כיכר השבת

מקורבו של פוסק הדור:

"הרב אלישיב היה מביע תמיכה במהלך של הפרדת דת ומדינה"

הרב דב הלברטל, הנחשב למקורבו של מרן הרב יוסף שלום אלישיב: "הרב היה תומך בהפרדת דת ומדינה". בראיון למרדכי לביא ברדיו "קול ברמה" אמר מקורבו של הגרי"ש: "בניגוד למה שחושבים, הרב תמך בצד הספרדי במהלך פרשת עמנואל". האזינו לדיון סוער בשידור חי (אקטואליה, חדשות)

70
שאול כהנא | כיכר השבת | כ"ז באלול | 26.09.11
הרב אלישיב, הלברטל והרב אייכלר (מאיר אלפסי, פלאש 90)
הרב אלישיב, הלברטל והרב אייכלר (מאיר אלפסי, פלאש 90)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

הרב דב הלברטל, מרצה למשפט עברי, הנחשב למקורבו של מרן הרב יוסף-שלום אלישיב, התראיין הבוקר לתוכניתו של מרדכי לביא ברדיו "קול ברמה", והתייחס לדבריו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו על הפרדת דת ומדינה.

"מה שאני יכול להגיד לך באופן חד משמעי, למרות שהרב אף פעם לא התבטא על-כך, אין לי ספק שהרב היה עומד מאחורי מהלך כזה של הפרדת דת ומדינה. בעמנואל, בניגוד למה שהציבור חושב שהרב ניהל את ההפגנה נגד הציבור הספרדי - הרב דווקא תמך בצד הספרדי", אמר הלברטל.

הלברטל התייחס לתגובתו של יו"ר ועדת הכספים, חבר-הכנסת משה גפני, שהובאה אתמול בשידור וציין: "אם המהלך ייצא לפועל, מי שלא ישרוד זה גפני עצמו. ודאי שהמהלך פועל בראש ובראשונה נגדו. יהיה לחץ גדול מצד חברי הכנסת החרדים, עסקנים למיניהם, שחלקם תרומתם לכל העניין החרדי היא מפוקפקת מאוד, לכן האמירה שלהם לא רלוונטית".

לאורך הראיון, מדגיש הלברטל כי הנושא לא עלה באופן רשמי מעולם עם הרב אלישיב.

חבר-הכנסת הרב ישראל אייכלר שומע את הדברים ומחייך. "הנושא הזה של קשרי דת ומדינה נידון בעיתונות החרדית לפני 25 שנים. העלנו אז את הבעיות של הנושאים האלה.

"גילוי נאות: הופעתי עם אדון עורך-דין הלברטל בתוכנית מוקלטת בטלויזיה, ואני שמח לשמוע אותו אצלכם היום כל-כך מנומס כלפי הציבור החרדי, כי שם הוא דיבר וחירף וגידף את הממסד הדתי, וגם בעיתון הארץ הוא פרסם מאמרים ודברים שלא היית שומע משולמית אלוני.

"כאשר שאלתי אותו אם הוא באמת בעד בהכרה בגיור רפורמי, הוא אמר: כן. גם אני נדהמתי באותה הופעה, אבל היום הוא כבר דיבר יותר ענייני ולא האשים אותנו בכל הצרות".

מי ידאג לתקציבים?

לעצם העניין, אומר אייכלר, "גם כשתופרד הדת מהמדינה, האם החרדים יפסיקו ללדת כל-כך הרבה ילדים ש'ממיטים אסון על הכלכלה הישראלית'?, האם יהיה מותר לתקצב תלמוד תורה אחד? אני אומר לך שלא".

גם הפרשנים יהודה אבידן, אבי בלום ושמואל-מאיר הירשמן הגיבו להתבטאות החריפה.

אבידן: "זה מה שקורה שמנסים לפרשן דברים של דמות רבנית רצינית, מפרשנים ואומרים דברים שיכולים לגרום נזק בלתי הפיך לציבור החרדי. כשאומר הרב שהיה כרגע בשידור שאין את המלחמה בגיוס בנות, אני מציע לו לבוא ולראות את המלחמה הקיומית שקיימת בנושא הזה, יום יום".

