כיכר השבת

דגל לקראת פיצול?

בית הגר״ג אדלשטיין לח"כים: "נתניהו לא צריך להתערב"

אחרי שנפגש עם גולדקנופף ופרוש, ביקש ראש הממשלה לשעבר להיפגש גם עם חברי כנסת ב׳דגל התורה׳ כדי להשפיע עליהם ולמנוע פיצול. אלא שבבית ראש הישיבה הרב אדלשטיין הורו להימנע (פוליטי)

38
ישי כהן | כיכר השבת | ב' באלול | 29.08.22
בית הגר״ג אדלשטיין לח"כים: "נתניהו לא צריך להתערב"
(צילום: Shlomi Cohen, Avshalom Sassoni/Flash90)

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, מנסה בימים אלו לעצור את כדור השלג המתגלגל סביב שאלת הריצה העצמאית של ׳דגל התורה׳ - מה שמעלה את הזעם בבית ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין.

רק אמש נפגש נתניהו עם מועמד ׳אגודת ישראל׳, יצחק גולדקנופף, ובשבוע שעבר עם ח״כ מאיר פרוש. נתניהו מבקש להשפיע על הדיון ולמנוע פיצול מחשש לפגיעה במחנה הימין.

העיתונאי אמיר אטינגר דיווח הבוקר ב׳ישראל היום׳ כי נתניהו ביקש להיפגש עם חברי כנסת ב׳דגל התורה׳ כדי להשפיע גם עליהם ולמנוע פיצול. אלא שבביתו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין ביקשו מהם להימנע.

בבית ראש הישיבה העבירו לח״כים מסר לפיו נתניהו לא צריך להתערב בנעשה בתוך ׳יהדות התורה׳. לדבריהם מקורבי הגר״ג התערבות נתניהו יכולה רק להזיק שכן מדובר במחלוקת אידיאולוגית סביב סוגיית החינוך ולא במחלקות פוליטיות.

כפי שדווח בשבוע שעבר ב'כיכר השבת', ראש הישיבה הרב אדלשטיין הורה ביום חמישי האחרון ליו"ר 'דגל' ח"כ משה גפני לעצור את המשא ומתן עם 'אגודה', מה שהוביל לביטול פגישת המשא ומתן שתוכננה ליום חמישי.

בכיר ב'דגל' אמר אמש ל'כיכר השבת' כי "הסיכויים לריצה עצמאית שלנו קיבלו הערב נפח גדול. המו"מ על סדר הרשימה וחלוקת התפקידים היה אמור להיות במקביל להתקדמות בנושא העקרוני של ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, ברגע שזה לא נפתר אין לנו שום סייג ושיח על הדברים האחרים".

מנגד, ב'אגודת ישראל' אמרו ל'כיכר' כי "דגל התורה מדברת איתנו ונגד גדולי ישראל החסידיים כבר חודשיים דרך התקשורת, כנראה החליטה ללכת לבד. על פי הנתונים שלנו, אנחנו יותר גדולים מדגל התורה ואם צריך זה מה שנעשה ובגאווה גדולה".

כזכור, משרד החינוך פרסם ביום חמישי האחרון 'קול קורא' המבוסס על מתווה החינוך שהוסכם עם חסידות בעלזא - מה שהוביל לפיצוץ בין דגל התורה ואגודת ישראל וההצהרה של 'דגל' כי בכוונתם לרוץ בנפרד בבחירות הקרובות. בעקבות חשיפת כיכר השבת על פרסום הקול הקורא, הדברים הובאו בפני ראש הישיבה, הגאון רבי גרשון אדלשטיין, שהורה לנציגי דגל התורה לבטל את ישיבת המו"מ עם אגודת ישראל שתוכננה כאמור ליום חמישי בערב.

