כיכר השבת

"להיות קשובים לצרכי החרדים"

הוחלט רשמית: תוקם ועדת חקירה ממלכתית ל"אסון מירון"

האסון הנורא בו נהרגו 45 בני אדם, בהילולת הרשב"י בל"ג בעומר, ייחקר בידי ועדת חקירה ממלכתית, שתבדוק גם "בטיחות באירועי פולחן דתיים" • המשפחות השכולות מברכות - ומקוות לרגישות (חרדים)

89
דוד הכהן | כיכר השבת | י' בתמוז | 20.06.21
פינוי הפצועים מזירת האסון
פינוי הפצועים מזירת האסון (צילום: דוברות איחוד הצלה)

הממשלה אישרה היום (ראשון) באופן רשמי את הקמת ועדת החקירה הממלכתית בעניין האסון שהתרחש בהילולת ל"ג בעומר בהר מירון.

בנוסח ההחלטה נכתב: "במסגרת ההחלטה, הוועדה תחקור את השתלשלות האירוע ותקבע ממצאים ומסקנות בכל הנוגע למכלול ההיבטים של האירוע, ובכלל זה תתייחס גם לעניינים הבאים: מעגלי קבלת ההחלטות שהובילו לאישור האירוע וקביעת המתווה שאושר ותנאיו, מכלול השאלות המקצועיות והמשפטיות הנוגעות לבטיחות אירועים המוניים ובתוכם גם אירועי פולחן דתיים... והמקומות המשמשים את הציבור לעריכתם - לרבות ובמיוחד מקומות המשמשים לקיום אירועים רבי משתתפים".

יצוין, כי לאחר פרסום ההחלטה, ו‏לבקשת שר המשפטים גדעון סער, תוקן נוסח ההחלטה, כך שהוועדה תוכל להמליץ גם על שינויים מבניים באתר עצמו ובתשתיות שסביבו.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר על כך: "כפי שהבטחנו, אנחנו מעלים לאישור הממשלה את הצעתם של ידידי, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן, להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון בהר מירון. 45 אנשים איבדו את חייהם באסון הנורא ועל כתפינו מוטלת האחריות להפיק את הלקחים ולמנוע את האסון הבא".

לדבריו, "הוועדה לא תוכל להשיב לחיים את אלו שאינם, אבל הממשלה כן יכולה לעשות הכל כדי למנוע אובדן מיותר בעתיד. כפי שאמרנו, ועדת חקירה קום תקום".

רגעי האסון (ללא קרדיט. בהתאם לסעיף 27א)

"לצד הוועדה, חשוב לומר למתפללים ולכל האנשים שמגיעים למירון", הדגיש רה"מ: "אנחנו נעשה הכל כדי שמסורת החגיגות בל"ג בעומר, ובכל ימות השנה, תמשיך. למירון מגיעים אנשים מכל המגזרים: חרדים, ציונות דתית, מסורתיים, ספרדים, אשכנזים, חילוניים. האחריות שלנו היא להבטיח את ביטחונם, זה תפקיד הממשלה וכך נעשה".

על פי החלטת הממשלה, הוועדה תחקור את השתלשלות, האירוע ותקבע ממצאים גם באשר לכלים העומדים בפני רשויות המדינה וגורמים נוספים לאפשר הפעלה יעילה ותקינה של המתחם.

עוד נמסר, כי "נוכח קיומן המקביל של חקירה פלילית על ידי משטרת ישראל וחקירת המחלקה לחקירות שוטרים בנוגע לאירוע, ייערך תיאום עם היועץ המשפטי לממשלה ביחס לאמור.

כידוע, מינוי יו"ר הוועדה וחברי הוועדה, נעשה על ידי נשיאת בית המשפט העליון, כקבוע בחוק. לשם כך, להנהלת בתי המשפט יוקצו שישה מיליון שקלים, באופן חד פעמי, וכן חמישה תקני כח אדם זמניים, שישמשו להוצאות הוועדה.

