כיכר השבת

העלייה שמעוררת סערה עולמית

ביטאון 'דגל התורה' במתקפה נגד בן גביר: "פרובוקציה בהר הבית; סיכון ביטחוני"

עלייתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להר הבית - מעוררת סערה עולמית, אליה צטרפים כעת גם אנשי 'דגל התורה' באמצעות הביטאון 'יתד נאמן' | בכותרת הראשית הם מדווחים על "פרובוקציה בהר הביתת, בליץ גינויים בעולם" ולצד זה מאמר על "מופעי ראווה פסולים המסכנים חיי יהודים" (חדשות)

46
חזקי שטרן | כיכר השבת | י"א בטבת | 04.01.23
השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ביממה שאחרי עלייתו של השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, להר הבית - הסערה נמשכת. העולם ממשיך לגנות את הצעד והבוקר (רביעי) גם ביטאון 'דגל התורה', הסיעה הליטאית ב'יהדות התורה' החברה בקואליציה עם בן גביר - מצטרף לגינויים ויוצא במתקפה חריפה.

בכותרת הראשית נכתב כי "חרף האיסור ההלכתי החמור, בניגוד לדעת גדולי הדורות זצוק"ל ויבדלחט"א ותוך סיכון ביטחוני: פרובוקציה בהר הבית, בליץ גינויים בעולם".

העיתון מדווח כי "לאחר שטען מוקדם יותר כי דחה את הביקור בהר לשבועות הקרובים, עלה בן גביר אתמול בבוקר ללא הודעה מוקדמת, כשהוא מוקף בכוחות משטרה כבדים".

"העולם הערבי כולל סעודיה והאמירויות הגיב במחאה חריפה", מדווח הביטאון הליטאי, "ארה"ב, צרפת ובריטניה גינו בתוקף את המהלך". עוד דווח כי "ביקור נתניהו באמירויות נדחה 'מסיבות לוגיסטיות', שגריר ישראל בירדן זומן לשיחת נזיפה. ארגוני הטרור קראו לערביי ישראל להתקומם".

לצד זה פורסם מאמר מערכת, תחת הכותרת "התגרות מיותרת ומסוכנת", בו נכתב כי "העולם הערבי ומדינות העולם אינן מוחות כמובן על הנקודה ההלכתית שיהודי חובש כיפה נכנס למקום שגדולי פוסקי ההלכה בדורות האחרונים (גם מרבית פוסקי החוג שאליו הוא משתייך) קבעו כי הכניסה אליו אסורה באיסור חמור על פי ההלכה. אנו נעשה זאת ללא מורא ובקול גדול, לצד ההיבטים האחרים על המעשה הפסול".

בהמשך המאמר נכתב כי "מופעי ראווה פסולים שכאלו, מסכנים חיי יהודים ומשחקים לידי המסיתים בצריחי המסגדים, ה'אידיאולוגים הרצחניים' של החמאס והתנועה האסלאמית, שמשתמשים במעשים חסרי תוחלת ועתירי איוולת שכאלו כדי לשכנע את ההמון הפלשתיני שה'יאהוד' הולך לסלק את 'אל אקצה' ממקומו ולשגרו ל'פעולות נקמה' חייתיות".

"מי מתיר לאנשים אלו (למרבה החרפה, יש בהם גם בעלי חזות חרדית) לסכן חיי יהודים שלא לצורך ובניגוד להלכה הברורה?", תוהה כותב המאמר, "ובשביל מה? הלא את 'בית המקדש השלישי' הם לא מתיימרים לבנות, איזה ערך יש ל'סיבוב ניצחון' בן כמה דקות מול המצלמות - מלבד התקווה לדיווידנד תקשורתי?".

לעומת 'יתד נאמן', עיתון 'המבשר' - ביטאון 'שלומי אמונים' המזוהה עם השר החדש מאיר פרוש, דיווח על העלייה להר הבית באופן ענייני ודיווח כי "השר בן גביר עלה להר הבית וחולל סערה", וציין בדרך אגב בתוך הכתבה כי "יצוין כי העליה להר הבית אסורה לדעת כל הפוסקים".

גם עיתון 'המודיע', ביטאון הסיעה המרכזית ב'אגודת ישראל' המזוהה עם השר יצחק גולדקנופף נציג חסידות גור דיווח על העלייה של בן גביר להר הבית, אך לא בכותרת ראשית ותוך ציון בדרך אגב של האיסור ההלכתי.

