כיכר השבת

המשא ומתן - הופסק

הגר"ג אדלשטיין הכריע: 'בעלזא' לא תצורף 'לחינוך העצמאי', גם אם לא יהיו 61

שבוע לסגירת הרשימות ונראה שהפיצול ב'יהדות התורה' הולך ומתקרב, אלא אם יהיה פתרון שיהיה מקובל על שני הצדדים - מה שלא נראה כעת באופק | רה"י הגר"ג אדלשטיין הכריע באופן סופי, כי 'בעלזא' לא תכנס תחת 'החינוך העצמאי' (חרדים)

158
ישי כהן | כיכר השבת | י"ב באלול | 08.09.22
ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין
ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

המשבר במפלגה החרדית: הגאון רבי גרשון אדלשטיין הורה לנציגי 'דגל התורה' שלא להסכים להתחייב להכניס את מוסדות 'בעלזא' ל'חינוך העצמאי', גם במצב שאין ממשלת ימין-חרדים, כך נודע היום (חמישי) ל'כיכר השבת'.

ל'כיכר השבת' נודע עוד כי מדובר בהתנגדות נחרצת וחד משמעית. ובכך הלכה למעשה ההצעה שהונחה על שולחן המשא ומתן יורדת.

מנגד, בחסידות בעלזא לא מוכנים להיכנס לאדמו"ר בלי הצעת פשרה ובכך המשא ומתן שהיה נראה שמתפתח בכיוון חיובי - הופסק נכון לשעה זו.

כזכור, במהלך פגישת המו"מ ביום ראשון, ב''דגל התורה' הציעו כי בעלזא תקפיא את ההצטרפות למתווה החינוך וימתינו עד לאחר הבחירות. אם יהיו 61, הרי שאז יפעלו להשוות את תקציב מוסדות החינוך שלה ל'חינוך העצמאי' ואם לא יהיו 61, יצרפו את בעלזא ל'חינוך העצמאי'. אלא, כאמור, ב'אגודה' טוענים כי 'דגל' חזרה בה מהסיכום הראשוני.

אמש התכנסו נציגי 'אגודת ישראל' לישיבת עדכון בה עודכנו כי השיחות עם 'דגל התורה' נקלעו למבוי סתום. אחד המשתתפים בישיבה אמר ל'כיכר השבת': "אין כל התקדמות במשא ומתן".

אייכלר: לא מדובר ב'ממלכתי חרדי'

"אין פגישות וכמעט לא מתקיימות שיחות בין הצדדים. התחושה שלנו שב'דגל' רוצים למשוך את הזמן כדי שלא נהיה מוכנים לבחירות. אנחנו נערכים לריצה עצמאית, נקבעו ישיבות מטה שיתקיימו בימים הקרובים".

מוקדם יותר היום הגיב הרב פסח לרנר, מסיעת 'ארץ הקודש' בהסתדרות הציונית, על הטענות של אגודת ישראל ואמר: "למפלגה שלנו בהסתדרות אין שיוך פוליטי ואין כל קשר ל'דגל התורה'".

תוכן שאסור לפספס
158 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
61
גפני נהיה ח"כ ודגל הוקמה בקולות בעלזא
תשמ"ט 08.09.22
60
ואם הכריע, אז מה?
חסיד08.09.22
59
אלול אלול אלול... עברות בן אדם לחברו!!!
המלך בשדה08.09.22

