כיכר השבת

מתקפה חריפה וחריגה • צפו

הגר"מ על הממשלה החדשה: "ראש הרשעים הוא ליברמן"

"ליברמן, רוצה לזרוק את החרדים לזבל, כדי שיוכל לחיות חיי תאווה והפקר. יש לחנך את הילדים להבחין עד היכן מגיע שפלות הרשעים שלוחמים לחיות כבהמות", כך הסביר ראב"ד 'העדה' • צפו (אקטואלי)

43
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | כ"ד בסיון | 04.06.21
הגר"מ שטרנבוך (צילום: רפאל שוורץ • קרדיט סרטון: י.נ.ק.)

ראב"ד העדה החרדית וראש הישיבה הגאון רבי משה שטרנבוך, יצא בחריפות נגד הממשלה המתהווה והחששות מהגזירות נגד החרדים, ותקף בעיקר את "הרשע ליברמן".

בתוך דבריו הנסערים הביא הגר"מ את הפסוק מפרשת השבוע: "והיה אם מעיני העדה נעשתה לשגגה", ואמר: "גדולי ישראל נקראים "עיני העדה" כיון שהם משמשים כ'עיניים' עבור כל הקהל כולו כדי לראות מה שהציבור אינם מסוגלים לראות בכוחות עצמם. ושמעתי ממרן הגרי"ז מבריסק זצ"ל, שאביו הגר"ח מבריסק הבין כבר חמישים שנה לפני הקמת המדינה שמטרתם לעשותינו ח"ו "עם ככל העמים וגוי ככל הגויים", וסיים הרב מבריסק שאחרים אף את ההווה אינם רואים".

"הנה בזמנינו רואים אנו עד היכן הדברים מגיעים, שהם אומרים בפה מלא כי רצונם לעקור לגמרי את התורה והאמונה וקדושת ישראל השם ירחם, וכבר התחילו בפעולות לגזור שכל מי שישפיע על ילדים חופשיים לשמור דת ישראל בלי הסכמת הוריהם ייענש בשש חודשי מאסר, וברצונם לחוקק עוד חוקים למחוק כל רושם מדת ישראל בארץ הקודש".

הפוסק הוסיף ואמר: "בדעתם לעקור את הנישואין והגירושין מידי הבתי דינים ולהעבירם לערכאות, להפעיל תחבורה ציבורית בשבת קודש בכל רחבי הארץ, לקבל גרות על ידי כל רב שמאושר מטעמם בלא שום בי"ד, ולחוקק שאין להעמיד הפרדה באסיפות בין גברים לנשים, ולכוף את גיוס בני הישיבות, וכן להעמיד בכותל המערבי מקום לרפורמים כמו לחרדים, ולמכור בשר חזיר בפרהסיה, ולהסגיר את לימודי הליב"ה בכל התתי"ם, אוי לנו שכך עלתה בימינו שרוצים לעקור את התורה והאמונה וקדושת עם ישראל וקדושת ארץ ישראל".

"ראש הרשעים, ליברמן, מדבר בפרהסיה על רצונו לזרוק את החרדים לזבל, ועומד בתקיפות על כך שכל קיום הממשלה יהא תלוי רק בהמשך פעולות וחוקים לעקור כל שייכות לדת ישראל, כדי שיוכל לחיות חיי תאווה והפקרות כרצונו. עלינו להודיע באופן ברור קבל עם ועדה: "אין אנו מקבלים ח"ו הגזירות שלהם, ומוכנים אנו ללכת לבית סוהר, ולא נסכים בשום פנים ואופן שבנינו יהיו מחונכים בדרכם".

מה צריך לעשות? הגר"מ השיב: "כל אחד שואל מה יכולים אנו לעשות במצב כזה, ובפרט שהמצב אינו נוגע רק ליהודי ארץ ישראל אלא גם ליהודי חוץ לארץ, שהרי אם יוצא חרון אף ה' על יהודי ארץ ישראל, גם יהודי חו"ל נמצאים בסכנה. אנחנו צריכים לעורר רחמי שמים, לחנך את בנינו שיסתכלו עד היכן מגיע שפלות הרשעים שיורדים מדחי אל דחי, ולוחמים בחירוף נפש בכדי לחיות כבהמות, וזה לבד סיבה להיבדל מהם, ובמיוחד אצל בני תורה יש להוסיף חיזוק בלימוד התורה מתוך יר"ש, ולהתגבר על ניסיונות הזמן מתוך מסירות נפש, ולחזק את עבודת התפילה שיהא בכוונה כראוי".

