כיכר השבת

האם העדה החרדית יוצאת נגד העדה החרדית?

פרשת מכתבי התמיכה של גדולי הרבנים ב'אגודה למניעת חילול קברים', ומנגד - מכתב התמיכה של חלק מרבני העדה החרדית ב'אתרא קדישא', מסרבת לרדת מסדר היום. כעת שולפים ב'אגודה למניעת חילול קברים', את מכתבי התמיכה שקיבלו מייסדי האגודה מ...רבני העדה החרדית (חרדים)

33
יוסי וייס | כיכר השבת | ט"ז באב | 16.08.11
מכתב התמיכה של הבד"צ משנת תשנ"ח
מכתב התמיכה של הבד"צ משנת תשנ"ח

האם העדה החרדית של היום הוציאה מכתב בו היא מכנה את ראשי העדה בדור הקודם, כמו הגאון ר' ישראל יעקב פישר, הגאון ר' מאיר ברנסדופר, הגאון ר' אברהם דוד הורביץ, הגאון ר' משה הלברשאם, ויבדלחט"א הגאון ר' משה שטרנבוך, בתואר "חבר לאיש משחית ונותן יד לחילול קברי ישראל"? על פי מכתב שהגיע לידנו בלעדית, נראה כי אכן כך הדבר.

הרקע הוא כזכור - מלחמת ארגוני ההגנה מפני חילול קברים שלא נחה לרגע. אחרי המכה הקשה שספגו בשבוע שעבר אנשי ארגון אתרא קדישא, כאשר כמעט כל גדולי ישראל חתמו על מכתב תמיכה פומבי ב"אגודה למניעת חילול קברים" המתחרה, אצו אנשי אנשי אתרא קדישא והציגו מכתב תמיכה נגדי, עליו חתומים חלק מאנשי העדה החרדית, בראשם הגאב"ד הגאון רבי יצחק טובי-ה וייס.

במכתב החריף, תחת הכותרת "אל נא אחי תרעו", נכתב כי "בהיות אשר איתמחי גברא ואיתמחו פעולותיו הכבירות, וגדולי ישראל סמכו ידיהם עליהם בעבר ובהוה, לזאת אנו קוראים לכל מי שיראת ה' יוקדת בקרבו, לעמוד עם אגודת "אתרא קדישא" בעושה ומעשה, להטות שכם ולהחלץ חושים לכל קריאה להגנת קברי ישראל".

אלא שבתמיכה לבדה אין די, והמכתב גם משגר חיצים ברורים לעבר אלו שבחרו לעבוד בשיתוף עם הארגון המתחרה 'האגודה למניעת חילול קברים': "כל המפריע להם - או עושה פעולות שלא בתיאום עמהם - גם אן כוונתו לטובה והצלה - הרי הוא חבר לאיש משחית והוי כנותן יד לחילול קברי ישראל, וכפי שהוכיח הניסיון בעבר ובהווה, שדברים אלו רק חיבלו והזיקו, וחיזקו ידי מחללי הקברים במלאכת ההרס, ועתיד ליתן על את הדין".

לנוכח הדברים, זועמים אנשי האגודה למניעת חילול קברים על אשמה שהוטחה בהם, כביכול מי שמסייע בעדם הרי הוא "חבר לאיש משחית ומסייע בחילול קברי ישראל".

מיהו ה"איש משחית"? הם שואלים, האם הכוונה למייסד האגודה הרב מיכה רוטשילד, או שמא לרבנים שחתמו כעת שוב בעד האגודה?!

בתגובה, נשלף כעת הנשק הסודי מהארכיון. מסתבר, כי בידי האגודה גם מכתבי תמיכה חד משמעיים מ...אנשי העדה החרדית בעצמם, עובדה שתביך ללא ספק לא רק את אנשי אתרא קדישא.

הפעם יש לציין, מדובר לא בדיינים זוטרים, אלא בגדולי רבני העדה החרדית, רובם כבר אינם בין החיים, שחתמו בעד ה"אגודה למניעת חילול קברים". בראשם כאמור - הגאון ר' ישראל יעקב פישר, הגאון ר' מאיר ברנסדופר, הגאון ר' אברהם דוד הורביץ, ויבדלחט"א הגאון ר' משה שטרנבוך.

