
המסע לקירוב לבבות נמשך: חברי-הכנסת של 'דגל התורה', משה גפני ואורי מקלב, הגיעו בשעות הערב אמש (ראשון) אל העיר אלעד, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", לפגישה עם מנין נציגי "החרדים העובדים".
כפי שדווח כאן בהרחבה, גפני ומקלב יוצאים בימים הללו למסע פוליטי בקרב אלפי מצביעים פוטנציאליים, "החרדים העובדים", שמרגישים כי מודרו מהתנועה הליטאית, וכעת, פותחים את ליבם בפני נציגי 'דגל התורה', בתקווה לשינוי.
הפגישה באלעד, התקיימה בביתו של היזם יקי רייסנר, והשתתפו בה מלבד גפני ומקלב כמנין תושבים מהעיר אלעד, בשר מבשרה של התנועה, שבשנים האחרונות הרגישו חוסר שייכות לתנועה שעל ברכה חונכו וגדלו.
במהלך הפגישה, תהו המשתתפים על ההתקפות החריפות הנשמעות בעיתון 'יתד נאמן', ביטאון 'דגל התורה', נגד החרדים העובדים המכונים שם "החרדים החדשים", לעומת פגישותיהם הנמשכות של הח"כים משה גפני ואורי מקלב עם ציבור המותקפים.
חבר-הכנסת גפני הבטיח למשתתפים כי למרות ההתקפות הנמשכות ב'יתד', מרן ראש הישיבה, הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, הורה לו להמשיך ולפעול בנושא, ולהיפגש עמם בכדי לפתור את הבעיות ולתקן את הדרוש תיקון.
גפני ומקלב הגיעו בעיקר כדי לשמוע, אך גם כדי להבטיח. הנוכחים, העלו טענות לא מבוטלות, כבדות משקל, על אי קבלת ילדיהם למוסדות רק בשל העובדה שהינם אנשים עובדים ולא עמלים בתורה בהיכלי הכוללים. בנוסף, דרשו המשתתפים מנציגי 'דגל התורה' קבלת שטחים עבור בתי הכנסיות שלהם, שילוב חרדים עובדים במשרדי הממשלה.
חברי-הכנסת גפני ומקלב הבטיחו לעזור להם ולסייע ככל יכולתם ולעמוד עימם בקשר לכל טענה ובקשה שתועלה על-ידם. גפני הוסיף והבטיח כי ישתדל לקדם דירקטורים חרדים בעלי-תואר ושירות צבאי ושירות אזרחי מסודר ומתאים למי שהחליט לעזוב את הכוללים.
בשבוע שעבר, חשף הפרשן אבי בלום, בטורו ב'קו עיתונות', כי ח"כי 'דגל התורה' החלו לערוך מפגשים עם נציגי 'החרדים העובדים' בערים החרדיות, לקראת הבחירות הממשמשות ובאות והחשש כי מאות משפחות ידירו בבחירתם בקלפי את הסיעה החרדית.
לפי הדיווח של אבי בלום, במפגש הראשון שהתקיים בבני-ברק, הבהיר ח"כ משה גפני למשתתפים: "אצלנו אין מושג חרדים חדשים. מי שמקבל מרות גדולי התורה - מקומו איתנו ולא ניתן להוציא ציבור שלם מחוץ למחנה".
בסוף השבוע, פרסם 'יתד נאמן' מאמר מערכת ארוך "על קנאות וקיצוניות, 'חרדים חלוצים' ו'חרדים חדשים', בו הוא יוצא חוצץ ובבוטות נגד "החרדים החדשים", ומרחיב בסימני היכר ואבחנות המבדילים בין "הציבור החרדי השורשי לבין 'החרדים החדשים' למיניהם".
הצגת כל התגובות