הצגת כל התגובות

58
ממה נפשך העקרון פשוט דגל לא רוצים את בעלז בחינוך העצמאי זה העקרון ר' גרשון שאל את אנשי המספרים מה הסיכוי ל 61 אמרו לו נמוך אז יש פה סיכון וכשזה עקרון אז הוא לא מסכים ובצדק
james08.09.22
57
הלוואי ואמן ש2 המפלגות לא יעברו את אחוז החסימה ויבינו מה מחיר הגאווה!!! באופו כללי אם לא יהיו מפלגות חרדיות לא בטוח בכלל שזה דבר גרוע, ע"ע בכל מדינות העולם שראשי מפלגות יוצאים מגדרם כדי לרצות את החרדים ע"מ לזכות בקולותיהם, רק פה בארץ יש מפלגות חרדיות, אנחנו כ"כ שנואים בגלל שהנוכחות שלנו בכנסת היא לצ
אז נבחר ש"ס.08.09.22
אבל זה מחלוקת בין גדולים ...לא גאווה
גם אני בוחר שס08.09.22
56
אין לרב רדיו ועיתונים הוא ניזון מהעסקנים ומי יודע מה מספרים לו ויתכן בכלל שמדברים בשמו והוא שקוע בסוגיות וגחזים לא מכניסים אליו את מספרי האמת
משה בן אברהם08.09.22
ככה זה.. מי שלא למד בסורבון אין לו רדיו TV ועיתונים
הנה הנה הוא בא08.09.22
כך ענה הצדיק המגיב באינטרנט
משה בן אברהם08.09.22
כן "צדיק" ... לא לעולם חוסן וקלונך יתגלה פה משוקץ
אבי08.09.22
גם קורח אמר את זה....
אחד08.09.22
ל צצצצצצתצממ
גם חסידי שבתי צבי אמרו את זה 09.09.22
הכוונה לאלה שמספרים את האמת
משה בן אברהם08.09.22
55
יש לי הצעה גאונית, אולי כדאי שעבור החינוך הטהור אנשי בעלזא יעזבו את הכולל ויתחילו לנסות את כוחם במסחר וכדו'? ההאאא, הם בין כה לא בכוילל?! אז מה הם אוכלים ת'ראש, שילכו לכל הרוחות! למה ליטאי קלאסי משלם 500 ש"ח לחיידר בחודש והם יטבחו את החינוך העצמאי?
ישראל תנחום09.09.22
54
מלחמה של כולם בכולם
יאללה 08.09.22
53
רק בזכותו של הרה''ק ר' אהרן מבעלז זי''ע לא הצליח הבלזר להפוך את כל החסידים לרפורמים עשה כבר רפרמות בתפילה במנהגים בלבוש בנהנתנות בחינוך בכשרות ובאקדמיה, כעת יש לו אופציה לממש התוכנית שלו ור' גרשון מזהה את זה לכן נלחם כנגדו מלחמת מצוה אל לנו לשכוח רוב גדולי ישראל מהדור הקודם יצאו נגדו.
חסידי08.09.22
אם אתה מאמין בכוחו של רבי אהרן מבעלזא. תאמין שגם במאבק הזה בעלז תנצח על אפך וחמתך
עמית10.09.22
אתה הרי לא מצביע מה אתה מחפש באתר כיכר השבת ההפגנה זה בצומת כיכר השבת לא פה אהה.. ד"ש לגאב"ד החדש
סיקריקים הם לא חסידי08.09.22
לידיעתך רבי אהרן מבעלזא תמך בהליכה משותפת עם המזרחי
ירושלמי08.09.22
52
מקווה שיחיה עד הבחירות יש גבול כמה מוטי פלאי יכול להתעלל בו כי הוא רוצה להכתיר אותו לגדול הדור
מתגעגעים ליענקי קייניבסקי08.09.22
51
הליטאים והחסידים יחד בעלים של החינוך העצמאי, בדור שעבר היו:הרב שך האדמור מסלונים והפני מנחם, חתני ר'גרשון:לוי ואדלר למדו שם וכל בני אחיו הרב יעקב זצ"ל ולא נגרע מהם מאומה.
יצחק08.09.22
50
בלז כבר החליטו עכשיו נשאר לאגודה להחליט במי הם בוחרים בבלז וממ"ח וריצה נפרדת או שותפות עם דגל ובחינוך העצמאי....
חיימקה08.09.22
49
אין מה לדאוג אין מה לדאוג אין מה לדאוג נישטו קיין בריירע
נתי08.09.22
48
"אשרי אדם מפחד תמיד ומקשה ליבו יפול ברעה" ( וכו' שם בגיטין...) אני חושש שמרוב עמידה על עקרונות (בלי ציניות!) ירוצו בנפרד ואחת או שתיהן לא יעברו את אחוז החסימה ואז לא יהיה אף נציג ואז ילדינו ילמדו לא רק מתמטיקה אלא דברי כפירה ממש עם שוטרים שיכפו את זה. מנסיוננו בשנתיים האחרונות הם יעשו את זה בשמחה. ב
יהודי מודאג09.09.22
אל תדאג, אף אחד פה לא תמים. חצי שעה לפני סגירת הרשימות ימצאו את הנוסחה הגואלת. את האולם לצורך הכנס ההיסטורי "כוחנו באחדותנו" כבר שכרו ואת הכרזות "כוחנו באחדותנו" כבר הדפיסו. זה בסך הכל תרגיל שמטרתו להעלות את הרייטינג, ואני חייב להודות, הצליחו בגדול.