בלום: "אחד מחברי הכנסת החרדים אמר לי אתמול: לפני שמדברים איתנו על הפרדת הרבנים מהפוליטיקה, אולי שיפרידו את הרבנים מחדרי העסקאות של הטייקונים. הדברים שהושמעו כאן קודם, לא קשורים בכלל למה שאמר הרב פינטו. מי ידאג לנו לציבור החרדי, לדירות מוזלות, לצרכים הבסיסיים? אני לא רואה אף ח"כ חילוני שקם ועושה זאת".

הירשמן: "אין חידוש בדברי הרב, החידוש הוא שהם נאמרו ברדיו קול ברמה. הדברים נשמעים המון שנים על-ידי הרבה אנשים, ויש בהם המון הגיון. אך יש פה אבל גדול - בהפרדת דת מהמדינה אין תקציבים. מי ידאג להם?"

תוכן שאסור לפספס
70 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
34
תשיגו את הספר מדינת ישראל הוראות הפעלה של פייגלין רב מכר שכדאי לקרוא לפני החירות כי . יש פתרונות טכניים שנבדקו מכמה כיוונים כמו שאייכלר חולם..
יואל13.03.19
33
מעניין, הרב הלברטל שומע דברים מהרב אליישיב. אבל אנשי החצר...
תמה26.09.11
32
האשכנזי הקר והציני והמרוקאי המתוחבל והכי מקושר
מיחי26.09.11