האם אליהם התכוונו החותמים דהיום בניסוח "חבר לאיש משחית". שואלים פעילי האגודה.

ותבוך "העדה" כולה.

מכתב התמיכה של הבד"צ משנת תשנ"ח
מכתב התמיכה של גדולי ישראל משנת תשז"ז, ומהיום
מכתב התמיכה של הגאון ר' משה שטרנבוך
"חבר לאיש שמחית" מכתב העדה החרדית בעד אתרא קדישא
מכתב התמיכה של הגר"נ קרליץ באגודה
תוכן שאסור לפספס
33 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
18
זה היה לר' מיכה רוטשילד ה' ישלח לו רפוא''ש, וחוץ מזה, הם גיבו אותו ולא יצאו נגד אתרא קדישא, ואגב...היום מי שמטפל בכל עינייני הקברים באגודה זה הרשע ארהלה יקטר, ולא מיכה רוטשילד ששוכב במיטה חולה
אוריע18.08.11
17
זה שחברי הבד"ץ כתבו מכתב תמיכה לפני כמה שנים זה לא אומר שגם היום הם היו אוחזים ככה ובוודאי לא להוציא כזה כותרות שהגאב"ד ח"ו נגדם ואת רק רוצים לגרום למחלוקות
יצחק16.08.11
זה שחלק מרבני בריסק אומרים שהרב שמידל לא מונה מטעם אביהם לעסוק בקברים זה שאומרים כן מונה לפני חמישים שנה זה לא אומר שהיום גם הוא צריך להחליט תברר מה אמר הרב שך על אתרא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף 9017.08.11
16
ואין להתייחס אלהים, טרוריסטים כמו חמאס, וצריכים להיות בכלא, מתנכלים לרב שטרנבוך ולשאר המתנדבים מה"אגודה למניעת חילול קבלים" וכל זה רק בגלל שהם יצאו מהמשחק, זתומרת משדר הדתות לא מתייחס אליהם .. והרב וייס עוד תומך בהם,הרב ויס בקושי יודע עברית אז אין להתייחס למה שנכתב בשמו,
דניאל16.08.11
אני לא מקנא בגהינום שלך.
אריה לייב16.08.11