ישיבת 'אגודה' בבני ברק, אתמול (ללא קרדיט)

ל'כיכר השבת' נודע, כי פרסום ה'קול קורא' נעשה בתיאום עם עסקנים בחסידות בעלזא, אך טרם ברור האם בחסידות יצטרפו למתווה כבר בחודשיים הקרובים, מה שיוביל לסיום המגעים בין סיעות 'יהדות התורה' או שמא ימתינו עד לאחר הבחירות וקבלת תמונת המצב הפוליטית.

בבעלזא הרשמית אומרים כי התוכן של ה"קול קורא" סוכם בין משרד החינוך למשרד האוצר, ואינו קשור כלל למוסדות בעלזא. "הת"תים יפעלו אך ורק לפי הוראות מרנן ורבנן האדמו"רים גדולי ישראל שליט"א. לאיש אין סמכות להפיץ שום התייחסות בשם בעלזא. כל הפרסומים הם מגמתיים ופוליטיים, ואינם נכונים בעליל".

מ'הקול קורא' שהגיע לידי 'כיכר השבת' עולה, כי במרכז מתווה החינוך שהוסכם בין עסקני בעלזא - בגיבוי מוחלט של האדמו״ר מבעלזא - נקבע כי מי שילמד מתמטיקה, אנגלית ועברית וישיג מעבר ל60% ומעלה יקבל תקצוב זהה לחינוך העצמאי.

לפני כשבועיים הסביר ח"כ ב'דגל' את הסיבה לדרישה לפיצול מ'אגודה' ובשיחה עם 'כיכר השבת' אמר: "הסיבה המרכזית שעניין הפיצול נמצא על שולחנו של מרן ראש הישיבה זה הסיפור של החינוך (המהלך של בעלזא). כל שאר הדברים חשובים אבל פחות רלוונטים. מה שחשוב וקריטי זה העצמאות של החינוך החרדי. על זה אפשר להגיע באמת לפיצוץ. זה דבר רגיש כי מדובר במהלך שעלול להשפיע על כלל הציבור החרדי. הגר"י אדלשטיין התבטא על כך שהאחדות היא דבר חשוב אבל לא במחיר כזה".

כזכור עוד בשבוע שעבר פורסם סקר מקיף שנערך במכון 'נתוני אמת', בהשתתפות כ-3.500 אלף משתתפים מהמגזר החרדי, עולה כי רוב הציבור הליטאי בעד פיצול בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל'.

מהסקר עולה כי 48% מהציבור הליטאי בעד פיצול בין הסיעות, בעוד 42% ענו כי הם מתנגדים לפיצול. כמו כן, 36% מהציבור החסידי תומכים בפיצול בעוד 54% מתנגדים.

תוכן שאסור לפספס
38 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
הגיע הזמן לפיצול, עכשיו אין התקדמות במנדטים מפעם שעברה כשיהיה פיצול אז יהיה גידול מבורך והרבה שנמנעים מלהצביע יחזרו הביתה
ראש30.08.22
24
נו, מה איכפת לכם, את החור בסירה אני עושה במקום שלי... למה אתם מתערבים?
מוישה29.08.22
23
לצערי אני אשמח אם שניהם לא יעברו את אחוז החסימה רק כדי להוכיח שמחלוקת זה לא הדרך וזה לא מחלוקת לשם שמים רק לגובים ואגו באמת אני מיתבייש
חרדי מציאותי29.08.22

