כיכר השבת

פרסום ראשון

בניה עד 8 קומות | כך רבני העיר בית שמש נאבקים בתכניותיה של עליזה בלוך

חשיפת שינוי התב"ע בשכונת 'רמתיים' הרתיחה את תושביה החרדים של בית שמש - כולל תומכיה של ראש העיר עליזה בלוך • לקראת דיוני הוועדה העליונה - רבני העיר במכתב דרמטי הנחשף לראשונה • גולדברג מתגונן: "פועל בתיאום עם הרבנים" | כל הפרטים (חדשות)

94
איצלה כץ | כיכר השבת | כ"ד בשבט | 15.02.23
"תפגע בדמוגרפיה החרדית". עליזה בלוך
"תפגע בדמוגרפיה החרדית". עליזה בלוך (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: לקראת דיוני הוועדה העליונה על תכניות הבניה העירוניות (תב"ע בלע"ז), צפוי להתפרסם מכתב דרמטי במיוחד מאת רבני העיר בית שמש שיעסוק בפרוטרוט בגובה הבניה העתידית בעיר, נגד מהלכיה של ראש העיר עליזה בלוך, כך נודע ל'כיכר השבת'.

בעיר בית שמש מתגוררים כיום כ-160,000 תושבים, רובם חרדים. העיר מחולקת לאזורים כך שמרבית אוכלוסייתה החילונית והדתית לאומית - מתרכזת בצפון העיר, "העיר הוותיקה" כפי שמכונה האזור בפי התושבים. באזור הוותיק של העיר החלה 'התחרדות' מסוימת בעקבות המחירים הזולים שם, יחסית לשאר העיר.

רמת בית שמש: מלבד השכונות החרדיות באזור העיר הוותיקה (חפציבה, הקריה החרדית וכו'), קיימות שכונות ענק שהפכו למרכז הציבור החרדי בבית שמש - רמת בית שמש א' ורמת בית שמש ב'. בשנים האחרונות נבנו בבית שמש שתי שכונות ענק למגזר החרדי בדרום העיר, רמת בית ג' ורמת בית שמש ד', לצד שכונה מעורבת - נווה שמיר (רמת בית שמש ה'. א"כ).

בבחירות שנערכו לפני 9 שנים, ניצח משה אבוטובול (כיום בכנסת) את המועמד החילוני בפער של מאות בודדות של קולות. 5 שנים לאחר מכן, הפסיד אבוטבול את הבחירות למועמדת מהמגזר הדתי לאומי, ד"ר עליזה בלוך. גם ההפסד הצורב הזה היה על חודם של קולות.

במשך 4 שנות כהונתה של בלוך בראשות העיר, אוכלסו השכונות החדשות בדרום העיר. רמת בית שמש ג' (שאכלוסה החל עוד בתקופת אבוטובול) ורמת בית שמש ד'. מדובר על אלפי משפחות חרדיות שהגיעו לעיר.

כאמור, סמוך לשכונות החדשות, נבנתה גם שכונת רמת בית שמש ה' - נווה שמיר. השכונה שיועדה מלכתחילה למגזר החילוני, התאכלסה גם במשפחות רבות מהמגזר החרדי. רובם ככולם הם זוכי התכנית 'מחיר למשתכן' שהגה ויזם משה כחלון.

"אין עתודות בניה לחרדים". רמב"ש ד' (צילום: כיכר השבת)

בדרום מערב העיר, קיימת שכונה קטנה יחסית אשר שמה המקורי 'רמת אברהם' (ע"ש הרב אברהם רביץ) שונה לאחרונה ל'רמתיים' (גולובנציץ, כפי שמכונה בפי התושבים). השכונה הזו התאכלסה על ידי תושבים חרדים ותב"ע השכונה מיועד למגזר החרדי. שזה אומר - אין רבי קומות.

כפי שפורסם ב'כיכר השבת', עתודות הבניה העצומות של רמתיים, שווקו ומשווקות בימים אלו למגזר הדתי לאומי. ל'כיכר' נודע, כי גם תכניות הבניה של השכונה החדשה רמת בית שמש ו', שעתידה להבנות בצידה המערבי של העיר מעבר לכביש 10 החוצה את העיר לארכה, מיועדות למגזר הלא חרדי, על ידי תכנון בניינים בגבהים של 15 קומות ואף יותר.