הצגת כל התגובות

31
אין צורך בתקציבים. צריך להיות כמו באמריקה - לומדים וגם עובדים. אפשר גם וגם ואין צורך שאחד יבור=א על חשבון משנהו. ככה לא צריך תקציבים מהממשלה. וגם רמת החיים תשתפר פלאים. רק טוב ייצא מזה!
דוד26.09.11
למה שהבן שלי לא יקבל 100 אחוז תקצוב במערכת החינול. אני משלם מיסים כמו חילוני ומקבל פחות
מיחי26.09.11
30
התוכנית שלך עוד תהפוך לתוכנית הכי מאוזנת בעשה הזו. תמשיך להצליח באכסניה החדשה
מאזין קבוע 26.09.11
29
מעניין, הרב הלברטל שומע דברים מהרב אליישיב. אבל אנשי החצר...
תמה26.09.11
28
סוגיית הפרדת הדת מהמדינה עלתה אצל הרב אלישיב זצ"ל. תשובתו הייתה שלילית. באומרו שיש לנו אחריות ליהודי שגר ברחוב יפו, אותו יהודי שכל יהדותו מצטמצמת בכך שהוא גר במדינת היהודים. לחרדים ההפרדה תהיה מעולה, היא תהיה אסון לחילוניים, למסורתיים ולמדינה עצמה. אין בעיה לפתוח ספריי יוחסין כפי שנעשה בגולה. אך מדי
שלמה שרוני29.10.12
27
מה קורה לכם , אתם זורקים הלכות כאן על ימין ועל שמאל, היכן כתוב על תשובתו של הרב , ממי שמעתם את זה ? מהו המקור שלכם ? אתם כותבים כתבה הלכתית ורוצים שנתחיל להאמין לדברים כאילו זה תורה מסיני !! לא ולא תפסיקו להיות פוסקי הדור מרן הרב אליאשיב כבר הורה בזמנו שכל הלכה תריכה להיות כתובה וכל עוד שנהיא לא
int721.10.11
26
איך הוא מעיז להוציא לעז על גפני הצדיק
איך הוא מעיז 26.09.11
25
מעניין, הרב הלברטל שומע דברים מהרב אליישיב. אבל אנשי החצר...
תמה26.09.11
24
הרב אייכלר לדעתי יצאת קטן בראיון הלכת ישר על השמצות, זה לא עזר לך זה רק הרס לך, אפילו הפרשן החסידי אמר שאתה עושה רק נזק! אז פליז בי בשקט
עסקן בכיר 26.09.11
23
אלי ישי, אטיאס, גפני וכל הח"כ יש להם אינטרס, והוא להישאר דבוק לכיסא. רוצים ג'ובים. וכי ש"ס או יהדות התורה תווותר על כיסאות ג'ובים והרבה כסף. לכן גם אם הגרי"ש אליישיב יגיד עשר פעמים להפריד דת מהמדינה, מי ישמע לו??? שימו לב, הרב הלברטל הוא ממש בעניינים. הוא זרק פצצה, כהן הולך לפתוח מפלגה???
מעניין26.09.11
22
שנים לקח עד ששמענו משפט כזה ממקורב לרב אלישיב שליט"א. מעניין כמה כוח ומאבקים יש שם. שווה לתחקר את זה
כושרבוי26.09.11
21
לא ייתכן שהגרי''ש יתמוך בהפרדת דת ומדינה מפני שבשונה ממדינות אחרות, כאן אישה שמתגרשת, החוק של המדינה מחייב אותה לעשות את זה בבית דין רבני עפ''י הלכה. אם זה יפסיק, נשים נשואות ייפרדו מבני זוגן שלא עפ''י הלכה והרי היא עדיין אשת איש וכל מי שייוולד ממנה מאיש אחר הרי הוא ממזר!!! תוך זמן קצר לא
המיישר26.09.11
אם הגירושין לא תקפים גם נישואין לא ע"פ ההלכה אינם תקפים.. ממילא אין אשת איש ואין ממזרים..
צהובה24.04.13
20
מחודש הוא ליכלך תופת, ולא בדיוק נשמע לי נכון מה שהוא מצדד בעד הרב אליישיב, נראה לי שאם יילכו לשאול אותו הוא יאמר שהוא לא דיבר בכלל על העניין הזה, כל עסקן עושה מה שבא לו כי הם יודעים שהרבנים לא חשופים לתקשורת.ויש הרבה פינטוזים בשמם וע"ד.
עצמונית.26.09.11
19
למה מורינו ורבינו הוא מוקצה ואילו הלברטל מדבר חופשי?
חזקי גרינוולדר26.09.11
רק שכיכר עושים לי בעיות בהעלאת התגובות...
חזקי גרינוולד26.09.11
18
אני קורא למערכת לזמן אותי לראיון ואני יספק ידיעות בלעדיות: א. הרב אלישיב אוכל קטניות בפסח ב. הרב מתפלל בהברה תימנית ג. הרב תומך בצירוף אישה למניין ועוד ועוד את כל זה הרב סיפר לי כשהיינו בפגישה בארבע עיניים ואף אחד לא שמע. אף אחד גם לא יודע עד כמה אני מקורב לרב (אפילו הרב בעצמו...) אבל זוהי אמת ל
שמיר26.09.11
17
לומר מה שהגרי"ש לא רוצה לומר..פלא אם הרב לא רוצה לומר מי שמך לומר במקומו?משמע שאו שהרב לא חושב כך או שאתה מביע את דעותיו של הרב כנגד רצונו בין כך ובין כך יצאת לא טוב בלשון המעטה אז אולי כדאי שתחריש..
