כיכר השבת

קריאת תיגר

זו האישה החרדית שמתעקשת לשבת מקדימה: מבזים אותנו

נשים מאחור? לא אם שואלים את יוכבד הורביץ, חרדית מן המניין שהחליטה לפתוח במלחמת חורמה נגד קווי המהדרין. "אני לא יכולה לראות נשים מושפלות", היא אומרת. גם חרם אפשרי לא מפחיד אותה. כך נראית נסיעה עם הורביץ בקו מהדרין טיפוסי. מקרה חד פעמי או תופעה שתלך ותתרחב? (חדשות)

390
שאול כהנא | כיכר השבת | כ"ז בכסלו | 23.12.11
הורביץ בקו מהדרין, מקדימה (צילום מסך מאתר הארץ)
הורביץ בקו מהדרין, מקדימה (צילום מסך מאתר הארץ)

למתבונן מן הצד, יוכבד הורביץ נראית חרדית לכל דבר ועניין. והיא באמת כזו. בדבר אחד היא שונה מחברותיה החרדיות: כשהיא עולה על אוטובוס "מהדרין", היא מתעקשת לשבת בחלק הקדמי, בצד של הגברים.

עיתון "הארץ" התלווה להורביץ, אולי האישה החרדית היחידה (עד כה, לפחות) שהכריזה מלחמת חורמה נגד קווי המהדרין.

מבחינתה, לא מדובר בפרובוקציה אלא בזכותה כאישה לשבת היכן שתחפוץ.

"נסיעת המבחן" של הורביץ התרחשה בקו דומה לזה שחולל את הסערה הגדולה בשבוע החולף - נסיעה מאשדוד לירושלים.

וכך מתארת הכתבת את מה שהתרחש בנסיעה: האווירה המחויכת התחלפה באחת כשהאוטובוס החל בנסיעה. "מהדרין, מהדרין", נשמע אומר גבר מזוקן מאחורי בקולו הרם. "מהדרין, מהדרין", חזר וצעק.

"כשחש שהצעקות נופלות על אוזניים ערלות, ומשאני לא זזתי ממקומי, המשיך להפנות את צעקותיו להורביץ. זו היתה צעקה אדנותית עם נימת עלבון גלויה. "נשים אחורה", קרא כמו כרוז. "אחורה, אחורה". הוא רעד מזעם. הרגשתי את גלי הכעס שלו שוצפים מאחוריי".

כמישהו צעק לעברה, "זה אזור של גברים", הורביץ לא נותרה חייבת והשיבה לעברו: "מה זאת אומרת אזור של גברים? אזור גיאוגרפי? מה זה מהדרין? אתה מדבר על אתרוג? על לולב? בשום מקום בהלכה, לא ב'שולחן ערוך' ולא ב'יורה דעה', לא נאמר שלגבר אסור לשבת אחרי אשה".

"מה שכן כתוב בתורה ובהלכה זה שאסור לבזות את בני ישראל ובנות ישראל". 

בעיניה של הורביץ, החלוקה בין נשים לגברים באוטובוסים מזכירה את האפרטהייד שהיה נפוץ באפריקה. "הביטוי ‘אחורה' מראה שזה העיקר. המלה הזו מראה עד כמה גברים מזלזלים בנשים. זה כמו בדרום אפריקה, שהשחורים היו כמה דרגות מתחת ללבנים. וזה חילול השם גדול, להתנהג כך", היא אומרת.

הורביץ מסבירה את הצעד הדרמטי שבו נקטה: "אני לא יכולה לראות נשים אחרות מושפלות. "חינכו אותן לחיות בעיניים עצומות ואני אומרת, במקום שאין איש השתדל להיות אשה.

"אין לי חס וחלילה שום עניין בפרובוקציה. אני מקווה שמה שקרה היום יקרה כל יום. בהתחלה תשב אשה אחת מקדימה, ואחר כך שנייה תצטרף אליה ואז תבוא השלישית", היא חותמת את השיחה.

תוכן שאסור לפספס
390 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
132
שאלה ריטורית................ אני נגד מהדרין ותמיד יושב עם אשתי ביחד באוטובוסים מהדרין ואף אחד לא אמר כלום...............
חרדי27.02.13
131
אני בחודש חמישי להריוני ועם שני פיצקעלאך. נאלצת לעלות לאוטובוס עם הכבודה, ובעודי מתעכבת ליד הנהג כדי לשלם, מניחה את הילדים במקומות הקדמיים כדי להטעין את הרב-קווים, כבר מתחילים לשאוג: מאחורה, מאחורה. אני נלחצת, כמעט רועדת בידיים, וממהרת (בתקווה שהתינוק לא ייפול, כמעט). שונאת את הרגעים המאיימים האלו
מיכל,אלעד04.01.12
ספור אמיתי שהיה גם כן במקרה דומה על אשה עם ילדים קטנים ותוך כדי שהיא עולה לאוטובוס בעודה מקפלת את העגלה ללא הצלחה צעק גבר לעברה: נשים מאחורה אז היא ענתה לו "וכלבים בבגאז'"
ספור04.01.12
130
סוף סוף משהיי מסירה את הכפפה נגד הכפייה החסידית. אשרי לה ואשרי חלקה!
שלמה זלמן25.12.11