רפאל 09.09.22
47
הגרי"ג אדלשטיין הראה פלאו והראה כי הוא צדיק אמת ומנהיג אמיתי לליטאים.
אחד משוגע08.09.22
חחחחחחחחחח
ולא סתם משוגע08.09.22
46
מה קורה פה, בעלז היא קהילה חרדית מן הטובות, ופתאום כולם נגדם... בכלל לא מבין איך הגענו לכזה מצב מה שבטוח שכל בן אדם שפוי לא בריא לו להיות חלק מכל השגעון הזה עדיף לא להצביע בכלל וזהו
אריק08.09.22
45
בבקשה תעשו כתבההאמיתית על מה זה החינוך העצמאי, למה צריך אותו, מה זה ועד הישיבות, למה צריך אותו, ומה בדיוק בעלז רוצים מהחינוך העצמאי שלא רוצים לתת להם. למה יש לי הרגשה שהכל ענינים של כסף וכבוד ?
תלמיד לא חכם08.09.22
44
אם ר' גרשון כך הכריע, אנחנו מקבלים את דעתו דעת תורה, ללא שאלות ועירעורים. זכותו לחשוב שמטעמים אידיאולוגיים הוא לא יושב במפלגה אחת עם אלו שרוצים לימודי ליבה, ו/או רוצים לשנות ולהכניס חיידרים לחינוך העצמאי, דבר שיגרום לעוד ועוד חיידרים עם מצוקה כספית, להיכנס גם כן לחינוך העצמאי.
ליטאי08.09.22
מה הבעיה? רבי גרשון שליט"א יורה לכל הליטאים שחס ושלום לא יצטרפו. והרעבעס יורו לחסידים שלהם אם להצטרף או לא. זה בדיוק נהרא נהרא ופשטיה, שכל אחד מורה לחסידיו מה לעשות.
ליטאי ישר08.09.22
גם חסידים מחויבים לשמוע בקול גדולי התורה, ועשית ככל אשר יורוך לא מדבר אפילו על נביאים אלא על גדולי תורה ראה בהקדמה לפי' המשניות להרמב''ם.
חיים08.09.22
43
למה שבעלז לא יכנסו לרשת החינוך של ש"ס אולי זה פתרון
שאלת תם 08.09.22
42
עד הבחירות הבאות זה יעבור
לא נורא08.09.22
41
זכינו למרן שליט"א
חן08.09.22
40
מרמים את הציבור!!! הרב אדלשטיין לא אמר זאת, 1) כי אין הקלטה. 2) אם הצטרפות לחינוך העצמאי אסורה זה כמו להגיד שהרב אדלשטיין אמר שמי שבתוך המסעדה הלא כשרה ימשיך לאכול ואסור לצרף אחרים שברור שאם רב יאמר זאת מישהו הטעה אותו בעובדות לגבי המסעדה או לגבי ההצטרפות.
משה בן אברהם08.09.22
39
אח"כ שואלים למה אין בית מקדש
נו נו08.09.22
יש מחלוקת בין גדולי ישראל...אז מה ..מה חדש כל הדורות היו מחלוקות לשם שמים
מה הקשר?????08.09.22
ולמה לא היה בית מקדש בזמן שרצו יחד?
נו08.09.22
38
הרבנים עצמם צריכים להיכנס ואני נציגים
קובי08.09.22
37
מתגנב בליבי החשש שמן השמים מענישים עכשיו את הציבור הליטאי על כל הפילוגים בעשרות השנים האחרונות. על מלחמתם בחב"ד. על מלחמתם בר' שמואל. על מלחמתם במרקוביץ ובעוד הרבה יהודים טובים כנראה נלחמו מדי הרבה מלחמות שלא לשם שמים. וגם החסידים הולכים לחטוף מכה. על כל המלחמות המיותרות. נגד מכנובקה נגד ר' שאול, נ
דניאל08.09.22
איך יבוא משיח עם ככה נראה הציבור הקדוש ביותר???? עצוב:(
אייל09.09.22
המלחמה על חבד זה השקופה נטו.!
מנדי11.09.22
36
ר' גרשון הוכיח כבר שלא כדאי לחלוק על דעתו, ראו ערך יוסי דייטש בירושלים, ראו ערך 6-3 בירושלים, ראו ערך קאליש בחיפה, ראו ערך צפת - חסידים לא למדתם לקח מהבחירות המונציפאליות??????
יהודי08.09.22
ראה חיים ווילדר שהוא תמך בו עד הסוף...
חנוך09.09.22
35
איזו אהבת ישראל, איזו אהבת אדם - יותר גרועים מהקיבוצניקים שבשנות החמישיפ פיצלו קבוצים על שטויות
בושה וחרפה08.09.22
34
עכשיו בלזרים הצביעו לש"ס.
ליאור08.09.22
33
גפני רוצה את גנץ ראש ממשלה לכן הוא גורם לכך שיהיה פילוג ממילא לפי הסקרים אגודה לא יעברו את אחוז החסימה והנה שוב השמאל עם גפני בשלטון
ספרא ישראל08.09.22
די עם השטויות של דרעי בנתיים דרעי הלך עם השמאל לא דגל...
אחד08.09.22
