כיכר השבת

המרד הגדול

האם החרדים גלותיים? והאם גלותיות היא דבר רע? / אלי דן

אנחנו שינקנו את מסורת חז"ל "הקול קול יעקב והידיים ידי עשיו" עלולים להימצא במבוכה: כיצד יש לנהוג מול אויב תוקפני? האם בגישת רבן יוחנן בן זכאי, להציל את מה שאפשר? או בגישתם הלוחמנית-לאומנית של קנאי ירושלים? • אלי דן בטור לרגל תשעה באב (היסטוריה)

241
אלי דן | כיכר השבת | י' באב | 07.08.22
חרדים בתשעה באב, בכותל. אילוסטרציה
חרדים בתשעה באב, בכותל. אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

האם החרדים גלותיים? והאם גלותיות היא דבר רע?

ידועה האמרה המיוחסת לבן גוריון ולפיה "קל להוציא את היהודי מהגלות, אך קשה להוציא את הגלות מהיהודי".

להבדיל, רבים מצטטים את דברי האבן עזרא המפורסמים מפרשת בשלח התוהה מדוע עם ישראל פחד מהמצרים המתקרבים ולא אזר אומץ להילחם בהם ומשיב:

"התשובה כי המצרים היו אדונים לישראל וזה הדור היוצא ממצרים למד מנעוריו לסבול עול מצרים ונפשו שפלה. ואיך יוכל עתה להלחם עם אדוניו. והיו ישראל נרפים ואינם מלומדים למלחמה...

והשם לבדו שהוא עושה גדולות. ולו נתכנו עלילות. סבב שמתו כל העם היוצא ממצרים הזכרים. כי אין כח בהם להלחם בכנענים עד שקם דור אחר דור המדבר שלא ראו גלות. והיתה להם נפש גבוהה.."

ובקיצור, לפי האבן עזרא יוצאי מצרים היו "גלותיים".

גם בעניין המרד הגדול שבסופו חרב בית המקדש השני קמו בימינו אנשים שהאשימו את חז''ל ורבן יוחנן בן זכאי בראשם ב''גלותיות" שגרמה לחורבן, ראש וראשון להם ד''ר מיכאל בן ארי, שכתב בעבר: "המעשה של ריב"ז, לימד את האויב שניתן למחוק את הקבוצה היהודית בשיטת הסלמי, היום המקדש, מחר קריאת שמע, אח"כ לימוד תורה עד מחיקתה."

כלומר, לפי בן ארי, רבן יוחנן שביקש להציל את יבנה וחכמיה ממלחמתם חסרת-הסיכוי של הקנאים המסוכסכים, הוא האשם בחורבן הנורא, והקנאים? גיבורי האומה!

---

אנחנו שינקנו את מסורת חז''ל "הקול קול יעקב, והידים ידי עשיו" שלמדנו "תולעת יעקב אין כוחה אלא בפה" ניצבים כיום במדינת ישראל שהוקמה שלא על ידי ממשיכי אותה המסורת ועלולים להימצא במבוכה, כיצד יש לנהוג מול אויב תוקפני? האם בגישת רבן יוחנן בן זכאי, להציל את מה שאפשר, או בגישתם הלוחמנית-לאומנית של קנאי ירושלים?

אם נתבונן בהיסטוריה היהודית וננסה להבין מתי מרד יהודי או שימוש בכוח על ידי יהודים יכול להצליח ומתי לא, ניתן לראות שני תנאים הכרחיים להצלחה.

הראשון, מרד לשם שמים, כלומר מאבק על קיום התורה, או לחלופין הוראת נביא מפורשת.

השני, אחדות השורות בקרב היהודים הלוחמים.

כל אחד מהתנאים הללו לבדו מספיק לשם הצלחת המרד.

רוצים דוגמאות?

"אמר רבי שמואל בר נחמן: דורו של אחאב עובדי עבודת כוכבים היו, והיו יוצאין למלחמה ונוצחין. ולמה כן?

שלא היה ביניהן דילטורין. לפיכך היו יוצאין למלחמה ונוצחין...

..אבל דורו של שאול כולן היו דילטורין..

..לפיכך היו נופלים במלחמה." (דברים רבה ה' י')

פעמים נוספות עומדת הבחירה בפני מלכי יהודה האם להילחם בכובש הזר או להיכנע לו, חזקיהו יאשיהו וצדקיהו. בכל הפעמים יש נביא המורה למלך כיצד לנהוג, המלך שקיים את דבר הנביא, הלא הוא חזקיהו שבפקודת ישעיהו הנביא איננו נכנע לסנחריב, למרות שהכהן הגדול של זמנו שבנא מעוניין להיכנע, זוכה לנס הצלה מופלא מידי סנחריב.

אך במקרה של יאשיהו, שהנביא מורה לו לאפשר למלך מצרים לעבור בארצו והוא אינו מניח לו, יאשיהו נהרג.

כך היה גם גורלו של צדקיהו, שהנביא מורה לו שלא למרוד במלך בבל, אך הוא מורד בו, ובית המקדש חרב.

אם נקפוץ מאות שנים קדימה למרד החשמונאים, נמצא כי המרד שהצליח, התרחש על רקע רוחני, לא שלטון היוונים עורר את המכבים למרד, אלא גזירות הדת וחילול הקודש.

לעומת זאת כ-200 שנה מאוחר יותר, בימי המרד הגדול לא לחמו הקנאים על רקע רוחני, הם אמנם האמינו ששלטון זר על עם ישראל מהווה "חילול השם", אבל הרומאים הניחו ליהודים -בדרך כלל- לקיים את מצוות ה'. ומן הצד השני שררה שנאה איומה בין חלקי העם השונים. לא ייפלא איפה שהמרד כשל וגרר חורבן נורא.

כך גם 50 שנה מאוחר יותר, מרד בר כוכבא, לא התרחש על רקע דתי או רוחני, והיה מאבק לשחרור לאומי. למרות שבתחילה היה זה מרד מוצלח מאוד והרומאים נהדפו, מאוחר יותר משפגע בר כוכבא בר' אלעזר המודעי שהגן על ביתר בתפילתו, כשל המרד כשלון מר, וגרר טבח מחריד.

מאז בר כוכבא ועד לציונות כמעט ולא היה שימוש בכוח מצידם של יהודים כלפי המושלים בהם.

אם כי מקובל לומר בשם החפץ חיים, שנגד גזירות הקומוניסטים בברית המועצות ראוי היה לצאת למרד על רקע רוחני, כמו זה שיצאו אליו החשמונאים.

ולימינו אנו, על הוויכוח בין גישת חז''ל "הגלותית" ובין הציונות בחלקיה הלוחמניים, עמד בשנת תשמ''ט מרן הרב שך זצ''ל ואמר את הדברים הבאים המוכרים כ"נאום השפנים והחזירים":

"2000 שנה אנחנו לבד בידיים ריקות, אין לנו נשק. איך אפשר לעמוד? ואנחנו ניצחנו – אנחנו עומדים וקיימים... ..אני יהודי ואני חזק יותר מהם. יהרגו אותי, אבל בניי יישארו חיים. אני לא ניתקתי מורשת אבותיי, אני לא ניתקתי את הקשר עם האבות שלי "אני חי! ואני אחיה!"

היה זה דווקא בתקופה בה לא היה ברור אם שומרי התורה יצטרפו לשמאל ולתהליכי שלום שרצה להוביל, או לימין הלאומני של שמיר.

בנאומו עמד מרן הרב שך על כך שהחיבור לימין למרות שאיננו קרוב בתפיסותיו לעמדה החרדית הפייסנית, אינו נובע מאמונה בכוחניות, אלא מהחיבור של בוחרי הימין למסורת ישראל, שהיא ולא הכוחנות המדומה -בכלל, וזו של הציונות בפרט- היא סוד נצחיותו של עם ישראל.

---

בשולי הדברים מעניין לציין את דברי ר' צדוק הכהן מלובלין, שנאמרו מעין "סוד ה' ליראיו" שנים רבות טרם הצליחה הציונות בהקמת המדינה.

כאשר רבי צדוק מבאר את עניין חטא המעפילים, שניסו לכבוש את הארץ נגד רצון ה' לאחר שנגזר בחטא המרגלים שלא יכנסו לארץ, הוא כותב את הדברים הבאים: "בעקבתא דמשיחא חוצפא יסגא, שאז הוא העת לזה… ולכך אמר להם משה והיא לא תצלח, נראה שעצה היא אלא שלא תצלח.

ודייק – והיא – שבכל מקום דרשו רז"ל "היא" – ולא אחרת, שיש זמן אחר שמצליח והוא זמנינו זה שהוא עקבי משיחא" (צדקת הצדיק מ''ו)

כלומר ר' צדוק "מתנבא" על ניסיון שיהיה בעקבתא דמשיחא לכבוש את הארץ כביכול "נגד" רצון ה' כמו שניסו המעפילים בימי משה, אלא שהפעם הניסיון יהיה מוצלח יותר, אכי''ר.

תוכן שאסור לפספס
241 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
59
לראשונה אני נתקל בכמות כזאת של סילופים, עיוותים ואקרובטיקה חרדית מצחיקה של דברים ברורים וחד משמעיים, וכל זה כנראה לצורך הצדקת האג'נדה הכושלת שלהם. מה אומר לכם, להתרשמותי הסילופים של הרפורמים מתגמדים לעומת הסילופים של החרדים.
יוני09.08.22
כי אין לך מה לענות לחרדים שמציגים לך, את מה שהתורה והפוסקים כותבים לגבי הגאולה? הרמב"ם מלכים יא, א, פסק שהפסוק דברים ל, ה, "וֶהֱבִיאֲךָ ה' אֱלֹהֶיךָ, אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר יָרְשׁוּ אֲבֹתֶיך וִירִשְׁתָּהּ", התורה "העידה" זאת על המשיח, דהיינו שרק אחר ביאת המשיח נקבל את א"י. ועיין באיגרת תימן שכתב שם פע
שושי15.09.22
58
הגאולה האמיתית זה בארה"ב , מלכות של חסד עם מילוני יהודים המשגשגים בה! באדמת נביאי ישראל גאולה רק עם משיח בן דוד
כיפה חרורה08.08.22
ברור שארה"ב היא המקום הטוב והנכון ביותר לכל יהודי שאינו פייק. בוודאי טוב מלגור בישראל תחת שלטון עוין כמו ליברמן לפיד ומר"ץ.. הבעיה שקשה מאד לקבל אזרחות ...!
חרצל הזב08.08.22
יש גאולת משיח בן יוסף [שזה עכשיו התקופה שלנו] שקודמת למשיח בן דוד, והוא יבנה את בית המקדש השלישי ע"פ הירושלמי מס' מעשר שני פרק ה' הלכה ב' שבניין ביהמ"ק קודם למלכות בית דוד, כך כתוב בשל"ה הקדוש בפתיחה
זלמן לייב08.08.22
להיפך אז מוכח שאנו לא בשום גאולה, כי משיח בן יוסף לא בא מעולם, וזה שהמצאת שמשיח בן יוסף זה מי שבונה כבישים, אתה רק מגלה שאתה כופר נוצרי!
כ08.08.22
היה פה חרדי שקשקש משהו על אהבת ישראל של החרדים שאין דומה לה. האלו, חרדי יקר, קבלת את האמת שלכם לפרצוף?! אהבת ארץ ישראל של הציונים עולה לאין שיעור על זו של החרדים, בגלל זה הקב"ה הצליח את מעשיהם ואתכם הוביל לאושוויץ...
היה פה09.08.22
מי היו המלמדים שלך בחיידר, המרגלים?! תשאר שם , אתה באמת שלא חסר פה לאף אחד. אל תשכחו אחר כך להתיפח ולהתבכיין שהציונים שוב מצילים את הציונים ולא ממש מתאמצים בשביל החרדים האנטיציונים. מלכות של חסד עלאק, גם יהודי גרמניה חשבו כך על גרמניה לפני השואה. בזים לכם בכל מקום כי אתם אנשים עלובים, רוכבים על ג
תשאר שם08.08.22
יש פה דיון יפה למה צריך לרדת לפסים אישיים?
נטרלי08.08.22
אף אחד מעולם לא סבל אותנו וממש לא בגלל הפרזיטיות או כל קישקוש אחר שציינת בתגובתך אם הזכרת את גרמניה שמסתבר שתסכים איתי שלא אהבו אותנו במיוחד התושבים היהודייים שם ממש לא נחשדו בפרזיטיות הם היו משכילים ותרמו לכלכלה וכמה מפתיעה הם נרצחו באכזריות רק משום שהם יהודים אז אל תזבל תמוח שאם היהודים שחיים בארה
אפרת08.08.22
משיח בן יוסף זה מהלך גשמי שצריכים לבנות מדינה כבישים בתי חולים צבא וכו' וגם יבנה בית מקדש הגשמי הפיזי על הר הבית, אבל משיח בן דוד זה תוספת קומה רוחנית וקדושה דור דעה, וזה הכוונה מקדש שירד משמים שזה תוספת קדושה למקדש הקיים, וכן כתבו הערוך לנר בסוף מס' סוכה, והתוספות יו"ט והתפארת ישראל במס' מידות ....
זלמן לייב08.08.22
57
ללמוד תנ"ך! ללמוד תנ"ך! שם הפתרון לכל המחלוקות, הקב"ה מסביר כיצד הוא רוצה שננהל את חיינו, יותר מפורט מהתורה. ללמוד תנ"ך! אחר כך אפשר להתחיל לדון.
יהודה07.08.22
אי אפשר ללמוד תנ"ך לבד בלי תורה שבע"פ אח"כ מגיעים לשטויות ודימיונות שזה לא נכון.
שלום 07.08.22
תנ"ך עם כל המפרשים זה לא תורה שבעל פה??? היהדות רחבה ועשירה, תנ"ך מדרשים אגדה, לחרדים יש רק גמרא וגם בה מפלפלים עצמם לדעת ולא נשארים עם שום דבר ביד....
אוהד07.08.22
לא פוסקים הלכות מהתנ"ך.
שלום 07.08.22

