כיכר השבת

פרסום ראשון ב"כיכר השבת"

נחשפה כת שפוגעת בנערות חרדיות; רבנים: "כת מסוכנת"

גדולי הדור, ובראשם הגר"ע יוסף והגרי"ש אלישיב יצאו במכתב משותף וחריף נגד אהרן רמתי מירושלים הפוגע על-פי החשדות בבנות חרדיות, במסגרת כת שמפעיל בשנים האחרונות ● החשד: רמתי מנהל כת לכל דבר, הנערות מנועות לדבר עם הוריהם, והן מתגוררות בתת תנאים ● הסיפור המלא (חרדים)

75
ישראל אהרון | כיכר השבת | י' באדר א' | 14.02.11
אילוסטרציה
אילוסטרציה (פלאש 90)

גדולי הדור, הספרדים והאשכנזים כאחד, מוציאים אמש (שני) מכתב חסר-תקדים בחריפותו נגד אהרן רמתי מירושלים - הפוגע בעשרות בנות חרדיות, במסגרת מסוכנת שהוא מפעיל.

תחילתו של הסיפור לפני מספר שנים. רמתי, תושב ירושלים, הקים מעין סמינר המיועד לבנות חרדיות בוגרות שסיימו את הסמינר.

וכך עבדה השיטה: שבועות ספורים לאחר שכל נערה הייתה נכנסת למסגרת "החינוכית" שלו, הוא היה מצליח לנתק את הנערה מבני משפחתה. אין טלפונים, אין פגישות.

ההורים היו מנסים להשיג את בתם, אך ללא הצלחה. היו הורים שניסו להגיע לרמתי בעצמו, אולם היו מקבלים תשובה אחידה: "הבת שלכם מעל גיל 18, אתם כבר לא אחראים עליה".

בחודשים האחרונים החליטו מספר הורים לעשות מעשה. הם פנו לבית-הדין "בית יוסף" בירושלים, ותבעו לדין תורה את אהרן רמתי.

מצפצף על כולם

להפתעת כולם, רמתי התייצב מול הדיינים. הוא לא התחמק, ולא מצמץ. "אני פועל על-פי דעת תורה", אמר לרבנים. כראייה, הביא מספר נערות שהעידו לטובתו.

מנגד, עמדו הורים ששטחו את טענותיהם בפני הדיינים, כשהם מגובים בראיות מצולמות, שאין כאן המקום לפרטם. ההורים טענו שהבנות מתגוררות בתת-תנאים.

ההורים סיפרו שרמתי פיזר את הבנות במספר מוקדים בירושלים. המוקד המרכזי פועל ברחוב "שאול המלך" בירושלים. "עשרות בנות ישנות בחדר אחד, הוא גר איתם באותה דירה, כשרק חלון קטן מפריד", סיפרה אחת האמהות.

הדיינים קיבלו את גרסת ההורים וכפו על רמתי מספר צעדים שיבצע מיידית. חלפו מספר שבועות, ורמתי המשיך לצפצף על כולם. לא דיינים, לא הורים, לא תנאים. הכל פעל כבשגרה.

"על-פי הסימנים, נראה כי מדובר לכאורה בכת לכל דבר", סיפר אחד ההורים. "מדובר בבנות בגיל מאוד קריטי - לפני שידוכים".

מכתבים חריפים

בשבועות האחרונים, הגיע הסיפור החמור לגדולי ישראל שהחליטו לחתום על מכתב חריף נגד האיש. הרבנים האשכנזים, והרבנים הספרדים חתמו על 2 מכתבים שונים - היות והרבנים הספרדים ביקשו לשנות בסגנון המכתב.

רמתי עצמו כופר בכל האישומים וטוען שהוא פועל רק על-פי דעת תורה.

על מכתב גדולי הדור האשכנזים חתומים בין היתר: מרן הגרי"ש אלישיב, מרן הגראי"ל שטיינמן, מרן הגר"ח קנייבסקי, ועוד. הרבנים כותבים במכתבם: "והנה יש הורים רבים שבנותיהן נפלו ברשתו ומבכים את מר גורלם, אשר בנותיהן פותו להיכנס למוסד, הממריד אותן נגד הוריהן ומוריהן".

