כיכר השבת

רפורמת הכשרות

גפני: "כהנא וליברמן רוצים למחוק כל זיק של יהדות"

חברי הכנסת החרדים מגיבים בחריפות לרפורמת הכשרות של השר מתן כהנא, רפורמה הסוגרת את מערך הכשרות של הרבנות: "מונעים מהאזרחים היהודים לאכול כשר" (אקטואליה)

52
ישי כהן | כיכר השבת | י"א באב | 20.07.21
גפני וליצמן באולפן 'כיכר'
גפני וליצמן באולפן 'כיכר' (צילום: כיכר השבת)

"ליברמן וכהנא רוצים להפוך את מדינת ישראל למדינה ככל המדינות בעולם, למחוק כל זיק של יהדות, ולמנוע מהאזרחים היהודים לאכול כשר", כך הגיב בחריפות יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני לרפורמת הכשרות של השר לשירותי דת מתן כהנא.

לכל הפרטים על רפורמת הכשרות של השר כהנא, לחצו כאן

לדברי גפני: "בהמשך למדיניות האנטי דתית של הממשלה הרעה הזאת, הם רוצים לחסל את מערך הכשרות בישראל. נעשה הכל להעביר אותם כמה שיותר מהר מן העולם ולהחזיר את הממשלה היהודית והדמוקרטית".

יו״ר ש"ס אריה דרעי אמר בתגובה לרפורמת כהנא בנט וקריב: "היום הוסרה המסכה מעל ממשלת בנט כהנא וקריב"

"רפורמת הכשרות של כהנא כהמשך ישיר לרפורמות בדייני ישראל בגיורים בכשרות בשמירת השבת בפרהסיה ובזהות היהודית של המדינה חותרת לקידום מדינת כל אזרחיה וריסוק הזהות היהודית של המדינה".

"אין ספק לצערנו שהמטרה המרכזית שלהם היא הכרה בגופי כשרות רפורמים. שום שיקול כלכלי אין בתהליך רק יצר הרס והשחתה. נתנגד בכל תוקף לתהליך ההרסני הזה שפוגע ברוב אזרחי ישראל המסורתיים שומרי הכשרות.

מי יגלה עפר מעיניך מרן הראי״ה קוק זצ״ל לראות מה שבנט כהנא וקריב מחוללים למוסד הרבנות הראשית לישראל מאה שנים אחרי שייסדת אותו", אמר דרעי.

ח"כ יעקב ליצמן תקף: "מסע ההרס של ליברמן-בנט-לפיד-סער נגד מסורת ישראל, עולם התורה והיהדות, ממשיך בכל העוצמה. 'מהפיכת הכשרות' של איווט ומתן כהנא היא פגיעה אנושה במליוני אזרחים, חרדים, דתיים ומסורתיים, המעוניינים בשמירת כשרות כהלכתה, מה שיוביל לעקירת הכשרות מישראל, בניגוד לעמדת הרבנות הראשית ובניגוד לדעת ההלכה".

לדבריו: "זוכרים את ההתחייבות של בנט ל'ווטו של ימינה בנושאי דת'? זוכרים את ההבטחות שלו על סיכום עם ליברמן 'שלא ייפגע בדת ובאוכלוסיה מסויימת'? כל אלה מתגלים כשקרים והונאה. לא רק שימינה אינה עוצרת את השתוללות איווט, אלא מתן כהנא שותף מלא לחיסול מערכות הדת וקדשי ישראל, מה שלא נעשה כאן עשרות שנים".

ליצמן הוסיף: "לממשלה הרפורמית הזו אין קווים אדומים. אנו נפעל בכל דרך להחליפה ולמנוע המשך צעדי ההרס כלפי הציביון היהודי של המדינה".

ח"כ אורי מקלב הגיב: "זה שגופים פרטיים ולא רבניים יעניקו כשרות על פי סטנדרטים אחידים - זה לא רפורמה אלא עקירת הכשרות. בניסיון להגיד 'כשר אני' הם הופכים את עולם הכשרות למשהו טכני וכלכלי ולא הלכתי ומסורתי.

לדבריו: "הניסיון להפריט את עולם הכשרות היא כמו הפרטת מערכת המשפט והבריאות לפי סטנדרטים. ובעצם לבטל את הכשרות לגמרי. זה רמיסת הכשרות מבלי שום דבר הלכתי מאחוריהם

"אנו נעשה הכל כדי שאנשים שהם צרכני הכשרות שאינם רוצים כשרות מזויפת שאין בה ממש ידעו כי מדובר בזריית חול בעיני הציבור ואחיזת עיניים - אין כשרות ללא הרבנות וההלכה המסורה".