הצגת כל התגובות

56
הרפורמים מאוד מפריעים לחרדים הגלותיים בכותל, "חילול הקודש" הם קוראים לזה. עד שהכותל לא הגיע לידי הציונים, החרדים לא נקפו אצבע למנוע את חילול הכותל על ידי הערבים. פתאום קדושת הכותל מאוד מפריעה להם. ועוד יותר, מה שהישמעאלים עושים בהר הבית, לא בכותל אלא בהר הבית!!, זה לא מדגדג אותם. אם גלותיים אז תתעלמ
הרפורמים07.08.22
החילול של הכותל מגיע היום. עם השבעות ונשים במדים שזה איסור תורה.
מאור07.08.22
עוד רשקוש חרדי מצוי, ושהערבים משחקים כדורגל בבית זה בסדר, זה לא איסור תורה הא...?! לא העזתם לצייץ בזמן הבריטים העותומנים והירדנים, ידעתם שיחתכו לכם את הראש אם תצייצו, רק תחת שלטון הציונים פתאום נהייתם "גיבורים", גלות הא? שקרנים עלובים שכמוכם!
עוד אחד07.08.22
55
צריך לנהוג באחראיות רבה , אין לסמוך על שיקול דעת של חילונים בדיני נפשות , חיילים רבים מתו לשווא ,כי אמרתי רק אין יראת אלוקים במקום הזה והרגוני
ללא שם07.08.22
וכשהגדולים שלך הנהיגו את עם ישראל בגולה לא היו פוגרומים רדיפות התעללויות ושואה הא? ובגלל שאתם לא סומכים על הציונים בדיני נפשות בגלל זה אתם פתאום פה בהמוניכם, תוך שאתם מוותרים משום מה על הגולה האהובה שלכם, כשלפני הציונות ארץ ישראל לא ענינה אתכם כהוא זה הא? עוד אחד מנפלאות החינוך החרדי, המתלהם השטחי ו
חה חה חה07.08.22
הנהיגו אבל לא כל ישראל הקשיבו להם ופרצו גדר לכן הייתה שואה ופוגרומים. אילו היו מקשיבים לחכמי ישראל לא היה קורה כלום. ואכן ההוכחה שבמקומות ששמעו לגדולי ישראל השואה לא הגיעה.
מני07.08.22
עוד הסטוריון חרדי טיפוסי, ובת"ח ות"ט גם לא שמעו לגדולי תורה? ובמסעי הצלב גם לא שמעו לגדולי תורה? וכל הפוגרומים באוקראינה פולין ורוסיה משך מאות שנים זה בגלל שהיו אז ציונים??? ליצן!
איציק07.08.22
תתפלא לשמוע אבל מבדיקת העובדות ההיסטוריות מתברר, שבכל מקום ובכל פעם שנשמעו לגדולי ישראל ופעלו על פיהם, לא אירע דבר. תבדוק טוב.
אחד07.08.22
כן כן, בדיקות "היסטוריות" "עובדתיות" ו"מוצקות" של המלמדים שלך בחיידר, כדרכם של ה"היסטוריונים" החרדים בקודש... מעניין שהציונים לא שמעו לגדוילים שלכם ונחלו הצלחה מפוארת בעוד שאלה שכן שמעו לגדוילים שלכם סיימו באושוויץ. קצת מזיק לתיאוריה המפוארת שלך לא? מה תגיד עכשיו? נסתרות דרכי ה', אנחנו לא יכולים לדע
כן כן07.08.22
54
אם לא היה את הציונים, היהדות הייתה נכחדת. הישוב היהודי בארץ ישראל היה גווע, באירופה כולם היו נספים בשואה, ובאמריקה לאט לאט היו נעלמים בהתבוללות (כמו שקורה עכשיו). החרדים פשוט משתגעים שדווקא הציונים החילונים הצילו את עם ישראל, ולא ההשקופה המעוותת.
מישהי08.08.22
בס"ד מי שחילן חלק גדול מהעם היהודי זה הציונות במוסדות החינוך שלהם ששמם היה "אליאנס" מה שהוביל לפריקת עול מהדת מה שמוביל למוכנות של האדם להתבולל בעמים אחרים. וחוץ מזה מי שבפועל מבחינה גשמית עצר את היטלר לא היו הציונים אלה הרוסים אז צריך קצת להתבונן בעובדות עם הגיון פשוט ובריא ומבינים יותר טוב את הנוש
ינון גןאטה08.08.22
הנה עוד חרדי בור נבער ועילג, 90 אחוז מיהודי העולם לא שומרים מצוות אך ורק בגלל הרפיסות וחוסר האונים החרדי להתמודד עם המודרנה. הציונות היא ביטוי אחד של המודרנה, אבל אתם בטלנים ועצלנים, גם היום אתם מפחדים להתמודד איתה ומגביהים חומות ורועדים מכל עלה נידף. הציונות היתה תנועה אחת מבין תנועות חילוניות רבו
הנה עוד אחד...08.08.22
אם לא הציונים ואוהדיהם הדתילונים היינו כבר בגאולה ולא היו מחסלים יהודים בארץ ישראל עם גרזנים!!
כיפלה עם סיכה08.08.22
שמענו גדולות ונצורות על גיבורים כמוכם, בלי הציונים הייתם כולכם מסיימים באושוויץ כמו שסיימו רבותיכם תלמידיהם וקהילותיהם. אוקראינה ופולין מחכים לכם חדלי אישים נאלחים, נולדתם להושיט צווארכם לשחיטה. מה בדיוק אתם עושים במדינה הציונית לא הצלחתי להבין. חזרו לגלותכם עלובים!
שמענו עליכם08.08.22
הציונים הם אלו שגרמו בכלל לשואה, כפי שהיטלר כתב בספרו מיין קאמף, להצדיק את האנשטימיות, בגלל "הפרוטוקולים של זקני ציון", שיצאו לאור אחר הקונגרס הציוני הראשון ב1897. ולגבי שאתה טוען שאנו היהודים "נבזים וחדלי אישים", אכן זכית להצטרף לגויים שאומרים זאת עלינו כבר 2000 שנה, ישעיהו נג', לֹא תֹאַר לוֹ וְ
השעה משחקת לך08.08.22
53
סילוף! רבי צדוק מלובלין פוסק שאסור לכבוש א"י עד ביאת המשיח, עיין דבריו 'דברי סופרים' סי' י"ד, פוסק כמגילת אסתר! (שהמגילת אסתר פסק שאסור לכבוש א"י עד ביאת המשיח).
סילוף07.08.22
אז רבי צדוק פסק, במציאות הציונים כבשו את הארץ והקימו מדינה משגשגת. הם ניצלו מהשואה בעוד שאלה שהתנגדו לה לא. אלה העובדות. עכשיו תעקם אותם שיתאימו לפרשנות שלך...
אז פסק08.08.22
52
רבי עקיבא אמר על ריב"ז 'משיב חכמים אחור ודעתם יסכל' רבי עקיבא תמך במרד בר כוכבא וכך תלמידו רשב"י, אם המרד מצליח יש לנו חנוכה, אם נכשל יש ט' באב. לא כבוד גדול להביא את משנתו המדינית של הרב שך, שכיום ברור לכל שנכשלה
אריה07.08.22
להיפך אמר על ריב"ז "משיב חכמים אחור" בגלל שהוא לא ביקש מהרומאים להציל יותר יהודים, וביקש רק יבנה וחכמיה, דהיינו שלהיפך ר"ע כ"כ תמך והחזיק מהיציאה של ריב"ז לרומאים, עד שהוא התפלא על ריב"ז, למה לא התחננת לרומאים להציל עוד יהודים? ור"ע לא אמר זאת כלל כלפי היציאה עצמה להיכנע לרומאים. פשוט מדהים איך ש
אתה בור ועם ארץ07.08.22
בסדר בסדר, דמם של החרדים באירופה נשפך כמים במשך מאות שנים למרות שלא עברו על שלושת השבועות... ציונים מתוסכלים? מי שקבר בלי סוף מתים בשואה, תלוי למחייתו בציונים, מושפל ומבוזה ומתועב בכל מקום בעולם הם דווקא החרדים. ציונים מתוסכלים עלאק.... יש לך את זה ביותר מצחיק? שיטתכם כשלה 2000 שנה, הציונים הצליחו ב
בסדר בסדר07.08.22
ניחא לשכתב את ההיסטוריה, אבל גם את הגמ' בגיטין לסלף ? ר"ע טען שהיה לריב"ז להשיב, שאת החבית שזו העיר והמקדש (רש"י) אין לשרוף אלא להוציא את הביריונים קרי דרקון עם צבת, ובמקום זה שתק.
בני08.08.22
דהיינו במילים אחרות, אתה לא שם לב שאתה מודה, שר"ע לא התלונן על עצם כניעת ריב"ז לרומאים, אלא ההיפך הוא טען שריב"ז היה אמור להסביר את עצמו יותר טוב, למה לא הגיע עד כה להיכנע לרומאים.
ב08.08.22
סלפן עיין שם בגמ', שר"ע אמר 'משיב חכמים אחור', בגלל שריב"ז לא השיב לרומאים תשובה, למה הוא לא יצא עד עכשיו להיכנע לרומאים, הרי שההיפך דווקא ר"ע תמך בריב"ז, ור"ע בא לומר שהיה לו לריב"ז לענות תשובה טובה, להסביר את עצמו, למה עד עכשיו הוא לא יצא מהעיר לבוא לרומאים
107.08.22
51
אין לאף אחד עניין להיות בגלות וזה וודאי דבר רע, אך זה בע"כ ובאשמתנו... מעניין שהאלו שמנסים כמה שפחות להיות גלותיים הם אלו שפחות רוחניים... וממילא דווקא אלו מעכבים את הגאולה... משא"כ החרדים האמיתיים!
ליטאי גאה07.08.22
בדיוק הפוך, אלו המעכבים את הגאולה הם החרדים, מתינוקות שנשבו אין דרישות ואין ציפיות, אלו שיודעים ולא עושים הם הרשעים הגדולים.
הפוך07.08.22
תנוקות שנשבו אין דרישות מי אמר לך רבניך הרפורמים?מי אמר שהם תנוקות?
שלום 07.08.22
החזו"א... וחוץ מזה מה עשיתם כדי לקרב את הרחוקים? קללות וגידופים? יש חילונים שהם כאלה כבר דור רביעי, לאבותיהם סגרו את הדלת בפרצוף , נידו והחרימו אותם, כבר לא יודע מי יותר אשם....
מי?07.08.22
החרדים ה"אמיתיים" עכבו את הגאולה 2000 שנה, רוצים עוד 2000 שנה כדי שתבינו שאתם לא בכיוון? תברח למערה תתנתק מהעולם ותהיה "רוחני" יותר, זה מה שהקב"ה רוצה? עוד נזירים נוצריים? בשביל זה הוא ברא את העולם? קשה לי להאמין.
סע סע07.08.22
50
החרדים שכל כך מתגעגעים לגלות מוזמנים בהחלט לחזור אליה. באוקראינה פולין ורוסיה מחכים לכם בזרועות פתוחות. כאן, אף אחד גם ככה לא רוצה בכם. 2000 שנה הסתדרתם בלי ארץ ישראל, אפשר לדעת מה נזכרתם בה פתאום??? עצם הנוכחות שלכם פה במדינה הציונית היא מרידה באומות והתנהגות כוחנית שלא מתאימה ליהודי המסכן השחוח ומ