ח"כ איתמר בן גביר הגיב בטוויטר וכתב כי "יתד נאמן' נגד מדינה לעם היהודי ומתנגדים לכך שחילונים יגורו כאן".

ח"כ אלמוג כהן מ'עוצמה יהודית' כתב: "היתד הזה לא נאמן למדינת ישראל".

אמש, שיגר הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, מכתב לשר איתמר בן גביר, והביע מחאה על החלטתו לעלות להר הבית. "כשר המייצג את ממשלת ישראל עליך לפעול לפי הוראות הרבנות הראשית לדורותיה שאסרה את העלייה להר הבית", כתב לו הרב.

"שמעתי בצער על החלטתך לעלות להר הבית, היום יום צום עשרה בטבת", כתב לו הרב הראשי, "ומתוקף תפקידי כרב הראשי לישראל וכממשיכם של הרבנים הראשיים לדורותיהם, אני חש חובה להתריע על חומרת איסור עליה להר, ולבקש ממך בשם הרבנות הראשית לישראל להימנע בעתיד מלעלות להר הבית, כדי שלא להכשיל את הרבים, ובפרט כיום שהתמנית לשר במדינת ישראל והמכשול שיש בזה מצד השפעה על הציבור הוא גדול יותר".

בסיום מכתבו ציין הרב כי גם אם יש טענה "שיש איזה מיעוט של רבנים שהתיר לך באופן אישי, הדבר ברור שכשר בממשלת ישראל אין לך לפעול כנגד הוראות הרבנות הראשית לדורותיה ומה יאמרו המון העם בראותם שר, יהודי שומר מצוות הפועל בניגוד לעמדת הרבנות הראשית. כולי תקווה שתמצא את הדרך לתקן את הענין ולקדש שם שמים". את מכתבו סיים הרב הראשי וכתב: "כולי תקווה שתמצא את הדרך לתקן את העניין ולקדש שם שמים, ולמזהיר ולנזהר ירבה שלומם כנהר".

תוכן שאסור לפספס
46 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
38
אסור להכניס אפילו לבית שימוש חחחחח
דגל התורה05.01.23
37
בן גביר הוא טיפש מטזפש.כל ההצגה הזאת לקחת את כל התיקשורת העולמית כדי לדחוף אצבע לעין של מיליארד וחצי מוסלמים,,שיהודים תמימים ישלמו בדמם על זה.במקום שיעשה את מה שהבטיח וזה להילחם בפשע ולהוריד את יוקר המחיה.
אבא04.01.23
36
יש מחלוקת בעניין.. ויש רבנין חשובין וגדולים וטובים בעד... נהר נהר ופשטיה.. ומה שעשו יתד נאמן זו חוצפה...
מירו04.01.23