ח"כ משה ארבל (ש"ס) אמר בתגובה: "אני קורא למפלגות העבודה ומרצ להתעורר ולהתנגד לרפורמה של כהנא אשר מקדשת מדיניות כלכלית קפיטליסטית המקדמת הפרטת שירות ממשלתי והעסקה פוגענית של משגיחי הכשרות באמצעות חברות קבלן. מכרתם את ערכי הסוציאליזם לליברמן ובנט. אתם עלי תאנה חברים, התעוררו".

ח"כ יעקב אשר הגיב: "לא חאן אל אחמר, לא מחדל נתב"ג, לא חל"ת למובטלים, מתן כהנא מצא את האתגר הדחוף ביותר: חיסול הרה"ר שנוסדה על ידי הפועל המזרחי. את הקופון יגזרו כמה יזמים כלכליים ששווה יהיה לבדוק את הקשר שלהם ליוזמה "הנפלאה" של כהנא".

יו״ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי, הגיב: "בנט את כהנא מתחרים בינהם מי יהיה חתום בספרי היסטוריה על הרס וחורבן של מערך הכשרות במדינת היהודים. פתיחת הבזאר של גופים בעלי אינסטרים עסקיים שיעניקו כשרות, תגרום לכאוס ואנרכיה בתחום".

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) הגיב: "הונאת הכשרות של השר כהנא ניראת שנוצרה במפעלי ארגון 'צהר', בתיבול רפורמי. הופכת את הכשרות לבדיחה. תוכנית זו מביאה לפירוק מוחלט של המושג כשרות. גם שונאי הדת הנועזים ביותר לא העזו לפגוע בסממנים היהודים ובשמירת המצוות כפי שעושה ממשלה זו במסווה צדקני של "רפורמות בכשרות". אני מציע שנעביר את הרבנות. למשרד הכלכלה. מתן תתעורר המדינה היא מדינה יהודית. יהדות יש אחת".

מנגד, שר האוצר אביגדור ליברמן, שיבח את המהלך ואמר: "יצירת תחרות בשווקים השונים היא אבן יסוד אותה אני מקדם במספר תחומים. גם בתחום הכשרות, המשפיע ישירות על עלות המזון ויוקר המחיה בישראל, יש הכרח להביא לשינוי מהותי לביטול המונופול הקיים היום.

"צעד זה יביא בראש ובראשונה לשיפור השירות לאזרחי מדינת ישראל, מכלל הזרמים, וכן יביא להוזלת מחירים. אני מודה לשר לשירותי דת, מתן כהנא, על גיבוש החלטה משותפת שתביא לשינוי שישפיע על אזרחי מדינת ישראל כבר בשנה הקרובה".

תוכן שאסור לפספס
52 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
יישר כוח על מאמציכם להביא את דבר ה' אל המציאות, תוך מסירות והשקעה רבה של זמן ומאמצים.
ידידה20.07.21
31
התר מכירה של ה"ה לאו ויוסף לא יותר טוב מהכשרות של סתיו וכהנא
זלמן20.07.21
חצוף עם הארץ שאינ מבין כלום. עליך נאמר הלך זרזיר אצל עורב שהוא בן מינו. אתה משחק אותה מחמיר ובעצם אתה מסכים עם הרפורמים האלו.
יוסי20.07.21
כל מי שפועג להם באינטרסים מיד הופך "רפורמי".
רפאל21.07.21
סליחה "פוגע".
רפאל23.07.21
30
מלחמת אחים. בזה זה יגמר
ללא שם20.07.21
יותר נכון מלחמת אזרחים ולא אחים
מנחם 20.07.21

