כיכר השבת

פרשנות

הממשלה המסוכנת בהיסטוריה // ישי כהן

בממשלה הנוכחית יושבים ראשי סיעות שאיש מהם לא מעונין לרסן את רמיסת הסטטוס קוו, איש מהם לא רוצה בחיזוק היהדות. אין גורם שיאזן את השר כהנא. הביטו בדמעות הדאגה של הראש"ל (דעה)

54
ישי כהן | כיכר השבת | ט"ז בכסלו | 20.11.21
מתן כהנא וכותב השורות
מתן כהנא וכותב השורות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 וחיים גולדברג)

ממשלת ישראל בראשות נפתלי בנט היא הממשלה המסוכנת ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. מעולם לא הייתה ממשלה שהעזה לחשוב על רפורמות כה דרמטיות בדת ומדינה, בטח מבלי להתייעץ עם הרבנים הראשיים לישראל, בוודאי שלא תוך כדי פגיעה כה חמורה ברבנות הראשית.

ב-2013, ימי ממשלת האחים בנט-לפיד, היו גזירות קשות על עולם התורה, על הציבור החרדי. פגעו במגזר כמעט בכל דרך אפשרית, בעיקר בתקציבים. מספיק להיזכר בעוול שעשה שר החינוך דאז, שי פירון, באפליית הילדים החרדים שלא זכו בקייטנות הקיץ. נולדת להורים חרדים? זה עונשך.

אין צורך בתזכורת, עד עצם היום הזה הציבור החרדי זוכר היטב את שנות הרעב שגזרו עליו יאיר לפיד, נפתלי בנט, שי פירון ועוד. הכל בחסות ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו.

ועדיין, כשבוחנים את הממשלה הנוכחית, אין ספק שזאת הממשלה המסוכנת בתולדות המדינה. חכמינו כבר לימדו אותנו: "גדול המחטיאו יותר מן ההורגו". אין ספק שגדול המחטיאו יותר מן המרעיבו.

בתולדות הפוליטיקה הישראלית, עת שהחרדים ישבו בקואליציה ועת שהחרדים נדחקו אל ספסלי האופוזיציה, תמיד היה בממשלה 'גורם מאזן', כזה שלא מאפשר סטייה דרמטית מהסטטוס קוו, לא לטובה ולא לרעה.

בממשלה הנוכחית יושבים ראשי סיעות שאיש מהם לא מעונין לרסן את רמיסת הסטטוס קוו. במקרה הטוב, כדוגמת לפיד, הם פחות מתערבים ובמקרה הרע, כדוגמת ליברמן, הם מדרבנים ואף שולחים הוראות.

השר לשירותי דת, מתן כהנא, פועל להעביר רפורמות בנושאי דת מדינה. את הכשרות הוא העביר, כעת הוא עובר לגיור, בהמשך ברישום ונישואין והיד עוד נטויה. לצידו בממשלה יושבים שרים המצהירים כי בכוונתם לפעול להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, ועוד לא הזכרנו את מתווה הכותל, ההכרה חסרת התקדים ברפורמים ותקציבי הענק עבור הרפורמים.

למתן כהנא אין גורם מאזן. אין מי שיאמר לו: עד כאן, אתה מגזים. להיפך, מדרבנים אותו להמשיך הלאה. מימינו איווט ומשמאלו יוליה. מאחוריו מירב ומלפניו ניצן. מעל ראשו יאיר וממתחיו נפתלי. איש מהם לא חשוד ברצון לחזק את היהדות במדינת ישראל.

לא נרדם בלילות. הראש"ל הגר"י יוסף

אין ספק שהממשלה הנוכחית פגעה בציבור החרדי, אבל צריך להודות: הפגיעה רחוקה מאוד מגזרות ברית האחים ב-2013. ועדיין, 'גדול המחטיאו'. מתן כהנא מאמין שצעדיו נועדו לחזק את הרבנות הראשית, אך אנו בטוחים בדרכם של גדולי ישראל והרבנים הראשיים. אלו שזועקים שהרפורמות של כהנא הורסות את היהדות, מחריבות מעמדה של מדינת ישראל כמדינה יהודית.

"אני לא ישן בלילות, קשה לי", סיפר לאחרונה הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, מי שמרכז את המאבק נגד הריסת הרבנות והיהדות. "אינני יודע מה ילד יום, אני דואג. אני חושב הרבה מה יהיה עם הנישואים, מה יהיה עם הגיור, מה יהיה עם הנישואים האזרחיים, מה יהיה על הכשרות?".