45 הקורבנות

מפורום המשפחות השכולות נמסר: "מדובר בהחלטה מבורכת, שתאפשר לנו להתחיל להתרכז סוף סוף בהנצחת זכרם במקום להתעסק במחדלים עצמם. ההחלטה הזו היא חשובה בהחלט. אמנם היא לא תחזיר לנו את היקרים לנו מכל, אבל לפחות יהיה ביכולתנו לוודא מניעה של אסון נוסף".

"החלטה זו לכאורה הייתה אמורה להתקבל כבר בשבוע שלאחר האסון, ועצוב שהיינו צריכים להילחם על כך בעצמנו. כולנו תקווה כי יופקו הלקחים, וכבר בזמן הקרוב יחלו בתיקון הליקויים לקראת חגיגות ל"ג בעומר תשפ"ב".

עוד אמרו גורמים בקרב משפחות הנספים: "אנחנו מקווים שבראשות הוועדה יעמוד אדם שיהיה קשוב לצורכי הציבור החרדי, וידאג לוודא מניעה של אסון נוסף, תוך שהוא פועל ברגישות ובנחישות".

תוכן שאסור לפספס
89 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
64
בנט הנוכל גנב מנטדים!!! גנב קולות!!!!! גנב דעת הבריות!!!! מקומו בכף הכלע!!!!!
לפיד ההסתה21.06.21
63
"שופט" שונא חרדים מבית המשפח שעמדתו ידועה מראש...... דחליל של לפיד האנטישמי...
מיידוף בנט21.06.21
62
בוזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזזז לקלגסים הרוצחים שחסמו את המעבר הצר!!!!!! וועדת טיוח!!!!!!
אין אימון21.06.21
עדיין יש אנשים שחושבים שחסמו את המעבר??? ויהי לפלא
עדיין???21.06.21