אוהד07.08.22
אתה משקר ביודעין. החרדים היו כאן יותר מ800 שנה ברצף לעומת הציונים שבאו לפני כ100 שנה. המושבות בטבריה, צפת, ירושלים, חיפה, חברון, עזה. הראשון לציון קיים למעלה מ350 שנה! החרדים יכולים ללמד אתכם מה זאת אהבה לארץ ישראל! מה זה שקידה בארץ ישראל מה זה הפרכת השממה. מי שחושב שלשים בניינים זה הפרכת השממה הוא
מני07.08.22
*הפרחת *הפרחת חוץ מזה, הכל נכון!
אחד07.08.22
רוצה לבדוק מי משקר? בבקשה. מה היה אחוז בני היישוב הישן מכלל החרדים בעולם? אולי בין אחוז לשניים,בשום אופן לא יותר. היום אחוז החרדים החי במדינה ונהנה ממנעמיה גדול חד משמעית מאחוז החרדים בעולם כולו. מה בהתחלת השלטון הציוני בארץ גרם למהפך הזה? רוצה לספר לנו? אני יודע שקשה לך עם זה, אולי תתאמץ? החרדים יכ
בוא נבדוק...08.08.22
49
מרד בר כוכבא היה על רקע רוחני והפיכת ירושלים לעיר אלילית . רבי עקיבא תמך בו , הרב שך בטח היה מתנגד....
אליהו07.08.22
רבי עקיבא תמך בו בגלל שחשב שהיה משיח.אחרי שראו שאינו משיח הרגו אותו.
שלום 07.08.22
ולמה לדעתך רבי עקיבא חשב שהוא משיח ? פשוט כי ראה הצלחתו הצבאית וכו כפי הסימנים ברמבם. דרץ אגב לפי הירושלמי והמדרשים לא הרגו אותו חכמים.
אליהו08.08.22
48
החרדים יוצאים מדעתם שהחילונים הצליחו תוך כמה שנים בודדות להגיע להישגים שהחרדים לא הגיעו ולא יגיעו אליהם גם בעוד 2000 שנה. החרדים מתפתלים ומחרטטים, במבחן המעשה הציונים ניצלו מהשואה והקימו את המרכז היהודי הגדול בעולם. והחרדים? כמו חרדים מקצועיים, מתבכיינים ומתקרבנים, אומנות אבותיהם בידיהם....
פשוט07.08.22
ההישגים של הציוניםם..חח הצחקת המדינה פה ממזמן לא ציונית פעם עוד אפשר הייה להתבלבל ולחשוב שהאידאל הציוני יחזיק מעמד נשמה מי זוכר מהציונות? חוץ מללקק לערבים כל היום לא עושים פה כלום שלטון בלי עמוד שידרה רק מרצה את העוללם כל הזמן נותק לערבים לשלוט ארץ ישראל? היא נהפכת לארץ כל אזרחיה הרוסים פה עוד יהיו
א08.08.22
ממש דיבורים של רפורמי.
שלום 07.08.22
ממש תגובה של חרדי... יש לך מה להשיב ענינית אז תשיב, אחרת עדיף שתשתוק ולא תבזה את עצמך. הדבקת תוויות לאדם לא פותרת לך שום בעיה, רק מחמירה אותה...
שלום שלום07.08.22
ממחלקה סגורה
כל הפובל 11.09.22
47
הציונות קמה כי מקימיה היו באמת מרחיקי ראות וראו את סכנת ההשמדה המתקרבת על יהדות אירופה. גדולי הרבנים ותלמידי החכמים הוכו משום מה בעיוורון ולא ראו זאת. לכן הם ותלמידיהם סיימו באושוויץ והנותרים התלוננו שהציונים לא עזרו להם מספיק, כאילו שהם היו עוזרים לציונים את זה היה הפוך. אם היינו מחכים לכהן גדול וא
הציונות07.08.22
מקימיה של הציונות זה אותם אלה שאמרו שצריך לעורר שנאת האומות על ישראל כדי שירצו היהודים להקים מדינה שלהם הם אלה שגרמו השואה(חוץ ממה שכותב הויואל משה שזה בגלל גזירת הריני מתיר בשרכם שעשו פעולות כדי להקים מדינה לפני משיח),גם הציונים מנעו הצלה ממאות אלפי יהודים. אדרבה גדולי ישראל הזהירו את עם ישראל שלא
שלום 07.08.22
ודאי שאנחנו מאמינים בתורה ולא בכוחי ועוצם זרועי. אבל התורה עצמה מראה כמה חשובה מצוות יישוב וכיבוש הארץ וראה במאמר של הרב מרדכי עטיה זצוק"ל לך לך וסוד השבועה מה משמעות עניין מתיר את בשרכם...
ערבוב שטויות07.08.22
עוד קשקוש חרדי מצוי - הקב"ה העניש את החרדים בגלל הציונים אבל מאידך לא נגע בציונים ואדרבה, הצליח את כל מעשי ידיהם. מדהים לא? אגב בת"ח ות"ט, בפוגרומים של מסעי הצלב, המגיפה השחורה, ושאר פוגרומים ורדיפות שהיו בשפע בגולה, לא היו ציונים, את מי האשמתם אז?! רק ה"לוגיקה" החרדית מסוגלת להכיל שטויות מופלאות כ
חה חה חה07.08.22
קשקוש!!!!!!!!!!!!! רוב המתים בסוף המלחמה בשנות 44-45 היו ניאולוגים בהונגריה! ובמהלך המלחמה מתו ציונים לא פחות מחילונים
צא ולמד08.08.22
עוד חרדי שמבלבל את המוח עם תאוריות הזויות, רוב מוחלט של הציונים היו כבר בארץ ישראל, אלה שהיו באירופה היו בעיקר לצרכי הדרכה וגיוס, רוב מוחלט של החרדים נרצח בשואה, הנאלוגים כמו החרדים - ארץ ישראל לא ענינה אותם. השואה הוכיחה את עמדת הציונים לארך כל הדרך, אלה שלא הצטרפו לציונים זעקו לסרטיפיקטים שלהם, מי
רוב מוחלט08.08.22
גרינבוים
ד''ש לחיים 11.09.22
כן הגוים רצו לכלות את הגוף אבל הציונים רצו לכלות את הנשמה. אלה לא הצליחו ואלה לא הצליחו.
רם07.08.22
"הציונים רצו לכלות את הנשמה" ובגלל זה החרדים נלחמים בשצף קצף לחיות במדינה הציונית ולהינות מתקציביה. יש לך את זה ביותר מצחיק?! אני אגלה לך סוד, אתם לא ענינתם את הציונים, גם היום אתם לא מענינים אותם כל עוד אתם לא מלסטמים אותם כי אין לכם חשק לעבוד. ואם 90 אחוז מעם ישראל לא חרדים היום זה לא בגלל הציונות
כן כן07.08.22
לציונים היו תוכניות מסודרות להעביר את עם ישראל לשמד זה מציאות.הם מנעו פעולות הצלה בשואה זה מציאות.מי שמתכחש לזה הוא המוטמטם.גדול המחטיוא יותר מן ההורגו.
שלום 07.08.22
נו, אם יש תוכניות מסודרות אז בורחים מהציונים, למה התעקשתם לבוא אליהם? ולחרדים אין תוכניות להעביר את החילונים לצד שלהם? קוראים לזה "קירוב רחוקים" נכון? אז למה מצדכם זה לגיטימי ואפילו מצווה מצדם לא?! קצת הגינות לא תזיק לך. תתמודד! יש לך מה למכור יעברו אליך, אין לך מה למכור יעברו אליהם! 90% מעם ישראל
כן כן07.08.22
כתבו ע''ז מכל קצות הקשת אנטי ציונים דתיים ושאינם אגודיסטים מזרחיסטים וכו' זו מוסכמה
בור ובער 11.09.22
המדינה של המולך שלכם ?
מגולומן 11.09.22
לא כולם, הגר"א קרא לעלות לארץ אחרת יהיה אסון, ור' שמואל מוהאליבר כתב בספרו: "חלילה לנו מת"ש!" (הוא חי בערך 100 שנה לפני) שאם עם ישראל לא יעלה עד ת"ש לארץ ויקים שם מדינה "יעלו בעירום ובחוסר כל שניים ממשפחה אחד מעיר" דבר שלצערנו הרב התקיים. וכך גם מרן הרב הראי"ה קוק זצ"ל. ורוב הגדולים לא התנגדו הם פשו
יא08.08.22
46
מתי בדיוק אפשר למצוא אחידות במשהו בין גדולי התורה? היום למשל, יש משהו שהם כן מסכימים עליו? ולמה ריב"ז לדעתך מייצג את היהדות יותר מרבי עקיבא? הגישה החרדית-גלותית אומרת שנולדנו כדי לסבול, ומטרתנו כדי לשרוד איכשהו את החיים העלובים האלו ואולי בעולם הבא נקבל משהו טוב יותר. מבחינת החרדים היהדות היא איזו
טוב נו07.08.22
כי הקנואים (מגולובנציץ ומצומת בר אילן) כל השנים פמפמו להמונים את סיפור ריב"ז, עד שהנבערים האמינו בזה
ל07.08.22
בהחלט: כל גדולי התורה האמיתיים מסכימים שסניפי בני עקיבא מעורבים על אדמת ישראל - אסון לעם ומסכן את קיומו כאן!
דתילוני לייט08.08.22
שוב הליצנות החרדית שמכסה על העליבות השכלית והרגשית. לנו אכפת מהעם שבשדות בניגוד לכם שמצדכם שכל הלא חרדים יעלמו בעשן. אז כמו שערכים ושאר ארגונים השיגו היתר להרצאות מעורבות כי עת לעשות וכו', אז גם לצבור החלש השיגו היתרים כדי לנסות למשוך אותם. זה דיעבד של דיעבד אבל מי כמוכם מומחים להשיג היתרים לפי דריש
עוד ליצן08.08.22
אצל הדיתלונים מעל 60% הופכים לדתלשי"ם.. הזיהרו מהם
יהשוע שפירא ר"ג08.08.22
מה הקשר??????
פלוני08.08.22
לחרדים מוציאים את העיניים את האזניים ואת השכל, לכן הם נשארים חרדים. החילונים של היום הם תוצאה של הכשלון החרדי הטוטאלי לפני 200 שנה. הבריחה ההמונית מהחרדיות היא שאלה של זמן, אי אפשר לסתום לאנשים את העיניים והשכל לאורך זמן.
אני09.08.22
לך ללמוד תורה.
מני07.08.22
אין לך מה לענות אז עדיף שתשתוק, ומהתשובה שלך אני יכול לנחש שאין כמעט סיכוי שלמדת תורה יותר ממני...
וואאו07.08.22
45
מה זה גלותיות? אנחנו עובדתית בגלות. הגלות הסתיימה ולא הודיעו? גלות לא קשורה לזה שאנחנו בארץ ישראל או לא אלא לעניין השכינה! כאשר שכינה בגלות גם אנחנו בגלות. ולא רק אנחנו אמנם בא"י אבל השלטון לא של ישראל אלא של ערב-רב. שלטון ישראל יהיה רק עם משיח בן-דוד ולא אף אחד אחר. כלא יהיה פריצות ברחובות נדע שהגא
מני07.08.22
קשקוש בגרוש
*07.08.22