הצגת כל התגובות

129
לקומם ולהוקיע את הקיצונים החשוכים מתוך עצמם!
שלום24.12.11
128
מדוע במטוס יכולים חרדים לשבת יחד עם נשותיהם ומאחורי נשים ורק באוטובוס הדבר אסור?
יואל24.12.11
ואף אחד לא מכיר את הקשיים במציאות. אבל אתה יודע מה? בגלל שהרגזת אותי ,עכשיו אני מכין פניה לגדולי ישראל שיפעלו גם בכיוון הזה. "ותשחק ליום אחרון".
תשובה לפורים.25.12.11
127
תלמדו להכיל את השונה
המכיל02.10.13
126
איך היא מעיזה להשוות בין אמריקאים גזענים לבין גברים חרדים קדושים?! אוי לנו עם ישראל,חייבים להתעורר דחוף. לא נשאר הרבה זמן עד הגאולה. אני ורוב החרדיות לא רוצות להוות מכשול לגברים היקרים של עמינו ולכן יושבותמאחורה. את, יוכבד, נהנית שגברים מסתכלים עלייך? גברים שאמרו פה "כל הכבוד" - אתם נהנים מהנוף? אל
חרדית כשרה02.01.12
125
אם אינה מוכנה. אז אתם מחמירים ומכיריחים נשים זרות????? זו הלכה מימים ימימה.. את הלכת המהדרין המציאו בשנים האחרונות.
ת"ח24.12.11
תלמיד,אולי.חכם? מאן דכר שמיה. ומה עם "והיה מחניך קדוש,ולא יראה בך ערות דבר,ושב מאחריך? האם "מכת ערוב" בתערובת,חדשה לך? האם לא שילמנו מחיר יקר מדי בארץ הזאת בגלל פרוצות פריזאיות בלבוש דתי,ועוד. האם גדולי הדור שיחקו בגולות יחד אתך בת"ת שאתה בטח לא למדת שם? וממתי ברנש אומר על עצמו ת"ח כשהגמ' במס'
ח.י26.12.11
צריך להוסיף הלכה חדשה לשו"ע. לשבת באוטובוס שאינו מהדרין זה "ערוות דבר"... לדעתי חייבים לתקן תקנה, שמי שנוסע באוטובוס שאינו מהדרין, לא יקבלו את הילדים שלו לישיבות ולסמינרים. רק ככה נשים סוף לכל הפריצות והזוהמה שבאוטובוסים המעורבים!
הרב גרוסברד04.01.12
124
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ד23.12.11
אך תאמינו לי שלא הייתי רוצה להיות בעלה!!!
המאיר לארץ24.12.11
123
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סיני23.12.11
122
את הדרשה האחרונה נקראת "מסיבת חנוכה" ואחרי זה תנו את התגובה ! כאן שמעו מזה אמת ! תרשמו בגוגל "הרב דניאל זר" rabenu.co.il
חרדי אסלי23.12.11
זאת לא דרכה של תורה, רק שדין יהודאין
ברסלבר24.12.11
121
אין שום איסור ושאף אחד לא יבלבל את המח הרבנים אמרו אסור לכפות בכח ומספיק עם הערות סליחה את יכולה לשבת שם וכו' זה חילול השם
מני23.12.11
120
אמרתי בתגובה שלי "בזכותו נתקנו קווי המהדרין" רציתי לומר "שבעיקבותיו נתקנו קווי המהדרין"
טליה23.12.11
119
אז למה לא עשיתם את זה אתם? הא?
בושה לגברים!23.12.11
118
ממליצה לך לטפל בבטחון העצמי שלך. כי אם את מרגישה כך את בבעיה. ב"ה שיש ישבה נפרדת נעים לך לשבת ליד הגברים ושומעים את הפיטפוטים שלך? בטח לא. הרבה יותר נעים ונחמד לשבת נשים בנפרד. יבוא יום וגבר אחד יגע בך או באישה אחרת אז תחזרי בך. אני ממש לא קיצונית, אני מהמגזר הדתי לאומי ולא מסכימה עם כל החלטה של ה
איה14.04.13
117
שהגענו למצב כזה, אני לא מסכים עם השיטה של המהדרין, אך עם הרעיון כן, הרי את התענה שלה היא הייתה אומרת גם אם הכל היה נעשה בדרכי נועם, כיוון שלדעתה הכפרנית, זו בזיון אישה, לדעתה קדושת בת ישראל להבדילה ולייחדה שהיא לא מסתובבת ליד גברים, אלא היא בת של מלך, שה להשפיל אותה, אישה כזאת צריך להוציא אותה להורג
מקדש ה'11.04.12
116
אותי מענין מה חסר לה ולנשים כמותה שמנסות להידחף לגברים? חסר לך אהבה? צומי? פרסום? שבי מאחורה ואל תשבי על המנוע ומספיק כבר עם דמעות התנין האלה הנשים לא כ"כ מסכנות
חרדית מאושרת04.01.12
115
כל הכבוד לה שהיא לא נכנעת להדרת הנשים הנוראית א תלמדו להכיל את השונה ולא לקחת מונפול על הדת
נינג'ה 02.10.13
114
וד"ל!!!
תצא ללא כתובה07.06.12
113
כנראה יש לה בעיות בשלום בית, או שמסוכסכת עם הבנ בית ורעבה לתשומי, כמו הנשים החרדיות שהולכים קצר כי רוצים שיעירו להם וכד' שווה בירור
יענק'ל09.01.12
112
אני רק אגיד לכם את דבריו של הרב פרידמן ותסיקו מסקנותיכם לעצמכם..:::כששאלו אותו לעינין הקווי מהדרין לפני כמה שנים הוא אמר..: ככל שהחילונים יגזימו בפריצות אנחנו נגזים בצניעות.."
אסתוש28.12.11
111
למה מי שעשתה זה צריך שיהיה דווקא אשכנזית??? וכי מה היה חסר לה???
המאיר לארץ23.12.11
110
מניין הכופרים בתורה והפרוצות. לא מניין חרדי
שמרית23.12.11
109
"קדושים תהיו" מפרש רש"י : "הוו פרושים מהעריות ומן העבירה, שכל מקום שאתה מוצא גדר ערווה אתה מוצא קדושה" (ויקרא יט, א), ועוד נאמר לגבי איסור עריות : "אל תטמאו בכל אלה, כי בכל אלה נטמאו הגויים" ויקרא יח, כד יש קשר בין השמירה על הצניעות וההצטיינות של עם ישראל במשך כל הדורות בתחומי הרוח. גם כשהיינו משו
2202.10.13
כאשה אשב גם מקדימה אם אחפוץ, הגברת לא התיישבה ליד גבר אלא באזר ה"גברים"
פיפב03.10.13
108
לא לשבת ו/או להלך אחרי אשה
חרדי10.01.12
איפה זה כתוב? תבדוק במקורות לפני שאתה מצטט שטויות
שלומי11.01.12
107
אהבתי!! חזק!!!!!!!!!!!!!! איזה אחד חסיד פשוט עומד בתחנות עים רמקול שאומר נשים אחורה גברים קדימה!!. באתי לידו וצעקתי. גברים אחורה נשים קדימה!!!...
רחלי27.12.11
רק מי שלא חרדית רוצה להכשיל גברים, ה' ישמור. לכי תגיבי ב"הארץ" את שקופה מאוד פה.
חרדית כשרה02.01.12
106
כזה שמאלני כמו הארץ את האופציה להתנגח בחרדים בדרך הכי קלה- מבפנים, זהו מעשה שלא יעשה. נקודה. כך היא מראה את חרדיותה האמיתית.
אחת שמכירה אותה12.03.12
105
כל הכבוד לה , הכבוד של האישה!! בשום הלכה לא כתוב את ההפרדה הזאת! צריך לכבד כל אדם באשר הוא יהודי ... נשים לא פחותות מהגברים ..ואם היא יושבת מקדימה זה לא אומר שהיא פרוצה
לידוש01.01.12
104
לשבת מאחור זה הכבוד שלך לשבת בהפרדה זה הכבוד שלך אשה זולה מתערבבת בין הגברים אשה מכובדת וחשובה לא מחפשת להיות במחיצת עשרות גברים זרים ויש עוד המון מה לכתוב אבל לא כאן המקום. קצת מחשבה אמיתית ותראי שאינך צודקת ובמיוחד אחרי שכך החליטו הרבנים .