הצגת כל התגובות

61
עם כניסתו של ליברמן למשרד האוצר, חברי הכנסת החרדים פתחו במתקפה עליו וחלקם הגדירו את המינוי כהכרזת מלחמה על החברה החרדית. לפני הבחירות, בראיון לתוכנית "אופירה וברקוביץ'", אמר ליברמן כי "את החרדים יחד עם ביבי על מריצה יחד למזבלה". ההתבטאות הזו עוררה סערה גדולה ותגובות רבות במערכת הפוליטית. "האמירה הו
נחמן20.06.21
60
תודה למדינה, לממשלת הזדון לכאורה וסלידה עמוקה מפוליטיקאים חרדים שביזו אותנו ואת עצמם . איכס.
תודה 20.06.21
59
סוף סוף קצת שפיות - עצוב שחברי הכנסת שלנו, של הציבור החרדי, התנגדו ועדיין ממשיכים להתנגד…
אליהו20.06.21
58
ב״ה סוף סוף ממשלה מתפקדת--במקום ממשלת התככים והשטיקים של נתניהו--בע״ה יותר ויותר ליכודניקים מתחילים לקלוט--שלמה, ליכודניק לשעבר
משה20.06.21
57
ועדת חקירה לא יכולה לעשות דבר מול "תרבות הדחיפות" שנפוץ בעיקר במגזר החסידי,כל ירושלמי יודע זאת... איך הם דוחפים בפראות ובכוחניות... עשו חיפוש לדברי אריאל אלחרר שמצביע על הסיבה שגרם לאסון המחריד!
צ20.06.21
גם לכותל מגיעים עשרות אלפי אנשים בימים מסוימים בשנה ובכ"ז אין צפיפות כזו. למבנה הטופוגרפי של מירון ולמבנים בשטח הציון עצמו יש חלק גדול באסון.
שירי21.06.21
56
בנט דווקא עובד לא רע עד עכשיו, מתקיף את חמס, מדבר על איום הגרעין, הקים ועדת חקירה זה דברים שקודמו לא עשה.
איציק לוי20.06.21
ליתר דיוק בנט לא תקף את חמאס גנץ תקף אותם
ספרדי20.06.21
55
יושב ראש הכנסת הטרי חבט בפטיש והכריז: אני מזמין את ראש הממשלה המיועד, משיח הפיוס והרפוי הליבתי, להשבע אמונים למדינת ישראל ולחוקיה. מר בנט בבקשה. נפתלי עלה בצעד קל לדוכן הנואמים, הטיב את הקרחת, סידר את הדפים ופתח בקול נרגש: 'אני, נפתלי בן ג'ים ומירנה בנט, נשבע בזאת..' דפי הנאום המוכן זזו לצדדים והדוכ
הלפרין20.06.21
54
ב״ה שסוף סוף קמה וועדת חקירה לאסון הנורא--
שלמה20.06.21
וועדת טיוח בראשות שונא חרדים מבית המשפח - דחליל של הנוכל מיידוף בנט
מצביעי ימינה21.06.21
53
מה עם ועדת חקירה לאוסלו שהביא לעשרות אלפי מטחים על הדרום.........
רונן20.06.21
52
הנוכל שגנב את קולנו ומתחזה לראש הממשלה מקים וועדת חקירה
מצביעי ימינה21.06.21
51
מעולה...שיעמידו לדין את כל האחראים על מירון בכל תחום ותחום על זלזול מתמשך במשך שנים ועל זה שסמכו רק על הנס והפקירו את הציבור וגרמו למותם של 45 איש מישראל....שר הפנים...שר הדתות...שר המשטרה....ראשי המקומות הקדושים...ועוד.....כל אלו צריכים להיות היום מאחורי סורג ובריח לפחות ל- 20 שנה.
קובי21.06.21
50
ולוואי ויסיר מעלינו את גפני, דרעי וליצמן. חרדים רוצים לבחור.
ברוך ה' !20.06.21
מאיפה אתה יודע מה החרדים רוצים, פעם היית חרדי?? בתור חרדי אני רוצה לספר לך שהבחירה של החרדים היא לציית לדעת תורה ולהחלטותיהם בלי פקפוק ותהייה!
דווקא לא20.06.21
49
ברוך השם עצם זה שנלחמים לא לפתוח זה מראה על הרבה פשע שהיה שם אני מאחל בהצלחה לגלות את האמת העזרת השם
צבי20.06.21
48