פרסום הדברים, התכתב להפליא עם אמירותיה של ראש העיר בלוך לשאול אמסטרדמסקי ב'כאן 11', לפיהם, בעוד עשור, המאזן הנוכחי בבית שמש לא צפוי לגדול לטובת החרדים. כלומר - עתודות הבניה בעיר יהיו לחילונים בלבד! באותו ראיון, הקימה עליזה בלוך את החרדים כאשר התחייבה שלא לאפשר מוסדות לימוד ובתי כנסת לתושביה החרדים של רמב"ש ה'.

אולם, דווקא הגדלת יחידות הדיור בשכונת רמתיים, הדליקה נורה אדומה אצל התושבים החרדים, וכפי שנחשוף מיד, הם לא יושבים בחיבוק ידיים. יו"ר דגל התורה בבית שמש ישראל סילברסטיין, יזם דיון חוזר בוועדה העליונה על שינוי התב"ע.

מלבד זאת, בחודשים האחרונים, חתמו כמעט כל רבני העיר על מכתב שתוכנו הכולל הוא דרישה חד משמעית לשמירה על אופי וצביונה של השכונה החרדית.

בין הדרישות במכתב:

  • אסור לבנות בניינים חדשים למעלה מ-8 קומות.
  • יש חיוב לתכנן ולבנות לכל דירה סוכה כשרה למהדרין.
  • אין לשווק או למכור דירות לרוכשים שאינם מהמגזר החרדי.

מכתב הרבנים - תקנת העיר

במכתב מציינים הרבנים כי הדרישה והחיוב חלים על כלל השכונות החרדיות בעיר - כולל נווה שמיר ורמתיים, זאת בעצם נגד יו"ר ועדת תכנון ובניה מטעם אגודת ישראל, שמעון גולדברג, שאישר את שינוי התב"ע בוועדת המשנה, וכעת, מצפים בעיר בדריכות לראות כיצד יצביע בדיון החוזר בוועדה העליונה, בייחוד לאור העובדה שהרב שפיגל, הנחשב לפטרון הרוחני של סיעת 'כח' מטעמה רץ גולדברג לעירייה, חתם גם הוא על המכתב.

ל'כיכר השבת' נודע כי המכתב, אשר תוכנו נחשף כאן לראשונה ועליו חתמו כמעט כל רבני העיר מכל המגזרים, צפוי להתפרסם בתחילת השבוע הבא, לפני הדיון בוועדה העליונה על שינוי התב"ע בשכונה. בבית שמש מקווים כי גם הגר"א קורנפלד המזוהה עם דגל התורה שטרם חתם על המכתב, יצרף את חתימתו למכתב לפני פרסומו בתחילת השבוע הבא.

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: "העיר בית שמש תמשיך להתפתח ויש בה מקום לכלל האוכלוסיות בימים אלו וכך גם יהיה בעתיד. תכנון השכונות בעיר נעשית בצורה מקצועית ביותר בהתאם להחלטות מוסדות התכנון הארציות, התכנון בבית שמש תואם ומתחשב בכלל האוכלוסיות ובכל קהילות העיר".

מלשכתו של יו"ר ועדת תכנון ובניה שמעון גולדברג נמסר: "כמו תמיד, לצד העבודה המשותפת עם הצוות המקצועי והמשפטי, פעילותי היא בברכת ובתיאום מלא עם גדולי ישראל מכל החוגים והעדות. כך היה וכך יהיה".