אמונה 13.11.13
103
1 הנשים החרדיות הן לא מסכנות ואומללות שעושות כל מה שהבעלים שלהם אומרים אלה צדיקות קדושות שמקימות את מה שהתורה מצווה על כל יהודי ויהודיה שנהמר ועשית ככל אשר יורוכה 2 כל כבודה בת מלך פנימה יהודיה כשרה היא אישה צנועה ועזות פנים (לשבת דווקא ליפני גבר)היא לא דרכה 3 אישה לעולם לא תדע מה גרמה לגבר במראה ש
נגה26.08.12
102
לשבת מאחור זה הכבוד שלך לשבת בהפרדה זה הכבוד שלך אשה זולה מתערבבת בין הגברים אשה מכובדת וחשובה לא מחפשת להיות במחיצת עשרות גברים זרים ויש עוד המון מה לכתוב אבל לא כאן המקום. קצת מחשבה אמיתית ותראי שאינך צודקת ובמיוחד אחרי שכך החליטו הרבנים .
יהודי פשוט08.01.12
101
זה גוזמה לא מאמין.שיאמר כך אולי הכוון לשאלים.
שושנה28.12.11
100
דווקא שמתי לב איזה סלידה ואיזה פרצוף חמוץ יש לחילוניות כשגבר מסריח מתיישב לידם. כנראה מפחדות שאיזה חרדי יגלה את האמת.
מיכל27.12.11
99
באוטובוס ללא הפרדה.... ירית לעצמך בין הרגלים...
שרוליק26.12.11
אל תדבר שטויות. כולנו נוסעים בתחבורה ציבורית ללא הפרדה, ולא קורה שום דבר נורא. אל תמציאו לנו חומרות שלא היו מעולם
nigberg26.12.11
ראשית כל.אם לך לא קרה זה לא אומר שלאף אחד לא קרה. שנית.אף פעם לא היו אוטובוסים כל כך עמוסים כמו בשנים האחרונות ולכן אולי לא היה מקום לחומרות.תנסי ליסוע פעם אחת באוטובוס עמוס ללא הפרדה בעמידה ותספרי לנו איך הרגשת.
יהודית 28.12.11
98
מה אתה מדבר שטויות?!?
a.h.k.25.12.11
97
שלומי אתא צריך מישקפיים זה לא הנהג זה נוסע שים לב הו יושב ראשון לנהג אין כיסה כזה כמו הנוסעים וצריך לייות זכוכית החריי הנהג
ציון25.12.11
96
שהגברים ישבו אחורה אם זה מפריע להם מי אמר שלגברים אסור לשבת אחורה הם עוד יבקשו וילון
ציון25.12.11
95
מרגש לראות את זה, ואני רוצה להשוות את המקרה הזה למקרה של האישה החרדית הירושלמית שוויתרה על ריצה למועצה בגלל איומים ולחץ. לכאורה המקרה הנ"ל של ישיבה באוטובוס מקדימה הינו מקרה הרבה יותר פעוט ומשפיע מאשר לרוץ למועצה, ואולי הוא אכן כך, אולם ליוכבד הורביץ המתוארת בכתבה יש אומץ, אמונה אמיתית בצדקת הדרך ות
אחיה07.10.13
94
כל הכבוד לאישה הזו!!כל סוף סוף אני שומעת שעוד אחת כמוני תפסה יוזמה והתיישבה מקדימה.גם אני כבר כמה שנים בתור אישה חרדית יושבת מקדימה בדיוק מאחורי הנהג!!ותרגעו כולכם!!!עוד מעט אישה תהיה נהגת והבנות ישבו מקדימה והבנים מאחורה.אז בלי מריבות כדאי לכם להרגע כבר עכשיו ומייד|!!!!
אחת=)25.01.12
"אין שכל אין דאגות"
אחד=) 02.11.12
93
יפה כתבתם - נראת כמו חרדית. אבל הבעיה שהיא לא נראת כל כך חרדה לדבר ה', עושה פרובוקציות ומשתפת פעולה עם עיתון שכל רצונו הוא להשפיל חרדים. וזה שבעלה ככל הנראה לא מתיחס אליה בכבוד, היא מסיקה שכל החרדים כך. אם היתה מקבלת את הכבוד הראוי אולי היתה מבינה מזה כבוד לאשה בדת שאין לה אח ורע. למרות שאין הלכה כז
:)11.01.12
92
לא מובן לי למה אני צריכה לשבת ליד גבר ???????? גם שהייתי חילונית , בחלתי בעובדה שאצטרך לשבת ליד גבר !!!!! שהייתי נאלצת לעלות למונית או אוטובס העדפתי לשבת ליד אשה ולא ליד גבר .....!!!! ואם לא היה מקום ליד אשה פשוט לא עליתי . למה שאשב ליד גבר זר !!!!איזו התנהגות מטופשת לצערי הרב ואין שום ק
אסתר26.12.11
לא על זה מדברים פה בכלל. דווקא הפוך - כל אחד רשאי לשבת היכן שהוא רוצה, בלי שמישהו יגיד לו מה לעשות. אף אחד לא רוצה להכריח אותך לשבת ליד גבר, תירגעי. אלא שהאשה האמיצה הזאת יצאה במלחמה נגד כפיה, וכל הכבוד לה. שירבו כמוה!
nigberg26.12.11
91
תדעי לך שיש עוד המון נשים חרדיות כמוך, גם אני נוהגת כך מחזיקה לך אצבעות מותק
חרדית שפויה25.12.11
90
כל הכבוד לה אישה חזקה ואמיצה
המכיל02.10.13
89
כל הכבוד לה תלמדו להכיל אנשים ולא לקחת מונפול על הדת
המכיל02.10.13
88
לדעתי הדברים ממש הולכים ומקצינים, עד לפני כמה שנים אישה ישבה איפה שהיא רצתה ואף גבר לא נכשל בגלל זה, מה יהיה על שמירת העיניים אם נרחיק את כל הנשים מרחק קילומטר מהגברים? גבר צריך "לחשל" את עצמו, ולא שכל מה שייראה לו כצל של אישה יגרום לו זעזוע וחוסר שינה... גברים, תתגברו ותתבגרו!
מיכל04.01.12
87
אני לא בעד ההפרדה אבל אחרי שהקימו את הקוים הללו באופן הזה-זה פשוט גועל נפש מצידך לעשות את זה..נקווה שבפעם הבאה תשבי מאחורה באמבולנס..
יהונתן :-)01.01.12
לקלל זה הרבה יותר גרוע מלשבת מקדימה!!!
עדי04.01.12
86
תחזור עם טראומות מאוטובוס עמוס בלי הפרדה. אוקי? מנסיון.
מנסיון!!!!!28.12.11
85
כבר כמה ימים שאני חושבת עליך,ואני מדברת בשיא הרצינות. הלב שלי כואב על סבלך הרב, אכפת לי ממך ואני מאד מבינה ללבך,באמת בשבילך קוי מהדרין זה גרוע ביותר כי זה מחזק אצלך את תחושת "המושפלות" שאת מרגישה ממילא כלפי עצמך.אך אם תביני עד כמה זה נועד לכבודך תרגישי יותר טוב כלפי עצמך ותשמחי לשבת בסוף. בנוסף לכך
יהודית 26.12.11
84
אסור לראות פני אישה? מה ההיסטריה? לשבת אחד ליד השניה אני מבין אבל אם זאת אישתו מה הבעיה ? שרק זרים לא ישבו אחד ליד השניה . ומה העיניין של הנשים שבו מאחורה מה הבעיה ? אבל שלא יטרטרו אתכם מהדלת אחורית זה ממש מפגר . במיוחד אמא לילדים קטנים . חוץ מזה נראה לי שההחמרה האת באה מהאשכנזים לא ? סתם מגזימי
חוזר בתשובה 26.12.11
83
ללא ספק רוב ציבור נשים חרדיות לא מרגישות מושפלות כשיושבות אחורה. אז די לבלבל את המח אם כל השטויות האלה.
חנה25.12.11
את לא נורמלית??? כזה דימוי נמוך וגרוע יש לך? יש לזה טיפול! גשי לייעוץ!
מחלת נפש קשה!25.12.11
הרוב שאומר כמוך..... הם אוטמים את האיזניים הטמאות שלהם ולא רוצים לשמוע....
מבזה את הבזויה01.01.12
82
חבל לך על הזמן המלחמה אבודה
חרדי24.12.11
81
שיעשו לגברים בחלק האחורי של האוטובוס כסאות הפונים לכיוון ההפוך- לאחור ואז הנשים שיישבו מקדימה כאילו ישבו מאחוריהם. ובא לציון גואל.