אתה צודק לגמרי, גפני מזמן סגר עם גנץ ועם סער. חבל שהגרי"ג לא מבין שחיים ולדער זה רק הייתה התחלה של חיסול של דגל, אגודה עוד יכולה להפעיל כל האינפורמציה שיש להם על כמה מעסקני של דגל ועל כמה ראשי ישיבות דגולים של ליטאים המזוהים עם דגל, אם זה יוצא חוצה הדגל נגמר, ותאמין לי המעשים שלהם לא פחות גרועים
חסיד שפוי08.09.22
32
אמונת חכמים זה לשמוע ולעשות גם אם לא מבינים!!!
יהודי08.09.22
ככה זה כשהגישה היא לדאוג אך ורק לעצמך ולבטן שלך [ולחינוך הילדים שלך] בלי לחשוב בכלל על כללות עם ישראל איזה שר חינוך יהיה להם וכמה דברי כפירה יכניסו בחומר הלימודים של משרד החינוך.. זה לא אכפת..
ככה זה08.09.22
כאשר פעם אחרי פעם אחרי פעם לא מבינים, כאשר פעם אחרי פעם אחרי פעם מתאכזבים, פתי מי שאינו מתחיל לשאול שאלות.
רפאל 08.09.22
מי קובע מי גדול הדור,דעת הרב שך והרב אלישיב ידועה
משה08.09.22
יש כלל: נהרה נהרה ופשטיא. לא יתכן שיכפו על אחד מגדולי אדמור"י הדור דעה של גדול חשוב אחר, יהיה מי שיהיה. זו בדיוק הבעיה של הסיקריקים והקנאים. הם חושבים שדעתם היא הקובעת. ולא היא. יש עוד דעות וצריך לדעת לחיות באחדות, גם אם לא ב"אחידות".
יוסי08.09.22
הכוונה לגודל פיזי
חסיד08.09.22
להיפך הסיקריקים תמיד טענו שזקני הדור צריכים לשמוע לרבנים צעירים, כי אין להם דיעה צללה וכו', כגון רבי גרשון שיכול להיות אביו של האדמור, (שאגב האדמור זכה להיות אדמור, בזכות שהוא אחיינו של הרבי הקודם).
הכל בולשיט08.09.22
אני לא מחסידיו של הרב שך ז"ל , הפך אבל פעם הרב שך אמר שכולנו עוד נהיה חסידים של האדמו"ר והוא התכוון לגדולתו של בעלזער בתורה בע"ה בעלזא תנצח
חסיד שפוי08.09.22
איך מישהו יכול בכלל לחשוב אחרת ואגב אני ליטאית דיגלאית [עד השבועיים האחרונים]
יוסי צודק08.09.22
תעשה בדיקה פשוטה מה חשבו גדולי הדור הקודם על הבעלזער בסוף שנות הל' ותחילת שנות המ''ם
משה נתן08.09.22
מה הקשר? היה פה כללים לריצה משותפת 35 שנה רוצים לשנות אנחנו לא רצים ביחד מכבדים את הרבי מבעלז את ההשלכות נראה בעתיד. אגב, זה שש"ס רצה בנפרד זה בסדר? מי שהתחיל להפריד מוסדות ובלי כנסת לפני תשמ"ט זה היה החסידים לא הליטאים... מסתדר ביחד מצוין לא מסתדר יש דברים חשובים יותר
יהודי 08.09.22
יצאו משליטת הליטוואקעס אחרי שנות של דיכוי ולזלול כנודע לכל תלמידות בית יעקב משנות השבעים
יוסי 08.09.22
וגם לאכול חזיר ולשתות בירה בפסח
חיים08.09.22
בתשובה לשאלתך, אז כן במצבים מסוימים! אם מדובר למשל בפיקוח נפש, אז מותר וחובה אפילו לאכול חזיר ולשתות בירה בפסח בהוראת רופא כמובן, כגון אשה הרה,חולה מסוכן... חובה לשמוע בקול חכמים ואפילו אם אומר לך על ימין שזה שמאל, או ההיפך, מחובתך לעשות ככל אשר יורוך!
ועשית ככל אשר יורוך.08.09.22
31
לכל המגיבים והמצקצקים למיניהם, דבר אחד אתם צריכים לדעת, שר' גרשון הוא קודש קדשים ואוי למהרהר אחר פסקיו. אנשים פשוטים ורפי שכל לא מבינים על מה המהומה, אבל גדולי ישראל יודעים לחזות למרחוק השלכות של כל דבר, אם בעלזא יצטרפו לחינוך העצמאי אז אח"כ יבואו קרלין, ולאחריהם ביאן וכ' וכ' וכל חסידות תעשה דין לעצ
חרדי11.09.22
30
מה רע בללמוד קצת מתמתיקה ואנגלית? זה לא סותר לימוד תורה. למדתי בחיידר ועד היום אני סובל מחסכים בידע בסיסי.
נח08.09.22
באלול ה'תרצ"ד (1934), לאחר מספר חודשים של נדודים בין קרובי משפחה, קבע אביהם את מושבם ברמת השרון. האחים יעקב וגרשון ישנו על הרצפה. כיוון שברמת השרון לא היה בית ספר דתי, האב למד עם בניו בבית בישיבה על ארגזי תפוזים מחוסר ריהוט. הם למדו גמרא עם רא"ש ורי"ף, ובחלק מהמסכתות גם טור ובית יוסף. בשבתות למדו רמ
מתוך ויקיפדיה על ר' גרשון08.09.22