עוד חרדי רדוד. בימי בית ראשון ושני, כשלא היינו בגלות, לא היו פריצות, חילולי שבת וכפירה הא? למדת משהו באמת בחיים שלך או שעסקת בדקלום של דרשות "השקופה" בישיבה???
עוד אחד07.08.22
אההה ואתה תלמד את גדולי ישראל מה זאת "גלות" ומה זאת "גאולה"? אידיאולוגיסט בשקל. כן אנחנו עדיין בגלות כיוון ששכינה בגלות. עדין לא בא אליהו הנביא שיבשר על הגאולה. משה בא בראשונה, עזרא בשנית ובשלישית יבוא אליהו. אל תמציאו תורה חדשה. בזמן בית ראשון ושני היו ירידות לא ברמה הזאת. התורה אז הייתה עם 600 סד
מני07.08.22
אם אתה לא חרדי איך אתה כזה שטחי? אם אתה לא חרדי אז בטח למדת תנ"ך. בימי בית ראשון עבדו את כל העבודות הזרות שבעולם, הבית הראשון חרב בגלל ע"ז ג"ע ושפיכות דמים, ובכל זאת ימי הבית הראשון לא נתפסו כגלות בעיני חז"ל. המגיב הזה ממציא הגדרות לגלות שיתישבו עם ההשקופה החרדית שלו שבפועל היא חשובה יותר מהיהדות. ה
חה חה חה07.08.22
כן וגם הם הצליחו לגרום להרבה מאוד אנשים לשכוח מה זה יהדות ע"ע תינוקות שנשבו כל זה בזכות הציונים שלך
אני11.09.22
44
צריך לא להיות גלותיים, כלומר להיות מעשיים, להתחיל לרצות לנקות את הר בית השם מהחילול הנוראים שבו, בשביל שיהיה פנוי לבניין בית השם. וכשהקב'-ה ייראה שמתאמצים מאוד להכשיר מקום לביתו, נראה ממילא סייעתא דישמיא. לא חייבים להעלות להר הבית, רק למנוע את החילול שנעשה שם ע''י ישמעאלים.
אבי07.08.22
אל תמציא הלכות. אנחנו לא עולים עד יבוא בן דוד ויפקוד מה שיפקוד. כרגע אנחנו עושים מה שמורים לנו חכמי ישראל שקבלו תורה מסורה מדור לדור. כך פסקו לנו הגדולים לא לעלות אז לא עולים. אתם מזכירים את בני אפרים שהחליטו שהגאולה הגיעה ועלו לבד לארץ ישראל להלחם ומרוב שבטחו בעצמם וחשבו שזה עת הגאולה לא לקחו מים
מני07.08.22
וכן חטא המעפילים. הקב"ה אומר לכם חטאתם תחזרו בתשובה, ואתים מנסים בכח להילחם ולהקים מדינה אנטי דתית.... והתגרות בגויים. אמנם יכול להיות שזה עזר שיש פחות טביחות ביהודים. אך בכ"מ . כל עוד מלך המשיח לא הגיע (גם אם יספרו לכם שטויות שהוא הגיע...) אין על מה לדבר אנחנו גולתיים בעקבות חטאינו
ליטאי גאה וחרדי07.08.22
43
מומלץ לקרוא את קול התור.
כ07.08.22
קול התור זה עם תוספות לא קשורות של בעלי אג'נדה.
מני07.08.22
42
הכי אבסורד ואירוני שגם גאולה טבעית אין פה כלל, כי גאולה פירושו מנוחה וחירות, ואין פה שום חירות גשמית או רוחנית, המקום שנהרגו ונפצעו בו הכי הרבה יהודים מאז תש"ח, זה לא אחר אלא דווקא אצל הציונים, אין תקופה שאין פיגועים רח"ל, כל שנתיים אזעקות וריצה למלקטים בדרום, איום גרעיני מאיראן, וכו'. ושימו לה ב70
ציוני-לוזר08.08.22
ערב רב
אז תחזור לגרמניה09.08.22
41
לסיום לסאטמר לא בא בטוב רכבת קסטנר וברוב חוצפתם מספרים שקסטנר השתלט בסוף
ועוד א' 11.09.22
40
היזהרו מהמנטרות של הדתילונצ'יקים החפיפניקים לפי הסקרים שהציג הרב יהושוע שפירא מר"ג . רובם הופכים לדתלשי"ם.. זו חברה שדופה מיהדות אוהדי חילוניות שרובה ככולה פייק אחד גדול
דודי סתיו08.08.22
"עומק" חרדי טיפוסי מצוי, כל החילונים היום בעם ישראל הם בגלל הכשלון שלכם, אבל כמו תמיד, חרדים מחפשים אשמים בכשלונות המפוארים שלהם...
"עומק" חרדי08.08.22
שמע ליצן, זה שרוב מוחלט של היהודים חילונים ועל סף התבוללות זה אך ורק בגללכם. אנחנו מנסים לתקן את הכשלונות המחפירים שלכם ולקבל גם אותם למוסדות שלנו. לפעמים מצליחים ולפעמים לא. אתם הזקתם אנושות לעם ישראל, המטתם עליו חורבן רוחני וערכי, ולא מוכנים לקחת אחריות על הנזקים שגרמתם. לכו תברחו למערות באפגניסן,
עוד ליצן08.08.22
בינתיים מנטרות וססמאות יוצאים בעיקר מחרדים גסי רוח ובורים כמוך. הטיעונים של הציונים הדתיים בנויים פה לתלפיות, הדברים של החרדים נראים בעיקר כמו שחרור של כאבי בטן, עצוב שזו הרמה שלכם. מילא אתם בורים בעניני השכלה כללית, אבל גם תורה אין בכם?!
בינתיים09.08.22
חחח לא להאמין איזה בור ועם הארץ אתה, "הטיעונים של הציונים הדתיים בנויים לתלפיות"?????? האם הם הביאו מקור אחד מראשונים אחרונים כראיה? (בודאי שהביאו בעבר, אבל הכל מסולף, עיין "תשועת עולמים" שמפריך את כל הסילופים שלהם אחת לאחת, עד שתצטרך להודות על האמת). להיפך הם כולם כותבים פה בכתבה הזאת מפורש, ש
ג09.08.22
39
מאמר קצר שיש מה להתייח אליו, לא ברור שזו הבמה. רק קטונתי מלהבין למה התגובות לא יכולות להיות ענייניות גרידא. שנזכה
בן צח07.08.22
38
יש כאן סילופים חבל,רבי צדוק הכהן מלובלין לא כתב שיהיה מצב כזה של העברה על 3 שבועות,תפתח את הספר ותראה שסילפת אותו הוא מדבר על גילוי סודות התורה ורק מדמה זה בדימיון לחטא המרגלים שרצו להשיג "מלכות בלא תגא" ויש אריכות.בכלל על המאמר שלך נוטה יותר למזרחי מאשר לחרדי.
שלום 07.08.22
37
2000 שנה נבדקה התאוריה שלכם, 2000 שנה התפיסות הגלותיות שלטו בעם ישראל. והתוצאה? אינסוף דם יהודי שנשפך כמים. ומה הגדולים שלכם עשו בעניין? עוד קינה, עוד בכי, עוד יללה. קרבנות נצחיים של המציאות, אנשים עלובים ובטלנים שלא נקפו אצבע לשנות את מצבם. ב"ה שהציונים הצליחו להחליף דיסקט והפסיקו לשמוע לתכתיבים של
איציק07.08.22
מה רע בתפיסה ה'גלותית' של ארה"ב? מיליוני יהודים משגשגים שם וגם תורמים לשנור במגביות של הסוכנות
DAN USA08.08.22
שום דבר לא רע, אל תתבכיין שלא תקבל סרטיפיקטים כשהפרוגרסיבים והאפרואמריקנים יתחילו לנהל אצלכם את הענינים. גם בגרמניה וספרד יהודים שגשגו. איזה ערך יש למגביות של הסוכנות היום? אקזיט של סטרט אפ אחד מכניס למדינה יותר מכל המגביות של הסוכנות ביחד. חוץ מזה מי שחי על השנורר בארץ הם דווקא החרדים, שכחת?
גם בגרמניה08.08.22
אתמול היה 9 באב, שהתחיל בגלל חטא המרגלים. 2000 שנה לא למדתם ואין סיבה מיוחדת שדווקא אתמול למדתם משהו. העיקר שהזלתם דמעות תנין צבועות וצילמו אתכם מתיפחים והעלו אתכם לאתרים...
אתמול08.08.22
אותו נרקומן מגיב עשר פעמים ומנצל את אושוויץ לעבודת אלילים אפשר למחוק ולהשאיר תגובה אחת שלו
פינחס 11.09.22
36
כוונת האבן עזרא שהיתה להם נפש שפילה,
ללא שם07.08.22
החרדים יודעים גם את הכוונות של האבן עזרא למרות שהדברים שלו ברורים שחור על גבי לבן ולא כל כך מסתדרים עם הפרשנות החרדית. אבל אלו הם החרדים, מעקמים כל דבר שלא מסתדר עם ההשקופה הקדושה שלהם שנתקבלה כידוע גם היא בסיני....
הא?07.08.22
35
החרדים זה 120 שנה צחקו עלי : למה לא תנסה מדינה בירח ? עד היום הם צוחקים לא עלי אבל על עצמם.יש 35 רחובות בישראל על שמי.יש גם עיר : הרצליה .כל הישיבות ובתי כנסת שיש במדינה יש לי בהם חלק : בזכותי.אמא שלי היתה עם כיסוי ראש ולא עם פאה נוכרית כמו נשותיכם חס וחלילה.כל יום בהתחלת תפילת שחרית אתם מזכירים את
הרצל הנביא08.08.22
הרצל הצליח לאחד את העם בצורה פלאית ומופלאה ולהביא אותו להישגים ניסיים שלא היו 2000 שנה. הגדוילים החרדים לא מסוגלים להתאחד אפילו לא עם אחיהם, רבים ומתקוטטים ומשמיצים אחד את השני, גזענים סכסכנים ורואי שחורות. אלה מסוגלים לאחד את העם? בחלום בלילה. הם לא מנהיגים אמיתיים של העם לכן צאן מרעיתם נפל לתהום
הרצל הצליח08.08.22
יש מאות אלפי כנסיות בעולם, עד היום היהודים אומרים ימ"ש על ישו, אבל זה לא עוזר.. הוא הכי מפורסם ומקובל אצל רוב העולם..
רפואה שלימה..08.08.22
34
חרדי וגלותי זה שני צדדים באותה מטבע, אי אפשר לזה בלי זה, לקחת את הגלותי העלמת את החרדי, לכן החרדים לא יסכימו להתנתק מהגלותיות לעולם, כי פירוש הדבר מבחינתם הוא התאבדות...
חרדי=גלותי08.08.22
כאשר ה'גאולה' זה מצעדי ניאוף בחוצות ירושלים מעדיף החרדי להישאר בגלות.. זה ההבדל בין יהודי אמיתי ורגשותיו לבין חפיפניק אוהד חילוניות
גיורי דרוקמן08.08.22
מה יהיה עם החרדים? לא נמאסה עליכם הדמגוגיה הילדותית והמביכה הזאת? בית ראשון ושני המצב הרוחני יותר טוב?! למדת קצת היסטוריה? גם המרגלים רצו להשאר במדבר וקבלנו את תשעה באב, אף אחד לא שואל אותך מה אתה רוצה, השאלה היא מה הקב"ה רוצה, השואה, בעיקר של החרדים, והנצחון וההצלחה של הציונים מוכיחים בבירור במי ה
