כיכר השבת

פרסום ראשון

מלחמות אלעד: רבני העיר החרימו את ביקור הנשיא

הביקור המוחרם: הנשיא שמעון פרס שביקר בעיר אלעד לא דמיין לעצמו את הדרמה שהתחוללה מאחורי הקלעים. בעוד הנשיא חוגג עם ראש העיר החרימו רבני העיר ומנהלי המוסדות את הביקור. הסיבה: תלוי את מי שואלים. מקורבי ראש העיר תוקפים - זה מלחמות פוליטיות. רבני העיר: מה שקרה אתמול באלעד זה בזיון

26
דוד כהן | כיכר השבת | ה' באדר א' | 09.02.11
הנשיא פרס, אמש באלעד
הנשיא פרס, אמש באלעד (ישראל ברדוגו)

זה היה אמור להיות רגע של שיא עבור העיר החרדית הצעירה אלעד. נשיא המדינה מגיע לביקור של כבוד לעיר, ויחד עם עשרות עיתונאים שהתלוו לביקור הממלכתי, אמורה אלעד לעלות כיתה ביחס התקשורתי לעיר המושמצת כה רבות.

ביום שאחרי שואלים בכירים בעירייה שאלות קשות על מה שהתרחש אתמול. אולם קבלת הפנים שהוכן לנשיא, עם קרוב למאתיים מקומות, עמד כמעט שומם. השעה הייתה כבר 10 בבוקר, רכבו של הנשיא פרס עמד בכניסה לעיר, אך אולם קבלת הפנים היה ריק ברובו.

נשיא המדינה זכה לסיור של כמה דקות ברחבי העיר בכדי לעכבו מעט, כשבזמן הזה ניסו לטכס עצה ולפתור את הפלונטר הקשה". בנתיים, בדקות הספורות עד לכניסתו של הנשיא, פורקו חלק מהשולחנות במקום, סתם עוברי אורח שהזדמנו למקום, הוכנסו אחר כבוד לאולם והושבו ליד שולחנות ערוכים.

רבני העיר החרימו את ביקור הנשיא

הסיפור האמיתי העומד מאחורי האולם הריק, אינו יד הגורל. מסתבר, כי למרות שהוזמנו, החרימו כל רבני העיר את האירוע. הרבנים – מכל הקהילות, אשכנזיים, ספרדים, חסידים, ליטאים, תימנים וכו´, נעדרו כולם בהחלטה מתואמת מן הטקס.

ההיעדרות כללה גם את רבני העיר הראשיים, דבר שהיה מביך שבעתיים עבור קברניטי העיר. אלו מצידם ניסו להסביר לשואלים, כי הרב הספרדי – הגר"מ מלכה יושב שבעה ולכן נעדר. את סיבת היעדרו של הרב האשכנזי נימקו אלו בשהייתו בחו"ל, דבר שאינו נכון כלל ועיקר.

ולמי שבכל זאת צפה בתמונות וראה דמות של רב מצטלמת בהן, הנה ההסבר: המדובר ברב קסטרו, הרב היחיד שהגיע למרות החלטת כל רבני העיר להחרים את הארוע. מי הוא הרב קסטרו, שאלנו את אחד מעסקני העיר. התשובה: "רב של מניין מתפללים, הפעיל בשבתות בכיתת בית ספר. הוא זקוק להקצאה ולכן שיתף פעולה עם העירייה". בצוק העיתים, הוצג הרב קסטרו כ...רב העיר.

מאחורי החרמת הרבנים, עומדות – בין היתר, טענות חמורות על התעלמות העירייה, מצרכי הדת בעיר ומרבניה. "המשכורות לרבני השכונות מעוכבות. גם כל מנהלי מוסדות החינוך בעיר – ללא יוצא מן הכלל, החרימו את האירוע.

רב העיר: לתת אזרחות כבוד לפרס?

בנוסף, זעם גם רב העיר הרב גרוסמן, על כוונתו של רה"ע עידן, להעניק אזרחות כבוד לנשיא. "זוהי שערורייה ודבר אנטי חינוכי, שבעיר של תורה, בה לא העניקו מעולם אזרחות כבוד ולא עשו קבלת פנים לשום גדול בתורה, יתנו לראשונה "אזרחות כבוד" דווקא לאדם לא דתי, ובפרט זה שבעברו דיבר דברי בלע כנגד דוד המלך ע"ה, והרב שך כבר התבטא אז נגדו בחריפות גדולה", אמר רב העיר.