שמואל24.12.11
למה גבר לא יכול לשבת עם אשתו, אחותו או בתו? שכל אחד ישב היכן שיחפוץ וזהו!
יעל24.12.11
80
היא למדה את כל השולחן ערוך ואת כל היורה דעה?
משתומם23.12.11
79
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי23.12.11
78
ברוח ימי החנוכה ומסירות הנפש של יהודית
יהודי אני23.12.11
חתיכת מנוול
מתתיהו ובניו24.12.11
לאכול חזיר. היא חיללה שם שמיים ברבים ועל זה כידוע אין תשובה. מסכנה. חרדית אמיתית נשמעת לדעת תורה מתוך הבנה שיש גדולים ממנה בהשקפה טהורה.
גאה לשבת מאחור24.12.11
77
אשה חרדית שחושבת שזה השפלה לשבת מאחורה . אין לה בכלל מושג מה זה צניעות! ושזה נועד לכבד את האשה ולא לבזותה! כשיש לאדם יהלום יקר הוא לא הולך ומנפנף עם זה בכל הרחובות אלא ההיפך הגמור הוא מחביא את זה היטיב אצלו עטוף ומכוסה כמו שצריך. מה שאין כן דבר זול לא שווה ערך לא אכפת לאף אחד שתשזוף אותו עין זר... ו
רחל02.01.12
76
בגלל העסקנים והלחץ החברתי אוסרים על נשים לנהוג ברכב. בעיר התורה לייקווד כל הנשים נוהגות. יותר מכך, ראשי הישיבות לא נוהגים ונשותיהם נוהגות בשבילם. אולי עכשיו מישהו יבין שנהיגה ברכב פרטי עדיפה ויותר צנועה מנסיעה באוטובוס, המתנה בתחנת אוטובוס או נסיעה במונית.
רובי25.12.11
75
למה צריך להרגיש גרוע עם זה? ואיך זה בדיוק מתקשר לכל מה שנאמר כאן בכתבה? בסדר! למי שלא מתאים קוו מהדרין, שייסע בקווים לא מהדרין! לא חסר קווים לא מהדרין, לכל הכיוונים בארץ! אבל מה הקשר שנשים מושפלות?!?! בישיבה בחלק האחורי של האוטובוס?!?!?(...) אמת! לא צריך לבזות בפומבי את אותן נשים שמתעקשות לשבת
לכל המגיבים24.12.11
בסוף האוטובוס. לאישה בהריון זה סיוט וגומר לה את כל היום. זה מה שגרוע בזה. גם נשים מבוגרות חשות ברע מעל המנוע. זה גרוע. מאוד. ואתה טועה, לא כל קו יש לו תחלופה. האוטובוס שנוסע למקום מגורי ממרכז העיר הוא אחד והוא מהדרין.
למגיב....25.12.11
מה זה משנה היכן תשבי? קדימה או אחורה? מניסיון!!!, אוטובוס זה אוטובוס!!! הבחילות יהיו גם אם תשבי מקדימה!!! זה רק תירוצים!!! ולגבי נשים מבוגרות, אכן יש קושי גדול, אבל כמות המדרגות מאחורה היא בדיוק אותו דבר כמו המדרגות מקדימה!!! אז מה זה משנה??? ואם תעלי על אוטובוס שהוא מלא מקדימה, ותצטרכי גם לגשת
תשובה מאישה25.12.11
כזה שעמולם לא חווה היריון. כל ילד בן חמש יודע שכשיושבים מאחורה על המנוע , הבחילות קשות מנשוא ללא השוואה למושב מקדימה, לאיזור בו הנסיעה חלקה וזורמת הרבה יותר והכיסא לא מזנק לאוויר על כל מהמורה בכביש. ואם נאמין לך שאת אישה, תאמיני שיש שסובלות הרבה יותר ממך. אנא פרסמו. תודה!
מדבר שקר תרחק.25.12.11
אם מקום הנשים, קרוב למטבח והן צריכות להריח את כל הריח של האוכל (בזמן הריון)??? זה וודאי עושה רע!!! גם אז צריך לגשת לבעל האולם, ולהתלונן שהריחות עושים להן רע, ושיישנה להן מקום בגלל ההריון? ולמה הגברים צריכים לשבת ליד החלונות ששם יש אוויר? גם אז יצופו להם רגשיי נחיתות בגלל שהם יושבות בצדדדד???? שטו
???????25.12.11
לטובת השפויות.
שנים מי יודע26.12.11
זה לא כמו לשבת מקדימה. אל תיתממי. ובד"כ כשאישה הרה עולה מקדימה, גם אם אין מקום, אנשים טובי לב קמים לה. כן, יש אנשים טובים ממך שמרחמים ונושאים בעול.
אישה. עלאק....25.12.11
יש כדורים נגד בחילות ומהנסיון אפשר להסתדר גם בחצי כדור.אלא שלנשים בהריון צריך לשאול רופא בענין. רופא אמרתי? רופאה.עדיף.
ברנר.26.12.11
שיעשו תחבורה מעורבת בנוסף לתחבורה המהדרין וכל אחד יבחר לעצמו כ"כ קשה??
נאווה03.01.12
מה גרוע בלשבת בסוף האוטובוס. לאישה בהיריון זה סיוט שקשה לתאר. לנשים מבוגרות זה לא מתאים, הן סובלות מעל המנוע. תנו לכל אחת את הזכות להחליט היכן טוב לה לשבת. ואיזה מקום לא יגמור לה את הכוחות להיום. מאיפה הרשעות הזו נובעת אני לא מצליחה להבין. לא מצליחה.
קשה הבנה?25.12.11
קול" למנוע,וגם את תנוחי. מה לעשות.מי אמר שקל להיו יהודי.האם לא כדאי קצת להתאמץ עבור הקב"ה? רק שצריך לבקש מהנוסעות שמאחורה,שיפנו מקום מה שהכי קדימה בחצי האחורי לפחות לנשים בהריון וזקנות. אולי אפשר להסדיר אישורים מיוחדים ומוכנים עבור זה. אבל לאמר רשעות על גדולי הדור שכ,כ טרחו עבור זה? זה לא יפה ו
shlomi05226.12.11
74
הרי כל חרדית נורמלית מטבע הצניעות שבה תיגש לחלק הנשים באוטובוס כפי שלא יעלה על הדעת שבבית הכנסת תיגש לעזרת הגברים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל24.12.11
וכי עד לפני שנים ספורות כשעדיין לא הומצאה ה"חרדית הקלאסית", לא היו הנשים מספיק צנועות וחסודות? וכי הן לא היו חרדיות, רק בגלל שלא הלכו אחורה באוטובוס, כי עוד לא הומצאה ה"הלכה" הזו?
חרדית28.12.11
73
למה אותה אישה נוסעת בקו מהדרין כאשר היא יכולה לסוע בקו אשדוד ירושלים שאינו מהדרין? בא נגיד שאנחנו משוגעים, אז אולי שמחר היא תיכנס לכלוב של אריות ותבקש לא יגעו בה?
חנן24.12.11
72
אני אשב איתך מקדימה!מה זה השטויות האלה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיוחדת23.12.11
71
כנראה שבעלה מתעב אותה מרוב כיעורה והיא באה להתחכך עם גברים אחרים פשוט בושה!! והגברת עוד חושבת שהיא עשתה את המעשה הנכון
יוסלה23.12.11
70
כנראה היא לא למדה. ואם היתה גבר הייתה מבינה הייתה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי23.12.11
69
צריך לשים קץ לדבר הזה שנקרא מהדרין באוטובוס למה נשים צריכות לקפוץ על הספסל האחורי?? אולי שהגברים יועילו בטובם לשבת שם... אחת שעומדת רוב הנסיעות מבית שמש לירושלים ושותה כדורים יום יום נגד בחילות והקאות בגלל המהדרין הזה
משהי מבית שמש27.12.11