הצגת כל התגובות

22
בבית ראד הישיבה לדייק לא ראש הישיבה סביב הצדיק מיתקבצים הקליפות
דוד30.08.22
21
כנראה שנה וחצי באופזיציה לא מספיקה.. השניים יטיסו את בן גביר וסמוטריץ לרמות שטרם נראו.. נו שוין, זה החלטה של הגדוילים.
מחמוד29.08.22
20
זה מה שחסר עוד פיצול. שבוודאות שניהם לא עוברים ואז נגמר לצמיתות גוש הימין. אתם חכים אין לכם זכות להרוס את הגוש ואת העם. גם כך סבלנו מספיק השנה .
קובי 29.08.22
19
צודק!
יא30.08.22
18
באמת זו בושה גדולה שאנו צריכים שנתניהו יהיה הגננת שבאה לעשות סדר בגן הילדים שלא מסתדרים על מי יהיה הנהג של אוטו הצעצוע...
מחשבה טובה29.08.22
זו שאלה ממש של השקפה ולא סתם ויכוח על אגו
יותר מזה29.08.22
17
"בית הגר"ג", מישהו שמע את הגרג בקולו? מישהו יודע מה מספרים לו? למה אין כינוס המועצת של דגל בענין כה חשוב וגורלי?
משה בן אברהם29.08.22
16
כשכתוב "בית הגר"ג אדלשטיין" הכוונה היא לנכד החזק התורן? כי אם כן מה ההבדל בינו שמתערב בפוליטיקה לנתניהו שעושה פוליטיקה? הנכד פוליטקאי בדיוק כמו נתניהו ובדיוק כמו הנכד הקודם יענקי קנייבסקי, לא?
יוסי29.08.22
אין זו הפעם הראשונה שטוקביסט אובססיבי בשם יוסי כותב כאן לשון הרע, הכפשות והשמצות שווא - דברי בלע ורוע שטניים ושיקריים כנגד גדולי הדור ובני משפחותיהם הצדיקים! מומלץ מאוד שהוא יחזור כבר בתשובה שלימה בחודש הרחמים והסליחות, ושינסה להיגמל מהאובססיבות הכפייתית שלו לטקבק באתר דברי שיטנה ורוע שקריים ושטניי
ליוסי הטוקביסט29.08.22
15
ומה האלטרניטבה . לחבור לעוקרי הדת ומפיצי החזיר שמבקשים לעקור את הדת. זה עדיף מהחסידים. נו שויין.
רואה בלי חשבון30.08.22
החסידים השוטים בכל הארץ כבר שנים מתחברים לעוקרי הדת ומפיצי החזיר בשביל אינטרסים צרים שלהם בכל הארץ על דגל אין מה לדאוג.. ישרים היו וישרים ישארו ונראה שפראיירים הם גמרו להיות
כאילו זאת האלטרנטיבה30.08.22
14
"לפי הנתונים שלנו", לפחות לא אמרו "לפי הנתונים האמיתיים".
אחד29.08.22
13
הלואי שהליטאים שונאי ספרדים לא יעברו את אחוז החסימה. ובא לציון גואל.
מני29.08.22
לך תנסה להתקבל לבית ספר חסידי ונרהא מה החשסידים חושבים על אנשים כמוך, לביתי יש הרבה חברות מכל מיני מגזרים, אבל עם הבת שלך לא אתן לה להחליף מילה!
12329.08.22
צר לי לאכזב אותך אבל בינתיים מי שמקבל בזרועות פתוחות את הספרדים לבי"ס שלו אלו החסידים ראי ערך סמינר בת חנה בנתניה וכו'...
...29.08.22
הלוואי והיה מישהו שידע לצרף את בני אברהם יצחק ויעקב לעם אחד
נושא כאוב29.08.22
הספרדים פשוט לא מבקשים להכנס למוסדות החסידיים בגלל מחסום האידיש תלכו למוסדות הכי טובים ותראו ספרדי או תימני בודד וזה כולל את כולם. שלא לדבר על מוסדות צאנז בנתניה שמלאים בספרדים (וכן אין להם מכסות של אחוזים)
מישהו29.08.22
12
סוף סוף דעת תורה! מה לנו ולביבי מחלל השבת? אדם חילוני. לנו יש גדולי תורה.
שמעון וולף29.08.22
נכון מאד ולכן עדיף להתחבר לקואליציה עם הגברת ממפלגת העבודה הנלחמת על תחבורה ציבורית בשבת.