גם הנשיא עצמו סיפק דלק למדורה. התבטאויותיו המקוממות של הנשיא גרמו לכעס רב בעיר וליבו את האש שבערה ממילא. "תגידו למשיח שימתין מעט, אנחנו עדיין לא מוכנים שיגיע", אמר הנשיא וחולל מהומה, כשהוא מוסיף לקינוח הטפות בדבר עידוד יציאת החרדים לעבודה, הצהרות שצרמו מאוד לאוזניהם של הנוכחים במקום. "הכינו את הביקור ברשלנות, וזוהי התוצאה", סיכם זאת אחד העיתונאים שנכחו בטקס.

אך גם בסיום הביקור, לא תמה הביקורת. כעת טוענים בעיר אלעד, כי עלויות הביקור המופרזות, המוערכות לדברי מקורבים בלא פחות ממאות אלפי שקלים(!), הינם שערורייה שאין כדוגמתה. "לא ייתכן שהוא מקצץ בכל מערכות החינוך והדת, מוציא את הנשמה לכוללים, אבל מבזבז מאות אלפי שקלים על הפקה מיותרת. ניחא אם היה מדובר באיזה שר שבידו להביא תקציבים לעיר, אבל כאן מדובר על אירוע ראוותני למטרות רושם בלבד. הרי מדובר בנשיא סמלי בלבד, חסר כל סמכויות. אבל ראש העיר מסתבר, מצא אותו ראוי לרוקן עליו את קופתה המדולדלת של העירייה הקורסת".

המאבק המקומי הפך לשיחת היום באלעד, וכעת משקיעה העירייה מאמצים רבים, בכדי למנוע מהעיתונות המקומית לקלקל את החגיגה, ולהביא את הסיפור במלואו.

ראש העיר מתמודד מאז נבחר לתפקידו, עם עיר שהגדירו אותה בעבר כעיר אוכלת ראשיה. ראשי העיר שהיו שם, הרב צוריאל קריספל שהצליח לבנות עיר לתפארת והרב צביקה כהן לא הצליחו לשרוד ולהסתדר עם החומר האנושי שגר בעיר אלעד.

חבל, חבל, זה לא תורם לקידווש השם.

מפנים מנות מהאולם הריק רגע לפני כניסת הנשיא
הנשיא נכנס, מאחוריו השולחנות הריקים
תוכן שאסור לפספס
26 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
16
אם ראש העיר היה גרוסמן או פרוש היו כולם מתייצבים ואף מעלים דיון הלכתי אם צריך לברך ברוך שחלק מכבודו לבשר ודם, אך באלעד כמו באלעד הם חייבים לנהל פרובוקציה ואפילו לכבד את נשיא המדינה הם לא מסוגלים. פוליטיקה זה ה כ ל
אלעד09.02.11
15
המנהיגים שלכם.רק יש לכם מזל אחד .ישי באלעד אוכלוסיה איכותית מבינה ובוגרת .ואלו הכיפות הסרוגות.הם אלו שמחזקים את אלעד .בקדושה ברוחניות ובגשמיות.אחרת מצבכם הי' רע מאוד. לכו להודות להם .ותבקשו שלא יעזבו את העיר .
יוקי09.02.11
14
המנהיגים שלכם.רק יש לכם מזל אחד .ישי באלעד אוכלוסיה איכותית מבינה ובוגרת .ואלו הכיפות הסרוגות.הם אלו שמחזקים את אלעד .בקדושה ברוחניות ובגשמיות.אחרת מצבכם הי' רע מאוד. לכו להודות להם .ותבקשו שלא יעזבו את העיר .
יוקי09.02.11