במכתב נוסף, עליו חתומים גדולי הדור הספרדים, ובהם מרן הרב עובדיה יוסף נכתב: "דעתנו היא שאסור לבנות ישראל הכשרות ללמוד אצלו ולא ללכת למקום הנ"ל או לכל סניף אחר שלו, או בהכוונתו".

תוכן שאסור לפספס
75 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
שלום! אני למדתי בכת אני יודעת מה הולך שם זה פשוט לא נורמאלי הבנאדם הזה פשוט הונס את הבנות אני זוכרת את עצמי ישנה על הרצפה בלי פיזמה... היה לי חברות שישנו בחצר פשוט לא נורמאלי איתי חייבת לבקש אישור לצאת לכול מקום שאני רוצה
יעלי חסידת חבד08.11.22
31
נפגשתי עם בנות שהתארחו שם לשבת והנה סיפורן ותגובתן, נראה שם משהו לא תקין, לפתע פנו אלי בנות ואמרו לי תכנסי לרב הוא רוצה לדבר איתך, עניתי שאני לא רוצה להכנס אליו,אמרו לי כדי לך אם יש לך בעיות צרות תספרי לו,עניתי שאין לי בעיות ואני לא רוצה להכנס אליו. הופתעו האורחות לגלות כי הבנות שואלות את הרב היכן
דליה26.07.11
30
כל מי שמכיר הרב רמתי שליט''א וזוגתו יודע שמדובר באנשים צדיקים שכל חייהם השקיעו כל כוחותם להגדיל תורה וקדושה בישראל. איך מסבירים שרק שתי תלמידות התלוננו כשיש בסמינר כ50 תלמידות. אבל השאלה אמיתית היא איך הצליחו עסקנים לשקר על כל גדולי הדור ולהכשיל אותם באיסור קבלת לשון הרע.והרי נוסח הגילוי דעות היא
יוסף23.03.11