המלחמה בוועדת מירון משונה ומוזרה מאוד! למה לא לברר מי האחראי על המחדלים והכשלונות שהביאו לאסון נורא שכזה?! עצם המלחמה הזו מסגירה די ברור מי הם האשמים, עדיף שישבו בצד וישתקו, הם מושכים על עצמם אש! פלא גדול על אנשים בעלי נסיון רב המשתטים בצורה כזו לפני כל העולם. העולם מצפה מהם שיתרמו את כל מרצם עבור
רוזנברג20.06.21
על ראש הגנב בוער הכובע--בע״ה ימצאו את האחראים לאסון הנורא ויבלע המוות לנצח!!!
שלום20.06.21
47
על ראש הגנב בוער הכובע. המגיבים פה לחוצים, ובצדק. שנים רבות מדי בממשלה עם ביבי רק הזיקו למגזר החרדי. חבל שהלכתם שולל אחרי מאחז עיניים.
שְכּוֹיֵיח20.06.21
46
חבל שהייתה צריכה להתחלף ממשלה כדי להקים ועדת חקירה לאסון מירון. עשו הכל במגזר כדי שזה לא יקרה כי ידעו מראש שהתוצאה תהיה עריפת ראשים בלתי נמנעת. יחד עם זאת ברור שאי אפשר לעבור על אסון כזה ללא תחקיר והסקת מסקנות שלא היה קורה אם היה תלוי בעסקני המגזר. השילוב של אינטרסים כלכליים ושליטה בין הגורמים המארג
יואב120.06.21
45
למה מפריע למגיני ביבי בכל גופם ציבורם ו נפשם שיבדקו מי אשם? . למה ניסו להעביר פיצויים במקום וועדה ? . ולמה מתנגדים להורדת גיל הפטור מגיוס? די לשלטון האבסולוטי של עסקנים משומנים . נכון ששומעים לרבנים להצביע אך אין שום סיבה לדרוש דברים של קיום מינימלים מעבר לתקציב הישיבות .
אחד20.06.21
ומדוע מתנגדים להפרשות לפנסיה לאברכים?
רפאל20.06.21
44
חבל מאוד שהחכים החרדים נלחמו נגד.
ברוך השם20.06.21
43
היום השביעי שבנט קיבל את התפקיד בהונאה גדולה ועדיין לא קמה וועדת חקירה ממלכתית.
פרץ20.06.21
42
אביגדור ליברמן על התבטאות המריצה: "לא הייתה מוצלחת, הובנה לא נכון"
דרור20.06.21
41
זה מגיע למשפחות הניספים! הלוואי וסוף סוף יפיקו לקחים ויהיו תקנות ברורות לקיום ארועים המוניים במגזר החרדי.
שירי20.06.21
40
ב״ה סוף סוף ממשלה מתפקדת--במקום ממשלת התככים והשטיקים של נתניהו--בע״ה יותר ויותר ליכודניקים מתחילים לקלוט--שלמה, ליכודניק לשעבר
משה20.06.21
39
בנט דווקא עובד לא רע עד עכשיו, מתקיף את חמס, מדבר על איום הגרעין, הקים ועדת חקירה זה דברים שקודמו לא עשה.
איציק לוי20.06.21
ב״ה סוף סוף ממשלה מתפקדת--במקום ממשלת התככים והשטיקים של נתניהו--בע״ה יותר ויותר מתחילים לקלוט שהקב״ה שולח לנו שליחים טובים
שלמה20.06.21
38
"די להפקרות" עדיף מאוחר מאשר בכלל לא, אולי קצת נחת למשפחות היקרות הי"ו, ומניעת אסונות לעתיד, ולמען יראו ייראו יש להעמיד לדין את האשמים הנוגעים בדבר, למען הסר ספק "ידינו לא שפכו את הדם הזה ועינינו לא ראו", וד"ל!
"משה רבנו"20.06.21
37
אני כבר יודע מה תחליט הוועדה: לסגור את קבר הרשב"י לציבור היהודי. ליברמן כבר מכין עוד מריצות...
יוסי20.06.21
36
טוב שקמה ממשלת שינוי כדי לבצע את המובן מאליו. בושה לח"כים החרדים שהתנגדו. תמשיכו לרדוף אחרי הזנב של נתניהו... למה המשכנו איתו אחרי ששיקר לגנץ? אם לא הייתה קמה וועדה ואסון נוסף היה מתרחש שנית מה היינו אומרים? זה רצח ממש...
בושה20.06.21
ביבי רימה גם אותנו עם העריקים שיש לו בכיס וחברי הכנסת שלנו האמינו
יעקב20.06.21
שמאלן נאלח, עוף כבר לאתר שינוי אין עתיד.... בייי
לפיד ההסתה21.06.21
35