הצגת כל התגובות

29
ש"ס מתחננים לשמאל שיציל אותם חחחחחח אתם הולכים לאכול הרבה הרבה מרורים על התמיכה שלכם בביבי, נקמה מוגשת קרה
אתאיסט20.07.21
אתאיסט מה אתה עושה פה באתר באת לנקום? במי? סתלק בושהההה
קישטה21.07.21
28
יא פא פא, איזה פחד. אז מעכשיו יפסיקו לאכול רבנות בישיבות של גור ושל מקלב ושל גפני בעצם אני מפחד שכדי לחזק את הצרחות אז יתחילו לאכול רבנות במוסדות הנ"ל....
זלמן20.07.21
27
כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ
ברק20.07.21
26
אני לא מבין אני מגיע לבית של ההורים שלי . אני אוכל רבנות כי אחרת אני לא יצליח להתארח אצלכם. איך עכשיו ההורים שלי יבינו מה ההבדל בין החותמת העגולה הזאת או הזאת עם הפרחים . אפילו על וופלה יהיו ויכוחים. בעלי העסקים איך מאיימים על גופי הכשרות שלא יפקיעו מחירים .עד עכשיו היה אומר יש מהדרין רבנות לא מתגמש
מעניין20.07.21
25
יתכבדו החכים החרדים ויענו לגופו של עניין ולא בלבולי מוח בסגנון של הלכה המדינה היהודית. מה לעשות שההתנהלות של הרבנות מסואבת ודלה שמאטה וחייבת חיזוק ועמידה על פי סטנדרטים ונורמות הגיוניות. די לג'ובים, די לשלם על השגחה עבור משגיחים שבאים חצי שעה בחודש ודי לעסקנות.
אור20.07.21
חיזוק ממי? כהנא וליברמן שר"י סה"כ רוצים להחליף את הג'ובים הקיימים ולתת לחבר'ה שלהם, ממש "סטנדרטים ונורמות" רק לזה חיכינו. כנראה אתה רפורמי.
כן כן21.07.21
תגיד: חוץ מלקלל אתה יודע משהו ?
הרשל21.07.21
24
בנט ׳נזף׳ במנכ״ל יוניליוור על החרם, אבל בח״כים מהקואליציה שלו שמחרימים שכח....
נתן20.07.21
23
לא לחינם הלך הזרזיר כהנא אל העורב ליברמן
ירושלים20.07.21
מתן כהן הבעל ימח שמו יותר גרוע מליברמן הקפקלך [הכיפות הסרוגות] הכי גרועים
ג'פרי21.07.21
22
לא מבין למה איכפת לנו החרדים? הרי אנחנו לא סומכים כלל על כשרות של הרבנות?
משה20.07.21
21
חברי הכנסת החרדים היקרים, מחזקים את ידיכם במלאכת הקודש, אשריכם שזכיתם להמנות על שלוחי דרבנן ושלוחי דרחמנא, לשמור על אוצר התורה וקדושת ישראל, יהי רצון שחפץ ה' בידכם יצליח, ותזכו לקדש שם שמים בכל מעשיכם ומפעליכם המבורכים
פריד20.07.21
לא מבין למה איכפת לנו החרדים? הרי אנחנו לא סומכים כלל על כשרות של הרבנות?
משה20.07.21
20
אולימפיאדת הצרחות
בוקשפן21.07.21
19
הלוואי וישראל תהיה כמו ניו יורק שאצלהם יום ראשון זה יום השופינג והבילוים ואצלנו שיהיה יום שבת יום השופינג והבילויים
ללא שם20.07.21
18
הצביעות חוגגת, הרי ברור לכולם שכשרות הרבנות זו מסחטת כסף וג'ובים. אף חרדי לא סומך עליה ולכן יש את כל הבד"צים למיניהם, העסקים הכשרים משלמים פעמיים ואלו בכשרות הרבנות בלבד משלמים אומנם רק לרבנות אבל מי ששומר כשרות באמת לא סומך ולא קונה.
יואב120.07.21
אז בגלל זה נכניס עכשיו רפורמים בכניסה הראשית? במקום לשפר ולתקן נחמיר את הנזק???
יופי21.07.21
17
דווקא בשביל כזו מלחמה בחרתי בחרדים על אף שאני מוגדר כחרד"ל, חדות וקנאות בשביל כלל ישראל. מאמין בכם תמשיכו כך...
כל הכבוד21.07.21
16
זה רק יחזק את ההכשרים של הבד''צים שכל חרדי לדבר ה' אוכל... ויחליש את שאר הכשרויות שרק משלמים להם ומיד נותנים הכשר. יהודי חרדי יבדוק פעמים מה ההכשר. בין כה כבר יש בארץ חנויות שמוכרות מוצרים ללא הכשר
אולי20.07.21
בדץ הכשרות הכי גרועה, בפועל המשגיחים מושחתים שלא מגיעים למסעדות.
משגיחים מושחתים21.07.21
15
ממתי גפני אוכל כשרותשל הרבנות ? הרי הוא דואג כל הזמן לפרסם רבנות הראשית לא טוב רק שארית ישראל טוב ,וכעת הפך את עורו לזעוק כשר אני כשרה היא הרבנות הראשית ,