הצגת כל התגובות

29
הכל שקר!!!!! אחותי נמצאת שם, יוצאת לשידוכים,גננת, יוצרת קשר חם עם בני המשפחה, מבקרת את המשפחה לעיתים קרובות מאוד, אינה מבקשת "רשות" על כל יציאה.. הורי הקפיצו אותה כמה פעמים מסיבות אישיות ותמיד הגיעה במהירות,לבושה בצורה סבירה מאוד, מאושרת ומקפידה יותר בהלכות, חרדית מבית מאאאאאאאווודד טוב!!!
אחותה18.02.11
28
אני מכירה את הרב רמתי אישית ואת המדרשה המדהימה שלו. הבנות צדיקות שמקרבות את הגאולה לעם ישראל!!! זה פשוט עצוב שמשווים אותו לגואל רצון זה לא קשור בכלל מי שיבוא לשם לראות את המקום ולדבר עם הרב יבין שכל הכתבות נגדו זה ממש עלילות שווא ושקרים! יש מלא בנות שהיו במדרשה עד לא מזמן והתחתנו, לחלק כבר יש יל
הילה17.02.11
27
לאמיתה מידיעה ברורה על בנות שניצלו מתחת ידו ושלא זכו עדיין והן בשבי תחת ידו
איציק17.02.11
26
שמור לי ואשמור לך... אושיק , השרון (16.02.11): אני מכיר אישית את הרב רמתי , ואני מכיר אותו עוד בהיותינו בישיבה התיכונית, שאדם עילוי אמיתי, איש צדק , מעולם לא שיקר..אחד האנשים הישרים שאני מכיר פשוט כואב להם איך מישהו מקים משהו לא בשליטתם חוצפה...איך הם חותמים
אושיק16.02.11
25
והבנות שמסתובבות שם ועסוקות ב'תיפלה' כל היום היו תמיד חשודים בעיני... טוב שהתעוררו! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי15.02.11
24
האם ''בשמיעה'' בלבד, בלי חקירת עדים מותר להפקיר דם יהודי
איכא דאמרי07.09.12
23
כבר לפני שנתייםן התחיל להילחם בו סוף סוף הרבנים נזכרו
יוסף15.02.11
22
צריך לנדות ולהחרים את האיש הזה שלא יבוא בקהל ולא יכנסו בתחום ד' אמותיו
גואלללללללל10.10.11
21
ניראה כי הבנות ממש בידים שלו וזה ע"י הפעלות לוחמה פסיכולוגית ושיש שם שיטות הפחדה מוסוות. ממש סכנה!!! זה מותיר רושם רב על הנפגעות ומלווה אותן כל ימי חייהן ממש אותן הבנות יזדקקו לריפוי נפשי ע"מ להאמין שהוא לא "אלוקים". מנסיון..לא מאותו איש אלא ע"י רב אחד עדין! שמאוד חשתי בתוכי כי אני הולכת
יעל15.02.11
זה יפה שאת דואגת לבנות הצדיקות שבמדרשה אבל עם כל הרצון הטוב,את ממש טועה.. אני מגיעה למדרשה ואני ממש מתחזקת ועולה רוחנית. אף אחד לא סוגר את הבנות ולא נועל אותם שם! הכל חופשי! זאת ממש לא כת, זאת מדרשה עם לימודים נורמלים כמו בכל מקום אחר.. הרב והרבנית אנשי חסד מדהימים יראי שמיים וצדיקים גמורים! אני
הילה20.05.11
20
הסמינר היחיד שאינו מפלה בין אשכנזיות לספרדיות, לכן יצא הקצף עליו. וכי יעלה על הדעת שבנות שעברו את כל מסלול החינוך הטהור החרדי יולכו שולל? הניתוק מהבית נועד למנוע מהבנות לראות כיצד הוריהם חרדים רק כלפי חוץ, ובבית ה' ישמור.מבחינת סור מרע, ואחר כך תראה מהו חינוך טוב וטהור.
דן סגל15.02.11
19
כולנו ראינו איך מתנהגים תלמידי האדמו"ר ר' אביעזר פילץ ראש ישיבת תפרח. צריך לפרק את כל הכתות האלו!
אסור לחשות15.02.11
18
למה הרבנים לא מוציאים מכתב כזה נגד המנוול שלמה הלברנץ גורו הכת לב טהור.קיים 25 שנה .רדפנו אחרי רבנים וכולם מפחדים ממנו,מתח הוא יפסיק לפגוע בילדים?
שלמה הלברנץ08.10.12
17
איפה המשטרה? צומח פה עוד איזה גואל רצון? ה' ישמור
ראובן15.02.11
16
שיעשו בדיקה מה נכתב בפסק הדין של בד״צ בית יוסף, הכל עלילת דברים, ר׳ אהרן רמתי זך ונקי, שיבדקו מה הנגיעה של ח״כ זאב בסיפור (אולי מישהיא ממשפחתו התחזקה רוחנית במסגרת הקדושה), שיבדקו מה אומר עליו מורו ורבו הרב בניהו שמואלי שליט״א? רק טוב, למה הרדיפה הזאת? אולי מכח הקלי!!!, למה ראשי הסמינרים נלחמים בו,
תלמיד חבר15.02.11
15
אלא לשלוח אליו שליחי " מצוה " ואחרי 6 חודשים אישפוז אולי יעבור לו החשק...
moshe9915.02.11
14
כת משיחים נוצרים מנו קאלישר כלב מאיירס משיחים מנתקים ילדים ממשפחות מבריחים לארהב והמשפחה לא יודעת הילדים מועברים לנצרות חוק נגד כתות מייד