"עם ישראל ידעו בכל הדורות, שבתקופה האחרונה לפני ביאת משיח יהיה זמן קשה מאוד, אבל לאמיתו של דבר מעולם לא חשבו שנגיע לתקופה קשה כל כך. אנו חיים בדור הקשה ביותר של "חבלי משיח הרוחניים".

הגר"מ הסביר מה דרכי הפעולה ואמר: "וחובתינו בעת הזאת לפעול ככל יכולתינו, ולהודיע בכל העולם את מחואתינו, שהרי ארץ ישראל נקראת "ארץ קדושה" בכל העולם, ואין להם רשות לעקור את קדושת הארץ. עלינו למחות בהם ולכאוב על חילול ה', ואז הקב"ה יעזור, אבל אם נשתוק וכאילו אין הדבר נוגע לנו כלל, הרי ח"ו עלול לצאת חרון אף ה' על בית ישראל".

"צריכים אנו לפעול לעורר רחמי שמים, וזהו על ידי שנרבה את צד הקדושה נגד צד הטומאה, יש לנו להתבונן עד כמה הם שפלים ומאידך כמה מאושרים אנחנו שהקב"ה בחר בנו מכל עם ונתן לנו את תורתו, יעזור הקב"ה שנזכה לגאולה השלמה בקרוב".

צפו בווידיאו

תוכן שאסור לפספס
43 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
30
בנט, לפיד --->>> בחברת שונאי ישראל ❗❗❗ ====================
.04.06.21
29
הרב משה שטרנבוךהוא השר התורה האמיתי וגדול הדור ופוסק הדור ואם הוא אומר לא להצביע אז לא מצביעים ואם הוא אומר לא לעשות דילים עם ליברמן אז לא לעשות הרב משה שטרנבוך לא אינטרסנט נקודה
ללא שם04.06.21
28
עוד 70,000 חרדים שלא באו להצביע ונשארו בבית, לו היו באים היום היינו בעז"ה יתברך בסיפור אחר. עוד 70,000 שלא היו מזלזלים במצוות אמונת חכמים היו מעבירים את הגזרה. ביטול הגזרה היה רחוק מ-70,000 מצוות של אמונת חכמים. אין לי שמץ של שמחה מממשלת השמד שבעז"ה וברחמי ה' לא תבוא אלינו ועלינו, אבל מממשלת שמד אפש
עוד 70,000 חרדים04.06.21

