את הרמ"א בעצמו ולראות שהוא כתב "ומותר לאשה נשואה לגלות פאה נכרית שלה, לא שנא אם עשויה משערותיה או משיער חברתה. דאין שיער באשה ערוה אלא דוקא שערותיה המדובקים בבשרה, אבל לא בתלושין העשויות לכסות שערותיה האחרות, אע"ג דעבדה לקישוט שתהא נראית בעלת שיער"
בועז18.04.21
חצוף מסלף את דברי הרמ"א זיע"א
יהודי פשוט19.04.21
זה ציטוט מהרמ"א, אם לא שמת לב. לא על כל דבר אפשר להגיב במשפט סתמי, זה מוציא אותך לא הכי חכם. אגב, עשרות אחרונים הביאו את הרמ"א להלכה, ראה למשל ב"עטרת זקנים" על השו"ע סימן ע"ה: "וכל שכן שיער נכרית וכו'. כל זה כתב רמ"א ע"פ הגה באלפסי פרק במה אשה (שלטי הגבורים שבת דף כט. אות א'), ופסק על פי זה בסי' ש
מרדכי19.04.21
17
צדיק
ללא שם18.04.21
16
פעם ראו אם זה פאה, היום הפאות חלקות, עם גוונים, מסולסלות, ארוכות וכו, יותר יפה משיער רגיל וכן זה באמת מכשיל כי אי אפשר לדעת אם זה שיער או פאה, יכולים להחמיר על דברים אחרים אבל בפאות יש יצר הרע גדול מאוד והרבה נשות ראשי ישיבה ואברכים חובשות פאות שניראות כמו שיער טבעי
מלי18.04.21
15
52 פוסקים אומרים ללבוש פאה ורק אתה ואבא שלך חושבים אחרת . איך אמר הבאבא סאלי על אביך מה לזבוב קצוץ כנפיים לנשר הגדול בשמים ( זה אביך חלק על הרבי מילובאוויטש
משה 18.04.21
הבבא סאלי אמר שמי ששמה פאה נוכרית היא מכינה את החומר הסקה שלך לגיהנם!!!כך על פי עדות של חתנו המשב"ק הצדיק רבי דוד יהודיוף!
44418.04.21
אוי ואבוי וה' ישמור:( אתה לא מפחד מיום הדין??? לדבר ככה על גדולי הדור? וזה לא משנה מה העדה שלך הם רבנים גדולים ועם דיבור כזה אתה כלכך מסכן... מה תעשה כשתמות ותגיע למעלה???? ועוד מתבטא ככה בגלל ששמעת הלכה שקשה לך?? ממש גועל נפש
יעל18.04.21
52 פויסקים🧐🧐, תוכל בבקשה למנות 5 מהם??
יעקב18.04.21
די לנחיתות של חבד... הוא יכול לחלוק על הרבי מחבד זה לגיטימי בהלכה.
א 18.04.21
חצוף מחוצף
יהודי פשוט18.04.21
14
בושה וחרפה לפרסם דבר כזה שכל גדולי ישראל האשכנזים וחלק מהספרדים התירו לכתחילה מרן יוסף עושה פופוליטיקה
יצחק18.04.21
זה לא נכון זה שקר מסלפים את המקורות .תלמד את הספר זהב לבושה ותרגז הארץ שקר החן ועוד ספרים
שלום 18.04.21
אין אחד שהתיר את מה שהולך היום ברחובות. מי שמתיר הוא עבריין שמחטיא את הרבים בטומאה ותועבה
ירוק16.08.21
נו ו? מותר לרב לחלוק על רב אחר.. פוגשים את זה המון בגמרא בושה וחרפה לדבר ככה על רב חשוב!!
יעל18.04.21
13
ברור כי פאה מושכת את העין וצדה את לב הפתאים...עד מתי יכשירו את השרץ הזה...עורו ישנים!
יהודי של אמת18.04.21
12
מדהים לראות שציבור הנשים של הרב אמנם לא הולך עם פאה אבל....... כן הולכות בלבוש צמוד ופרוץ (חצאיות קצרות מאד. וכו וכו) שלא לדבר על הכובעים שהם חובשות שזה בולט פי כמה מפאה. לזה קורים מצווה הבאה בעבירה. וד"ל.
נער הייתי18.04.21
חצוף כך לדבר לשוה"ר ולהוציא דיבה עלי גועל נפש עליך שבכלל הסתכלת עליי
שירי19.04.21
11
4.הבבא סאלי זצ"ל אמר על מי שלובשת פאה שזה יהיה החומר הסקה שלה בגיהנם.וזה עדות מפי חתנו רבי דוד יהודיוף זצ"ל. וראה בספר נפש חיה בתשובות סימן יד שכתב רבי רפאל כדיר צבאן שבמרוקו ותוניס לא היה כמעט אפילו אשה אחת בלי כיסוי ראש ולא היו בפאה נוכרית וזה היה מנהג אימותינו הקדושות.וכן הביא רבי בוגיד סעדון. ור
פאה נכרית18.04.21
הנה עוד אחד. יש למי שהתירו סמך אבל העניין הוא על הפאות הנוכחיות שהן לכולי עלמא אסורות.