יש המשך..26.09.11
16
שהחיינו וקיימנו למרן שליט"א יש דובר הרב הלברטל אם ואילו שמע מהרב האם גם קיבל רשות להתראיין בשמו???
צבי26.09.11
15
אה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הגמד הספרדי26.09.11
14
למה טורחים לומר שהוא ''מקורבו'' ו''הרבה שנים'' וכו'? מן סוג של פרסומת. שומע שיעורים, שואל שאלות הלכתיות ותו לא. מכאן ועד להיות דוברו של הרב אלישיב, יש כמה מדרגות בדרך. הלברטל, האם אין לך איזו טובת הנאה מכל העסק הזה? האם אין בזה הכנה לאיזה תפקיד עתידי? מדוע אתה 'יורד' על הפוליטיקאים? האם לא היי
לאה26.09.11
13
בנו של באבא אלעזר חלם שבראש השנה משיח יבאו ומי שיודיע ל-12 אנשים ינצל מחבלי משיח
אבי26.09.11
מה תעשה אז? חשבת על זה? לא יהיה לך למי לבוא בטענות, רק לשכל שלך.
מירב26.09.11
השאלה אם זה נכון
שמואל26.09.11
12
גם כותב טוב וגם מדבר לענין
מאזין/קורא26.09.11
11
לפחות בעשר השנים האחרונות, אם לא יותר, הרב דב הלברטל אינו מחסיר אפילו לא שיעור אחד של מרן, הוא מטה אזנו לכל הברה שיוצאת מפיו, והספרים שהוציא הרב זליג קוסובסקי "יבקשו מפיהו" על פורים ונישואין נערכו ע"י הרב הלברטל. מכאן שהרב הלברטל אחד מהמקורבים באמת למרן, אפילו יותר מאפרתי וחיים כהן. וחוץ מזה הוא בן
יחיאל26.09.11
10
"הציבור הדתי והחרדי צריך להיות מוטרד מאוד מהרבנים המייצגים אותו. חלון הראווה הדתי, המשתקף בהתבטאויות הפומביות של הרבנים, הוא בלתי מוסרי, לאומני וגזעני, באופן המעמיד בסכנה את הרלוונטיות של היהדות ביחס לעצמה, בוודאי ביחס לאומות העולם." מי שמדבר ככה בהכללה על רבני הציבור הדתי והחרדי, יכול להיחשב מייצג
חרדי26.09.11
9
אחרת , ואני חושב שהרב אליישב בעל השקפת עולם מתונה -קיצונית הדוגלת בהקמת התנחליויות לפלשטינים...
נביל שאעת26.09.11
8
בארץ ישראל היהדות צריכה להיות חלק בלתי נפרד מאורח החיים. התנהגות של הפרדת דת ומדינה טובה ומוכרחת בגלות. פה אנחנו צריכים להיות אור לכל העמים ולא רק למלא בתי מדרש ובתי כנסת! שנה טובה וכתיבה וחתימה לכל עם ישראל הקדוש!
עמ"י חי26.09.11
7
שהחיינו וקיימנו למרן שליט"א נולד דובר אם ואילו הרב הלברטל שמע מהרב האם קיבל רשות להתראיין בשמו???
צבי26.09.11
6
הרב אלישיב ישנה את כללי המשחק בבחירות הבאות
אלחנן 26.09.11
5
גפני אתה תלמד מזה שותפות עם ש"ס
אריה דרעי 26.09.11
4
פחחח... זה כל כך שיקרי ולא נכון, כי אם זה היה אמיתי האב אלישיב לא היה יוצא להפגין, והיה תומך ברב אמסלם
חזקי גרינוולדר26.09.11
3
לצערי הרב א"א לסמוך על שום דבר שאומרים בשם שום רב או פוסק... ולפעמים אפילו כשהם אומרים את הדברים במפורש... מכיוון שסביב לכל רב ישנם עשרות עסקנים אינטרסנטים למיניהם שמכוונים את הרב בהתאם להשקפותיו... מתי תבינו שבמקום ללמוד הלכה מתוך פשקווילים, תפתחו ספרים ותפסקו על פיהם, וכן, גם בענייני מדינה
איש אמת26.09.11
2
לפחות בעשר השנים האחרונות, אם לא יותר, הרב דב הלברטל אינו מחסיר אפילו לא שיעור אחד של מרן, הוא מטה אזנו לכל הברה שיוצאת מפיו, והספרים שהוציא הרב זליג קוסובסקי "יבקשו מפיהו" על פורים ונישואין נערכו ע"י הרב הלברטל. מכאן שהרב הלברטל אחד מהמקורבים באמת למרן, אפילו יותר מאפרתי וחיים כהן. וחוץ מזה הוא בן
יחיאל26.09.11
1
נו קושיא. הרב הי' חבר ב'הרבנות הראשית' בהיכל שלמה (שביום שהוקם הוכרז ליום תענית ע"י מרן הגאון מבריסק זצ"ל)...
שמשון26.09.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 20:39

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

אין מה לדאוג

השנה יש דרך מהודרת במיוחד להוסיף טעם לפסח >>

כיכר בשיתוף ספרייט | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24