הצגת כל התגובות

27
ממש לא מתקפה חריגה, זה הסגנון של הרבנים החרדים מאז ומעולם.. אי אפשר לתרץ את זה שזה הסגנון רק כשהצד השני התחיל כי זה ממש לא נכון, כמו שהרב שלום כהן קרא לכיפות סרוגות עמלק או שהרב יצחק יוסף זלזל ברבני הדתי לאומי בלי שאפחד מהם אמר משהו על החרדים באותו הזמן.. בקיצור, זה הסגנון החרדי, זה השיח.. עצוב
אמת04.06.21
26
צריך עצרת ענק שכל הרבנים יתאחדו וכולם יראו ויראו ואז יראו בגלוי את השקר
ללא שם04.06.21
25
אבל הם רוצים שנהיה כמוהם,ושנאבד את יהדותינו ח"ו,ואח"כ לא תהיה שאלה למי שייכת ארץ ישראל
מילא אם יתבהמו04.06.21
24
הקב"ה לא שמח לשמוע את זה. יהודים צריכים לחפש זכות אחד לשני. גם לליברמן יש זכויות. מי שקורא לחברו רשע, מעשיו וודאי נבדקים תחילה.
שמיל04.06.21
בזמן חז"ל סקלו רשע רק אם היה דיין אחד! שימצא לרשע זכות אני שמח שאתה המתנדב, ושאר מצביעיו מן הסתם פסולים לעדות
שומר פיו ולשונו04.06.21
מי שמחטיא את הרבים אינו כלל יהודי תלמד רמב"ם. שוטה
נננ05.06.21
אז עבור לשמוע את רבני הדלי"ם אוהדי חילונים, אוהבים את כולם ובמיוחד את החפיפניקים. למה אתה מתייסר כאן??
סתיו04.06.21
23
למה יש שום ציפיות לרב שמורה לא להצביע בכלל. אם היה לחרדים עוד שתי נציגים, זה לא היה קורא.
כוללניק04.06.21
תקרא ויואל משה ותראה שאסור להצביע בבחירות.ודרך אגב העדה החרדית מקללת גם את החכי"ם ה"חרדיים" שאינם כלל חרדים
שלום 05.06.21
בה בה בההההה
מוטי ברקו04.06.21
22
הרב לא מגזים בכלל. לצערי, נראה שהממשלה תחזיק מעמד לפחות 3 שנים. ובנימה אופטימית, כל שבוע גזירה איומה חדשה נגד הציבור החרדי!!! נתפלל שנצא מזה מחוזקים..
יוסי04.06.21
21
איזו שפה, איזה סגנון, ממש דעא"ש חרדי. לא פלא שרוב מוחלט מיהודי העולם לא איתכם, סולד מכם ולא סופר אתכם. ילדים מגודלים חסרי דעת, זה מה שאתם. צאו מהבטלנות שלכם, תקימו מדינה משלכם ועופו לנו כבר מהעיניים חבורת בטלנים ונצלנים שכמותכם.
איזה שפה...04.06.21
כת החנפים אינה רואה פני שכינה
איזה כתיבה...04.06.21
האמת התורנית יהודית תמיד לדורות קשה וכואבת בפשטותה!
יהודי04.06.21
תמכור לוקשים לבעלי תשובה בורים ונבערים, מספר האמיתיות התורניות כמספר השערות על הראש שלך. דרך ארץ קדמה לתורה, דרך ארץ זההדבר האחרון שיש לחרדים, אחרת לא היו מתעבים אותם וסולדים מהם, אתם דומים יותר לערבים מאשר לבני תרבות.
אמת תורנית?04.06.21
להתנצל על דברך... אשריך... זה מה הקב"ה רוצה, שכל אחד יעשה חשבון נפש על מעשיו, ויתקן מה שיוכל... ובא לציון גואל, אשריך...
רויטל04.06.21
מתגובה 5 כל מה שאמרתי אני מתחרט עפר בפה שלי לדבר כנגד רבנים זה הזהרו בגחלתן שעקיצתן עקיצת עקרב כן ממש כן גם במבול רוב העולם לא היו עם נוח ונמחו מן מעולם לא הולכים ע'פ רוב של הטועים טעיתי
504.06.21
20
חכו חכו... עד שלא תהיה ממשלה, אין ממשלה...
חכו חכו...04.06.21
19
אני מאמין שאם כל אחד ואחת מאיתנו נתעלה למדרגה גבוהה מעמדתינו כעט ונתחזק באהבת חינם כפשוטו ושאר המצוות. יהפוך השם את הק.... לברכה ומתוך כך יבוא לציון גואל .שבת שלום.
א.ד .ד.04.06.21
18
אם ליברמן יצליח, יצטרכו לומדי הכוללים לחרוש בזמן החרישה, לזרוע בזמן הזריעה, ולקצור בזמן הקצירה. ותורה מה יהא עליה? אנחנו צאצאי דור המדבר, והביאו אותנו לארץ ישראל בעל כורחנו .אנחנו צריכים לצעוק לה' בשמים "השיבנו אבינו אליך לאירופה חדש ימינו כקדם".
נביא אמת04.06.21
17
החרדים לא צריכים לעשות איזה חשבון נפש למה הגענו למצב הזה? הכל משליכים על שנאה סתמית ורשעה? לא חושבים שאולי יש סיבות אמתיות שגורמות לאנשים להתנגד להם (לא רוצה לומר שנאה, כי לזה באמת אין סיבה, אבל לא כל מי שקורא תיגר על ההנהגה החרדים או הדרך החרדית הוא שונא, לדעתי הרוב לא). אולי הקורונה הראתה להם שיש
אבי04.06.21
אבי היקר, גם לישראלים אתה קורא לבדוק למה האו"ם וכל העולם שונא אותם, מצביע נגדם, לא נותן להם זכות הגנה עצמית ומתקיף אותם ללא הרף?...............