תוכן שאסור לפספס
94 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
55
הם מנסים להשליט טרור ברמה ד
מה עם הקיצוניים?16.02.23
54
סוף סוף מישהו שעולה על הבעיה שמעון גולדברג בשיתוף עם עליזה מוכרים את העיר לחילונים ומגבים את עצמם בקורנפלד שכבר קנה את העיר במיטב כספו
מצביע דגל 15.02.23
אוווףףף!!! סילברסטיין גונב לי את כל הצומי והכל בגלל פרטיג ופרל
שלמה ברילאנט16.02.23
אני מבין שאתה מכיר את הפוליטיקה הפנימית של דגל... אומרים שברילאנט הולך לעוף משם
חחחחח16.02.23
ברור. אני גר בגולובנציץ... החסידים כאן מקללים את גולדברג. הם טוענים שהוא משתף פעולה עם ברילאנט מאחורי הגב שלהם
שלמה ברילאנט16.02.23
סילברסטיין משאיר לך אבק
תקנא16.02.23
היח"צנים של עליזה בלוך קנו בכסף את כל הכתבים החרדים. כל גרעפס שהיא עושה, ישר מצייצים אותו. סחתיין לכיכר שלא נכנעו לכסף הגדול של עליזה
רוזנבוים משלמים הרבה16.02.23
הרב קורנפלד הוא תלמיד חכם! אל לך לזלזל בו. אני מוחה
תזהר בגחלתם16.02.23
53
גם בקדנציה הבא יתמכו החסידים בעליזה בלוך בשביל עוד שטיבל לחסידות שאף אחד לא שמע עליה הם ימכרו את בית שמש החרדית. זה הסיבה שגם פינקה אותם לאורך כל הדרך. אני כבר מיואש.
אי"ש שאכפת לו15.02.23
אתם חצופים. בית שמש לא חרדית, היא עיר יהודית ששייכת לכל אזרחי המדינה! מבינים! גם בני ברק שייכת לכל תושבי המדינה. וגם רמת אביב שייכת לכל תושבי המדינה.
רם16.02.23
המכתב מדבר על שכונות המיועדות למגזר החרדי ולא על שאר בית שמש וסעיף איסור המכירה לחילונים הוסר מהמכתב
לא הבנת חביבי16.02.23
חרדי שיבוא לגור ברמת אביב יקבל תלמודי תורה ובתי כנסת? מה אתה מחרטט את עצמך לדעת?
באמת?16.02.23
גולדברג הולך לעוף מהעירייה על טיל. גפני ופרוש יחד עם ש"ס הולכים להתאחד ולהריץ מועמד משותף. אין לעליזה שום סיכוי בבחירות הקרובות
אי"ש תנוח דעתך16.02.23