בדור שלמדו אנגלית וחשבון צמחו גדולי ישראל. בדור שהכל חייב להיות "על טהרת הקודש", הגדולים מתמעטים.
רפאל 09.09.22
כמה גדולי ישראל ממש הוציאו המזרחי במאה שנים אחרונות ?
שטות גמורה הפך המציאות09.09.22
הקדימו תרופה למכה והכפישו את שמו של כל תלמיד חכם אשר אינו משתתיך לציבר החרדי, לכן אין פלא שאינך מכיר אותם.
רפאל 09.09.22
אם אתה בן של ..., נכש של ... או נין של ..., ואת האיצטלא דרבנן תפרו לך כבר מהבר מצווה, אז אתה יכול להסדר מצויין בלי בלי מתמתיקה ואנגלית. אז זה בעיה שלך, וגם שלי, שסבא שלנו לא ראש ישיבה.
רפאל 08.09.22
29
למה חינוך העצמאי זה הרכוש של דגל התורה. למה רבי גרשון ככל שיהיה גדול הוא המכריע?
אני רק שאלה08.09.22
...
רשום על שמם בטאבו08.09.22
שום ת"ת אינו במסגרת החינוך העצמאי מלבד גור ומוסדות הקירוב. גם המועצת של אגודה פרסמה קול קורא נגד הצטרפות תתי"ם לחינוך העצמאי שלא במסגרת מוסד פטור ובדיעבד מוכש"ר בשנת תשע"ג. ורק בעלזא חושבים שהם שונים מכל עם ולהם מותר והמועצת כפופה להם ולא הם למועצת. הגיע הזמן שאגו"י המקורית [מתשמ"ט, גור ויזניץ והכלל
צלמר09.09.22
28
אצל הלטאים דעת תורה זה מחיצות פירוד גזעני . ושליטה על תקציבי ציבור . זה מה שקורה מתורה שאין עימה מלאכה סופה גוררת עוון..
בני הפרנק08.09.22
בנתיים היחידים שיש אצלם ספרדים זה אצל הליטאים מה שלא תראה אצל החסידים!
אחד08.09.22
אצל החסידים יש גם ספרגים. הבעיה שהם צריכים לשנות לבוש ובגלל זה אין הרבה ברסלב זה גם חסידות ויש שם ספרדים יותר מבכל הישיבות יחד
דני08.09.22
זה די היה פשוט שאתה פרענק..... קצת ידע, מי שנשכב על הכביש בשביל קצת כסף זה דווקא בעלזא במקרה הזה, ועיין ערך ניר ברקת
רשכבה"ג09.09.22
אתה מתוסכל ומדבר לא לענין, ובלי קשר.
רפואה שלימה08.09.22
27
חסדי ה' להתנתק מהבלזר זה הצלת בדת, התוכניות שלו כבר 50 שנים כרגע לא נחל הצלחות רבות כי החסידים שלו הם חזקים ממנו. רוב גדולי ישראל מהדור העבר יצאו נגדו ואלו שלא עשו זאת רק בגלל רחמנות וזכות אבותיו. ב''ה ר' גרשון הוא שריד לדור דעה ולא מוכן שהממסד החרדי יקרוס בימיו.
חיים08.09.22
גאבד זה כמו תפקיד בלי שר
חחח08.09.22
לך תלמד הלכות לשון הרע אתה חייב ללכת עכשיו לכל חסיד וחסיד ולבקש ממנו מחילה על הביזוי שעשית להם ברבים, ועוד בחודש אלול . חבל מאוד שאתר המכנה עצמו כחרדי מעלה ביזוי כזה של אלפי יהודים קדושים וצדיקים בראשות אדמור קדוש נ.ב אני לא חסיד בעלז ואין לי שום קשר אליהם
סתם יהודי 08.09.22
אדרבה החמאתי להם הם באמת ציבור מיוחד, לאמונה שלך בבקשה תביא הוכחות, ביהדות בשוני מהאיסלם והנצרות לא מאמינים באף אחד אלא יודעים 'וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה' הוא האלוקים' ואחרי הידיעה מתחלת האמונה כמובא בראשונים. במנהיג ציבור אין איסור לה''ר בדבר שקשור להנהגה בכדי שלא לימשך אחריו ראה בחפץ חיים, ור
חיים08.09.22
תתבייש!!!!!!!!!!!!!!!!!! עוד תשב בגהינום על אמירה זו!!!!!!!!!!!! חזור בך!!!!!!!!!!!!!!!!!
הרב אדלשטיין08.09.22
אתה בכלל לא מצביע אז שתוק אגב מה שלום הגאב"ד שלכם?
חחחח08.09.22
אני כן מצביע ואני מחויב לגדולי תורה, ולא לעסקנים עם בעקיטשעס.
חיים08.09.22
אל תשקר תגיד שם של גדול אחד שאתה מקשיב לו וסובר כמוך
חחחחחח08.09.22
26
אם אמנם נכון שזוהי ההוראה (עדיין לא שמענו בפירוש הקלטה של הגר"ג שליט"א) הרי מדובר בתחילת הסוף של הגמוניית החינוך העצמאי, הרי ברור שבעלזא נמצאת במצב של אין חזור , הם מנהלים מו"מ כבר 4 שנים עם החינוך העצמאי והם כבר אוטוטו יצאו לדרך והזדמן כעת בחירות לכן הכל התפוצץ יעני עבור כבוד החינוך הטהור , מכאן וא