מה יהיה?08.08.22
המרגלים חטאו אחרי זה בחטא המעפילים, כשעלו לא"י נגד מה שציווה אותם השם לא לעלות. ואיך לדעת האם צריך לעלות או לא? פשוט מאוד דעת התורה וההלכה קובע, "לא יעלו בחומה" ביד חזקה.
ג08.08.22
הציבור שעליו אתה משתייך יש הרבה תועבה
אצלכם 11.09.22
33
לחרדים ולערבים אותה מנטליות - טפשים, בורים, קנאים, עצלנים, בטלנים ולכן שונאים את אלה שעושים, חוקרים, מפתחים ומקדמים. קשור כנראה לאקסיומה הדתית לפיה הכל נמצא בכתבי הקודש ולכן החקירה האנושית מיותרת. הגישה המטומטמת הזאת תקעה את החרדים ואת המוסלמים מאות שנים אחורה, וכשלון התיאוריה שהם כפי שאנו רואים בכל
לחרדים ולערבים08.08.22
32
נראה שיש טעות לא דורו של שאול אלה דורו של דוד מול דורו של אחאב
בזק07.08.22
31
באיזו גלות בעולם החרדים חוסמים כבישים, משתוללים, שורפים פחים, זורקים טיטולים על שוטרים ומכנים את מייצגי החוק "נאצים"? איפה בעולם החרדים אי פעם התנהגו כך? האם יש מקום בעולם שהחרדים מתנהגים כך חוץ מבמדינת ישראל? ברור שלא, אז למי בדיוק אתה מנסה למכור סיפורים שהחרדים מאמינים שהם בגלות???!!
מוטי07.08.22
מדינת ישראל היא גלות הערב רב לא הגלות שהקב"ה שלח אותנו אליו אדרבה כתוב בזוהר שצריך להתקוטט עם הערב רב וזה קידוש ה'
נחמן07.08.22
חה חה חה, מצחיק אתה, עוד חירטוט חרדי מצוי...
חה חה חה07.08.22
אם אין ל מה לענות לעניין עדיף שתשתוק! אוויל מחריש חכם יחשב...
...07.08.22
כבר יותר קשור
דמגוגיה תמיד מועילה קוק ולפיד 11.09.22
30
אויש. את העיקר שכחת, או השמטת - פסק דין ברור בשו"ע, או"ח סי' שכט: 'נכרים שצרו על עיירות ישראל, אם באו על עסקי ממון, אין מחללין את השבת. *ואם באו על עסקי נפשות - יוצאין עליהם בכלי זיין ומחללין את השבת ובעיר הסמוכה לספר, אפילו באו על עסקי קש ותבן - יוצאין עליהם בכלי זיין ומחללין את השבת*' וברמ"א
אלחנן07.08.22
תקרא בקונטרס מלחמת היצר.סי' שכט לא מדבר על מדינה וצבא,אלא מדבר על ליסטים ואדרבה תראה שם במשנה ברורה שכותב שזה מדין דינא דמלכותא,אין דיני מלחמה בשו"ע רק פיקוח נפש בשבת.3 השבועות הם יהרג ואל יעבור כמו שכותב בויואל משה הבהיר.
שלום 07.08.22
אז למה חסידיו של הויואל משה הם אלה ששילמו על ה"מרידה בגויים" ולא הציונים? מאוד אשמח לדעת. וגויים שמאיימים לרצוח יהודים, כפי שראו והבינו הציונים, זה לא מדיני פיקוח נפש? מה נעשה שהרבנים שלך לא הצליחו לראות את זה והציונים כן? ולמה אתם החרדים גרים במדינת ישראל, נהנים ממנעמיה, ומשתפים בכך פעולה עם ה"מריד
אז למה08.08.22
צא ולמד: אך ורק בכיבוש שנעשה ע"י נביא או סנהדרין ומלך ולא בכיבוש ציוני ע"פ גחמותיו של הרצל שחיק עצמות
מר סתיו08.08.22
29
עם ישראל סירב לעזוב את מנעמי המדבר ולהכנס לארץ ישראל, ראשי המסתים היו "גדוילים", כולם "אנשים ראשי בני ישראל המה". הכעס של הקב"ה היה נורא והעונש היה חמור יותר מחטא העגל - במדבר הזה יפלו פגריכם, הבכי של אותו לילה ב 9 באב הפך לבכי לדורות וסימל את כל הצרות הפורענויות של עם ישראל לאורך הדורות. 2000 שנה ו
על הסירוב09.08.22
שלח להם? חשבתי שהשואה התחילה בגרמניה, מעוז המתבוללים והמתיוונים. ההבנה ההיסטורית שלך לוקה בחסר.
עדינה15.09.22
28
התשובה היא החרדים גלותיים . וגלותיות היא דבר רע. ולא . אני לא מזרחניק
חיים דרוק08.08.22
27
עברתי על כל התגובות, הדתיים לאומיים הוציאו את החרדים בורים ועמי ארצות. הציונות הדתית זה היהודי המושלם. חיבור שמים וארץ. חרדיות זו כת שצריכה להעלם.
יהושע 07.08.22
החרדים הרציניים פשוט עסוקים מידי מכדי להגיב כאן, אלו בד''כ הליצנים. אם הרציניים אצלכם מגיבים כאן שלא נדע מה עושים הלא רציניים?
יאיר08.08.22
כן כן, שמענו על ה"גיבורים" ה"עסוקים"שלכם, בגלל זה אתם והגדוילים שלכם ניכנסים להיסטריה ורועדים כעלה נידף מול כל אדם שאינו חרדי שמאתגר אתכם. אין לכם מושג במה שלא נוגע לתורה, וגם ממנה אתם מבינים רק בגמרא וגם זה בקושי. איזה ברי פלוגתא אתם כבר יכולים להיות?!
כן כן08.08.22
יהודי מושלם עם סניפי בני-עקיבא מעורבים?
חחח דתילוני08.08.22
לא , הגזענות הנאצית הבזויה והמכוערת של החברה החרדית הגזענית היא היהדות האמיתית... הרפורמים כבר עדיפים על אנשים שפלים ונאלחים כמוכם, דרך ארץ קדמה לתורה, ולכם אין לא דרך ארץ ולא תורה...
תראו תראו09.08.22
מתגובות אתה לומד תורה?חחח
שלום 07.08.22
לא, אבל הוא לומד מה התורה שלכם שווה. לא לחינם ראשי הישיבות שלכם מפחדים ממפגשים של בחורי ישיבה חרדיים עם בחורי ישיבה של הציונות הדתית (ראו ערך קורונה למי ששכח....)
ממש לא08.08.22
חחחחח איזה בדיחה קרש לא מוצלחת, להיפך הציונות הדתית עם כל ראשיה מפחדת פחד אימים, שהבחורים שלהם לא ייחשפו לספר "תשועת עולמים", שחיבר דתי לאומי לשעבר שכיום הוא חרדי צדיק, ספר תשועת עולמים זה ספר מקיף מכל התורה כולה על עניני הגאולה, מפריך את כל יסודות הציונות הדתית, ומראה את כל הסילופים והטעויות שלה
תשעת עולמים08.08.22
תראו תראו, חרדי שמספר לנו סיפורים על פחד מספרים. כל ספרי המחשבה וההשקפה החרדיים, לא שיש כאלו הרבה, נמצאים בישיבות הציוניות דתיות. אפס ספרים של רבני הציונות הדתית נמצאים בישיבות החרדיות. ילד ציוני דתי קטן יכול להביס את בחורי הישיבות הבורים והאטומים שלכם, לא פלא שראשי הישיבות שלכם אוסרים על בחוריהם לה
וואו וואוו09.08.22
לא קראתי את כל המלל והתסכול שלך (מלבד 3 שורות הראשונות), אבל שוב לא ענית כלום, האם קראת ספר תשועת עולמים?? חחח כי זה דתי לאומי לשעבר, שמראה עד כמה שמסלפים לכם את המהר"ל, וספרי מחשבת ישראל שאתם כביכול לומדים, תעיין שם וזה יהיה מספיק כדי לסתום את פיך!...
תשועת עולמים15.09.22
אתה ילדון חילוני, בא אני יענה לך תשובה פשוטה, אם אתה בא מצד הדת והתורה ואלוקים, אז כידוע אסור לכבוש א"י עד ביאת המשיח, עיין רמב"ם הקדמה לספר המצוות "שידוע שכיבוש הארץ לא יהיה אלא בפני הבית", וכן איסור השבועות שמובא בעשרות שו"ת ראשונים אחרונים, זאת אומרת מי שנהרג בכל הדורות בלי שעבר על השבועות זה
כמה אתה טיפש08.08.22
איזה סלפן חרדי, דיון הלכתי ארוך ומסועף אתה מסכם בנפנוף דעת הרמב"ם, לא ההלכה מענינת אתכם אלא ההשקפה, את זה אנחנו יודעים ממזמן. הנה למשל דעת הרמב"ן: שנצטווינו לרשת הארץ אשר נתן האל יתברך ויתעלה לאבותינו, לאברהם ליצחק וליעקב, ולא נעזבה ביד זולתנו מן האומות או לשממה. והוא אמרו להם 'והורשתם את הארץ וישבת
איזה סלפן חרדי08.08.22
26
מה לעשות, קשה כבר להאמין לחרדים במשהו. החרדים נגד הטכנולוגיה הארורה, אבל משום מה מתעקשים לחיות דווקא במדינות חילוניות כפרניות וסופר טכנולוגיות. יש המון מדינות עולם שלישי בעולם, חוץ מחבדניקים לא תמצאו שם חרדי אחד. למה?? יש המון תרופות בגמרא, אבל פה חז"ל פתאום לא מחייבים, והם רצים לתרופות ולטיפולים הר
מה לעשות07.08.22
התורה אומרת שתקיא בגלל אנשים כמוך אתה בעה''ב פה היינו לפניך
מגולומן11.09.22
25
לכל הכופרים הקטנים פה, אם לא ידעתם חלק גדול של השואה והפוגרומים שקרו ליהודים ב40 שנה האחרונות שלפני השואה, קרה דווקא בגלל הארגון הציוני, שמעתם על "הפרוטוקולים של זקני ציון"? (אם לא, תקישו בויקיפדיה), הידעתם שאותם פרוטוקולים ארורים יצאו בגלל 'הקונגרס הציוני הראשון' בתרנ"ז, ומא התחזקה האנטישמיות בכל
הבלוף הציוני08.08.22
24
ר' צדוק הכהן מלובלין זיע"א - כתב על המעפילים "והיא לא תצלח" כי לא הגיע זמנם, אבל לימות המשיח חוצפה כלפי שמיא מהני, "והיא תצליח" ....... [צדקת הצדיק אות מ"ו]
זלמן לייב08.08.22
תגיד, הוא נידב גם איזו נבואה על השואה אולי?! אם לא, ממש חבל...
סתם מעניין09.08.22
23
עם עובדות אי אפשר להתווכח. הקבה עזר לציונים לנצח נקודה!!!!!!!!!!!!מי שלא מקבל את זה הוא כופר כי בעצם הוא אומר שהמדינה נוצרה נגד רצון הקבה.
יוסף11.09.22