הצגת כל התגובות

52
עליזה בלוך תצליח להביא לפה עוד הרבה חילונים עם הקואליציה החסידית שיש לה בסוף בית שמש תהיה עיר עם רוב חילוני, ככה זה כשכל מני חסידויות מסתכלות רק על האינטרס של הקהילה שלהם, מבחינתם שהיא תביא להם עוד הקצאה וג'וב טוב לעסקן של החסידות והם יצביעו לה גם אם זה דופק את כל שאר הציבור החרדי
יוסי15.02.23
אם מה שאתה אומר יש כאן משהו פלילי... בלוך נותנת הקצאות לחסידים והחסידים נותנים אישורי בנייה לחילונים
זה פלילי16.02.23
51
מה זה בבית שמש מקווים? מי זה בית שמש? היו הוגנים ואל תכתבו טענות בעילום שם.
כתבה ממומנת15.02.23
אסון!! בניה גם למי שאינו חרדי. ממש כפירה בעיקר
בני ברקי15.02.23
איסור בניה לגובה בשכונות המיועדות על פי התב"ע לחרדים זו לא אפליה. אף אחד לא דורש להפסיק בניה לחילונים בבית שמש . רוצים רק שלא ייקחו לנו את כבשת הרש
אדיוט לא הבנת16.02.23
תבוא לבית שמש ותדבר עם האנשים... אין אחד שלא זועם על מכירת החמץ שגולדברג עשה עם עליזה בלוך
כתבה נכונה16.02.23
50
לא הבנתי, לחרדים מותר להוציא מכתבים בזויים שהשכונה רק לחרדים ואז הם מתלוננים שמתנהגים אליהם ככה?
שרה15.02.23
שוב המכונה שריר ממלא את האתר בתגובות ההסתה והשטויות שלו. שרה. בני ברקי חרדי וכו'
חיים15.02.23
אוי אוי אוי החילונים המסכנים!!! נו די אתם... ג'וש
ינון מגל16.02.23
49
הכת החרדית ממשיכה בעיוות כל דין ובפרט דין תורה וטוענת לבעלות על העיר שאליה הם הגיעו כאורחים לפני כ20 שנה. אם זו היהדות אני נוצרי...
הרצחתם וגם ירשתם 15.02.23
תזהר שלא להוליד בטעות את "המשיח" שלהם
אתה נוצרי בלי קשר לזה16.02.23
48
מזכירה לי את בנט
יעקב 15.02.23
מחייכת לחרדים ותוקעת להם סכין בגב
תכלס16.02.23
47
אלעק, פשוט דגל רוצים ליהיות הרוב לכן הם נלחמים ברבי קומות
דוד15.02.23
46
אשמח מאוד להגיש בג"ץ על הפליית הדתיים לאומיים והחילוניים.
ווסרליץ15.02.23
בתור חרדי אני מסכים איתך! פשוט מזעזע. כאילו לא קיים כלום חוץ מחרדים. האם זו תורה וזה מוסר?!
יהודי15.02.23
תוסיף בתביעה בבג"צ את אפליית החרדים בנווה שמיר. איך אמרה עליזה? לחילונים ניתן קאנטרי. לחרדים בית כנסת.. צבועים נמאסתם
אתה גישמאקער16.02.23
45
אגיש תלונה במשטרה על גזענות.
סילברלוקש15.02.23
44
גם בבני ברק בונים 8 קומות ומעלה
רב קומה15.02.23
טעות בידך בבני ברק קיים כבר שנים תקנת העיר בעין המוזכר בכתבה שאין לבנות יוצר מ8 קומות (עד לאחרונה זה היה 7 קומות, בעקבות הבניה החדשה בפרדס כץ רבני העיר העלו ל8 קומות)
בני ברקי15.02.23
43
אסור למכור למי שאינו חילוני? לא נוכל להיות מופתעים כשיהיו שכונות שאסורות לחרדים.
קורא ותוהה15.02.23
ממש!
יהודי15.02.23
רק בתוככי השכונות החרדיות.. נראה אותך מצליח לקנות דירה בקיבוץ או יישוב קהילתי במגזר החילוני או הדתי לאומי. ועדת קבלה היא דבר נפוץ
אם תקרא לא תתהה16.02.23
42
אי אפשר לקבוע למי לשווק דירות, בקשה הזויה.. היזם יעדיף לשווק לכל המרבה במחיר שהם אנגלוסקסים, דתיים לאומיים וחרדים מקומיים בעלי ממון. תצאו מהסרט, זה שוק חופשי וגם משה אבוטבול לא היה מצליח לעצור את זה. שכונה חרדית באמת קיימת רק בקבוצת רכישה עם וועדת קבלה, מי שזה חשוב לו - שיתקדם לשם.