בנט יצר תדמית של שר שמתכוון להתייחס ברצינות לנושא אך לא עשה זאת, בעוד פרץ, שבשיחה סגורה מול הורים הבטיח שהנושא יהיה אחד הראשונים בהם יטפל במשרד, חזר בו מאוחר יותר כי חלק מהשיחה הודלף לתקשורת. "מנסים להעביר את תפוח האדמה הלוהט הזה למישהו אחר", אמרה. לביקורת על משרד החינוך מצטרפת גם רותם בר שלום, אמה
פיני20.06.21
34
נזכיר - בנט שהביא כעת לאישור ועדת חקירה ממלכתית למחדל במירון כראש ממשלה התנגד להקמת ועדת חקירה ממלכתית למחדל בנחל צפית כשהיה שר חינוך.
צבי20.06.21
33
סוף סוף
רוטשילד20.06.21
32
מניסיון אומר לכם שועדת חקירה ממלכתית= לקליפת השום, עקבתי אחרי ועדת החקירה הממלכתית , באסון ורסאי עם 23 הרוגים. רעידת אדמה קרובה מתמיד , ובארץ אין בניין אחד שבנוי על-פי כללי הבניה לרעידת אדמה ,
דן20.06.21
31
וועדת חקירה צריכה להיות מאנשים שבנוסף לחקירה מבינים את הצורך של מיליוני יהודים להיות במירון ולפי זה לפעול כמובן מתוך אחריות לחיי אדם. וועדת חקירה שתמונה על ידי בית המשפט לא יהיה קשוב כלל לצרכי מיליוני בני ישראל שרוצים לעלות למירון. המפלגות החרדיות לא מתנגדות כלל לחקור את המקרה הנורא אבל דורשות שז
מזרחי20.06.21
30
אתם ממשלת סיוט לעם היושב בציון.מעולם לא היתה לעם ישראל מממשלה גרועה ברמות שאתם מתנהלים בתוך שבוע צרת תחבורה מורידה גדלי לאום מתחבורה ציבורית. צרה אחרת מקדמת חק שידול להנחת תפילין.צר אחר מגביל פעילות כוחות הבטחון.באוי"ש... צר אחר מקדם קנאביס חופשי על הבר.נכון השכנים שלנו זה שבדיה בצפון ודומ' מאחל לכם
ניסים20.06.21
29
אני כאחד ממשפחות האסון לא מברך על ההחלטה הזאת וכך גם רוב המשפחות חוץ משתי חלקי משפחות שתפסו טרמפ על הכבוד המדומיין שבחלקן להיות "מייצגי" המשפחות מטעם עצמם, האסון לא מתרפא ולא יתרפא כל כך מהר, הכאב עדין עצום, והפרסומת והרעש לא מוסיף לנו כלום. סילוק ועדת החמישה ושליטה מוחלטת של רשויות הבטחוניות בשקט ו
יוסי20.06.21
28
אז אתה מפוטר! אנחנו לא מעוניינים בעובדים שקרנים כמוך. אולי תחתום על עוד כמה התחייבויות מולנו ואז תפר אותם? בזה אתה הכי טוב. כשמגיעים למטרה דרך רמאות ושקרים לעולם לא תהיה בכך ברכה.
נתן20.06.21
27
מציע גם לחקור את זה בחמישה מימדים ולפתוח גם בוועדת חקירה על המימד החמישי של גנץ, אם כבר אז כבר.
לוי20.06.21
26
הקמת ועדת חקירה ממלכתית מחזקת את מגמת המשפוט של הפוליטיקה ושל תהליכי קבלת ההחלטות ואת שיקול הדעת המקצועי והפוליטי. במקום לעמוד למשפט הציבור נבחנים נבחרי הציבור ובעלי התפקידים הבכירים בעיניים משפטיות. בעיני הציבור האופי המשפטי של הוועדה מקנה להמלצותיה דימוי של פסק דין (אף שהמלצותיה אינן בעלות תוקף מש
גיא20.06.21
25
עצם הקמת הוועדה משמשת 'עלה תאנה' לרשות המבצעת. במקום להתמודד באמצעות המוסדות וההליכים הקיימים ולאפשר התפתחות של דיון ציבורי, הנושא מועבר לוועדת החקירה, וכך נוצרת תחושה שעצם הקמת הוועדה היא בגדר פתרון לבעיה.
קובי20.06.21
24
עד כה פעלו במדינת ישראל קרוב ל־20 ועדות חקירה ממלכתיות בנושאים שונים, שבחלק מן המקרים הסעירו את הציבור, פילגו את דעותיו והייתה להם חשיבות ציבורית חיונית. אך היו גם לא מעט ועדות חקירה שלא היה בהן שום צורך, להוציא גחמות של בעלי אינטרסים. כמו למשל ועדת השופט בכור מ־1982, שנועדה לקבוע מי רצח את ארלוזורו