דלומית27.02.12
13
פעולותיו לשם שמים וממית עצמו באוהלה של תורה, חבל שמסלפים דברים ומוציאים אותם מהקשרם ואח"כ מציגים את זה בפני הרבנים שליט"א........... חבל מאוד. מצפה לגאולה באמת ובמהרה. תתעוררו ותתכוננו.
מוטי15.02.11
מכתבי הרבנים שליט"א נגדו, ולא סתם הדבר. אתה כנראה שייך לכת שלו וכן אתה מדבר כך. תחשוב אילו היה קורה דבר כזה לבת שלך כך היית מגיב?! חייבים לערב פה משטרה ולהחזיר את הבנות לביתם.
אני בהלם15.02.11
אתה שתול! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פיקח(-:15.02.11
הבעיה שכל האנשים המכירים אותו באמת הם אינם רואים אינטרנט ואפי' אינם יודעים מה זה. (את חטאי אני אומר) וכך זה נראה. וכולם אוהבים לדבר בלי ידיעה. ולבא ולהשוות אותו לגואל רצון עם כל הפשעים. שומו שמים.
מחאה כבוד התורה15.02.11
סליחה, אבל זה נראה יותר כמו הרמון. דבר כזה צריך להיות אסור אפילו רק מפני מראית עין.
חיה15.02.11
הבעיה שכל האנשים המכירים אותו באמת הם אינם רואים אינטרנט ואפי' אינם יודעים מה זה. (את חטאי אני אומר) וכך זה נראה. וכולם אוהבים לדבר בלי ידיעה. ולבא ולהשוות אותו לגואל רצון עם כל הפשעים. שומו שמים.
מוטי15.02.11
12
מכתב? שום שינוי לשון מהותי אין ביניהם
תלמיד מרן15.02.11
11
האתר הכי מעניין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מעריץ15.02.11
10
זה לא רק "לא בדרך התורה". יש שם דברים מטורפים!!!!!!! גואל רצון בכלא. אז למה כאן לא??
ארי15.02.11
9
בע"ה חדשות טובות,צו סגירה על המקום הזה,הורים התעודדו,סוף ל-רע מת T נופת
השופט04.12.11
8
מה זה ימות המשיח הרבנים האשכנזים והספרדים מסכימים על משהו, ועוד הוציאו קול קורא ביחד באמת wow, ברוך השם שלפחות חתמו על נוסח טיפלה שונה קצת ודף אחר אם לא איך היו העסקנים מגעים מחר ומנסים לחרחר ריב בינינו, אז מה לומדים? שכשהרבנים רוצים משהו לבד הם יודעים די טוב איך לדבר אחד אם השני ולהגיע להסכמות משות
נדהם15.02.11
7
תנו הסבר רציונאלי מה האינטרס של כל העסקנים, לטענתכם, נגד רמתי
סקרן15.04.15
שמגיבים כאן.
ידוע17.04.15
6
הרי אם זה "סמינר" הרי שמישהו מממן אותו: על ההורים פשוט לא לשלם עבור אחזקת הבנות ואז הכל ייגמר שהרי לאיש הזה אין תקציבים בלתי מוגבלים להחזיק את הבנות, להאכילן ולדאוג להן למגורים-הכל עולה כסף!
שלמה המלך15.02.11
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא גיזען15.02.11
4
צריך לשבור לו את העצמות וזהו, שום מכתב לא יעזור זה מנובל ממדרגה ראשונה לי זה לא חדש.
אב שכול15.02.11
3
חוץ משמות של רבנים לא הבנתי כלום. אז הם גרות קצת בצפיפות. גמני גרתי בצפיפות. די להתנגד על כל סמינר שנפתח...
חנינא12.07.15
2
סוף סוף יצאו נגד הפושע הזה, שמתנהג כמו גואל רצון, וחי עם עשרות בנות ביחד ומדבר ומתנהג איתם כאילו הם נשיו , המשטרה צריכה להכנס ולעשות לזה סוף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב זר15.02.11
היית שם? ראית שהוא מתנהג איתם כמו אל נשיו? מקרוב!! זה שקר גמור! תבדוק את הדברים באמת(לא משמועות)ואח"כ תדבר. ואם אין לך יכולת לבדוק מקרוב-אז תסתום!
יצחק18.02.11
1
היום נודע לי שאחד בשם אהרון (אם אנלא טועה אהרון רמתי) פתח מדרשיה כביכול של חיזוק.ובעצם הוא משחד בנות.עם הזמן מנתק אותם מהמשפחה ואף אחד לא יכול להגיע אליהן.מישהי מב"הס נמצאת שם.. כך שהסיפור די מוכר.אם שמעתם על מידע כזה.אשמח שתשתפו אותי.בנות לא ללכת לשום מדרשיה! רק אם זה בחזקת צוהר או ערכים! הבנאדם הז
חיים15.02.11
והסביבה....
הברווזה עליזה15.02.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

"הוא בעצמו קופץ"

"חיקוי של הרפורמים" | הראשון לציון נגד הרב אייל עמרמי

ישי כהן | 01.05.24