לא חייבים לשבת בסוף אפשר לשבת באמצע.גם אני סובלת מבחילות בנסיעה ויושבת באמצע. הבעיה של העמידה בנסיעה לא קשורה בכלל לענין מהדרין. הקוים עמוסים ועומדים גם גברים וגם נשים.צריך לבקש תגבור של קוים בזמני עומס. לגבי בחילות והקאות בנסיעה,אם את רוצה להתפטר מהכדורים בע"ה תנסי לבדוק מה הסיבה לבחילות דרך רפואת
יהודית28.12.11
68
למה היא מתחילה עם אנשים אחרים? משעמם לה בחיים? נכון היא צודקת אבל שתשב בשקט ולא תפריעה לאף אחד כמוני וכמו הרבה כמוני!!
משעמם לה!!25.12.11
67
הרי זה צילום מתוזמן.וזה כ"כ שקוף. תסתכלו איך היא יושבת עם הראש אחורה לכיוון הצלם שיצלם אותה. תסתכלו על הנהג איך שהוא יושב וממתין להם.היד שלו אפי' לא על ההגה.ואפי' אם נאמר שהוא נוסע,הרי התנוחה שלה כפי שאמרתי,מראה שזה הצגה.
shlomi05225.12.11
66
מאז שהתחילו האוטובוסים להיות עמוסים ולפעמים נוסעים בצפיפות ובעמידה ולא פעם נוסעי האוטובוס נשענים אחד על השני בלי כוונה מכוח תנועת האוטובוס,הרגשתי לא בנוח בכלל ליסוע בתחבורה הציבורית,ואני חושבת שזוהי תחושתן של נשים חרדיות רבות שנשמרו בקדושה עד לחתונתן ובתור נשואות שמורות לבעליהן.ולכן בשבילי ובשבילן ה
יהודית26.12.11
65
אשרייך אישה חזקה ..כול הכבוד ..
לי25.12.11
64
המקום שמושיבים אותה באוטובוס - זה הקובע את הדמוי והבטחון העצמי שלה! רחמנות!
מישהיא24.12.11
63
כל פעם הם מחפשים עוד שטויות לעסוק בהם. מזה הם מתפרנסים. שיחמירו על עצמם ועל בני ביתם ויעזבו אותנו בשקט
בני24.12.11
אם זו כזו מצווה חשובה וכזה איסור חמור שימסרו על זה את הנפש. בכל מאודך- בכל ממונך, כמה שיעלו המוניות.... ושילמדו פרקי אבות בדרך. שידעו שאין להחמיר על חשבון פגיעה בזולת.
כל כך נכון.24.12.11
62
תבדקו כמה מקבלת מהקרנות..
אבישי פרי.23.12.11
61
הלוואי כולנו היינו אמיצות כמוך. כן, צריך אומץ. אני חוששת מאלימות פיזית.
אחת23.12.11
60
משמשת שופר לעיתון שונא יהדות, ולכתבת עוד יותר שונאת יהדות.
צפור דרור23.12.11
59
אין שני סוגי חרדים אם מישהי לא שומעת לדברי גדולי ישראל היא פשוט לא חרדית אז תפסיקו להיתמם וכל זה בלי קשר לאם זה טוב או לא טוב גדולים אמררו גם אם זה יום ורבך אומר לך שזה ליילה אתה צריך להאמין לו
חיים וויס25.12.11
58
מה יהיה עם גזל אם מותר לעלות ולא לשלם מאשר לשבת בהפרדה?
יוסף24.12.11
57
אם הייתי במקומה גם הייתי מתנהג/ת כך
a.h.k.23.12.11
56
בטח יש לה פאה עד הרצפה, וקשה לה לא לשבת ליד גברים...
יוסף23.12.11
הרבה אנשים חושבים שטעם כיסוי הראש הוא משום צניעות, והשיער הוא פריצות. לכן הם לא מבינים: איך שיער מכסה שיער? וזה נובע מחמת שאינם יודעים מה הוא טעם מצוות כיסוי הראש, ומהו ביאור המושג "פריצות". ונתחיל בביאור מושג זה: "פריצות" פירושה דבר היוצא דופן ומושך תשומת לב. וכיום כתבו הפוסקים שאין בשיער פרי
יאירי24.12.11
חכמה גדולה להוציא דיבה על כל אישה... על כבודכם העומד בסימן שאלה אתם לא מערערים. אם יהדות זו שנאת אדם, כפייה ומנהגי גויים... עדיף להיות גוי.
צפונית26.12.11
55
אין שום איסור שתשב בין גברים מקדימה
יהודה המשתדל23.12.11
54
יראת שמיים...
חרדית עאלק23.12.11
53
את עשר! הקיצונים המכפישים את שם החרדים האמיתיים לא ישלטו!!
אידישע מאמע25.12.11
52
ומה אם איכא דרכא אחרינא
איכא דרכא אחרינ25.12.11
51
בגלל שהיא לא רוצה לשבת מאחורה אז היא לא מספיק חרדית? תתנו לי שם של רב אחד שמסכים להכנס לאינטרנט, כל מי שרשם כאן תגובה הוא לא חרדי אז אל תשחקו אותה צדיקים תמימים כי אתם לא!
מישהי25.12.11
צודקת! מי שפוסל, במומו פוסל!
חוצניקית26.12.11
50
ועוד מציגים כחרדית מין המנין? הרי בשו"ע זה לא כתוב אבל כל גדולי דורנו תומעים בזה.
נאוה25.12.11
שכן מעולם לא השמיעו להם את הנשים שסובלות וזועקות כנגד!!!! גדול אמיתי אינו מתיר הידור על חשבון הזולת!!!
את העלובה!25.12.11
49
אתם יודעים למה אסור ללכת אחרי אשה? כדי שלא יחשדו בו.... לא משום סיבה אחרת וגם, מדובר על ללכת לא לשבת!
שפוי24.12.11
48
כל הכבוד תמשיכי
יוסי25.12.11
47
נעשה ע"י אישה! לנשים יש מקום, יש כבוד, ומותר להן לפעול למען זכויותיהן. גם אם זה לא ממש מלהיב אתכם. יכולתם לעשות את זה בעצמכם. לא יצאתם למעננו? לפחות שבו בשקט. אנא- פרסמו. לא מצליחה להבין למה חוסמים את בכל התגובות שבעדה.... תנו לנו להסביר את עמדתינו! זו ממש זעקה!!!
אמת פשוטה.24.12.11
46
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
י23.12.11
45
שדה חסרת שכל !!! בטוח שהיא גרושה ... מחפשת שידוך בדרך מקור
מתיתיהו כהןגדול23.12.11
שלך וסבתא רבא שלך עשו!! עושה מה שמותר לה ככל אדם. לעלות ולבחור את המקום שנוח לו. אתם המצאתם איסור! אתם עברתם על "בל תוסיף"!
חסר שכל!!!!!!24.12.11
44
אם מרגישה השפלה לשבת מאחור ,אין בעיה אפשר להפוך כיוון נשים מקדימה וגברים מאחור כל המטרה זה שלא יהיה מעורב! למה לתת נשק נוסף לשונאי התורה למה???
DAN23.12.11
נראה אותם.....
לדני דין....24.12.11
43
השאלה היא הדרך
נחמן23.12.11
42
זה דווקא כן כתוב בתורה. נאמר בגמרא: "מאחורי ארי ולא מאחורי אשה" - שעדיף ללכת או לשבת מאחורי אריה, מאשר מאחורי אשה
אברהם מרדכי23.12.11
41
גם שם יש פריצות
עמי24.12.11
מחר יהיו כאלה שימליצו לגור בערים נפרדות
שלומי25.12.11
40
שמסרו נפשם בשביל המהדרין.וגם נהיית יותר בקיאה מגדולי הדור שלא יודעים הלכות,עפ"ל.ומלבד זה,אם יש לך כזאת חוצפה לשבת קדימה ולהתוכח עם כל העולם,להסית,להרגיז,להחטי גברים,ולהביא כתב מעיתון "הארץ" כדי שיתעד את ההצגה, אז את מחופשת בדיוק כמו אותה אשה מנשות השאל עם הרעלה שהסתובבה במרכז י-ם,שאח"כ היו צריכים
shlomi05224.12.11
רחמנים, גומלי חסדים- הם אלו שלא פוקדים על נשים במצבים מסויימים ובכלל, היכן לשבת. אלו שמכבדים אותן ושומרים על עצמם ועל עינהם. אז כנראה אתה לא בדיוק מזרע ישראל.... הפוסל במומו פוסל!
לשלוימהל'ה24.12.11