רם18.04.21
10
עדיין לא הבנתי מה מפריע לו בזה
מה הבעיה שלו עם מנהג ירושלים 40 דק'?18.04.21
9
אני יושב כבר 15 שנים ואני שומע דברים מזעזעים על ספרדיות וספרדים,ואני ספרדי.
דיין בכיר18.04.21
שקרן. רמאי ונוכל. אתה דיין מקסימום בשירותים של המקוה.
יעקב18.04.21
לצערנו ישנם הרבה נשים ספרדיות שחובשות פאה נוכרית שחצנית (כמו האשכנזיות)
דיין לא בכיר18.04.21
8
דבר עם האחייניות שלך
זלמן18.04.21
אתה בטוח שהן עושות כל מה שהוא אומר? אולי אמר להם ולא שמעו בקולו, אז לא יגיד כלום לשאר הצבור.
מחויב לתורה18.04.21
7
אשריהם של המזרחים שלוחי דרבנן נציגי ש"ס והרב עובדיה בכנסת ובממשלה שנשיהן אינן חובשות פאה, כולם אנשים יראי אלוקים המה. הרב דרעי, הרב בניזרי, הרב חוגי, הרב פרץ, הרב יאיר לוי.בזכותם אלפי עבריינים ספרדים בכלא, חזרו בתשובה, ומצביעים רק ש"ס.
שיכור18.04.21
6
..אמת אמת..מה שהרב הראשי מספר שמעתי מקרוב משפחה המשמש כדיין בבית הדין בתל אביב..לא היה כדבר הזה פעם..עשרות רבות מכלל הגירושים אצל חרדים..נגרם בגלל כי מצא בה ערוות דבר..כן כן הכל בגלל הפאות הפרוצות..זה אף רב לא התיר..
יענקל טאומן18.04.21
5
פאה נכרית=עבודה זרה פריצות הבבא סאלי אמר חומר הסקה בגיהנם!
אנשין18.04.21
זה דווקא חומר הסקה שמתכלה מהר יחסית....
לא נורא18.04.21
חחחחח ליצן
המסביר לצרחן18.04.21
4
הרב אלישיב והרב ווזנער והרב שלמה זלמן אוירבך אסרו פיאות ימינו בגלל 1.תקרובת ע"ז וכל ה"הכשרים" לא שווים מאומה כמו שהוכח בקונטרס הישכם אוהבים ובתשובה חלק א וחלק ב ובקונטרס פאת שדך חלק א וחלק ב. ב.הפאה נראית כמו שיער נכרית ומי שמיצר אותה מיצר אותה לשם נוי ויופי ולא לשם רק השלמת חיסרון. וכן פסקו מגדולי
פאה נכרית18.04.21
רוב הרבנים הנ"ל פסקו כך בעיקר לאחר מותם....
היסטוריון18.04.21
3
1.השיער אסור להראות זה משום צניעות אלא שברשות הרבים זה דאוריתא ובבית זה משום חומרא מהירושלמי והזוהר הקדוש.פאה נוכרית זה לא נחשב כיסוי כלל וזה ממש כמו לגלות את כל הראש אין הבדל כלל. וגם השלטי גיבורים סובר כך והאחרונים לא הבינו אותו.וכבר אמר העצי ארזים שכל אלו שמתירים פאה נוכרית(של פעם)"עתידין ליתן את
פאה נכרית18.04.21
ניכר שלא למדת מילה אחת מימיך... הירושלמי מעולם לא החמיר בבית. ומהתורה אין שום רמז שזה משום צניעות, גם לא בחז"ל. אדרבה מובא שזה משום קללת חוה. ובצניעות אין הבדל בין נשואה לרווקה. ולומר על הש"ג שהאחרונים לא הבינוהו, זה עזות מצח שנובעת מבורות ועם הארצות. כי אותו פירוש שהמציא ליפשיץ מלא חורים וסדקים. ו
שמשון18.04.21
2
אשריך רבי יצחק יוסף!! אתה נחשון בן עמינדב של העם שלנו, עם לפיד האש לפני המחנה !!! חרם על החרדים והחרדיות השחקנים/ות והרמאים/ואת שהנשים שלהם לובשות פאות וקוראות לעצמן חרדיות !!! שאני רואה חרדי עם אישתו שהולכת עם פאה על הראש אני אומר לעצמי , למה כבר לא כדאי לי להיות חילוני ולהנות כבר ממשהו טבעי ???
יהודה 18.04.21
תלמד הלכה יש מחלוקת שמעת פעם על אלו ואלו?
קהלת18.04.21
חביבי זה מה שהרב אלישיב אמר רואים בוידאו"פעם! היתה מחלוקת" היום לא שייך ההיתר
ירוק16.08.21
1
תקראו את הספר זהב לבושה ואת הקונטרס ותרגז הארץ ואת הקונטרס שקר החן.וכן את הספר תבורך מנשים ואת הספר והיא תתהלל
שלום 18.04.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24