ליוסף השוטה, במילים אחרות לשיטתך, מי שלא מקבל את הנצרות הוא כופר, כי בעצם הוא אומר שהנצרות נוצרה והצליחה נגד רצון הבורא, פשוט לא להאמין איזה כופרים מסתובבים אצלנו היהודים רח"ל! הקב"ה עזר מאז ומעולם לכל האידאולגויות הפסולות, או הע"ז וכתות שונות, אם לא, לא היה בחירה!
איזה אהבל אתה!15.09.22
הקבה גם עזר לרומאים להחריב את בית המקדש לכן מההה???!
אפרת12.09.22
22
החרדים
ללא שם08.08.22
21
כפיות טובה לומר על עם ישראל שריבון בארצו שהוא בגלות, דורו של אחאב היה בגלות ? דורו של הורדוס בבית שני היה בגלות ? מערבבים שני מושגים, גלות וגאולה על גאולה אפשר להתווכח כל עוד בית המקדש לא נבנה, אבל גלות בוודאי אין כאן.
שמואל08.08.22
התפללת פעם?! "ומפני חטאינו גלינו מארצנו,,,,ואין אנחנו יכולים לעלות ולהיראות לפניך" כל עוד אין בית מקדש יש גלות
צא ולמד08.08.22
"גלינו מארצנו" יא אהבל, עכשיו אנחנו בארצנו. המצאת הגדרה חדשה למושג גלות? בכל מקום ובכל ההיסטוריה, עד להופעת הדת החרדית החדשה, גלות מהארץ זה דבר אחד ובית מקדש זה דבר אחר. ההתפתלויות המגוחכות והמצחיקות שלכם להצדיק את הדת החרדית החדשה שבדיתם מלבכם, בדיוק כמו הרפורמים אגב, מעוררים עליכם רחמים ותו לא. את
גלינו מארצנו08.08.22
קדום כל כן, תעיין בכל המקורות, למשל מהרש"א, ורמב"ן ויקרא כו, מא, שגם בזמן בית שני היה גלות, וא"י נקרא אז 'ארצות אויבהם' על אף שזה א"י, ולגבי גאולה, אתה כופר וחולק על הרמב"ם שפסק ש"אין ישראל נגאלין אלא בתשובה", והגאולה היא אך ורק ע"י המשיח! זוה עצמו שאתה לא מבין שאתה בגלות, שהמקום שנהרגו ונפצעו בו
דוד08.08.22
תגיד, מתי עם ישראל אם כך לא היה בגלות? ומה זה שאנו אומרים "מפני חטאינו גלינו מארצנו"? היינו כבר בגלות לא? האם אתמול ב 9 באב לא ציינו את התחלת הגלות? מה לעשות שהגמרא אומרת (סנהדרין צח.) "זכו – אחישנה, לא זכו בעיתה", די כבר עם השיטה הילדותית הזאת להביא את הדיעה שמוצאת חן בעיניך מתוך מכלול דעות, ככה לא
אה באמת?08.08.22
לא זכו בעיתה יבוא המשיח עני על החמור, כך שלהיפך אם אנו בגאולת בעתה, היה אמור המשיח לבוא תש"ח, כך שמוכח שהמדינה שלך אינה גאולה ואינה בעתה, אלא בחירה רעה! (שאגב בסוף תיחרב). אין כזה מושג גאולה ללא משיח, זה כפירה בתורה, והגמ' סנהדרין צט, כבר דחה בתוקף את שיטת הילל.
ג08.08.22
קשקש קשקש, מדינת ישראל תתקיים הרבה הרבה יותר מה"מדינה" החרדית שמעולם לא היתה יכולה לקום ולעולם לא תקום. 2000 שנה זה מספיק זמן לוודא את זה. בינתיים נשמתך תצא מקנאה ותסכול על העליבות והשפלות שלך לעומת ההצלחה והשגשוג של מדינתנו. העניות שלכם לא רק חומרית אלא עניות בדעת, לא לחינם אתם מכנים עצמכם "חרדים"
קשקש קשקש09.08.22
מגיב חרוץ
לתגובה 250 הי שכחת אושוויץ 11.09.22
מי אמר לך שיציאה מהגלות וגאולה זה אותו דבר? כשעם ישראל חזר לארץ מבבל זה היה גאולה? ההגדרות המפולפלות שלכם לא מחזיקות מים מול המציאות, חזרנו לארץ על אפכם , על חמתכם ולמרבה בזיונכם והשפלתכם, הציונות ניצחה והצליחה בכל תחום, הקב"ה עזר להם ולא לכם. תמשיכו לברבר את עצמכם לדעת. אם הייתם עושים דברים נוספים
נו נו09.08.22
הקב"ה עזר לנצרות, לאיסלאם, ולעוד הרבה ע"ז שונות שהיו לפני אלפי שנה, ועזר גם לטיטוס להחריב בית המקדש, וכשטיטוס דקר את הפרוכת יצא דווקא דם, כביכול הוא ניצח אלוקים, וכל זה אלוקים עצמו עשה, לא להאמין איזה אהבל אומלל אתה, כאילו שהצלחה של חבורת מורדים אומללים באלתוקים, זה כביכול הוכחה שזה רצון השם, פשוט
הציוני הלוזר15.09.22
20
מדינת ישראל היא התשובה הניצחת למאמר הזה, מפילה את כל האג’נדה החרדית את העגלה הישנה.
חיים07.08.22
אתה לא מכיר את החרדים? הערבים אומרים "כלאם פאדי" - דהיינו הכל דיבורים. החרדים אוהבים לברבר, להתלונן, לפלפל בעולמות תיארטיים ולקשקש עצמם לדעת. בעולם המעשה הם אפס עגול ויש לנו 2000 שנים של הוכחה ניצחת על כך. באו הציונים ובמקום לבלבל את המוח התחילו לעשות. השאר היסטוריה.
אתה לא מכיר07.08.22
הצחקתני ידידי המדינה מגינה על הערבים יותר מעל יהודים בהצלחה בחלום!
נטע07.08.22
טענות של ילד קטן שמחפש בכל בעיות מתחת לבלטה. ברצותנו הערבים החרדים והאנטיציונים כולם הופכים לעפר ואפר בלחיצת כפתור. אבל אנחנו לא חמורים עד כדי כך להשתמש בכל הכח ובכל מקרה. אתם בחיים לא ניהלתם מדינה ואין לכם סיכוי שתנהלו דבר כזה ולכן אתם לא בנויים להבין מורכבויות בניהול מדינה. הבעיות מהסוג הזה מפחיד
עוד ילד בכיין08.08.22
בלי נקודות הוא אמר שאתם מושיטים צוואר אתה כמו עובדי האליל דהמשיכו אחרי חורבן בית ראשון לומר שלא מצליחים כי לא עבדו כך אתה מספר על הכוח של האנשים הכי מזוכיסטים יותר מהסמול
אתה לא קורא 11.09.22
דרך רשעים צלחה ואחריתה עדי אובד,עוד יבוא זמן לביטולה של המדינה הציונית בעז"ה.
שלום 07.08.22
אחד לא התקבל לקורס טייס, ביקש להתקבל לנ"מ, כששאלו אותו למה הוא הסביר "אם אני לא טס אף אחד לא טס"! שתה מים קרים, גם בעוד 2000 שנה חדלי אישים עלובים כמוכם לא יצליחו להקים עשירית מהדבר הזה שנקרא מדינת ישראל, קשה כשאול הקנאה, אני יודע....
תירגע08.08.22
אתה אהבל שחי בסרט שמישהו מקנא במדינת ישראל, אתה זה שמקנא באירופאים, וגם אם תהרגו ותאבדו עצמכם עוד 1000 שנה (שאגב הרבה לפני זה כבר תתבטל מדינתכם), למען מדינתכם הבאמת עלובה והכושלת, לא תצליחו להגיע לעשירית אחוז מהצלחתה ויופיה של אירופה והאירופאים... חח תמשיך לקנאות ציוני לזור... ושוב תגובה זו,
ציוני לוזר באמת15.09.22
19
לאור העובדה שמאה אחוז מהמגיבים הם מיזרחיסטים, יש לשנות את שם האתר ל"מיזרחי הגדול בעולם".
אביגיל07.08.22
נכון
דוד07.08.22
18
טוב יש בעייתיות רבה בניתוח הזה מעבר לפשטנות . חרדיות איננה יהדות אותנטית היא גם איננה יהדות גלותית . חרדיות זה סוג של התנהלות חברתית פרימיטיבית אשר מאפשרת שמירה על החברה . החרדיות היתה מושמדת אם לא מדינת ישראל או לכל הפחות היתה הרבה פחות מפותחת מאשר במדינת ישראל. באשר לציונות , מדובר ביהדות לכ
james07.08.22
"מדובר ביהדות לכל דבר. גם אם היא אינה שומרת תורה ומצוות מתוך מחויבות." יהדות בלי שמירת תורה ומצוות, איננה יהדות. לא לכל דבר ולא לשום דבר. נקודה. יהדות פירושה שמירת התורה ומצוותיה.
אחד07.08.22
זו קביעה שלך . והיא לא עומדת במבחן המציאות לא היום ולא הסטורית !!!
james08.08.22
17
עברתי על התגובות, מה לעשות הטיעונים של הציונים הדתיים הרבה יותר מנומקים מסודרים משכנעים ובעלי טעם. ואלה של החרדים? נו טוב....
עברתי על התגובו08.08.22
תלוי מי המגיב
מויש12.09.22
כמותם
ברור כי אתה עובד אליל 11.09.22
אלי דן תפסיק לחסום פיות, אל תתבייש להעלות תגובות שכותבים שיש חסימת פיות, תזרום עם זה, תתגבר על עצמיך.
ג08.08.22
עיין ספר "תשועת עולמים" שמפריך את כל ההוכחות של הציונות הדתית עד דק היטב, מומלץ בחום, תמצא שם טיעונים הכי אמיתיים וצודקים, הן מצד התורה וההלכה, והן מצד המציאות. מאחל לך הצלחה.
יענקל08.08.22
חסימת פיות, ואחרי זה אתה מתפלא שהחרדים לא עונים לך?..
חסימת פיות08.08.22
16
תגיד לי, אתה אמיתי? מה הזה הכותרת הזאת? גלותיות זה דבר רע? זה לא מובן לך מאליו שגלותיות זה דבר הכי חמור שיכול להיות? אם נמשיך את הקו הזה, אולי נגיע למסקנה שגלות זה דבר נהדר, וזה ששרפו את בית המקדש היה ממש סבבה.
מישהי08.08.22
יש אידיאל תמוה אצל החרדים להושיט צווארם לשחיטה. בעיניהם זה זכות. תבין אותם, אתה יודע, הצרות של הגלות שיבשו להם את הקופסא...
יש אידיאל08.08.22
המקום שנהרגו ונפצעו בו הכי הרבה יהודים אחר השואה זה במדינת ישראל, המדינה שאמורה להיות "הכי בטוחה ליהודים"... מי שמוביל ישראל לשחיטה (רוחנית גשמית) זה אתם.. לא הבאתם שום ביטחון והצלה ליהודים, אפי' לא במילימטר אחד!
צי08.08.22