שמענו מספיק מתלהמים כמוך. גדולי הדור לא מסרו את הנפש על מהדרין. אתה יודע בכלל מהי מסירות נפש? בלום פיך! גדולי הדור הליטאיים אינם מגלים עניין במהדרין ופוסקים שאין לכפות. אז אל תכפו עלינו!!!!! איני מתווכחת עימך על עניין העיתונאי שהזמינה... אלא על זכותה של אישה לשבת מקדימה. כמו אמא שלך. כמו סבתא שלך. כ
אחת24.12.11
הרי תמיד חזרו והדגישו פעמים רבות,שאין כאן שום כפיה. הדבר נעשה לצבור החרדי שרצה ורוצה בכך.כך אמרו תמיד גדולי הדור,וזה הובא גם פה.אז תאמרו שיש בכיכר טעות דפוס... יש קוים אחרים,כן? אז מה לכם כי נזעקתם. לא חייבים לריב. אתם תסעו בקוים הרגילים ואנו ניסע בקוי מהדרין.למי זה מפריע? האם אתם יכולים לכפות
shlomi05225.12.11
39
קומותיים נשים למעלה גברים למטה......
לונדון לא מחכה.23.12.11
עולים מאחורה ולא מקדימה חח מאחורה יש מדרגות ללמעלה ככה גברים משלמים לכרטיסן מאחורה ונכנסים ישר והנשים מצד שני משלמות ועולות במדרגות למעלה חח
חרדי אסלי23.12.11
38
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי23.12.11
37
זוהי אישה גיבורה ומי שצילם אותה הוא פחדן
עופר24.12.11
36
הכבוד שלה תלוי בדבר כל כך שולי- אם היא תשב מקדימה או מאחורה.
אפרת23.12.11
35
בשום מקום בחז"ל לא כתוב שאסור??? חז"ל אולי לא אסרו אך חז"ל אמרו "אחרי ארי ולא אחרי אישה" כן כן תתארו את הסיטואציה ללכת אריה בשוק כמה מפחיד כמה מלחיץ... בכל רגע ורגע ההוא בפונטנציאל להסתובב ו... לטרוף! אף אחד לא מסוגל ללכת אחרי אריה , וכן כן על זה בדיוק חז"ל אמרו שעדיף ללכת אחרי ארי ולא אחרי אישה אב
פייגי23.12.11
כל הכבוד לך אך עצתך כבר עלתה לפני 12 שנה ואגב אגד שללו זאת עקב תחלופה של קוים שלא באזורים החרדים ואז חבל על ההשקעה של הוילונותן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 24.12.11
אתה יודע,גרתי בי-ם עשרות שנים והייתי נוכח אישית בפיגועים הרצחניים שהיו אז ע,י הצורר יאסין ימ"ש. פעמים רבות שאלתי את עצמי,מצד ההשגחה הפרטית,ששום דבר לא במקרה,מה הקב"ה בעצם רוצה מאגד שגורם להם ולחברות הביטוח נזקים כ"כ עצומים? במלחמת המפרץ,למי שעוד זוכר,הרבה טילים נפלו על ה"סופרפארם".ולא אשכח את הכות
ח.י26.12.11
34
למה אתם כותבים סתם תגובות מזעזע! אתם לא יודעים למה אתם גורמים! זו אישה שחסר לה תשומת לב, ואנו לא צריכים לתת לה
אני23.12.11
33
הורוביץ כדאי לך שתרגיעי לפני שיקרה עלייך או על משפחתיך משו דומה לפיגוע קו 2 שקרה ב19.08.2003 שבזכותו תיקנו קווי המהדרין
טליה23.12.11
32
זה מתחיל בפאה וממשיך בחילול השם מאין כמהו....
דוד23.12.11
ולכן הלובשת פאה זוכה לברכה והצלחה: ◄ הרבי: "ראתה במוחש שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה"! "בנועם קבלתי מכתבו מל"ג בעומר, ונהניתי במאד לקרות בו ממה שכתב שהוא וזוגתו שיחיו רואים השגחה פרטית בעיני בשר שלהם, וצריך היה להסביר לזוגתו תחי' את הענין בביאור יותר, אשר כיון שראתה במוחש איך שהפאה הביאה לה ברכ
יאירי24.12.11
ליאירי- פושע ורשע שכמוך פאה זה השקר שבצניעות זה פריצות ואין בכך כיסוי ראש אלא גילוי ראש גדולי ישראל אסרו בכל תוקף את השקץ המתועב הזה של פאה נוכרית
חבל עליך25.12.11
את אומרת כך על הרבי, הזהרי בגחלתן של צדיקים!!!
חב"דצקער25.12.11
בס"ד סיפור מדהים מהגמרא: מעשה נורא מגודל מסירות נפש על ענין הצניעות. מסופר בגמרא תענית (כד' ע"א( דבר נורא על רבי יוסי דמן יקרת, שראה פעם שאחד סותר את גדר הדקלים שהייתה לו בבית ועשה בה חור. ניגש אל היהודי הזה ושאל אותו: למה אתה סותר את גדר הדקלים שלי? מה עשיתי לך? מדוע אתה עושה בה חור? אומר לו אותו י
אלי25.12.11
31
אמרת"במקום שאין איש תהיה אישה" זהו אבל במקום שאין אין איש ולא ליד גברים.........
אני23.12.11
30
נכון שיש רבנים שמתירים פאות.אבל בוא נהיה כנים עם עצמינו,האם בית יהודי קדוש ואמיתי זה בית שבו האשה לבושה צנוע מאוד=שאל,כיסוי ראש מלא,בגדים רחבים? או מודרנית עם פאה נוכרית,בגדים צרים,ואיפור כבד? מי שבאמת רוצה להבין את הבעיה עם הנשים החרדיות המודרניות שיכתוב בגוגל :דניאל מסרים מעולם האמת
צביקה כהן23.12.11
טחו עיניכם..... השתדלות יתר מביאה לקיצוניות ולחטא.
צפונית26.12.11
29
אמר את ההלכה האמיתית בלי אינטרסים כולם צריכים להפנים ולשתוק
א כהן מי-ם23.12.11
28
אין גבול לטמטום הקיצוני ורוב הרבנים החרדים הנורמליים יוצאים נגד זה ....
shmuelk9123.12.11
אני לא מדבר נגד רבנים שאלו אותו אתה? כל היום מדבר נגד רבנים אמר להם כן הם לא רבנים בכלל...
כואב23.12.11
27
חשוב לכם? נראה אתכם מתחלפים, גברים מאחורה, נשים מקדימה. רק גאווה, גאווה מאחורי כל העסק. נא לפרסם!!!!
ענקית!23.12.11
אני זוכר בטיולים השנתיים בבית הספר החילוני תמיד כל חשובי הח'ברה ישבו מאחורה
סמי23.12.11
הן בהיריון, הן מותשות מסיום יום עבודה, והן לא חבר'ה שמסוגלים לשבת על מנוע.
מה הקשר?24.12.11
26
כל הכבוד לגב' הורוביץ שמוכנה לספוג גערות והערות ולדבוק בדרכה. יהיו וודאי כאלה שיאשימו אותה ברדיפת פרסומת, צומי וכיוצ"ב שטויות. אני בטוחה שנשים חרדיות נוספות ינהגו כמוה, ומכאן ועד לשינוי המצב המשפיל הדרך תהיה קצרה.
מלכי23.12.11
25
זה לא סוד שהיא לא החרדית היחידה המתנגדת לסדר החדש שנכפה על הציבור החרדי. האשה הזאת מסתמת פיות רבים בכך שהיא מראה את ההתנגדות הלגיטימית לההפרדה המגוחכת הזאת. ישנן עוד נשים רבות שאת מהווה עבורן דוגמה..
meni23.12.11
24
זה לא יאמן באיזה שטויות אתם עוסקים, כשמלחמה קשה עומדת להיות פה וממש שואה בפתחנו אם תמשיכו לעסוק בשטויות ולהידבק להלכה וכל אחד יחיה איך שבא לו ויסע איך שבא לו, מי אם שתגידו לחרדים איך לנסוע אם זה רצונם?! חוצפנים!
א. 23.12.11
23
אבל שתחשוב איזה בושות זה יעשה לילדים שלה...
Jacob23.12.11
כשכולם טועים, יש לתקן. גם במחיר הבושה. מי יודי לאן נגיע אם כולם יתביישו לתקן עוולות.
בידי23.12.11
22