רוזן29.08.22
11
פליישמן אינו נכד אלא נהגו
משה31.08.22
10
נתניהו עם החרדים צריך לעבוד אחרת השיטה היא לשכנע את הרב אדלשטיין
james29.08.22
9
מי יאמין שבגלל שלא נותנים לבעלז להיכנס לחינוך העצמאי, יביאו עלינו מלחמת עולם בין חסידים לליטאים דווקא בחודש הרחמים והסליחות? הנשירה שהחלה במחלוקת ההיא עדיין גובה קרבנות רבים. האם אנו רוצים לחזור לימים האפלים ההם? כנראה שהעסקנים דוחפים למחלוקת בגלל סיבות אחרות לגמרי...
ישראל ליפקין29.08.22
מלפנים כשהיו שומעים את הקול אלול היו כולם רועדים וזוחלים. והיום אכשר דרא ואפשר לעסוק במחלוקת מוזרה. למה הרבי מורה כן לחסידיו ולא כפי שאנו מורים לחסידים שלנו. ועיקר העיקרים אפשר להכניס את כולם לחינוך העצמאי. והכל יבוא על מקומו בשלום.
יצחק פעטרבורגר29.08.22
8
צריכים ללמוד מהערבים שהחליטו להמשיך עם הרשימה המשותפת ולא להתפלג מחשש שמפלגות לא יעברו את אחוז החסימה
מנחם30.08.22
7
כנראה בבית הרב מעדיפים להתחבר עם לפיד גנץ והגברת ממפלגת העבודה .
נאור29.08.22
כנראה שמעדיפים לשלוח את פריצי וגבירי אגודת ישראל לדרכם.... אחרי שנים רבות שכבר היו צריכים לעשות את זה וחטפו מהם מכות לא פעם
מטומטם29.08.22
6
כל מתנגדי דגל התורה תוקפים בכל מה שלא רלוונטי (גם אם לצורך הדיון הם צודקים) המתווה. הנכד. גפני. וכן הלאה.... אבל מתעלמים מהנקודה המרכזית, אתמול לא היה תוכנית עבור הת"תים היום יש (ולא משנה מה יש בתוכנית נגיד והיא לא מסוכנת) והיום יש! אגודה קיבלה אותו(את השינוי) דגל לא. מבחינת דגל כל שינוי הוא רע! לא
אחד שהבן שלו בחינוך העצמאי 29.08.22
אמנם כן, אבל הגדולים באגודה קיבלו בהבנה את הכרעת גדולי דגל בקשר לראשות עיריית בית שמש וחיפה, ואף רקדו לכבודה, לכן גם מותר לכבד דעת מישהו אחר מבלי לגרום לפיצולים מיותרים
יוס29.08.22
לא נכון שהם קיבלו בהבנה הם רצו בנפרד ואפילו נלחמו אבל הפסידו,
גם עכשיו אפשר לרוץ בנפרד 29.08.22
בדגל הרגישו איבוד שליטה זהו זה
יוחנן29.08.22
5
כאשר מה שיעמוד בראש מעיני נבחרי הציבור יהיה טובת כללות האומה ולא רק אנשיה המגזריים יפסקו כל המחלוקות ותמצאן כל הפיתרונות עד אז.... לסוקרים יש עבודה רבה
שניאור29.08.22
4
עם כל הכבוד לנתניהו, אנחנו נשמעים לגדולי התורה ולא לפוליטיקאים
חרדי29.08.22
3
יאללה כל אחד רץ לבד מקבל מנדט וחצי, יופי של ממשלה....
....29.08.22
2
מר גפני וחבריו היקרים. הציבור אינו עדר של טפשים, ופילוג היהדות החרדית באמצעות הנחיות "בית ראש הישיבה" לא יעבור. הציבור נשמע לראש הישיבה, ולא לבתים למיניהם.
רואה חשבון29.08.22
1
הלילה יום פטירת מרן הראיה קוק זצוקל תלמיד הנציב מוולוזין והם הצביעו על רוב המגיבים כאן כגורם לכך שבית המקדש לא נבנה ואידך זיל גמור
הנציב מוולוזין29.08.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"

ישי כהן | 04.05.24
ש

ללא הלוואות או גמ"חים!

האפליקציה שתשאיר אתכם בסוף כל חודש עם יתרה בעו"ש

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24