זעקתו של הראשון לציון היא אזעקת אמת לעבר ראש הממשלה בנט ושר הדתות כהנא. עצרו את המרוץ, את התחרות מי יפגע יותר ברבנות - מי יוביל יותר רפורמות. עצרו לרגע, תקשיבו לראשון לציון, הביטו בדמעות הכאב והדאגה של מנהיג רוחני הצופה פני עתיד.

תוכן שאסור לפספס
54 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
וכמו שאמר הרב ישראל אייכלר בראיון אצלך - תודה רב מקרב לב לשני המנדטים מהקולות שלנו שבחרו להשאר בבית ולא להצביע - אם לא רק, זה בודאי גם בגללם. אוי להם מיום הדין! אוי להם מיום התוכחה!
מ21.11.21
34
דווקא אני רואה בממשלה הזאת משהו די חיובי לציבור ירא ה', אנחנו צריכים לזכור שהחילונים ברובם שונאים אותנו וכמה שהחרדים יתחנפו אליהם כלפי פנים זה לא משנה כלום והחיבור איתם רק מטשטש את ערכי היהדות, ולכן כל עוד שהמפלגות החרדיות ישבו על סיר הבשר אמרנו זה רק התקשורת ששונאת חרדים זה לא כולם אבל עכשיו שהאנש
הקדוש מכפר סבא21.11.21
33
נפתלי בנט, ניר אורבך, מתן כהנא ועידית סילמן הם בושה וחרפה לתנועה מפוארת כמו תנועת בני עקיבא אולם חשוב לזכור כי חבורת הנוכלים של נפתלי הם היוצאים מן הכלל שאינם מעידים על הכלל.
תומר20.11.21
מאחל להם מוות ביסורים קשים . להם ולמשפחותיהם . אירוע כזה שכולם יפנימו ויבינו כמה הוגדשה הסאה. יהי רצון שיקויים בהם " לפני שבר גאון " ושיהיה במהרה. אמן
שאול20.11.21
אבל "הכלל" עושה רושם שדי נהנה ממעשיהם.
יוסי20.11.21