ואידך זיל גמור.06.06.21
ואולי היהודים צריכים לעשות חשבון נפש איך הם הגיעו לכזה מצב שהנאצים הרגו אותם בשואה?? אההה??? תקלוט השמאלנים הכאילו ""נאורים ומכילים"" הם באמת אנטישמיים וצבועים!!! זה הכול!! ולא צריך לעשות שום חשבון נפש!!! ובטח ובטח לא לעזוב את התורה הקדושה
מדהים05.06.21
16
ומי אשם במצב?
אכלו לי שתו לי04.06.21
15
יחיד הדור ופלאו
גדול הדור04.06.21
14
אולי היה טוב יותר שכבוד הרב היה מזמין לשבת את ליברמן ומשפחתו את לפיד ומשפחתו את מיכאלי וזנדברג ומקרב אותם באהבה לאבינו שבשמים . ברור שאם בחרו לכנות אותם רשעים מה מצפים כך בוודאי שיעשו הכל היפך התורה . מה גם שאם בפונוביץ בני ברק מכים אחד את השני ועפים כיסאות סטנדים וספרי קודש למה תצפו לשם הרב היה ה
אור החיים04.06.21
13
די די די בבקשה די לשנאה. עם כל הכבוד לרב אני לגמרי לא מסכימה איתו. אנחנו צריכים ללמוד לאהוב ולכבד כל יהודי גם אם הוא לא אוהב ומכבד אותנו. כמו שהרבי מליובאוויטש אמר. די לשנאה.
די04.06.21
12
ליברמן חי כבר את החיים שהוא רוצה בשביל זה הוא לא צריך את החרדים, הוא מדבר בעיקר על נקודה כואבת של שיויון בנטל אליה אף אחד לא שם את דעתו, ואני מדבר על הרוב לא על כולם, חברה שבה לעבוד הוא מושג גנאי ובושה, שלא משרתים בצבא וכד ( ונכון שישנם עובדים ומשרתים בצבא ובאירגוני חסד אך הם מעט יחסית לחברה כולה) ש
מישהו04.06.21
11
לחרדים בכנסת ומחזקים את כוח הטוב הרי בסוף כולנו קשורים למה שקורה בכנסת בין אם נרצה ובין אם לא
חבל שלא בוחרים06.06.21
10
זהו סוף העדה החרדית אם הם מתערבים בפוליטיקה ציונית ואחד מבניהם כמעט זכה בפרס ישראל. סופו של עידן . מחר הם באגודה.
פוליטיקה ציונית04.06.21
9
העדה החרדית לא מצביעים לכנסת מה אכפת להם מי ישב בכנסת הם לא יותר גרועים משאר העמים והארצות אם לפחות היו מעודדים להצביע אוליי היה עוד כמה מנדטים והכל היה משתנה אבל האמת כל השנאה וההסתה נגד הדת נובעת בגלל שהחילונים לא רוצים שחרדים יצביעו למפלגות החרדיות אם לא לא היו מפלגות חרדיות היה יותר טוב כל הרבנ
ללא שם04.06.21
8
הוא מדבר בשם העדה החרדית שלא מצביעים בכלל ? אז שלא יתערב בכלל
ללא שם04.06.21
7
אם הייתה אומר לתלמידים שלך לבחור זה לא היה קורא ממשלת השינוי
אביעד04.06.21
6
רבותיי אסור לבזות תלמיד חכם הריני מוחה בכם! והחרדים עובדים בדיוק כמו כולם ולפעמים אף קשה די להשמצה בבקשה די לשנאה זה מה שלפיד וליברמן רוצים לעשות פילוג אל תתנו להם כל עם ישראל אחים!!!
מוחה בכם04.06.21
ולבזות יהודים אחרים מותר? מי כמו החרדים שמומחים בלבזות את מי שאינו דומה להם בדיוק. מי שמבזה - מתבזה, אין עשן בלי אש...
ולבזות יהודים04.06.21
5
כמה נכון. השמאל הליברלי הקיצוני שונא הדת, המנוע הפנימי שלו הוא הרס וחורבן של כל מוסר ודרך ארץ. המטרה היא עקירת כל ערך, כדי להתיר לאדם לעשות ככל העולה על רוחו ללא שום מעצור ומצפון. מקעקעים את חיי המשפחה ומתירים כל מגבלה, הכול כדי שלא יעמוד דבר בפני הדחפים חלילה. זהו השורש של שנאת אומות העולם לישראל (
יהודי במהות06.06.21
4
מתי תבינו שהרבנים קובעים וחרדים לא צריכים לעבוד הם צריכים ללמוד וצריך לשנות אדם כזה!!!!!!!!!!!!
תפקחו עניים04.06.21
3
ברוך שלא השבית לנו גואל מרן פוסק הדור והדרו צדיק אמת ודבריו אמת
מני04.06.21
2
הגאב"ד מבקש לעורר רחמי שמים. להרבות קדושה ולא טומאה. במחילה גדולה מכבוד תורתו - שכח להזכיר "ולהמעיט בחילול השם". וד"ל.
אלי04.06.21
1
פעם לעיידה היה פאסון . כולם מבגין דרך בן גוריון ועד איצ'ה מאיר לווין היו אותו דבר. היום אפילו בבית דין יש לנו פרשן פוליטי על הממשלה החדשה . ואיזה בקיאות. אפשר לחשוב שמישהו סביבו גולש ח"ו (החושד בכשרים וגו'). אוי אוי מה היה לנו ציול ציון חגרי שק אפילו בבית דין של העיידה יש ביביסטים ולא רק אצל ינקי קנ
שטרנבוך כפרשן 04.06.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24