חכם מימון 20.07.21
14
מר ליצמן , אתה אחד האחראים למה שהגענו היום , כאשר גפני ו-דרעי הסכימו על כמות חרדים מתגייסים לצבא ואתה התנגדת . לו הסכמת היינו בממשלה , ובלי גזרות , וחיסכון כספי גדול של שלוש מערכות בחירות .
חרדי - פתח תקוה21.07.21
13
חכים חרדים פנו את מקומכם לאנשי שבאמת אכפת להם מהתורה. יכלתם להכנס ולא להשאר בחוץ ולתת להם לעשות ככל העולה על רוחם המרשעת. ועוד הכי מקומם הממשלה הזו קיימת חודש בלבד ומספיקה לעשות כל כך הרבה רע. ואתם כל כך הרבה שנים ולא עשיתם כמעט כלום.
בב20.07.21
שכירי חרב טוקבקיסטים מטעם הממשלה הרעה בתשלום... להכנס לאן בדיוק? לחבור לרשעים? תתביישו עוטפים את הטענות וההשמצות שלכם באיצטלה של אכפת מהתורה, כן... לכן מרוב איכפתיות נתחבר לרפורמים ולערבים ולליברמן במריצות.. הזויים
אא21.07.21
ל-אא אתה שכיר חרב.
הרשל21.07.21
12
נכון ורק גפני רוצה לשמור על היהדות גפני וגפני וגפני.
מורמר20.07.21
11
נפתול נפתול. גדול עלייך. שחרר אותנו
מלכה20.07.21
10
כול משגיחי הכשרות נכפים על החילום . כול פלפליה צריכה לשלם להם אתנן של 1000 מינימם על כלום . בבתי המלון רואים אותם יושבים אוכלים עם כול המשפחה על חשבונינו . הם רשעים וחיים על חשבון החילונים . נמאס מהכפיה החרדים ומציצת הכסף מהחלונים הכשרות עולה מילירדים לחילונים מספיק נמאסתם. איפו שיש חרדים יש שחיתות
אמנון גולדברג21.07.21
9
לא מבין למה איכפת לנו החרדים? הרי אנחנו לא סומכים על כשרות של הרבנות?
משה20.07.21
בגלל זה אתה לא חכם. אתה רואה רק את עצמך ורק את השטחי. זו מגמה לפגוע בתורה תגדילו ראש.
יוסי20.07.21
בכל דבר הם מצליחים לראות "מגמה לפגוע בתורה". יש לדברים האלה הגדרות בתחום בריאות הנפש.
רפאל21.07.21
8
אין ספק ממשלת האפסים משמידה כל זכר יהודי למדינה
ממשלת שמד21.07.21
7
להתחיל שביתה של הפסקת כל קבורה בישראל עד קבורת תוכנית הסיכול של הכשרות בישראל. רק בכוח ממשלה זו תבין. יש להפסיק לאלתר כל קבורה בישראל עד קבורת לוכנית הריסת הכשרות בישראל. שהשר יטפל בעצמו בקבורת המתים !!
שימי20.07.21
בתורה כתוב שאסור להלין את המת. אבל מה אכפת לך מה כתוב בתורה. העיקר בשבילך זה לעשות "מלחמת קודש".
רפאל21.07.21
6
החרדים לא אכלו מהכשר הרבנות, רק התפרנסו ממנה.
יהודה20.07.21
5
גפני ודרעי העדפתם להצמד לנתניהו בכל מחיר בשביל מה? אם הייתם נכנסים לממשלה הזו הייתם מצילים המון טפשות שלכם עולה עכשיו ביוקר
יענקל20.07.21
להציל את הממשלה ההזויה ביותר שקמה בתולדות המדינה? הרעה ביותר? מה אין לחרדים ערכים, מה הם כמוך?
למה להיכנס?21.07.21
4
הלוואי וגם יצליחו למחוק את הזהות היהודית ושישראל תהיה מדינה ככול הגויים מה רע בזה .. מי צריך זהות
ללא שם20.07.21
רק תסביר לי בבקשה איך בדיוק זה אמור לפגוע בזהות היהודית.
רפאל20.07.21
3
שטויות. הרפורמה הזו רק תשפר את רמת הכשרות, בנוסף להתייעלות המערכת. בארה"ב הכשרות הפרטית עובדת מעולה
חיזקי20.07.21
כאן זה לא ארה"ב הרפורמה תכניס רפורמים, על איזה שיפור אתה מדבר? כל הרעיון לעקור את המסגרות ולערער את שרידי היהדות שעוד נותרו בציביונה של המדינה
דא21.07.21
2
כשבנט הוא במאי כולנו בסרט אימה
פרץ20.07.21
1
מה בעצם הבעיה בניתוק הזיקה הכלכלית בין בעל המסעדה למשגיח? ובכך שגוף שעומד תחת פיקוח בעל כושר לרב עיר יתן כשרות? אני לא רואה בטיעוני המתנגדים טיעונים ענייניים.
ללא שם20.07.21
מתי בפעם האחרונה שמעת מפיהם איזה טיעון עינייני? הם אמונים רק על הכפשות והפחדות.
רפאל21.07.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24