מנחם08.09.22
בדיוק לכן אי אפשר לרוץ איתם ביחד....
מי08.09.22
25
זה מזכיר לי מעשה בזוג קשישים שהילדים כבר לא ביקרו אצלם מזה שנים רבות. מה עשו? התקשרו לבן הבכור והודיעו לו שאחרי חמישים שנות נישואין החליטו להתגרש. מיד עזבו הילדים את כל עיסוקיהם ובאו להשכין שלום בין הוריהם.
רפאל 09.09.22
24
הם לא רוצים את גולדקנוף אז מפילים את המריבה על בעלזא
יוךעןוע08.09.22
רבים אומרים שעיקר הכעס בכלל לא על בעלז אלא על גור.
קלמן08.09.22
23
בבעלז תמיד חסרה קצת דעת התורה.
ליטאי08.09.22
ברוררר רק לכם היה חיים ולדער חחחחחחחחחח זה הדעס תיירה שלכם
חסיד 09.09.22
22
דגל ירוצו ביחד עם אגודת ישראל כי הם יודעים שאין להם סיכוי לעבור את אחוז החסימה. הבעיה היא שגם באגודת ישראל יודעים שדגל לא ירוצו לבד ולכן אין להם שום סיבה לוותר על משהו חשוב מידי
אנכי ולא יהיה לך08.09.22
21
צודק הרב אדלשטיין במאה אחוז כי בעלזא נמאסה על כל העולם החרדי. הם מאד צבועים,מאד נחפזים ושקרנים גם. כעת מתחנפים לציונים שיתנו להם תקציבים אז "מסכימים לליבה בכאילו". גם בקורונה העמידו פנים כאילו גם המוסדות שלנו סגורים,אבל ממשיכים להתכנס וללמוד או לעשות טישים במרתפים ועוד בלי מסיכות ועם מאומתים. בושה!!
צדיק המסיכות08.09.22
אני לא מבינה כיצד אפשר לדבר כך על גדולי הדור?? זאת בושה וחרפה ועוד אחד מתוכם?????
אחת מבין כולם08.09.22
20
א. למה הליטאים מתנגדים להכנסת בעלז לחינוך העצמאי? מה החשש או הבעיה? ב. אם יש סיבה טובה להתנגדות, מה מציעים להם במקום זה, אם גם להסכם שלהם עם משרד החינוך הליטאים לא מוכנים להסכים?
אולי מישהו יסביר??08.09.22
דעת גדולי הדור הליטאים והחסידים שהקימו את החינוך העצמאי שזה אינו מיועד עבור תלמודי התורה שצריכים להיות יותר עצמאים ולא קשורים למערכת החינוך הכללית
ירושלים08.09.22
לממ"ח מתנגדים, כדי שלחילנים לא תהיה דריסת רגל בתכנים, ולחינוך העצמאי מתנגדים כי זה הוקם רק לערי השדה שבלעדי החינוך העצמאי היו לומדים בממלכתי, ולכן מוסיפים שם לימודי חול ומורידים בקודש, ואנן שליחותא דהמייסדי קמאי עבדינן וגם לא מועלים בכספי התורמים שבאו להעלות בקודש ולא להוריד.
חסידים צריכים להתחסד ולא להיפך08.09.22
נכון להיום, הבעיה החמורה ביותר בחינוך שלנו היא התנהגותם היהירה של לא מעט ממנהלי מוסדות החינוך, אשר אינם יראים מאיש ובהם מתקיים "לולי מוראה איש את אחיו חיים בלעו", ומשמשים בזה דוגמה "חינוכית" לצעיר הצאן. הנזק החינוכי הנגרם מהתנהגותם זו גדול לאין שיעור מכל מה שעלול להגרם על ידי מעט לימודי אנגלית וחשב
רפאל 08.09.22
19
אני לא מבין מה הבעיה בבחירות הקודמות אחוז ניכר לא הצביע כי אחד סמך על השני שכבר יעשה את העבודה בשבילו עכשיו אחרי הפיצול אנשי דגל יבינו שאם הם לא בוחרים אף חסיד אחר לא יבחר בשבילם וכל החסידים יבינו שהם חיבים לרוץ לקלפי כי הליטאים כבר לא שם כך נמקסם את הקול החרדי ואולי אפילו נקבל כמאה אחוזי הצבעה יחסי
פתרון גאוני!09.09.22
18
ואני לתומי חשבתי, שתלמידי חכמים מרבים שלום בעולם.
סתם יהודי08.09.22
כל הדורות היו מחלוקות בין גדולי תורה ותלמידי חכמים...כל הש"ס מלא מחלוקות וגם מחלוקות ראשונים ואחרונים....מחלוקת לשם שמים סופה להתקיים
די09.09.22
נכדי תלמידי חכמים מרבים מחלוקת בעולם
יהודי של סתם08.09.22
אין לך מילה על גדולי ישראל. פשוט תסתום.
סתום פיך09.09.22
למחוק הודעה כזאת!
אני10.09.22
17