הצגת כל התגובות

15
די..........
איש16.08.11
14
ב״ה שהסקריקים ממשיכים להחריב את הבית שלהם אנחנו הולכים לבחירות אצלינו הרב שטימן ענק בתורה הרב עובדיה ענק בתורה הרב אלישיב ענק בפסק בבד״צ ר״ל מה שנעשה אוי וי עד מתי (נ באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף 9016.08.11
13
אין כל קשר הרבנים ז"ל רצוי שעוד כמה יסעיו למערכה אבל למעשה עכשיו שנודע שכל מה שהוקם הארגון החדש לעשות כסף ולא לעבוד למעשה כפי שהיה לי מקרה איתם שאני לא כותב את זה כאן מפני שלא להרבות במחלוקת, חבורת משחיסים זה מי שלא הולך יחד עם הרבנים רק עושה עבור הכסף......
yeuda016.08.11
מאיפה יש לך אינטרנט חשבתי שלנטורי קרתא אין נט..
דני16.08.11
12
לא יכולים יום אחד בלי אקשן פשקווילים שריפות פחי אשפה ובלאגן אז אם אין סיבה טובה.. ? ממציאים והרעיונות לא נגמרים כמה יפה !
אחד מפה16.08.11
11
הרי ודאי שכשאין אגודה אחרת וודאי הם נצרכים אך כאשר נחשף קלונם ושחיתותם בריש גלי, הרי הם איש משחית, מכאן ועד לומר שהרב וייס מכנה כך את הרב פישר, שהיה מקובל על כל גדולי ישראל זו בושה וכלימה, ובעיה חמורה בהבנת הנקרא. של כותב המאמר-ידיעה.
אלי16.08.11
10
אין על הארגון הקדוש שעושה ימים כלילות למען קברי ישראל הארגון: ''אתרא קדישא'', ארגון שכל כולו כבוד ויראת שמים, וקידוש שם שמים, עם הרבה מסירות נפש. הארגון של ארה'לה יקטר, זה ארגון של מחללי שם שמים, ארגון של כסף וכבוד, ארגון שיש בו מלא שקר על גדולי ישראל.
אוריע18.08.11
9
עליו נאמר חבר הוא לאיש משחית
ABA16.08.11
במה הוא ביזה את הרב עובדיה יוסף?????? מקווה שאתה לא ממציא .. מי שיודע שיעדכן כאן ..קשה לי להאמין כי הרב וייס רב צדיק ועניו
שירי16.08.11
8
להנהלה שהייתה אז...
שי16.08.11
7
את מי זה מענין מה שאומרים מיעוט מכלל ישראל מעל 400 אלף יהודים חרדים מצביעים לבחירות כמה יש שלא הולכים 4 אלף זה אפילו לא אחוז אחד. את מי זה מענין מה יגידו אותם רבנים שכותבים יהרג ועל יעבור על מה שהרבנים שלנו אומרים שכן צריך ללכת לבחירות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף 90 17.08.11
6
ולא לדבר על רבנים.גם עם אנחנו לא מאותו חוג .מובן?אוטוטו מלחמה כללית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מפקח בדץ בית יוסף ורבנות עכו16.08.11
יש פלאפון לא כשר. ואם כותבים עם א'.. לפני הלכות כשרות אנא למד לכתוב.. תושבי עכו..כדוגמא. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסולין16.08.11
מה שאמרו על דור שפוט השופטים טול קורה מבין עינך נ.ב. למיטב ידיעתי אין מפקח בית יוסף בעכו כי אין שם על מה להשגיח אין שם מסעדות של הבד"צ זה נראה לי המצאה אז סתם חבל שהחלטת להגרר ולהכפיש את הבד"צ חוצמזה שנראה לי שלכל הבדצים יש טלפונים לא כשרים מכל מיני סיבות: עבודה מצלמה לצלם את החרקים בעודם חיים למיי
המשקיף מהצד16.08.11
5
הנשיא של אירן החבר של הסקריקים החילים של אתרא לא קדישה אוכל רק בד״צ העדה שניהם לא אוהבים את המדינה שניהם מעודדים זריקת אבנים שריפת רכוש יהודי. פחים לקלל שוטרים לכפור בכביכול ר״ל די נמאסתם על עם ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש יקר16.08.11
4
גדולי ישראל
יענקי17.08.11
3
מיום קום אתרא קדישא חתמו עשרות רבנים ואדמו"רים על תמיכה בלעדית באתרא קדישא. נכון שמהם נשארו רק 3 רבנים בחיים. אז מה?! ואם חתמו לאגודה כל הרבנים, ג"כ אז מה?! תבינו, יקטרים, להיכן שתפנו אנחנו נטפל בכם: באלימות, בהפגנות, באיומים ובהשמצות. בקיצור: נטפל בכם! תעזבו את הקברים בשקט! דעו לכם שר' דוד שמידל
חזקי' קלמנוביץ'16.08.11
מי יסלח לאתרא קדישה לא הרב שך לא הרב פרינד לא הלב שמחה לא הרב פישר לא הרה דושנסקי לא הרב הלברשטם לא הרב ברנסדופר לא הברך משה מסאטמר לא הרב שטרבוך לא הרב שפרן לא הרב רוטשטין לא הרב סירוטא לא הרב רוזנבלט לא הרב קרליץ לא הרב סילמן לא הרב עמר לא הרב עובדיה לא הרב הורביץ לא הרב שטינמ
יוסף 9016.08.11
2
אהרלה תמשיך עד שכל ילד מדן ועד באר שבע ידע מי הם הפושעים של אתרא לא קדישה. י ק ט ר אתה חזק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל פישר16.08.11
1
כתוב באתר "מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..." שימ/י לב! אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש באתר, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. ומדוע הכתבה בעצמה לא לפי כללים אלו... אולי זה לא נכון - אשמח לשמוע
אהרל'ה16.08.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24