כיכר השבת

הרב אמיר קריספל:

"הגיעו מים עד נפש. רה"ע ברקת חצה את כל הקווים"

נציגו של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף בוועדת הרבנים למען קדושת השבת תוקף בחריפות את ראש-העיר ניר ברקת: "מיום כניסתו לתפקיד החל בשיטתיות ובעקביות לפגוע ביום הקדוש והיקר ביותר לעם ישראל". בוועדה מגבשים כעת דרכי פעולה כדי למנוע את גמר כוכב נולד בי-ם (חרדים)

21
איטל קציר | כיכר השבת | ט"ז באלול | 26.08.10
ניר ברקת
ניר ברקת (פלאש 90)

רגע לפני מופע גמר "כוכב נולד" שצפוי להערך בירושלים ולהביא לחילול שבת חסר תקדים, חברי וועדת הרבנים למען קדושת השבת ערכו דיון מיוחד בנושא, שעסק גם בהדרדרות הרוחנית של ירושלים מאז בחירתו של ניר ברקת, לראשות העיר.

"ניר ברקת לא מסתיר את כוונותיו ושב ומצהיר כי הוא מעוניין בחילונה של ירושלים והבאתם של צעירים חילוניים לבירת ישראל", אמרו הרבנים.

"הוא גם מגייס כספים ומשאבים רבים בכל רחבי תבל, ומשקיע עשרות מיליוני שקלים בתרבות חילונית, במטרה להפוך אותה ל"בירת התרבות" כהגדרתו, כזאת שתוכל להתחרות בתל אביב".

לדברי הרבנים, הקש ששבר את גב הגמל הוא המופע הענק והססגוני שמתכנן ראש העירייה לקיים בתוככי העיר העתיקה בשיתוף ערוץ 2, במוצאי שבת של פרשת ניצו"י, בשעה בו אמורים רבבות יהודים לנהור בהמוניהם לכותל המערבי לאמירת הסליחות.

"עצם קיומו של המופע אינו הולם ואינו יאה לקדושת ירושלים, ובוודאי כאשר מדובר ברמיסה גסה של קדושת השבת, ר"ל, ופריצת גדריה". אמרו הרבנים החברים בוועדה.

בישיבה הושמעו טענות קשות כנגד ראש העיר ניר ברקת, ודנו בשורה של צעדים שיש לנקוט בכדי לרסן את מדיניות ראש העיר – רמיסת קדושת השבת ברגל גאה.

נציגו של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף בוועדה, הרה"ג אמיר קריספל, התבטא בחריפות נגד ברקת: "מיום כניסתו לתפקיד החל בשיטתיות ובעקביות לפגוע ביום הקדוש והיקר ביותר לעם ישראל, החל מפתיחת חניון קרתא דרך פתיחת עסקים רבים בעיצומו של יום השבת, ועד למופע הגדול בערב יום הדין בתוככי החומות של קרתא דשופריא – לא הרחק משריד בית מקדשינו".

הוא ציין כי חילולי השבת המתקיימים בתקופתו של ניר ברקת, הם בהיקפים נרחבים וגדולים בהרבה יותר מתקופתו של ראש העירייה טדי קולק.

"ידוע לנו שעסקים לא מעטים מעדיפים לוותר על תעודות הכשרות שלהם, בכדי לפתוח בעיצומו של יום השבת מפני הצעירים הרבים שהחלו פתאום לפקוד את מרכז העיר. גם אם ראש העיר ניר ברקת עצמו, לא מעודד אותם ואינו יכול לאכוף את פתיחתם, בכל אופן זו הרוח ששורה בימים אלו בכיכר ספרא".

הרב קריספל שב וציין כי הגיעו מים עד נפש ונחצו כל קווים האדומים בחילולי השבת בירושלים, וכי יש כבר עכשיו לנקוט בצעדים מעשיים להביא לביטול המופע שילווה בחילולי שבת המוניים וקשים ביותר, ולהיאבק בתופעת חילולי השבת.

תוכן שאסור לפספס
21 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
ואחרי זה הגרעס ימכרו לנו שאסור לקנות בשפע שוק ואסןר לטוס באל על כי הם מחללים שבת!!!!! אבל שיש מלחמה פנים סיעתית כן מותר לתמוך במחללל שבת????!!!!
אלתר11.07.11
15
מתי כבר תתנצלו? או שתפסיקו כבר לשמוע לאיש העסקים העומד בראשכם? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנן26.08.10
14
ברקת ראשעיר הטוב ביותר? האיש שמטמא את ירושלים והופך אותה לתועבה ולחילולי שבת מה שלא היה בימיו של טדי קולק. ברקת רוצה רב עיר מפד"לניק כי הוא התחייב למפד"ל בערב הבחירות. אל תשכח מי היה זה שעתר יחד עימו לבג"צ לרב העיר עוד בזמן לופוליאנסקי. אז אל תספר לנו סיפורים שהוא רוצה רב רב שיהיה מוסכם על כל הציבור
ספרדי ירושלמי26.08.10