הצגת כל התגובות

35
נא לא להתבלבל אסור לעלות להר הבית אבל לא פחות אסור להתקפל בפני הערביים זה נותן להם כל להרוג יותר
איש04.01.23
34
היתי מצפה מלבלרי העיתון האינטרסנטי, שיתנו את דעתם על החילול ה' של תלמידיהם בפונוביז על הסטנדרים והלבנים המתעופפים בהיכל בית ה' ''כל כוחם של אלו זה להטיל רפש רק על השני, בושה בושה בושה
שאול04.01.23
נכון
שוקי04.01.23
אמת! מומש צביעות לשם שומיים
האדמו"ר מלאס וגאס04.01.23
33
מכתבי הרבנים הראשיים,הבהרה הלכתית ומהלך בטחוני,תגובות הפוליטיקאים החרדים,לא ממניע הלכתי !!! אלא ניסיון להשחיר את בן גביר בעיני החרדים שהצביעו לו , בן גביר בעיני הציבור החרדי: עמדתו בעניני הר הבית ידועה עוד לפני הבחירות,אבל בסה"כ התמיכה בו תגבר,כי:אמר ועשה
יצא גבר,מצפצף על כווווולם!!!04.01.23
32
די כבר עם הפרובוקציות,תתבגר ותתחיל לטפל בבעיות האמיתיות/תשאיר את בית המקדש למשיח זה התפקיד שלו.
אפרת04.01.23
הבעיה שלך ושל רוב העם שלנו שהם משאירים את המקדש למשיח כאן הטעות שלנו לפי הרמבם אנחנו צריכים לעשות הכל בשביל לבנות אותו !!!
יהודי מיהודה 04.01.23
עי' ירושלמי מעשר שני (ה, ב): זאת אומרת שבנין בית המקדש קודמת למלכות בית דוד. דעת הרמב"ם שונה, שמשיח יבנה בית המקדש ורק אחר הבנין הוא נעשה 'בחזקת משיח'.
BOB Krief04.01.23
31
בצעירותי למדתי בישיבה במושב באר יעקב. היו מחלקים לנו יתד נאמן והמוגיע. יתד נאמן היה מדבר נגד רבנים שלא מהקו שלהם. תפסיקו להעמיד שהתורה נמצאת רק אתכם... בהר הבית יש מקומות שמותר להכנס מותר..
זה עיתון רעל04.01.23
30
ג שס טב נכשלתם עופו לעזזאל. אישרתם יו''ר כנסת תועבה שמכם לדראון עולם. 120 נבחרים 120 בני גיהינום
לא יאבה ה' סלוח לכם04.01.23
29
אז הר בידנו או לא? החמאס מכתיב העולם מכתיב מה שלנו ומה לא שלנו שלא נוותר גם על הכותל...בושה וחרפה
אורי04.01.23
28
מתי יבינו לא צריך לפחד מהערבים, כמו שהם מתגרים בנו, גם לנו מותר. וגם, הר הבית שייך לשלושת הדתות כאחד לצערנו אז למה כשאנחנו עולים עושים לנו בעיות. נ.ב. אני אישית לא עולה כי זה נוגד את ההלכה, אבל למי שהרב שלו אומר לעלות שלא יפחד.
צדק04.01.23
זה רק של העם היהודי
טעות04.01.23
27
עושה על פי הוראת רבותיו וגם הרב מזוז דיבר שיש לו על מי לסמוך . ההרגשה שיש מי שנבנה מלהשמיץ את השני .. בנוסף לא צריך לחשבן כבר למה שאומרים כמה מחבלים , די לרפיסות ..
שימי04.01.23
בכלל לא נכון. הוא לא שאל אותו בכלל
די לבתופים05.01.23
26
שבוע ראשון בממשלה. לא מבשר טובות
עמי04.01.23
25
את מי זה מעניין מה העיתון הגזען שופרם של הגזענים ממזרח ארופה אמר....
פרענק04.01.23
24
בתור מי שבחר בבן גביר 4 בחירות אחרונות ג גורמים לחשוב שוב אולי פעם הבאה אבחר לפיד או ליברמן שיפנה את הזבלים האלה במריצות נראה לי אצל ג זורם דם גויים
יהודה04.01.23
23
כל אחד ינהג כהוראות רבותיו, אין ליתד בעלות על התורה, לא ראינו שיתד כתב על החכי"ם החרדים שהתחבקו עם אוחנה. די לצביעות ....................
מנחם04.01.23
צודק
נתי04.01.23
22
בן גביר כשר בממשלה טוב שעלה להר הבית לברכה והצלחת עם ישראל אמן
יהודי04.01.23
21
מאז ומתמיד ג היא סניף של המפלגות הערביות מה שמעניין אותם זה כסף ותפקידים ושייתנו להם שקט ספק אם יהודים טהורים החרדים לא ראויים להיות בהנהגת המדינה עד בוא המשיח כולל שס
יהודה04.01.23
20
תמיד הגוים ימצאו סיבות לשנוא את היהודי תצאו מהגלות כבר בשביל מה הקדבה גלגל אותנו לפה הגיע זמן גאולתנו
הינוקא04.01.23
19
המלווה של בן גביר הוא הרב שמשון אלבוים מחסידי בעלזא ,לא ראינו ושמענו שהאדמור מבעלזא ובית דינו יוצאים נגדו ,והוא ומשפחתו עולים להר הבית והם שיינע איידיין בבעלזא
משה04.01.23
18
אנו בגלות ואסור לנו לכבוש את ארץ ישראל בכוח ולהשתלט על אחרים, ההתנגדות של הציבור החרדי היא לעצם הרעיון הציוני להקמת בית לאומי, להתחמשות בנשק ולהקמת מחתרות וצבא.