הצגת כל התגובות

32
לי נשמע שיש כאן חידוש גדול, דהיינו ש"גדול המחטיאו" כלומר שעדיף וטוב יותר מי ש"מחטיא", שהרי זה מחטא ומנקה את הרבנות והכשרות מכל הסיאוב והשחיתות, "מההורגו", דהיינו מהממשלה שבה נהרגו ארבעים וחמישה במירון. והרי העבריין המורשע, הפושע הפלילי, האסיר המשוחרר, הוא שצופף ודחס את ההרוגים, ואף הרהיב עוז וחירף מ
איבדתם את זה.21.11.21
31
שטיות זה ממשלה טובה, הדת אינה צריכה חיזוק מהממשלה אם יש דתיים יש דת ובלי קשר לממשלה
אלי20.11.21
אחת מ3 אתה מגיב בתשלום, רשע או מטומטם.... תבחר מה יותר מתאים לך אין לך מושג כמה הרבנות עושה, יש המון מהעם שלולי הרבנות לא היה מפריע להם להתחתן באזרחי, ומלא דברים הדומים לזה... זה לאבד את העם אלו שפחות ינועו מעצמם לחפש אחר דברים כאלו
יהודי20.11.21
איזה אנשים חריפים בקטע טוב
אפרתוש21.11.21
צודק במיליון אחוז
תומך20.11.21
מחר הבן שלך ימצא בחורה שגוירה בישראל על ידי רפורמי. על פי חוק היא יהודיה על פי הלכה לא. זה אסון ובכיה לדורות!!!
.20.11.21
אתה לא מבין שזה מה שהוא רוצה
אלעזר21.11.21
אמת. מסכים לגמרי. שמח לדעת שיש אנשים שפויים.
משה21.11.21
30
למי שנפגע מהגזרות של ממשלת השמאל, יכול ללכת להתלונן אצל הקיצונים סאטמר וכו, שלפני הבחירות חפרו וקדחו על העצם של הגולגולת, שאסור להצביע וזו העברה הכי גדולה, בעולם, אם תלכו לסאטמר, הם ישלכו אתכם, להכנסת אורחים שלהם ברחוב יואל, שם תקבלו גבינה לבנה וחמוצים, אם תלכו לעדה החרדית, ישלחו אתכם, לחנות בשר של
נתן20.11.21
29
אתה יודע את כל ההסטוריה שאתה טוען שזו הממשלה הכי מסוכנת בהסטוריה? חו. מזה במה היא בדיוק מסוכנת ?
james21.11.21
28
היהדות החרדית ב"ה מספיק חזקה וכל התחבולות נגדה לא יועילו, הם רק יגרמו שהחילונים יתנתקו לגמרי מעם ישראל, לא נוכל למנוע את זה, זה רק כוכב שאנשים עם כיפות וכביכול דתיים מפרקים את המדינה היהודית מכל סממן דתי
צבי21.11.21
ישאלי היא לא מדינת דת, היא מדינת הלאום היהודי
יהודי21.11.21
27
גזרת הכשרות מסכנת כמה משרות של כלי קודש, ואת השליטה של בעלי אינטרס במערך כלכלי גדול, שמספק הרבה ג'ובים ומנפיקה תעודות כשרות שהרבנים החתומים עליהם לא סומכים על הכשרות שהם עצמם נותנים. כמה חרדי לקרוא לזה סכנה לעם ישראל. יושב בשמים ישחק.
נחום 20.11.21
לא מטפלים בבעיות על ידי חורבן הדת,טיפש !
אברהם21.11.21
26
מתן כהנא קורע את העם היהודי לגזרים !
נווה20.11.21
אפשר לחשוב שהחרדים הגזענים המתנשאים ומפיצי השנאה עסוקים בלהרבות אהבה בעם ישראל. עייפנו מהשקרים ה"קדושים" שלכם!
לא החרדים....21.11.21
25
כהנא! יש לו בכלל יראת שמים הוא לא ירא מבורא עולם. לאן הוא שואף להגיע? הרי הוא הגיע לשמים וריחף מעלינו. עד לאן? ממליץ לו להיזהר מדברי חכמים ושירסן את עצמו ולחשוב פעמיים על כל צעד עם הרפורמות והסטטוס קוו.
ללא שם21.11.21
הוא יהודי הוא אח שלנו
בעילום שם21.11.21
24
צריך מכבי חזק כמו מתתיהו שיקום וילחם על קידוש שם שמים!!! כי יש הרבה מתיוונים ...
חומר למחשבה21.11.21
23
מסכים לגמרי, אבל אחד הדברים שקשה לי לכתובם אבל זאת האמת היא שהרבנות הראשית בישראל נחרבה עוד לפני כמה שנים, היו כל מיני אנשים שדאגו תמיד להחליש את מעמד הרבנות בכוונה כדי שמועצות כאלו ואחרים יהיו יותר גדולים ותלמידי חכמים, וכעת היום אנחנו נושאים בתוצאת. הרמב״ן על פרשת השבוע שלנו אומר את זה במפורש לגב
יהודה, אוהב יהודי20.11.21
22
מתן כהנא הגיע לישיבה בקרני שומרון: צוות הרבנים החרים ומחה
עילאי20.11.21
21
ממש לא מסוכנת. הקודמת הייתה יותר מסוכנת והחברים שלך שאתה מלקק להם היו שותפים לה! את הכותל הרפורמי יזמו בממשלה של ביבי! עבודות בשבת בשכונות חרדיות היו בממשלה של ביבי, דרעי שר הפנים!
מני21.11.21
20
ישי היקר למה כתבתה שהמממשלה לא טובה רק באויר. בגלל שבתכל"ס היא לא כול כך גרועה????? חברים נא לשים לב ארבה מהמתנגדים לממשלה מדברים באוויר ולא בתכלס!!!!!!! מה זה אומר????? התשובה לעניות דעתי בגוף השאלה.
משה21.11.21
19
אין מילה יותר טובה מלהגדיר את אנשי הממשלה הנבזית גויים.....ה' ייתן להם מכה אחת אפיים
ללא שם20.11.21