הצגת כל התגובות

13
ולכן הביקור הי' ביזיון ???למה כי החליטו לא לתת את הכבוד לנשיא ??? ומצאתם קורבן את הרב קסטרו ???לאיזה תחתיות אתם עוד מוכנים לרדת??? תלמדו דבר אחד .לא מוצאים כביסה מלוכלכת בחוץ.כי כך אתם מגלים את פרצופכם הבזוי בר"ה . ומי החליט שהרב קסטרו בא רק בגלל שהוא צריך את העירייה .כי יש לו מניין מתפללים בשבת .
שמעון09.02.11
12
מדבר .אם אתם לא רוצים אותי באלעד כנשיא המדינה .אתם תקבלו אותי בסוף קדנצית הנשיאות באלעד ,כראש עיר של אלעד .ותשאלו למה .אז אני אגלה לכם.ההורים שלי לוחצים עליי בעניין הזה .
שמעון פרס09.02.11
11
עושה את מה שהוא מחליט .ולא רואה אף אחד ממטר .ולכן אני חושב שהוא ראש עיר טוב לאלעד .למרות שאני לא אוהב אותו .אבל חברה זה לא יעבוד כך .אם נחליף כל שנתיים ראש עיר .זה לא טוב ולא בריא.אין לנו עיר אחרת .
תושב אלעד 09.02.11
10
שישב בבית הנשיא וימשיך לחרחר ריב בין דתיים לחילוניים. עכשו יש לו קייס להגיע לועידת מרץ ולהשתלח בדתיים. שימון, לא מדובשך ולא מעוקצך
מלכה09.02.11
9
בכלל במדינה הזאת.קצת צניעות והכנסת דברים לפרופורציה.זה דבר שאף פעם לא הזיק.אלעד זו עיר שמקבלת מענקי איזון נדיבים והטבות מס משמעותיות.
אשר09.02.11
8
שיהי הזדמנות כזאת של איש פוליטי התומך בחרדים ובאי גיוסם.... אין כמוהו ולא יהיה
דני טורנהים09.02.11
7
אבל לא היה ראוי לכבוד בכלל לא הבנתי מה פרס אמור לתרום לעיר בביקורו שהערייה אמורה להוציא כל כך הרבה כסף עבורו ואם ראש העיר עושה מה בא לו בלי לקחת בחשבון את טובת העיר ותושביה ורבניה אז חד משמעית אינו ראוי לעמוד בראשות העיר האמינו לי שאם את אותו כבוד היו נותנים לרבנים ועמלי תורה ובכך מרימים את קרן התור
שמעוני09.02.11
6
עושה את מה שהוא מחליט .ולא רואה אף אחד ממטר .ולכן אני חושב שהוא ראש עיר טוב לאלעד .למרות שאני לא אוהב אותו .אבל חברה זה לא יעבוד כך .אם נחליף כל שנתיים ראש עיר .זה לא טוב ולא בריא.אין לנו עיר אחרת .
תושב אלעד 09.02.11
אתה תחשב אלעד או יחצן שמקבל כסף על חשבון תושבי אלעד?? אולי תשתף את כולם כמה כסף קיבלת כדי לכתוב את התגובה העילגת הזו?
תושב אלעד אמיתי09.02.11
5
יש ראש עיר לאלעד .ואף אחד אחר לא יגיד לו מה לעשות.וכך הוא עושה .
ציון09.02.11
4
עכשיו אני מבין למה אברכים ובני ישיבות לא מתגייסים לצה"ל כי ברוך ה' יש לנו צבא המחולק ליחידות מובחרות המתמחות ביצירת הפגנות בליבוי אש ושנאה שחי ממלחמות להלן המלחמות בחודש האחרון מלחמת אלעד מלחמת תפרח מלחמת ערד מלחמת פאי בבני ברק מלחמת הגיור בצהל מלחמת הפייסבוק מלחמה הזיופים בגור מלחמה
אייל09.02.11
3
אבל אני מעריך את אומץ הלב של הרבנים והאמת. לא רוצה להרחיב, אבל כולם יודעים במי מדובר, גם החילונים יודעים (וזו הפתעה, שלמרות שטיפת המוח שלהם, את האמת הם יודעים). האם היה צורך להלבין את פניו ? לא יודע. קטונתי.
בן-נר09.02.11
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה09.02.11
1
אולי האשכנזי החרים,אבל הרב הספרדי נבצר ממנו להגיע כיון שהוא באבל על אחיו.
ששון09.02.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24