לא צריך את הליטאים השחצנים! אדרבא ירוצו כל פלג בנפרד ונראה בסוף מי יצליח להשיג תורה וגדולה על שולחן אחד ומי ימשיך לגדל משפחות מרובות ילדים בקצבאות רעב בפחות מתנאים של העולם השלישי הגרוע ביותר ולהמשיך ולהאמין שהאלוקים הטוב והמטיב רוצה בחיים של ניוול ועוני מחפיר לילדיו הטובים והצדיקים והטפשים!
נחמן08.09.22
16
דגל בחינוך העצמאי והם מתנגדים שבעלז תצטרף, עכשיו אם החינוך העצמאי כל כך טריפה עד כדי פילוג אז איך דגל נמצאים שם?
משה בן אברהם08.09.22
אז לידיעתך החיידרים של דגל לא שם. קצת ידע אף פעם לא הזיק-גם לא ליב"ה
שוייטה09.09.22
15
חודש אלול! חכמים הזהרו בדבריכם...
חיימזון08.09.22
14
חברים עוד מעט ראש השנה... פוליטיקה??? ספרי חיים ומתים לפניך!!!!!!
זלמן להבה08.09.22
13
אשמח להבין את ההגיון של ההתנגדות של דגל לצירוף בעלז לחינוך העצמאי.. מה הטענה?
חיים08.09.22
ההתנגדות הוא למעבר של מוסדות פטור למוסדות מוכש"ר מפוקחים.. התתנגדות אינה דווקא לחינוך עצמאי אלא גם להסכם של בעלז עם משרד החינוך
חיים08.09.22
עיין בתגובה למבפר 6
עיין בתגובה למספר 608.09.22
מצטרפת לבקשה
מוטי פלאי הגזים08.09.22
את הבנות מסכימים ברצון לקבל הבעיה היא עם הבנים ששום ת''ת ליטאי אינו בחינוך העצמאי (רק התורני לקירוב)ולך תריב עם גור
חסיד08.09.22
12
יאלה התפצלות דגל ירוצו לבד!! יוסטמן מני גרא ויוסי דייטש שירוצו לבד נראה תכוח שלהם.
נחמן08.09.22
11
שירוצו בנפרד יאלה יהיה יותר מענין
בני ברק08.09.22
10
הפילוג הזה יביא עלינו גזירות שמד ר"ל
פרל08.09.22
לימודי אנגלית וכו' בתתי"ם זה עצמו גזירת שמד!
בעלזר מהבית 09.09.22
כשתקום פה ממשלה של לפיד-ליברמן-ערבים, אנגלית תהיה מקצוע אחד מתוך הרבה שיצטרכו ללמוד בת"תים
חנוך09.09.22
9
ככל אשר יורוך החרדי אומר ..... אם אומר לך ששמאל זה ימין וימין זה שמאל אתה צריך לעשות כפי שאומרים לך וזה בדיוק מה שר' גרשון אומר עכשיו ......חחחחחחחחחחחחחחחחחח מה שיקרה זה שדגל ואגודה יעברו ויקבלו כל אחת 4 מנדטים . אבל.... לביבי לא יהיה 61 הזיונות הדתית תקבל איזה 13-14 מנדטים והליכוד ירד ..... כי
james08.09.22
8
אגודת ישראל צריכה לדרוש לפרק את החינוך העצמאי הליטאים השטן עלה להם למוח הם יכתיבו לכלל ישראל את ההשקופות שלהם
בערל08.09.22
7
אשרינו שזכינו בענוותן וישר כמו רבי גרשון. א-מערעדיק! כענוונותו של רבי זכריה בן אבוקלס ממש.
מנדבקר08.09.22
זו תגובה חצופה !!
חצוף08.09.22
הכי חזק שלך עד היום
עושה מעשה...ומבקש שכר כפנחס08.09.22
מייד להשמיט את תגובתו החצופה של מנדבקר .
חצוף08.09.22
מדוע לדעתך הזכירה הגמרא בפרק הניזקין את המעשה ברבי זכריה בן אבקולס, וכי ללמדנו היסטוריה באה הגמרא? אין זה אלא ללמדנו שיש מצבים בהם רוב ענוותנות היא דרגא לחורבן.
רפאל 08.09.22
עפרא לפומיא
מיד 08.09.22
6
מישהו יודע למה לא מכניסים את בעלז לחינוך העצמאי?
משה08.09.22
הסבר קצר ופשוט. החינוך העצמאי לומדים לימודי ליבה מלאים. הוא נועד בעיקר לקירוב ולא עושים עם זה משחקים. בעלז רוצים להצטרף, וללמוד לימודי ליבה בכאילו. אם יעלו על זה שהם באמת לא מעוניינים ללמוד ליבה יתחילו לעשות צרות לכל החינוך העצמאי. ויפגעו בתקצוב לכולם. זה יהיה חורבן החינוך העצמאי. ולכן גדולי ישראל
שימי08.09.22
כי מינימום הליבה בחינוך העצמאי הוא גם בדיעבד.
יאצק08.09.22
פרש את דבריך, כי כפשוטם הם לא. בטח באקרוסטיכון או בראשי תיבות...
איינער08.09.22
אז לליטאים מותר "בדיעבד" ולחסידי בעלז אסור?
רפאל 08.09.22
5
ברור ושוב ברור שאנחנו צריכים להיפרד מאגודה וכך אנחנו נצרף את ר' שאול והם את הפלג נמצא עוד 40,000 מצביעים חרדים יותר
דגלניק10.09.22
4