לב20.06.21
23
גנצוץ ומה עם החקירות שלך ושל החברים שלך לממשלה? מתי תהיה ועדת חקירה? מתי הימין פעם אחת יעשה משהו לטפל במושחתים?
מלכה20.06.21
22
לנו בימין יש רק ראש ממשלה אחד שנבחר באופן דמוקרטי והוא בנימין נתניהו ולא אחרים שהם שיקרו ורימו ציבור שלם
פוקס20.06.21
אתה פוקס בוט (פייק אדם) מבלפור
יאיר20.06.21
הנוכל בנט אינו ראש הממשלה שלנו
מצביעי ימינה21.06.21
אתה יאיר בוט לפידוס
פוקס20.06.21
21
בשורה טובה , שתציל חיים
מנחם 20.06.21
20
היהדות החרדית חייבת לתבוע שיחקרו עד כמה גרמה לאסון, הריסת גדרי הבטיחות ע"י כת ברברי קיצוני, והפרעת כל זרועות הבטחון והצלה ע"י הקיצונים בגידופים נוראים והשלכות חפצים וחוללו מהומות התפרעויות וינדליזום
גיוואלד20.06.21
19
בראש ועדת חקירה ממלכתית עומד שופט/ת מבית המשפט העליון איש לא סומך כיום כלל על שופטים איש לא יקנה מהם עט פשוט משומש.
ישראל20.06.21
זו דרכם של מי שאינם חיים בשלום עם החוק: לערער על סמכות השופטים.
רפאל20.06.21
זו דרכם של דיקטטורים שאינם חיים בשלום עם הציבור, להאשים את הציבור....
קדאפי21.06.21
תלמד להתמודד עם ביקורת
זאב20.06.21
18
מה יש לחקור? השוטרים חסמו את היציאה והם האשמים האמיתיים.
שרה 220.06.21
17
מנסור עבאס מעל בימת הכנסת: "נחזיר את האדמות שהופקעו מבני עמנו" קיבוצניקים וציונות דתית הבנתם את זה? תתכוננו להחזיר את הקיבוצים שלכם שיושבים על חורבות של כפרים ערביים לחברים שלכם הערבים.
צחי20.06.21
מה הקשר לציונות הדתית דווקא? אם כבר תפנה לאוניברסיטה בתל אביב.
אריק120.06.21
16
לא מובן איזה דיון שיח או ספק יש בעניין
אייך יש שתיקה סביב נושא כזה אובדן של 45 20.06.21
15
לא נראה לכם מוזר שחברי הכנסת החרדים מתנגדים לחקירה של רצח 45 חרדים...... זה מוכיח שיש להם סיבה להסתיר את מה שקורה במירון.
אבא20.06.21
לא מתנגדים לוועדה מתנגדים לממלכתית עם שופט! ובצדק!
צא ולמד20.06.21
14
אירועי פולחן דתיים? ואתם רוצים שהם יחקרו אותנו? לא מעוקצם ולא מדובשם. שלא יהיו לי צדיקים פתאום - מעולם הם לא דאגו לציונים הקדושים שיראו נורמלי - אף פעם זה לא עניין אותם. עכשיו כשאפר לדפוק משהו מהחרדים הם מציעים לחקור. שילכו לעזזל ונמשיך עם אירועי הפולחן שלנו בלי העזרה שלהם.
שרה20.06.21
13
שחיתות ,מירון ,בני ברק עם תקציב של 2 מליארד שקל והכל מסריח,די לשבת בשקט לא סתם סמוטר'יץ הכלומניק קיבל 2מנדטים מהציבור החרדי
משה20.06.21
12
אחלה בנט בשם ה' נעשה ונצליח רואים שאתה בא לעבוד
צעד נכון20.06.21
טמבל זה מה שאתה
חסוי20.06.21
הנוכל הרפורמי השטן ימ"ש
אייל גלבוע21.06.21
לעבוד על הציבור זאת לא העבודה שהייתי מצפה מראש ממשלה
צעד מטופש20.06.21
11
אני לא הבנתי מה יש לחקור שם הכל קרה כי היה שם מאוד דחוס לא? אז אם באמת זה מה שקרה מה יש לחקור פשוט ששנה הבאה יתנו לפחות אנשים להיכנס או כל דבר אחר שיוכל לגרום לכזה מצב שוב, אבל מה יש לחקור?
.20.06.21