טחינת מים15.02.23
פייק תגובה. מה תגיד על רמה ג ורמה ד? אי אפשר לשווק דירות לחרדים. עאלק!
חרטטן עובד בשרות גולדברג15.02.23
לא מכיר את שמעון גולדברג משום צומת, רק יודע שאין יכולת חוקית לאף רשות או גוף כלשהו לקבוע למי ישווקו דירות. אפשר לנסות לקבוע דרך הקצאת שטחים ציבוריים וכו' אבל בסופו של דבר מרפסת סוכה או לא מרפסת סוכה זו החלטה של היזמים. עיין ערך מגדלי אשטרום בקרית יובל בירושלים עיר הקודש...
טחינת מים 215.02.23
אמת. אי אפשר לקבוע למי לשווק. אבל אפשר בהחלט לקבוע ולהחליט אילו בניינים יבנו בשכונה
מים מינרלים16.02.23
41
"השכונה שיועדה מלכתחילה למגזר החילוני, התאכלסה גם במשפחות רבות מהמגזר החרדי. רובם ככולם הם זוכי התכנית 'מחיר למשתכן'" חהחהחהחה הרוב קנו ולא זכו,כי רצו לגור שם
אי15.02.23
רוב התושבים שם זה מחיר למשתכן. תבדוק לפני שאתה מגיב
קשקשן16.02.23
40
כמה חוסר הבנה בתכנון, זו כמו המלחמות בסמאטרפונים, כל התכנון בישראל שהופכת צפופה יותר ויותר הופך לרבי קומות, ולתכנון בצפיפות גבוהה ומיעוט חניה לרכב פרטי. לנסות כל דבר לשייך לתכנון כן חרדי / לא חרדי משרת בעיקר בעלי אינטרס פוליטי.
שמואל15.02.23
39
בירושלים העיר שתמיד הקפידו החרדים לא לבנות לגובה בונים היום בחסות הנציגים 'החרדיים' ראוכברג ושותפיו בנינים רבי קומות של 14 קומות ומעלה והכל בתוככי השכונות החרדיות והכל תמורת ... מי יודע זה בחינם???
יוסי15.02.23
אוי להם לליטאים מיום הדין אוי להם מיום התוכחה
?אה15.02.23
38
אם זה חילונים או הבעייתים שהגיעו מרמה ב לד אז עדיף חילונים
משה15.02.23
37
מה הבעיה ברבי קומות ? תסתדרו עם מעלית שבת, או שתקנו דירות בקומות נמוכות. ישראל קטנה וצפופה ואין מקום לבנייה לא-רוויה !
חנן. ב.15.02.23
36
תב''ע זה לא בלעז אלא בראשי תיבות תכנית בנין עיר
בת ישראל15.02.23
35
קישקוש. הכל פוליטיקה ו"מי בראש", מנצלים את ה'דאגה' כביכול לעתידה החרדי של בית שמש עבור נזיד עדשים
פוליטיקה15.02.23
34
משתמשים ברבנים לצרכים פוליטיים. אין שום פגיעה במרקם החיים החרדי בבית שמש, להיפך, יש כבוד לכולם. רק קומץ עסקנים קטנוני רוצים כיסא, שרביט, וכתר על הראש
בושה15.02.23
33
אנו זקוקים לעוד מגוון של קהילות בבית שמש, ולו בשביל האינטרס הצר של החזקת העיר מבחינה כלכלית. אם יהיו שוב שכונות של פטורים מארנונה, רמת השירות בעיר תדרדר ותיראה כמו כל השכונות החרדיות: מוזנחות ומלוכלכות, עם תחבורה ציבורית גרועה. אנא הפסיקו את הקמפיין המטופש הזה.
חרדי מרמה א15.02.23
32
כל הכבוד עליזה! אל תראי ואל תחתי כולם אחרייך! לא לתת לקיצונים לשלוט! העיר מיועדת לכולם וחוץ מזה שיש מעליות שבת כשרות למהדרין
אברי 15.02.23
31
כל אחד יכול לגור איפה שבא לו דגל פשוט מפחדים על הכיסאות שלהם בעיריה ולפני עשרים שנה כשכולם היו חילונים ובאו החרדים הם חסמו את החניות ביום שישי אז שלא יספרו לנו סיפורים
אחד שגר שם15.02.23
30
לא מבין את הבעיה. רק לחרדים מותר לגור, ולדתיים לאומיים או לחילונים אסור?... אם יש בבית שמש כמה מגזרים אז ראוי ומוסרי לבנות עבור כל אחד מהמגזרים ולא רק לעצמנו. חלאס! מספיק עם האגואיזם הזה! (אלא אם כן לא הבנתי משהו נכון.)