היה פיגוע מחריד בקו 2 דם בני ישראל נשפך כמים. ונתערבבו הדמים זה בזה. נשים וגברים יחדיו, לא עלינו. ומאז יצאה ההפרדה לעולם. כמה אסונות כדוגמת קו 2 היה מאז? אפס מאופס!!!!!!!!!!!! הבה לא נשיב מלחמה השערה כדוגמת האישה הזו המתיימרת להיות חרדית כשהיא לא. ונשב אנו הנשים מאחורה בצניעות וישמרנו ה' מכ
כלום23.12.11
21
האם היא חרדית בהוויתה??! האן קיים תיושה שהיא יוצאת מהכלל? האם היא יודעת מה המושג נסיעת מהדרין? האם כחרדית היא אמורה להבין את תחושות רוב הציבור השומע לדעת תורה? מותר לי לסכם: מדובר באישה חרדית שלא בהכרח חוותה חינוך חרדי טהור. אלא כל רוח חילונית קלה מערער לה את הוויתה כחרדית. עצוב
יואלי23.12.11
20
ואם אני מבין נכון, גדולי ישראל אומרים לנו שזאת לא המלחמה שיש לנו כעת להילחם עליה.
ישראל גיא23.12.11
19
לא נשמעת לי אשת משפחה נורמאלית. סתם אישה עם חסכים שצמאה לתשומת לב. ואולי אני טועה. אולי?
יאכנע23.12.11
מסתבר שכל אישה היתה רוצה לצעוק על העוולה אבל אפעס, היא עסוקה עם ילדים, עבודה,בעל אין לה זמן אז היא משלימה עם המצב. אולי שתצא לפנסיה יהיה לה זמן לעסוק בצורכי ציבור כמו גב' הורביץ.
אבסורד25.12.11
מצטלמת ל"הארץ" נו באמת ....
א.ב23.12.11
18
שלאיש עדיף ללכת אחרי אריה ולא אחרי אישה קל וחומר לשבת
הוא23.12.11
אתה יושב מאחוריה כל משענת הכסא מכסה אותה, מה שאין כך כשאתה הולך מאחוריה. אם אתה חייב להציץ אז לך אסור. אבל אל תפסוק כאן קל וחומר לכלל האוכלסיה.
ישראל גיא23.12.11
דבר ראשון לך תלמד את ההלכה קצת יותר טוב.. כתוב שם שאסור ללכת בשוק מאחוריי אישה משום מראית עיין לא שחס וחלילה לא תראה את גבה... דבר שני מה אתה רואה שאתה יושב מאחורי משענת 1. אתה לא רואה כלום מצורת גופה ומפרצופה 2. אין חשש של מראית עיין כי אתה לא צועד אחריה.... דבר שלישי איפה ה"דרך ארץ קדמה לתורה" מה
חבדניק23.12.11
לא קשור
צפור דרור23.12.11
17
כל הכבוד לה!
יהודיה כשרה23.12.11
16
והייתי מתיישבת לידה!
קארין23.12.11
15
בס"ד שלום לך טניה. ראשית- הרשי לי לברך אותך לרגל הצלחתך. חז"ל לימדו אותנו: "יגעת ומצאת תאמין" אכן, יגעת רבות כדי להכפיש את הציבור החרדי- ומצאת. ברכותיי. בשבוע שעבר עוררת סערה וקיבלת רחמים מכל רחבי העולם כשעלית על אוטובוס מסוים וחרדים מפחידים התנהגו אלייך בתוקפנות רבה. לדעתי אותם חרדים התנהגו בצור
חני23.12.11
14
יש הלכה שגבר לא ילך בין 2 נשים. וזה רשום בשולחן ערוך. וחוץ מזה הכי שווה לשבת מאחורה שם יש את כל הצחוקים! :):):)(את ממש מפסידה)
הילה :)23.12.11
13
חרדיה נלחמת במסורת היהודית של הפרדה בין נשים בגברים ?! מסורת של חמשת אלפים שנה !, ועוד מצטלמת לעיתון חילוני לתת יד לחילונים שכביכול אנחנו אלה שטועים ? תסלחו לי שאני אומר אבל האישה הזאת ממש לא חרדיה ממה היא בידיוק חרדיה ? מהחילונים היא חרדיה ?! דעו לכם ! שאנחנו לא ניתן לאף אחד ולאף אידיוט שפורש מ
חרדי אסלי23.12.11
כל מילה נוספת מיותרת!!! אשרייך חרדי אסלי - הגדרת את עצמך נכון מאוד!!! יירבו כמותך בישראל!!! אהבנו מאוד את תגובתך!!! התפאלנו ממש מהתגובה - מצווה לפרסם את זה בכל הארץ!!! אגב, איך הצלחת להוסיף ריבוע שחור? רק את זה היינו מעוניינים לדעת...
המצדיקים!!!23.12.11
כי אמת היא אחת וחותמו של ה' יתברך ויתעלה לעד שמו זה אמת ! ואמת שבבית המקדש וביציאת מצרים ובשירת הים היה הפרדה !
חרדי אסלי23.12.11
תלמד קצת הלכה ותקשיב לרבנים.. אל תמצי הלכות משלך.. עעלק מסורת בבית כנסת אתה צודק ולא צריך להצדיק אותך אבל באוטובוס זה כולה 10 שנים וזה בלי שום טעם... רק רק ואך ורק חילול השם!!! ואגב חילול השם זה אחד ההלכות החשובות ביותר!! זה לא סתם אימרה.. תחשוב על זה קצת לפני שאתה מתחיל לכתוב ולהשתולל.. תרא
חרדי23.12.11
לימדו אותנו שלא צריך ערבוביה בין נשים וגברים ואני לא ממציא שום הלכות ! צריך שיהיה הפרדה בין נשים וגברים! וזה התורה אומרת ! ולמה אתה מדבר דברים שאתה לא מבין בהם ? רשמת "העלאק מסורת" בבית המקדש היו יושבים מעורב ?! ואתה עוד אומר בבית כנסת אני צודק ? מה התורה נגמרת בבית המדרש ? בחוץ נהיה פראי אדם ובב
חרדי אסלי23.12.11
הרבה יותר מאשר עליך. הרבה יותר. בעיקר כשסגנון הניסוח שלך הוא רחובי, זרוק, מתלהם, מבזה....
אסלי פיצלי24.12.11
שאגב גם הוא בעד המהדרין ואני הרבה יותר קטן מהרב אלישיב זה ברור לכולנו כן לגבי מה שרשמת סיגנון ניסוח רחובי אם היית מכיר אותי אישית היית מגלה בנאדם שונה מאוד מאופן הכתיבה בה כתבתי ואפילו היית מתפלא לדעת שהסגנון חיים שלי ממש שונה מהסגנון הרחובי הזרוק כל מה שרשמתי הוא דברים היוצאים וזועקים מקירות הלב
חרדי אסלי24.12.11
והוא פוסק הדור, לא אתה... מה לעשות....
אסלי פיצלי24.12.11
של להיות פוסק הדור ואני מסכים עם הרב אלישיב שאין לכפות וכבר אמרתי שאת הקוי מהדרין צריך לעשות בנועם ובצינעה "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום" יש לך עוד משהו לאמר
חרדי אסלי25.12.11
אישה יכולה לשבת היכן שהיא רוצה? לא!!!!! אז זו כפייה!!!!! אסלי, אתה יודע איך תגמור? ביריקות על ילדה בת 7!!!! כן, גם הקיצוניים האלה התחילו רק עם הפרדה באוטובוסים. מי שעובר על "בל תוסיף" מידרדר עד שאול!!!!
מדבר שקר תרחק!!25.12.11
הא ?! היא לא יכולה לשבת איפה שהיא רוצה הכוונה כפיה זה לא לכפות על אישה לעבור אחורה אלה בדרכי נימוס ואני אגיד לך מראש שלפי צורת הדיבור שלך אתה כבר תגמור בחילול שבת רחמנא ליצלן מנסה להתיר את האסור זה אתה נגד עדה שלמה אתה יודע ואני מעניש את עצמי על זה שאני בכלל מתייחס אליך זה כאילו לדבר לאטאיסט
חרדי אסלי25.12.11
יצר הרע שנמצא כאן באתר..
99999999999925.12.11
רחוקה מדרכי נועם. ואם לא איכפת לך, תתבונן מה קורה בבית שמש. אצל החברים שלך שהמציאו את מהדרין. אם אתה אדם חכם, תעשה חושבים, ותראה איך זה נגמר כשמתחילים להוסיף איסורים ולהדר על חשבון הזולת. דורש צדק ופרסום.