הצגת כל התגובות

13
רחמנא ליצלן לאן הגענו לאו הגענו טאטאט !!!!!!!!!!
יהודי כואב26.08.10
12
ברקת שופך עשרות מיליונים על מופעי רחוב וזימה. מביא את כל תועבת הארץ והעולם לירושלים. מדרחוב בן יהודה בשבת נראה כמו ביום חול לדאבוננו. ירושלים הופכת להיות אמסטדרם וחברי המועצה של ש"ס ממשיכים ללקק לברקת. שיפרשו מהקואליציה. גם ככה ברקת רק יורק עליהם כל היום
אחד שיודע26.08.10
11
החרדי .גור ש"ס וכ"ו וכ"ו . מה לכם כי תבכו עכשיו. ואכלו את אשר הכינו.
דודי26.08.10
10
שלושה חודשים לפחות שיודעים מקיום המופע. למה ברגע האחרון תמיד נזכרים
עמית26.08.10
9
למה לגרום לחילול שבת המוני ולקיים אירוע כזה גדול, דווקא בצאת השבת ולגרום לחילול שבת, כי איך יעשו חזרות ויגיעו אם לא בשבת? אם היה למארגנים טיפת שכל וגם לראש העיר הזה ואם היו חפצי חיים בכלל לקראת יום הדין, לא היו הופכים להיות שליחי הס"מ מלאך המוות ולגרום לחילול שבת המוני ומזיק לעם קדוש בארץ הקדוש.
א. לוי31.08.10
8
אשרינו שזכינו לגאונים כאלה.....
צ. חקק26.08.10
7
תפסיקו לבלבל בשכל ברקת צוחק עליכם גם ש"ס גם דגל ואתם בקאולאציה
נוש26.08.10
6
פשוט ש"ס רוצה שרב העיר יהיה מטעמה (בן של הרב עובדיה או דודו או בן דודו) וברקת לא מעוניין למנות רב שאין לו קשר לרוב הציבור בירושלים. פשוט וקל! ניר ברקת, חזק וברוך!!!
יוחנן26.08.10
5
למה לשקר?! למה להסית?! למה לשון הרע?! לא כתוב כאן למטה "מי האיש..?" המופע לא "בתוככי העיר העתיקה" אלא בבריכת הסולטן. המופע לא בשבת אלא במוצ"ש. בעירייה יודעים כבר כמעט שנה (!!) שהמופע הזה יהיה בירושלים (גם החרדים בעירייה, ואף אחד לא אמר כלום. זה כולה מופע שירה. סתם החרדים מנסים לעשות שרירים. אבל כ
ילד טוב29.08.10
4
הרי התחייבו שלא יעשו כלום עד חצי שעה לאחר שבת- אז מה הבעיה? מי שלא רוצה. מה לעשות שהציבור החרדי הוא מיעוט בעיר וראינו זאת בבחירות האחרונות ויש מי שאוהב מופעים מסוג זה ולצערנו גם לחלל שבת במרכז העיר. לא להשניא את הציבור החרדי על שאר העם בהתנגדויות כאלו.
תמים26.08.10
זה בפירוש חילול שבת המוני. הרי שעה בלבד אחרי צאת השבת, ואיך יכינו את האירוע אם לא בשבת? ואיך יגיעו לשם, אם לא בשבת? והרי זה חילול שבת המוני ונורא. השם ישמור את ישראל, שהם יקחו בעצמם אחריות על חילול השבת ולא כל ישראל. אמן
א. לוי31.08.10
3
מעטים אישי הציבור במגזר החרדי, אשר מסוגלים להביע את דעתם בתקיפות ובנחרצות, בנחישות ובעוצמה, בפניו של ראש העיר, ללא מורא וללא משוא פנים. עוד יותר מעטים האנשים במגזר, הפועלים מתוך חרדה אמיתית וכנה ומתוך אמונה בצדקת הדרך, ולא מתוך שיקולים פוליטיים עלובים ואינטרסים מפוקפקים. מתוך היכרותי עם הרב אמ
מילה בסלע26.08.10
2
עיר הקודש משוש כל תבל .......... וכך אתה מתנהג תתביש!!!!!!!!!!!!! אגב שימו לב משברקת עלה לכהן כראש עיר בירושלים ירושלים לא שוקטת ................. תחזור בתשובה לפחות עכשיו לפני יום הדין... מתפפלת שתחזור בתשובה וה' יאיר לך את העינים לפני שהיה מאוחררררררררררררררר.
תמי26.08.10
1
אם החרדים לא יפרשו מהקואליציה לפני הטכס, הרי הם שותפים מלאים לחילול שבת. מצד שני הכסף שהעיריה מרעיפה על החרדים חשוב יותר.שכן מוטב להיות שותף לחילול שבת אחד, אבל אחר כך להיות שותף לשמירת הרבה שבתות בזכות הכסף.
ינון26.08.10
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24