יוסף חיים זוננפלד04.01.23
אבל לקחת כסף מהציונים אין בעיה והתנגדות.....⛔⛔⛔🇮🇱🇮🇱
האדמור הציוני04.01.23
17
הם מהאו"ם, שיפרשו מהקואליציה אם לא יאה ונאה להם
יאיר04.01.23
16
מי שעושה את הבלאגן אלו רק העיתונאים בעלי הלשון הרע הרכילות והדיבות. אוי להם מיום הדין
איתמר04.01.23
15
אותם רבנים שטוענים שאיסור חמור לעלות להר סתם פוליטיקאים. אין להם שום מושג הילכתח וגדולי תורה יותר מהם פסקו כבר שאין איסור. מעניין מה קיבלו כדי להביע מחאה על מה ששיך לנו מקדמת דנא.
פרץ 04.01.23
14
ציוני פושע
ליטאי גאה04.01.23
13
המאמר הזה לא נועד לבן גביר וחבורתו הטיפשים אלא לנו החרדים שנדע מיהו האיש המסוכן הזה
מיכאל04.01.23
12
איזה דברים מטופשים המפלגה הזו אומרת!!!!! זה פשוט לא יאומן
יוסף04.01.23
11
אולי במקום להשתלח כדאי לנצל את ההזדמנות שבן גביר שר המשטרה. ולדאוג ששוטרים לא יאפשרו כניסה להר הבית ללא אישור טבילה במקווה, ושלא נכנסים למקומות האסורים. למה לחשוב אחורה. כשאפשר היום לחשוב קדימה ? כך לא יהיה רב שיתנגד לעליה ע"פ ההלכה להר הבית.
אלי04.01.23
10
בושה, אין לחמס ולמחבלים שופר טוב יותר מיתד
אריה04.01.23
9
ולעבוד בשחור מותר??? וחתרית מעל הברך מותר? ופאה ארוכות מותר? ולהתפלל שחרית ב12 מותר??
בני ברק תתביישו04.01.23
8
אין על בן גביר!!!!!! מחר הוא ילך לאזור ערבי יגידו שהוא מסכן. אנשי דגל תתאפסו כבר מעל עצמכם תמיד חיפשתם אותו וממשיכים לחפש אותו. הוא הכי אמין שיש!!!!!!!!!! שמחים שבחרנו בו!!!!!!!!
אברהם04.01.23
7
הם עושים רעש כדי לכסות על הבושה שלהם שתמכו באוחנה
אני לא עולה להר הבית04.01.23
6
מצער לראות איך דגל התורה שופכת את דמו של השר בן גביר. יתד נאמן ודגל התורה - שפכו שמן למדורת הענק של שונאי ישראל בכל העולם, והתירו את דמו של שר בישראל, ובכך מחזקים את הערבים ושונאי ישראל. הרי גם לפני הבחירות, רבנים ליטאים ובראשם גפני התירו את דמו של בן גביר, שכביכול בגללו ימותו יהודים.
המצפה למשיח צדק04.01.23
5
צריך למחות בבן גביר אל ההתנהלות שלו שאי ממש חסרת מחשבה הוא צריך לדעת להקטין את הערבים בדרכים יותר טובות ולא בזה שהוא עובר עבירה עובר על פסק של גדולי הדור אנחנו צריכים לשבור את הערבים בדרכים יותר טובות בהצלחה!!!!!!
גוועלד05.01.23
4
כל החרדים הטיפשים שהצביעו לו תאכלו את הכובע החס...
יוסף05.01.23
3
האם רק על איסורי כריתות מסויימות ואכילת בשר וכו' סומכים על הבדץ? בד"צ העד"ח: "ובכלל אם באנו לחשוש אחרי איומי הערבים אין לדבר סוף כי תמיד ימצאו עילה", לא לוותר על הבעלות היהודית בכותל הר הבית
אלי05.01.23
2
להוציא את ביבי לנבצרות אל תסתנורו מכח הימין הזמני הנזק במלחמת אחים גדול מכל הישג
נבצרות עכשיו15.02.23
1
אתמול אמר ראש הממשלה שאלוהים חלש באירופה?! ואף אחד לא קם??? הכול יכול, שהכול נהיה בדברו חלש באירופה... שומו שמיים ושמעי ארץ ואתם מנהיגנו הדגולים הכסף יעוור עיני צדיקים?
חמורבי11.09.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

תיעוד מרגש: 'א-ל מלא רחמים' במחנה ההשמדה זקסנהאוזן 

כיכר השבת | 11:03

עם מוט ארוך

תושב בית שמש ניסה להסיר דגל ישראל - ונעצר בידי השוטרים

קובי אטינגר | 10:37

שוטרים ימנעו את הכניסה | הפרטים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24

כל מה שצריך לדעת

רווח, הפסד וכאב | השתחררתי אחרי 200 יום במילואים, זה מה שחוויתי שם - כחייל חרדי

מנדי אושר | 09.05.24

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 09.05.24

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 09.05.24

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09.05.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

פרשת השבוע | צפו

האם כל יהודי יכול להיות קדוש, או שרק יהודים רמי מעלה?

כיכר השבת | 09.05.24
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24