רוצה בטיפשותך להשוות 2000 שנה של שפך דם אינסופי לעומת 70 שנות קיום המדינה? ביום אחד באושוויץ נהרגו יותר יהודים מבכל המלחמות של צה"ל, ביום אחד! תשאר בגולה, אנשים כמוך ממש לא רצויים פה, ביום אחד הכל יכול להתהפך עליכם, כי אתם אהבלים שלא מסוגלים ללמוד מהעבר, ואחר כך תתבכיינו על הציונים שלא עוזרים לנבלות
תת רמה09.08.22
יש לנו תורה והלכה מתי מותר להלחם בעד כיבוש א"י, והרמב"ם כבר כתב בסוף שורש י"ד, שמלחמת מצוה אינה אלא בזמן הבית, וכן הרשב"ש ס' ב' פסק שאסור לעלות בחומה, וכן רבי יצחק די ליאון על הרמב"ם, מסביר (בהוספת הרמב"ן מצוה ד'), שלפי הרמב"ם אסור לכבוש א"י עד ביאת המשיח, וכן עוד רבים מהפוסקים, ולכן פשוט מאוד ההבד
הכופר התת רמה שלא מבין ההבדלים15.09.22
הדרך היחידה לשנות את הגלות זה רק ע"י תשובה, אבל ע"י שעוברים את פי השם בנסיון לצאת מהגלות בלי המשיח, בזה רק מעמיקים את הגלות, על אף שזמני זה נראה כביכול גאולה.
ש08.08.22
בסדר בסדר, הבנו שמדינת ישראל היא גלות יותר עמוקה יותר מאושוויץ בעיני החרדים. אחר כך אתם מתפלאים למה לא רואים בכם אנשים שפויים או נורמליים.
בסדר09.08.22
15
לא מדויק. לגבי המרד הגדול - יתכן בהחלט שבהקרבת הקרבן לשלום הקיסר היה איסור הלכתי. הפסקת הקרבתו היתה הסממן העיקרי של המרד. בוודאי שבזיזת אוצרות המקדש ע"י פלורוס יש בה מישור רוחני. אם כן, מדובר במרד שיש לו ביסוס רוחני ולאו דווקא לאומני. יתרה מכך - לגבי מרד בר כוכבא. עד ימינו אין מסקנה ברורה בשאלה מה ק
א.ק.07.08.22
יש לי אג'נדה, אל תבלבל לי את המוח עם עובדות....
יש לי אג'נדה07.08.22
14
לטובת החרדים שלא לומדים היסטוריה, ובשל בורותם אין להם בעיה לקרוא לחיילנו ושוטרינו היקרים "נאצים", למדינתנו "גלות" וכו, להלן תיאור קצר ומייצג של מה שעברו היהודים בגלות (במקרה הזה גזירות ת"ח ות"ט), קראו ואולי תחשבו 300 פעם לפני שאתם פולטים מושגים שרק בורותכם ועליבות המוחין שלכם יכולים לאפשר זאת: "..
לטובת החרדים07.08.22
חזק וברוך .צודק מאה אחוז.ומעולם יהודי לא קורא ליהודי : נאצי
ברייתו07.08.22
חבר, לא כולם כאלה. ורובם מודים לה' על הניסים הגדולים, אך בוא לא נשכח שיעדי הגאולה הם גם ובעיקר "והיה ה למלך על כל הארץ" "לא ישא גוי אל גוי חרב" "ונשב כהנים לעבודם ולווים לדוכנם לשירם ולזמרם והשב ישראל לנויהם"
ינון07.08.22
זה או גאולה מושלמת או גלות, פוגרומים, רדיפות ואושוויץ? אין אצלכם משהו באמצע? בזמן הבית הראשון והשני דווקא היה, מעניין למה אצל החרדים אין. אתם החרדים חיים בדמיונות, אתם מותקים מהמציאות (כמה רופאים אתם מייצרים בשנה? אפס!), ושילמתם על הניתוק הזה תבין ותקילין במשך 2000 שנות גלות. הציונים החליפו דיסקט ל
אבי08.08.22
אתה חושב שאנו לא יודעים כל זה?אנו יודעים שכל הצרות מגיעים רק בגלל העבירות,אין מיתה בלא עוון,אם חוטאים מקבלים עונש פשוט,מפני חטאינו גלינו מארצינו ונחזור אליה רק עם משיח ותשובת כל ישראל.לא עם התנועה הציונית שמנעה פעולות הצלה של מיליוני יהודים בשואה.
שלום 07.08.22
תחזרו לאוקראינה, הנאצים האמיתיים מחכים לכם. אתם "סובלים" פה תחת הציונים, תחזרו לשם, אולי המוח הנבוב והריק שלכם יתפוס כמה דברים.... הציונות החזירה את עם ישראל לארץ בלי כל הקשקושים וההתפתלויות שלכם. הציונים הצילו קודם את הציונים, החרדים היו מצילים את הציונים אם המצב היה הפוך? בעיה שלכם שלא ראיתם מה שה
משה07.08.22
֫עננעע
תיאור פיגועי ההתאבדות בגלל אליליך11.09.22
הטעות שלך שזה לא חיילנו ולא השוטרים שלנו, מצד אחד יש לך ערבי מוסלמי שלא עובד ע"ז ומאמין באלוקים, ואשתו משתדלת להיות בצניעות, מצד שני יש לך ערב רב גוי מחופש ליהודי, שגוזל את השם של ישראל כדי להחטיא ישראל, למה אתה חי בסרט שאותו יהודי מזוייף, שפועל נגד אבינו שבשמיים, ונגד התורה שלי, הוא כאילו החייל של
ס07.08.22
יש סיכוי, חרדי קשקשן ועלוב, שמדינת ישראך תתנהג אליך בצורה הזאת? אם אתה מאמין שכן, למה אתם נמצאים פה בהמוניכם כש 2000 שנה היתה לכם פה נציגות קטנטנה ועלובה? תחזרו למכורתכם בפולין ואוקראינה, גם ככה אין הבדל לא? שקרנים וצבועים נאלחים שכמוכם. בגדול יהודים מנהלים את המדינה על כל זרועותיה (לה אתם לא מסוגלי
יש סיכוי07.08.22
נכון! הציונים הם עד כדי כך רחמנים שהם עזרו ליהודי תימן ומרוקו שעלו לארץ להשכיח את יהדותם והמציאו את המושג תינוקות שנשבו שעד כדי כך שהיום יש הרבה יהודים בארץ שאפילו לא יודעים מה זה שמע ישראל אבל אין ספק שעדיף להיות ציוני חילוני מאשר יהודי ירא שמים
אני11.09.22
13
שמעתי מפי הרב שרקי ויתכן שרבנים נוספים אמרו זאת שגם החילונים וגם הדתיים והחרדים ובעצם כל מה שהעולם מתפתח זה כדי לתת בסיס למשיח ולגאולה (שמעתי את הדברים ממזמן גם שהם לא 100 אחוז מדויקים כנראה) זאת אומרת שכולנו בעצם במסע לקראת הגאולה השלימה. האם המשיח יהיה חרדי? דתי? חילוני? מה שבטוח שהוא יהודי. שומר
אני07.08.22
משיח יהיה דתי ודאי. איך משיח יהיה חילוני? משיח צריך להיות חכם בתורה כמעט כמו משה ויותר משלמה. אז איך יהיה חילוני?
מני07.08.22
מי זה מר שרקי? זה שאומר שהרצל היה נשמה קדושה?
חרצל מת מזיבה08.08.22
12
מי שמדמיין ש6 מליון יהודים נרצחו, בגלל שהיו באזור דמוגרפי פלוני, ולא באזור אלמוני, הרי שהוא כופר. (מסוג הכופרים של כיתה א', לא כופרים מעמיקים שיודעים קרוא וכתוב, וללמוד, כמו אלו ששנו ופירשו, המחפשים להפריך תורה שבע"פ, והם כופרים 'על רמה'). כמה אומלל לקרוא תגובות של ילדוני כופרים צרי מוח, שלא למדו מ
הבלוף הציוני08.08.22
חידוש עצום, איפה למדת דבר כזה ילדון? כנראה בחייך לא למדת ולו ספר אחד של רבותינו הגאונים והראשונים, או שאתה מערבב מושגים, אבל לא למדת זה בטוח, טול קורה!
השגחה פרטית היא עיקר אמונה?15.09.22
השבת לו על משהו? או שאין מה לענות על הכל, ואתה מתמקד לגבי "השגחה פרטית"?...
חח15.09.22
11
מצחיקים המגיבים החרדי, עיין עיין עיין... האלו! המדינה קמה בלי כל ה"עיין" ואולי דווקא בגלל זה! הספרים כבודם במקומן מונח, הציונות לאחר 2000 שנה עברה סוף סוף למעשים! אולי בגלל כל ה"עיין" הזה, היהדות היתה משותקת נרדפת ונרמסת במשך אלפי שנים, אנחנו חיים בעולם המעשה לא בעולם של תיאוריות שאף אחד לא יכול לב
מצחיקים החרדים08.08.22
למה מעלים פה תגובות של כופרים???? כל התורה וההלכה, ואיך לדעת מה רצון השם, זה על ידי "עיין במקורות", זה נכון שאצלכם לא מענינת כלל התורה וההלכה, אצלכם התורה זה משהו שולי מול הלאומיות המזוייפת שלכם, וגם הנצרות קמה וחיה כבר 2000 שנה הרבה לפני הציונות, והיתה לנצרות הצלחה מסחררת ולא טבעית שרוב העולם
כופר אומלל08.08.22
לא הבנת דביל, ה"עיין" החרדי הוא זה שמשתק אתכם כי אתם לא מסוגלים להגיע להסכמות על שום דבר ולכן טוב לכם להשאר מוכים מושפלים ומפורדים, כי אם הקב""ה יכנס אתכם יחד אתם תמרטו האחד את זקנו של השני כפי שעינינו רואות. ולגבי קיום המדינה - ניבאתם שהציונות תכשל, ניבאתם שלא תהיה שואה, ניבאתם שהמדינה לא תקום, ניב
מה הבעיה?08.08.22
על הפרוטוקולים של זקני
זה אותו אחד חוזר כמו תינוק בגן 11.09.22
דניאל גם ניבא שהנצרות תיכשל, כפי שהרמב"ם כתב מלכים יא, ד, שעל ישו נאמר : "ובני פריצי עמך ינשאו להעמיד חזון ונכשלו", ובכל זאת הנצרות חיה וקיימת כבר 2000 שנה, הרבה לפני הציונות (וגם אחר הציונות לפני משיח האמיתי), ולכן מה? האם זה מוכיח שזה רצון השם? אלא פשוט שמדברים על סופה של הנצרות, אותו דבר כל הצד
ציוני כופר לוזר15.09.22
יאללה כבר אתם והאיומים המגוחכים והריקים שלכם, איימתם שהציונות תכשל, שלא יצליחו להקים מדינה, שלא תהיה שואה, שהמדינה לא תשרוד 10 שנים, אח"כ עדכנתם ל 20 שנה, אח"כ עדכנתם ל 60 שנה... אתם אולי לא מבינים עד כמה אתם מגוחכים וריקים, עסוקים באסונות אפוקליפסות וטרגדיות, בדיוק כמו אנשי הדת המוסלמים הפאתטיים ש
יאללה כבר09.08.22
איזה כופרים יא טמבל, המדינה קמה על ידי ציונים חילונים בלי כל ה"עיין". החרדים לא הצליחו להקים מאית מהמדינה במשך 2000 שה למרות כל ה"עיין". אלה הן העובדות, יש לך בעיה עם זה?!
איזה כופרים?09.08.22