יהודי15.02.23
צודק ב100 אחוז
מעריץ של בן גביר15.02.23
29
החרדים שהצביעו עבור בלוך עתידים ליתן את הדין על חורבן העיר בית שמש
צבי15.02.23
אם לזה אתה קורא חורבן, איך תקרא למצב שהעיר היתה שרויה בו בקדנציה של אבוטבול?... כאשר, לפי עדות המקומיים, הקיצוניות שלטה בעיר, וההזנחה זעקה מכל עבר?
חסיד15.02.23
שום דבר לא השתנה היא לא עושה כלום
ליטאי15.02.23
28
גולדברג מכר את העיר לחילונים!!!! בשקט בשקט ומתחת לאף של כולם הוא עושה מה בא לו ופועל בשיתוף פעולה הדוק עם עליזה בלוך, העיקר עוד גו'ב ועוד שטיבל לאיזו חסידות שכוחה.... לכל נציגי העיר החרדים:תפסיקו להפקיר את תושבי בית שמש ותתחילו לעבוד, בשביל מה בחרנו בכם?????????????????????
מישהו15.02.23
27
נו שימעון גולדברג בגיבוי ברילנט ו קורנפלד ו קופשיץ מובילים את העיר לחורבן .
משה15.02.23
26
כתבה עלובה וחילול ה'! התורה לא לימדה אותנו לדאוג רק לעצמנו. ממש דוחה ומגעיל. איך כותב המאמר לא מתבייש?! פוליטיקה קטנונית ומרושעת במסווה של דאגה לציבור החרדי.
חסיד15.02.23
25
עליזה בלוך נתמכה ע"י חילונים ובזכותם נהיתה לראש עיר, למה היא לא דואגת גם להם לדיור? בושה.
חרדית15.02.23
24
מה זה "לא למכור דירה לחילוני"? אנו זוכרים את המעשה (לפני כמה שבועות), שחילוני לא רצה למכור לחרדי (ביד שנייה) ועל זה התקוממתם! בושה וחרפה
שמריהו15.02.23
23
האמת חוצפה למה לחרדים מותר לגור בשכונות חילוניות ולחילונים אסור
מאיר15.02.23
22
הגולדברג הזה טמבל רציני
חיים15.02.23
21
בושה. פשוט בושה. מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו.
אסף ביתן15.02.23
20
מזה אסור לבנות מעל ל-8 קומות? ,איפה אתם רוצים לשכן עוד עשרות אלפים -על העצים? להזכירם ישראל עדיין לא כמו בימי שלמה,שאז הממלכה הייתה מפאתי טורקיה עד עציון גבר,אז כרגע צריכים כמה שפחות לבנות בנייה רוויה ויותר בנייה לגובה כדי שישארו ריאות ירוקות למדינה הקטנה שלנו
יואל15.02.23
בבית שמש ישנם שטחים עצומים המיועדים לבניה. לא חסר שם מקום בכלל. תבקר ברמה ד' - שכונה עם אלפי יחידות דיור והמדרכות שם יותר רחבות מכל רחוב רבי עקיבא בבני ברק
יואל - בוא לבקר16.02.23
19
איצלההה תותח אתה, תמשיך לחשוף איך שלומי אמונים מוכרים את העיר לטובת אינטרסים שלהם, אחרי זה הם מתפלאים למה הם חוטפים מכות בבחירות בכל הארץ, יש לנו הזדמנות להחזיר להם עוד 8 חודשים
ימפל15.02.23
לכתב באמת קוראים איצלה או שזה שם בדוי כמו נתי טוקר וקובי אטינגר?
זה שם אמיתי?16.02.23
18
ואולי יום אחד גם אנחנו נבין שיש משבר דיור וא"א שכל המדינה לגובה ורק אנחנו תופסים יותר שטחים?
יהודה15.02.23
17
לחסידי גור סבבה, גם הבית מדרש בירושלים זה 8 קומות. הבעיה שבתכלס' עליזה לא קוראת נכון את המפה, ולא קולטת שבשנה האחרונה הליטאים עולים על החסידים. ככה שאין לה סיכוי להיבחר לקדנציה נוספת. היא צריכה לחשב מסלול מחדש. ולשלוח את גולדברג הביתה
שטרנפלד15.02.23
יש הרבה חסידים ברמה ג וגם ורמה ד 1
אתה בטוח?16.02.23
16