נו כבר שיחזיר עדיין מחכים ואין עונה.
יעקב 20.11.21
18
מומלץ ללמוד קצת היסטוריה לפני הכותרת המפוצצת "הממשלה המסוכנת בהיסטוריה". היהדות החרדים איננה בסכנה. דווקא החילוניות היהודית כן. וכי ממשלת ירבעם, מנשה, אחאב וכו' לא היו מסוכנות יותר?! עברנו את פרעה, נעבור גם את זה. קצת פורפורציות, יהודים.
ההוביט היהודי21.11.21
17
הרי רוב העם מסורתי ומעוניין בשימור הסטטוס קוו. אם הממשלה תראה התנגדות ציבורית, זה יהיה הגורם המרסן.
יוסף20.11.21
אין כאן באמת עם. חלקים שונים בציבור רוצים דברים שונים.
ישראבלוף20.11.21
16
מתן כהנא בסך הכל מבצע, איווט ליברמן מחליט
טל20.11.21
15
ממש גזל פינוק ביזבוז שקר מהתורה שטיפת כלים שעשו בישיבות וההורים לפני 20 שנה זה פשע תאכלו עם הידיים ישר מהסיר
ציפה20.11.21
14
שכנעת את המשוכנעים. כלומר חיממת עוד כמה חמומי מוח
נעם21.11.21
13
כעת תקופת חנוכה,בה סבלנו מאנטיוכוס. עד פורים הקרוב, מן השמים יטפלו בהמן ועשרת בניו !
מרדכי 21.11.21
12
אני מכבד ומעריץ את הבן אדם הזה מרוב הרבנים החרדיים! הבן אדם הזה פועל לפי עקרונות שהוא חושב שנכון גם עם כולם יהיו נגדו לעומת רבנים למיניהם שפועלים בגלל המה יגידו ואיך זה נראה, ולא לפי הנכון!! אתם יודעים את האמת היטב.....
חרדי20.11.21
אתה חרדי בדיוק כמותו. אם יש בעיות במערכת הנוכחית,לא מטביעים את הספינה,טיפש מטופש !
יהודי21.11.21
11
אם אלו בין תומכי הרפורמה בשירותי הדת אותה מקדם בכח השר מתן כהנא, אז אני מבין שהוא בצרות וכל שנותר לו זה להשען על משענת קנה רצוץ.
יניב20.11.21
10
שינאת סתם. אם תגרמו לשנאה הדדית, זו דרך הישירה לכיבוש בידי ערבים את מה שיישאר מהמקום.
תבונתי21.11.21
9
כל התגובות הטפשיות שלועג לחרדים הם התגובות של אותו אפיקורס שמכנה עצמו שריר
ללא שם21.11.21
8
אין לנו על מי להשען אלא רק על אבינו שבשמיים לא לשכוח שיש הקב"ה שמנהל את העולם וזהו...
יעקב20.11.21
7
למה לדבר על היסטוריה, וכי מישהוא בדק את ההיסטוריה איזו ממשלה רעה ואיזו לא, ומה עם כל ממשלות מפא"י, למה צריך לדבר בצורה כזאת, מספיק לומר שזוהי ממשלה גרועה ביותר וכדו', וזה די חמור.
יוסף21.11.21
6
אין מה להילחץ איך אמר מרן זצ"ל על אריק שרון ה' יתן לו מנה וממנה לא יקום כך יהיה לכל הרשעים
היהודי 20.11.21
הוא אמר "בדה אחת".
מני21.11.21
5
להזכיר לכם. לשבתאי צבי היתה תמיכה מצד אנשי דת. את השבתאות החדשה מייצג היום נפתלי בנט. לשבתאי צבי היה תומך דתי בשם נתן העזתי ,לבנט יש את מתן כהנא. שבתאי צבי התאסלם והמיר את שמו לעזיז מוחמד אפנדי. מעניין מה יהיה שמו של המבנטט בסיום התהליך. אני מהמר על מחמוד אבו עבאס
יהודי20.11.21
בנימין נתניהו הוא הוא השבתאי צבי של דורינו הוא ולא אחר.
מוישה20.11.21
4
ה' ירחם, אבל אין לנו מה לדאוג, נסמוך על אבינו שבשמים, שמאד אוהב את בניו החרדים, והוא ידאג לכל צרכיהם ביד רחבה.
דני21.11.21
3
ר' אלחנן וסרמן הי'ד, ה'חזון איש' זצ'ל ורבים מגדולי ישראל כבר בדור הקודם גילו לנו מי זה ה'מזרחי' הקרואים דת'ל ושדעתם מסולפת ומשובשת ושהלאומיות חשובה להם מעיקרי היהדות... ומה שהתברר היום שגם לאומיות אין להם... רק כבוד ושררה...וכל החורבן יוצא מהם והם מקעקעים בטירוף מוחלט כל סממן יהודי... מהרסייך ומ
א21.11.21
2
הגיעה הזמן להפעיל לחץ בפנים לקרוא לחרם ונידוי עליו באופן אישי , שכמעט כל הרבנים החרדים ומהציונות הדתית למעט יחידים סופר פתוחים אומרים לך לסגת ואתה ממשיך ולא טורח להתחייב לעמדת הרוב זה מראה בדיוק איפה מקומך
מאמוק20.11.21
1
מרן זצ"ל כבר אמר עליהם בעת של גויים .חכם עדיף מנביא אבל אם הוא חכם וגם נביא לעילא ולעילא
קובי20.11.21
מעניין אם אתה כל כך מקשיב לדברי מרן גם במה שאמר על העבריין המורשע, האסיר הפלילי המשוחרר
אם ככה אז21.11.21
שס יותר גרועה מזה. בית של מושחתים.
מני21.11.21
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 15:35

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

הכרה בלימודי הסמינר

רוצה ללמוד תואר וחוששת מפגיעה באורח החיים? כנסי >>

כיכר בשיתוף אונ' בר אילן | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24