מה הגדולה להקים את המדינה הכי חוטאת ומורדת באלוקים, והכי וגרועה גשמית במזרח התיכון??... עובדה שב70 שנה האחרונות נהרגו ונפצעו הכי הרבה יהודים במדינה ההזויה שלך, על אף שבחו"ל חיו ב70 שנה האחרונות יותר יהודים. האם הבאתם ביטחון והצלה ליהודים? לא! מספר ההרוגים אצלכם, לעומת מספר ההרוגים בחו"ל ב70 שנה
ציוני=לוזר09.08.22
10
אם החרדים היו מקימים את המדינה (אין סיכוי אבל לו יצוייר) המדינה היתה נתפסת לא ככסא השכינה אלא כאולם האירועים שלה. היום ציינו את חורבן הבית והיציאה לגלות. עם ישראל ישב בארץ, הוא נשלט באכזריות עמלקית על ידי הרומאים, מצבו הרוחני לא היה יותר טוב משלנו היום (ראו שבת קיט:), בעם ישראל היו באותה תקופה נוצרי
אם החרדים07.08.22
ואוו אתה מקיש מעינין לענין בבטחון עצמי מופרזז אז ככה לא אני ולא אתה נקבע מה זה גלות ססבבה? חכמים קבעו שמחורבן בית שני עד בוא הגאולה- קריי ביאת משיח צדקנו עמי בגלות! ואם אתה מדבר על המצב שלפני חורבן הבית הוא באמת היה גרוע מכל וכל ,ולכן הקבה החריב לנו בית המקדש אני בכל אופן לא רוצה להגיע למצב המדורדר
ה08.08.22
מה קרה? מדינת ישראל הרסה לכם את האג'נדה ולכן אתם מעקמים את המושג הכל כך ברור וחד משמעי הזה "גלות"? עם ישראל על חזר מבבל, ללא עצמאות, מושפל ומבוזה, וזה הספיק לסיום הגלות בת ה 2000 שנה. היום מצבנו הרבה יותר טוב, אבל לחרדים זה לא מספיק, אף אחד לא טיפש, כום מבינים למה. אם תשווה את ההרוגים והשחוטים, המצב
ררר09.08.22
זאת גמראה מפורשת שר' אבהו אומר ש"אין קץ מגולה מזה שנאמר הרי ישראל פריכם תישאו לעמי ישראל כי קרבו לבוא" ומפרש שם רש"י ש"ארץ ישראל תיתן פריה בעין יפה אז תגיע זמן הגאולה"
יא08.08.22
9
בן ארי אמר כך?? תמיד הוא היה נראה מוזר. צריך להפנים-לנו החרדים אין כל קשר לחבורה הזאת של בן גביר וחבריו-ואבוי אם יהיה אפילו מצביע אחד להם מקרב מחנינו.
יאיר07.08.22
בסדר בסדר, דבר בשם עצמך, רק על תתחיל לאיים פה בעונשי הגהינום וכף הקלע למי שמעז לחשוב אחרת ממך...
בסדר07.08.22
המתגרה באומות העולם זה המשוגע
שלום 07.08.22
אז תענה, למה יש במדינת ישראל כל כך הרבה חרדים, תענה!
תענה08.08.22
8
תגיד, אם מאיים עליך מישהו בסכין, אתה תמלמל פסוקי תהילים או שתנסה להלחם בו?? הקול קול יעקב ממש לא מחייב את הגישה הפטאלית והמתקרבנת של החרדים - להשחט בצייתנות כמו כבשים. הצייתנות החרדית הוסיפה לתאבון של הגויים והביאה לנהרות של דם יהודי במהלך ההיסטוריה. וברכך ה' אלוקיך בכל אשר תעשה! החרדים מחקו את ה"ת
עוד דמגוג07.08.22
לגבי השאלה האם להילחם או לומר פרקי תהילים. יש פסוק בתהילים כ': אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו בשם ה' אלוקינו נזכיר". אומר הרן בדרשות ,שאנחנו את שם ה' נזכיר על הרכב ועל הסוסים שלנו
נטרלי08.08.22
תלמד ויואל משה ותראה שם כל התשוובת
שלום 07.08.22
ותראה שם את כל התשובות האמיתיות.
תלמד אם הבנים שמחה07.08.22
זה שאמר לצאן מרעיתו שלא לברוח, הציונים הצילו אותו והוא המשיך לחרף ולגדף אותם? אכן מודעות עצמית חרדית לתפארת...
אבי07.08.22
7
הם אינם גלותיים, רק לובשים לבוש הגלות השחור, מחוייבים לדבר בשפה הגלותית יידיש, חובשים השטריימל המונגולי הגלותי, ושמם הגלותי שעפסל מנדל.
נביא אמת07.08.22
ואתה חושב שהעברית שהדובר בימינו זה לשון הקודש??? העברית הזאת היא לשון "בן יהודאית"(המצאה של אליעזר בן יהודה) ויש הבדל גדול ממנה ללשון הקודש שחכמי ישראל נזהרו לדבר בה רק לדברי תורה ולכן היו שפות נלוות כמו ארמית, יידיש, לדינו וכו'. העברית של היום אינה לשון הקודש שאתה חושב ולכן הרבה חילונים לא מבינים נ
מני07.08.22
6
החרדים פרימטיביים מאוד גם ביהדות.
מוישע וולס07.08.22
החרדים צמודים לתורה לא עושים מה שרוצים. אנחנו לא מחליפים אות אחת בתורה שלנו.
מני07.08.22
כן ברור, לא מחליפים אות אחת? בגלל זה האשה היא זו שמפרנסת, למרות הוראת חז"ל שכבודה של בת מלך פנימה, הבעל חותם על כתובה שכולם יודעים שהוא לא ממכוון לקיים אותה בכלל, חז"ל הזהירו שכל שאינו מלמד בנו אומנות מלמדו ליסטות אבל החרדים יותר חכמים מחז"ל כידוע, כמעט את כל הבן אדם לחבירו מחקתם וחילול ה' שלכם הוא
כן בטח07.08.22
לך ללמוד הלכה. אין שום בעיה שאשה תפרנס את עצמה ברגע שמוחלת על כתובתה.
מני07.08.22
מי גאון של אמא? איך לא חשבתי על זה לבד...! אפשר למחוק את כל התורה כולה על פי הגישה הזאת, ההשקופה החרדית חשובה ממההלכה ואם צריך נעקם את ההלכה ואת היהדות כולה שתתאים להשקופה החרדית הקדושה. לך תמכור תותים ילד!
הא באמת?07.08.22
אבל כל כבודה בת מלך פנימה! באיזו עילה מוציאים אשה לשוק וגורמים לה להתרוצץ כל היום ברחוב על כל בעיותיו וטינופותיו, בחברות הייטק משרדי רו"ח ועו"ד וכו', בשביל הפרנסה? מה חשוב יותר משמירת צניעותה של האשה, רוצה לספר לכולנו למען נדע?
כל כבודה07.08.22
5
מדהים לראות איך כל התגובות נגד החרדיים כתובות בשפה זולה ומגעילה בלי הרבה תוכן נשמע גם שאת כולן או רובן כתב אדם אחד מתוסכל מחייו שנהנה שנתנו לו את הבמה. הוא מאשים את כולם בסיסמאות וקלישאות אבל הוא עצמו כל הזמן רק מדקלם את זה שחרדים פרזיטיםגלותייםאג'נדות מהוותות מפגרייםחסרי הסכלהמסריחיםמטומטמים ועוד ש
אפרת10.08.22
והכי גרוע שנתנו לו במה לאנטישיימי הזה, שונא חרדים המחופש ליהודי, שגם זורק משפטים מפורשים של כפירה, וזלזול בחז"ל.
שושי10.08.22
4
"וידוע ומפורסם כי הגלות והגאולה הוא עיקר מענין העולם וסדר שלו" (מהר"ל גבורות ה' פנ"ד), ואמרו בזוה"ק אילו לא ירד אברהם למצרים ולא נצרף שם לא היה לו חלק בהקב"ה, ואילו לא ירדו בני ישראל למצרים ולא נצרפו שם לא היו עמו של הקב"ה (זוה"ק לך לך פג א'), ואברהם אבינו הרחמן, שהוא סמל החסד, בחר לבניו גלות במקו
רק משיח=גאולה08.08.22
הכל ידוע ואינו קשור לעניין... הקמת ישות חילונית שמטרתה עקירת יהדות על אדמת נביאי ישראל, גרועה מכל הגלויות גם יחד...! הניסיון העלוב והמגוחך ללמד תלמידי חכמים מקורות מצחיק וחסר סיכוי
הרב שרלילו08.08.22
הנה הנה הקשקשת החרדית הידועה והריקה, "גרועה מכל הגלויות יחד" - ובדיוק בגלל זה החרדים נמצאים בה בהמוניהם ומפחדים פחד מוות מהיום בו הציונים יחליטו לנקום בהם על אנטיציונותם ויזרקו אותם בכח לאחיהם האמיתיים בג'נין ובעזה. "הנסיון העלוב והמגוחך ללמד ת"ח מקורות" - הציונים התעלמו מהמקורות והצילו נפשות, אתם ש
הנה הנה08.08.22
3
כך זה בעזה ומה קורה אצלנו???? גורלם של נערים ונערות נתון לשיקול דעתם של "רשמי ישיבות" או "רשמי סמינרים",שהינם בני 25-30 והם יכריעו אם הנער או הנערה יזכו ללמוד בישיבה קדושה או בסמינר או לא!!!! נערה שלא מצאה חן בעיני הרשם,לא,לא,לא תזכה להמשיך עם כל חברותיה לסמינר,היא תידחה החוצה,תאלץ להפרד מחברותיה לב
איש קרית ספר07.08.22
2
יש מזל שהוא למטה אזי עדיף להציל את מה שאפשר יש מצב שאתה במצב העליון מחלטטת אז יש לתת לאויב בראש בכול הכוח שלא תהיה לו אפשרות לקום שנית
חי07.08.22
1
מי לנו גדול מרבי עקיבא שאמר : משיב דעת חכמים אחור ודעתם יסכל, היה לך לבקש את ירושלים... וזה אותו רבי עקיבא ששלח את תלמידיו להלחם במרד בר כוכבא. עד שנפלו עימו 24,000 תלמידים (ע"פ האי גאון) ואתה אומר מיכאל בן ארי ? והלא הרמב"ם פסק שמחמת מצווה היא מלחמת ירושת ארץ, ומלחמת ישראל מיד צר שבא עליהם. וכן פסק
פוזי07.08.22
רבי עקביא חשב שהוא משיח אבל אחרי שראו שהוא לא משיח הרגו אותו.לגבי הרמב"ם הוא כותב במפורש באגרת תימן שאסור לעבור על דחיקת הקץ וכן כותב שהקדמה לספר המצות שאין כלל דיני מלחמה בימינו,לגבי סי' שכט עיין בקונטרס מלחמת היצר זה מדבר על ליסטים לא על מדינה וצבא יהודי.תיכנס לאתר אזמרך בלאמים ילקוט השבעתי אתכם.
נחמן07.08.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

כללית לטובת לקוחותיה

זקוקים לשירות רפואי? רובוט חיפוש חכם יסייע לכם

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24