יאיר25.12.11
זה ממש לא צריך להיעשות בצורה הזאת ואני ממש סולד מהקומץ חרדים האלה שמתנהגים בצורה פרועה זה מעולם לא היה הדרך שלי ושל חברי יש קיצוני ויש דרך הלכה ודרך אמת ואני הולך אחרי רבותינו זכרונם לברכה בהנהגה ובדרך ארץ וחבל פשוט חבל ... שיהיו כאלה שיהרסו את צניעות עם ישראל נשים וגרים לא צריכים לעמוד בערבוב
חרדי אסלי25.12.11
מה קשר הקשקוש מהדרין בנועם ובצינעה? איך בדיוק? אישה חרדית שמבקשת להגיע הבייתה נדרשת לשבת במקום מסויים. גם שלא נוח לה כלל. זה בנועם? לא. זה בצינעה? לא. אז מה אתה מבלבל פה את השכל לכולם, הא?
לא מבין אותו...25.12.11
רק להילחם בחרדים וכולם באתר כאן יודעים את זה מה כל כך גרוע לשבת מאחורה למה אתה לא קורא את מה שאני כותב את הכל העיקר להגיב ? משעמם לך בחיים אה... ואל תדאג אמת זה חותמו של ה' יתברך ובשקר לא תשיגו כלום בנתיים כל העדה החרדית בעד זה ומה שאתה עושה זה נלחם נגד ה' יתברך מנסה להכשיר את האסור רוב הנשים ד
חרדי אסלי25.12.11
למה מי אתם, בורים ועמי ארצות, ממציאי הלכות ונובחים ברעש גדול????? תוריד את האף, עוד מעט יבוא איזה נשר ויעשה ממנו ביס!!! תנו לי לענות כסיל כאיוולתו!!!
שתוק, ומהר!23.12.11
גועל נפש ! פשוט גועל נפש ! ומי שכאן כסיל זה אתה ועליך נאמר מדחציף כולי האי שמע מינה שאנשים כמוך נותנים גב לתקשורת לרכוב על גבם שם ציבור שומרי התורה ! בורים ועמי הארצות אנחנו ? על מה ! על זה שאנחנו רוצים הפרדה ?! על זה שאנחנו רוצים צניעות ?! אם אתה כלכך אוהב את התאווה ואת השקר ולהקשיב לתקשורת המ
חרדי אסלי23.12.11
12
אני מציע לשמור על הפרדה בין נשים וגברים בקוי המהדרין אך בהבדל זעיר אחר יכבדו הגברים וישבו הם מאחור וכבודה של בת מלך - תשב מלפנים בהדרה ובמאור פנים ובא לאשדוד גואל ומשיח לב"ב
אברהם 23.12.11
תרגישי פגוע ותרצי מאחורה
יהודה 23.12.11
הכי טוב,בקווי מהדרין יבואו אך ורק נשים צנועות..ויישבו בספסל נפרד מגברים.. לא צריך להקצין ולהגזים ... אם תהיה צניעות(לא טאלעבאנות) אז לא חייב נשים אחורה..ובטח לא לצעוק על יהודייה מבוגרת בשביל זה.. מהדרין(הידור) ומהדרין(הדרה) ועוברים עבירות מדאורייתא!!!!! "ומי שלא מקשיב להם מרים יד בתורת משה רבינ
גילוי-דעת23.12.11
11
לכתוב את השם שלה?!?!
Jacob23.12.11
מה לא ברור???
אריאל2323.12.11
לא חסרות מתחזות לחרדיות, כמו הנחש שמתחזה לצדיק נסתר. ויש להגיד את השם שלה, שתראו שרק חילונים מכירים אותה, או שזו או אחת שנפלה לביוב הטומאה של החילונים וזועקים משם להצלה, תתפללו עליהם. אף אחד לא מחייב אותה לנסוע באוטובוס מהדרין, יש מספיק אוטובוסים לכל החילונים.
א. 23.12.11
10
למה שגברים לא ישבו אחורה ונשים מיקדימה אם הם כל כך מהדרים אם הכפת להם רק ההפרדה אז מה זה משנה. חוץ מזה אני חושב שאם אתה רוצה לנהוג בחומרות ומידת חסידות אתה לא יכל לעשות זאת על חשבון אחרים חומרות תעשה לעצמל ואל תכפה על הציבור אם אתה כזה חסיד שמור על העניים שלך שים מטפחת או משהו ואל תבזה אחרים וגם
אשדוד23.12.11
9
מו לה לשבת מקדימה!! תיראו כמה הקיצוניות חילחלה בכם
אמיצה23.12.11
8
אבל היא משרתת את האינטרסים שלנו, וזה בסדר גמור!!
אריאל2323.12.11
כמו רפורמים ? מחר גם תבקש שנישב בבתי כנסת במערב וגם שהשירותים לא יהיה בהפרדה כמו הרפורמים מה לא ככה ?! אף אחד לא ירמוס את התורה בטח שלא חילונים טיפשים
חרדי אסלי23.12.11
שאין בעיה לשיר ליד גברים, יש לה כל מיני תאוריות על הנושא... מסכנה.
אחת שמכירה אותה12.03.12
7
אולי בגלגול הקודם היתה גבר, לך תדע
מה זה משנה23.12.11
6
זו לא חרדית , חרדי הוא מי ששומע בקול התורה וחכמי וגדולי הדור. גם בהמות טמאות סבורות שהם כשרות כדוגמת החזיר שפושט טלפיו ואומר כשר אני, כך בזויה זו שבזה לגדולי הדור ואומרת שהיא חרדית. אבל יותר ממה שאנו חרדים ממלחמה זו אנו חרדים מ'חרדים מדומים' כדוגמתה.
רן23.12.11
5
כל הכבוד לגב' הורובץ- שושר העניין בבורות כללית- אם היו יודעים מה זה אפרטהייד וההשלכות לכך ואו היו מעמיקים עניין השואה - כולם היו מרוויחים -בורות היא כשל וחבל שהמיגזר החרדי לא מבין את זה -הם המפסידים העיקריים.
אוביקטיבי23.12.11
4
מה זאות אמרת: אני בתור בחורה מבוגרת ממש לא מפריע לי לשבת "מאחורה" בת מלך כבודה פנימה אני מוכנה לשבת אתה מאחורה ובזמן "האמת" בעזר"ה לשבת בקדימה. כל דבר צריכה להיות בפרפרציה. אם אנכנו מתחילות לכבד את השני בכל סוג שהוא בלי להפסיד שום דבר אז למה לא לעשות את זה מה אני מפסידה לשבת "מאחורה" - אני לא יג
רבקי23.12.11
אני מסכימה איתך אישה שמרגישה חשובה בעיני עצמה תמשיך להרגיש חשובה גם כשהיא יושבת בסוף האוטובוס. (כמובן שצריך להסביר לנשים מה הענין הרוחני שיש בקוי מהדרין כדי שיבינו שזה לטובתן ודוקא בגלל שהנשים ביהדות הן יקרות וחשובות ואם באוטובוס אישה מתנגדת לא לריב איתה אלא למצוא את הדרך להסביר לה)
יהודית23.12.11
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדית מן המנין23.12.11
2
בעעעעעע גועל נפש
אלי כהן23.12.11
1
אסור לבזות נשים אבל חייבים להקשיב לרבנים
מעריצת מרדכי בן דוד23.12.11
אז היא בהחלט מקשיבה לרבנים!!!!
כל הכבוד לה!!!23.12.11
על הציבור החרדי לשבת מעורב ? אע"פ שהם רוצים לשבת בנפרד וקבעו אוטובוסים מיוחדים לכך? עשכיו ספר לי מי כופה על מי ועם לא טוב לה שתיסע בקווים חילוניים
חרדי אסלי23.12.11
כנהוג בכל הדורות. אני בעלה, אבי הילדים שלה, וצריך להיות לידה ולעזור לה במשך הנסיעה. לא רוצה לשבת כמו בלון נפוח מקדימה ולהשאיר אותה להתומודד לבד. אתה מאמין שיש גברים כאלה??? תתבייש, פרזיט!
מה אתה אומר???25.12.11
אלא אם כן את שואבת את ההגדרות לכבוד אישה מאנו הטועים. לי אין שום בעיה לשבת אחורה . הכבוד שלי לא מגיע מזה וגם לא נפגע מזה
רינת24.12.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24