לא מפסיקים להפחיד אותנו עם מה שעלול לקרות בטווח הארוך אם חלילה ילמדו הילדים קצת אנגלית וקצת חשבון. לעומת זאת, הנזקים האדירים שכבר נגרמו על ידי האפליה, הפרוטקציה, הנשירה, העדר ההכשרה המקצועית ועושק שכר המורים כאילו אינם קימים. עצוב לראות שהדברים המטרידים את רוב הלציבור אין להם מקום בסדר היום של הה
רפאל08.09.22
מסכים עם כל מילה! הציבור החרדי הוא עדיין הטוב ביותר בעולם אך כן יש מקום לשיפור
אכן08.09.22
הציבור החרדי הוא הטוב ביותר בעולם בלי "עדיין".
רפאל 09.09.22
נכון
ועמך כולם צדיקים11.09.22
דברים כדורבנות. כל מילה אמת.
א.צ.08.09.22
3
למה הלטאים יכולים להכניס לחיידר שלהם חינוך עצמאי ולבעלזא לא נותנים להיכנס גם כשרוצים להתפשר ולרדת מהתוכנית שלהם. מעניין אם הייתי במקום של הבעלזא רוב הייתי אומר להם מוחל טובות אנחנו או הולכים אגודה עם דגל ונעבור, או שאגודה תלך עם דגל ובעלזא עם שס, פשוט חבל לאבד את ה61
לא מבין08.09.22
התכוונת שאגודה תלך עם עץ, ודגל ילך לבד, זה משהו שכנראה יקרה, ראיתי כבר סקר שלאגודה ועץ יש חמש ודגל לא עוברת.
לא מבין08.09.22
צודק אגודה צריכה ללכת עם דגל. ובעלז עם ש"ס או אילת שקד. [כי גם אייכלר שיתף פעולה וניסה לעשות הסכמים עם קואליציית השמד]
בית שמש09.09.22
2
לפי מה שאנו שומעים בדגל התורה כולל הערב, אין סיכוי שילכו ביחד. בכירים בפרקליטות ומאחורי הקלעים בקשר עם דגל התורה להבטיח דרכם את חיסול הימין. בכיר ביותר אומר הערב מה שקרה לליברמן ולסער קורה כעת לגפני. בפרקליטות ובמשטרה מחזיקים את גפני וכמה מרבני דגל במקומות מאד רגישים. דגל קבלה הבטחה שאם הולכים לבד
תתביישו לכם08.09.22
רפואה שלימה
נורמלי08.09.22
די לקרוא את דפי המסרים של דרעי.... לא ידעתי שדרעי הוא "בכיר ביותר ". חלאס עם השטויות
חחחחחח08.09.22
1
משהו יכול לענות בבקשה מה הבעיה להכניס אותם לחינוך העצמאי מצד א' לא מכניסים אותם מצד ב' לא נותנים להם לדאוג לעצמם?????
לא הבנתי 08.09.22
גם אני לא מבין את הדבר הזה לא להכניס אותם לחינוך העצמאי ומצד שני לדרוש מהם לא לקבל תקציבים. וכל הספינה טובעת
הרב יאיר08.09.22
אף אחד לא מבין. לא רק אתה. אבל זה בטח בגלל ה"השקופה הטהוירה" ודעת תורא...
איינער08.09.22
בדיוק גם לא הצלחתי להבין איך רוצים להכתיב לאדמו"ר מה לעשות עם חסידיו רק בגלל שמוטי פלאי רוצה לצאת פה יענקי קייניבסקי חדש ושישרף המועדון החרדי מבחינתו
מיכל08.09.22
פשוט מאוד כי שום חיידר ליטאי וחיידר חסידי לא נמצא בחינוך העצמאי על תקן כמו בית יעקב מקסימום מוכש"ר ובעלזא לא מספיק להם מוכש"ר כמו שהם עכשיו אלא רוצים 100% מימון כמו בית יעקב. וע"ז יש החלטה של מועצות גדוה"ת הן של דגל והן של אגודה שהחליטה ע"כ בנפרד בתשע"ג שלא נותנים לשום ת"ת להצטרף על תקן 100% מימון ו
Menachem08.09.22
אם זה אמת מה שאתה מספר פה, אז גם אני בעד ההוראה של דגל שלא לצרף את בעלזא, ועל אף שאני חסיד. כי הם מנסים לשנות את הסטטוס קוו בנושא זה.
יי08.09.22
ואם זה שקר?
יי08.09.22
הפה שאסר הוא הפה שהתיר. אם גדולי התורה חושבים שהדבר החשוב היום היום שהמלמדים לא ירעבו ללחם, הם כמובן רשאים לשנות את ההחלטה. מרן שליט"א החליט שזה הדבר הנכון וזה הצלת הדורות. ולכן מורה כן לעדתו. אם הליטאים חושבים שהדבר אינו ראוי למרות שהמלמדים רעבים ללחם, יורו כן לעדתם. זו לא סיבה נכונה להחרים עדה קדו
בעלזער גאה08.09.22
זכות הרה''ק ר' יוסף מטורנא זי''ע יגן עליהם
חי08.09.22
אף אחד לא יכול להבין זאת. במה הם יותר גרועים מכולם? מה הם חטאו? אולי כי סייעו לדגל בזמנו לעבור את אחוז החסימה...
יהודי טוב08.09.22
עיין בתגובה למספר 6
עיין בתגובה למספר 608.09.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24