ברור שהבסיס הוא צפיפות אבל ברוב האירועים הצפופים אין מתים. מצד שני כדי לבטל את הצפיפות לגמרי יצטרכו למנוע מרוב האנשים להגיע. יש הרבה הסברים שנאמרו למה זה קרה פה(המבנים מגדילים את הצפיפות, המשטרה חסמה יותר מדי, המשטרה לא חסמה מספיק וכו') וצריך לחקור אילו מהסיבות השפיעה ומה ניתן לשנות כדי למנוע מזה לח
אריק120.06.21
10
החרדים גם שילמו 45 קורבנות גם אכלו את הדגים המעופשים בניסיון למנוע חקירה וגם גורשו מהעיר.
זיבולא בתרייתא20.06.21
9
האם המשפחות התומכות מבינות שככל הנראה הדבר ייעשה כלי ניגוח בחרדים ולא דווקא יבוא למצות את הדין? ועוד שמי שיחליט יהיו אנשים שאין להם יראת שמים? ... חבל
אליהו20.06.21
8
אם אתה עובד אצלנו אז רוב העם קבע- אתה מפוטר
תמר20.06.21
7
'אני מתכבד לפתוח את ישיבת ממשלת הרפוי', פתח נפתלי. 'על סדר היום כמה ענינים עקרוניים: הזרמת כסף ציבורי לפרסום ממשלתי בעיתונים הנכונים, הכפלת תקציב תאגיד השדור וצמצום זמן הדיון בועדה למנוי שופטים מדקה וחצי למועמד לארבעים וחמש שניות. שדרוג מעמד נשיאי העליון לסטטוס של אלים, חלוקת רחבת הכותל ל188 תתי רח
ברק20.06.21
6
בשם השיסוי מילה דוחה ומכובסת שלכם! אתם אחד אחד! גרמתם לשיסוי של חצי עם בכם. בנט שלא תעז להחליט בשבילי כלום! אתה ולפיד כבר בתמונה מקיאים את האמביציות שלכם לכל עבר
טל20.06.21
אחי--אנא פקחו עיניכם---ב״ה סוף סוף ממשלה מתפקדת--במקום ממשלת התככים והשטיקים של נתניהו--בע״ה יותר ויותר מתחילים לקלוט שהקב״ה שולח לנו שליחים טובים
משה20.06.21
בנט פועל שנים ארוכות להרוס את הדת בארץ ישראל. ולכן יצר כצעד ראשון בפוליטיקה את ברית האחים, ובהזדמנות הראשונה שנוצרה לו הזדמנות הוא מחדש אותה. השנאה שלו לדת הודגשה היטב למשל בבחירות לרבנות הראשית ובאין ספור מקומות. כשר חינוך הוא מסר את לימוד היהדות בממלכתי ללא מכרז לרעיונות רפורמים. כולנו מתפללים שיש
יעקב20.06.21
5
שמסקנותיה כבר נכתבו מראש... אוחנה לא יתמנה ל... דרעי לא יתמנה ל.. נתניהו לא יתמנה ל.. .. תאמרו מההתחלה, ותחסכו את כל הכסף שיתבזבז בשביל עוד כמה שופטנים אוכלי חינם... ממשלת זדון פחדנית ונקמנית, שגנבה שלטון, זרועו של הדיפ סטייט - שהחרדים וכל מי שנהרג במירון, מענין אותה כשלג דאשתקד.
איציק20.06.21
4
סוף סוף
רוטשילד20.06.21
3
זו ועדת חקירה של ציונים, שתאשים את ההנהגה החרדית באסון, אבל את פיצויים למשפחות, ישלמו הציונים לא החרדים האשמים.
נביא אמת20.06.21
הציונים שודדים את המיסים מהחרדים....
נביא אמת21.06.21
2
היעדר מעורבות פרלמנטרית בכל השלבים הנוגעים לוועדת החקירה הממלכתית – הקמתה, פעולתה, אימוץ מסקנותיה ומעקב אחריהם – דוחק את נציגי הציבור לקרן פינה והופך את הפיקוח הפרלמנטרי לכלי ריק. לדוגמה, בעקבות מלחמת לבנון השנייה הוקמה ועדת חקירה פרלמנטרית, אך כיוון שוועדות חקירה פרלמנטריות נעדרות סמכויות מעין משפט
ידידה20.06.21
1
הנושא החביב ביותר על ועדות החקירה הממלכתיות הוא הסוגיה הביטחונית. ב־1973 הוקמה ועדת אגרנט בקשר למלחמת יום הכיפורים, תשע שנים מאוחר יותר הוקמה ועדת השופט יצחק כהן לבדיקת אירועי סברה ושתילה. ב־1987 הוקמה ועדת לנדוי לעניין שיטות החקירה של השב"כ, וב־1994 הוקמה ועדת שמגר לעניין הרצח במערת המכפלה בחברון.
יחיאל20.06.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24