בושה וכלימה. איזה מן רבנים אלו שמוציאים איסור למכור דירות לציבור שאינו חרדי ??? השתגעתם ???
שחר15.02.23
15
מה אתם כועסים עליי? דאגתי לכם להקצאות. מה אכפת לכם אם שאר בית שמש לא תהיה חרדית?
שמעון גולדברג16.02.23
מכרת את נשמתך לשטן
סופך הפוליטי קרב16.02.23
14
אתם רוצים שאני יהיה ראש העיר?
מנחם שפירא16.02.23
ראש העיר הקודם נכנס לכנסת... אולי ככה גפני יכניס אותך לרשימה
רעיון טוב..16.02.23
13
שבו בשקט שניכם!!! אני יהיה ראש העיר!!
אריה דרעי16.02.23
צריכים אותך שר!
נמאס לך להיות ח"כ פשוט?16.02.23
12
אני אהיה ראש העיר
ישראל פרוש16.02.23
רק לא זה
אסון16.02.23
11
מה איכפת לכם שנציג חרדי מקצה בניה לתושבים חילונים? אם אתם רוצים עיר חרדית לכו למאה שערים ומודיעין עילית
כתבה חצופה16.02.23
10
היא רוצה להבטיח את עתידה הפוליטית.
נפתלי16.02.23
9
יש ועוד איך! בקיבוצים בצפון ובמרכז, וילות ענק לזוג מבוגרים עם חצי רגל בעולם האמת לא חבל? ואין כזה דבר מעלית שבת כשרה,כל אדם שנכנס למעלית,המעלית מזרימה באופן אוטומטי יותר חשמל,תהיה טכנאי תבין את זה,עוד מעט גם ימציאו לנו מכונית שבת כשרה,איזה שבת תהיה לנו
למי ששואל איפה יש שטחים בישראל לבניה16.02.23
8
אין לי ברירה. אני חייב לחזור לעירייה. נמאס לי מהכנסת
משה אבוטבול16.02.23
7
נראה שמשעמם בבית שמש
כמה תגובות?16.02.23
6
הוא דואג לכל הציבור החסידי! אז מה אם הליטאים נדפקו... לא יפה ללכלך. את הכביסה המלוכלכת תכבסו בפנים
למה נכנסים כאן בגולדברג?16.02.23
זה התפקיד של אתר - להציף עוולות
אז אולי נסגור את האתר?16.02.23
5
גולדברג איש נחמד. קצת אגרסיבי אבל בסך הכל איש חיובי
למה ככה?16.02.23
4
משחקת בחרדים... מתנהגת בהפרד ומשול... החרדים חייבים להתאחד שם כדי להדיח אותה
בלוך הנוכלת16.02.23
3
למה עליזה בלוך ושמעון גולדברג מוחקים את זכרו של הרב אברהם רביץ?
"רמתיים"16.02.23
2
לפחות, לא מיועדת להיות כזאת.
נווה שמיר אינה שכונה חרדית28.02.23
1
בלי להתיחס לכל התוכן של הכתבה אני רוצה להתיחס לעיקר למה שכתוב בהתחלה בתור מישהי שגרה בבית שמש ועוד יותר בבית שמש הותיקה אין שום התחרדות והמחירים פה בכלל לא זולים כמעט כל השכונה זה וילות שמתחילות מ4 מליון לפחות ורמה א' זה הרוב אמריקיים וליטאים ודתיים זה לא חסידים
בית שמשית24.04.23
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

הטור השבועי

לכבוד ולתפארת // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 16.05.24

בצל הירי הכבד מלבנון

3 הדלקות, 30 משתתפים | 'מתווה ל"ג בעומר' במירון נחשף

ישי כהן | 16.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

פרשת השבוע | צפו

מדוע מצוות לא תעשה של חילול השם, לא נקראת ביזוי השם?

כיכר השבת | 16.05.24

להדוף ביקורת מבית

לקראת הכרעה | ש"ס מקימה 'ועדת רבנים' לנושא חוק הגיוס

ישי כהן | 15.05.24

המשטרה חוקרת

הפועל הפלסטיני צנח מגובה רב באתר הבנייה במאה שערים

מישאל לוי | 15.05.24

פרסום ראשון

אחרי סאגה ממושכת: יש קואליציה באלעד, פרוש - בחוץ

ישי כהן | 15.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם